Tékozló Homár

Terhes nőt tréningeztettek az IKEÁ-ban

2008.08.06. 00:36 | szily | 165 komment

Pocakos nő, véradó férfi, érzéketlen, de kényszeresen tegeződő multi, mi kell még? A véradás miatt őszi légyként konzumáló András és terhes felesége egy leértékelt íróasztal formájában vették hátukra a konzumkeresztet. Egy információs tábla eltérő értelmezése miatt ott álltak zárás előtt percekkel, és nekik kellett volna szétszedniük a bútort ott helyben, amire nem érezték magukat fizikailag képesnek. Végkimerülős sztori alant.

 

 

Hadd osszak meg veled egy tanulságos történet a magát nagy-nagy gyerekbarátnak hirdető IKEA-ról.

Egy júliusi estén az Örs vezér téri IKEA leértékelt árui között kinéztünk magunknak egy MATTEUS íróasztalt. Párom 7 hónapos terhes, jómagam épp véradásról érkeztem (ilyenkor másnapig mindenféle fizikai megterheléstől óva intenek), autónk nincsen, de akkor még nem sejtettük, hogy ennek itt szerepe lesz. Hiszen a leértékelt áruk felett ott díszeleg a megnyugtató felirat: "Ha nem tudod hazaszállítani a terméket, vedd igénybe házhozszállítási szolgáltatásunkat!" Mit sem sejtve fizettünk, és boldogan toltuk az asztalt a szállítók pultjához. Ahol közölték, hogy ez így nem fo menni, mert ők "csak lapra szerelve" szállítanak bútort. Nos, ezt fizetés előtt az áruházban sehol sem közlik a vevővel, a képen látható felirat sem éppen ezt sugallja. De ha ez van, hát ez van, megkérdeztük, segítenek-e szétszerelni. Válasz: NEM, a vevőszolgálati pult mellett találunk szerszámokat, szereljük szét mi. Mindez már pár perccel zárás előtt történt, amikor az időbe sem fért volna bele a
szétszerelés, különösen úgy, hogy leértékelt áruhoz útmutató sem jár. Ezután próbáltuk mindenfelől elmagyarázni, hogy ez képtelenség, a magunk és nem utolsósorban gyermekünk egészségét veszélyeztetnénk, ha kettesben nekiállnánk egy 30 kilós asztalt pár perc alatt szétkapni. NEM, ők ebben nem tudnak segíteni, a vevőszolgálati pult mellett találunk szerszámokat. Hogy ha mégis nekiállunk, záráskor jó eséllyel ottmaradunk a félig szétszedett asztallal? NEM, ők sajnos nem tudna minket megvárni, de találunk szerszámokat, szereljük szét, és különben is, a bútor épségét szolgálja, hogy ők nem szállítják el összeszerelve. Hja, gondolom, költözéskor ők is szétszerelik az összes bútorukat... Hosszú percekig futottuk ezeket a köröket, elmondtuk hogy nem sürgős a szállítás, másnap is visszamehetek valakivel szétszerelni, csak oldják meg valahogy a helyzetet. A válasz a szokásos: NEM, szereljük szét most, mi magunk.

Belátva, hogy reménytelen a helyzet, sarkon fordultunk, anélkül, hogy tudtuk volna, hogy jut haza az asztal. Végül sikerült egy ismerőst hívni, akivel a bútorunk összerakva is épségben tette meg a kb. 4 km-es távot hazáig. De ezt este 9-kor pár perc alatt megszervezni nem evidens - csupán a szerencsénknek köszönhető, hogy IKEA-éknak nem jött össze a kedves vevők még komolyabb megalázása. (Az asztalt otthagyni bajos lett volna, leértékelt árut nem fizetnek vissza.) Természetesen másnap panaszkönyvi bejegyzés is született, majd e-mailt is írtam az IKEA-nak - kíváncsian várom a választ...

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Goyan 2008.08.06. 11:39:42

Mi nagyon szeretjük az IKEA stílusát, bár hozzá kell tenni, hogy a bútoraik azért vannak a piaci árak alatt, mert azokat sokszor "gyermekkezek" készítik.Ez a cég a mintapéldája a harmadik világban oly gyakori kizsákmányolás, a gyerekmunka, és a nincstelenek éhbérért való dolgoztatásának.

Amúgy négy hónappal ezelőtt, hét hónapos terhesen segítséget kértem az egyik pénztárnál, mikor is a hölgy válasza az volt, hogy minek jövök nagy hassal vásárolni. Szép. Úgy látszik az IKEA gyerekbarát ugyan, de nem terhesbarát...

monticello (törölt) 2008.08.06. 11:44:06

Véradás után nem tudsz kiszedni négy csavart? Zsér vagy apám, inkább szegény nejedet túráztatod terhesen, mint hogy megfogd a dolog végét.

betépett felhasználó 2008.08.06. 11:44:27

nekem az ilyen anyamasszonykatonaja donor verebol soha ne adjanak! szerintem a gyerek se az ove!
hudegecimacivagyokmareggel...

ikke i drift 2008.08.06. 11:45:25

Én is találtam már a Fyndben nekem tetsző holmit (összeszerelt kanapé) zárás előtt (vagy után) egy perccel. Elolvastam a kiírtakat, felfogtam, majd másnap visszamentem megvenni, és még a szállítást is le tudtam szervezni.

Meklén és Tamara 2008.08.06. 12:12:01

szerintem az Ikea valóban gyerekbarát. És minden tekintetben korrekt. Amúgy semmi közöm hozzájuk.

Meklén és Tamara 2008.08.06. 12:14:11

persze lehet, erről ott Indiában, Kínában ahol fél centért gyártatnak le egy komplett szekrénysort más az emberek véleménye.

mangoróza 2008.08.06. 12:15:04

Nekem is van terhes-sztorim. 8 hónapos terhesen vásároltam pár nehezebb szekrényt (a férjem rühelli az ikeát, ezért egyszerűbb nélküle menni). A polcoknál szerencsém volt, 2 ikeás fejes éppen lecsekkolta az árukészletet, ők segítettek rárakni a kocsira a cuccost. Sajnos a hazaszállításnál már akadt egy kis gond, mivel nem minden árut szerettem volna velük hazaküldeni, ezért az egyik darabot át kellet tennem egy másik kocsira. Másik kocsi természetesen nem volt, ezért elzavartak (szó szerint értve),hogy kérjek meg egy takarítót, hogy hozzon nekem egyet. A takarító levegőnek nézett (ezt is szó szerint értve, én beszéltem hozzá, ő meg átnézett rajatm és továbbment), akkor visszagyalogoltam egy kocsiért. Sajnos a logisztikámba szorult némi hiba, ezért az általam hazaszállítani kívánt darab egy 80 kilós polc alá volt téve, így 3 pasi nézte, ahogy átszenvedem a tonna cuccot egyik kocsiról a másikra. És ne jöjjön senki azzal, hogy terhesen mi a faszért megy valaki egyedül vásárolni, mert én meg azt mondom, hogy ha ugyanezt egy hosszúlábú szőke maca csinálja, a műkörmös ujját sem kell mozdítania mindezért. És ez nem csak az ikeán múlik, egyszerűen ilyen bunkók dolgoznak ott (is).

Syca 2008.08.06. 12:39:51

Jómagam is rendszeres véradó vagyok, reggel hétkor szoktam menni és utána meló 17:00ig, majd vásárlás és haza, ofkorsz tömegközlekedéssel. Még soha nem mondták, hogy ilyenkor látványosan végelgyengüljek. Ja és én "csak" egy nő vagyok.
Egyébként meg IKEA rlZ

2008.08.06. 12:54:12

Klarky, néhány részlet szerintem elkerülte a figyelmedet, természetesen nem vártuk el, hogy aznap szállítsanak. "Elmondtuk hogy nem sürgős a szállítás, másnap is visszamehetek valakivel szétszerelni, csak oldják meg valahogy a helyzetet. A válasz a szokásos: NEM, szereljük szét most, mi magunk."

Arra mellesleg rákérdeztünk, hová van mindez kiírva, honnan lehet tudni, hogy csak lapra szerelve szállítanak. "Nincs sehol kiírva, de nálunk ez a szabály." No comment.

o.zs 2008.08.06. 12:59:28

Csak 2 dolog:
Az IKEÁban bármihez kérhetsz használati utasítást, nekem pl egy lámpához nyomtatták ki 1 héttel a vásárlás után, mert elkevertük.
A másik, miért nem vitted vissza? Élhettél volna a lehetőségeddel, hogy x napon belül bármit visszavihetsz!

Én megértem, h nem szerelik szét helyetted, mert ők tényleg nem szerelnek semmit, de ezt tudhattad volna, mert erről híresek!

tigris 2008.08.06. 13:07:10

Miért nem jut eszetekbe az, hogy adtok nekik 500-1000 Ft-ot és mindent megoldanak (pakolnak, szerelnek, stb). Ez annyira nagy dolog?

tiboldi 2008.08.06. 13:10:07

Dolgozzon csak a beste vásárló! És örüljön, hogy a húsgolyókhoz nem neki kell kicsontoznia a marhát.
Elképzelhető, ha az Ikea megveszi egy nap a BKV-t, lesz a buszokon JOKKMOKK étkező és JÖRGENMÖRGEN fotel, de tankolni és szerelni nekünk kell majd...

2008.08.06. 13:11:18

Mubla: bármit visszavihetsz, kivéve a leértékelt árukat. Használati utasítást valóban kérhetek - ám mire nyomtatnak nekem egyet, épp bezár az áruház, a tisztelt szállítók hazamennek, mi pedig nézhetünk. Ugyanezért eleve rizikós lett volna a szétszerelésnek nekilátni, mert ők ugyan meg nem várnak minket. Még jó, hogy a katalógus azt ígéri, hogy az IKEA-ba a zárás pillanatáig bármikor nyugodtan jöhetek, nyitott kapukkal várnak...

DonCiccio 2008.08.06. 13:20:26

Ez a lényeg, a zárás pillanatáig.

avogadro00 2008.08.06. 13:31:32

remélem kirugják őket meg a feletteseiket! ha nem akkor szégyen

Bifi · http://gondola-tok.blog.hu 2008.08.06. 13:33:47

Budaörs-ikea. Leértékelt áruk osztálya, találtunk egy dohányzóaztat párommal, fele áron, minimális hibával (1 kis karc az oldalán) kifizettük, kivittük, nem fért be az octavia hátuljába (szedán és nem kombi) vissza ikea, vevôszolgálatnál hölgy kijött segíteni szétszedni, kihozott magának is egy csavarhúzót, majd hozott kartonokat és utólag visszament egy ragasztópisztolyért, hogy jól becsomagoljunk mindent, nehogy megsérüljön, mindezt zárás környékén, de inkább utána..
summa: a bunkóság nem Ikea, hanem ember kérdése.

É2I 2008.08.06. 13:38:00

"...de nálunk ez a szabály..."

Na igen, ez ismerős, ezután már a CSAK következik, mint mEgDönthEtetlen észérv.
(Ez az ede mindenhol ott van. Jók-e a kapcsolatai 14:00 órakor?)

Sünt a szóbeli szabályoknak, meg lábrázást, tikkelést, hajgöndörödést.

demizson bobby 2008.08.06. 13:45:08

Ikeából csak kispárnát!
Mondjuk máshonnan is csak azt.

a8zoli 2008.08.06. 13:50:37

én egy francia ágyat vettem pár hónapja szintén kis kalanndal.
kinéztem matracot kipróbáltuk másnap felmentünk kisteherautóval érte. csak a sugárban tudtuk leparkolni a kisteher autónkat másik mélygarázsba nem fért be.
semmi gon megkérdem hogy kasszánál kifizetem és árukiadónál majd megkapom igaz ? (fenn bemutatóteremben) ahogy mendegéltünk pénztár fele vettünk ezt azt kép akciós wok stb tele minden kezünk. pénztár mondom nekem még lenne egy ágyam... "össze van már szedve ?" kérdezi a pénztáros (kedvessen nem bunkón) mondom nincs. na azt akkor össze kell szedni... nekünk kérdem ? igen mondta. na jó mivel már le volt húzva minden apróság amit vettünk elvittük sugárban bepakoltuk és vissza go. (pénztáros rendes volt beengedett ott nem kellett végigmenni mindenen) ok itt a lista mit hol találunk mien polc mien sor. szedegetjük minden megvan csak a hátlap hiányzik. ok 3-as polc ... kifogyott na ok szólunk egy targoncásnak mer 3 emelettel van feljebb. tesóm elkültem 15 percig semmi ... (kezdek aggódni) visszamegyek infó pulthoz. egy vörhenyes srác (casper) közli hogy sajna meg kell várni a targoncást mer az most nincs és mikor lesz ? este 9 után :D épp 7 óra volt...
mondom ne vicceljetek már eljöttem 100 km-t és ez az egy szar hiányzik ... oldjuk már meg ... nem nem lehet mer baleset védelmi okok stb stb... ott ültünk este fél 10-ig mire megkaptam a hiányzó darabot úgy hogy a biztonsági őrők mint egy tüntetésen kézenfogva kivezették az utsó embert is az egész kócerájból ... amúgy úgy 8-10en voltunk hasonlóan ilyen gonndal ott.
(hozzáteszem matarcért el kellett menni este 10-ig egy másik kiadóhoz pár utcával arrébb) pláne én marha ott hagytam a raktárban az eddig összeszedett cuccomat. (ezt elpakolták) na itt kiakadtam és mondtam hogy vagy összeszedik nekem az elpakolt cuccomat (mer mér tologassak ennyi cuccot 200m-t ) vagy idehozzák az összes létező vásárlók könyvét amit csak tudnak adni és 2-en tesómmal teleírjuk nekik. a bizt. őrők feje (richard dreyfus) rendes volt ráparancsolt casperre és az szépen összeszedte mind az összes darabot + a hátlapot. 21-45-kor jöttünk ki bepakoltunk és átmentünk a matracért. éjfélre hazaértünk hulla kimerülten ... másnap délután egyedül otthon kb 1.5 óra alatt összeraktam masszív és semmi gondom vele . tehát a termék jó csak paraszt gyerek ne mennyen vásárolni vagy a policyt előtte kívülről tanulja meg... vagy kicsit lehetnének segítőkészek az ikeások . pl lezárja azt a szektort és kijön a targoncás leveszi stb....

Ainult Mina 2008.08.06. 13:51:52

Én is rendszeres véradó vagyok, reggel leszívnak, este hazamegyek, közben meló rohangálás. Az első alkalommal még megkérdeztem, jár-e valamilyen fizikai korlátokkal a dolog? Mire gondol kedves fiatalember, kérdezte tutajos szemekkel a nővérke. Mondom, mi van, ha este az összes vér egy helyre áramlik, és mondjuk a fejembe nem jut semmi. Az nem fordulhat elő, és vette a vérem. És tényleg. Úgyhogy kímélje magát, aki akarja. Az asszonynak az IKEÁ-ban a helye, imbuszkulccsal a kezében.

Garfyka 2008.08.06. 13:54:36

Ezt nem hiszem el! A hozzászólások között nem egy van, aki az IKEA pártját fogja vagy egyszerűen legyint, szokj hozzá az ilyen bánásmódhoz, ez Magyarország! ?!?! Hát ettől nem is fogunk előbbre haladni! Miért kellene a faragatlan, süket fül, modortalan bánásmódhoz hozzászokni?? Mibe került volna az IKEA-nak szétkapni azt az asztalt? Emberségbe?
Az ember általában nem úgy indul neki a napnak, hogy na, ma veszek egy leárazott azstalt. A lehetőség bepottyan és természetesen, élni akartak vele. Ha az IKEA csak egy hangyafingnyit is emberséges és seperc alatt szétkapja az asztalt, semmi pénzért pozitív reklámot generálhatott volna.

a8zoli 2008.08.06. 14:03:06

amúgy a 100-os hot-dogjuk is jó megettünk vagy 10-15-öt...
:D

Bifi · http://gondola-tok.blog.hu 2008.08.06. 14:04:22

Garfyka, fika..fika... Te láttál mát IKEA-t csavarozni, egy nem természetes személyt (céget) hogy lehet azonosítani 1-2 alkalmazottjával? Nem az IKEA nem emberséges.. nem az IKEA a bunkó... az adott eladó volt tahó.. dehát rád a Mekkdonácban minden kiszolgáló mosolygott? Pedig kötelezô nekik, benne van a munkaköri leírásban!
Az Ikea jó (szerintem), akinek meg nem jó, az menjen a Kika-ba, Domus-ba, faragjon ágyat baltával tölgyfából, annyi megoldás van.
Engem ilyen probléma még nem talált meg.. mellesleg megnézném azt a férfit, a post iróját, aki nem mert megemelni 30 kg-ot, csak mert levettek 0,5 l vért tôle.

Én vagyok 2008.08.06. 14:18:23

A leértékelt áruhoz ugyanúgy jár használati utasítás és a vevő összes joga megvan vele kapcsolatban, mintha nem lett volna leértékelve. A leértékelés a reklám-marketing-stb. kategóriába tartozik, de a jogainkat nem csorbítja.

Ha hibás az áru, és azért van leértékelve, akkor azt félrérthetetlenül közölni kell, és ebben az esetben is csak a minőségi kifogás alól mentesül az eladó. De csak olyan alkatrésszel és olyan hibával kapcsolatban, amiről előzetesen tájékoztatott.

Ne tessék bevenni a maszlagot, hogy leértékelt árura nincs garancia, jótállás, magyar nyelvű útmutató, vagy a akció idején a pénztártól való távozás után reklamációnak helye nincs. Ez mind sületlenség!

Alf (törölt) 2008.08.06. 14:18:53

ezért olcsó az ikea...

andreasue (törölt) 2008.08.06. 14:23:16

Két hete a 65éves anyám és a barátnőm rakosgatott össze egy konyhát. Miután leszedték a polcról, 4 kocsin tolták a pénztárhoz. 535ezer forintot hagytak a pénztárnál, de az apró alkatrészekhez, csavar, tipli, etc. nem voltak képesek adni egy papírszatyrot. Anyám a 2 kocsijával, az öléhez szorítva cigölte ki a kiszállításig. Hozzátartozik a sztorihoz, hogy két héttel előtte kitöltöttünk egy papírt, hogy "ikea család" kártyát kérünk, de ezt addigra nem kaptuk meg. Pedig akkor ingyen lenne a szatyor, amit amúgy félmilliós vásárlásnál sem kapsz.
Összefoglalva, köcsög egy cég. Nem tudom, mit szól ehhez Ingmar Kamprad.

trinity 65 2008.08.06. 14:26:08

Az Ikeában van egy számomra értelmetlen szabály: semmit nem tudnak még 1 napra sem tárolni, amit kifizettél...Vagy viszed, vagy elfelejted. Logika???

Baggio.77 2008.08.06. 14:48:02

andreasue:

Lúzerek voltak...
Ha kitöltöd az ikea-familys papírt máris jár a kedvezmény meg az ingyen szatyor a papírt lobogtatva.

Brunoka 2008.08.06. 14:56:11

na akkor en is leirom: azert cipelteti az egy tonnas iroasztalt a terhes felesegevel mert egyszer, evekkel ezelott vert adott az szarjon csavarhuzot.
Asszony meg remelem eszbe kap es idejekoran tulad ezen az emberen...

Tpancs 2008.08.06. 15:36:17

nekünk is EKTORP sarok kihúzható kanapénk van, és semmi gond vele. a vendégeink is szeretik, nagyon kényelmes. a huzatot kimosom, ha bekoszolódik. még az ágyrésze is kényelmes. nekem nagyon tetszik ez a stílus. van, akinek a Balaton,Retz stb jön be, hát istenem. én meg olyat nem vennék.

Tpancs 2008.08.06. 15:37:39

a szatyros dolgokat, amik nehezek, sok van belőlük, simán haza lehet vinni taxival is. én nagyobb darabot még nem próbáltam így vitetni, de biztos meg lehet beszélni a taxissal.

Hermelin007 2008.08.06. 15:57:26

Bifi:
Egy cég - jelesül az IKEA - felelős azért, ahogyan a munkatársai, alvállalkozói vislekednek. Magát a céget minősíti akár jók a termékek, akár nem. Hiába szerettük az IKEA termékeit, hiába normális a munkatársak 99%-a, ám ez egy olyan tapasztalat, ami miatt meggondoljuk, hogy mikor vásárolunk ott legközelebb.

Egyébként miért ne merte volna megemelni az íróasztalt? Olvastad ezt a szövegben? Egyszerűen tényként leírta, hogy a véradáson óvva intették a fizikai megeröltetéstől. Valahogy a szállítók pultjához is elkerült az íróasztal, nem? ;-)

-------------------
Brunoka: Inkább ne írtad volna le! :-(
Nem cipeltette az egytonnás íróasztalt a terhes feleségével, sőt még egy üres ikeás papírzacskót sem.
l. feljebb.

---------------
Akik pedig félreértették: ahogy a szövegből kiderül, végül megoldottuk a problémát. A beírás nem arról szólt, hogy bénák, esetlenek, tehetetlenek lettünk volna, hanem arról, hogy
1. nem megfelelő a vevők tájékoztatása, sőt megtévesztő;
2. a szállítók viselkedhetnének emberségesebben, korrektebben függetlenül attól, hogy kisbabát vár valaki, vagy éppen más miatt nem a legszerencsésebb, ha emelget, vagy "egyszerű" vásárló; a segítőkészséget és a jóindulatot hiányoltuk.
3. érthetetlen volt számunkra, hogy miért nem lehet egészben elszállítani egy nam olyan hatalmas méretű asztalt;
4. ha már nem hajlandók egészben vállalni a szállítást, nem segítenek szétszedni, ha nem várják meg, hogy befejezzük a szerelést, akkor miért nem lehet másnapig ott tartani a kifizetett árut...

sq 2008.08.06. 16:31:00

hát, nekünk egyszer egy 220-as kanapéra aszonták, hogy már csak jövőhéten tudják kiszállítani, hétvégén nem. mivel nekünk hétvégén már kellett (különben a vendégsereg ülhetett volna a földre), úgy döntöttünk, hazavisszük magunk a raktárukból (na azt kalandos volt megtalálni). "szerencsére" egyáltalán nem volt lapraszerelve, de felkészülten érkeztünk, úgyhogy végülis befért a kocsiba (naaaaaagy kombi). megspóroltunk 25e házhozszállítást, viszont a 60 kilót én pakoltam be. azért jó, hogy nem a kisebbik autóval mentünk, de én már számítottam valami ilyesmire.

Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2008.08.06. 17:03:19

www.polyvore.com/cgi/img-thing?.out=jpg&size=s&tid=47810

Én egyszer ebbe futottam bele, még májusban. 13ezerről 3ezerre volt leértékelve. Összeszerelve nem tűnt nehéznek, úgyhogy gondoltam, megkeresem. A raktárrészen kint a cetli: elfogyott... Ekkor a Hang elvezetett 20 méterrel arrébb, ahol egy egész raklapnyi volt, dobozban. Mázli. Emelem: 13 kiló. Lapra szedve, foghatatlanul. Nem baj, nem hagyom itt. Fogtam, odacígeltem a pénztárhoz, majd kiszaladtam vele a hévhez. Erőltetett menetben, úgy, hogy az arcom előtt volt a doboz, mert másképp nem bírtam el, így meg persze semmit sem láttam. Amikor odaértem a hévhez, már nagyon reszketett a kezem, és hallottam, hogy elkezd visítani, hogy indul. Á, és persze, hogy elejtettem a dobozt. Mindenki mosolyogva nézte, ahogy remegve felszedem a földről, majd a maradék erőmmel tovább rohanok a vonathoz, és üvöltök, hogy FÉLREAZÚTBÓÓÓÓÓÓÓÓL!!! Feldobtam a dobozt, utánaugrottam, ajtó zár, irány haza.
És mindezt úgy, hogy nálam volt az iskolatáskám ÉS a gitárom.
Tudom, nem vagyok sikeres ember.

De az tény (és erre már régen rájöttem), hogy az ember lánya, ha nem topmodell, magától kell, hogy megoldja a dolgait. Mert segítség NINCS. És úgyis megoldja. Mert nő. És nem számíthat senkire.

(Csalok: a héven felhívtam a párom, kijött és segített elvinni a dobozt az autóig...)

toleráns 2008.08.06. 17:06:43

nem az áruház védelmében mondom,de ki az aki a terhes feleségével vérvétel után este 9-kor(!!!) butort megy vásárolni? Jézusom. amugy meg a szállitok elég szemetek voltak veletek.

Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2008.08.06. 17:09:26

toleráns!

A történetemmel arra akartam rávilágítani, hogy nem célzottan a komódért mentem, hanem bementem, hogy elüssem az időt az indulásig, majd megláttam és megvettem.
Honnan tudod, hogy velük nem ugyanez történt?
"Egy júliusi estén az Örs vezér téri IKEA leértékelt árui között kinéztünk magunknak egy MATTEUS íróasztalt."
Nem pedig "kinéztünk magunknak egy MATTEUS íróasztalt, és elmentünk egy júliusi estén megvenni".

Ne vedd kötekedésnek, de ilyen is van. Ha mégsincs igazam, akkor bocs.

Hermelin007 2008.08.06. 17:32:50

Toleráns: hááát, a gond az, hogy a munkaidőm elvben ötig, gyakorlatban hatig-hétig tart, napközben lelépni nem tudok, hétvégén is lehetetlen lett volna eljutnunk, így kénytelenek voltunk f8 körül elkezdeni körutat az áruházban. Szóval, kényszerből választottuk ezt az időpontot, ami elvileg nem tűnt rossznak. Több dolgot is vásároltunk, beletelt vagy másfél órába, amíg összeszedtük őket. Asztalunkat először vadiújként akartuk megvásárolni (szépen, dobozban). Ám sajnos a leértékelt bútorok közé tévedtünk, ahol megláttuk a kiszemeltünket. Minimális hibával, szépen összeszerelve. A tájékoztató bíztatásába (l. a szöveghez mellékelt kép) vetett bizalommal úgy döntöttünk, hogy visszük. Megörültünk neki, uzsgyí, fel is röppent a kis kocsira, és már szaladtunk is a pénztárhoz, hogy zárás előtt a szállítókhoz érjünk a zsákmányunkkal (és a többi aprósággal).
Mivel korábban nem volt rossz tapasztalatunk az ikeás szállítókkal, ezért fel sem merült bennünk, hogy más szállítási módban gondolkodjunk. Éppen ezért ért villámcsapásként bennünket az a helyzet, amiben rövidesen találtuk magunkat.

toleráns 2008.08.06. 18:17:33

Tisztelt Hermelin007! Lehet,hogy igaza van,de azért én továbbra is azt vallom,vérvétel után ,sör virsli és nem másfél órás "tor"tura egy nagy áruházban.Persze ez nem menti fel egy multi udvariatlanságát és intoleranciáját.Az ikeában én is szoktam vásárolni de eddig nem volt velük bajom(remélem ezek után sem lesz),persze a szállitást azt mindig megoldottam saját magam.Le a svéd fuvarosokkal.

crashdummy 2008.08.06. 19:23:48

Hasonlóan bunkó sztorim nekem is van. Mi IVAR polcot vettünk a gyerekeknek (sok minden egyéb mellett). Otthon az összeszereléskor derült ki, hogy túl rövid keresztmerevitőt választottunk (éljen a bútorraktárban kihelyezett jó tájékoztatás). Semmi baj, vissza az budaörsi IKEA-ba, Óbudáról, két gyerekkel.

Irány az ügyfélszolgált. Természetesen kicserélik, de hol a blokk? Sajnos az otthonmaradt. Mondtam, hogy sebaj, gyári csomagolás sértetlen, itt a banki bizonylat is, tán megkereshetik a számlát ők. De akkor is, hol a blokk? Jött negyed óra anyázás, aminek a végén kértem, hogy hívják oda a vezetőt. Újabb hosszú várakozás. A vezető sajnos nem ért rá. Ekkor kértem a vásárlók könyvét. Természetesen a beírásra sohasem jött semmilyen válasz. Megjegyzem kb. 30 ezer forintot hagytunk aznap ott, a vitatott tétel pedig kb. 500 Ft volt. Szarjanak sünt.

bedlifan 2008.08.06. 19:25:33

én már vettem leértékelt komódott az ikeában, nem kellett szétszerelni, elég nagy, komoly darab volt; kiszállították, helyére tették a lakásban és az összeszerelést is megspóroltam. Tuti nagyobb volt, mint egy íróasztal.

Xezs 2008.08.06. 21:52:16

Na idefigyeljen mindenki, mert megvan az ilyen esetekre a megoldás. Mivel EDE biznisze nem megy amióta kikerült az ügye a Homárra, biztos jól jön neki egy kis mellékes: Amikor valaki bútort vagy bármi ilyen kínszenvedős dolgot vesz, egyszerűen csak felbérli EDÉt, hogy menjen vele, és ha szükséges, ordítsa le az eladók fejét. Bár lehet hogy ez neki csak e-mailben megy, úgyhogy előtte kell egy kis demóbunyó, hogy lássuk, élőben is kemény-e. Amennyiben EDE élőben puhány, úgy más megoldást kell találni.

sish 2008.08.06. 22:06:47

lotár matteus e?

vizi73 2008.08.06. 22:19:16

Sziasztok!KIs kiegészités,miért a személyzetet szidjátok?Ök csak azt teszik amit tehetnek.Miért zárás elött mész be vásárolni?Könnyü fikázni azt a szerencsétlent aki a pult mögött áll.Probáld ki milyen lehet tiz orát a pult mögött állni,és a hozzád hasonlokkal jopofizni.Tudod mi az hogy kölcsönös tisztelet?Azért mert a pult mögött áll még ö is ember!Lehet hogy ö is szeretne tiz orás melo után haza menni a családjához.

András982 (törölt) 2008.08.06. 23:40:38

Vizi73: egyes elvetemült vevők is napi 10 órát dolgoznak, és csak zárás előtt jutnak el vásárolni. (Lásd: Hermelin007, 2008.08.06. 17:32:50. ÉrtettED-E?) Mivel az IKEA katalógusa, honlapja, feliratai (és jó pár itteni komment) alapján szó sincs arról, hogy nekünk ilyenkor bármit szerelni kellene, nem túlzó elvárás, hogy a nyitvatartási időn belül bármikor vásárolhassunk...

Arról szó sincs, hogy mi nem adtuk meg a kellő tiszteletet a személyzetnek: normális hangnemben érdeklődtünk tőlük, semmiféle anyázás, sőt, semmiféle hangos szó nem hangzott el.

Vagy talán Te álltál a pult mögött? Vizi Ede, személyesen? :)

hardrock 2008.08.07. 00:14:33

Az ikeában a szállítók alvállalkozók, és bunkók, mint a sötét főd. Ellenberger az áruházszemélyzet mindig nagyon aranyos és segítőkész volt, pedig az egész lakásom berendezését onnan vettem. Esetleg meg lehetett volna próbálni, hogy "ne', itt egy ezres, ha szíjjelkapod nekem". A panaszkönyv sem rossz ötlet, mert az áruház az ilyenekre ad, és véleményem szerint alaposan picsánrúgódik az illető burnyák.

jesszumpepi (törölt) 2008.08.07. 07:17:46

EDE beírt a füredi posztba,szerinte ti mindnyájan,velem együtt pénzt kaptok a kommentelésért.
Úgyhogy gyorsan adjátok meg a bankszámlaszámotokat az Indexnek!
Aztán be lehet fizetni a Karib-tengeri all inclusive hajóútra.

vizi73 2008.08.07. 08:40:46

András982 Elárulok egy titkot,én ott dolgozom,ha legközelebb segitség kell,keres meg!Nem arrol vagyok hires hogy bunko lennék,egy korrekt elado biztos hogy segit!:)

NkrisszA 2008.08.07. 10:04:49

Egyszer voltam haverommal az ikeában.Bementünk mert ha veszel egy poharat annyit iszol amennyit akarsz.Ittunk egy csomót majd elértük a fagyinyomó gépet ami úgy működött hogy veszel egy tölcsért és te nyomod bele a fagyit.Vettem is egyet és belenyomtam a fagyit.Miután megettem a fagyit a tölcsért meghagytam hátha sikerül mégegyszer tölteni.Amikor már majdnem kész volt a második adag odajött egy biztonsági őr megfogta a fagyit szétnyomta és ezt mondta:"Kisfiam itt csak egyszer van töltés!".És ilyenkor lehettünk kb. 13-14 évesek.

toleráns 2008.08.07. 17:48:37

És? nem tanitottak meg arra , hogy ne lopj?

Pajszer 2008.08.07. 22:40:17

Óóóóóó LOL klasszak a beírások. Igen szórakoztatóak. És sokban a gondolkodás képességét felismerni sem lehet. LOL LOL
/Aki nem érti mi az a LOL ajánlom a wikipediat :) talán edéről is lesz valami/

A kedvenc hozzászólásom:
Nem érti miért nem lehet eltetetni az árút az ikejában.
:):):):)
Képzeld el, hogy mondjuk a spárban elteted a tejet, meg a kenyeret meg mindent amit vásároltál. Vagy a MediaMarktban elteted a fritőzt a hajszárítóval. És azon gondolkodtál már ha rajtad kívül más is ezt szeretné, és mondjuk vagytok százan, akkor azt hova a búbánatos f@szba rakják el? Mert egy ember valóban nem sok. De 10-20 esetleg még több az már kezelhetetlen mennyiség. De persze az ikeja bontsa le a lakótelepet /és akkor azért is lehetne fikázni! :) hoppááá mekkora ötlet!!! :):):):)/ és külön a TE kedvedért húzzon fel egy raktárat. Nem?!
És még a nevedet is írják fel rá :):):)
És többen is írták. Ha nem tetszik az ikeja ne menj oda. Már én sem járok oda. De ismerem a dolgaikat, mivel rendszeres vásárló voltam. És volt olyan is, hogy a "kedves" vásárló társamat én küldtem el a búsba. Mert igénytelen tapló volt. Még tőlem is nagyobb. Pedig ez nagy szó :):):)
Aki dolgozott már kereskedelemben, vagy vendéglátózott, vagy csak simán emberekkel foglalkozik egész nap tudja, hogy mennyire kimerítő, és amikor mennél haza mindig van egy kettő aki még ott téblábol. És baromira lesz@rod, hogy terhes, nyomorék, fukszos izomagy, vagy tündibündi. Menjen a búsba. Haza akarsz menni. Sokáig dolgozol? És ? Nincs hétvége sem? Vagy ha akkor dolgozol tuti lesz hétköznap erre időd. ja, hogy meg kéne szervezni?! Hát bocsi.
A szállítók amúgy tényleg megszopattak. Simán befért volna a kocsiba. De az a baj, hogy itt csak a kedves delikvens verziója van.
Ja, és igen. Tényleg nem szedik szét neked a bútort, és hogy miért?! Egyszerű. Magyarországon vagy. előttem is a kép, kedves cégalkalmazott jófej próbál lenni. Szétszedi a kedves vásárlónak, vagy összerakja, tök mindegy. az meg, egyből kezdi is, "Elrontotta, megkarcolta stb. azonnal legyen olcsóbb, ingyenes stb." :):):) Igen, igen, mindig a multi a gonosz, mindig a csóri alkalmazott, és a vevő? Annak nem kell a vásárlói kultúra? Mindig csak a jogaival jönnek a hőbörgők, de az, hogy az jogos e...arról sok szó nem esik, csak dejó lehet valaki,valamit fikázni uzsgyi neki. LOL megintcsak. Néha rosszul vagyok a saját népemtől. Klassz.
Mindig a mutyizás, ügyeskedés, beírok a panaszkönyvbe, mert húha velem mi történt. És jaj meg juj. :):):) Persze, van úgy hogy tényleg arra mennek, hogy kibasszanak veled, de pont az ikeánál ki van írva minden bakker. Én is nagy trükk király vagyok ha valamiben lehet, de ők sem hülyék. Pont az ilyenekre számítanak mint én. :):):) És leírják. Ez mondjuk kötsög dolog tőlük. Ezért már nem is nagyon járok oda. Ja és a kis fosok akik meg úgy gondolják, hogy némá, itt lehet ingyé inni meg enni...tudod elkéne menni dolgozni, és megtapasztalni, hogy mi van ha a te pénztárcádra megy a dolog. Fizetni is kell stb. Na jó, abbahagyom mert még hosszan tudnám folytatni, de fölösleges. Nagyjából mindenki ugyanazért picsog, csak más megközelítésből.
Még egy uccsó dolog, terhes nőnek illik segíteni, de miért megy olyan boltba ami önkiszolgáló? Ráadásul hirhedten?
Vagy vigyen segítséget. Biztos van a születendő babának apukája....vagy valami hasonló hímegyed. Mondjuk ne valami élhetetlen nyápicot vigyen magával aki egy nappal a vérvétel után is olyan mint az őszilégy. :):):):):)
Bocsi, ezen rengeteg röhögtem :D:D:D
De tényleg. Rengeteget. :D:D:D:D Mondom :D:D:D:D Amúgy a metrón sem adják át neki a helyet, a boltban nekik tolják a kosarat stb. Hál istennek fizikai adottságaim révén ezt ha látom azonnal szóvá is teszem némi megtorlással megtoldva. Érdekes ilyenkor egyből mindenki tud viselkedni. De ezért miért kell beszaratni és megfélemlíteni az embert? /na jó...annak látszó létformát../ Erre mondjon nekem valaki valamit. A többi gyakorlatilag lesz@rható.

jesszumpepi (törölt) 2008.08.08. 05:57:29

Kösz,Pajszer!
Szomjasan isszuk szavaidat :-)

vizi73 2008.08.08. 09:56:41

Pajszer:)Erröl beszélek én is.Lehetsz te akármilyen jo fej!segithetsz bármennyit,a végén már a szélvédöt is le kell mosnod,méé nem féér bele?Azért sok kulturált vevö is van!Jön a szöveg Europában vagyunk!Ja ott,70 ezres fizukkal,10-14 órás meloval,UJ volvo busszal,amin becsavarozzák az ablakot,hogy még esélyed se legyen levegöt venni légkondi:):):)persze...Sorolhatnám reggelig,de biztos vagyok benne ha normálisan bánnak az eladoval segiteni fog!:)

Hermelin007 2008.08.08. 10:21:28

vizi73: köszönjük a felajánlást! :-)
Ha ismét az IKEÁ-ban járunk, és segítségre lesz szükségünk, feltétlenül megkeresünk.
Egyébként nem az eladókkal, a pénztárosokkal vagy az ügyfélszolgálatosokkal volt probléma (ők segítőkészek voltak velünk), hanem a szállítás szervezőivel.

toleráns 2008.08.08. 10:27:19

Tisztelt Hermelin!
Tegnap bementem vásárolni és körülnézni egy kicsit az Ikeába és csak úgy kiváncsiságból érdeklödtem egy picit.Igaza van egy-két forumozonak,a szállitócég a szemét!
Ez egy vadi új cég,párhónapja kerültek az áruházhoz.Hát jól inditanak,nem mondom.

Pajszer 2008.08.08. 10:54:02

Nah, ugye, hogy ugye?! :)
A szállítok meg olyanok amilyenek. Biztos nekik is van főnökük. Valószínűleg fül is van a fején amivel hallja, hogy mit mondasz neki. És mivel ő a főnök biztos nem engedi meg magának azt amit egy dolgozó igen /pl rossz napja van, ezért tojik a fejedre :)/
Meg mondjuk ő "picit" többet is keres mint a csóri a pult mögött, alatt stb.
És érdekes.....volt olyan, hogy üvöltözni kezdtem és kivertem a palávert segítettek. /ezek most ikeások/Sőtt vezetővel is óbégattam a cserepultnál. De rájöttem, hogy nem is kell. Odamegyek elmondom mi a gond, és ha első körben nemet is mondanak, vagy csak simán nem tetszik amit mond, akkor mondom, hogy híjjad má ide a górét. És akkor az jön és diszkréten /nem ordítva, anyázva, fel és lemenőket emlegetve/ lás csodát tényleg segített. Sőtt /ezen röhögtem pár napig/ kaptam sütipapírt és azzal toltam be valami svéd marhaságot az arcomba. Ja és a sütipapírt nem lehet másolni. Próbáltam...... :):):):)
De ha valaki rájön szóljon má, mert van egy mandulás cucc azt imádom.

Hermelin007:
Újra elolvastam az elejét a sztorinak meg amit most írtál....a történet végig úgy megy, hogy az ikea volt a kancsó. Pedig egy külsős cég szivatta népet. Akkor ez nagyobb LOL mint a tegnapi. Megkockáztatom, Sírva nevetős.....
Nem mondom vannak idióta szabályaik /hol nincs ilyen?/ amihez igazodnia kell egy alkalmazottnak. Te sem pattogsz gondolom a főnököd döntései ellenében...nem?

András982 (törölt) 2008.08.08. 11:29:42

A házhozszállító pult felett és a szállítók autóin is IKEA logó díszeleg, az IKEA lépten-nyomon a saját neve alatt reklámozza a szolgáltatást, akkor igenis felelősek azért, hogy milyen munkát végeznek az alvállalkozóik. (Akikről a kuncsaft számára ki sem derül, hogy alvállalkozók.) Ha pedig van olyan szabályuk, hogy csak lapra szerelve szállítanak, egyszerű a megoldás: ezt ki kell írni, hogy a vevő ennek tudatában dönthesse el, hogy vásárol-e, és ha igen, mikorra időzíti a vásárlást. Ismétlem: NEM volt kiírva a szabály, ezt a szállítók is elismerték. Ha kiírják, akkor természetesen felkészülünk rá, és nincs sem homárposzt, sem panaszkönyvi bejegyzés.

Hermelin007 2008.08.08. 11:55:14

Kedves Toleráns!
Remélem, hogy az IKEA gyorsan túlad rajtuk, mert a hasonló történetek igencsak rontják a renoméját.
Jól is járnak vele, ha jelezzük, hogy probléma van az alvállalkozóval, különösen, ha ez nem egyedi eset volt.

Pajszer 2008.08.08. 11:58:19

:D:D:D:D
Figyi....az ikeja logo melett ott a cég neve is aki a szállítást végzi. Ráadásul mindenre rá van írva, hogy szerződéses partner. A polójukra meg nincs ráírva, hogy ikea. Tök más a felirat rajta. De mostmár odamegyek valamelyik nap és megnézem. De ha valahova ez ki lesz írva, akkor kérek egy sütipapírt a büfébe!
Amúgy meg felellőséget vállal. A régiért legalábbis vállat. Velük volt ügyem. Normálisan intéződött. Igaz, kb egy hónap volt, de én nem siettem.

András982 (törölt) 2008.08.08. 12:09:42

"Amúgy meg felellőséget vállal."
Ez a lényeg. A "szerződéses partner" feliratok felderítésehez pedig sok sikert, ha ez számodra olyannyira fontos. Aztán fotót várunk róla! :D:D:D:D:D

Hermelin007 2008.08.08. 12:13:15

Mi az a "melett"? És a "vállat"? És a "felellőséget"? :-DDD

...ha jól látható helyre ki írták azóta, akkor kérünk képet! Feltétlenül!

Hermelin007 2008.08.08. 12:14:26

Andrisom! Egyre gondoltunk! :-DDD

Hermelin007 2008.08.08. 12:15:48

No, a slendriánság ragadós: természetesen "kiírták" a helyes szó! :-DDD

Pajszer 2008.08.08. 12:30:56

LOL ! Diszlekszia rulz. És akkor mi van?
:D
nem a szerződéses partnerre gondoltam, hanem a szétszerelősre. Amúgy hogy ráér mindenki. Mondjuk nálam természetes, mert naplopó vagyok, és rajtatok élősködöm, de ez én vagyok. Ti mit csináltok, hogy ennyire ráértek ?

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.08.08. 14:51:34

@Pajszer: A vevők által félretettetett [sic!] bútorokat pontosan oda rakod, ahonnan elővetted: a raktárba. Mert valahol addig is volt, nem?!

A vevő általi szétszerelésre meg annyit tudok mondani, hogy ha közben észreveszi a kedves vevő, hogy hibás az áru, akkor mi van? Ja, hogy az IKEA-dolgozó (!) általi _összerakás_ közben sérült meg? Akkor, ha az IKEA-dolgozónak általában sikerül sérülés nélkül összerakni a bútort, akkor miért is ne vállalhatná, hogy szét is szedi?! És miután szétszedte, kulturáltan végignézheti a vevő, hogy rendben van-e a cucc - ha nagyon muszáj, irassatok alá vele egy papírt, hogy nem sérült az áru. (Ha eleve szétszedett állapotban - ugye, ezt jelenti a "lapra szerelt"? - veszi meg, akkor mi a biztosíték arra, hogy nem sérült az áru? A kettő között mi a lényegi különbség?)

Nos, röviden csak ennyi... Egyébként mi is az IKEÁ-ból vettük a konyhabútort, és nem volt vele semmi gondunk. Ha az ember tudja, mit akar venni, és nem mindenáron a lehető legolcsóbbra (=szemét) hajt, majdnem mindegy, mit és hol vesz meg.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.08.08. 14:52:47

Ehhh, "félretetetett"... A másik egészen mást jelent. ;-)

toleráns 2008.08.08. 15:26:02

Joe F: Az IKEA-dolgozó által ösaszeszerelt butor bármilyen hihetettlen,tényleg hibás.
Amit mi vásárlok vissza viszünk.mondjuk ugy 90 napon belül/vágod?/. Ők azt újra össze szerelik,mert hihetetlen de hibás.hisz azért visszük vissza.tudod követni? nos ezt a hibás butort újra kirakják és eladják kb 30-40 %-kal olcsobban.nekünk.Tehát az ikeás dolgozó a jó butort nem rakja össze,mert...miért rakja össze!ilyen egyszerű.logikus?üdv.

Pajszer 2008.08.08. 15:47:57

Mi az, hogy irassak alá? Mi vagyok én? ikearabszolga?
ha meg vásároltál már az ikeában nem tünt fel, hogy nincs raktár? minden ki van rakva,hogy vigyed ha akarod. És ezzel kalap kabát. így rendszeresen szaladtam bele olyanba, hogy fent még írta a gép a cuccot,de mire leértem már nem volt. Hisz bárki elviheti, ha van.
Ja és semmi nem garantál semmit. Pl attól, hogy nem cigizel még lehet tüdőrákod. :) És ha jól belegondolsz azért nem vállalja a szétszerelést, mert nem ez a dolga. Legalábbis ahogy én azt gondolom, megtapasztaltam. Én sem csinálom meg más munkályát. Sőtt ha lehet, az enyémet is mással csináltatom. :)
Hmm...várjál csak...végiggondolva, szerintem az a különbség, ami ki is van írva, legalábbis egy éve még kivolt, hogy ami oridzsi csomagban van de sérült minden további nélkül kicserélik, de ami már össze volt rakva és úgy veszed meg azt a hajad mellé tűzheted pántlikával ,mert ott /szerintük/ bevállaltad ezt azzal, hogy azt a terméket választottad az új helyett. Vagy ez logikátlan?
És félreértések elkerülése végett nem védem azt a céget. Sőtt....
Csak nem szeretem, ha az éremnek mindig csak az egyik oldalát mutogatják. Van annak másik is.
nem értem ezt a szétszerelés közben észreveszi, hoyg sérült....a leértékelt cuccra gondolsz? Mert ha igen, akkor szerinted mitől lett leértékelt? :D:D:D
Amúgy ott romlik el a dolog, hogy "kultúráltan végignézi". Ha csak magambol indulok ki, akkor ott tuti találok valamit amivel még olcsóbb lesz :D És nem csak én vagyok ilyen "kedves".
A konyhavásárlásodra visszatérve....azzal szívtam egy nagyot. Nem a tervezős típus vagyok :D:D
Viszont az árakban azért toronymagas különbségek vannak. De persze itt kerül képbe, hogy mi az igényed. A Bo concept gyakorlatilag gyémántárban dolgozik viszont zoral lesz a konyha. Pl egybe 3 méteres fehérmárvány munkalap azért ott van a szeren. De ha ikeásat veszel megúszod 800.000 ból és használni is tudod. Csak nem lesz olyan pöpec. Vagy izlés kérdése. vagy mit tom én. Már most többet foglalkoztam ezzel mint ami egészséges. Nah ,nem is érdekel már. Nincs valami jobb topik? Ajánlat?

Pajszer 2008.08.08. 15:49:24

Toleráns: Jééé ez sem rossz logika....
Erre nem gondoltam. Pedig egy egyszerűbb mint az én verzióm :D:D:D
Meghajlok a mester előtt! :D:D:D

toleráns 2008.08.08. 15:58:59

Pajszer: nincs itt semmi féle mester.
egyszerüen betévedtem a leértékelt osztályra és az ott dolgozok elmondták ezt.na meg persze ki is van irva.pont azon a táblán ami a cikk elején le van fényképezve.ezért nem értem a reklamálást.ha lenne egy kis gogyija a magyarnak,(és van)elöször oda menne vásárolni.kis hiba a butoron,ezrekkel olcsobb,már össze van szerelve....mi kell még.ja....udvarias szolgálatkész szállitó.na ez az én tippem.

toleráns 2008.08.08. 16:20:26

Még valami,most nézem a táblát, oda van irva olvasható betükkel az utolsó elötti sorba,hogy "HA SZÉT AKAROD SZEDNI A BUTORT,HOGY KÖNNYEBB LEGYEN HAZA SZÁLLITANI,A VEVŐSZOLGÁLATON KÉRJÉL SZERSZÁMOKAT". na de ez már lerágott csont.A lényeg,új szállitok levesbe,régiek vissza.Ja,és természetessen az IKEA sürü bocsánat kérése terhes anyukától és "vérszegény" párjától.

Pajszer 2008.08.08. 16:23:45

Egyetértek. hol a söröm? :)

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.08.08. 20:02:00

Bameg de valaki csak összeszerelte egyszer :D Mekkora asztalosgyökerek ezek az ikuszék öcsém :D Dolgoztam egy áruházban ott örömmel szétkaptuk az ilyen darabokat, csomagoltunk mint az örült mégha nem is hozzánk tartozott az az osztály mert 3ilyenből 2szer kaptunk kis csuszopinzt is a vevőtől :D De amugy is az a minimum ha egy árut eladtam akkor azt olyan álapotban adom át ahogyan az érkezett, mondjuk szétszedve.Ha külön kérik hogy szereljem össze az más de ez hogy még te bontsd szét lapra... Még akkor sem ha nem vagyok terhes!

toleráns 2008.08.08. 20:14:27

flexsnake: szerelj már szét egy butort majd rakd össze ujra,Te zseni! szerinted paszolni fognak a csavarok a tiplik újra a kitágult furatokban? jézusom.melyik áruházban dolgoztál? a legonál? na ne fárasz.

Pajszer 2008.08.08. 22:26:40

Arról nem is beszélve, hogy nem igazán fogadnak el csúszópénzt. illetve aki elvette azzal már nem találkoztam sokszor. Lehet ezt ott figyelik?

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.08.09. 00:45:44

@toleráns: Ááá, így már teccemérteni! Őrület, hogy mik vannak...

taddeus-ua571 (törölt) 2008.08.09. 17:03:24

Ahoj,

kedves mindenki,

arról nem igazán esik szó a cikkben,h pontosan milyen osztályon vásárolták az asztalt, ugyanis kissé gyanús ez az eset nekem. Ahogy Pajszer is írta már nincs raktár, önkiszolgálás van. Az IKEA-ban ugyanis majdnem mindent (asztalt főleg) lapraszerelve árulnak, hacsek nem egy fából faragták ki :) és az önkiszolgáló szintről tudod elvenni a lapraszerelt darabot, mert a kiállítottat nem adják. Illetve van még a FUND (FOUND) osztály, ahol a régebbi kiállított darabokat adják el, jóval áron alul. Mivel ezek kiállított darabok, már össze vannak szerelve, ezért is vannak jóval áron alul, ám a FUND osztályon ott díszeleg a felirat, h amit ott vettél nem szállítják házhoz. Ennyi.

Magyarán ha nem a FUND-ről vették, akkor miért nem a lapraszereltet vették meg, mert az lenne a menete, és ez is ki van írta méterenként, h melyik polcon találod a terméket. Megnéztem a neten is, és a MATTEUS asztal lapraszerelve vásárolható az IKEA-ban(www.ikea.com/hu/hu/catalog/products/30064057). Akkor nem értem, h sikerült egyben megvásárolni??

kedves topicnyitó naív ügyfél:

Ha sikerült e-mailt írni az ikea-nak, meg a homárnak, akkor esetleg mielőtt megvesz az ember vmit nem lehetne utánanézni, h ne járjon így? Nézte már pl. az IKEA oldalát? A halálrákja is le van írva rajta, és akkor talán nem járna így az ember. És most jöhetne, h utólag könnyű okosnak lenni, de én már nem is tudom hány év óta (amióta van internet) mindig utána nézek annak, amit venni akarok, főleg, ha ilyen jellegű a beruházás. Ezt javaslom tiszta szívből Önnek is, a sikeres továbbiakhoz!

Minden jót!
taddeus-ua571

toleráns 2008.08.09. 18:31:42

taddeus-ua571: A hozzá szolással egyetértek,de nem mindenben van igazad.elöször is a topic elején viritó nagy piros táblán nem szerepel,az a mondat,hogy a fynd-ben(leértékelt osztály) vásárolt terméket nem szállitják ki.Söt,pont az van kiirva(utolsó sor) vedd igénybe a házhozszálliást! Egész egyszerüen a szállitók nem voltak hajlandók kiszállitani a terméket,mert

1./ nem ebbe az áruházba valók.

2./ nem profik ebben a szakmában.

3./ nincs három.


Azt irod, nem érted,hogy sikerült egyben megvásárolni.Egyszerüen.bementek a leértékelt osztályra és elhozták onnan.
ezt pont te taglalod a hozzászólásodban.

A "vérszegény" vásárló pedig jó hiszemüen oda caplatott a szállitokhoz,mire ők ISTEN-t játszottak.
Remélem jól ráfaragnak majd.
üdv. toleráns.

raptor88 2008.08.10. 12:15:52

Szebb napokat!Mondták a haverok keressek rá erre az oldalra,sokszor vásároltam az ikeába,érdekes,nekem mindig segitettek a szállitok,vettem a fynd be is kirakott terméket.Vittem a szállitásra,mondták hogy igy is el tudják vinni,viszont nem tudnak garanciát vállalni,szedjem szét,vissza vevöszolgálat(kigyozo sor)fiatal lány,látszott rajta hogy hulla fáradt,mondom a problémát,meg hogy nem vagyok egy barkács mester,kijött a pult mögül segitett szétszedni,hivott segitséget egy zöld polos srácot,aki segitett a szállitáshoz vinni a cuccomat,a szállito elmagyarázta hogy az én érdekem hogy szétszedve vigyék mivel igy nem sérül.Vártam a szállito kocsit itthon,hivtak hogy nemsokára érkeznek,meg áll egy ikeás auto,bemutatkoznak,mondom kis segitség kéne,mivel egyedül nem tudom fel vinni a bútort.fel is hozták!!!nagyon korrektek voltak!Alig akarták elfogadni a jattot!:)

toleráns 2008.08.10. 13:40:46

raptor88: na ez az igazi kamu szöveg!gondolom te lehetsz az egyik szállitó,csak véded a mundért.Amugy hogy a jó istenbe jött ki a pult mögül a hulla fáradt lányzó,amikor ott van a kasszája.A szállitó meg egy igazi ló,ha szétszedve akarja vinni a cuccot,mert..

1./ hogy a büdös francba oldja meg,hogy ne csusszon szanaszét a platon a butorod.(össze köti cukorspárgával?? na ne má! röhögnöm kell.)

2./ a butorod,amit szétszedetett veled csak most fog megsérülni igazán.

3./ ha 13 vagy 14 évig nem szedették szét a szállitok a butorokat,akkor most miért?


üdv.

raptor88 2008.08.10. 15:05:55

Nem vagyok szállito,nem is akarok az lenni! A hulla fáradt leányzo nem hozta a kasszáját,csak segitett,ill.elmagyarázta hogy mivel kezdjem a szétszedést!Nem a szállito oldotta meg,hanem a zöld polos srác,aki még kartont is szerzett hogy becsomizzuk a bútort.Hogy tizen évig miért nem szedették szét,foggalmam nincs!Miért gáz ha az embernek jo tapasztalata van az ikeába?????

kíváncsi fáncsi 2008.08.11. 20:29:56

Ha nem is IKEA, de a másik örök sláger, a KIKA: vettem egy számítógépasztalt, volt is raktáron, igen hamar ki is hozták, méltóztassak átvenni a lapraszerelt szépséget. Előzőleg megkérdeztem, mennyibe kerülne a házhozszállítás KIKA-módra. Tudni kell, hogy maga a sz.gépasztal 19.000.- Ft-ra volt leértékelve, nagyon szép amúgy, és kellően nagyméretű. Nos, a szállítás 8.490.- lett volna, ebben nincs benne az összeszerelés - azért, hogy a bácsik előkapják a csavarbehajtót és összecsapják az asztalt szállítás után ott, a helyszínen, újabb 8.490.- HUF-ot kellett volna perkálnom... Ez már együtt testvérek között is éppen csak kétezerrel került volna többe, mint maga az áru. Oké, nagylány vagyok, hazaszállítom taxival - 3.000.- HUF, és otthon szépen összeszerelem magam 0.- HUF. Ez meg is történt. Csakhogy a számítógépasztal tartozéka volt egy kicsi, de pofás cd-tartórész is. Aminek csak a kerete volt meg, a rászerelendő kis műanyag vackokat - a tulajdonképpeni cd-rekeszeket - már nem csomagolták hozzá... Volt két választásom: 1. fogyasztói minőségemben történt megkárosításomat szóvá teszem telefonon, ha úgy nem intézkednek, akkor személyesen, jó esetben elismerik a hibát, valószínűbb esetben elküldenek a cd-tartóval felszerelt nénikémbe mondván, mivel nem tartottam igényt a garanciális szállításra (emlékeztetőül: 8.490.- HUF), ezért nem lehetnek biztosak, hogy valóban hiányzott a csomagból a kis műanyag alkatrész (2db). 2. Ha elismerik, és készséggel segítenek a problémámon, már csak meg kell várnom, hogy x nap (jó esetben) múlva megkapjam a cuccost. 3. Megoldom magam. A 3. verziónál maradtam: elsétáltam a legközelebbi OBI-ba, vettem egy csomag facsipeszt és egy tubus faragasztót, a facsipeszekről leszedtem a fémrugót, így kaptam egy-egy fél facsipeszt, ezeket kétoldalra felragasztva a cd-tartó fa keretének belső oldalára, helyre kis cd-tartósort fabrikáltam. Valamivel kevesebb pénzembe, és sokkal kevesebb időmbe és bosszúságomba került az egész, mintha ügyet próbáltam volna intézni... És nem lettem elküldve sehová. Legközelebb azonban csak úgy veszem át a cuccost, hogy felbontatom a csomagot, és ott helyben ellenőrzöm, megvan-e minden apró darab.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.08.11. 23:46:16

@kíváncsi fáncsi: Ezt én értem, de ha majd felbontatod a csomagot következő alkalommal, honnan fogod tudni, minek kell(ene) benne lennie? Van a termékhez egy tételkódos, darabszámos lista?

raptor88 2008.08.12. 00:04:10

Na látjátok,mi ebböl a tanulság?Probálj ember maradni.mikor zárás elött beesel az üzletbe,ha megtudod oldani(ami nem a te hibád)old meg!!!Csomo kellemetlenségtöl meg kiméled magad.Tudom nem mindenki barkács zseni,de én biztos nem mennék a terhes feleségemmel bútort venni,véradás után.Mi van veletek?Fika az megy ezerrel,olvastam eleget!Miért nem irtok a ti melo helyetekröl?Ja az ciki amikor titeket küldenek el a ....Érdekes ez az oldal,látogatni fogom!raptor88:)

vauvauvau 2008.08.12. 01:32:02

Nekem csak pozitív tapasztalatom van az IKEA-ról.
Szeretem a kajájukat is, a FINGBJÖRG-mártást húsgolyókkal, de a bútorukat is használom, a DOGLEGYSAR szekrényt vagy mondhatnám a SARTORTE ülőgarnitúrát is.

raptor88 2008.08.12. 23:01:57

andrás982,na mi van nyuszi?rájöttél mekkora luzer vagy?Miért nem irod le hogy hol dolgozol?Ja, fikázod az ikéját,a vizi73 bevállalta hogy ott melozik,és te?Csinálsz egy oldalt, a semmiért,aztán felejted,beirtam jo fej vagyok,he.he,dicsekedj a barátaidnak,beirtam,hü-ha!Kemény vagy!lehetek a barátod?:)

kamushamus 2008.08.13. 19:55:36

Tisztelt András982 A szállítóknak semmi közük nincs a szereléshez.
Nem értem,miért kellett volna a szállítási diszpécsernek szétszerelni más tulajdonát képező előzőleg megvásárolt bútort,amire az IKEA nem vállal semmiféle garanciát.Gondold el,szerelje szét,majd szállítás után menjen el hozzád és szerelje össze,mert te nem vagy rá képes?Vagy kockáztassa meg azt, hogy összeszerelve a többi lapszerelt bútor szállítása közben megsérüljön,és mivel neked így biztosan nem kellene,fizesse ki az árát?Amúgy az a diszpécser akinek a munkaideje 9-kor lejárt,milyen panaszkönyvbe írjon be, hogy zárás után veled, meg az összeszerelt bútoroddal kell foglalkoznia.Aki ilyen tehetségtelen,miért nem kér a termékre szétszerelési,illetve összeszerelési szolgáltatást?Érdekelnének válaszaid,előre is kösz.Üdv

raptor88 2008.08.14. 13:13:59

zsebeibezse:)András982,válaszát ne várd!Meg csinálta a mü balhét,le lett oltva.Szerinted egy ilyen forma jelentkezik valaha?Biztos megint vért ad!HE-HE-HE:)

kamushamus 2008.08.14. 15:22:36

Hali raptor88
Megint vért ad,és mivel nem végezhet fizikai munkát,ezért ne várjuk,hogy nyomogassa a billentyűzetet.Sünt neki!

raptor88 2008.08.15. 00:22:21

Látod,erröl irok,nagy arc,ha neki mész a buszon,ö kér bocsánatot,tipikus kis ember,öt is alázzák,de ö megmutatja!!!!persze,kinek és mit?ezért becsülöm a vizi73,mat ö legalább bevállalta hogy hol melozik,ha legközelebb megyek az ikejába,meg keresem.kiváncsi vagyok,ki ö.andrásrol-irhatsz bármit,ugy se fog reagálni,vért ad!Vagy meséli a süti feleségének hogy levertem egy 200 kilos kopaszt az utcán,Felejtös!:):):):)

toleráns 2008.08.15. 18:16:50

Hi Raptor88!

egy ici-picit kilóg a lóláb a hozzászólásaidból.:-)
nagy vizi barát lehetsz.csak nem a kollegája vagy?Ettöl függetlenül egyetértek abban,hogy a vérszegény és szerelésből felmentett András és kedves neje túllihegte a témát,de ezt csak azért tette mert a szállitók diszpécsere is túl spilázta a szerepét.
mind a ketten bunkók voltak. ennyi.

kíváncsi fáncsi 2008.08.15. 18:24:22

Joe Foster: igen, volt hozzá. A legó-leíráson, mit hová csavarozzunk és milyen sorrendben. Még gondoltam is rá, míg a taxira vártam, tán felbontom és megnézem, de fogás helyett így is csak nyafogás esett rajta - ugye kb. 120X60X20 cm-s kiterjedésű papírdoboz, ha azt még fel is bontottam volna, egyenként fuvarozhattuk volna haza a darabokat...:-)) Arról nem is szólva, hogy a tétellista - ami egyébként igen korrekt, áttekinthető volt - ugyancsak a jó alaposan (még szerencse...) lezárt doboz belsejében volt, s ami hiányzott, két infi-finci recézett műanyag lapocska, naná, hogy csak az összeszerelés után vettem észre. No, mindegy. Jelzem, a fa ruhacsipesz tényleg jó cd-rekesznek, működik!:-))

kamushamus 2008.08.15. 21:41:46

Tisztelt toleráns
Ha annak a diszpécsernek nem feladata szétszerelni a fickó bútorát, akkor minek tegye azt,és ha ő is laikus,és nem tudja hogy kell szétszerelni,és a többi kedves 9-utáni vásárlóval ki foglalkozik? Biztos volt belőlük,esetleg némi csúszópénz?

raptor88 2008.08.16. 14:10:34

toleráns,miért kinzol?Nem vagyok vizi barát,a kollégája végképp nem.Szerintem mindenki tudja hogy vannak bunko kiszolgállok,meg taho vásárlok,nem lehet mindig a saját igazamat szajkozni!Akkor se megyek zárás elött be egy butor üzletbe,a terhes feleségemet meg végképp nem viszem,lehet hogy mindenki túl spirázta,de te hogy viszonyulnál egy ilyen formához?zárás után?Gondolom nem a kereskedelembe dolgozol,szerencsére én se!Láttam elég tahot,pll. posta.stb...zsebeibezse-ha valamihez hülye vagyok,hiába adnak csuszo pénzt,akkor sem fogom tudni meg csinálni!:):)

toleráns 2008.08.16. 22:49:41

Zsebeizsebe és Raptor88,igazatok van. a diszpécsernek nem feladata a butorszétszerelés.ez a feladat a vevőre hárul.ki van irva. téma lezárva.
de nem értek valamit és ezt már leirtam kb 4 nappal ezelőtt.az idióta diszpécser nem tudja,hogy sokkal nehezebb szállitani szétszerelt állapotban egy butort,mint összeszerelve,ha az nincs becsomagolva? megmondom mi volt.egyszerüen tele volt a töke,hogy "béna kezü nincs vér a pucámban de van egy terhes feleségem " vásárló bunkó módon zárás után oda ment okoskodni vele,(különben ezt nem értem,az ikea 9-ig van nyitva,miért nem hajtják ki a bunkókat)mire a diszpécser:na majd ő megmutatja ki az isten ,és elkezdett szemétkedni a vásárlóval mire az meg vissza szemétkedett.a húnyó egyértelmüen a diszpécser.vegye fel a rendelést,mert ez a dolga és ne beszéljen hülyeséget,hogy csak szétszerelve tud kivinni egy komodot.ugyan már.ennek semmi értelme.egy kis hatalmi harc folyt két ember között,mi meg kitárgyaljuk. az egyik kutya a másik eb.és még valami az ikeában nem fogadnak el jattot az eladók.kétszer próbáltam adni de nem fogadták el.ráadásul,ugyanolyan segitőkészek voltak velem,mintha adtam volna.ilyen is van.de ez az ikea része.a szállitók,meg ugy tudom külön cég. ennyi.bocs a szófosásárt.

raptor88 2008.08.17. 12:31:48

Toleráns-Sok mindent egyformán látunk,szrintem meg uszta volna mindenki,ha nem megy ez a felesleges kakaskodás,megint megyünk az elejére,minden üzletböl kihajtanak zárás után!de miért kell zárásig maradni?Utánna meg kakaskodni?Ennek sosem lesz vége!A szállitok tényleng külön cég,nem ikeás poloba dolgoznak,kegyetlen drágák!!!!

dia77 2009.05.28. 15:53:02

@andreasue: Nekem ezzel abszolút pozitív tapasztalatom van. Majdnem 1.5 mill. értékű cuccot szedtünk össze 12 kocsira 4en. Nem mondom, kacifántos menet volt a pénztárig, de fizetés után jöttek segíteni és betologatni a kiadó raktárba a bútorokat és még be is pakoltak az autónkba.

dia77 2009.05.28. 15:54:06

@Baggio.77: Igen, ez így van, csak az ingyen kv nem:)))

dia77 2009.05.28. 20:06:56

Egyébként szerintem is korrekt az ikea. Megtesznek mindent, hogy megtartsák a vevőkörüket. Van választék, elfogadható árakkal, gyerekbarát, enni és inni is tudsz...és azért nekem mindig készségesen segítettek.
süti beállítások módosítása