Enzo egy újabb válságkezelő/profitmaximalizáló megoldást fedezett fel bankjánál. 100 ezer forintos hitelkeretét előzékenyen, kérés nélkül felemelték 430 ezer forintra ("elkél majd a háztartásban"), ami után 4x-es készenléti díjat szedtek. A hitelkeret visszaállítása további 2000 forintba került:
Kb másfél éve átmentem a Raiffeisen bankhoz, mert kedvezőbbnek ítéltem meg számlavezetési kondicióikat. Akkor - hogy alkalomadtán az ad-hoc likviditási gondjaimat fedezni tudjam - kértem un. 'A' hitelkeretet is 100e Ft-tal. Ezt a bank pár "jól fizető" (számla jóváírás) hónap után un. 'A' hitelkeretet is 100e Ft-tal. Ezt a bank pár "jól fizető" (számla jóváírás) hónap után önkényesen, kérvény nélkül megemelte 430e Ft-ra. Erről állításuk szerint levelet is küldtek, valamelyik számlaértesítőben, postai úton. Ez a levél állítólag tartalmazta, hogy amennyiben 15 napon belül nem jelzek vissza a banknak, akkor automatikusan (???) jóváhagyásra kerül a magasabb összeg. Természetesen ez a felhívás (mint hogy sok más egyéb számla-és reklámlevelet kapok) elkerülte a figyelmemet, így a magasabb összeg utáni rendelkezésre tartási jutalék (2%) természetesen több, mint 4x-ére emelkedett! Tény, hogy a számlaegyenlegemen én a magasabb hitelkeret összegét a neten (és sms-en) keresztül is láttam, de mivel az értesítő levélben leírt díjfizetési kötelezettségeimmel nem voltam tisztában, ezért nem gondoltam, hogy ilyen magas rendelkezésre tartási jutalékot számítanak fel.
Oké, ez az én hibám, nem voltam elég körültekintő sem az 'A' hitelkeret kondicióival kapcsolatban, sem a postaládámat nem "kezeltem" megfelelően. De! Miután levonta a bank a magasabb összeg utáni éves rendelkezésre tartási díjat (a 2%, éves 8.600Ft!) felhívtam őket és telefonon kértem őket az összeg visszaállítására. Közölték, hogy rendben, de ennek is van ám díja (szerződés módosítási díj), 2000 Ft! Még ezt is lenyeltem, de két hétig nem történt semmi.
Két hét után ismét telefonáltam, ismét kértem, ismét tájékoztattak, hogy benne van már a rendszerben, intézik. Immáron egy hónap után megint nem történt semmi, a számlámon még mindig ott volt a 430e ft hitelkeret.
Egy hónap után már személyesen voltam kénytelen bemenni a a bankba és elpanaszolni, hogy annak ellenére, hogy automatikusan, sunyiban és azonnal megemelték a keretemet (és ezáltal nekem több mint 4x-esére emelkedett a költségem ezzel kapcsolatban), érdekes, hogy a lefelé módosítás kétszeri unszolásra sem történik meg, és ezért a drága időmet várakozással kell töltenem a fiókjukban. Ott helyben panaszlevelet írtam, melyben röviden felvázoltam a fenti történetet és kértem, hogy ha már hátulról jövő trükkel kicsaltak tőlem több mint 4x annyi jutalékot, mint amennyit én eredetileg vállaltam a 100e ft-om után, akkor miután ennyi kellemetlenséggel és személyes közbenjárással kell 2009-ben, az online és telefonos világban megoldanom ezt az egyszerű(nek tűnő) problémát, tekintsenek el a szerződés módosítási díjtól (2000 Ft).
Ez kb egy hete volt. Ma néztem az egyenlegem, és úgy látom, hogy a panaszlevél és személyes jelenlétem után érdekes módon már a módosított, régi (eredeti) összeg van a számlámhoz rendelve. Majdnem megörültem, de korai volt: a szerződés módosítási díjat természetesen kérésem ellenére beterhelték!!!
Összefoglalva, az általam nem is kért magasabb hitelkeret után 8600+2000Ft-ot húzott le rólam a nagy múltú Raiffeisen bank, és a történet végén még nem is volt velem szemben korrekt! Szerintem keresek egy másik bankot...
Ti legyetek körültekintőbbek!
Az utolsó 100 komment: