Tékozló Homár

Dobozos környezettudatosság Symantec módra

2009.06.22. 00:24 | szily | komment

Azontúl, hogy eleve mekkora hülyeség borító nélküli kézikönyvet árusítani, a Symantec tényleg majmot csinál magából a rettentően zöld Norton Securityvel, amit dobozba csomagolt. Péter joggal álmélkodik ezen a fineszes húzáson, bár szerintünk a csomagolás felülete itt relevánsabb, mint a térfogata. Mindent megvilágító levél alant:


Kedves Symantec!

Mindig örülök, ha környezettudatos cégek termékeivel futok össze, mint most is. A Norton Internet Security 2009 felhasználói kézikönyv borítójának (akarom mondani első lapjának, mert mint majd látjuk borító az nincs is) alsó sorában az alábbi, nagyon szimpatikus és környezettudatos sorok olvashatóak:
"Környezetünk védelme mindannyiunk érdeke. A Symantec eltávolította a borítót erről a kézikönyvról, hogy csökkentse a termékei által okozott környezetterhelést."

Mindehhez érdemes hozzátenni, hogy a Norton Internet Security 2009 termék (mely 1 darab papírtokozású telepítő cd-ből, és egy darab 15cm x 21cm x 2mm térfogatú kézikönyvből áll) egy 18.5cm x 24cm x 6.5cm -es dobozban kerül a boltokba.

Azaz a csomagolás térfogata alig haladja meg a tartalom térfogatának harmincszorosát. Szerintem jól mutatna a dobozon még egy "Most 2790 köbcentiméter cseh levegő grátisz!" felirat. A made in CZ feliratból következtettem, hogy friss, vákumzárású, lefóliázott, dobozolt cseh levegőt kaptam ajándékba a vírusvédelem mellé.

További jó "környezetvédelmet"!

Üdvözlettel,
Németh Péter

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsigmi · http://dkvfigyelo.hu 2009.06.22. 00:31:03

Elolvastam. Remélem, egyszer eljön majd az idő, amikor a bazi dobozok meg CD-k helyett a licenszet fogjuk pénzért venni a boltban, a szoftvert pedig a netről töltjük le. Ha már környezettudatosság...

Lásd még: bit.ly/P4rZq
(Nincs több CD a Sony Ericsson mobilokhoz)

Mylady 2009.06.22. 00:32:07

egyébként (már egyszer régen írtam erről) amikor laptopot vettem, egy bazinagy dobozt kaptam (meg is ijedtem, hogy nem laptop van benne, hanem egy igazi asztali pc - bár szerintem annak kisebb a doboza), benne minden létező dolog nejlonzacsiba volt csomagolva + a kisebb alkatrészek még egy külön kartondobozban a nagy kartondobozon belül...

a boltban kértem, hogy kössék körbe spárgával, mert nem számítottam ekkora dobozra és valahogy haza kell vinni

erre beletették egy hatalmas, jó vastag és fényes nejlonszatyorba, de mint kiderült, a fülét nem lehet összefogni - ezért egy másik nejlontáskát összetekertek és azzal fogták össze a szatyor két fülét
és az egészet egy halom ragasztószalaggal rögzítették

háromszor fordultam, mire lehordtam a kukába az összes csomagolóanyagot...

Zsigmi · http://dkvfigyelo.hu 2009.06.22. 00:34:12

@Mylady: Én is ugyanígy jártam az előző laptopommal, de én nem dobtam ki a csomagolóanyagokat. Jól tettem, mert 4 hónappal vásárlás után megadta magát, és vihettem vissza. :-(

Mylady 2009.06.22. 00:38:04

@Zsigmi: sajnos választanom kellett: vagy a csomagolóanyag, vagy én...
kicsi a lakás :) vagy inkább :(

Kis Hableány 2009.06.22. 00:40:54

@Mylady: Nem próbáltad megenni a nejlont?Lehet hogy ehető volt.

Mylady 2009.06.22. 00:43:42

@Kis Hableány: sajnos akkoriban még nem volt mikróm, hogy megmelegítsem, hidegen meg nem az igazi...

i hate the police (törölt) 2009.06.22. 01:12:39

Szerintem a symantec beléphet a Lebegő Mókacsoportba:)

őröltbors · http://urespiritos.blog.hu/ 2009.06.22. 01:34:12

@i hate the police: Ja, hát azok is kb. ekkora hatékonysággal védik a környezetet...
Először akadályozzák, hogy az autók ne ott pöfögjenek centimétermenetben, (vagyis sokkal nagyobb a károsanyag-kibocsátással), ahol emberek százezrei szívják, most meg a tömegközlekedésnek mentek neki, mert régiek a buszok... ha először rávesszük az embereket, hogy buszozzanak, lesz miből buszt venni, ha először büntetjük a régibuszokat/újakat vetetünk, akkor az emberek a drága jegy helyett autóval fognak járni. Bravó...

i hate the police (törölt) 2009.06.22. 02:07:21

@őröltbors: igy van, ehhez nehéz bármit is hozzátennem.Talán csak a múltkori idióta műdugó-ötletüket/bocsánat,csak ,,támogatták a javaslatot,,/ az MO-ás lassitását, az új 1o -es út hátráltatását...

Megdobbent 2009.06.22. 02:39:10

Ami viszont komolyan erdeks, hogy a teszko szatyrok telleg lebomlanak. Frankon, zart terben is, ami azert kinos, ha ugy hiszed tarolsz benne valamit honapokig. Egyszeruen szetsik kis fecnikre, szal mukodik.
Az ilyen szanalmas leteptuk a boritot bohocok meg pont annyit keressenek, amennyit en vasarlok toluk ;>

jesszumpepi (törölt) 2009.06.22. 05:51:39

Nem értitek.

"Környezettudatosnak" lenni olyan "trendi".

A "mítingen" is lehet róla beszélni.

A beszámolókban is olyan jól mutat.

jesszumpepi (törölt) 2009.06.22. 05:53:55

Az megvan,hogy a cég a papírtakarékosság jegyében minden dolgozójának papíron küldi el a kérést,hogy mindenki papíron küldje el javaslatait a papírral való takarékoskodásra?

☺ágica (törölt) 2009.06.22. 06:53:07

Jó reggelt!

Ma vagyok utoljára:)))))))))))))))))

(legalábbis egy darabig:))

Megdobbent 2009.06.22. 07:22:52

@jesszumpepi: De meg am :) Meg a vasaroljunk recycled papirt 3x annyi penzert, mert kornyezettudatosak vagyunk :) Ez mar-mar egy bohozat alapotlete.

Megdobbent 2009.06.22. 07:26:09

Nah, mostaztan mar az utolso: amugy feltetelezem, hogy annak a cseh levegonek ugy kb. 100%-a lehet kinai, hacsak a foliazast telleg nem a csehek inteztek, mert akkor csak reszben kinai. Btw asszem azok koze tartozom, akik nem kifogasoljak a kinai termekeket, ami itthon kinai van, az mind mukodik, teszi a dolgat. Akar nokia, akar fujitsu-siemens, akar sony-ericsson, akar motorola, vagy barmi mas legyen is rairva :)

Énbagoly 2009.06.22. 07:27:06

Valahol el kell kezdeni.
De nem vagyok benne biztos, hogy ez a kezdés jó volt.

EÖ (törölt) 2009.06.22. 07:29:19

@jesszumpepi: az előző munkahelyemen volt egy projekt, ami megállapította, hogy kétoldalasra kell ezután nyomtatni mindent a cégnél.
ezt a négy oldalas iránymutatást kiküldték az egész gyárba több ezer példányban persze nem kétoldalas nyomtatásban
és ez most - tőlem szokatlanul - halál komoly

EÖ (törölt) 2009.06.22. 07:44:02

ha környezettudatos oldalról közelítjük meg a dolgot, akkor is a torrent áll nyerésre, nincs doboz, nincs celofán, nincs nejlonszatyor

Impega 2009.06.22. 08:04:47

@☺ágica: Jo reggelt. Akkor a mai program:
1. Elsozes
2. Offolas.

Kellemes utolso napot!

maincoon © 2009.06.22. 08:08:19

@☺ágica: eljött amire vártál!! én is kellemes utolsó napot kívánok!! :))))))

-Gyöngyibaba- 2009.06.22. 08:09:15

Jó reggelt mindenkinek:)

@Megdobbent: a nokia finn cég.

@☺ágica: Kellemes, hozzászólásokban gazdag utolsó napot kívánok!:))

EÖ (törölt) 2009.06.22. 08:10:55

@☺ágica: megkaptad a vaníliás karikát?? küldtem úgy durván 200 kilót! ha nem, akkor a rohadt postások ellopták! :D

☺ágica (törölt) 2009.06.22. 08:11:06

@Impega: köszi:) 2. pont meglesz:)))

@maincoon: köszi:) Ez még csak a utolsó homár-nap, de már nincs sok hátra:)))

Secnir 2009.06.22. 08:14:14

és az milyen már, amikor egy terméket (ami nem mellesleg ritka szar) kiírnak CD/DVD-re, a maga 50 megájával, majd eladják? Netről nem egyszerűbb letölteni? Az aktiválókulcsot/licencet meg elküldeni emailben? Ez volna az igazi környezettudatosság.
Ha a felhsználó meg panaszkodik, hogy dehát nekem nincs is internetem, akkor meg egyszerű a válasz: neked nem is kell a norton internet security.

☺ágica (törölt) 2009.06.22. 08:14:27

@-Gyöngyibaba-: köszi:)))

@Egyéves Önkéntes: múlt héten még úgy volt, hogy én küldök neked. Vagy nem? Amúgy nem kaptam meg:(((( Rohadt postások:((((( Sz*rjanak szarvasagancsot, jó sokat!

EÖ (törölt) 2009.06.22. 08:15:55

@Secnir: jó, de amíg nincs internet securitym, addig nem merek letölteni
ha meg már van, akkor nem kell letölteni
catch 22

@☺ágica:
"múlt héten még úgy volt, hogy én küldök neked. Vagy nem? "

erre céloztam finoman! :D

☺ágica (törölt) 2009.06.22. 08:17:37

@Egyéves Önkéntes: de hát én elküldtem! Akkor te nem kaptad meg? Csak ismátelni tudom magam, rohadt postások...

EÖ (törölt) 2009.06.22. 08:19:55

@☺ágica: keresd elő a tértivevényt azért! :)

☺ágica (törölt) 2009.06.22. 08:26:07

@Egyéves Önkéntes: valahol megvan, csak ügyetlen voltam és rácsöppent egy kis lóbalzsam:( Remélem nem lesz baj:(

Neménvótam 2009.06.22. 08:26:13

Ez már a hétvégi poszt?

EÖ (törölt) 2009.06.22. 08:27:14

@☺ágica: hol tároltad, hogy lóbalzsam csöppent rá????

☺ágica (törölt) 2009.06.22. 08:31:23

@Egyéves Önkéntes: a postáról visszatérve a tértivevényt hanyag módon az asztalon hagytam. Aztán nekiláttam a lóbalzsamos vaníliás karika adagom elfogyasztásának (merthogy nem küldtem el az egészet). De az egyikre túl sok lóbalzsam került aminek egy része a tértivevényen landolt:(

EÖ (törölt) 2009.06.22. 08:45:30

@☺ágica: tudsz élni! :)
nem fordult volna elő, ha késsel-villával eszed!

Smacika 2009.06.22. 08:57:18

@Egyéves Önkéntes: Ftp-n kell letölteni, nem http-n, és akkor nem lesz gáz.

É2I 2009.06.22. 08:58:23

Most komoLYan, van oLYan ember, aki visszaír iLYen hüLYeséget iLYen hüLYeségre?
És különben is, hova tette azt a sok borítót a Symantec?
FONTOS!!!!

Frucsasz 2009.06.22. 09:05:39

Pálinkás szép jó reggelt! Már ha beszélhetünk hétfőn szép és jó reggelről...

Ez egy kicsit visszás. Legyártották a borítót, majd rögtön el is távolították a könyvről, a környezettudatosság jegyében? Akkor most mit spóroltak? Fát, papírt nem ,az biztos...

Slanger · http://tudtad.blog.hu 2009.06.22. 09:16:51

"Hiába szeretnék én olyan termékeket vásárolni, amelyek nem, vagy csak kevésbé szennyezik a környezetet, ha a gyártók nem partnerek ebben. Mert minden gyártó el szeretné adni a termékét, amihez minél színesebb, figyelem felkeltő csomagolásba zárja az általa előállított portékát." via tudtad.blog.hu

Netuddki. 2009.06.22. 10:04:54

És a víruskeresőjük is olyan, mint a környezettudatosságuk?

Rosszindulatú Vászka 2009.06.22. 10:26:32

Skandallum!
Be köll írni a parasztkönybe, meg feljelentést tenni az ómbusmannál!

◄ViZion 2009.06.22. 10:29:46

@Zsigmi:
Ne viccelj... az túl egyszerű és logikus lenne.
Mellesleg a WoW feltöltőhöz is nagy odboz+ plakát, etc. "jár", aztán a kukában landol. Környezetvédelem? muhaha... Azt sem tudják az meg mi...

b[ALien] (törölt) 2009.06.22. 10:36:35

@kovi1970: a vírust jól keresi (találja is)
viszont a gépet megfogja mint egy satu!

Ludas Matyi Online · http://ludas-matyi.com 2009.06.22. 10:48:31

Kedveskéim, megvilágosítalak titeket más szemszögből is.
Minden pazarlás, és ezáltal terheli is a környezetet, ami nem a létfenntartást szolgálja. Tehát ami ami nem ivóvíz, élelem vagy meleg az pazarlás.
Innen már mindenki a személyét érintőleg vizsgálja tovább. Például szerintem minden pazarlás, ami az alkohol, cigaretta és a hegedűiparban folyik. Miattam meg is szüntethetnék az egészet.
De mondjuk aki a csomagolóiparban dolgozik, nekik fontos, hogy 6 réteg anyagba csomagoljanak egy dolgot. A nyomdaiparnak pedig az, hogy színes legyen az a csomag. A cigarettaiparnak pedig fontosak a dohányzó csomagolóipari munkások, hiszen ők gyártják a cigaretta csomagolását is nem csak szívják. Így a dohánygyár főnöke megveheti azt a jachtot, amire semmi szüksége a létfenntartáshoz, max csak akkor, ha olyan ronda, hogy egy nő sem szülne neki gyereket, ha nem lenne jachtja.
Az emberek ezzel a pazarló életmóddal jól elfoglalják magukat. Ellenkező esetbe rendszeresen átjárnának a szomszéd országba legyilkolászni egymást unalmukban, ahogy az ókorban, középkorban.
Na ebből a szempontból ugye milyen más a helyzet.

nemuccaszoc 2009.06.22. 11:13:45

És akkor még a szoftver hátulütőiről nem is beszéltünk :)

navajonki14 2009.06.22. 11:25:27

@Zsigmi: Ezt már most meg lehet tenni, nekem is ilyen Norton vírusirtóm van.

Béla24 2009.06.22. 15:34:30

@Secnir:

Symantec-től lehet így is (és sokkal olcsóbb is).
süti beállítások módosítása