Épp a héten szembesült a Homár barkácsüzleteink középkori hómpédzseivel, amiken jó, ha az aktuális papírkatalógus szerepel, amiben alig van valami, keresni meg nyilván nem lehet. Tényleg annyira drága lenne felvenni egy embert, az online árlista frissítésére? Nem kell adatbázis, legyen egy hetente frissülő doc vagy xls, ezeknél bármi jobb. Szerencsére József tovább ment, és telefonon is megpróbált érdeklődni, ami még lesújtóbb eredményhez vezetett:
Úgy látszik, a barkácsáruházak nem fejlődnek a mai kor technikájával. Fúrógépet akarok venni, ki is néztem a B&D honlapján két bizonyos típusú készüléket. Emiatt felhívtam 3 nagy barkácsáruház egy-egy üzletét - név szerint: BauHaus, OBI, és Baumax -, hogy érdeklődjek a termékekről: kapható-e náluk és mennyi az áruk. Ahelyett, hogy az ügyfélszolgálatos kolléga - aki a telefont azonnal felvette - megnézte volna számítógépen a raktárkészletet, elkezdett kapcsolni a szerszám osztályra, ahol az ottani munkatárs bóklászott a polcok között a terméket megkeresve!
Ez a 21. század? A pénztárgépek a vonalkód alapján a termékeket tudják számlázni, de ugyanebben az adatbázisban már nem tudnak keresni termék típusa alapján?! (A Baumax csak cikkszám alapján tudott volna keresni, ami ugyebár cégenként más-más.) Elszomorító! :-( Ilyen raktárkészlet-nyilvántartó rendszert használnak még egyes helyeken! Vagy az alkalmazottak nem ismerik a programot, amivel naponta dolgoznak? (A Praktikert csak azért nem hívtam telefonon, mert nekik legalább a honlapjukon fent vannak a forgalmazott termékek árral együtt, még ha esetleg hiányosan is.)
József
egyébként szám. tech. prg.
Az utolsó 100 komment: