Alvógombóc meghatározott értéknapra beállított utalása kétszer teljesült a K&H felé. Panaszos levelére hárítással felelt a bank, majd szerinte visszamenőleg módosították a számlaforgalmát, így utólag már csak az egyik utalás látszik.
8 éve vagyok K&H ügyfél, 1,5 éve használom az e-banki szolgáltatásukat, teljes elégedettséggel. Múlt héten is annak rendje-módja szerint a fizetésem megérkezése után június 3-án vagy 4-én (már nem emlékszem pontosan) megtörténtek az egy éve beállított rendszeres utalásaim (egy számláim közti és egy a Diákhitel központ felé – tudom, tudom, nem vagyok sikeres…). Péntek (06.05.) reggelén viszont ismételten csipogott a telefon, miszerint e két megbízásomat újra útnak indították a virtuális pénzvilágban! Enyhe szívbaj, irány azonnal az internet! És igen, mindkét terhelés kétszer jelenik meg!
Visszarendezgettem gyorsan pénzeimet, majd levelet intéztem Tisztelt Bank iránt, hogy itt biza duplikáció lépett fel, kérem intézkedjenek, és legalább az utalási költséget térítsék meg számomra. Ma reggel (06.08.) érkezett is az alábbi válasz:
2009.06.05Tisztelt [Alvógombóc]!Rendszerünk információi alapján tájékoztatjuk, hogy aDiákhitel Központ Zrt.részére rögzített rendszeres átutalási megbízás, az Önáltal megadottak szerintteljesült.Ön, az E-bank felületen, 2009.05.05-én, 22:05-kor azalábbi módosítást adta:-----------------Itt részletezik a Diákhitel központ felé intézett utalásom, melynek értéknapját módosítottam egy hónapja.-----------------Az állandó átutalás típusú tranzakció módosításáhoztartozó 'Súgóban' azalábbi információ szerepel:'Első átutalás összege: amennyiben még nem volt elsőteljesítés, akkor módosítható mező'A fentiek okán, az Ön módosítása alapján rendben kerültteljesítésre, a 13 093 HUF összegutalása 2009-06-05-én.A fentiek alapján tehát a Bank részéről mulasztás nemtörtént, így az Ön által kért díjjóváírás nem áll módunkban.Köszönjük megértését!Tisztelettel,ValakiK&H Bank Zrt.
Hmm... Nem meglepően kitérő válasz, és csak az egyik megbízásomat részletezi a kettőből. No a probléma csak ezután vált érdekessé, mikor lekérdeztem a számlaforgalmamat, ahol a diákhiteles 5-ei utalás egyszerűen eltűnt, csupán 4-ei utalások látszanak, ami még a Tisztelt K&H szerint is 5-én történt meg! 5-én csak a másodjára is elindított számláim közti utalás jelenik meg. Tiszta Start Trek anomália!
Sajnos Nagyon Naiv ügyfél vagyok, így sms-eim és a pénteki számlaforgalmi állapotomat nem mentettem el, így állítasaimat nem tudom igazolni, mégis bedobnék a nagy éterbe egy-két kérdést.
Hogy lehet, hogy egy meghatározott értéknapra beállított utalásaim kétszer indulnak útnak? Ha ez mégiscsak megtörténik, hogy a fészkes fenébe lehet visszamenőlegesen módosítani a bizonylataimat? Tudtommal a számviteli törvény elég szigorú a bizonylati rend tekintetében, és visszamenőleges módosítást még csak véletlenül sem enged! Sőt, szép díjakkal bünteti!
Nem a „baki” okozta plusz sms és utalási költségeim zavarnak, azon nem akadok fenn (bár tetemes összegeket képesek ilyen címen leakasztani az emberről, de ezt vállaltam, és szerződésben aláírtam), hanem az elvek és törvényben rögzített szabályok! Ha a rendszer nem tudja kiküszöbölni az ilyen hiba létrejöttét, vagy az e-bank felület nem tökéletes, akkor sincs visszamenőleges turkálás az ügyfél tranzakcióiban, hanem minimum tájékoztatás, sűrű bocsánatkérés és korrekciós tételek lekönyvelése lenne a logikus és szabályos eljárás!
Üdv
Alvógombóc
Az utolsó 100 komment: