Tékozló Homár

Hajnali kalapálással ébreszti a lakókat a Reál

2009.08.24. 08:25 | ge | 278 komment

James a tudatos új lakó, aki nem hagyja hogy a szomszéd Reál Élelmiszerbolt tapintatlan raktárosai csak úgy kopácsoljanak hajnalonként, most bosszúból videókamerát és klaviatúrát ragadt. A többi lakót úgy látszik eddig nem zavarta, hogy a boltosok kalapáccsal nyitnak ablakot, James viszont 3 hónap után kénytelen volt feljelentést tenni. Az éjszaka megszólaló Kossuth Rádiót mondjuk annyira nem értjük, talán a közértesek bosszújáról van szó, akik nem hajlandóak egy érzékeny lakó miatt feladni jól megszokott, meghitt reggeli tevékenységeiket?

Körülbelül 3 hónapja költöztünk ide, első látásra beleszerettünk, életünk első saját lakása, gyönyörűen felújítva, meg minden amire vágytunk. Ahogy ideköltöztünk, kezdődtek a gondok (ahogy ez lenni szokott ugye). A legnagyobb probléma viszont a mellettünk lévő Reál Élelmiszer bolttal volt, pedig először annyira örültünk, hogy közel van a bolt, nem kell majd messziről cipekedni, egész nagy a választék és bár nem egy Tesco, azért egész olcsónak mondható.

Aztán amikor először aludtunk ott, akkor derült ki, hogy bizony a válaszfalak kb 6 cm vastagok és annak idején, mikor a bolt nyitott, nem szigetelték le, ahogy az elő lenne írva, így minden áthallatszik, de szinte még az is, ahogy a hentes pultnál kér valaki 10 deka lókolbászt. Amikor ezeket a zajokat már egész kezdtük megszokni, akkor beütött a kánikula és az egyik nap hajnali 6 óra környékén égtelen kopácsolásra ébredtünk. Olyan volt, mintha az ágyunk lábát verné valaki kalapáccsal. Hirtelen nem is tudtuk, hogy mi törént, rohanok le a galériáról, de mire leértem, abbamaradt. Aztán a következő nap megint erre riadtunk, akkor már kicsit gyorsabban leértem és megláttam, hogy a Reál Élelmiszerbolt udvarra néző 5 ablakát valamilyen okbol (valószínű be van rohadva, vagy a festék beleszáradt, ki tudja) kalapáccsal nyitják ki. Aztán este 10 óra körül feltünt, hogy ugyan az a zaj jön az udvarról, mégpedig ugye azért, mert a reggel kinyitott ablakokat vissza is kellett zárni... persze mi mással, mint kalapáccsal. Szóltunk nekik egyik reggel, hogy ezt mégis hogy a francba gondolják, de azt se mondták, hogy pukk... onnantól rögzíteni kezdtük ezen tevékenységeiket, hogy meg tudjuk mutatni másoknak is, meg a feljelentéshez is jól jön. Ezekből a videókból állítottam össze egy kis ízelítőt, hogy mi az, amit naponta átélünk.

De ha ez nem lenne elég, az utóbbi időben (valószínű a riasztó hiányában) éjszaka, a hajnali órákban egy időzítő kapcsolóval megszólal (mit megszólal.... valósággal bömböl) a Kossuth rádió, de olyan hangerővel, mintha mi hallgatnánk a lakásban (ez hallható a videó végén). Kihívtuk a rendőrséget egyik éjjel, amikor már nem bírtuk tovább, de a kiérkező rendőrök először az utcafrontról próbálták meghallani a dolgokat, ami persze nem sikerült, majd távoztak (pedig direkt közölve lett a diszpécser hölggyel, hogy csak az udvarból hallatszik, meg is adtuk nekik a kapucsengő számát). Másodszori hívásunkra kiérkezve be is jöttek és megdöbbenve hallották, hogy tényleg milyen durva a helyzet. Viszont azt is közölték, hogy mivel senki nincs a boltban, tehetetlenek, pedig - az egyik rendőrt idézve - "Szívük szerint átmennének és szétvernék a rádiót gumibottal...."

Most ott tartunk, hogy megtettük a feljelentést, csatolva a dvd-vel és várjuk, hogy a bürokrácia útvesztőjében nehogy elvesszen és lehetőleg minél előbb megoldódjon a helyzetünk, mert lassan átmegyek és.......... nade ezt gondolom mindenki el tudja képzelni a videó megtekintése után.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

reunalla 2009.08.24. 12:53:35

amúgy 4 nap alatt normális posztot nem küldött be senki? valami tűzijátékosat esetleg?

É2I 2009.08.24. 12:54:42

@elwood:
Nem mintha a panelben nem azzal vágnák a csempét, csövet, akármit a szakik.
A baj inkább az, hogy már 1-2 ezer forintért lehet kapni. Így mindenki megveszi, oszt' használja, ha már van.

Lassan ilyen lesz a benzin motros fűkasza is. Képes három szál füvet fél órág "kaszálni", ahelyett, hogy lehajona és kitépné.

imittto 2009.08.24. 12:55:28

@elwood: Levonhatjuk a tanulságot.
Falura 2 féle ember költözik:
- nyugalmat akar
- udvart akar ahoa saját kis műhelyt építhet

imittto 2009.08.24. 12:59:57

@É2I: motoros fűkasza jó. Após mindkét szomszédja halmozottan hátrányos helyzetű kisebbségi, annyi erő nincs szegényekben hogy a gyomot eltüntessék a kertjükből. Öreg mondta hogy van fűkaszája, ne ijedjenek meg nem kell fölkelni, ő levágná náluk mert nem tesz jót a 1,5 méter gyom szomszédság a veteményesének. Az egyik nem ment bele...nála rendszeresen, egész éjjel ég a lámpa a ház hátsó falán, a kert végében már az erdő széle van...azt gyanítjuk a lámpa adja az irányt, a gaz meg a fedezéket a fácánnal/lopott fával...

É2I 2009.08.24. 13:04:23

@DrBadár:
Az még szerencsés eset, ha műhelyet épít és ott vág, csiszol, stb. Már ha magára csukja az ajtót.
De nem. A legtöbb szaki kijön az udvarra és ott keni. Közölve a 100 méteres sugarú körben élő szomszédokkal, hogy most vett az obiból egy k.rva f.sza nagy flexet, ocsoé.

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2009.08.24. 13:06:06

@Sün‼: Lengyelben kb 900 km pesttől,de ott legalább csak sünök és nyulak vannak:))

beachball 2009.08.24. 13:08:25

Azért meglepőnek tartom néhány ember hozzáállását.
ténleg el kell fogadni,bele kell törődni,hogy a saját lakássomban sem lelek nyugalmat?
Igen,vidéken van kutya, traktor stb,de azért az kissé más frekvencia, mint az ütemes kalapálás.
A mi házunk eddig a nyugalom és béke szigete volt, 2 éve beköltözött egy idegileg terhelt nő a gyerekével.Döbbenetes, amikor éjfélkor arra ébredsz, hogy ordít a gyerekkel, hogy az miért nem fürdött még meg (4 éves...), az ajtót csapkodja (esküszöm, képtelenség olyan gyorsan nyitni-csukni az ajtókat,ahogyan ezek teszik...),vagy éppen este 9-kor elkezdődik a műsor minden nap.
Igen, dühös vagyok.Merthogy hazajövök a munkából és amikor itthon pihenhetnék (ez alatt nem a délután 3 órai döfönyét, hanem éjszakai alvást értek 22 és 4.30 közt),erre hírből sincsen lehetőségem.Fáradt,kimerült vagyok és oda jutottam, hogy ilyen gyógynövényes nyugtató szarokat eszek.Miért?Mert nincs semmiféle eszköz arra,hogy egy szocializálatlan, primitív lakót felelősségre vonassunk.És bizony ez nem arról szól, hogy mit idegelek, miért nem szarom le.Aki ébredt meár éjjel egykor üvöltözésre, heti 3x minimum, az talán megért.

Micsoda??? Ez nevetséges!! 2009.08.24. 13:11:01

@havajj: Azért megnléznélek Téged, hogyan reagálnál le egy ilyen szitut minden hajnalban, illetve éjjel 1-kor a Kossuth műsorát hallgatva...

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.08.24. 13:13:09

@Ma Ő, holnap Te vagy Én ?:
Add át üdvözletemet a kollégáknak!


Mi az a 3 órai döfönye?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.08.24. 13:14:32

@elwood: Nem is mindig flex szól. Van olyan, hogy csak a láncfűrészek és a motorkapák, hogy a damilos- és egyéb kézi forgókaszákról ne is beszéljünk...

É2I 2009.08.24. 13:15:05

@DrBadár:
Jaja az az irányfény. Meg hát úgy is kifizeti az önkormányzat az áramszámlát.
Én ismerek olyat ahol nappal sincs lekapcsolva, mert minek, ingyér van, meg különbenis akkor legalább kétszer kellene megnyomni azt a kapcsolót. ;)


Egyébként nem azt mondtam, hogy rossz a motoros fűkasza, hanem hogy sok helyen totál felesleges. Még a két centis füvet is azzal nyomják, ahova doszta elég lenne a villany fűnyíró.

Régen még kaszával járkáltak a közterületesek is, most meg csak ezzel.

beachball 2009.08.24. 13:18:24

Reunalla, egyelőre nem.Beszéltem a kicsi óvónénijével,történetesen ismerem.
Figyel,jelez oda, ahova kell.
Kétélű dolog ez, nem akarok feljelentgetni, de azért attól is tartok, nehogy nagyobb baj legyen.
A csajjal beszéltem már párszor, szerencsétlen már agyon van szedálva,ráadásul meló ohne...szóval nehéz.De ugyanakkor nekem is egy életem van, hajnali 4.30-kor kelek és nem tudok aludni.Ettől függetlenül nem akarom még mélyebbre lökni szerencsétlen famíliát.

beachball 2009.08.24. 13:19:47

Sün!!
3 órai döfönye?Ebéd utáni horkolós, izzadva fetrengős henye.:)

68nyara 2009.08.24. 13:20:53

@beachball: megoldás: megvárod míg elcsitulnak, (úgyis fent vagy) és nekiállsz egy fél óra elteltével 120 db-en tv-t nézni, ha megoldható, és nem akarod a többieket is halálra szívatni, akkor a falára tolt mélynyomóval. Ha okosan akarod csinálni, akkor 20 perc műsor után tartasz 10-15 perc szünetet. Az a lényeg, hogy ne legyen ritmusa a dolognak. Garantált a nem alvás náluk sem. Aztán megbeszélhetitek, úgy barátilag, hogy ki mivel járul hozzá ezentúl a ház békéjéhez. :-)

É2I 2009.08.24. 13:23:02

@beachball:
Na kb. azért jöttem kertesbe. Ott legalább este nem megy a műsor. Vagy legalább is nagy ritkán. Míg egy papír vastagságú kaptárban azt is hallod, ha a huszadik szoszédod pókja elfingja magát.
A nappali zajokat meg elviselem, annyira azért nem gáz. Legfeljebb leporom én is a flexemet, ha már annyira nem veszi észre a szomszéd magát ;D

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.08.24. 13:23:21

@beachball:
Rengeteget tanultam ebben a két napban.
Konyhapulton lehet döfönyézni?

2009.08.24. 13:25:34

Teljesen átérzem a posztoló helyzetét. Remélem, megoldódnak a gondok.

68nyara 2009.08.24. 13:27:14

@Sün‼: lehet, csak a fordulással vigyázz, mert a mosogatóban találod magad...:-)

szarfej 2009.08.24. 13:29:50

gyerekek
én diósdon lakom, szombat este valami furcsa dübörgés volt hallható miközben szakadt az eső. gondoltam a szomszéd hülyegyerekek... de nem, maga madonna kb 35 km-ről.

Montezuma 2009.08.24. 13:33:00

Hordozható magnóba elemet venni és amikor nyivta a bolt bekell menni vásárolni. Persze közben bömböltetni a bartók rádiót vagy a lakodalom lajost teljes hangerőn. És ezt minden nap eljátszani. Mellesleg a Finneknél kicsit máshogy működik ez az egész.
Pl ha ott egy társasházban laksz és fúrni szeretnél vagy felújítani akkor szépen ki kell kérni az összes lakó beleegyezését máskülömben nem fúrhatsz, kalapálhatsz stb. Ha mégis megteszed kilakoltatnak. Jön a rendőr aztán bírósági végzés stb és már költözhetsz is ki szépen.

É2I 2009.08.24. 13:33:59

@szarfej:
Na és még csak jegyet sem kellett venned rá ;D

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.08.24. 13:36:03

@reunalla:
Hasztamannyana!
Most már kép is van róla.
Szuper!

leslie nilsen (törölt) 2009.08.24. 13:37:54

202 comment

ennek a szar posztnak..:S:D

☺ágica (törölt) 2009.08.24. 13:37:55

Szép jó reggelt!


Még mindig hangzavar van?

É2I 2009.08.24. 13:42:42

@Montezuma:
Mondjuk ez nálunk úgy működne, hogy egy szeg beverésért meg kelle kérdezni a 25000 város minden lakóját. Majd az építési hatóság 150 oldalas engedélyét laponként alárni. Aztán beszerezni a földhivatal hozzájárulását. Azzal bebattyogi a jegyzőhöz, aki elküld egy közjegyzőhöz. Aki nem áll veled szóba, csak egy ügyvéddel.

Na a következő utad hova vezetne?
.
.
.
Haza belesz.rva az egészbe és sutyiba bevernéd azt az elátkozott szeget :D

beachball 2009.08.24. 13:45:30

Azért az elgondolkodtató,hogy az esetek többségében az együttélni képes,kultúrált egyének futamodnak meg vagy adják fel a dolgokat, tapló szomszédok meg büntetlenül üldözik el a következő lakókat is.
Tanmese:
lakótelep, szépen felújított ház. Van egy nyúlgerinc, aki láthatóan terhelt, ráadásként imádja a hamvas fiatal fiútesteket.Különösen azokat, akik szellemileg problémásak.Na, ez az egyén fenyegető leveleket küld, felgyújtja az összes városi konténert,levizeli a többi lakás ajtaját, hajléktalanokat költöztet magához.Fizetni egy fillért sem fizet közös ktsg-et.Mindenki tehetetlen.Semmit nem tudnak tenni.Rettegnek,undorodnak és szívnak, mert a csóka a fszt-en lakik, így a lakásnézők fel sem mennek az emeleti eladó lakást megnézni, hanem balra el.Nagy magyar valóság:pondró marad, mert jogai vannak.

imittto 2009.08.24. 13:50:07

Na még egy sztori: Baráti körünk minden nyáron elmegy egy hétvégére Tiszafüredre bulizni, az igazi 0-24 fetrengés. Először mikor épp én is menni tudtam - ne mdolgoztam azon a hétvégén, ritka - egyből mentem a szomszédhoz egy üveg Jagerrel hogy ismerkedjünk, meg szóljak hogy lehet hangosak leszünk. Korrekt arc volt de mondta hogy már ismeri a társaságot és a múltkori legénybúcsúra nincs bocsánat - bulizzunk, leszarja, de mikor végzünk nem érdekli mennyi az idő, kimegy füvet nyírni és Romanticot hallgatni (hamar levágta hogy nálunk a Metallica a nyerő...) Nálunk fél négy körül zuhantak meg az utolsók, ő négykor kiszórta a hangfalakat és nekiállt. Mondjuk másnap nem volt anyázás, 1-1, még a gulyásból is vittünk tán...

Montezuma 2009.08.24. 13:50:15

@É2I:
Kicsit azért túlzól de értem a lényeget, hogy mit akarsz mondani.
Én csak megemlítettem, hogy van ilyen is:) Persze messze innen a Finneknél...
Ott nincsenek is ilyen posztok, hogy "Kora reggel kalapál a szomszéd és nemtudok aludni stb"

imittto 2009.08.24. 13:53:30

@Montezuma: "Kicsit azért túlzól de értem a lényeget" - szerintem nem. Ha túlozna ez a blog életképtelen lenne. Szerencsére(?) M.o. így működik, így van értelme a Homárnak :D

Impega 2009.08.24. 13:55:48

@☺ágica: Jo reggelt! Ma koran keltel :)

NagyVendel 2009.08.24. 13:56:15

Könnyen vagy, DzsoniVóker, meg a költözzvidékreottsejobb hsz-elők, de gyanítom, nem tréfálkoznátok így,ha ti tapasztalnátok hasonlókat. Én nagyon is megértem, ha valaki felszólal az ellen, ami rossz.
Azért tart itt ez az ország, ahol, mert ilyen viccesre veszik egyesek más problémáit. Pedig mint az elején is mondtam, egyszerű a képlet: csak bele kell képzelni a helyünket más helyzetébe.

imittto 2009.08.24. 14:02:50

@Impega - a dolgozô nõ: Akinek nincs Spar a szomszédban... :D

imittto 2009.08.24. 14:04:17

Jut eszembe mikor még Gyöngyösön laktunk a kisvonat (úttörővasút :D ) ott ment el az ablak alatt. Mikor odaköltöztünk ez az első héten volt csak gond, utána fel se tűnt :D

É2I 2009.08.24. 14:12:04

@Montezuma:
Nálunk még azt sem sikerült elérni, hogy határozat legyen róla -és megfelően szankciónálható is legyen-, hogy vasárnap pihi van. Nem mehet a betonkeverő, flex, fűnyíró, egyébb nyalánkság.

Nálunk továbbra is ezt a hétvégén "kell" elvégezni, még akkor is ha nyugdijas az illető és máskor is baromira ráérne.

Normális országokban ez már húsz évvel ezelőtt is működött. Érdekes, hogy ott le tudták vágni a füvet a hét másnapján is. És ehhez, ezt csak akarni kell, meg tisztelet adni a másik embernek is.

A fenti poszt is csak az egoista gerinctelenek újabb húzása.
De a legnagyobb baj, hogy nem lehet tenni ellene semmit.
Vagy, ha mégis próbálsz, akkor hetekig jársz ilyen-olyan hivatalba, ahol már az haladás, ha nem neked kell megmutatnod, hogy mi is lenne a munkája a hivatalnoknak.
Ezer beadványt kell kitöltened, de a kimetel kétes, az esetleges végzésre meg sz.rik aki határozatba kapta azt, amit.

Impega 2009.08.24. 14:21:13

Szerintem a posztolo koltozzon teszko melle.
Azok ejjel nappal nyitva vannak.
Biztos nem fogjak az ablakot reggel kalapaccsal verni.

NagyVendel 2009.08.24. 14:25:11

@DrBadár: A kisvonattal semmi gond nincs, én is megszoktam a ház előtt elhaladó villamos zaját... de azért más dolog lenne kalapácsra ébredni, meg bömbölő rádióra aludni... próbáltad már?

NagyVendel 2009.08.24. 14:28:35

@Impega - a dolgozô nõ:
Nem véletlenül találták ki a tescoknak a bevásárló központokat... miért nem költözik a real egy olyanba? Mellesleg a tescoknak megéri szakszerűen szigeteltetni a szomszédtól elválasztó falat... már ha van olyan, de többnyire nincsen falszomszédjuk. Hm?

NagyVendel 2009.08.24. 14:30:59

@É2I: Jártam Európa több országában... egyikben sem lehet akármikor füvet nyírni, építkezni, csak a megszabott időben. Vasárnap tuti, hogy súlyos pénzbírsággal járna bármilyen hangoskodás. Igaz, ott kerítésre sincsen szükség... tudniillik senki nem akar bemenni a másik otthonába, betolakodni más életébe... csak ha meghívják.

Impega 2009.08.24. 14:35:30

Szerintem minden zajongo koltozzon nyugatra.

NagyVendel 2009.08.24. 14:37:28

@Impega - a dolgozô nõ:
támogatom, még akkor is, ha alig maradna valaki ebben az országban :D

reunalla 2009.08.24. 14:41:52

@beachball: a közös képviselőnek meg joga van a hátralékot a lakására terheltetni és szépen végrehajtani, árvereztetni - nem fél év, nem kettő, de 3-4 éven belül megvan :S

Eric_Cartman 2009.08.24. 14:44:38

Amióta Zidane abbahagyta, a Reál már csak ilyen. Akkor még volt rend, a hangoskodók le lettek fejelve.

morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2009.08.24. 14:44:55

(Kíváncsi emberként nagyon érdekel, hogy újabban mi a bánatért írják egyre többen az "ugyanazt" "ugyan az" - ként.)

Panelban nőttem fel, ahol hetente egyszer valahol valamit MINDIG fúrnak, a legkülönbözőbb időpontokban.
A nagybaszmegálló mellett van a házunk, télen már hajnali fél ötkör melegíti a buszok motorját az összes pilóta úr, emellett tíz percenként bemondják, melyik busz mikor indul - ja, és a buszok egész évben járnak, nem halkan. Itt a sportcsarnokunk (szó szerint egy köpésre), állandóan koncert van, kosármeccsek, az előtte lévő téren rendezvények, autóbemutató, RINGISPINGIS vándor-vidámpark (lakodalmas muzsikával), stb. Kicsit odébb található a stadion, közelről hallom a bajnoki meccsek örömét-bánatát.
Szeretnék egy DVD-t csinálni róla, de nem tudom, hogy témakörönként állítsam össze, vagy aszerint, melyiknek mekkora a zajártalma. Segítsetek.
Addig a már elkészült hanganyagom jegyzőkönyvét küldeném el:
BRRRRRRRRRRRR-PFFFF-PFFFF-BRRRRRRRRRRRRR-RÖTÖTÖTÖTTÖTÖTÖTTÖTÖTÖTTTÖ. RÜTTÜTÜRÜRÜRRÜTTÜTTÜTTÜ-RÜTTÜTTRÜRÜRÜÜRÜRRTÜRTÜTTRÜRTÜ. GÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓL! AUTÓBUSZ INDUL 14 ÓRA 5 PERCKOR SÖJTÖRRE A TIZENNÉGYES KOCSIVÁRÓBÓL. HORVÁTH LAJOS GÉPKOCSIVEZETŐT KÉRJÜK AZ INFORMÁCIÓHOZ. BRRRRRRRRRRRRR-RRRRRRRRRRRRRRR-PÖPÖÖPPÖPÖPPPÖPPÖPPPÖP. TRRRRRRRRRRRRRR-KRRRRRRRRRRRRRRRRR-HHHHHHHHHHHHHHPFFFFFFFFF. ...AJJAJ, FEKETE VONAT.... BOCSÁSSA MEG NEKEMAVILÁÁG. JPFFFFFFRRRRRRRRRR--PRBRBRHHHHHHHHFFFFPPP. HAJRÁ ZETE! ....CIGÁNYOK, B.SSZÁTOK A ZANYÁTOK! PRRRRKRRRRRRRRRBRRRRRRRRRR-HHHHHHHHHHHH...
Ugye, megértitek, hogy nem bírom tovább?

Impega 2009.08.24. 14:48:17

@Sün‼: ugy legyen!
@morrisal_: a panelban a lyukakat furjak.
@ericcartman: :D

NagyVendel 2009.08.24. 14:59:33

@morrisal_: Együttérzésem... de mi köze a cigányoknak ehhez? Mert én még nem láttam egyetlen hangosbemondó-, buszvezető cigányembert sem. Igyekszem nem elütni, hogy azért amit te mondasz, nem ugyanaz, amit a real művel...

beachball 2009.08.24. 15:03:34

@reunalla: Nem az övé a lakás, valami dokinőé...az,hogy kit enged a lakásába,tökmindegy ebből a szempontból.

beachball 2009.08.24. 15:06:39

@NagyVendel:
...arról nem beszélve,hogy van ám egy igen fontos tényezője ennek a költözés-dolognak: a pénz.
Kurva könnyű az ember fejéhez vágni,hogy költözzön el...egyfelől a postíró frissen felújított lakásban él,nyilván az a megoldás,hogy most elbútoroz onnan...másrészt meg én a magam részéről azért élek ilyen lakásban,MERT ERRE TELIK.

torma99 2009.08.24. 15:10:12

@morrisal_: csak nem Zalaegerszegen laksz?:D

2in1 2009.08.24. 15:14:00

@beachball: figyelem a hozzászólásaidat, nagyon egy rugóra jár az agyunk! 3 hónapja költöztek oda szerencsétlenek, most költözzenek el, csak azért, mert a szomszéd bolt lespórolta a szigetelést, meg nem képes megcsináltatni az ablakait? az éjszakai rádió egyébként valószínű már tényleg ellenük irányul, de ha voltak már odaát szólni, akkor mit tehettek volna még? én is a nyilvánossághoz fordulnék, ha szóltam volna nekik és "azt se mondták volna, hogy pukk" :( bár ez a mondat aranyos volt :)

NagyVendel 2009.08.24. 15:18:06

@beachball: Bizony, az anyagi lehetőségek mindenkinek bekorlátozzák az életét... költözzön el a hangoskodó, vagy szakszerűen szigetelje a vállalkozását, hogy ne zavarjon másokat.El tudom képzelni, hogy - ahogy írta is James - az első önálló lakásukba költözhettek, mekkora nagy dolog az, milyen öröm, és akkor tessék... van egy vadbarom, aki balkáni módszerekkel nyitja-zárja az ablakot, és bömbölő rádióval helyettesíti a riasztót. Azt kívánom a real tulajdonosának, hogy egy perc nyugta se legyen, kapja vissza a százszorosát annak, amit ő okoz ezeknek a fiataloknak. Nekik pedig sok türelmet, és kitartást. És igenis dicséretes, hogy felemeli a szavát valaki az ellen,ami megkeseríti az életét. Látva ezeket a hsz-eket, úgy tűnik, sok embernek van hasonló problémája.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.08.24. 15:18:37

@morrisal_: Mert a gugli-szótár még nincs megtanítva összetett szavakra.

fatality666 2009.08.24. 15:21:40

Ajánlottan küld nekik egy féltéglát az ablakhoz, azt csak 1x kell nekik használni, de ha nem elég, akkor minden ablakhoz lehet 1-et - 1-et mellékelni :D

fatality666 2009.08.24. 15:23:18

vagy egy másik lehetőség
KÜLD-FÉNY-POST (Mézga Aladár) :D

reunalla 2009.08.24. 15:39:29

@beachball: huppsz, az szar, sajna akkor tényleg nincs mit csinálni...

amúgy kinek nem fizet akkor, meg mit ? ha a tulaj se fizeti a közös költséget, akkor még megjátszható a dolog...persze ha be van jelentkezve a lakásba akkor sose dobjátok ki :S

dontals 2009.08.24. 15:42:46

Szerintem hatásosabb lenne a boltvezetővel közölni a problémát ( a levélben azt látom, hogy csak egyszer mentél át, de semmit sem reagáltak), valószínűleg egy olyan alkalmazottat találtál, aki tökéletesen immunis a problémádra. Úgyhogy előbször azt kellett volna tenned, amivel zárod a leveled, vagyis, hogy "lassan átmész..." A kopácsolás és a rádió sem egy megoldhatatlan probléma (ez utóbbi szerintem amúgy véletlen, nem hiszem, hogy ezzel riasztanák a betörőket. Inkább nem értenek a technikához és nem tudják programozni...)

NagyVendel 2009.08.24. 15:55:40

@dontals: Te egy nagyon jó indulatú Ember vagy, Dontals... :S

beachball 2009.08.24. 16:27:09

No igen...nem kevésszer kaptam már meg,hogy panelproli vagyok csak azért,mert nincs pénzem itt, vidéken 17 milláért házat venni.Ennyibe kerül ugyanis az, ami nem rohad, van alapja és mellesleg nem a konyhából nyílik a budi.Így panelban élek,egyelőre.Nyilván nem az életcélom, de ez van.

Az ilyen sztorikban mindig az az antipatikus hozzáállás döbbent meg, amit néhányan produkálnak.Biztos vagyok abban,hogy az országban uralkodó általános szar hangulat ebből a "nekem szar,legyen mindenkinek még szarabb" hozzállásból fakad.Ha egy terhes vagy frissen szült nőnek rosszul esik,hogy nem adják át a helyet, akkor rögtön ráhörögnek,hogy ő akart gyereket,ne más terhére szüljön.Ha egy idős panaszkodik,hogy 40 év keccsölés után 65ezret kap, az kussoljon, mert mi tartjuk el (persze, ő meg minket tartott el 40 évig).Ezek vagyunk mi a húdenagy öntudatunkkal.

beachball 2009.08.24. 16:30:47

@reunalla: Valami marha faramuci a helyzet. A pasi csak ott lakik, a nő néha, amikor már szjáig ér a szar,fizet valamennyit.
Nem tudom, nekem ez az egész fura.Ez a tulajnő jót akar tenni egy pasival és erre kibaszik 14 ottlakó családdal.érthetetlen.
Annyira dzrva a faszi, hogy megmondtam neki, ne is közelítsen a gyerekemhez, mert kicsinálom.
Mondtam a fiatal ottlakóknak, hogy nem szigetelésre kell gyűjteni, hanem verőlegényekre:)

Miigeii 2009.08.24. 16:37:29

Nos, felháborító, a Kossuth rádió, akármilyen is kedves szívemnek, egyenesen szürrealisztikus - node James, ha ez az összevágott változat, miért hagytál benne sokszor sok perces néma szüneteket? :)
Remélem, megoldódik - hogy a bánatos fenébe nem zavart ez senkit eddig? Ez igénytelenség, mármint a Reál részéről, mit érdekli őket, hogy alszanak még mások, 'én felkeltem, kejjé fel te is baze' - nem, hogy venne egy reszelőt/higítót...
Remélem, minden témát érintettem.

reunalla 2009.08.24. 19:02:15

@beachball: 17ért lehet házat kapni felétek? szerencsések vagytok :S itt 2 lakás árából nem tudnánk egy fél házat venni min 20-22 amire nem kell többet költeni, mint 5 mila :S

Sunny Days 2009.08.24. 20:09:25

Az a reggelenkénti pár kalapács ütés megszokható. A fölöttünk lakó minden reggel átrendezi a bútorait, a padlón tologatva őket. Eleinte zavart, később azon kaptam magam, hogy hiányzik, aggódtam értük, amikor egy ideig nem hallatszott (idős házaspár), és megnyugodtam, mikor újra (tehát mindketten élnek és egészségesek, másképp nem tudnának bútorokat tologatni). Amit viszont nem tudok megszokni: mellettem lakó főzési szokásai. Sajna, belső udvari a lakásom, szoba-konyha 25nm-en, szellőzése is csak az udvar felé, bejárata a körfolyosó egyik sarkában, szomszédé közvetlenül mellettünk, a sarok másik oldalán. Nyáridőben mind alapból nyitva tartjuk a bejárati/konyha ajtó fölötti ablakot. Én a szoba ablakot azért nem, mert annyira felerősítve továbbítja a szobába az udvari hangokat, mint ha be lenne az udvar mikrofonozva. Na de a probléma. Szomszéd főz. Méghozzá aromás (büdös) ételeket. Rengeteg hagymát, fokhagymát, kelkáposztát, stb. Tudjátok, milyen érzés reggel ötkor arra ébredni, hogy érezni a hagymás-paprikás zsírszagot? Van,hogy éjjel kettőkor fog hozzá hagymás zsírt főzni. Vagy este, amikor munkából holt fáradtan haza érve ejtőznék kicsikét. És nincs menekvés, ha bezárom az ablakomat, bezárom vele magunkhoz a szagot is. Nincs hova kiszellőztetni. Ez naponta nem pár percig megy, hanem órákig. Annyira gyűlölöm már a szagot, hogy én magam száműztem a hagymaféléket a konyhámból (bocsi, hagyma, ez nem neked/rólad szól!!!)

Sunny Days 2009.08.24. 20:14:28

@morrisal_: ilyen jót is régen nevettem!
annyira jól leírtad!
hogy bírod mindezt idegekkel???

imittto 2009.08.24. 20:20:45

@sunny_days: Szomszéd lépcsőházban, egy emelettel lejjebb egy kínai/vietnámi/akármi család szokott az erkélyen sütni a nyolcadikon. Tavaly nyáron már elértük hogy mellőzzék a faszenest, azóta egy villanyrezsó van kinn. Tegnap az egész lakásban sült hekk illata terjengett olyan töményen hogy rosszul voltam tőle...

beachball 2009.08.24. 20:53:53

@reunalla:
Ez azért nem 100nm-es ház, csak kb.80nm, két szoba,konyha.
Szinte itt sem kapsz 20 alatt téglát.Főleg vályog van,tégla alappal, azt meg nem vennénk-,annak az ára 17 milla.
De nem tudok csodálkozni.Ma már a panel is 9 millió-,itt.

esef 2009.08.24. 21:25:17

Biztos írta már valaki:
baccpapuccsal, féltéglával, Palkovicsné laptopjával, a balatonfüredi úr asztalával bevágni az ablakokat. Akkor nem lesz gondja a nyitással... Ha megcsináltatják, beverni ismét. Ha azt is, akkor megint...
esetleg döglött macskát/kutyát/galambot behajítani napközben amikor nyitva van.
Éjjel meg hívni a 112-t, hogy valaki beszorult, + erről sürgősen értesíteni kell a boltvezetőt is ugye...

NICKTELEN 2009.08.24. 21:33:50

Kultúrországokban, lakókörnyezetben reggel 10-ig a porszívót sem lehet bekapcsolni. Nálunk is van némely kerületben ilyen szabály, csak egy a különbség. Itthon ezt nem tartják be. Leszarják. És ha feljelented, akkor Te vagy a főgonosz, az antikrisztus. Mi lesz ezzel az országgal, ha nem reggel nyolckor veri ki a háziasszony vasárnap a rántott húsnak valót? Mi lesz, ha szombaton nem takarítanak már 7-kor? És mi lesz, ha a zenész szomszéd hajnalban már nem próbálgatja az új akkordjait, persze full kakaón. Akkor jön a csöves a kukához 4 óra 10-kor, mert félkor már elviszik a szemetet, és egyesével a földre dobja a sörös dobozokat, majd egy határozott, ámde hangos lépéssel laposra zömíti. Igaz vele, csak egyszer kellett szót váltanom, azt megértette. Azóta nem láttam. Így alhattam fél ötig, mert akkor jelentek meg a vaskerekes kocsikkal a közteresek, hogy elinduljanak nagy zörgéssel a világ négy égtája felé.

NICKTELEN 2009.08.24. 21:37:37

@esef: Ja, a tojás is jó. Egyszer kipróbáltam egy autón, amelyiknek a tulaja valamiért a földszinti lakásunk ablaka előtti fűre állt este, és reggel hosszas köszörülés után indult csak. Este a szellőzőrácsra esett egy tojás. Nyár volt, fülledt éjszaka...többet nem állt oda.

Bambuló Házisárkány 2009.08.24. 22:02:39

be kell dobni minden reggel/este egy adag kutyaszart natúr, egy idQ után nem lesz kedvük ablakot nyitogatni. Ugyanitt kutyaszar ingyen elvihetö.

morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2009.08.24. 22:08:02

@NagyVendel: nem, a szurkolók kiabálják pl., hogy szombathelyi cigányok, stb., stb. Merthogy a meccsek előtt és után vonulnak az utcán.

morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2009.08.24. 22:11:27

@torma99: NEM, NEM, SOHA! :)
@sunny_days: egészségedre! :) örülök neki.
nehezen bírom. készítem a DVD-t, hogy feljelentést tegyek a:
- .... Torna Egylet
- ... Volán
- .... Sportcsarnok Zrt.
- .... Megyei Jogú Város
- Ringispingis Kft.
- a város teljes lakossága ellen.

Bambuló Házisárkány 2009.08.24. 22:11:56

ja most jöttem haza Balatonszemes utolsó faluvégi házából 1. Reggel 6kor harangozás tíz percig 2. 6-7 ig kutyavonyítás, kukorékolás, kannák csörömpölése, szikvizes dudálása. 3. Egész nap ment az automata durrogtató a szQlQkben a seregélyek ellen. Ha minden jól ment este 10 után jöttek a rókák meg a f..szom tudja mik matatni a teraszra, rágcsálni szöszölni. Ki sem mertem menni megnézni, mert térdig ért. X akták az egész környék éjszaka. Húztam is haza Pestre. Az ismerQs zajba.

morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2009.08.24. 22:14:22

@NICKTELEN: nem is beszélve a fürdőkádban történő recsegtetésről, amely közerkölcsbe hág. Vagy valami ilyesmi.
Uralkodjunk a beleinken. Vagy hazudjuk azt, hogy odébb húztunk egy széket.

Farkasbab 2009.08.24. 23:43:21

szerintem próbáljatok meg egy hétig legalább tűzoltóság mellett lakni!
én öt éve teszem.
érdekes.
a reggeli sorakozó, a riasztás, a fecskendők számozása már csípőből megy.
szilveszterkor minden sziréna megszólal.
egyet nem értek.
reggelenként egy öreg buszt telepakolnak tűzoltóval és kb. egy órán át járatják a motorját. így nyár lévén nyitott ablaknál az elgázosítás lassú folyamatát élvezhetjük végig minden egyes alkalommal. na ez mire jó vajon?

vauvauvau 2009.08.25. 00:43:37

Köszönjük a Reál ötletét!
Mi is a kilincs helyett a kalapácsot fogjuk használni 60.000 üzletünkben.

Közért Kft.

silent76 2009.08.25. 02:53:36

@serpenyő: LOL :-)

Amúgy ha valaki lakást vesz, miért nem lehet próbaalvást kérni?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.08.25. 03:12:51

most ha komolyra forditjuk azt en tenyleg nem hiszem el hogy ajto-ablak nyitashoz kalapacs kell
nem lehet hogy betorok voltak?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.08.25. 03:14:00

es miutan betortek a kossuth volt a riaszto

reunalla 2009.08.25. 08:08:20

@beachball: errefele kb 60-70 m2-es ház 20-22 milla....vályog van 8-ért is, igaz fala nincs és a temetőre néz a 60 °-os lejtővel rendelkező telek.

viszont a két lakásunk (49 és 38 m2) összesen nem ér 11 millát :S

Kedves Szomszéd 2009.08.25. 09:50:00

@hagyma: De! Biztos betörők! Három hónapja folyamatosan betörnek minden reggel, este meg kitörnek :D

@silent76: ez a legnagyobb ötlet, amit valaha hallottam!

Asidotus 2009.08.25. 10:31:57

A Tesco nem is olcsó, ez valami urban legend, hogy olcsó. Csak a Tesco Gazdaságos termék olcsó, minden más drágább. Legalábbis ott, ahol nincs Auchan, mert az Ósantól távolabb más árakkal dolgoznak, mint annak a közelében.

chris-v 2009.08.25. 11:12:24

Egy valamit áruljatok el:
Miért kell mindeféle faszságot, fúrást, kalapálást, flexelést, fűnyírást regel 6-8 óra köré időzíteni?
Miért nem lehet monjuk 10-től amikor már mindenki ébren van, vagy ha még nem is akkr is leszarja mert már kialudta magát?

Én is panelba lakom, de még nem éltem meg olyan fűnyírást a ház elött vagy egyéb zajos dolgot ami 8 óra után kezdődött!

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.08.25. 12:10:33

@NICKTELEN: Mondj (írj) már legalább egy példát, ahol délelőtt 10-ig csendrendelet van érvényben! Éjszaka, 22 órától reggel 6-ig igen, de a közszolgáltatókra az sem vonatkozik. Képzelem, hogy sírna a sok neuraszténiás fürdős q, ha reggel nem tudna friss tejet, kenyeret venni, és ha ebédszünetben húzgálnak ki a kukát...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.08.25. 12:19:21

@chris-v: Mert nyáron 10 után már meleg van a fizikai munkához. Egyszer kipróbálhatnád!

(Megjegyzem, hogy egyszer a koli körül, vizsgaidőszakban reggel fél hétkor kezdték a fűnyírózást. Legalább 10 percig zúgott, mire az első vízzel töltött (használt) koton a fejére fordult a negyedikről. Kapott még néhányat, meg reklámszatyrokat ill. vödör vizeket, mire felfogta, hogy zavar. Másnap újra ott próbálkozott, de akkor már gyorsabban menekült, harmadnapra meg szóltunk a főnökének, hogy mivel több km-re is van nyírni való és a koli mellett kora délután is árnyékos, nem biztos, hogy ott kell, hogy kezdje a munkát.

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.08.25. 13:41:19

Üdv.

+köveztek,ha elmondom?
Én az egyik szobában szoktamvasrácsokat késziteni,ami ugye jó flexezéssel is jár
Helyszin Bp. Belváros,bérház, földszint.
Viszont a Kossuthot nem hallgatom
:)

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2009.08.25. 17:09:31

@Sün‼: a helyedben halkabban lennék, a kutyám majdnem minden este begyűjt egyet a tüskés kollegakbol :D

Rock me Amadeus 2009.08.25. 22:25:14

Keresd meg a helyi képviselőt, ha jól látom Zombory Miklós az. Fog segíteni.

Sunil 2009.08.25. 23:20:13

Kopácsolás.. mit nekemnémi kipp kopp :D

A szomszédék egész álló nao veszekednek.. na nem hogy a lakásban... nem az udvaron.. csukott ablaknál ajtónál hallom ( persze 40 fok.... ha kinyitom meg hallgathatom, bár jobb mint bármilyen tv vagy rádió adás :D)

Valamelyik reggel túl morcin ébredtem...
azóta a lakásban veszekednek... :D

NagyVendel 2009.08.26. 10:07:34

Olvasom a kommenteket, és egyre az foglalkoztat, vajon az önkormányzat- aki már ott alaposan vétett, hogy kiadta az engedélyt a real-nak, aki ugyebár a szakszerű szigetelésre fittyet hányt -, hogyan fogja korrigálni ezt a hibáját? Vajon milyen intézkedéseket fog gyakorolni, milyen szankciókat fog hozni, ha hoz egyáltalán, vagy szegény Jamesék beadványának is az lesz a sorsa, ami általában a jogos kérelmeké... ad acta.

Kedves Szomszéd 2009.08.26. 15:18:23

Jó hírek vannak! De egyelőre nem akarom kiteregetni a kártyákat, hátha az "ellenség" is olvassa :D

Impega 2009.08.26. 15:23:43

@Kedves Szomszéd: IDE VELE! Buzditani, izgatni nem er!!!!

silent76 2009.08.27. 05:58:39

Kettöszázhetvenötödikezni ér?

@Kedves Szomszéd: Gratulálpk, hogy azon kevesek közé tartozol akik tudnak helyesen írni.

Mi a jó hír?
Hallani szeretnénk!!!

Egyébként 2 perc múlva indul a kalapács...

Lilieth 2009.08.30. 14:44:11

Nem igazán vágom, hogy egy élelmiszerboltban miért kalapáccsal kell nyitni-csukni az ablakot, ez riasztó helyett egyfajta védekezési forma? Az éjszakai Kossuth-rádióra már szavam sincs. Én egyetértek a posztolóval. Ha nincs az embernek sok lehetősége, oda költözik, ahova tud. Oké, lehet mindenféle zaj, meg jófajta szomszédok, de rendszeresen ilyen baromság? Miért kellene így élnie, mikor ezeket a problémákat a bolt tudná "orvosolni"?

papírcetli 2009.09.01. 10:33:45

@elwood: falura költöztem, ma hajnalban is arra ébredtem, hogy motoros fűrésszel fát vágnak. Errefelé motoros fűrész mánia van.

Kedves Szomszéd 2009.09.04. 11:01:42

No, a mai napon (2009.09.04) igéretet kaptunk a bolt ügyvezetőjétől, hogy a problémák orvosolva lesznek (a kalapálás már meg is szünt, és a falon átszűrődő egyéb zajokat is minimalizálni fogják)! Úgy látszik van remény!

Nagyon korrekt volt az úr egyébként, elmondta, hogy amíg szabdságon volt, elkanászodtak a dolgozók.

Mint kiderült, nem riasztóként funkcionált a Kossuth (vagy Bartók) rádió, hanem vélhetően ellenünk irányult, az egyik dolgozó magánakciójaként.

Végülis, ha azt vesszük, megérte a nyilvánosság elé tárni a problémánkat, ezt beláthatják a rosszindulatú kommentelők is, nem kell falura költözzünk.

Mindenkinek csak javasolni tudom, hogy ne legyen átlag magyar, aki fülét-farkát behúzva lapít és közben meg mindenkire puffog otthon, hanem próbál tenni valamit.

Köszönjük a Homárnak is a lehetőséget.
süti beállítások módosítása