Tékozló Homár

Re: Az Auchan szerint Makó Argetínában van - Nem Photoshop, mondja a Naiv Ügyfél

2009.08.11. 00:14 | szily | 109 komment


Egyszerű kis hagymaügyi posztunk komoly kommenthullámokat kavart, annyira, hogy a levélíró Karcsi ekéző levelet írt, meg elküldte a fenti fotót is. Imádjuk, amikor a szenvedély veszi át a terepet, íme az érintett válasza:

látom, a kommentelők között több az eke, mint amennyi a szegény magyar ugarra, földekre kéne. tedd föl hát ezt a képet, hogy lássák, makói fokhagymánk mely cég által kerül az ó-sünbe, és aki ezek után megkérdőjelezi, tuti, argentín-e a termék, annak küldhetek egy marok hamisított kínai FOGHAGYMÁT. ha fotósoppolni akarnék, akkor meg nem egy szappantartóval készítenék képet, bár ezt is megbuherálhatom.

üdv,
karcsi

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lókupec 2009.08.11. 00:38:00

Én csak azt szeretném mondani, hogy mikor mi idejöttünk a Kárpát-medencébe, az éjszaka ellopták a románok a lovainkat.

sziklala (törölt) 2009.08.11. 00:39:25

@lókupec: az argentinok meg a foGhagymankat

Delfinci 2009.08.11. 00:39:33

@hagyma: persze, értem én, hogy sok mindenre ráírják, amiben mondjuk esetleg tényleg lehet ... Nade egy sima fagyasztott gyümölcsben??? Amiben el is ismerik, hogy semmi más nincs csak meggy. Ennyi erővel akár a fokhagymán is rajta lehetne ...

bojl 2009.08.11. 00:39:37

@Delfinci: "Az első 3 számjegy csak azt határozza meg, hogy az a cég, amelyik a termékre a vonalkódot elhelyezte, melyik ország termékazonosító irodájában igényelte a gyártóazonosító számát" - nyilatkozta az Indexnek Hangodi Zoltán, vonalkódtechnikával foglalkozó szakember. Ha a terméken található vonalkód 599-el kezdődik, ez arra utal, hogy a kérdéses cég az EAN Hungary Kht-nél (vagy korábban a Csomagolási és Anyagmozgatási Országos Szövetségnél) regisztráltatta magát, mint EAN felhasználó. Az EAN felhasználó korántsem biztos, hogy gyártó is.

Dr. Kix 2009.08.11. 00:41:26

@hagyma: Asszonynak a fokhagymás lángost is tanítsd meg! Remélem van nálatok élesztő, ilyesmi. :)

Delfinci 2009.08.11. 00:43:02

@bojl: Köszönöm! :)
Esetleg még belekötnék abba, hogy a címkén nem kellene akkor annak szerepelnie, hogy FORGALMAZÓ: Zöldségakármi?
Mint ahogy fordítva is, sok terméken rajta van, hogy forgalmazó: akármi, de hogy ki és hol és hogyan gyártotta ??? Mondjuk saját márkás terméknél érdekelne.

bojl 2009.08.11. 00:43:30

A gyártóazonosítót igénylő cégek egy jelentős része importőr, aki olyan termékeket (is) importál, amelyek nincsenek EAN kóddal gyárilag ellátva. Elsősorban távol-keleti és fejlődő országból származó importra kell gondolni. Ezek a termékek mind "magyar kóddal" jelennek meg a kereskedelemben.

bojl 2009.08.11. 00:45:58

@Delfinci: szerintem azt pedig a GVH-val kéne megvizsgáltatni, hogy így rendben van e, és nem e kéne ráírni hogy forgalmazó xy.mert így erősen megtévesztő ugyebár.

Delfinci 2009.08.11. 00:46:04

@bojl: elszomorítottál. Akkor már ebben sem bízhat az ember? :(

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.08.11. 00:46:49

@Kix:
halvany segedfogalma sincs a langosrol
es en se tudok csinalni
valaki mondta hogy van eleszto
en meg nem lattam
asszem jovo nyaron eszunk legkozelebb
pogacsat azt csinal anyam
langosert elmegyunk a piacra
meg 1 ev
elrepul
ja es igen en nem szeretem az uri huncuttsagu langost
azzal a kefevel megkenni fokhagymaval
oszt jonapot
argentin vagy magyar nekem8

Megdobbent 2009.08.11. 00:47:19

Ideillik a pina, ugyhogy ideirom. Na.

Dr. Kix 2009.08.11. 00:53:59

@hagyma: Mindent el kell kezdeni egyszer. :) Lángos-receptet találsz a neten sokat. Nem is bonyolult összedobni. 1 próbát megér, persze csak ha hiányzik. És tuti Marynak is ízleni fog, és ha a kis Tiv is a közelbe van, tuti megköszönné! :D

bojl 2009.08.11. 00:55:16

ez pedig a honlapjuk nyitóoldalán található (a 2. bekezdés különösen érdekes)

Zöldségcentrum Kft.
Küldetésünk, hogy Makó és térségében olyan kereskedelmi vállalkozást működtessen, mely az Európai Unióhoz történő csatlakozás következtében egyre inkább kiéleződő piaci viszonyok között is megállja a helyét, a friss zöldségek piacán mind belföldön, mind külföldön meghatározó szereplőként tudja érdekeit érvényesíteni.
Integráció útján megvalósítja a térségben élő termelők összefogását, a zöldségkertészek számára új piaci lehetőségeket nyit.

Ezzel párhuzamosan a Hagyma Terméktanács által ellenőrzött és a földrajzi árujelzővel való védettségnek megfelelő technológiával termelteti és piacra juttatja a hungarikumok sorába tartozó "Makói hagymát", megőrizve ezzel annak minőségét és hírnevét.

Gabbesz 2009.08.11. 00:59:27

@Delfinci: Azért írják rá, mert olyan üzemben készül, ahol mogyorót is feldolgoznak. Ha pedig valaki erre allergiás, akár bele is halhat. Tehát neki nem árt tudni.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.08.11. 01:02:40

@Delfinci:
hat amugy en sem ertem miert lehet benne
csak 5let volt

sevcsik 2009.08.11. 01:03:20

hogy lehet belépni a Hagyma Terméktanácsba?

bojl 2009.08.11. 01:06:22

@Sevcsik: 1kg foghagyma a belépő

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.08.11. 01:07:20

@Gabbesz:
hat erre gondoltam en is kicsit feljebb

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.08.11. 01:09:24

@Sevcsik:
ma' tanacsom is van?
mingya jon a bokros vagy a draskovics

sevcsik 2009.08.11. 01:10:37

jójó, de az argentin is jó? az is magyar

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.08.11. 01:15:35

@Kix:
persze egyszer akartak langost sutni
oszt felgyulladt az olaj
elindult a viz a lakasban
es elarasztotta meg jottek a tuzoltok

sevcsik 2009.08.11. 01:16:22

némá nem küldte el...
@hagyma: 1 kiló argentin makóiért elmondod a terméktanácsodat? :)

sevcsik 2009.08.11. 01:18:31

amúgy megvan a megoldás: a hagyma az argentinai Maco településről származik, csak magyarosították a nevét.

maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=en&geocode=&q=maco,+argentina&sll=-39.842286,-24.082031&sspn=50.531247,114.169922&ie=UTF8&t=h&z=14&iwloc=A

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.08.11. 01:21:51

@Sevcsik:
termekem meg csak csak van
de egy db tanacshazam se

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.08.11. 01:41:00

@Sevcsik:
venezuelaban mar voltam
argentinaban es makon soha

rend-polgár-biztonsági-éjjeli- és markőr 2009.08.11. 06:29:50

Már az eredeti poszt sem volt akkora durranás, mint a bevezetőbből sejteni lehet. Mindössze 58 kommentet kapott. Ez 1%-a mondjuk tuggyukkinek.
Az 58 komment háromnegyed része poénkodás volt, jónéhány etimológiai megjegyzés és csak 1-2 utalt photoshopra. Az is csak azért, hogy felhívja a figyelmet a korrektebb fotózásra az érthetőség, a hitelesség és a félreérthetetlenség érdekében. Tehát leszögezhetjük: Eke ne vegyen fényképezőgépet a kezébe, mert beszántják!

Vallalkozas Hatraltatasi Iroda 2009.08.11. 06:39:24

Nincs "válasz" gomb! Ezt is elvitte az apeck a válságra?

@Delfinci:
Nem kell odaírni, hogy "forgalmazó", lényeg, hogy legyen rajta egy elérhető név/cím, hogy ha gond van a termékkel legyen aki a felelősséget vállalja.

esef 2009.08.11. 06:41:02

@bojl:
Amúgy meg ha a hozzáadott érték nagyobb, mint maga az import fokhagyma ára, akkor is magyar származású lesz... Ergo lehet argentin.

rend-polgár-biztonsági-éjjeli- és markőr 2009.08.11. 06:41:41

On:
A fogyasztót ért orbitális sérelem nem akkora, hogy akár egy betűt megérne. Arról van szó, hogy import fog-fokhagymát egy makói cég csomagol és forgalmaz, nem eltitkolva a termény származását. Az üzlet pedig belső azonosításra a "makói" szót használja. Ez megjelent a számlán is. Ha csak annyi lett volna rajta, hogy fokhagyma, ez a műsor nem jöhetett volna létre.

Miso 2009.08.11. 07:01:55

Argentin rövid i. Az ország hosszú. Eke. Mellesleg az, hogy ki forgalmazza és az, hogy honnan származik, nem ugyanaz. Eke.

BlackIce2012 2009.08.11. 07:03:39

A Tesco sem kivétel! Ott is ez a helyzet. Ki van írva hogy Makói hagyma, származási hely: Kína.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2009.08.11. 07:06:40

És ettől most már magyar az a fokhagyma? Nekem ez azt jelenti, hogy magyar csomagolta. De nem magyar termőföld "gyümölcse".
Vagy egy másik értelmezés. Nyilván ez a helyes :@, a hagyma magyar, de a címkét argentíniában brazil gépsorral gyártják...

elwood 2009.08.11. 07:23:45

599 lehet attól hogy itt csomagolják.

Szárm. hely az Auchanban kis zászlócskákkal is jelezve van. Szóval nem szép dolog Makóiként hivatkozni rá, de figyelni kell na.

(Borneo és Celebesz ...)

.lll. 2009.08.11. 07:35:08

hagyma tudtommal ámerikai

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.08.11. 07:40:32

@lófő:
az
de ami nagyobb baj nem tudok aludni es mingya 2 ora
igaz ma nem dolgozok csak Mary
esetleg meg Vician

.lll. 2009.08.11. 08:04:00

@hagyma:

nekem meg rémálmaim voltak éjjel,bitos a front miatt

igyál egy pohár tejet

hiszti 2009.08.11. 08:07:33

Engem az érdekel, hogy a hagyma mely országban nevelődött. Nem az, hogy egyiptomi pergamenbe csomagolták, kubai madzaggal kötötték át a kici kisz alkalmazottak.
Ebből baj lesz akárki meglátja!

staropramen 2009.08.11. 08:15:19

Karcsi Sztrovacsek!
Modorod(illetve ami modor helyett neked van) az erősen emlékeztet egy mosógépszerelőére.
Az sem tetszik.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.08.11. 08:20:49

@lófő:
hat a hutonk fullon van
de tej nincs benne
sorozgetek
diszkreten
@hiszti:

magyarorszagon nevelodott de kivandorolt:)

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.08.11. 08:30:15

Stirlitz hosszasan vizsgálta a fokhagymát a zöldségespultnál.
- Makói, gondolta Stirlitz.
- Argentin, gondolta Müller.
- Stirlitz, gondolta a Gestapo.
- Müller, gondolta a KGB.
- Anyátok fotosopp, kiáltotta Karcsi.
- Beperelek mindenkit, gondolta az Ósan.

EÖ (törölt) 2009.08.11. 08:38:21

mondom én, hogy fotosop!
a címkén foKhagyma van, a blokkon meg foGhagyma

fölöttébb gyanús! :)

.lll. 2009.08.11. 08:42:18

@Nelson Mandula:

én is beperelek mindenkit,gondolta hagyma:D

rózsarózsa (törölt) 2009.08.11. 08:45:43

@Egyéves Önkéntes


Kivettem a könyvtárból Vaszarytól a Hármnam egymás ellent.

Majd beszámolok.

Andrass9 · http://blogkocsma.blog.hu 2009.08.11. 08:51:44

@hagyma: Langos sutesehez tokeletesen megfelel a boltban kaphato pizza dough - en legalabbis abbol csinaltam mar tobbszor. Vedd ki a tesztat a hutobol (es a zacskobol:) , tedd egy lisztes deszkara, es hagyd megkelni 3-4-szeresere. (Egyik-masik tesztanal ez eleg sokaig tart!) Melegits serpenyoben olajat, mintha french fries-t sutnel (kb 1 quart vagy tobb). Dobj apro tesztadarabot az olajba. Amikor a teszta mar szepen sistereg benne, vagj le a tesztabol olyan almanyi darabot, es a szeleit fogva huzkodd szep laposra, majd tedd a forro olajba. Kb 20-30 masodperc mulva forditsd meg, es meg 20 masodpercig sussed (vigyazz, az olaj bugyborekolni fog a teszta korul es froccsen). Ennyire egyszeru.
Jo etvagyat!

vigtory 2009.08.11. 08:55:15

@Delfinci: Azért írják rá hogy nyomokban mogyorót tartalmaz mert vannak akik alergiásak rá és ha az üzemben ahol előálitják foglalkoznak mogyoróval akkor szokták ráírni.

Pityou 2009.08.11. 08:58:37

2002 Békéscsaba Tesco. Édesapámmal vásároltunk fokhagymafüzér csinos hálóban, rajta a H+H (Hazai termék hazai munkahely trikoloros logo). Kapásból kocsiba, megvesz. Otthon néz röhög, és sír (Sajnos akkoriban se fényképezős mobilom, se netem, se digi kamerám nem volt, a papírka is elveszett már) ugyanígy apróbetűs leírás a H+H hátoldalán, lehet hogy ez a cég volt, csak ott származási helynek Kína volt feltüntetve. Ki tudja mióta megy ez a kész átverés.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.08.11. 08:59:50

@Andrass9:
ertem en
nekem a langos az az egri piacon decemberben reggel.....

Frucsasz 2009.08.11. 09:01:11

Pálinkás szép jó reggelt mindenkinek!

Előrebocsájtanám, hogy hidegfront van, fáj a fejem, így ma cseppet érzékeny vagyok. Előre is elnézést mindenkitől (kivéve a posztírót).

Kedves Karcsi!

Ha a fejedben nem rotációs kapa lenne agy helyett, akkor megértenéd, hogy a fotosopp kifejezés alatt nem azt értettük, hogy megbuheráltad a képet egy programmal. Felfogtuk mindkét fotót, de 1. ha én most bemegyek egy hipermarketbe, és lefotózok egy doboz barackot, rajta a címkével: származási hely Magyarország, majd cselesen leemelek a polcról egy másik doboz barackot, ami Spanyolországból származik, és azt veszem meg, majd az így kapott blokkot is lefotózom, akkor megdöbbentő módon pont azt a végeredményt kapom, amit te,( csak persze barackkal). Én így értettem a fotosoppot. Amúgy átvitt értelemben. Elszoktam már attól, hogy egészen körültekintően és pontosan kelljen fogalmaznom, mert különben nem értenek meg, és még engem tartsanak hülyének ezért.
2. Ennek ellenére elhiszem, hogy te nem trükköztél csak azért, hogy homárra kerülhess. De a téma már lerágott csont, csak te lepődtél meg ezen. Hogy miért van ez így, az is ki lett vesézve már ezer és egyszer. Ez egy annyira felesleges és unalmas poszt volt, hogy kínunkban szétoffoltuk. Ez persze nem csak a te hibád, nem is lett volna érdemes kirakni a homárra, de hát uborkaszezon van...

Sün!! Ha visszajöttél szabiról, Karcsit előterjesztenénk egy ekés ánuszvizsgálatra. Köszönjük!

@lókupec: szevasz, szia, hogy vagy? Rég láttalak erre :)

Smacika 2009.08.11. 09:02:04

@Miso: Az Argentin így ebben a formában valóban rövid i.
De ha Argentína akkor már hosszú í.
Tehát ha a kutyáról van szó, akkor Argentin dog, ha az államformát nézzük:
Argentína föderalista elnöki köztársaság.
Forrás:wikipédia.

Mekkora lelki törést okoztunk ekének, ha képes volt besértődni a kommenteken, és időt-fáradságot nem kímélve újra beküldte a lépet, ráadásul még sértegeti is a fotosoppoló haverokat.
Ez van, ha nílusi palócok vagyunk.

Frucsasz 2009.08.11. 09:03:52

@1éÖ: @Layosh: vigyázzatok a fotosoppolással :) lehet, hogy Karcsi Ede reinkarnációja. Hamarosan ír egy posztot a homárra a homározók igazságtalan fotosopp-vádjairól. Vagy, ami még valószínűbb, rádióinterjút ad...

Smacika 2009.08.11. 09:04:25

@Smacika - Hétszűnyű Kapanyányimonyók: lépet=>Képet, korán van még.
@Frucsasz- feltételes arany sünike díjas: Eztet gondolom én is.Kicsit felkapta a fost a fiú.
Ezek után nem lenne csoda, ha menne az osztás neki.

Frucsasz 2009.08.11. 09:05:10

@staropramen: szerintem Karcsi modorja csak fotosopp. Megjegyzem, ma az enyém is...

maincoon © 2009.08.11. 09:05:21

na én is 'jóreggelt!

jól látom ezen az álmos reggelen, hogy duzzog a posztíró??? 'há mik vannak! :DDDD

Egyéves gyere, mesélj a posztírók lelki világáról - mert én ezt soha nem fogom így megérteni :DDDD

É2I 2009.08.11. 09:06:17

Ha már eke, akkor be is lehetne szántani ezt posztot.
És micsoda trágárságokkal van tele, felháborító!
;P

staropramen 2009.08.11. 09:06:35

@Frucsasz- feltételes arany sünike díjas:
Sztrovacsek!
Kár magyarázni neki , úgysem érti.Különben is nincs gépnél elment mosógépet szerelni.

Énbagoly 2009.08.11. 09:08:51

Várok, várok, hogy jön egy rendes post, de még mindig fux-hagymázunk.
Valami érdekes, esetleg?
Miért nincsenek nyaralásos beszámolók? Vendéglátós? Vodafonos?
Na, csak legyen már valami! :))))

É2I 2009.08.11. 09:08:55

@É2I:
És mi az a Kf?
Ja értem már; Járandó a KFT 2/3-a.

májgeriberi 2009.08.11. 09:18:21

egyesek túl sokat gondolkodnak
a posztíróval az élen

Énbagoly 2009.08.11. 09:23:02

@maincoon: Tényleg!
A szigetről is legyen post! :)))
De minél előbb! Ne kelljen megvárni a vágét! :)))
Ha már nem lehetek ott...

Sasfióka 2009.08.11. 09:24:30

Az nem lehetséges, hogy eladtuk a technológiát az argentinoknak? Kapnak makói alapanyagot is, megvan a makói technológia is, ők meg nagyüzemben gyártják a "makói hagymát". Azt ideküldik az országba, itthon csomagolják (máris megvan az 599-es vonalkód), aztán adható is el makóiként, hiszen "minden" makói benne, csak a föld nem, amiben nőtt. De lehet, hogy azt is exportált a gyártó cég Argentínába? Bár azt még nem szeretik, hogy eladják a jó magyar földet...

wwxxww 2009.08.11. 09:25:33

Szegeden a rókusi Tescóban a szlovák vöröshagymát adják (adták szombaton) egy magyar zászlós "magyar termék" feliratú tábla alatt. Tapasztalataim alapján nem igazán értem a kétkedőket.

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.08.11. 09:43:43

AMÍG EGY MAGYAR TERMÉK ÚGY MAGYAR AHOGY, ADDIG NEM IDE KÉNE ÍROGATNI, HOGY MILYEN CIMKÉVEL VETTÉTEK, MI VAN BENNE, HANEM ODA, AHOL AZ ILYENEKET MEGENGEDIK (MÁRMINT HOGY MITŐL LESZ MAGYAR EGY TERMÉK):

tudatosvasarlo.hu/cikkek/678

KARCSI

AZÉRT MERT A BLOKKON MAKÓI VAN, TE NEM ONNAN FOGOD MEGTUDNI, HOGY MIT VETTÉL, ÉS ÁT VAGY BASZVA, HANEM ONNAN, HOGY AMIKOR LEEMELED, MEGNÉZED A CÍMKÉT. HA KÖLL MEGVESZED, HA NEM, OTTHAGYOD.

A PARADICSOMOS CIABATTÁT IS KORPÁS KIFLINEK BLOKKOLJÁK, MERT EGY VONALKÓDON, EGY ÁRBAN VAN.

MEGTUDHATNÁM VÉGRE, HOGY MI FÁJ NEKED ENNYIRE??

Delfinci 2009.08.11. 09:58:44

Rágjuk még?
Itt van az a bizonyos eb elhantolva:
Idézet a Zöldségcentrum Kft-től:
"Integráció útján megvalósítja a térségben élő termelők összefogását, a zöldségkertészek számára új piaci lehetőségeket nyit."
Nos, ArgentÍna be lett integrálva, mint térségben élő ... Vagy csak egyszerűen új piacot nyitott az argentin zöldségkertészeknek. Ennyi. :-DD

Átlagarcú 2009.08.11. 10:02:00

Ha jól vágom, itten arról van nagyba' szó, hogy egy embernek a magáhozvaló esze sincs meg. Hogy lehet egy olyan közösséget leekézni, akitől a sérelmeim megoldását várom egyébként?
Vadász, vadász...

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.08.11. 10:16:06

@É2I: ja. fénypostával. nyitom az ablakot.

és a fokhagyma makói. ottan lett csomagolva.

Átlagarcú 2009.08.11. 10:19:11

...egyébként meg photoshop. Eredeti felvétel a képeim között.

Frucsasz 2009.08.11. 10:49:33

Egyébként meg ha már arról van szó, hogy ki a nagyobb eke (igen, megsértődtem): nekem eszembe sem jutna a tecsóban, ó-sünben fokhagymát venni. Vásárcsarnok. 239 forintért nemhogy 3, de kb 10 darabot is kaphatnál. És még magyar is lenne, és íze is lenne.

moli 2009.08.11. 10:55:51

hoppa, az elozo fotorol kegyesen lemaradt, hogy "forgalmazza: foobar kft, mako"

ez ugyanis igy mar TENYLEG makoi hagyma.

staropramen 2009.08.11. 11:04:41

@Frucsasz- feltételes arany sünike díjas:
Na Sztrovacsek ez az amire semmiképpen ne vegyél mérget.Mari néni a csarnokban a nagybanin nagykereskedőtől kínai fokhagymát vesz .
Ezt szépen lehet mondani örményül is miközben busong a duduk.

Átlagarcú 2009.08.11. 11:19:00

@staropramen: Egyetértek. Aki ma meg tudja mondani, hogy honnan származik valami(ha nem látta fölcseperedni) annak minden elismerésem.

Sosem vettem még fokhagymát pusztán azért, mert magyar paraszt, az ősi magyar földben termesztette. Csak azért vettem, mert kellett a rántásba.

Ja. És nem mindegy, hogy fokhagyma, vagy vöröshagyma. Makó a vöröshagymáról híres tudtommal. Ez olyan, mint a szegedi chili.

Átlagarcú 2009.08.11. 11:23:32

Ahogy a népdal is mondja: " A szegedi chili gyógyít, mint a pharmachy"

Frucsasz 2009.08.11. 11:41:28

@staropramen: rendben, ezt aláírom. De akkor is olcsóbb. :)

Egyébként a csarnokkal meglepő tapasztalataim vannak. Bármit akartam főzni, ha az alapanyagokat a csarnokban vettem, lett íze, finom volt. Ha ó-sünben, tescóban, matchban: nem lett íze. Úgyhogy bárhonnét is származzon a csarnokban található termék, az biztos, hogy legalább igazi, ízletes, finom.
Árakról szólva:
Egy kiadós (értsd: 13 literes fazék) húsleveshez minden megveszek a csarnokban kb 2500 HUf-ért (ebből kb 2000 a marhahús), míg ha mindenből pont ugyanennyit veszek, de tecsóban/ó-sünben, matchban, akkor az kb 4-5 ezer ft. Elgondolkodtató.

Átlagarcú 2009.08.11. 12:19:52

@Frucsasz- feltételes arany sünike díjas: Úristen!!! 13 liter? Az másfél vödör! Hányan vagytok ti?

Átlagarcú 2009.08.11. 12:32:56

@Frucsasz- feltételes arany sünike díjas: Egy öreg embertől(aki az apád lehetne) kaptál egy virtuális puszit. Ilyen fínom levest még életemben nem ettem:))))

Frucsasz 2009.08.11. 13:21:21

@staropramen: én bevallon derekasan, hogy egyedül élek. De a marhahúsleves, az a gyengém. a 13 literes fazék általában egy hétvége alatt kiürül, igaz, olyankor víz helyett húslevest iszom, nasi helyett leveszöldséget, husit csipegetek. :) Átlag két hetente, ha kevesebb időm van havonta egyszer lefőzöm a fenti adagot.
Nagy kedvencem a marhacomb, szerintem abból lesz a legjobb leves (és utána pont ideális vadashoz a husi), de most legutóbb (vasárnap) pl lábszár+hátszín kombó született, és be kell ,hogy valljam: tegnap estére elfogyott... Néha csontos húsból csinálom. Azt mondták nekem a nagy öregek, hogy annál jobb a húsleves, minél többféle hús van benne. Csontos is, csont nélküli is.

Frucsasz 2009.08.11. 13:22:28

@Sörecet: az előző kommentem neked is ment, csak összekevertem a gombokat :)

geusz 2009.08.11. 14:44:53

Magyar agrárvállalkozó rájött, hogy olcsóbb behozni a fokhagymát Argentínából, vagy Kínából, mint megtermelni. Itthon esetleg csomagolja és elsüti a rossz-gonosz-csúnya multin keresztül... Ja, és a földre pedig fel kell venni a földalapú EU-s támogatást!

Delfinci 2009.08.11. 14:45:53

@Frucsasz- feltételes arany sünike díjas: Szerintem hamarosan lesz itt még lánykérés is ... :) Egy ilyen leves miatt sorban fognak állni az ajtód előtt a kérők :DDD

Delfinci 2009.08.11. 14:52:56

@geusz: Anyukám falusi asszony létére is rájött rég, hogy sokkal olcsóbb megvenni bármit a mulbiban, mint vetőmagot venni, elvetni, aztán vagy kibújik vagy nem, újra vetni, aztán kapálni, öntözni és rengeteget permetezni, mert jön a peronoszpóra, a lisztharmat, a bogarak, a kukacok, a lepkék, stb..., plussz megrágják az egerek, és a végén ami terem az sem tartható el tél végéig. Kicsiben sajnos így van. Lehet, hogy nagyban is ...

MP 2009.08.11. 14:55:15

Mi ebben a meglepő? Évek óta így van. Makóiként adnak el mindenféle vackot. De mi van azokkal a termékekkel amin csak forgalmazó van gyártó meg nincs? Azok is biztos mind hazai cuccok. Például a coop-os vaj.

uni1002 2009.08.11. 18:12:12

Vettem az Aldiban egy zacskó sós mogyorót.
A hátul fontos figyelmeztetés:
Vigyázat a termék nyomokban mogyorót is tartalmazhat!
Nyomokban? Egy egész zacskóval.
Olykor egészen hülye feliratokat is lehet látni, mert az EU előírja, hogy a mogyoróallergia miatt figyelmeztetni kell a vásárlót. De így?

dagger 2009.08.11. 18:48:52

Én is találtam egy dolgot amibe bele lehetne kötni:

Tegyük fel hogy minden foGhagyma gömb alakú (könnyebb számolni ezzel mint a gerezdek alakjával)
a csomagoláson felvan tüntetve: 40-60mm
Na szóval lehet egy csomagban 40 mm-es gömbünk is és akár 60mm-es is.
A legroszabb eset: 3 db 40mm-es van.
a gömb térfogata: (4/3) * r * r * r * pi
Számoljuk ki egy 4 cm-es átmérőjű foGhagyma térfogatát:
(1,333) * 2 * 2 * 2 * 3,14 = 33,48 = kb 33.5 cm3 * 3 db = 100.5 cm3/cs
most a 6 centiset: (1,333) * 3 * 3 * 3 * 3,14 = 113,01 = kb 113 cm3 * 3 db = 339 cm3/cs

Tehát elmondhatjuk, ha csomag egységár van a bótba: egyazon összegért akár HÁROMSZOR kevesebb foGhagymát is adhatnak el ha nincs aznap szerencsénk!!

Ezért aki szereti a foGhagymát és öntudatos vásárló az ezt a csomagolást nyugodtan mérje le tolómérővel mielőtt megveszi!

:D:D:D:D

Fanatikus Oltás - http://www.dunaferrkikoto.com 2009.08.11. 19:33:36

had legyek 101.
pénteken teke, hagymát ehetek-e?

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.08.11. 19:53:28

@É2I: vazz, úgy jártam mint mézga aladár.

nem nyitottam ki az ablakot.

azért köszi

facsipesz 2009.08.11. 20:32:23

Ki volt az a majom, aki miatt ez a poszt megjelent? Ki nem jár a multikhoz bevásárolni sose, csak háztájit tol? Az első utadba kerülő makói vagy kínai vagy argentin. Tiszta sor. Rá is írják, hisz nincs meghatározva, hogy milyen a makói hagmya. Ilyen az, amikor szándékosan átkúrnak, te meg fizetsz is érte..

facsipesz 2009.08.11. 20:36:16

HOOPPÁÁ, mako.hu, és már nem is csodálkozunk (a második mondat):

"Makót világhírűvé leginkább az a makói vöröshagyma tette, amely ma már márkázott, védjeggyel, illetve földrajzi árujelzővel ellátott magyar termék. A fokhagyma pedig az a növény lehet, amely Makó mezőgazdaságát tartós növekedési pályára állíthatja, és biztos megélhetést nyújthat a termelőknek."

EÖ (törölt) 2009.08.12. 08:13:29

@jesszum: írjál olvasónaplót és majd leláttamozom

itschykhatschy · http://www.itschykhatschy.com/ 2009.08.12. 08:42:10

Csak nem importál a makói hagymacentrum? Akkor PINA.

renugard 2009.08.12. 14:52:50

Nagyon egyszerű: a makóiak már gyarmatosították Kínát és Argentínát.
Az új nevük: Makína és Margentína.
Mi ebben a rossz?
Ahogy a versike is tarcsa:"Borneo és Celebesz, magyar volt és magyar lesz" Ugyan ez nem szorosan kapcsolódik, de hátha ott is termesztenek valami jót.

kérődzőgiliszta 2010.09.27. 11:10:35

A debreceni kolbászt sem biztos, hogy csak Debrecenben gyártanak, liptói túrót sem biztos, hogy csak Liptón. A párizsi sem Párizsban készül. A makói hagymát sem csak Makón termesztik.

kérődzőgiliszta 2010.09.27. 11:17:31

Lehet, hogy világszinten le kéne védetni a "makói"-t.
L.: champagne, cognac.
Ja, és a makói az "fokhagyma" vagy vöröshagyma lenne. A "makói foghagyma" az lehet argentin is!
süti beállítások módosítása