Tékozló Homár

Bosszúságok a fertődi vendégházban

2009.01.05. 13:45 | ge | 117 komment

A lenti levél szerint Peer Chi 7 hónapos terhesen egy langyosra fűtött szobában töltötte a szilvesztert, majd az új évet megfázva és egy klasszikus szívatódással indította: a Vendégház honlapján ingyenes transzfer szerepelt, amit viszont a helyszínen már csak térítés ellenében biztosítottak volna.

Fertődön, a Borostyán Vendégházban töltöttem 2,5 napot. Érkezés: december 30-án, távozás jan. 1-én. A kapott szobában 17-18°C uralkodott, ezt legalább háromszor szóvá tettem. Megígérték a vendéglátók, hogy rögtön intézkednek. Első éjszaka (szilveszterre virradóra) jól megfáztam. A két pulóver/két takaró ellenére. A második éjszaka (dec. 31/jan. 1.) éjjel 2-re már mégiscsak lett 22°C. Ez addigra már kvázi mindegy volt.

Akkor a távozás előtti reggelinél (jan. 1.) megkértem a nénit, hogy ugyanmár, hiszen ott a honlapjukon, legyen szíves 10:00 órakor gépkocsival díjmentesen elszállítmányozni a fertőszentmiklósi vasútállomásra. Erre a válasz a következő volt: az plusz 1000 forint lesz. Mondom, hogyhogy, hiszen ott a honlapjukon, hogy díjmentesen. De nem, "a lányom azt mondta, hogy azt már leszedtük. És különben is, mi díjmentes maga szerint? A benzin? A gépkocsi-használat?"

A honlap információi, meg a szállásdíj (6000 forint fejenként és naponta) alapján úgy gondoltam, ebben a szállásdíjban benne foglaltatik a 3,5 km-re lévő (oda-vissza ugyan mindösszesen 7 km) vasútállomásra-szállítás. Miután a tulajdonos - megismétlem, a honlapja információi alapján ellentmondásosan - plusz 1000 HUFt le akart gombolni rólam, közöltem, hogy ilyen feltételek mellett másik közlekedési eszközt választok. Illetve, hogy 7 hónapos terhesen kicsit már nehezen viselem a 17°C-ot másfél napig. Erre már nem volt válasz.

Egyéb apróságok:

- takarítva biztos, hogy nem volt az érkezésem előtt - idegen sáros lábnyomok a parkettán, ill. kétes tisztaságú WC-kagyló a fürdőszobában
- mint helyi lakos, közölte a nő, hogy az Esterházy-kastély minden nap 9-től nyitva van (erre amikor odamentem, kiderült, hogy októbertől márciusig csak péntektől vasárnapig, és 10-16 óráig; az én odamenetelem természetesen szerdai napon történt)
- a(z állítólag a) vendégek rendelkezésére álló szaunáról elfelejtett szólni
- a reggeli minősége/mennyisége átlagos/átlagon aluli volt
- amikor a szállásdíjról ÁFÁ-s számlát kértem, először nem akart meglenni a vonatkozó számlatömb, aztán talált egyet, és kiállított ugyan egy számlát, de aztán visszakérte, mondván, az a másik házukra vonatkozik. És akkor?! Kérdezem én. Közben meglett a vonatkozó, elkezdte kitölteni, így akkor amikor kész lett, visszakapta az elsőt.
- Elfelejtett szólni az éjszakánként 300 Ft-nyi idegenforgalmi adóról is. Deh - ez már tényleg csak apróság. A napi 6000 Ft-hoz képest...


Szerintem - Fertődön másik szállást válasszatok. Szerintem.

Üdv. Peer Chi

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.01.05. 14:19:14

...MER SZERETEM, HA HŰVÖS A SZOBA EGY KICSIT.

Bugreport 2009.01.05. 14:20:49

@schokobanane: És te hova sorolnád magad? :)

bekbórd! 2009.01.05. 14:21:39

Egy gyermek kihordásához melegebb környezet szükséges, mint egyébként? Mert ha csak a megbetegedéstől kell jobban óvakodni, akkor a 22 fokban való alvás sem tanácsos, mivel a kastély kertjében esetleg fújhat a szél, és máris kész a baj.

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.01.05. 14:21:41

@sambalabammbumbumm: Étterembe megy, mert ott azt eszi és ott ahol szeretné.

Némi anomáliát vélek felfedezni itten.
Ha étterembe megy, akor étteremben eszik, nem ott, hol akar! :-D
Na, de nem kukacoskodok (sünösködök) tovább.

Schokobanane, az összefoglalódon egyszerűen beszartam! :-D Nem sünt. Szerencsére...

Nálunk meg itt Tarpán (törölt) 2009.01.05. 14:22:59

kár vót kidobni az edés posztot. egy az egyben be lehetne kopizni.

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.01.05. 14:23:05

A post címe miért nem "Az asszony, aki megfagyott a fertődi vendégházban" lett?

Nálunk meg itt Tarpán (törölt) 2009.01.05. 14:24:41

Edének nem Borostyán a vezetékneve?

staropramen 2009.01.05. 14:26:46

Ez a poszt nem kerek
A tulajjal beszéltél-e vagy csak a nagyi osztotta az észt?
Mi volt a reggeli?
A kastély honlapja mit mond a nyitvatartásról?Megnézted előtte?
Odafele ingyenes volt a transzfer?
Ha tudtál a szaunáról akkor miért kellett volna mondani?
meséljél még Pircsi!

Vaszilisza · http://maganorultekhaza.freeblog.hu 2009.01.05. 14:27:16

Ha "hüvös a szoba egy kicsit" és megfázol szilveszterkor, majd prüszkölsz néhány tűzijátékosat, azt' jóvan, elmúlt. A magzatnak viszont nem tesz túl jót, semmilyen korban, a bacizuhany.

Mária 2009.01.05. 14:31:19

Tartalék: és a szauna milyen korban tesz jót a magzatnak?

Vaszilisza · http://maganorultekhaza.freeblog.hu 2009.01.05. 14:32:38

Szerintem az se, semmikor, de Pircsi végül nem is szaunázott ;-)
Bár lehet, hogy átlagolni akart volna.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.01.05. 14:33:16

Panaskodás ide vagy oda, ha valamiért fizet az ember azért elvárható a korrekt hozzáállás. Vendéglátásban még inkább.

Nekem sincs pénzem nyaralni (telelni) menni, de ha már egyszer ott alszok valahol akkor legyen meleg. Pl.

Még a közismerten sóher anyós is befűt ha náluk alszik valaki, aki nem szeret 2 kabátban fagyni otthon napközben mint ő.

luigi22 2009.01.05. 14:36:18

a tulaj volt-e a polgármester?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.01.05. 14:36:21

Ja nem beszélve arról hogy ha valami ki volt írva a honlapra akkor azt legyenek szívesek betartani, még akkor is ha a lánya leszedte. Vagy ha az ott-tartózkodás alatt szűnt meg, akkor azt érdemes közölni a vendég(ek)kel.

Lesley · http://8ker.blog.hu/ 2009.01.05. 14:37:35

Ede terjeszkedik, ez már biztos. Jót tett neki a Homár reklámja.
De az is lehet, hogy a szentgothárdi polgármester vásárolt be...

schokobanane (törölt) 2009.01.05. 14:40:52

@Acsi: Most az együttérzőkhöz. Meg még hezitálok, hogy kicsit a skeptikusokhoz is, vagy mégse, mert a beletörődők mondanivalójában is van valami, csak szöges ellentétben áll a skeptikusokéval.
Amúgy csak vicceltem, mert mint a példa mutatja, egyrészt ilyen posztokban tényleg sok hozzászólást be lehet kategorizálni, másrészt meg, gondoltam, talán kevesebb lesz a beszólogatás.

Impega 2009.01.05. 14:41:15

@Lesley: Biztos valami tavoli rokoni kapcsolat lehet EDE es a Polgarmester Ur kozott, ami vegul Fertodon utotte fel a fejet.

@Hagyma: mi van az allergiaddal?

schokobanane (törölt) 2009.01.05. 14:41:56

@bogec: Az edézők kis képzelőerővel itt a skeptikusokhoz kerültek.

Secnir 2009.01.05. 14:42:45

szerintem
öregasszonynak 2 sün
-mert pimasz volt
-mert hazudott
cikkírónak 1 sün
-mert utána panaszkodik a sáros lábnyomok meg a takarítatlan szoba miatt, nem előtte

máskülönben örüljön, hogy nem kellett a leendő baba miatt felárat fizetnie (lásd T. Omár korábban)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.01.05. 14:44:49

@Secnir: Lehet hogy előtte is panaszkodott.

Átlagarcú 2009.01.05. 14:50:44

Szerencsére a poszt címe nem az, hogy Tragédia a fertődi vendégházban. ...csak"bosszúságok". Ez meg igaz. ...ha nem is sünt, de legalább egy fagyottvarnyút produkálhat az üzemeltető.
A műben szereplő "7 hónapos terhes" kifejezést én inkább csak irodalmi eszköznek érzem a nagyobb együttérzés kicsikarására. Az irodalomban megengedett és bevett szokás.
Ettől még tartom azt, hogy a kismamáknak nagyobb figyelemre és jobb körülményekre van szükségük.

elwood 2009.01.05. 14:59:53

Kérem a kismamát nyugtasson meg, hogy nem azért kellett az áfás számla mert korunk hőséről a vállalkozóról lenne szó, aki még nyaralást is költségként számolja el.

Átlagarcú 2009.01.05. 15:01:10

@elwood: ...csak nem gondolod? ejnye:)))

kees · http://neuhappysex.ch 2009.01.05. 15:03:23

Izé... Aki a 22-23 fokhoz van szokva, annak baromi kevés a 17-18 fok, tehát nyugodtan megfázhat tőle. Ami persze nem jelenti azt, hogy ha a kedves vendég eddig 32-höz szokott, akkor annyi legyen a panzióban.

Amúgy a Borostyán vendégház Fertőd még foglalható 2008/2009 szilveszterre. Hm...? :-D

Gumidomino 2009.01.05. 15:16:47

Edézők: kellett volna vinni a kis faszenest az melegít.

Mercizők: kellett volna az a kis görgős izé azzal elgurulhattál volna az állomásig.

régebbi homárok: kellett volna egy baccpapucsra kötött tégla egy kis papírral: ez nem volt szép! és bevágni az ablakon.

Mézes B. Ödön 2009.01.05. 15:18:44

Kevés olyan közlekedési jármű létezik ezen a bolygón,ahol még nem bukkantak fel kísértetek,sikoltozó fantomok,vagy tetőtől talpig fekete csuklyába burkolózó sötét démoni rémek. Argentín vasútvonalakon az 1940-es években utazgatott egy idősebb hölgy. Általános feltűnést keltett ,mivelhogy száz évvel korábbi divat szerint öltözött,aki nyilván az 1800-as években hallhatott meg. A hölgy igen szigorúan nézett mindenkire,és olyan áthatóan ,hogy a legtöbben nem merték kinevetni ósdi viseletét. Csak olaszul beszélt,a spanyolul feltett kérdéseket nem értette. Csak az 1850-ig lezajlott eseményekről tudott beszélgetni,minden más ami ezután esett meg a világban neki még a meg nem történt jövőt jelentette. Angliában a Blomsfeld-i alagút közelében szoktak látni egy véres,a fejét a kezében tartó férfit. Még 1859-ben történt,hogy az ottani alagút előtt a vonat éjszaka elütött egy részeg csavargót,aki a síneken aludt. Az arra haladó mozdony már nem tudott idejében fékezni,és annak kereke egyszerűen levágta az erősen illuminált állapotban lévő ember fejét. Pár évvel később a csavargó kísértete aztán megjelent,és egészen 1890-es évekig szinte rendszeresen felbukkant,és mindig csak az éjfél előtt arra haladó szerelvényeken látták,azon a menetrendszerű járaton,amelyik annak idejéen elgázolta és megölte őt. !

EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2009.01.05. 15:23:44

Fázós kismamáról van itt szó, aki 17°C-ban két pulcsi és két takaró alatt alszik. Nem mondom valóban hűvös az, ha többhöz van szokva, de két pulcsi és két takaró? :O Nem kukacoskodom, csak csodálkozom. A néninek mindenképpen sün jár. Az, ha valaki nem számolja bele az IFA-t (nem a platóst), az magára vessen, az kérem szépen olyan természetes, mint az, hogy minden szállásadó felszólítás nélkül adjon ÁFA-s számlát.

És a végén egy kérdés. Van valaki rajtam kívül, aki megnézi, hogy az a szállás ahova majd betérni akar melyik látvényossághoz van közel, mennyi oda a belépő és mikor van nyitva, plusz még fel is készülni belőle, hogy mit látok? Vagy csak én vagyok ilyen pedánsan hülye?

Staropramen, Princessophie: köszönöm a múltkori "vizsgadrukkot", sikerült épphogy megbuknom. De jól esett a bíztatás.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2009.01.05. 15:23:45

@schokobanane:
X+1 kategória: a nyelvtani pontatlanságok keresőié

X+2 kategória: a nyelvtani pontatlanságok kijavítójának a kritizálójáé

X+3 kategória: spontán offolók, hozzá érdemben nem szólóké

X+4 kategória: a kategóriákat készítőké

:)

facsipesz 2009.01.05. 15:26:47

Apuci hol volt, hogy rendesen leüvöltse a személyzet haját a talpáig?..

DaM 2009.01.05. 15:27:33

A 6000-es egységár már figyelmeztető jel lehetett volna: ennyiért általában kalandtúra szolgáltatás jár, amit csak edzetteknek ajánlanék. Az IFA szerintem sehol nincs benne a fejpénzben, ez szőrözés. Inkább megyek ritkán idegenforgalmulni, de akkor megadom az árát - vagy túra, minél olcsóbb, de akkor Iron Man Competition és gyúrok rá vazze.
Hogy ne csak leszóljam szegény kismamát: máskor mindent előre írj össze a foglaláskor és tisztázd. Igen, a legegyértelműbb dolgokat is. Pl. hőfok, tisztaság, ételallergia, hideg v meleg reggeli, zajtűrési képességed. Sajnos ez már csak így megy. :( A maradékért pedig helyben verd ki a hisztit, de előbb csak illedelmesen. És gyakorlott Homárosként, előtte kapcsold be a telefonod Diktafon funkcióját. Sux, de amíg nem pusztul el a férgese, addig a vendéglátás is túlélőharc lesz.
Szerintem úgyis szinte mindenhol észrevehető: a jómodor, kölcsönös tisztelet, jószándék nincs az emberben, mert az nem a sikeresség védjegye.

Bugreport 2009.01.05. 15:32:05

@Mézes B. Ödön: Ezzel most arra célzol, hogy a vendégházas azért cicózott az áfás számlával, mert amikor meghalt az ő idejében még nem ismerték sem azt sem a szaunát?

Impega 2009.01.05. 15:37:56

X+3 kategória

@EnZsolt: A fancba, jobb lett volna epphgy atmenni. Ez olyan mint az eros kettes. Jobb a gyenge 3-as.

elwood 2009.01.05. 15:41:29

már csak azért mert ha mégsem alaptalan a feltételezésem akkor a "fagyjon meg" kitételt itt utólagosan, de eredményesen lehet használni.

(persze az ártatlanság vélelmében addig is jó egészséget kívánok neki a pocaklakóval együtt)

pamutmacska 2009.01.05. 15:44:40

Mi is jártunk így Sopronban. A szállás tisztasága is hagyott kívánni valót maga után, a hűtő büdös volt, a szobában hideg (október végén). Próbálták orvosolni a dolgot, nem sikerült. Megpróbáltak meggyőzni, hogy meleg van. Ez sem sikerült. Fogtuk magunkat, abban a percben elindultunk a városba másik szállást keresni. Találtunk, pedig hosszú hétvége volt. Tisztát, rendeset, olcsóbbat. Összeszedtük a cók-mókot, oszt eljöttünk. Nem aludtunk ott egyetlen éjszakát sem. Nem mertek pampogni. Ennyi.
Jó, tudom, 7 hónapos terhesen, decemberben nem igazán tud túrázni az ember...

pamutmacska 2009.01.05. 15:46:10

Nem tudom, kedves kertész, de én 17 fokban igenis fáznék. Pedig terhes sem vagyok. Legalábbis nem tudok róla. :)

kangep 2009.01.05. 15:52:08

én együttérzek - nem jó dolog, ha olyan hideg van, hogy gőzölög a hányás a szobában.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.01.05. 16:11:22

Bödön, OK, de a vendégházas néni melyiknek lehetett a szellemeid közül a rokona?

Ofélia . 2009.01.05. 16:22:23

Na egy pillanat.

EDE Fertődön lett polgármester????

Na ez a post sem lessz hosszu életü:((

Ofélia . 2009.01.05. 16:25:33

@ColT: Ödönnek a nagy zöld pacni a haverja.

Az is szereti a virslit.

Rokonság gyanánt a kulcsok őrét tudnám elképzelni.:))

maccar 2009.01.05. 16:34:50

Össze kellett volna törni a dohányzóasztalukat, mitha valahol ez segített volna levezetni a feszültség(ede)t.

EÖ (törölt) 2009.01.05. 16:39:45

az ágyakon véletlenül nem hasítottbőr hatású finom alfatex szövet van?

schokobanane (törölt) 2009.01.05. 16:41:26

@sambalabammbumbumm:
x+5 A kategóriákat készítők kiegészítőié :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.01.05. 16:46:26

És Ödön... Ödön a habcsókember!!!! Segííítséééég

Ofélia . 2009.01.05. 16:58:48

@ColT: nincs menekvés. Ödön jön és letarol:)

jusztlacika 2009.01.05. 17:06:56

Idén először majd mondom, hogy ne engedjék átbaszni magukat, kezitcsókolom, meg obldog új évet kívánok!

este tv!

neet 2009.01.05. 17:39:54

HELP!
Mega-off.
Sziasztok, tud valaki segíteni? Egy ismerősöm ügyesen kidobta a 2008-as éves (felnőtt) bérletét, amit pedig le kellene adnia a munkahelyén. Nincs valakinek egy felesleges, ami már nem kell és esetleg oda tudna adni?
Fikázós hsz-eket köszi, ne, viszont ha valaki tud segíteni, hálásak lennénk. :)
alibicim kukac citromail pont hu
neet
(ugyanezt a bkvfigyelőre is feltettem, bocs, aki 2x olvassa, 2x olvassa, de hátha tudunk segíteni.)
ON
Sokáig éljen Ede! :D

The Good Boy 2009.01.05. 18:01:31

Nyugi csak Viniczai úr (vagy ki) vállalkozása terjeszkedik és kissé stilust vált, borhotel bizniszből borostyánba utazik (végülis a borostyánút is majdnem szt. gotthard környékén haladt el.
Még mindig tanulja a kereskedelmet (ti meg gonoszak vagytok, tudhatnátok, hogy jó pap/polg.mester/ holtig tanul).
Egyébként viniczai nem a balatonfüredi EDE vendéglátóipari szkkörképzőt végezte el?

The Good Boy 2009.01.05. 18:08:01

A lényeget majdnem elfelejtettem:

Magyarországon terhes nők számára TILOS fütési szezonban ****-nál gyengébb helyen megszállni!

Tényleg, látott már valaki olyan szálláshelyet, ami terhes nénis programmal rendelkezik (babás-mamás már sok helyen van, a borhotelben, meg az alagsorában részeges-kiabálós-hideges programmal is várják a nagyérdeműt)

lolperec 2009.01.05. 18:21:45

és a java még csak szülés után jön :D

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.01.05. 19:12:39

Az anyukát úgy hívták-e, hogy Marika?
Kék nyulat nem látott-e?
Manókönny kicsordult-e?
Ez FONTOS!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.01.05. 19:14:17

Miért, a gyerek nem csinál hideget, csak az alvást gátolja meg. Kinek mi rosszabb.

ficsilla · http://ficsill.blog.hu 2009.01.05. 19:38:33

csak addig vannak illúzióid a hazai vendéglátást illetően, amíg öt csillagos szállodában nem lépsz használt tűbe az ágyad mellett...
én már nem remélek semmi jót

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.01.05. 19:48:40

@ficsilla : Azért az mégis más, mert az leejtette egy szobalány, nem pedig a hotel vezetője bunkózik veled...

jesszumpepi (törölt) 2009.01.05. 20:03:24

Varjas Endréné Ilona fémjelzi a honlapot.
A nagy hidegtől fagyottvarnyú állapotba került,és a hotel nem megfelelően működött.

Ennyi.

Rajmond 2009.01.05. 20:09:29

hú de sokáig tartott itt a téliszünet!
végre jönnek a postok
amúgy B.U.É.K.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.01.05. 20:29:26

Azért mi jómunkásemberek is ellaposodtunk a téli szünetben :D

Xezs 2009.01.05. 20:57:16

Eme fertelmes esetet Ede eredeztette! Ejnye Ede!

neet 2009.01.05. 21:35:15

... és bazz, megoldotta. Bérletproblem off. EGyszer kapnék én ilyet!
neet

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.01.05. 21:41:05

Ede neve felemlegetve sem kellemes, ne tedd ezt velem, ne emlegesd e helyen, kedves.

Nálunk meg itt Tarpán (törölt) 2009.01.05. 21:58:01

Menten berezelek! Ezek fentebb felkent eszperentewebcsetmesterek. Ezt kellene rendszeresen tennetek.

Átlagarcú 2009.01.05. 22:06:23

@Nálunk meg itt Tarpán:
Ebbe nem keveredhetem bele. Egyetlen rendes eszmecsere sem lenne.:)

Xezs 2009.01.05. 22:38:54

Ede megdermedne eme eszmecserét elemezgetve.

kisgalád 2009.01.05. 22:39:01

Javaslom írjunk (túlélő)túraútvonalat, a "jobb" szálláshelyek feltüntetésével. A kék túra mintájára hívjuk kékszalag túrának, és tüntessük fel melyik szálláshely hány EDÉ-s. A túra végigcsinálói nyerjenek kis faszenes grillezőt vagy ingyenutat Mongólia kies tájaira (ha már úgyis edzésben vannak).:)))

Viccen kívül: nyilván a 6000Ft/fő/éj nem jelenthet ötcsillagos színvonalat, de kedves vendéglátást, szabályozható szobahőmérségletet, tiszta szobát igen!

Fíldödi Ferenc 2009.01.05. 22:39:31

A reggeli: átlagos/átlag alatti (az milyen?)
A hőmérséklet: átlag alatti
A szobaár: átlag alatti
Összességében hol a bibi?

Xezs 2009.01.05. 22:41:18

Ede leteremt: Fertelmes szennyemet fejedre eresztem!

kisgalád 2009.01.05. 22:41:36

@megélhetési sünöző: Nem értékeltek ti semmit. A vendégház BABABARÁT, tehát az alacsony hőmérséklettel a magzatot hibernációs állapotba helyezve biztosítják, hogy nehogya 9. hónap előtt jöjjön a világra.

gonnaburninflames 2009.01.05. 23:07:46

Tisztelt Peer Chi!
Tisztelt Tekozlo Homar!

Ezuton szeretnenk elnezest kerni a kellemetlensegekert.

A huvosebb idojaras sajnos tolunk kivulallo okok miatt kovetkezett be, ugyanis egy amerikai-magyar kooprodukcioban nalunk forgattak az 1963-mas "A Haz Hideg Szive" cimu film feldolgozasat.

Kiengeszteleskeppen ezuton szeretnenk felajanlani tisztelt vendegunknek egy 54 000 forintos wellnesshetveget, mey inclusive magaba foglalja a fagyaszto es a legkondicionalo hasznalatat a huvosebb napokra.

Forro barati szerelemmel,

grofne Lowenbratten Elek
nyugalmazott altabornagy urasszony

drhb (törölt) 2009.01.06. 00:14:33

Én leginkább azokon a sznobokon röhögök, akik szerint 6 ezerért nem lehet normális szállást kapni. Nekem sikerült már 3 ezerért is normálisat kapni, persze nem nyalták körbe a seggemet, de nem is erre vágyok, hanem nyugalomra.

szbszig 2009.01.06. 01:24:03

schokobanane fentebbi kódolása szerint én az 1. és 5. pontokba tartozónak vélelmezem magam. :)

genyó kapitány 2009.01.06. 07:26:42

Valami egészségügyhöz konyító ember meg tudná mondani mi köze van a 'hidegnek' a 'megfázáshoz'?
Avagy mi a megfázás orvosi leírása?
Bakteriális?
Vírusos?
Vagy a hideg taknyot termel és tüsszentést?

genyó kapitány 2009.01.06. 07:30:22

A feleségem szokta mondogatni, hogy őt senki ne hívja 'terhesnek', hisz nem terhet cipel, hanem egy gyermeket.
Helyette ajánlanám az 'áldott állapotban' esetleg az 'állapotos' jelzőt.

EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2009.01.06. 08:17:26

genyó kapitány: a megfázást elsősorban vírusok miatt van, de van olyan eset, ahol bakteriális fertőzés is besegít. Ez egy akut fertőzéses betegség, ami leginkább az orr és a nyálkahártyát támadja meg.

A vicces a történetben tehát az, hogy nem azért fázik meg a delikvens, mert hideg van, hanem azért, mert a téli hónapokban jobban szaporodnak a vírusok.

Egy szó, mint száz, nem attól lett megfázva a hölgy, mert hideg volt, hanem azért mert túl sok vírus volt a levegőben, ami a legyengült szervezetét megtámadta. Ami pedig végképp baromság az ez: "jól megfáztam. A két pulóver/két takaró ellenére".

Köszönöm a figyelmet, holnap az influenzáról lesz szó, ha kapunk róla post-ot.

genyó kapitány 2009.01.06. 08:28:41

Köszi az infót.
Korrekt volt. :)

drhb (törölt) 2009.01.06. 08:32:51

EnZsolt:

A vírusok, baktériumok pedig azért szaporodnak el jobban télen, mert az emberek kevesebbet vannak kint a szabad levegőn, mert hogy hideg van. Pedig a hideg fertőtlenít, ha annyit lennének kint mint máskor, akkor télen lenne a legkevesebb megbetegedés.

EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2009.01.06. 10:21:26

drhb:

Azért szaporodnak el jobban mert kevesebbet vannak kint a szabad levegőn? Azok ugyanúgy szaporodnak, csak legfeljebb az ember "szokná" meg és válna immunissá.

Ficak 2009.01.06. 10:58:14

"Itthon Otthon van" mondja a kampány. Sajnos elég lehangoló a poszt, sőt még nem is egyedi eset. Én kétszer belefutottam hasonlóba azóta NEM foglalok le előre semmit, hanem a helyszinen előbb szemrevételezem a terepet, és ha minden OK, akkor ott maradunk, ha nem akkor irány a következő szállás. Sokkal olcsóbb és/vagy nívósbb szállást lehet így találni. A másik megoldás a 4*-os szállodák csomagjai, de hát az húzósbb kategória.

Ha már panasznapot tartunk én is leírom az élményeimet, mindekettő a Balaton Zimmer Feris katagória. Első szállásunk tulajdonosa egy 70-80 körüli (egyébként szimpatikus és kedves) néni volt, de a lakása az valami iszonyat volt, pedig előtte megkérdeztük, hogy szép-e, új-e a szállás, mire a néni elmondta, hogy igaz nem új de szép, német törzsvendégei vannak. A valósg: a házból a mamáék kiköltöztek a garázsba és mi ott laktunk vadidegenekkel a házában (közös budi, konyha stb.) A bútorok az 50-es évek szocialista vívmányai voltak, szerintem még igazán ki sem volt takarítva. Még szerencse, hogy ez kb, 10 éve volt és akkor az ingerküszöböm lényegesen alacsonyabb volt...

Másodszor sikerült kifognunk egy olyan apartmant, ahol a nyári kánikulában sem klíma sem sötítítő nem volt a kb. 8 nm-es "apartmanban". A keleti tájolás miatt már kb. reggel 5-kor besütött a nap így az alvási ciklusunkat 3-4 órára kellett csökkentenünk. Természetesen más fekvésú szoba nem volt és egyébként meg a házirend szerint este kussban kellett lennünk (szó szerint este suttogtunk, mert annyira sz@r volt a hangszigetelés). Így eléggé mogorva lettem, amikor egyik reggel az addig mézes-mázas tulaj ránk törte az ajtót, hogy éjjel kettőig veszekedtünk és azonnal hagyjuk el a házat, de még egy napot+ a takarítást (baromi koszos volt egyébként a szoba). Még szerencse, hogy előző nap a nagy mennyiségű alkohol hatására kb. 11 éjfél környékén elaludtam, így mi semmi esetben sem veszekedhettünk. A tulaj rakciója az volt, hogy "lehet, mert van még egy gyanusítottam, most megyek és elküldöm akkor őket..." Néztünk egy másik (szebb, hűvösebb, talán még olcsóbb, sőt még sötétítő is volt) szállást és még aznap délelőtt átköltöztünk. Az affér miatt a tulaj korrektül visszaadta pénzt és még extra napokat vagy díjat sem számolt fel....

Xezs 2009.01.06. 11:45:47

@EnZsolt: Bár nem vagyok orvos, azért mégis vitatkoznék azzal, hogy baromság-e a két pulóveres támadás. Nem véletlenül öltözünk melegen télen, és nem véletlenül fázunk meg, ha alulöltözöttek vagyunk. De próbáld ki, mászkálj kicsit rövidgatyában és pólóban odakint, aztán meglátjuk.

silent76 2009.01.06. 12:10:42

Hét hónapos terhesen már illene tudni helyesen írni. 1-JÉN, ÉS NEM 1-ÉN.

drhb (törölt) 2009.01.06. 13:28:57

EnZsolt 2009.01.06. 10:21:26:

Jó, igazad van, rosszul fogalmaztam, a lényeg hogy télen nem a hideg miatt fázunk meg, hanem mert nem megyünk ki eleget a hidegbe.

kisgalád 2009.01.06. 13:53:16

@drhb: Lehet, hogy már sikerült ilyen jó áron minőségi szállást kifogni, de ált. nem jellemző. Vagy még sose voltál igazán minőségi helyen. Vagy nem tudtad értékelni a különbséget.


Hogy mitől fázunk meg pontosan arról gőzőm sincs. Nem vagyok bakteriológus (bár a nagyapám vasutas volt, talán az is számít:)). Azt viszont tapasztaltam, hogy ha éjjel hidegben kitakaródzom megfázom, ha meg nem, akkor nem.

gonnaburninflames 2009.01.06. 13:55:20

drhb 2009.01.06. 13:28:57
"a lényeg hogy télen nem a hideg miatt fázunk meg, hanem mert nem megyünk ki eleget a hidegbe."

Hat sokfelet hallottam mar az immunrendszerrol, de ezt meg nem.

Az hogy mennyire vagy hozzaszokva a hideghez szerintem nincs tul sok kapcsolatban a virusokkal szembeni ellenallokepessegeddel.

dr. Szirmay 2009.01.06. 15:06:21

@jusztlacika:
csatlakozom. fingjuk tele a családi vállalkozást! és szellőztessen csak az a drága vállalkozó! másnap reggel minimum három strucc tojás legyen kisütve! :DDDDD
irány Fertőd!

EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2009.01.06. 15:10:08

@Xezs: Két külön dologról beszélünk. A megfázás ellen nem feltétlenül jelent védelmet a két pulcsi. Persze jobb az, ha nem fázik az ember, már csak azért, hogy jobban érezze magát. De ha már megfázott (még nincs tünet), akkor aztán kurva mindegy, hogy 2, vagy 8 pulcsit aggat magára. A tünetek előjönnek, maximum előbb gyógyul. Mellesleg egészséges dolog hidegben fürdőgatyában futni, csak kurva hideg van :)

princessophia 2009.01.06. 19:58:07

Szerintem igenis hideg a 17 fok!
Ha elmegyek valahová kikapcsolódni és mondjuk éppen télen, akkor elvárom, hogy ne fagyoskodjak a pihenésem időtartama alatt. Persze, el lehet menni sétálni, meg várostnézni, meg nemtudom,de akkor is!!!!!!!!
/elég ennyi felkiáltójel?/
Amúgy azt csak halkan jegyzem meg, hogy sajna mostanában nem fog fenyegetni az a veszély, hogy megfázom nyaralás közben.:(
EnZsolt: Sajnálom.Tényleg.

Vaszilisza · http://maganorultekhaza.freeblog.hu 2009.01.06. 20:16:15

A megfázást bacik meg vírusok okozzák. És hidegben azért "kapjuk el" könnyebben, mert több energiánk megy el a test felfűtésére, kevesebb jut az immunrendszernek. Vagy ilyesmi, bár nem vagyok orvos.

Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2009.01.06. 21:04:56

Ha Fertőd, akkor Dori Hotel. Legalábbis diákként, osztálykirándulás helyszíneként maga volt a mennyország.

Reggie 2009.01.07. 06:02:59

Egyszer, mikor az osztrakoknal vedegeskedtunk sieles celjabol, a szallashelyen jo osztrak szokas szerint ejszaka szinte teljesen lekapcsoltak a futest. En erre ugy reagaltam, hogy egesz ejjel folyattam a forro vizet a mosdoban(minden szobaban volt mosdo).
Masnap nem kapcsoltak le a futest...

EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2009.01.07. 08:48:52

@gonnaburninflames: annyira talán, hogy a megfázás tipikusan mérsékelt övi betegség, illeve, hogy ha többet tartózkodnánk kinn télen, akkor a szervezetünk hozzászokna a vírusokhoz (jó hülyén hangzik), és ellenállóbbak lennénk. De valóban több fajta vírus van, így mindegyikkel szemben nem lehetünk ellenállóak :(

A lényeg megfázás ellen, hogy megfelelő mennyiségű vitamint jutassunk a szervezetbe és nem csak akkor, ha betegek vagyunk. Erősíteni kell az immunrendszert.

۝merta-X 2009.01.07. 12:52:20

Hülyebarom posztíró. Tekintve az összegeket, amiket említ.

Xezs 2009.01.07. 14:14:02

@EnZsolt: Amit írsz azzaltermészetesen egyetértek, miszerint ha megfáztál már teljesen mindegy hány pulcsi van rajtad. Én a korábbi írásodat úgy értelmeztem, hogy kétségbe vonod a melegen öltözés hatékonyságát a megelőzés terén. Nem vagyok doktor, de tény hogy tapasztalatból mondom, akkor fázok meg könnyebben, ha nem öltözök fel rendesen, a strandon fúj a szél, stb. Apám nemrég vizes hajjal ment ki az uszodából mert elbaszódott a hajszárító, meg is fázott. A jelenséget megmagyarázni nem tudom, én csak az összefüggést látom.

Xezs 2009.01.07. 14:18:12

@Kiddy (Laura Lovebite): Ahaha, osztálykirándulást tökmindegy hova szervez az ember, úgyis mindenki atomrészegre issza magát (az értelmesebbje persze), akkor meg tökmindegy már hogy hol vagy :)

EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2009.01.07. 14:18:22

@Xezs: Természetesen a réteges öltözködés nagy segítséget nyújt, mivel az ember komfortérzete is nő :)

Ok: fázol, a tested reagál, vért pumpál, nyomja oda az energiát.

Okozat: kevesebb energia marad védekezésre, bejutnak a vírusok, bacik, kórokozók.

Tony Almeida 2009.01.07. 15:00:39

17 fok: 2 pulcsi + takarók? Nemá.
süti beállítások módosítása