A UPC naív ügyfele egy egyszerű díjcsomagváltásban reménykedve hívta föl az ügyfélszolgálatot, de egy új kolléganőnek köszönhetően egész máshogy alakult az ügye. Végül az online chat rabolt el az életéből órákat, ráadásul feleslegesen. Hogy üldözzünk el egy 3 éve hűséges és pontosan fizető ügyfelet.
Gyakori olvasója vagyok a blognak, eddig még hihetetlen módon nem volt olyan tapasztalatom, mely érdemes lett volna arra, hogy megírjam. Viszont október óta nagyon bosszant a UPC, nem képesek olyan ügyfélszolgálatos munkatársakat a telefonok mögé ültetni, akik képesek lennének korrekt információkat adni és az ügyfél kéréseit teljesíteni.
3 éve vagyok a UPC ügyfele, 2008. októberéig semmilyen problémám nem volt velük. Ekkor ugyanis eszembe jutott felhívni őket, hogy megkérdezzem, mikor jár le az internet előfizetésre a hűségvállalásom, ugyanis vagy kisebb csomagra szeretnék váltani, vagy másik szolgáltatót keresek, ezt még nem döntöttem el. Ekkor az ügyintéző hölgy a dátum (2008.dec.31.) megadása után elmondta, hogy mivel Chello Extreme csomagra fizettünk elő, amely már megszűnt, felajánl ugyanannyiért egy Chello Gold elnevezésű csomagot, mely árát 1 évig változatlanul hagyják újabb hűségvállalás nélkül. Mivel így is, úgy is havi 9500 Ft-ot fizettünk, és a Gold sávszélessége jóval nagyobb, elfogadtam az ajánlatot. Persze rákérdeztem, hogy ettől a lefelé váltás vagy szolgáltatás lemondás lehetséges-e decemberben. Azt mondta a hölgy, hogy jelenleg a lefelé váltás díja évente 1x ingyenes és december végén megoldható minden. Persze, hogy nem így lett.December közepén újabb telefon, hogy a Gold helyett inkább Silver csomagot vennénk igénybe 2009. január 1-jétől. Ismét hölgy az ügyintéző, aki felvilágosít, hogy akár már október végén, a Gold csomag elfogadása után válthattam volna (ugyanis a hűségidőt a váltás "törölte"), és a lefelé váltás 2400 Ft-ba kerül, biztos új volt a kolléganő. Kisebb kiakadás után kértem, hogy akkor hallgassuk vissza a felvételt, amit októberben az ügyintéző hölggyel folytatott beszélgetésemkor rögzítettek (ígérete szerint 30 nap múlva, január közepén értesítenek), de akkor is ki kell fizessem a váltás díját, amit a reklamációm jogossága után utólag törölnek. Természetesen kértem a csomag váltását január 1-től lefelé és vártam a januári számlát. Nem kellett volna... Január 6-án megdöbbenve láttam a számlán (amely december 18-án készült), hogy itt még a Gold csomag szerepel 9500 Ft-os havidíjjal.Január 6-án újabb telefon az ügyfélszolgálatnak, a mobilszolgáltató nem kapcsolja a 1221-et, hálózat foglalt... Nosza, internetre fel, elvégre egy internet szolgáltatónak lennie kellene online ügyintézésének is (ahogy már néhány nagyobb utazási iroda honlapján már láttam), lelkesen kattintás az online chat-re, adatok kitöltése és döbbenet... 92 perc várakozási idő, a kollégák foglaltak. Oké, ráérek, kivárom. Jónéhány perc után semmi változás, majd frissít gomb, elszáll minden, kezdhetem elölről. Újabb adatfeltöltés, most 125 perc a várakozási idő, nem tágítok, kivárom. (közben 1x elvesztettem a türelmem, írtam egy panaszos e-mailt is részükre, automatikus válasz az, hogy pár napig tart a kivizsgálás) Már csak 1 perc a várakozási idő, ez tart 25 percig, majd hirtelen egy ablak megjelenik - záró kérdőív, hogyan tetszett a szolgáltatás. Kisebb nyomozás, (1)688-1221 telefonszám, sikeres hívás 11:18-kor az ügyfélszolgálatra. Kedves úriember, 8 perc után kideríti, hogy a csomagváltás nem történt meg, és visszahívást ígér a mai napon a korábbi visszahallgatásos panaszommal kapcsolatban. Már lassan este 7 van, ez idáig senki sem hívott, bár van még jópár óra a mai napból, a családon kívül másnak ilyenkor már nem veszem fel a telefont.3 éve vagyok ügyfelük, soha még 1 napot sem késtem a számla kifizetésével, így becsülik meg a tisztességes ügyfeleket?!? Miért nem lehet megfelelő embereket kiképezni egy ekkora cég ügyfélszolgálatára? Miért nem tudnak egy internet előfizetési csomagot átváltani majdnem 1 hónap alatt?Valószínűleg más szolgáltató után nézek és inkább személyesen intézem az ügyeimet a 21. századi internetszolgáltatóknál.Üdv: egy megszivatott (még) UPC ügyfél
elwood 2009.01.07. 13:31:38
Shagrath 2009.01.07. 13:34:12
Az ügyfél 40 év alatt vagy felett van?!
Nah elolvasom!
elwood 2009.01.07. 13:34:22
TONTON 2009.01.07. 13:34:25
jusztlacika 2009.01.07. 13:34:58
hiszti 2009.01.07. 13:38:11
Kellett neked csomagot váltani.
pernyekergető 2009.01.07. 13:38:23
merta-X 2009.01.07. 13:43:29
Nem ment a zinternet otthon, és felhívtam az Invitel ügyfélszolit. Ott egy pasas azonnal felvette, majd közölte, hogy valamit épp szétbasztak a szervereknél ,de 10 perc és kész. Tíz perc múlva volt net. Tök jó volt.
EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2009.01.07. 13:46:30
Lakkozotteger (törölt) 2009.01.07. 13:48:53
Havert jobban megszívatták a júpíszísek. Ő bement h megérdeklődje meddig tart még a hűségideje, leányzó a pultban azt mondja h az már lejárt és ha behozza a cuccokat akkor még aznap le is mondhatja a szolgáltatást. Gyorsan tipli haza, cuccokat hiánytalanul összeszed, vissza hogy akkor most elintézi. Egy fószerhez kerül, a csajnak vmiért már nyoma sincs. Mondja h akkor most lemondaná a netet. Emberünk erre, hogy azt nem lehet mert még van 1 év a hűség időből és ezt csak vmi pótdíj ellenében mondhatja csak fel. Fószer számolgat a pulton túl azt mondja 44e Ft lesz kb és ezt 3 részletben ki is fizetheti, ismerős erre OK ez még bele fér. Következő hónapban jön a számla 89e Ft. Szted ideges lett?
Szal UPC-nak fagyott varjú, szögesdrót, sün meg miegymás.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.01.07. 13:53:53
Na ezt nem kellett volna :D Ha nem mondod már tuti váltottak díjcsomagot, persze csak felfele, mert hát nekik az éri meg :D
Szokásosbéna UPC ügyfélszolgálat.
Kíváncsi vagyok a hanganyag megvan-e még, ill. ha "kivizsgálás" eredménye mi lesz :D
Esetleg próbaképp állj rá a tértivevényes ajánlott levélre, hátha az mozgósít pár droidot az erő sötét oldalán.
Rejtélyes 2009.01.07. 13:55:19
ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.01.07. 13:55:53
Nem is szeretnék hasonló helyzetbe kerülni mint a postoló.
jusztlacika 2009.01.07. 13:59:37
öregnénit beszopatni csilláron lógni, kocsiba énekelni...
Secnir 2009.01.07. 14:08:10
ha én kötök egy szerződést valakivel, akkor az olyan szolgáltatást nyújtson, hogy nekem eszem ágában se legyen máshová menni (magyarul nyalja ki a seggem, ha kell a pénzem). Ez a hűségidő azt jelenti, hogy írj alá két évet, mert tudom, hogy amit hirdetek, úgysem tudom tartani, addig is fizess.
Ha meg nem tudja azt a szolgáltatást nyújtani, amire szerződtünk, hadd mondhassam már fel akkor, amikor jónak tartom!
Mindamellett internet- telefon- Tv- és minden olyan szolgáltatónak, amely jelen van a neten valamilyen formában, kötelezném őket arra, hogy az igényeket levélben is elfogadják, és a mai joggyakorlat szerint, ha elküldöm nekik, azt kézbesítettnek vélelmezem. Innen kezdve (ha pl. lemondásról van szó), nem hivatkozhatnak arra, hogy "nem találjuk a levelet", "elkeveredett valahová" stb.
Természetesen ha arra hivatkozik egy szolgáltató, hogy a levél "eltűnt a rendszerből", és internetszolgáltató, azonnali hatállyal vonnám vissza az engedélyét...
Secnir 2009.01.07. 14:12:25
csomagváltás nálam az, mint a kerékcsere. ha én betelefonálok 5ó 10 perckor, hogy más csomagot szeretnék használni, akkor az 5ó15p-kor már az új tartifával menjen. hogy nézne ki, hogy elmegyek a gumishoz, jónapot, lesz egy kerékcsere, most van rá időm, és most kell. ok, akkor lesz egy csere, 4000 ft., de majd meglepetésszerűen megjelenek magánál valamikor (pontos időt még nem tudok) és majd lecserélem.
vicc.
jusztlacika 2009.01.07. 14:18:27
opex capex költségek vannak szétdobva a 2 év (24 hónapra). Üzleti ügyfél esetén egy ISDN költésgei elérik simán a millió forintot, sőt többet is... ez függ az igényektől, de legyen ennyi most punktum. Ehelyett fizet 24 X 41666 forintot plusz sallang. és nem úgy néz ki a számlája, hogy első hónapban kibasznak rá egy 1.000.000-s számlát. Ezt kéne megérteni.
Lakossági picit más: ott nincs ekkora eszközbefektetés, huszadekkora költségek vannak. De egy műszakos rezsije, vezérigazgató bmw-je is pénzbe kerül, amit igenis fizessél meg.
hunluigi 2009.01.07. 14:28:45
gonnaburninflames 2009.01.07. 14:40:53
Ha javascriptes akkor dobj fel egy ff+greasemonkeyt es -lopj el-, irj at egy olyan kodot ami a rapidshare meg ilyen szarok varakoztatasait porgeti le nullara. :)
Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2009.01.07. 14:51:33
jusztlacika 2009.01.07. 14:54:51
Olyan hülye volt szegény...
Kérdeztem POP3 és SMTP beállításokat. Erre ő:
-Uram, a net működik.
itt fontam be a hajamat... lecsaptam a telefont, kitéptem az üszis máját.
zsukimuki 2009.01.07. 15:01:44
pitty-putty eltelt másfél év és upc újra próbálkozik,igaz akkor már telefonon. A kishölgy a szokásos dolgokon kívül még azt is akarta tudni hogy hányan laknak a házban, ebből hányan tések és egyéb előfizetők és hogy akkor nemelehetneerólaszó...hogy megadjam a közös képviselő számát. Ekkora pofátlanságra a mobilom piros gombjának megnyomásával tudtam hirtelen reagálni.
Mégis mit képzelnek ezek? Majd helyettük én menjek agitálni a szomszédságomat hogy váltsanak!?!?!?
maaaaaaaaaaargit noooooooormááááááális????
Miigeii 2009.01.07. 15:17:34
gabbró 2009.01.07. 16:20:38
Ott az ügyfélszolgálatnál max 10 percet kell várni. Viszont elintéznek mindent a szemed láttára, azonnal.
Ofélia . 2009.01.07. 17:48:00
Na nekem is UPC-om van.
Idestova négy éve de a bekötésen kívül nem volt bajom velük.(Amit igértek teljesítették), de a bekötés megér egy misét.
A srác korrektül megcsinált 3 leosztásst beüzemelte a modemet és közölte, hogy ő csak a modemig van megbízva.
Na itt jutott eszembe,hogy talán nem is ért hozzá.
Nem estem teljesen kétségbe mivel hálókártyát már szereztem és össze tudtam kötni a gépet a modemmel egy kat-5 össel.
Utánna csiribi csirábá Bill geci varázslet és már van is net.
Talán úgy kellett volna átadnia a rendszert,hogy van kapcsolatom:)))
A telefonos mancikák szarhoz se értenek nem is az az ő dolguk( ha valaki az upc-nél eljut emberkéhez kérje az ügyeletes rendszergazdát)
Ha normálisan kéri az ember igen sokat szokott segíteni.
Ofélia . 2009.01.07. 17:55:59
Kértél te már SCSI UW kábelt számtech boltban???:)))
Ofélia . 2009.01.07. 18:03:24
Egyik se jobb a deákné vásznánál mivel olyan az egész szolgáltató rendszer mint egy nagy tál genny.
Bármerre fordítjátok valahol mindik lecsorog és a végeredmény BŰŰŰŰZ.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.01.07. 18:13:06
Szinte sosem az volt a visszakérdés hogy "akkor ugye SDRAM IC-s DIMM-et?" hanem hogy "He?"
ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.01.07. 18:14:25
Szinte sosem az volt a visszakérdés hogy "akkor ugye SDRAM IC-s DIMM-et?" hanem hogy "He?"
Ofélia . 2009.01.07. 18:19:07
A DIMM-röl nem is beszélve
Tyunafis 2009.01.07. 19:30:23
Én azért dobtam végül a UPC-t mert életem három szinte teljes napját rabolta el tőlem a Kinizsi utcai ügyfélszolgálati irodájuk.
Harmadszor kerek 5 órát!!!!
Voltak akik szétidegeskedték magukat, én csak azért nem, mert közben a laptopomon dolgoztam. A többieket sajnáltam is rendesen, arról nem beszélve, hogy ennyi várakozási idő után senki nem fog szépen beszélni az ügyfélszolgálatosokkal.
A vicc, hogy az ilyen kvázi-monopolhelyzetű cégek ügyfélszolgálatai rosszabbak, mint a valódi monopóliumoké (gázművek, elmű, stb.)
sütibaba111 2009.01.07. 20:00:49
hol dolgozol, hogy te ilyen okos vagy? gondolom, ott minden pörfektül megy.
nem is értem, hogy miért nem te vagy a upc-nél az atyaúristen, mert gondolom, te mindent megoldanál...nyomi
tyunafis:
milyen jó lehet az ügyfélszolgálatosoknak, hogy senki nem tud normálisan beszélni velük, tényleg, nem érdemes sajnálni őket (nem is emberből vannak :))...meg téged is, hogy kerek 5 órát, azaz egy "teljes napodat" elrabolták
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.01.07. 20:33:08
a nemsikeres karácsonyozó :-D
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.01.07. 20:34:14
Waxolo 2009.01.07. 22:44:37
U.I. lehet, hogy nem is hölgy,csak nekem vannak előítéleteim? Ugye nincsenek Drágám ?xD
Boo 2009.01.07. 23:22:53
Hát nem aranyos? Azóta digi-s lettem fele áron, jobb nettel, több tv-adóval. Hát ennyi volt a jupíszi.
Jimbo75 2009.01.08. 09:09:51
UPC-nél nem kell dolgozni? Vigyázz, mert kivágnak a cégtől, ha netezel munka helyett:-))
Mézes B. Ödön 2009.01.08. 09:24:41
helianthus 2009.01.08. 09:28:22
októberben telefonált, először kérdezte mikor jár le a szerződés. A dátum megadása után (2008.12.31 a szerződés lejárat)......
Nem kell megköszönni.
@Jimbo75: nekem is ez jutott eszembe. :D
Konflikt · http://flickr.com/konflikt 2009.01.08. 10:17:06
zsukimuki 2009.01.08. 10:57:20
Bödönke Drága!
Egészen véletlenül téged nem vittek el egy körre ezek a kedves pici zöld lények?
Amálka3 2009.01.08. 21:29:56
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.01.08. 23:09:52
MR.G. 2009.01.09. 00:15:39
Kicsit normálisan kell hozzáállni.
Ha nem veszik fel, írj levelet, megkeresnek és figyelembe veszik, hogy mikor írtad.
Mintha nem basztál volna el vmit, mindenhol vannak hibák, ki kell vizsgáltatni, és akkor megoldják, és minden happy, jön a digi, és mit várnak tőle? le se megy a nap??? szarjon sünt a tapló
MR.G. 2009.01.09. 00:18:02
MR.G. 2009.01.09. 00:19:52
BillCarson 2009.01.09. 10:44:04
endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2009.01.10. 21:52:22
BDE 2009.01.12. 11:18:05
A helyzet mondjuk nem sokkal jobb, különböző Vidéki bázisokon hoznak létre nyomortanyákat, ahol sokkal olcsóbban tudnak alkalmazni helyi ténsasszonyokat, tovább higítva ezzel, az eddig némileg színvonalasabb ügyfélszolgálatot.
Ezen az sem segített nagyon, amikor a UPC Call Centeréből 2008-ban egyszerűen lelépett a fél társaság, mert a fizetéscsökkentés mellé bevezetett kötelező keresztértékesítést már sokan kissé pofátlanságnak tartották a vezetőség részéről. Azóta valóban hetente váltják egymást ott az emberek és aki nem magától adja be a kulcsot 2 hét után, annak általában 2-3 hónap után felmondanak, mert teljesíthetetlen elvárásokat támasztanak a kezelőkkel szemben, aminek azért a kevés pénzért nem is akarnak megfelelni.
j311 2009.01.12. 13:38:57
Muhaha, azt hiszed másik szolgáltatónál más fogad majd? Ugyanazok a droidok ülnek mindenütt. Kb. éhbérért, mert az "anyacég" keveset fizet, az outsource cég is lehúzza a dolgozókat. Szóval keveset keresnek és csak szopnak. Ilyen körülmények közt elég nyga a fluktuáció. Ezért nem találni egy értelmes ügyintézőt sem a call centerekben.
Gea 2009.01.15. 00:15:55
Egyébkén csak annny, hogy az új ügyfelek seggének fényesre nyalása fontosabb, mint a régiek megtartása. XXI. századi vadkapitalista üzletpolitika. Most jön 1 év Fibernet, ha nem válik be, vissza júpíszí, megint Fiber...etc, etc... Legalább kijön mindig a 3 hónap, amíg vissza nem szerződhetek... És akkor új ügyfél leszek, nyalhatják nekem is ;)
Legalábbis, amíg más lehetőség nem adódik...