Szabolcs meglepődött, amikor közel negyvenezer forintnyi plusszal kapta meg a legutóbbi Vodafone-os számláját, és feltette szolgáltatójának az érthető kérdést: mi ez? Ám a Vodafone nem válaszol, sem személyesen sem más úton nem tájékoztatják részletesen a plusz forgalom mibenlétéről, pedig ő kifizetné, ha tudná hogy mit. Most kapott egy tippet, ami viccnek elég durva lenne.
Az elküldött levéllel kapcsolatban tudtam meg, hogy (állítólag) ha internetezni képes/alkalmas telefonkészülékét az ember külföldön használja, és a telefon rákérdez, hogy akar-e csatlakozni az internethez, ekkor, ha a nem opciót választjuk, vagy éppen offline üzemmódban dolgoznánk, a Voda ezért is kapcsolási díjat számol fel.
Tisztelt Vodafone!
2009.06.25.-i átummal 39.600,- Ft-os hóközi forgalmi díjat számláztak ki részemre. Miután a számlához csak a Kockázatkezelési Csoport egyenlevelét csatolták, abból nem derül ki számomra, mi generálta azt a megnövekedett forgalmat, ami miatt ezt az összeget kiszámlázták.
Személyesen a Duna Plázában, ill. a Westendben lévő ügyfélszolgálatukon jártam, ahol nem voltak hajlandóak – nekem, mint előfizetőnek (!) – semmiféle felvilágosításssal szolgálni a számom alatt bonyolított forgalomról, illetve csak annyit vetett oda a kedves ügyintéző, hogy „Ez valami internetezésből jött össze”.
Miután ingyenes wifit használok , kértem, mondják meg, hol, és mikor csatlakoztam fizetős wifire, hogy legalább tisztában legyek azzal, hogy a jövőben hol NE tegyem ezt.
Ügyfélszolgálatukon ezt a szolgáltatást is megtagadták. Az összeg jogosságát mindaddig nem vagyok hajlandó elismerni, amíg tisztán nem látom, hogy miért is kellene fizetnem. Kissé úgy érzem magam, mint aki betért egy kólára egy étterembe, és utána egy ötjegyű összeget követelnek rajta, éppen csak meg nem verik. Természetesen a kimenő hívásaimat már letiltották, ami, tegyük hozzá, Önöknek sem lehet hosszú távon érdekük, mert ha egy ügyfél nem generál kimenő forgalmat, Önöknek nincs mit számlába állítaniuk.
Még egyszer elismétlem, hogy nem zárkózom el az összeg kifizetésétől, amennyiben Önök bizonyítani tudják, mikor, hol, és mivel generáltam a plusz forgalmat. Amennyiben veszik a fáradságot, és utána néznek, láthatják, hogy nem tartozom a tipikus renitens előfizetők közé, eddig késedelem nélkül fizettem a csekkeket. Az ember a tisztességes magatartásért talán joggal várná el ugyanezt cserébe. Mivel bérből és fizetésből élek, nem érdekem, és anyagi lehetőségeim sem nagyon engedik meg az ilyen malőröket, de amennyiben egy korrekt hozzáállást tapasztalnék az Önök részéről, teljesíteném a szerződéses kötelezettségemet, és fizetnék.
A kérdés csak az: Önök hol teljesítik a kötelezettségeiket?
Válaszukat, és a megnövekedett telefonforgalom részletezését továbbra is epedve várom.
Budapest, 2009.07.17.
Másolatot kapják: Tékozló Homár
Fogyasztóvédelmi Főfelügylőség
***
2009-07-30
További fejlemények történtek az ügyben.
Csütörtökön kaptam egy felszólító levelet az ovodafontól, hogy augusztus 20.-ig fizessek, különben szerződést bontanak, meg behajtanak, meg ilyenek.
Kíváncsian nyitottam ki a borítékot, melyben egy olyan számlarészletező lapult, melyre a következőket írták: Külföldi internet: 25000 ft, belföldi internet 15000 ft.
Úgy tűnik, a Vodafone-nak ez jelenti az indoklást és részletezést.
2009-07-31
Pénteken felhívott XY attól a behajtó cégtől, amelyikkel az ovodafone kapcsolatban áll és megkérdezte, mikor fogom befizetni az elmaradásom. Erre én közöltem, hogy nem fizetem be. Döbbent csend után kicsit agresszíven jött a következő kérdés: „Megtudhatnám, miért nem akar fizetni?” Ekkor vettem egy nagy levegőt, és rázúdítottam az elmúlt időben felgyülemlett dühöm és részletesen elmeséltem eddigi tortúrám.
A válasz csak 3 csöndben töltött másodperc után jött: Ezzel a Vodafone foglalkozik, köszönöm hogy fogadta a hívásom.
Most itt tartok.
Van egy 40.000 forintos csekkem.
Kimenő hívásaim letiltva.
Személyesen panaszt tettem.
Telefonon panaszt tettem.
Levélben panaszt tettem.
Most pedig megpróbálok az interneten is panaszt tenni.
Ezt a levelet úgy két hete megkapta a Vodafone. Ajánlva.
Semmilyen válasz nem érkezett még tőlük.
Gondoltam, hogy bemegyek és ráborítom az asztalt az ügyfélszolgálatosra. De minek? Nem ő tehet róla. Hanem kedves cége.
Újra leszögezem: nem a negyvenezer forint jogosságát vitatom, amennyiben végre, valaki lenne szíves elárulni, mikor, és hol vettem igénybe azt a szolgáltatást, amiért ezt ki kell fizetnem. Kifizetem! De ha kifizetem, akkor az elkövetkező hónapokban mindig lesz „csak úgy, internetből” 10-20-30 ezerrel több a számlám?
Csak 2 dolgot szeretnék:
FELVILÁGOSÍTÁST a számlámon megjelenő internet költséget illetően.
(De azt nagyon.)
Maradok tisztelettel (?),
Szabolcs, Naiv Ügyfél
Az utolsó 100 komment: