Már megint Parti Nagy Lajosra gyanakszunk, olyan gyönyörű, költői mondattal kezdődik 2008 legvégének egyik legjobb levele: "A 2008.12.22-én vásároltam egy 106 cm-es SAMSUNG plazma tv-m bal felső sarkába az RTL KLUB logója beégett." A folytatás kevésbé poétikus, az ügyfélszolgálat - "kapcsoljon félóránként más csatornára" - és a Samsung magyarországi központja egyránt a bolondját járatta F. Gáborral, a Költővel.
A 2008.12.22-én vásároltam egy 106 cm-es SAMSUNG plazma tv-m bal felső sarkába az RTL KLUB logója beégett.
Amikor tv-t kerestem, azért erre esett a választásom, mert ebben volt BEÉGÉS ELLENI VÉDELEM. Be is van kapcsolva folyamatosan, holott a használati utasításban nem volt erre utaló utasítás.
Ennek ellenére mégis beégett.
Ezért kértem a készülék GARANCIÁLIS JAVÍTÁSÁT.
A tv-n nem jelenítettem meg semmiféle állóképet és nem használtam monitornak sem, nem néztem 4:3 arányban. A tv-t rendeltetésének megfelelően használtam.
Az ügyfélszolgálaton jeleztem a javítási igényemet, ott közölték, hogy ez nem tartozik a garanciális problémák közé. Ezt nem fogadtam el, mivel az, hogy „ne nézzen az ember tv-t”, nincs benne a használati utasításban. Az ügyfélszolgálat folyamatosan arra hivatkozott, hogy a használati utasítás tartalmaz erre vonatkozó utasítást. Abban azt írják, hogy két óránál tovább ne jelenítsen meg állóképet, mert… Ehhez képest épp egy olyan kereskedelmi tv csatorna logója égett bele, amin nemhogy két órán keresztül, de jó esetben is csak 30 percen át van folyamatosan a logó. Ezért sem tartom jogosnak az indoklásukat a garanciális javítás elutasítására.
Az ügyfélszolgálaton nemes egyszerűséggel azt tanácsolta a kollégájuk, hogy „kapcsolja át 30 percenként”. Feltételezem, SENKI nem azért venne Me…..st, hogy megálljon vele 1 óra után. És egyébként is utólag ez már nem segít. A használati útmutatóban erre semmiféle utalás nincs.
Ha a plazma tv-k használatának ez a módja, miért nem közlik időben a vásárlóval vagy miért nincs ez feltüntetve a használati útmutatóban. Az ügyfélszolgálat közölte, hogy csak abban az esetben fogják garanciálisan javítani a készüléket, amennyiben a Samsung központnak írt faxomat jogosnak bírálják el.
A faxot elküldtem, melyet óriási figyelemmel olvastak és bíráltak el.
Az elutasításban egy LCD tv szerepelt.
Arra kérdésemre, hogy miért egy LCD tv elutasítását kaptam meg, azt a választ kaptam: „ha ez ilyen nagy probléma, akkor küldhetünk egy plazmáról is elutasítást”.
Mivel a beszélgetések elején közlik, hogy a telefonálást rögzítik(minőségbiztosítási okokból), úgy gondolom néha használniuk is kellene.
Amikor felhívtam az Urat, aki az elutasításomat aláírta (H. József) és kérdőre vontam a miérttel kapcsolatban, azt mondta, hogy ez nem is végleges elutasítás, a pontot úgyis a szerviz teszi rá, amikor kijönnek és megnézik. Az ügyfélszolgálat épp az ellenkezőjét mondta. A szervizes kijött és közölte, hogy csak pozitív elbírálásnál javíthatják garanciálisan. Akkor most kérdezem, hol az igazság? Sajnos a számomra minősíthetetlen bánásmódról senkinél nem tudtam panaszt tenni, mivel az ügyfélszolgálaton nem voltak hajlandóak a felettesük telefonszámát megadni. Akkor most a vevő át van verve a BEÉGÉS ELLENI VÉDELEMMEL?
Ebben az ügyben szeretném kérni a segítségüket.
Azóta már jeleztem a sérelmeimet a fogyasztóvédelemnek is de sajnos hetek óta nem kaptam rá semmi választ. Sőt írtam még egy levelet a TISZTELT SAMSUNGnak. De mivel az ügyfélszolgálaton nem voltak hajlandóak felettes nevét közölni velem így jobb híján a központnak címeztem meg azt is. Azóta reménykedve várom, hogy most is „hozzáértő” ember olvassa el a levelem és dobják vissza mint az előző levelem.
F. Gábor
Az utolsó 100 komment: