A pannon talaj fura hatással van a legpatinásabb cégekre is. Vegyük például a HSBC-t, ami a világ egyik legismertebb, multinacionális bankja, elegánsan visszafogott londoni felhőkarcoló-székházzal. És vegyük S. D. G.-t, a Homár-olvasó magyar nőt, akit igazi kafkai hangulatban zaklatott telefonon egy cég másfél hónapon át: naponta többször jelentkeztek, egy ismeretlen embert kerestek mindig, mást nem is akartak, de a cég nevét úgy elhadarták, hogy az áldozat hetekig azt sem tudta, ki hívogatja. A végén kiderült, hogy a HSBC Credit Zrt.-ről van szó. Az a helyzet, hogy az utóbbi hetekben-hónapokban a telefonon erőszakoskodó, pénzügyi termékeket áruló cégek az Irritáló Toplistán egészen komolyan felzárkóztak a parkolási vállalatok és a BKV mögé. Hogy miért, azt a hajtás után elolvashatják.
2008. december közepétől kb. 2009. január végéig hívogattak egy rejtett telefonszámról - minden munkanapon, van, hogy nem is csak egyszer egy napon. Egy cégnek az egyik munkatársa felhívott és elhadarta a cég nevét, majd egy Molnár János nevű embert kerestek, majd közöltem, hogy téves, sőt, azt is, hogy ez a telefonszám szinte bizonyosan sosem volt az említett ember tulajdona, mert kb. 6 éve birtokolom ezt a telefonszámot és a szolgáltatómtól új telefonszámként vásároltam. Ekkor elnézést kért az ügyintéző, udvariasan elbúcsúzott, azonban másnap újra hívtak és minden kezdődött előlről. Kértem tőlük, hogy felejtsenek el, töröljenek ki a listájukról, mert én már elmondtam 100-szor, hogy rossz helyen kopogtatnak. Már azt is mondtam, hogy amit ők művelnek az már jogi kategória: zaklatás. Amikor már betelt a pohár, akkor a hívást kezdeményező ügyintézőtél elkértem a cég nevét és hogy melyik irodából (színhely, város) telefonál, mire az ügyintézőnő azt mondta, hogy nem adhatja ki. Ez csak azért vicces, mert mikor felhívott, elmondta, melyik cég képviseletében telefonál... Kértem, hogy mivel most hadarta el éppen fél perce, miért nem mondhaná el még egyszer - de érthetően? Közölte, nem és már búcsúzott is. Ígérte, hogy törölnek a rendszerből, de ilyet már többször ígértek és persze sohasem teljesítették. Mindig rejtett számról hívtak és nem értettem a cég nevét, csak annyit, hogy Zrt. viszont már nagyon bosszantottak az ilyen hívások, mert fölöslegesen rabolták az időmet. Ráadásul a telefonszámom titkos, no meg a zaklató cég nem is az én nevemmel hozta összefüggésbe ezt a telefonszámot, tehát egyértelmű, hogy valamiféle tévedésről, pl. adminisztrációs, adatrögzítési hibáról lehet szó. Sőt, volt, hogy az ügyintéző hölgy hívása előtt néhány órával egy fiatal férfi is hívott ugyanattól a Zrt-től, de ő is elhadarta a cége nevét és ő ugyanúgy nem érette meg, hogy nem vagyok Molnár János... A fiatalembert is kértem szépen, kedvesen, udvariasan, de így sem értettek meg... Aztán újra beszéltek velem, tehát újra nem értették meg a kérésemet, hogy töröljenek a rendszerből, de addigra már tudtam, hogy a cég neve: HSBC Credit Zrt. MIt lehet tenni az ilyen zaklató cégekkel kapcsolatban? Megváltoztatni nem akarom a telefonszámomat, mert 1. nekem nem kell menekülnöm senki és semmi elől, tehát nincs okom a szám megváltoztatására. 2. utánajárással jár és minden embernek jelezhetem, hogy megváltozott a telefonszámom, na meg egy minimális költsége van az új telefonszám kérésének is... én néhány ostoba ügyintéző miatt nem akarok 1 Ft-ot sem költeni arra, hogy megváltoztassam a telefonszámomat. Nem tudom, mit tehetnék, hogy végre békén hagyjanak ezek a piócák! Milyen módszer hatékony az ilyen cégekkel szemben? Ha nem fejezik be a zaklatást, beperelem őket, mert minden hanganyag kikérthető a szolgáltatómtól.
Több, mint egy hónapig szenvedtem a HSBC ügyintézőinek zaklatása miatt, majd végül panaszlevéllel fordultam a HSBC-hez (jelzem, hogy a honlapjukon összesen 3 e-mail cím szerepelt: 1. információs cím, 2. álláskeresőket toborzó cím, 3. egy jogász címe), melyben leírtam kérésemet, hogy fejezzék be a zaklatást. Erre érkezett egy válasz, mely szerint az ügyet kivizsgálták és jelezték, hogy a jövőben nem fognak keresni telefonon. És valóban, a levelem megírása után, 1 héten belül megoldódott a probléma. Azaz csak megoldódni látszott, hiszen 2 hónappal később kaptam egy SMS-t a HSBC Zrt-től: "Befizetési emlékeztető: kérjük ne felejtse el havi törlesztőrészletét időben rendezni. Köszönettel: HSBC Credit Zrt." Na ekkor nagyon-nagyon ideges lettem! Ezek szerint korábban hiába kértem levelemben, hogy töröljék adataimat, ezt nem tették meg (januári válaszukban erre utalást sem tettek). Ezt nem nevezném tisztességes hozzáállásnak! Én elhiszem, hogy ahol emberek dolgznak, ott előfordul a hiba, de ez már több a soknál! Nem igaz, hogy a HSBC mindig engem talál meg és engem óhajt zaklatni!
Januári panaszlevelemben azt ígértem nekik, hogy ha tovább zaklatnak, feljelentést teszek. Nos, a mai napon megszegték ígéretüket és a zaklatást folytatták, azaz nem törölték nyilvántartásukból a telefonszámomat! Mégis, hogy képzelik ezt? Elmondtam, leírtam ennek a cégnek korábban, hogy SOHA NEM VOLTAM, ÍGY MOST SEM VAGYOK AZ ÜGYFELÜK, DE EZEK UTÁN SOHA NEM IS AKAROK AZ LENNI!
Az ügyet jelentettem a PSZÁF-nak, valamint az NFH-nak. Az NFH tájékoztatása szerint ha mégis jönnek a hívások/SMS-ek az Önök cégének ügyintézőitől, akkor tegyek feljelentést a területileg illetékes rendőrkapitányságon. Számomra az bosszantó, hogy ha ez a cég nem képes alapvető információkat megérteni, hogyan végezhetnek minőségi munkát?
Köszönettel: S. D. G.
2009. januárjában ezt válaszolta panaszlevelemre a HSBC (furcsa, hogy nincs neve a munkatársaiknak... nem mintha én megadtam volna nekik a nevemet, de nekem van mitől félnem, mert ezek levakarhatatlan piócák):
Tisztelt Hölgyem!
A HSBC Credit Zrt.-hez 2009. január 15-én beérkezett elektronikus levelére
engedje meg, hogy az alábbiakban válaszoljunk.
Levele nyomán az ügyet kivizsgáltuk, és ezúton biztosítjuk Önt arról, hogy
a jövőben nem fogják telefonon keresni munkatársaink.
Az okozott kellemetlenségekért utólagosan is elnézését kérjük.
Tisztelettel:
HSBC Credit Zrt.
Ezek után bízzak meg ebben a bankban? Higgyek nekik, hogy nem zaklatnak??? Nem fog menni...
Az utolsó 100 komment: