Tékozló Homár

Panaszkönyv helyett csak gúnyos mosolyt kapott az utas

2008.07.28. 01:52 | ge | 93 komment

A pénztárzárás a naív ügyfél egyetlen lehetősége, ha rosszul ad vissza a pénztáros. Na de mi van, ha ezt a vevőnek kell külön kérnie egy távoli irodában és végül még jegyzőkönyvet sem kap róla? Írhat a MÁV-nak és elvágyódhat messzi tájakra, ahogy MM is tette.

Kedves Homár, megosztom veletek a tegnap velem megtörtént MÁV-os élményeimet, az alábbi tanulságokkal. Tanulság? Ha MÁV-val utazol: ne fizess egyáltalán a jegyért; ne utazz MÁV-val; ha mégis MÁV-val mennél, akkor apróban fizess (ötezressel, tízezressel, húszezressel TILOS); ha észrevetted, hogy meglop a pénztáros, akkor váltasd vissza a jegyet, és amikor odaadja a pénzt és / vagy elveszi a jegyet, akkor markold meg a csuklóját, és rángasd meg egy kicsit, hogy a feje a plexin csattogjon belülről; vegyél egy egyirányú repjegyet innen nyugatra, és ne gyere haza soha többet (én ezt teszem).

Tisztelt MÁV-Admin,

Kérem az alább leírt panasz kivizsgálását.
2008 július 26-án, 09:33 perckor a Keleti pályaudvar 7-es számú pénztárában jegyet vásároltam Keszthelyig. Kértem még mellé helyjegyet, 3 darabot, amire a pénztárban ülő szőke hölgy azt mondta, hogy nincs. Ezt csak a szájáról tudtam leolvasni, mert nem a mikrofonba mondta. Ezek után bemondott a mikrofonba egy négyezer HUF körüli összeget. Ezek után odaadtam neki egy ötezres bankjegyet, ő visszadobta (szó szerint) a visszajárót és a jegyet.

Oldalra léptem, és láttam, hogy egy jegyet adott (ennek értéke 1390 HUF) és 610 HUF visszajárót. Visszaléptem az ablakhoz, és kértem, hogy hol vannak a helyjegyek, illetve miért tartott meg 3000 HUF visszajáró pénzt, amit azonnal követelek, hogy adjon vissza. A hölgy minősíthetetlen hangon kezdett el beszélni, hogy én kétezrest adtam, és hogy most "mit pattogok", ő nem tudhatja, hogy énnekem mennyi pénz volt a tárcámban. Hangos vita alakult ki, mert én tudtam, hogy ötezrest adtam, ami ott feküdt a többi tetején.

Kértem a panaszkönyvet, amit a hölgy gúnyos mosoly keretében megtagadott, mondván, hogy "fel lehet menni". A nevét nem volt hajlandó megmondtani, és a pénzemet sem adta vissza, mondván, hogy " Ön miért adott volna ötezrest, ha 1390 volt a jegye?". Ez számomra csak azt jelzi, hogy ő pontosan tudta, mit csinál.

Felmentem az ügyfélszolgálatra, ami szombaton zárva tart, majd az ügyeletes tiszthez, panaszt tenni. Ő azt mondta, hogy letelefonál, és azonnali pénztárzárást csináltat, amennyiben biztos vagyok, hogy ötezrest adtam. Ragaszkodtam a pénztárzáráshoz. Emiatt lekéstem a vonatot. A pénztárzárás "nem hozott eltérést". A tiszt azt mondta, hogy panasszal ezen az emailcímen élhetek.

Az eljárásról semmilyen papírt, jegyzőkönyvet, igazolást nem kaptam. Kérdéseim :
- miért az csinálja a pénztárzárást, aki a lopást elkövette?
- van-e videofelvétel a pénztáros tevékenységéről, hiszen a behúzott függönyök mögötti pénztárzáráskor simán elteheti a "talált" különbözetet?
- hogyan engedheti meg a MÁV hogy a pénztárosai minősíthetetlen hangon beszéljenek az ügyféllel, és arcátlan módon lopjanak? (a mellettem levő pénztárban ugyanígy járt egy fiatalember, aki hangosan követelte vissza a pénzét, amit szó nélkül visszaadott neki a 8-as pénztárban ülő hölgy... ez a bevett gyakorlat?)
- miért nem kapok én, mint ügyfél erről igazolást, illetve miért nem adta ki a hölgy a panaszkönvet azonnal?
- miért az ügyeletes tisztnél kell kérvényezni a pénztárzárást (miközben a pénztárosnak szintén sok ideje van eltenni a pénzt), miért nem zárja le a pénztáros azonnal (hiszen az ügyfél panaszt tett)?

(Ezt csak nektek írom, kedves Homárolvasók : 14 évesen a Diadalíven vásároltam képeslapokat. A pénztáros kevesebb pénzt adott vissza. Nagyon megijedtem, visszamentem, és kértem, hogy adja vissza a pénzt. Azonnal mosolyogva lezárta a pénztárat, az orrom előtt számolta meg a pénzt, kijött, hogy 80 frankkal több van ott, ezt a pénzt, ami ugye a különbözet volt egy hatalmas "excuse moi" kíséretében a kezembe adta, és szép napot kívánt...)

Kérem a fenti panasz azonnali kivizsgálását.

Tisztelettel :

MM

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aurin 2008.07.28. 03:20:50

Velem par eve a volanbusz jatszott hasonlot. Mind egyforma.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.07.28. 04:10:37

hosszu
es lehet tenyleh ketezresxt adtal
itt amerikaban az ugy megy hogy rogton beuti a bankjegyet amit adtal
es mar akkor lehet reklamalni ha nem stimmt
de stimmt
aztan kiirja gep a visszajarot
kecet
gondolom otthon s igy megy

LeGrady 2008.07.28. 04:52:50

Van esélye annak, hogy kétezrest adtál (bocs, magamból és a vacak memóriámból kiindulva) de ennek is hogy előre eltervezett módon megloptak.

A probléma kezelési módja mindemellett szemtelenül pocsék. Kicsit sem európai, de még csak tisztességesnek sem látszik.

Én nem egy helyen tapasztaltam ilyen visszaadási problémát, eddig mindig sikerült helyben tisztáznom újraszámolás nélkül - a többi esetet észre se vettem, biztos van valamennyi veszteségem ezen a módon.

Sajnálom, hogy így jártál. A fejleményekre kíváncsi vagyok.

malvinka 2008.07.28. 05:05:27

Magam is pénztárosként dolgozva nagyon jól tudom, hogy szinte kivétel nélkül minden egyes ügyfél/utas/vásárló, ha véletlenül rosszul adsz vissza, hiszen te magad is ember vagy, azonnal úgy kezel, mintha pofátlanul meg akarnád lopni. Senkinek meg sem fordul a fejében, hogy ott ülsz esetleg 8-10 órája, és egyszerűen csak figyelmetlen voltál. Velem is történt hasonló, külföldi pár váltott nálam vissza forintot tökmindegy, hogy milyen valutára, és meggyőződésük volt, hogy a néhány ezer forint helyett tizen-néhány ezer forintot adtak, többszöri kasszaszámolás után sem hittek nekem, és beírtak a panaszkönyvbe. Persze én azt az összeget kaptam, amit beváltottam, valószínüleg ők emlékezhettek egy ezresre tízezresként... ettől még nyugodtan lehet, hogy a jegypénztáros csaj direkt lopkodni ül ott, de az a ritkábbik eset. Ez persze a bunkó gúnyos reakció alól még akkor sem mentesíti, ha igaza volt...

Secnir 2008.07.28. 06:32:07

én még anno úgy tanultam, hogy a pénztáros fizetéskor:
1: beüti az összeget
2: kiteszi a pénztárgépre a kapott összeget jól láthatóan
3: visszaad
4: ha a vevő elvette és átszámolta a visszajárót, elteszi a kapott pénzt

minden más esetben sunnyog(hat) a pénztáros, ezért nagyon kell figyelni. pont.
a MÁV egyéb eljárásaihoz (menj fel az irodába a panszkönyvért, de szombaton úgyis zárva stb.) pedig annyi: fejétől büdös a hal - habár ezt már sokan megállapították.

nyulambulam 2008.07.28. 07:12:50

Secnir, valóban így kellene csinálni, ez a logikus és normális eljárás.
Mivel logikus, a MÁV-nél nem ezt csinálják...

kismandala 2008.07.28. 07:14:05

Mit vártál? MÁV... tényleg el kell innen húzni nyugatra...

Grg76 2008.07.28. 07:18:59

Menjetek csak nyugatra, aztán majd meglátjátok, hogy ott sem kolbász a kerítés!

silent76 2008.07.28. 07:30:52

Grg76, én tavaly májusban költöztem Svájcba. És kolbászból van a kerítés...

Pikka 2008.07.28. 07:35:22

malvinka: Tévedni emberi dolog (ezt gondolom MM is elsmerné), de úgy tűnik bunkónak lenni is az. Szóval ha az ügyfél téved még nem ok arra, hogy többször is bunkón válaszolj neki (egyszer még azt mondom, hogy fáradt, de ha olyan helyre megy dolgozni ahol emberekkel kell foglalkoznia, akkor tanuljon be pár műmosolyt)

Mylady 2008.07.28. 07:37:04

Régen a Nyugatiban volt egy pénztáros, akihez nem volt szabad menni, akármennyire rövid volt nála a sor. Merthogy száz-kétszáz forinttal mindenkit meglopott. Nyilván nem véletlenül.
Amikor nem a mikrofonba beszél (mert ugye csakazértse oda beszél a legtöbbje), akkor nem hallasz semmit. Ha ritkán utazol, vagy ismeretlen tájak felé, akkor simán átverhet. Nem tudod, mennyi a jegy, nem hallod, mit mond. Főleg, ha több cetlit kapsz (menetjegy, helyjegy stb). Adsz egy bankjegyet, amit visszaad, és nem tudod ellenőrizni, főleg, ha hosszú sor áll mögötted.

Az ilyen esetekre egyébként én mindig azt javaslom, hogy hangosan mondd ki, milyen banljegyet adtál. Valami kísérőszöveggel (Adhatok ötzerest? Tud visszaadni 1oezresből? stb). Lehet, hogy hülyének néz (mert miért ne tudna visszaadni 1oezresből egy forgalmas helyen), de legalább védve vagy.

Pikka 2008.07.28. 07:38:03

Ja, nekem egyszer adta vissza rosszul Helsinkiben...igaz, szerintem 5öst adtam és 20asból kaptam vissza..de az is lehet, tényleg lehet, hogy rosszul emlékeztem:) De csak egy múzeummal arrébb vettem észre, ezért már nem is mentem vissza, pedig amúgy megtettem volna.
Amúgy olyat se látni Magyarországon (mint ott), hogy a pénztáros szól, hogy magyar diákkal is vehetek diákjegyet. Inkább adna egy diákot (úgysem tudom elolvasni mi van ráírva) és elrakná a különbözetet. Tisztelet a kivételnek!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.07.28. 08:18:04

@Malvinka : Ha csak figyelmetlen lett volna a pénztáros, akkor záráskor ott lett volna +3000HUF.
Szóval ne nagyon ugráj :D

Amúgy nekem sem adtak még vissza rosszul a MÁV pénztárosai amikor velük volt muszáj üzletelni :) de ha megtették volna akkor én i mentem volna asztalt verni. Persze valszeg ugyanúgy leszarták volna a fejem. Megtehetik, hiszen ők a MÁV, nekik van igazuk, ill. nem is történt semmi mert nincs róla jegyzőkönyv 3 példányban. (Hogy lenne?)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.07.28. 08:20:52

@MM : Tényleg, a sorban mögötted állók mit szóltak a dologhoz? Bár mondjuk a tömött sorban a halál f*a szokott arra figyelni hogy előtte mivel fizettek.
Mondjuk ha valaki előttetm elkezdene hőbörögni a pénztárosnak hogy rosszul adott vissza, én simán rámondanám hogy a pénztáros volt a hülye :D
Amíg nem lesz normális szolgáltatás addig ezt érdemli a MÁV meg egy f*szkorbácsot.

jesszumpepi (törölt) 2008.07.28. 08:34:35

Sztrovacseket kéne állítani néhány MÁV-pénztár mellé.
Próbaképpen :-)

tsimike 2008.07.28. 08:52:14

"Ön miért adott volna ötezrest, ha 1390 volt a jegye?" ... Hát ezt most mégis hogyan? Köteles vagyok kétezrest tartani magamnál ilyen esetekre b***meg???

illuminate 2008.07.28. 08:57:10

Mér' nem hánytál be az ablakon egy-két "faszom"-ot ? :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.07.28. 09:00:37

@panic : Nem, 1390Ft-ost kell tartanod magadnál. Benne van az utazási feltételekben. Tegnap módosították. Nem olvastad? Bumma fejbe!

blamm 2008.07.28. 09:01:53

IC-re lehet ám már neten is jegyet venni, vannak kirakva automaták melybe csak bepötyögöd a kapott kódot és kiadja a jegyedet. Így nem kell sorban állni és szenvedni a hülye pénztárosokkal. Végre ez egy jó pont a máv-nak... Igaz, hogy a keletiben csak 2 ilyen automata van, kiváncsi vagyok mikor fogják őket széjjelszedni a barom emberek... Minden esetre amíg ez működik, kikerülhető a pénztár :) Ráadásul a gépnél nem álltak sorban, szerintem sokan nem is tudják, hogy mire jó az...

További magyar hang 2008.07.28. 09:03:08

Semmi baj, nálam van a pénzed :)
Fonyódon egy italdiszkontban vásároltam 12 doboz sört (159 Ft/db) és tízezressel fizettem. A pénztáros lány az egyik kezében tartotta a tízezrest és a másikkal adott vissza... 9090 Ft-ot, tehát már itt "becsapott" egy ezressel, én ezt azonnal észrevettem és kicsit tétován álltam ott, hogy most akkor szóljak-e vagy nem-e, erre nyomban visszaadta a tízezresemet is. Gondoltam nem lehetek sikeres ember, ha most szólok neki, ígyhát megköszöntem szépen és távoztam... majd' kétszerannyi pénzzel mint érkeztem és 12 doboz hideg sörrel.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.07.28. 09:04:00

@blamm : ...és az automaták automatikusan rosszul adnak vissza és automatikusan küldik el az anyjába a T. Utast :D

blamm 2008.07.28. 09:05:37

Egyébként pl. Svédországban vannak még ilyen gépek. Mondjuk hozzá kell tenni, hogy ott pénztáros sincsen egyáltalán, csak automaták. Van egyszer ez a netes kódós jegykiadós. Aztán van még kétféle sima jegyvásárolós, beütöd, hogy honnan hová, és kiadja a jegyed. Az egyikbe kp-t lehet beletenni, a másikban csak le kell húzni a kártyád, és kész. Ezekből a gépekből van vagy 10-15 db egy állomáson szétszórva. És mennyivel egyszerübb az élet :)

Nem is értem, hogy itthon ezek a régi jegyautomaták miért csak X km-ig adnak jegyet? MIért nem lehet venni abból pl. 200km-est? Annyira utálom ezt a hülye magyar logikát... :(

blamm 2008.07.28. 09:06:55

CoIT: neeem, azok nagyon kis jópofa gépek :) A jegyet pedig neten fizeted kártyával. Tudom, biztos többet vonnak majd le, mint kellene :P

2008.07.28. 09:10:27

Ez elég mindennapi eset, szerintem nem homárra való annyira banális.
Már milliószor volt itt csaló AGIP kutasok, parkolóház pénztárosok..stb.
Ilyen esetre nincs megoldás, viszont emiatt emigrálni... nos ez elég szánalmasan hangzik.
Annyira el vagytok feküdve a nagy nyugattól, hogy az már vicces. Mintha ott nem is emberek, nhanem valami super humanoid emberfajta élne... hehehe
vicces sztrovacsekeke.

.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.07.28. 09:12:30

Utazó suxx. A jelek szerint tényleg tudta a pénztáros mit csinál. Azért azt megkérdeztem volna tőle, hogy "Miért ne adnék én egy bazinagy görög pofont, ha 1390 Ft a viteldíj?"...

.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.07.28. 09:14:19

Kulics: így van. Nyugaton szupermenek lepik el az utcát nap, mint nap. Főleg Helsinkiben! De én nem ott élek. Bár azt sem tudom, hogy az nyugat-e?

gumby 2008.07.28. 09:16:18

kelenföld, két hete

-nem tudok visszaadni! /2 jegy velencére, 5000 Ft-os bankjegy/
-mit csináljak?
-nem tudom!
-önre hivatkozzak majd a kalauznál?
-ha akar...
-tud nekem valamit adni ami igazolja, hogy akartam jegyet venni csak nem volt a pénztárban visszajáró?
-mi vagyok én bank?
azt ezek után le se kell írnom, milyen hangnemben- a végén már én is

nyulkamokus 2008.07.28. 09:35:31

A magyarok bunkók itthon is , külföldön is.

staropramen 2008.07.28. 09:39:22

mindig bírtam az ilyen tökéletes megmondókat.
Nyulkamókus- ne általánosíts.Ne menj ki a napra , olvass sokat , szinezd ki a könyveidet, attól is okosodsz és nem írsz ilyen marhaságokat.

George Jung 2008.07.28. 09:41:14

"További magyar hang 2008.07.28. 09:03:08":

Te egy igazi VERÉB vagy! Egy tirpák majom! Szarházi vagy! Korrekt nevelést kaptál Anyádéktól. Gratulálok!

torma99 2008.07.28. 09:42:06

gumby: ilyen velem is történt, írtam a Mávnak majd visszaírtak,hogy sorry, de limitálva van mennyi visszajárót tarthatnak a pénztárban. Megoldás egyébként a visszaadásos ügyletek elkerülésére , ha az ember kártyával fizet.

helianthus 2008.07.28. 09:42:27

"További magyar hang 2008.07.28. 09:03:08
Semmi baj, nálam van a pénzed :)"
Ebben a történetben nagyon nem stimmelnek az összegek, azonnal kérem a pontosítást, mert így nem tudom megoldani a mai másodfokúmat (eddig gyök2 jött ki, ami nem lehet, mert irracionális, és ebben az országban minden racionálisan működik! Ezt központilag is megmondták) Amúgy nem néztem meg törvényileg, de a panaszkönyvnek nem kötelező ott lennie, ahol a panasz keletkezik? Mert akkor szólok a pálinkaméréses haveromnak, hogy ezentúl ne a boltban tartsa, hanem a padláson, aztán ha jön a Sztrovacsek, hogy a pájinka szétégette a ruháját, amire véletlen ráfolyt, és kéri a PK-t mondhatja, hogy az a padláson van, de az amúgyis mindig zárva.

wanderer_ 2008.07.28. 09:50:42

Hollandiában szintén vannak automaták a pályaudvarakon: Pénzes: csak fémpénzzel tudsz fizetni, vannak külön felváltó automaták (pff) Kártyás: az amszterdami repülőtéri pu-n működnek rendesen, a többi helyen csak Maestro, és PIN (valami helyi bank lehet) kártyával lehet fizetni (VISA,MC,AMEX nem, egyébként ua. az automata, az utóbb említett kártyák pedig át vannak húzva piros X-szel). A csomagmegörző is automata, ott csak és kizárólag kártyával fizethetsz... viszont ha szólsz egy vasutas dolgozónak, akkor szívesen segít

Mylady 2008.07.28. 09:58:05

Nem tudom, ti hogy vagytok vele, én akkor is szólok, ha az én javamra tévedtek. Olyankor látszik igazán, hogy a pénztáros is ember. És igenis tudnak kedvesek és hálásak lenni. Ilyenkor.

Bár nem tudom, megéri-e. A céges étteremben pl. hetente-kéthetente próbál meg átverni a pénztáros (ritkán sikerül neki). Annak ellenére, hogy amikor a javamra téved, akkor is szólok. A hálátlan dög.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.07.28. 10:05:16

Egyszer egy pénztáros a saját kárára tévedett 2000 Ft-ot. Alig bírtam rátukmálni a pénzt, nem hitte el hogy tévedett.

Nimandi 2008.07.28. 10:06:10

Lehet, hogy utolsó rongy paranoid vagyok, de ez a kasszazárás nekem akkor sem kóser, ha előttem zajlik. Ugyanis azt feltételezi, hogy annak a pénztárosnak aznap ez volt az első tévedése. És ha nem?

Egyébként természetesen engem is vágtam már át ebben a formába. Kellően kis összeg volt ahhoz, hogy miután én lányos szemérmemet legyőzve szembesítettem egy vadidegent azzal, hogy téved, és ez a vadidegen ezt kikérte magának, akkor én, képtelen voltam felvenni a kesztyűt. Ugyanis egyrészt ilyen szituban hajlok azt feltételezni, hogy magam is tévedhettem, másrészt ha a másik ennyire köti az ebet a karóhoz, akkor még azt is feltételezem, hogy azért ilyen biztos, mert ő tudja, biztos benne, míg én, gyarló kis senki, máris kételkedek magamban. Persze amint elhagytam a kasszát, felébredt bennem a gyanú, anyukám is említette, hogy bácsik-nénik lopnak, és néha hazudnak is, de a hülyéje azt hiszi, miért tennék ezt 500-600 Ft-ért - vagy úgy egyáltalán, nem a filmekben, hanem itt előttem, a szemem láttára.

Az megint más tészta, hogy amióta magyar netes aukció piacon vásárolgatok, látom ám, hogy ennek feléért is simán.

Nimandi 2008.07.28. 10:10:19

ehe: vágtam -> vágtak
(Ez amolyan freudi elszólás lesz. ,)
formába -> formában
én, képtelen -> én képtelen

sztrelnyikov 2008.07.28. 10:12:41

Velünk fordítva történt.
Húszezres helyett tízesből adott vissza a hölgy. És csak később - kb egy óra múlva - vettük észre. Visszamentünk, szóltunk. Mondta, hogy pénztárzárás. OK. Ideges voltam, mert az hittem sosem látom viszont a pénzt, és ez csak amolyan elhajtás, mint a "majd kiértesítjük". Este (pénztárzárás) felhív a hölgy, hogy ezer bocsánat, tényleg rosszul adott vissza és bármikor mehetünk, le lesz adva a nevünkre abban a pénztárban, ahol voltunk.
Amikor utaztunk, bementünk érte és ott volt.

Ez nem a MÁV dicsérete akart lenni, hanem a pénztáros hölggyé, aki még tudja mi az a becsület.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.07.28. 10:16:29

@Kulis : A baj az hogy "nyugaton" nem minden lépésnél akarnak így átbaszni. Itthon meg folyamatosan számíthatsz rá.

2008.07.28. 10:17:16

kedves kommentelők,

én vagyok a naív ügyfél, aki megszívta, íme a válaszok.
1. tuti, hogy ötezrest adtam, aznap reggel váltottam fel egy tízezrest, és nem balhézok, ha csak egy kicsit is bizonytalan vagyok a dolgomban.
2. igen, tudom, hgy a pénztáros is tévedhet, sajnos ez így van. de ebben az esetben ő pontosan tudta, hogy mit csinál, és nem a fáradtság miatt "nézte el".
3. külföld : tudom, hogy nem kolbászból van a kerítés. de legalább megpróbálom, nem igaz?
és talán jobb lesz. a remény örök :)
4. a mögöttem sorban állókról : egy idős mammer, aki egyből elkezdett hőbörögni, hogy "jajj, most mit kell izélni, a hölgynek van igaza, a pénztárosnak, ne tartsa fel a sort", na őt erre eltakarítottam, hogy lesz' szíves befogni, mert semmi köze nincs ehhez...
csak annyi, hogy tuti hogy látta, hogy 5tezrest adtam, de jó magyar virtus szerint inkább beszól, mintsem segítsen.,,,

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.07.28. 10:18:57

Hihi, egyszer egy büfében (iskolai) kaptam vissza egy ezressel többet. Kb. 10 lépés után vettem észre, mentem visszaadni mert :
1. becsületes vagyok (=hülye de nem zavar)
2. igen-igen jó nő volt a büféscsaj... :P
3. hálálkodott vagy pár percet, utána a kávé valahogy nekem mindig 10-20Ft-tal olcsóbb volt pár évig :)

2008.07.28. 10:23:08

ja, és nem vagyok "elfeküdve" a nyugattól, és nem is a szőke MÁV-os bringa miatt szedem a sátorfámat.
ez a döntés egy jó hosszú folyamat eredménye, aminek biztos alapja van.
erről ennyit.

Lófő (törölt) 2008.07.28. 10:45:07

szerintem egy ötszázast adtál,de az is lehet,hogy csak egy kétszázast.

Lófő (törölt) 2008.07.28. 10:46:08

amúgy a tyúkot simán orrbavághattad volna.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.07.28. 10:48:57

@Lófő : A plexin keresztül? :)

2008.07.28. 11:05:06

ColT 2008.07.28. 10:16:29
Észre kéne venni, hogy nyugaton azért nem vernek át, mert ott nem az a gerillaháború zajlik, mint nálunk. Itt sikk adót csalni, bliccelni a villamoson és nem fizetni a parkolásért. Ezért alakulnak ki háborús állapotok. Erről mi mindannyian tehetünk, a korrupt politikusok és mi valamennyien, akik nem zavarjuk el őket a halálfának a szárára.

Jó lenne, ha megértenénk, hogy mi valamennyien csináljuk ezt a sz@rt, amit magyarországnak neveznek.

milena [törölt] 2008.07.28. 11:16:41

először is szögezzük le, hogy sikeres ember nem lehetek

ha már ezt leszögeztük, beszámolok egy ellenkező előjelű élményemről:

reggel, nemalvást követően igen fáradt és dekoncentrált állapotban mentem a délibe jegyet venni

vettem 3 darabot, négyezer-valamennyi

megkaptam a három jegyet meg 5000-ből visszajárót

mondtam, köszönömszépen-viszontlátásra, és kiálltam az ablakból, hogy ne tartsam fel a sort

a hölgy utánamszól, hogy várjak

és adott még 5 rugót - akkor esett le, hogy tízezressel fizettem...

Gumidomino 2008.07.28. 11:23:10

.Andrei
Helsinki nyugat-e?
hát még éppen nem de már komp jár át Leningrádba

anarch 2008.07.28. 11:29:40

Elmentem nyugatra, azóta csak online vásárolok távolsági buszjegyet és vonatjegyet is... Helyi tömközre nem, mert RFID-s író-olvasó kéne hozzá, de az van a legtöbb bótban. Poén, mert személyi számra rá lehet regisztrálni, és ha elveszted akkor az alapján adnak újat az eredeti érvényességi dátumokkal. Ugyanígy ha otthonfelejted akkor az ellenőr le tudja helyben kérdezni. Igaz ezt Mo-n nem merném megtenni még ha lehetne is, mert hátha rádobnak N darab fantombírságot az üres időszakokra hogy meglegyen a kvóta.

Nem Svájc.

zsizsik 2008.07.28. 11:34:56

Pultosként dolgoztam egy éjszakai zenés táncos szórakozóhelyen..zárás közeli időpontban jött egy fiatal srác(olyan 16-17körülilévén,hogy nem vitatkozott..)és kért egy coca colát.ami akkor volt 180Ft.én oda adtam,elvettem a pénzt,és adtam vissza 20Ft-ot.Akkor szólt,hogy ő kétezrest adott,én meg csípőből vissza,hogy kétszázast adtál.Még gondoltam is ,hogy a kis hülye..átakar b..ni.(tényleg szent meggyőződésem volt,hogy 200forintot adott.el is ballagott,aztán a gyanú..megnéztem a kasszát,és ott virított a tetején a 2000forintos bankjegy...azt hittem leég a hajam.kerestem a srácot,de nem találtam,gondoltam majd csak visszajön.de nem.nyílván elkönyvelte,hogy a kocsog k...va átb..ott...Hát ilyen is van.és tényleg nem szándékos volt..viszont,ha nem hagyta volna annyiban,biztos elbizonytalanodok,és adok vissza rendessen pénzt...

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2008.07.28. 11:38:30

az én anutám a nyugatiban VOLT pénztáros, már régen nyugdíjas. ő is mondta, hogy ez a szakma is felhígult, ahogy a többi...

egyébként meg a pénztárzárást nem csinálhatja egyedül a pénztáros

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.07.28. 12:18:51

jat en amerikana tamolyogtam ki
ettol fogva altalaban gepkocsizom, de ha messzebb akkor repulo
az 2 perc a neten
ha soher vagyok 5 mer; keresek olcsobbat

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.07.28. 12:21:38

most eppen azpn gondolkodom igy hajnalban
mert mary megint itt a;udt, pedig semmi kozom hozza, hogy hova mennyek csutortok pentek, mer offos leszek

Majmász Gedeon 2008.07.28. 12:40:17

Nem naív, hanem naiv. (Még mielőtt valaki még egyszer rosszul írná...)

bolletje 2008.07.28. 12:46:27

Wanderer a PIN az nem egy holland helyi bank, hanem a pinkódot jelöli, tehát sima bankkártyával fizetsz, a pinkódodat beütve, mint a boltban.

Emiceha 2008.07.28. 13:13:37

néha néha hallok embereket, miközben néha néha sorban állok, hogy úgy mennek oda a kétesélyes helyeken a pultos/pénztáros nénikhez, hogy:
- jó napot kívánok, két jegyet kérek eddig és eddig, ötezer forintot adtam.

Elég cikin hangzik, de sok ilyen kellemetlenségtől menti meg -gondolom- a használóit. Én spec. nem használom. De sztem igen kiváló módszer!

moli 2008.07.28. 13:14:31

amiota lehet bankkartyaval fizetni a mavnal..

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.07.28. 13:21:25

asszem lemgyek north carolinaba

Timil 2008.07.28. 13:23:00

nemrég volt egy tök ugyanilyen eset talán a népszabiban? valami csaj utazott pont a keletiből és ugyanezt megcsinálták vele mint a postíróval... jobb azon a lepratelepen vigyázni!simán szólni kell, hogy legyen szíves elől hagyni a pénzt, amíg vissza nem kapsz!
amúgy a bankkártyával is nagyon kell figyelni, velem 2 hete akarták eljátszani az oktogonon lévő lottózóban azt, hogy csak adjam meg a pint, aztán oké (ez először fel se tűnt), de nekem annyira benne van a kezemben, hogy először oké az összegre, hogy meg se hallottam mit mond a madám, zöldet nyomtam. Persze mivel nem kellett az összeget okézni, el volt rontva a dolog, azután a következő kísérletnél már az összeget is le kellett okéznom, gondolom bepróbálkozott, aztán látta, hogy bukta a dolgot, és a legjobb, hogy az egész csak később esett le...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.07.28. 14:15:04

@Kulics : Igen, mi csináljuk, de azt is meg kéne nézni hogy miért vagy rákényszerítve a simlizésre.
Nyugatabbra nem vagy. Ennyi.

malar 2008.07.28. 14:54:30

Nagy az isten állatkertje.

Engem nem is oly régen a magyar posta egy igen jómodorú hölgyeménye hozott ki a sodromból eléggé rendesen.

Sajnos a többi sorbanállóra való tekintettel nem állt módomban kitombolni magam, de azért érdekes 1-1 apró gesztus mennyire fel tudja húzni az embert.

Dióhéjban:
Állok sorban a postán egy maroknyi csekket készülvén befizetni. Egyik kezemben az esernyő, másikban a csekkek, harmadikban a tárca. Próbálom a negyedik markomba kiszámolni az aprót, hogy lehetőleg pontosan tudjak pénzt adni az ablaknál ezzel is időt spórolva mind nekem, mint a nőnek, mind a mögöttem várakozóknak.

Meleg volt és a sor vége a posta előtt valamivel kígyózott. Odabent persze oxigén nuku, 50 fok.. szóval a földi pokol.

Odaérek az ablakhoz és már messziről látom, hogy a postás kisasszony sem élvezi jobban az időjárást mint én (megjegyzem nem is csodálom).

Odaadom neki a csekkeket, az összesítő feclit. Majd várom, hogy nyugtázza a dolgot és odaadhassam neki a pénzt is.

Első meglepetés:
A nő 3x számolja át az összesítőt és a csekkeket, mintha valami nem stimmelne velük (stimmelt).

Majd odaadom neki a pénzt, amit gyorsan átszámol és a következő mondattal nyit: (ezidáig csak egy elnyomott jnpt-ra futotta tőle)

ő: "A hiányzó ezrest én fogom kifizetni?"

Mondom: tessék?

ő: "Egy ezressel kevesebbet adott."

Mondom: "Oh elnézést." - még én kérek elnézést.. lol, heves kotorászás a tárca után amit persze már elraktam, ezres kikap, odaad.

ő: "..." - (semmi)

Átfuttatja a csekkeket a gépen, elteszi a pénzt majd ennyi.

ő: "Tessék."

Mondanom sem kell, nem köszöntem el tőle. (micsoda bosszú.. gondolom összeomlott lelkileg tőle) Megfordult a fejemben, hogy jelenetet csinálok a dolog miatt, de az igazat megvallva csak a többi sorbanállóval csesztem volna ki. Meg aztán a nőnek is megvolt valszeg a maga baja..

Persze az ő munkakörében az ilyesmit nem szokás az ügyfél orrára kötni, mi több az ilyen viselkedésért egy magáncégtől pikk pakk repült volna.

Milyen jó is az, hogy vannak ezek a jó öreg állami cégek, ahol még a dolgozó az úr és az ügyfél létezik azért, hogy kiszolgálja őket.

Mindig is éreztem, hogy az állami szektorban kéne nekem is dolgozni és nem a kizsákmányoló rabszolgatartó mocskos kapitalista gépezet mókuskerekében taposni egyre csak előre.

A tanulság:
A Portás, a biztonsági őr és a takarító nő után a legfélelmetesebb ember és egyben legnagyobb úr (úrasszony) a pénztáros (de csak az állami cégeknél).

ps. sorry a hosszú postért.

pizsama 2008.07.28. 16:32:07

Pár megjegyzésem lenne:
1. Létezik olyan, hogy internet, meg lehet nézni a MÁV-os honlapon a pontos jegyárakat, és akkor nem verik át az ember fejét
2. Keletiben igyekszem mindig pontosan összeget fizetni, hogy ne kelljen a visszajáróra várnom

nem a posztíróra vonatkozik, de idetartozik még:
3. Utálom azokat akik a forgalmas időszakban vesznek jegyet csoportosan/hetekkel előre/áfás számlára/kártyával! és
4. Van pofájuk a pénztárnál kérdezősködni, mikor hatalmas betükkel ki van írva: NEM INFORMÁCIÓ!

Úgyhogy utazás és jegyvásárlás előtt tessék már informálódni és utánajárni a dolgoknak, hogy egy jegy megvásárlása ne 10 percig tartson, hanem 10mp-ig!

2008.07.28. 16:35:18

ColT 2008.07.28. 14:15:04
Igazad van.
Nekem meg abban, hogy a legnagyobb hibánk, hogy nem zavarjuk el a vérbe azokat, akik miatt ilyen az életünk: a politikusokat.

Új Nick 2008.07.28. 16:52:34

Kulics: nem hiszem, hogy minden lapostetűről a politikusok tehetnek. Ezt a MÁV, vagy bármelyik szolgáltató saját hatáskörben tudja, szabályzatokkal, eljárásokkal kezelni. Az udvariasságot, vagy azt, hogy ha valaki elvállal egy munkát, azt AKARJA rendesen csinálni, ezt sem törvények fogják meghatározni.


Sőt, megfordítom az állítást: a politikusaink pont olyanok, mint mi magunk. Ilyen politikusokat ilyen ország választ magának. Majd ha (a statisztikailag kimutatható többség) igényesebb lesz magával, a környezetével, a munkájával és a munkatársaival kapcsolatban, ha rá lehet szólni a szemetelőre, és a "tömeg" nem a szemetelő mellé áll (mépofázolbelemásdolgába B+?), akkor lesznek elvárásai a politikusookal szemben is, és hidd el, a politikusok meg is fognak tanulni megfelelni ezeknek az elvárásoknak. Addig minek? A politikus szemszögéből: "Ezeknek"?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.07.28. 18:55:16

pizsama

akkor veszk jegyet amikor akarok
azt kerdezek amit akarok
ha veszem a jegyet hat veszem es lehet kerdesem
ha sok ilyan bunko van tessek tobb penztarat kinyitni
ha tudnad itt miyen mikor sima kozertben csekkel fizet a rokkantkocsiban ulo neni, en maig nem ertem miert nem kartyaval, es szepen kitolti 20 percig es mindenki nyugodt
rajtam kivul persze
mer en magyar vatyok

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.07.28. 19:19:17

az is igaz, hogy itt eszebenm jutna senkinek atverni
tevedni meg nem tud
a legtobb helyen meg az aprot is kulon gep dobja ki
meg hat a tobbseg csak lehuzza a kartyat
eccer vot aramszunet, mer hurrikan volt, hat azt a kinlodast amit ezek rendeztek...
mer' a huje amerikaiak, tudom...

Ábelesz-kobelesz 2008.07.28. 19:26:17

Humbino!

Sajnos a kassza zárást már ott elcseszted, hogy eljöttél a kasszától. Tudom, hogy nem akarta lezárni a kasszát a rüfke, de úgy tudom, (bár elég ritkán utazom vonaton)még a kasszák mellett is ki van függesztve, hogy milyen telefonszámot hívatsz, ha a büdös kurv@ a kasszában le akar húzni.

Mondjuk ilyenkor már könnyen okoskodik az ember. Meg gondolom reklamálni sem nagyon tudsz, mert a sorból biztos beszól valami izomagyú pöcsfej, hogy lerúgja a vesédet, ha nem takarodsz el, mert lekési a vonatot.

Megoldás a következő:

Ablakot bezúzni, a csajt feltenni az anyja hátára és addig adni a fingójának, amíg nem vérzik. Utána viszakérheted a pénzedet.

Xezs 2008.07.28. 21:12:39

Bankkártya. Pont.

Xezs 2008.07.28. 21:15:36

pizsama: Meló után szoktam jegyet venni (ez forgalmas időszak?), napokkal előre, áfás számlára, kártyával. Szerintem az a lúzer aki akkor vesz jegyet amikor utazik. Akkor már rég késő. Szeretném tudni, miért probléma ha valaki forgalmas időszakban, előre, áfás számlára, kártyával vásárol? Különösképp a kártyával való vásárlásra adott magyarázat érdekel.

pizsama 2008.07.28. 21:21:35

hagyma!
Ha annyi időbe telne kártyával fizetni a MÁV-pénztárnál, mint a Tesco-ban, akkor megérteném.
A pénztár az PÉNZTÁR! Nem információ. Ne ott kérdezősködjenek már az emberek, ahol mások azért állnak (és várnak) mögöttük a sorban, hogy jegyet vegyenek.

Majd ha egyszer sietsz valahova, és önhibádon kívül késésbe kerülsz, és csak 5 perced van a vonat indulásáig, és tudod hogy mivel és hova akarsz menni és forintra ki van számolva a jegy ára a zsebedben, akkor megnézem hogy fogadod, ha előtted valaki A PÉNZTÁRBAN a holnapután induló vonatokról kérdezősködik. KI VAN ÍRVA: NEM INFORMÁCIÓ! Max. azt kérdezheti meg, hogy van-e helyjegy, mást nem!!!

Ericcartman (törölt) 2008.07.28. 21:40:21

Egy idiótának nem tetszett,ikor pár napja szemét bandának neveztem a MÁV-ot úgy,egy az egyben ahogy van.Itt az újabb példa.Szemét tolvaj népség.És még ők követelnek nevetséges összegeket meg béremeléseket.adnék én olyat nekik h megemlegetik!!!
(zárójelben megjegyzem,7.éve vonatozok rendszeresen,sajna rászorulok.7 év alatt először történt olyan csoda a múlt héten,h azt láttam,h a kalauz nő tök rendes volt 2 kislánnyal akik az anyukájukkal utaztak.megengedte h kilyukasszák a jegyet,ilyenek.de hangsúlyozom,7 év alatt ez az egyetlen kellemes élményem a MÁV-tól,kb)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.07.29. 00:17:36

pizsama

azt kerdezek amit akarok

lecet

hawaj 2008.07.29. 07:58:48

Erre a problémára van egy tökegyszerű megoldás. Amikor a pénztárosnak átadjuk a pénzt jól hallhatóan be kell mondani, hogy "ötezrest adtam". Nálam bevált.

silent76 2008.07.29. 08:13:12

pizsama, sötét vagy. Az ilyen bunkók miatt tart ott Mo. ahol tart. El kellene menned egy kicsit nyugatra, ott tanulnál valamit arról, hogyha te vagy a vevő, akkor azt kérdezel amit akarsz. Ez csak a proli Magyarországon divat, hogy "nem információ" meg "pénzt nem váltunk", meg 10 kasszából 8 zárva. Külföldön még sorban állni is kulturáltan tudnak, pl. ha a postán 4 ablak van nyitva, akkor nem 4 sor áll, hanem csak egy, és ha az egyik felszabadul, akkor a sorban az első odamegy. Igy nincs az, hogy "jaj, megint a rossz sorba álltam", és ha valaki esetleg hosszabb ideig van az ablaknál, mert mondjuk kérdez valamit, akkor sem tüerlmetlen a mögötte álló, hiszen a maradék 3 ablak közül biztosan felszabadul egy belátható idön belül.

nyunyógomez · http://indafoto.hu/arecibo 2008.07.29. 10:42:36

Andrej: momentán még nyugat. De már komp jár át Leningrádba!
Ibolya csavargyár, két fél kevert....

pizsama 2008.07.29. 17:38:33

silent76! sötét az, aki másokat ismeretlenül ilyen jelzőkkel illet a neten. Másrészt jól mutatja, hogy vitázni se tudsz rendesen, rögtön személyeskedéssel kezdesz. Ha engem zavar az hogy a MÁV-pénztárnál - ami nem információ - előttem kérdezősködnek, akkor azt hadd irjam már meg a szólásszabadság jegyében egy internetes blogon, jó?! Nem kell vele egyetérteni, lehet ellenérveket felhozni, de csak kulturáltan. Na, neked meg talán ezt kéne megtanulnod (nyugaton)!

pizsama 2008.07.29. 17:49:02

Xezs!
Ha jól tudom, akkor a kártyával fizetés úgy történik, hogy néni kulcsot kiad, ki kell nyitni, aztán a szokásos procedúra, dobozt lezárni, kulcsot visszaadni, várni a jegyre. Nos, ez minimum 3 perc, ha nem több, pláne ha meg kell ismételni az egészet egy finnyás terminál miatt! Készpénzel ugyanez 15mp-ig tart. Nekem nem azzal van bajom, aki kártyával fizet, hanem a MÁV-pénztárakkal. Akkor legyen külön kártyás ablak/sor! Meg áfásszámlás sor.

axt · http://axtaxt.wordpress.com/ 2008.07.29. 18:35:54

Valaki irta, hogy nem tudtak visszaadni, es abbol lett a kalamajka. Székesfehérváron ki van írva, hogy amennyiben nem tudnak visszaadni, megküldik a visszajárót postai úton ...

Bobby Baccala 2008.07.29. 19:06:14

nemrég tízezressel fizettem shell kúton, de csak ötezerből adott vissza a pénztáros.
a kocsiban vettem csak észre, visszamentem,mondtam mi a gond..a hölgy nagyon kedves volt, mondta hogy rögtön visszanézi videón a fizetést. 1 perc múlva visszajött már adta is a maradék ötezrest..és elnézést kért.

ezt mávnál miért nem lehet? jah hülye kérdés... :)

Xezs 2008.07.29. 19:13:16

pizsama: Te most direkt szopatsz? Hol láttál te ilyen megoldást? Én Budapesten, Debrecenben, illetve Nyíregyházán szoktam jegyet venni (kártyával), egyik helyen sincs ilyen megoldás. Bizonyos emberek körében divat szidni a kártyával fizetőket, ezt én sosem értettem. Az áfás számla miatt sem kell sírni, ott van az automata (és az internetes vásárlás!!!) azoknak, akik nem kérnek számlát. Te nem vagy sorba kényszerítve, te mehetsz automatához, nekem viszont muszáj sorba állnom, ha azt akarom, hogy a cégem kifizesse a vonatozás költségeit (és igen, akarom).

pizsama 2008.07.29. 21:32:10

Nem mehetek automatához, mert az csak 100km-ig ad jegyet. És amerre én járok, arra ez a kulccsal nyitható doboz módszer működik, vagy a Keletiben már nem???

Xezs 2008.07.29. 22:22:29

Keletiben én sosem láttam ilyet, nem tudom miről beszélsz. Automatából 1x vettem jegyet, de nekem ez a 100km-es sztori attól még gyanús...

Csiri · http://www.csiri.blog.hu 2008.07.30. 01:05:15

Engem múltkor a bkv-s pénztáros egy 5ezressel akart megbaszni, mikor a 20-asból nem adott vissza rendes. Rögtön mondom, hogy 5000 hiányzik, erre nézett, visszaadtam a pénzt, elkezdte számolgatni azt odatette a hiányzó 5000est... érdekes...

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.07.30. 15:20:24

hagyma 2008.07.28. 04:10:37

Pontosan ott Amerikában volt egy nagyon hasonló esetem. Repülőtéren.
Igaz, ott a végén az derült ki, hogy nekem volt igazam, de balhézni, azt kellett hozzá, meg főnököt hívni, hogy csináljanak pénztári zárlatot.

gabba 2008.08.26. 08:50:07

A postánál baromi szigorú szabály szerint a pénzt kezelő az asztalon kell hogy hagyja a pénzt ameddig be nem fejezi a műveletet és ameddig a visszajárót is adja. Így el lehet kerülni az ilyen vitákat. A Mávnak is át kellene venni vagy aki olvassa ezt az ragaszkodjon a továbbiakban ehhez az eljárási módhoz.

we 2008.08.26. 16:38:53

Figyelj mar Hagyma! Neked van valami komplexusod, hogy minden topikban ki kell fejted, hogy az USA-ban vagy?
süti beállítások módosítása