Tékozló Homár

Magukra hagyták az utasokat a Nyugatiban, a Naiv Ügyfél fokozatosan begerjed

2010.02.15. 00:06 | szily | 136 komment

Egy sajnos egészen szokásos MÁV-os utasmegalázás egyfajta szabadverset csalt elő Waylanderből, a művét a drámai hatás megőrzése végett az eredeti, zaklatott tördeléssel közöljük alant. Annyi történt, hogy a Nyugatiban annyit késett az egyik Duna-kanyarba menő vonat, hogy majdnem bevárta az egy órával későbbi, következő járatot, de a MÁV persze egyáltalán nem adott információt, hogy melyik közlekedik és mikor. Így költőnk, jópár sorstársával együtt, lemaradt az egyikről, majd jót nevethetett a tréfán, hogy a másik járatot törölték. Waylander halk szavú, szerény utasból a szöveg végére odáig jut, hogy "Emelje már a szájszervéhez azt a kurva mikrofont az a szolgálatos akárkicsoda, és röfögjön bele valamit." Dráma alant.


A cinizmusról szeretnék beszélni.

Talán nem a legjobb szó  a történtekre, de mind a mai napig nem találtam jobbat.

Történt a következő:

Múlt hét csütörtökön este 21.00-re értem ki a nyugatiba, Nagymarosra szerettem volna utazni.

Sejtéseim voltak a vonatok pontos indulásának tekintetében, ezért meg sem lepődtem, hogy a 20.07-es vonat sem ment még el, és mellette a 60 perc késés felirat villog.

Megmondom őszintén, megörültem, gondoltam 20.07. + 60 perc, az 21.07., ezt még éppen elcsípem.

Majdnem. A vonat, éppen mikor az utolsó kocsihoz értem, elindult. 7 perccel a kiírt idő előtt.

Visszanyeltem azt ami kikívánkozott, és csatlakoztam ahhoz a 150-200 másik lúzerhez, aki tekintetét az „eredményjelzőre” függesztve, kékre fagyott arccal várta a jövőt.

Negyed órás ácsorgás után döbbenten tapasztaltam, hogy annak a 21.07-es vonatnak a kijelzése, amihez eredetileg a pályaudvarra érkeztem, diszkrét villanás kíséretében eltűnik a kijelzőről.

További 20 percnyi ott tartózkodásom alatt, senki, egyetlen szóval sem tájékoztatott arról, hogy mi történt, miért történt, mire várjak, hazastoppoljak-e, mit csináljak, reméljek-e, esetleg dögöljek meg.

Végül céges autóval jutottam haza 11-re.

Az egészről az alábbiakat szeretném elmondani:

Nem a hidegtől törött sínen csodálkozom.

Nem lep meg a szakadt felsővezeték.

Nem döbbenek le az el nem induló mozdonyon.

(illetve igen, de erről nem most beszélnék)

A hozzáállás döbbent meg.

Az döbbent meg, hogy abban a pillanatban, amikor valami probléma adódik, megszűnik a peronzár, jegyellenőrök eltűnnek, krampácsolók felszívódnak, kallerek nem dohányoznak a peronon, egyszerre szívódik fel az egész kibaszott bagázs.

Persze-persze, nem akarnak konfliktust. Kérdezze már meg valaki érdekel-e?

Senki nem szolgál semmiféle információval, még egy olyan kérdésben sem, mint egy olyan szerelvény kimaradása, amellyel 200-300 ember utazott volna.

Ja, hogy nem tudják mi lesz?

Hát akkor is mondjanak valamit. Hazudjanak tőlem. Legyen valami ami alapján eldöntsem mit csináljak. Emelje már a szájszervéhez azt a kurva mikrofont az a szolgálatos akárkicsoda, és röfögjön bele valamit. Legalább a problémát. Az is valami.

De nem. Nem teszi meg.

Talán nem ez a dolga.

Vagy leszarja.

Mindenki rohadjon meg.

Ő alulfizetett vasutas.

Mit tudja ő mikor megy a vonat.

És a főnökei is lopnak, pedig azok keresnek ám, így hát ki nem szarja le.

Hát hallgat.

És ez a hallgatás, ez a cinikus.

Mától a bérletpénzemet benzinpénz formájában próbálom elkérni a munkahelyemen.

Tömegközlekedés, mi? Lóf……

Ui. aki ezután elkezdi az ilyenkor szokásos „nem ő tehet róla hanem a főnökei, és különben is ilyen a máv műszaki állapota dumát”, annak kívánom hogy ebben a szép időben ácsorogjon 1,5-2 órát valahol vonatra várva.

½ óra után garantáltan azt fogja kívánni, hogy szarjon sünt az összes vasutas.

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.02.15. 07:45:55

@SzaGyu: 50km 20 perc alatt? 150 km/h sebességgel? Te mivel utaztál 10 éve, helikopterrel? :) ráadásul 20 percenként?
A posztolóval megtörtént dolog pedig mindennapos. Van télen, van nyáron ilyen, amikor szardíniásdobozban fő meg az utasközönség, míg a vonat kint vesztegel a tűző napon, 50 fokban órákig...
a 60 perc késésben az is benne van, hogy a vonat korábban is elindulhat, igaz ezt olyankor illene bemondani a hangosba, hogy a vonat hamarosan indul...

ezamagyarvalóság 2010.02.15. 07:51:06

Elképedve olvasom a cikket!Ilyen megtörténhet ma Magyarországon.
Na most figyeljenek Kedves Máv-os dolgozók: Németországban, Belrinben a HauptBahnhof-on minden elektronikusan történik. Kb. 100 millió vonat indul és érkezik naponta és ott megy még az U,-és S-bahn is. Nincsennek késések!!!!Ha vmelyik vonat késne percenként moindják be és kiírják mindenhol. Az Utas a fizető "vendég". Ezt a viselkedést amit itt olvasok a Mávtól.....hááát, a Vasút vezetőjének a fejét vennék már!
Elképesztő ez az egész a 21.-ik században, ráadásul EU-s árakon.
A DB(Németország), kinyalja az utas seggét minden egyes alkalommal, mert...mégegyszer mondom....az Utas a fizető "vendég"!Hogy képzeli a Máv hogy igy viselkedik azzal akitől a fizetést kapja!El kell kapni a töküket és kirúgatni az összes ilyet!Ezt még a Balkánon sem lehet megtenni!!!!!!!

SzaGyu 2010.02.15. 07:52:00

@Rékuc:
Számolj egy kicsit és rájössz arra, hogy hülyeséget válaszoltál.
50km/ó= 50km 100km/ó = 30perc 50km-es távon. Nem kell szó szerint érteni a 20 percet, de minden esetre nem ennyi időbe telt mint most. Érted, nagy okos?

ezamagyarvalóság 2010.02.15. 07:55:14

Elmondanám még hogy Berlinben(Budapest testvérvárosa!!!!!!!!!!!!!) például kb Leányfaluig van metróközlekedés minden irányba a városban! Leányfaluig 2,8Euróból el lehet jutni kb. 45perc alatt!!!!!!
Iszonyú a lemaradás Budapesten.
Nemrég ott jártam és Szentendrére mentem ki a délutáni csúcsban tömegközlekedéssel, egészen 1óra 54perc alatt!Undorító!

Ugyandehogy (törölt) 2010.02.15. 07:58:27

Nem a hidegtől törött sínen csodálkozom.

Nem lep meg a szakadt felsővezeték.

Nem döbbenek le az el nem induló mozdonyon.
-----------------

De miért nem?
Igenis csodálkozz!
Igenis háborodj fel!

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.02.15. 08:03:06

@SzaGyu: ne haragudj, de azt írtad, hogy '50km-re el lehetett jutni 20 percenként 20 perc alatt', én ezt úgy értelmeztem, hogy 10 éve 20 percenként indult egy járat, amely 20 perc alatt elvitt 50 kilométerre. Szerény értelmi képességeim szerint 20 perc alatt 50 km = 60 perc alatt 150 km. A második számtanpéldádat, bizonyára alacsony intelligenciám miatt, nem sikerült megértenem, kérlek, nézd el nekem ezt! Te nagyon okos!

El Topo (Sgt. Elias) 2010.02.15. 08:10:57

@SzaGyu:

Nem szó szerint kell érteni, de te minden esetre hülyeséget írtál.:) Hiába osztok, szorzok, ha 50 km-t akarsz haladni 20 perc alatt, az bizony 150km/h sebességgel lehetséges.

silent76 2010.02.15. 08:19:01

Svájcban miért működik a tömegközlekedés, vagy ahogy mostanság becézik, a közösségi közlekedés? Itt is emberek dolgoznak, fizetésért, itt is utasok utaznak.
A múltkor már épp indult volna a villamos a Hauptbahnhofról. Egy alak integetett a vezetőnek. Felszállt, majd megkérdezte angolul, hogy hogy jut el a Bellevu-höz. A villamosvezető mondta neki angolul, hogyha a szebbik úton akar menni, akkor várja meg a négyes villamost, ha az érdekesebben akkor meg a 11-est, mert az a Bahnhofstrassen keresztül megy. Majd udvariasan elköszönt a turistától.
Na én magamban elképzeltem, ez hogy zajlott volna Budapesten....

Gempacsöki Boborján · http://hot-spot.blog.hu/ 2010.02.15. 08:26:46

Én nemrég fedeztem fel magamnak a MÁV-ot,de csak azért,mert jók ezek a kis elővárosi bizbasz vonatok és eddig még pontosan jött és ment mindig.

Claritas 2010.02.15. 08:27:40

a MÁV, BKV,stb dolgozók rohadtul nem keresnek keveset a végzettségükhöz képest, egyszerűen nincs,aki ki akarná rúgni a semmirekellőket. el tudom képzelni,hogy a HR vezetés mennyire topon van szakmailag, és azt is,mikor látta felelős vezető "dolgozni" a beosztottait. ha a fejük felett lebegne az,ami a versenyszférában ( bármikor kirúghatnak), egyből megtanulna mindegyik viselkedni, dolgozni,tájékoztatni. de nem csak a MÁV-nál megy ez. a minap egy távhőszolgáltatónál töltöttem 1 órát ügyintézés miatt. 8 "dolgozót" láttam,ebből egy dolgozott, 1 a magántelefonjait intézte a vállalati vonalason,egy fertőtlenítővel törölgette a kilincset a H1N1 miatt,egy a férjével csacsogott, a maradék kávézott, és panaszkodott a fizetésre. a várakozás teljes ideje alatt...

Gempacsöki Boborján · http://hot-spot.blog.hu/ 2010.02.15. 08:30:01

@silent76: Ugyan így.Miért gondolod hogy Magyarországon a villamosvezetők butábbak mint Svájcban?300x-os túljelentkezés van a BKV ezen területén is úgyhogy van miből válogatni.Másrészt itt is megvárja a villamos a futókat és mindig integetnek egymásnak a vezetők.)

silent76 2010.02.15. 08:30:36

@SteviBoy: Az a baj, hogy a MAV az államtól kapja a bevétele nagy részét, mert az utasok szinte alig fizetnek. (65 év felett ingyen, határon túliak magyar igazolványra 90% kedvezmény, tanulóknak 50% stb. stb. stb) Ameddig nem az utas a tényleges fizető addig szarnak is rá, és lopják az állam pénzét. Az a kevés utas, aki meg 100%-t fizet az meg inkább autóval megy legközelebb... Az embereknek azt kellene megérteniük, ha nem az olcsó jegyárakhoz, meg kedvezményekhez meg üdülési csekkekhez ragaszkodnának, akkor előbb utóbb a fizetésük is emelkedni fogna.

Jim Raynor 2010.02.15. 08:31:34

Az a baj, hogy ha hirtelen kapna a máv x csillió forintot, és nem lennének szegény vasutasok "alulfizetve", akkor sem változna semmi. A vasutasok mentalitása akkor is ugyanez lenne, ha nettó 1 gurigát keresnének. sokminden nem pénz, hanem hozzállás kérdése.

beachball 2010.02.15. 08:32:19

A MÁV egyike azon cégeknek,amelyek kb. 3x annyi embert tartanak el és alkalmaznak, mint amennyire szükség van.
Ezt kellene egyszer felszámolni.

silent76 2010.02.15. 08:32:56

@IárifIári: Azt hol olvastad, hogy írtam volna hogy butábbak a magyar, villamosvezetők? MSZP-s vagy-e? Azok találnak ki olyan dolgokat és adnak mások szájába amit senki nem mondott.

Gempacsöki Boborján · http://hot-spot.blog.hu/ 2010.02.15. 08:35:18

@silent76: Nekem ez jött le az írásodból.Bezzeg Svájcban így meg úgy! Bszd meg a lila tehenet és sosem voltam mszp-s.Te meg az a fajta lehetsz, aki a palacsintatésztába is képes belekeverni a politikát.

Gempacsöki Boborján · http://hot-spot.blog.hu/ 2010.02.15. 08:37:40

@Jim Raynor: Ezen nem kell csodálkozni mert ebben az állástalan világban olyan jegypénztáros van az ablaknál akiről süvít az 5 osztály,bajusza van és úgy néz ki mint exanyósom.De biztosan valakinek a valakije,egy bebetonozott ember akit ki sem lehetne onnan robbantani.

silent76 2010.02.15. 08:41:49

@IárifIári: Igazi intelligens ember lehetsz. Sehol nem írtam, hogy bárki butább Mo.-n mint Svájcban. Neked ez lejött valamiért valahonnan. Én korrigáltalak, hogy nem írtam ilyet. Erre egy intelligens svájci ember elnézést kérne, te intelligens magyar ember meg azzal válaszolsz, hogy basszam meg a lila tehenet, ami meg már nem is svájci, mert a Milkát Németországban gyártják. Na az ilyen emberek miatt jöttem el otthonról, és az ilyenek miatt olvasom a homárt is, hogy nehogy honvágyam legyen. És elnézést, hogy leemeszpéseztelek, de nekem ez jött le.

Gempacsöki Boborján · http://hot-spot.blog.hu/ 2010.02.15. 08:51:58

@silent76: Svájcban miért működik a tömegközlekedés, vagy ahogy mostanság becézik, a közösségi közlekedés?

Ez volt az első mondatod,mely arra utal hogy ebben az országban minden szar és semmi nem működik!Mosakodhaszt ahogy akarsz,de a mondat erre utalt.És igen,intelligens vagyok a lilatehénbaszás javaslat ellenére is.És leszarom a sok intelligens(?!?!) bantuniggert ott Svájcban és te nem a hozzám hasonlók miatt húztál el ebből az országból, hanem mert valószínűleg több pénzt kapsz a munkádért odakint,ergo igazi ribi vagy.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.02.15. 08:56:04

@IárifIári: lehet azért ment el, hogy ne kelljen naponta a hozzád hasonló agresszív barmokkal vitáznia, akik mindenért a másik torkának ugranak. A városban is vicsorogva közlekedsz? Szép látvány lehet.
Az egy másik dolog, hogy mi vagyunk a hülyék, hogy otthagytuk azt a szart és külföldről is homározunk. Majd leszokunk erről is.

Tibike15 2010.02.15. 08:59:31

A vasutasokat nem érdeklik az utasok, ezt már többször leírták, kivéve amikor sztrájkolnak és jókat röhöghetnek a lúzereken, akik vonatozni szeretnének. Régen, hajaj még a múlt évszázadban, 95-98 között vonatoztam sokat és ha nagy hó leesett, akkor nem is volt kérdés, hogy a kocsit leteszem átváltok vonatra, mert ha késett is 5-10 percet, gyakorlatilag meg se érezte akkoriban a vasút a havat. Nem tudom mi változott? Lehet, hogy 15 éve még a hó minősége teljesen más volt és könnyebb volt takarítani a sineket meg váltókat. Ez a szemét 2010-es hó, ezt már nem olyan könnyű eltakarítani.

Számtalan olyan eset van, hogy bemondják 15 percet késik a vonat, aztán utána nem mondanak semmit, pedig már 30 perce várok, aztán még mindig semmi, 1 óra várakozás után megjön a következő vonat vagy az elözö, a fene se tudja, a lényeg, hogy kimaradt egy, megszívtad paraszt, minek akarsz ilyen hóban vonatozni.

Nem akarok politizálni, de ahogy rohad szét az ország az utóbbi pár évbe, korrupció, nemtörődömség, céltalanság. Ugyanezt lehet látni a vasúton is, ahogy telik az idő, nem jobb lesz a szolgáltatás, hanem egyre rosszabb.

Gempacsöki Boborján · http://hot-spot.blog.hu/ 2010.02.15. 09:01:16

@Rékuc: Mert odakint a sok Afrikai bevándorló az olyan jóember?Tudod könnyebb megfutamodni a problémák elől mint megoldani őket vagy együttélni velük.Aki erre hivatkozik mint te és silent76 az egyrészt gyáva,másrészt kényelmes harmadrészt hazug.Mert az egyetlen amiért elmennek ebből az országból az emberek az a pénz.

És természetesen szamurájkardal közlekedek és minden szembejövőnek átharapom a gigáját.
Hülye.

rezisztencia 2010.02.15. 09:03:25

A dolog baromi egyszerű. Az Egyesült Államokban a vasút privatizációja előtt minden sinkilométerre 3 alkalmazott jutott. A privatizáció után egy alkalmazottra három kilométer jut. Azután mennek a dolgok.

Gempacsöki Boborján · http://hot-spot.blog.hu/ 2010.02.15. 09:03:27

@Tibike15: Ennek oka a sok bebetonozott IQ gyenge alkalmazott,akik nem adják át a helyet a fiatalabbaknak mert közel van már a nyugdíj vagy mert mellette is dolgoznak.

silent76 2010.02.15. 09:06:16

@IárifIári: Feladtam. Maradok. Egyébként lehet, hogy több a fizetésem itt, de az árak is magasabbak, úgyhogy hónap végére itt sem marad semmi, mert ami maradna, azt meg eliszom.

kötözködő 2010.02.15. 09:07:23

@Lili Marleen: Ha alul van fizetve, miért nem megy máshová dolgozni? Ja, hogy a képességei alapján máshol sem kapna többet, vagy fel sem vennék? Akkor meg lássa el tisztességesen a munkáját. Nem kell az utasok seggét kinyalni, csak végezze el, amit kell, korrekten.

Peetee 2010.02.15. 09:09:46

Tökmegértem a csávó problémáját!

A lényegen nem változtat, de azért 1 dologra felhívnám a figyelmet:

A 60 perc késéssel indul, az nem azt jelenti, hogy halálpontosan akkor!
A késés NEM menetrend, írják ki, hogy 43 v. 58 perc késés?

És amikor érkezik a vonat késéssel?
Ha kiírjájk,h 40perc késés VÁRHATÓ, én meg elmegyek kávézni, és 32 perc után befut a vonat, én leszek a hülye, ha lemaradok róla...

Ha el tudnak végre indítani egy vonatot, nem fognak várni, vágányt üresen tartani, mert "azírtunk ki, hogy 60 perc, várjunk még 5-6percet öreg!...

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.02.15. 09:12:49

@IárifIári: ha nagyon érdekel, akkor nem a pénz miatt költöztem (menekültem) el, hanem többek között azért, hogy ne kelljen kinyomtatott jogszabályokkal a zsebemben közlekednem, hogy az alapvető jogaimat tudjam érvényesíteni (lásd szomszéd poszt) és ne kelljen naponta agresszív barom jegyellenőrök, eladók, hivatalnokok, orvosok és egyebek között lavíroznom.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.02.15. 09:14:41

Svédországban az úgy van, hogy ha késik egy vonat, akkor az utasokat egyenként felhívják telefonon, és megkérdezik, hová megy.
Aztán mindenkit taxival elszállítanak a megadott címre.

Gempacsöki Boborján · http://hot-spot.blog.hu/ 2010.02.15. 09:14:46

@silent76: Na de elmentél idegenbe a májadat tönkretenni?Minek?D

Amúgy megértem hogy ha az emberek mennek szanaszét a világba ebből az országból,mert itt a nullánál is kisebb az esély arra,hogy jusson bármire is az életben az állampolgár.Hacsak nem olyan talpraesett és okos és szép mint én.(csak vicc volt).

Teng-Hsziao Gerzson 2010.02.15. 09:15:09

Tudtátok-e, hogy a MÁV-nál TÖBBE KERÜL A JEGYEK ÉRTÉKESÍTÉSE, MINT AMENNYI BEFOLYIK BEVÉTELKÉNT BELŐLÜK?
Ezek után én már nem csodálkozom semmin. De ebben a rezisztencia által írt 3 alkalmazott/km és alkalmazott/3km dologban elég sokminden benne lehet... Már a zárt peronon lévő jegyellenőrök néhány havi béréből fel lehetne szerelni ilyen elektronikus belépő kaput. Igen, ma már olyat is, amelyiknek nem kell újfajta, speckó jegyet nyomtatni, hanem felismeri az eddig használtat is.
Meg lehetne itt oldani a dolgokat, csak előbb ki kéne pucolni a szart a felsővezetésben.

nehülyéskedj 2010.02.15. 09:15:42

@rezisztencia: Rendben, de a német állami vasutaknál miért megy jól?

silent76 2010.02.15. 09:16:29

@IárifIári: Mert itt az egészségügy is működik, és hamar meggyógyítanak, nem úgy, mint otthon. :-))))

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.02.15. 09:16:44

@Peetee: ezért kellene BEMONDANI, hogy az ikszedik vágányról a vonat hamarosan indul, kérjük befejezni a beszállást!
Basszus elmegyek tanácsadónak és egy-egy ilyen alapvető tézist százmilliókért fogok csepegtetni a MÁV-nak. Mindenkinek jó lesz.

foto háber 2010.02.15. 09:18:14

waylander ha nem találod fel magad a nyugatiba akkor rohadj meg a hidegbe

Gempacsöki Boborján · http://hot-spot.blog.hu/ 2010.02.15. 09:19:07

@Rékuc: Lehet hogy kevés bűnügyi filmet néztél,de én állítom,hogy Magyarországon az agresszivitás elenyésző a nyugati országokhoz vagy az USÁ-hoz.Mexikóhoz,stb-hez képest,ahol mész az utcán és simán lelőhet bárki szembejövő.Nem tudnék így élni hogy ettől kelljen rettegnem.Akkor már inkább a kurvaanyázós köpködős magyarok.Itt sokkal biztonságosabb mint bárhol máshol a világban.

Gempacsöki Boborján · http://hot-spot.blog.hu/ 2010.02.15. 09:22:06

Csak úgy mindenkinek:A MÁV Trianon óta haldoklik,ugyan is első cél a VH után az volt hogy megsemmisítsék az ország vasúthálózatát,ami akkor legendásan fejlett volt és kiterjedt.

Gempacsöki Boborján · http://hot-spot.blog.hu/ 2010.02.15. 09:25:09

@Rékuc: Na meg pont a hideg Svédekhez???Ha már mennék akkor is csak melegebb éghajlatra ahol a tenger akkor is távol marad majd ha 6 métert emelkedik,nincsenek földrengések vulkánkitörések,nincsenek terroristák és cunamik,háborúk és súlyos járványok.Tudsz ilyen országot?Mert én nem,ezért maradok itthon.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.02.15. 09:27:39

@IárifIári: amit említesz, cunami, áradás stb, mind meleg éghajlaton fordul elő :) szóval szerintem a Maldív-szigeteket húzd ki a listádról :)

Fehérszakál 2010.02.15. 09:28:50

Én már autóval járok be dolgozni, pedig havi 35-40 ezer csak az üzemanyag költségem, ugyanerre a távra a vonatbérlet meg 35 ezerbe kerül. Vonattal a napi utazásom 7 óra volt, míg autóval 2 óra csak. A 30km/h-val döcögő büdös és koszos vonatokat nem kívánom vissza.

trickortreat 2010.02.15. 09:31:45

@IárifIári: hu te nagyon tudsz :D Pesze az meg sem fordul a fejedben, hogy az USA nem mindenhol ugyanolyan. "mész az utcán és simán lelőhet bárki szembejövő" - latszik, mennyire nem vagy kepben. Persze, vannak ilyen teruletek, egyes nagyvarosoknak bizonyos varosreszei.
De azert otthon it van pl. Kobanya-Kispest, meg meg jopar huzos kornyek. Siman kinyirhatnak otthon is.

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.02.15. 09:33:45

Elég régen vonatoztam, de régen úgy ment, ha bemondták, hogy 30 perc késés lesz, azért mindenki fogta két kézzel a vonatot, mert ennek ellenére bármikor elindulhatott.
Egyszer megkérdeztem a helyi állomásfőnököt, hogy ez mire jó, azt mondta: Ha bemondom, hogy egy órát késik és fél óra múlva mégis jön/megy a vonat, akkor mindenki örül. Fordított esetben hallgathatná a hőbörgőket.

Sokan nem ismerték akkor sem a kezdők közül ezt a metódust. Őket a vonatból néztük, ahogy földhöz csapkodják csomagjaikat, emelt térdes futással szaladnak a hóban.

Gempacsöki Boborján · http://hot-spot.blog.hu/ 2010.02.15. 09:35:11

@trickortreat: Az USÁ-ban sokkal könnyebben kinyÍrhat akár egy rendőr is,aki fegyvernek nézi a ceruzát a kezedben pl.Telistele van drogkereskedőkkel,utcai harcokkal mittomén,nem biztos hogy így van de én egyáltalán nem látom biztonságos helynek az államokat.De lehet hogy csak túl sok amcsi filmet méztem.

Gempacsöki Boborján · http://hot-spot.blog.hu/ 2010.02.15. 09:37:17

@trickortreat: Mondanám hogy kimegyek megnézni ha nem félnék attól hogy binládenék lelövik a repülőt.D

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.02.15. 09:38:06

@twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX: Aztán a Centrum-Máv Zrt. vagy a Hospinvest MÁV Nyrt úgy rendbe szedi majd a dolgokat, hogy csuda!
(A MÁV addig volt működőképes, amíg állami félkatonai vállalat volt, és nem szedték szét a javait és a szolgáltatásait kismillió kft-re, amelyek csak arra jók, hogy kilopják az állami támogatást, és cserébe megfelelő helyekre jattoljanak. Pedig van, akit megfizetnek, valamelyik korábbi MÁV-führer kb. annyit keresett, mint az USA elnöke. )

trickortreat 2010.02.15. 09:40:05

@IárifIári: lehet hogy valoban tul sok amcsi filmet lattal. A rendorrol annyit, hogy itt kb hozzad sem szolhat, ha nincsen alapos gyanuja ra (pl lehalgatott es kideritette elore, hogy drogkereskedo vagy). Meg hogy leloni... Nagyon nem vagy kepben. Most epp Amerikaban elek, itt meg sosem feltem az utcan, otthon mar sokszor...

calvin&hobbes 2010.02.15. 09:47:35

Miert van az hogy ezen meg sem lepodok?

Viszont ami nalam kiveri rendszeresen a biztositekot, hogy SOHA nem talalkoztam meg baratsagos es udvarias kasszassal...
A legjobb az az volt, mikor az egyik allomason a wc irant akartam erdeklodni mert sajnos a jelek nem mutattak az iranyt --- mert nem is voltak jelek! -- sehol mav alkalmazott, csak a kasszaban meg az informacios fulkenel, de mindegyik elott legalabb 10 ember, az informacios fulkebol viszont eppen jott ki egy egyenruhas holgyike, odalepek hozza udvariasan koszonok, elnezest kerek, mondom kerdeznek valamit erre ramordit, hogy o most nem dolgozik, mert cigi!szunete van, es alljak be a sorba ha akarok tudni barmit is!!! Bammm .... Edes!
Vagy mikor a penztaros lecseszett mert vissza akartam valtani a jegyet mert a vonat 2! orat kesett, mondvan hogy miert vette meg a jegyet, ha meg sem utazik??

renz 2010.02.15. 09:48:45

Részemről az autó vs. tömegközlekedés valahogy így néz ki (Budaörs, Törökugrató - Ferenc körút):

20 perc (parkolással) vs. 60 perc (szorozva kettővel, ha oda-vissza)
12000 HUF/hó vs. 16000 HUF/hó
Télen meleg, nyáron hűvös vs. Télen k*rva hideg, nyáron k*rva meleg
Akkor megyek amikor akarok vs. este 23:00-05:00 között csak gyalog
A kedvenc zeném szól (vagy épp csend ha arra van szükség) vs. a kisebbségi a mobiltelefonján, kihangosítva üvölteti a bódigusztit és/vagy 6-8 fülhallgatóból hallok 6-8 féle zene "ciccegő" hangjait
Mindig van helyem :) vs. ha a végállomáson odébb lökdösök 1-2 embert, akkor talán van helyem
Kellemes illat, tisztaság vs. iszonyat bűz, förtelmes kosz
Nincs sztrájk vs. véletlenszerű, nevetséges sztrájk

Tényleg érdemes tömegközlekedni. Komolyan sajnálom azokat akik rá vannak kényszerülve hogy használják ezt a szart, amit tömegközlekedésnek csúfolnak itthon.

elwood 2010.02.15. 09:52:24

"Múlt hét csütörtökön este 21.00-re értem ki a nyugatiba,"

szóval utolsó vonat indulása előtt 7 perccel érkezel, hát igen

"az 21.07., ezt még éppen elcsípem.
Majdnem. A vonat, ... elindult. 7 perccel a kiírt idő előtt."

vagyis 21:00 -kor, akkor értél a pályaudvarra nem ? vagy valami nem kerek ?

"
Senki nem szolgál semmiféle információval, még egy olyan kérdésben sem, mint egy olyan szerelvény kimaradása, amellyel 200-300 ember utazott volna.
"

kiket kérdeztél meg ? ez nincs a sztoriban benne

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2010.02.15. 09:54:01

Hétvégén Balatonról kellett hazajönnünk.

Aggódva hallgattam az időjárásjelentést a hófúvásokról. Először úgy ítéltem meg, hogy talán gyorsabb, biztonságosabb, kényelmesebb, olcsóbb lehet a vasút (emlékképek 20 évvel ezelőtti ICről, ami tiszta, kényelmes, pontos, üdvözölnek a megállókban stb.) aztán eszembe jutott, h ez "kissé" megváltozott azóta, inkább a kocsi mellett döntöttem, kockáztatva, hogy lehet vissza kell fordulni, vagy kiásni a kocsit. Aztán egy óra alatt háztól házig itt voltam, állítólag ennyit kellett volna várni a vonatra és 4x ennyit az útra. örülök, h így döntöttem

renz 2010.02.15. 10:01:31

El is felejtettem:
A máv menetrend olyan, mint a katalógusokban a fényképek: tájékoztató jellegű

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.02.15. 10:07:11

"diszkrét villanás kíséretében eltűnik a kijelzőről"

Hogyan lehet diszkréten villanni?

Victoorius · http://www.konzolcenter.hu 2010.02.15. 10:13:38

A MÁV ugyanúgy az ország szégyene, mint a BKV...

MatseQ 2010.02.15. 10:14:46

Hárman mentünk volna Sárvárra, első felindulásunkban vonattal. Oda-vissza 22.000Ft és kb 7 óra menetidő. Nem vagyunk elmebetegek így beültünk az autóba. Összesen nyugodt tempóban 4,5 óra menetidő és 7500Ft... A menetidő még nem is lenne kirívóan lassú ezen a viszonylaton de, hogy tök egyedül is megéri inkább autóval menni az már nagy gáz... Ezek után nagyon csodálkozom, hogy bárki is vonatozik. Még én sem pedig vasútbarát vagyok.

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2010.02.15. 10:14:58

@Cifu78: "...vagy ennyire nem érdekli őket az a cég, amelytől a fizetést kapják a munkájukért."

Állami cég lévén tőlünk kapják a fizetést.

babybeluga 2010.02.15. 10:23:47

A címet olvasva a saját múltheti "kalandom" jutott eszembe, azt hittem, arról szól majd a poszt. Nem lettem boldogabb, hogy nem, hogyz mások is mennyit szívnak a mávval. Nekem múlt héten 2 és fél órámba került a Nyugati-Monor utat abszolválni, ebből majdnem 2 óra volt a Nyugatiban a várakozás. Történt ugyanis, hogy egy kerekeskocsis hölgy szeretett volna a mi vonatunkkal utazni (később azt is elmesélte, hogy 1 héttel korábban jelezte ezt a máv felé pontos járat megjelöléssel), de nem tudott felszállni a vonatra, mert nem találták meg az emelőszerkezet kulcsát, és addig nem indulhatott, míg meg nem találták... Ezen a vonaton több mint egy órát vártam, majd elindultam szerencsét próbálni (ugye ilyenkor olyan nehezen veszi rá magát az ember: mivel no info, ezért az a kép lebeg előtte, hogy amint leszáll, elindul a vonata), a következő vonatra már nem fértem fel, a nálam szemfülesebbek dugig töltötték, még az ajtóban is álltak, majd a következő zónázóra felültem, ami fél órás késéssel indult. És közben egyszer be nem mondták, hogy mire számítsunk, miért van a késés, mégis melyik vágányhoz menjünk oda, melyik fog indulni legközelebb (persze a bérletellenőrző kispajtások sem tudták...).

babybeluga 2010.02.15. 10:25:19

na, látszik, hogy meló mellett írtam... bocs a szóismétlésekért

Rebca 2010.02.15. 10:28:54

Az én rózsám vasutas, és ő nem sztrájkol mert nem a vsz-nél van, plusz mert kurvára nincs köze vonatokhoz csak a telefonhálózathoz :D Tehát kéremszépen vele ne szarassunk sünt. Mondjuk amikor valaki azt mondja hogy "vasutas vagyok" mindenki azt gondolja hogy hűű, vonatot vezet, meg ilyesmi. :)

szita szita péntek 2010.02.15. 10:32:04

Azon is csodálkozom, hogy bárki igénybe veszi a mávot. A jegyár ott tart, hogy egy személynek, kocsival is gazdaságosabb az utazás. (Gyerekkoromban kb. 2.5 főnél volt egyenlő az ár. Pedig akkor olcsóbb volt a benzin...)
A MÁV-ot csak az állami támogatások rendszere tartja fenn. És itt most nem (csak) arra gondolok, hogy állam bácsi direktben pénzt ad neki, hanem hogy mindenféle kedvezményeket működtet a diákoknak, nyugdíjasoknak, akárkiknek. No ilyenkor a MÁV nem olcsóbban utaztat - á dehogy, A különbözetet az állam tolja a vasút zsebébe. A helyett, hogy a pénzt a diáknak, nyugdíjasnak, ingázónak, akárkinek adná, hogy gazdálkodjon vele belátása szerint! Lehet a diák szívesebben lakna albérletben, a nyugdíjas meg nem akarna két fej káposztáért vonatozni, mer' a nagyvárosban olcsóbb.
Mindeközben a szolgáltatás minősége csapnivaló. Az elvira pontatlan, téves infókat ad. Évente 1-2 (de lassan több) sztrájkot tartanak. Hmmm - finom.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.02.15. 10:35:51

@betépett felhasználó:
Egy egy korrekt villanás.
Na de itt el is tűnt valami.
Azt akkor így hogy?

daito 2010.02.15. 10:41:52

Srácok, menjetek már a fenébe ezzel a "a főnököktől bűzlik a hal" típusú dumával, meg azzal, hogy a főnököktől látják a "beleszarós" hozzáállást (politikusoktól), és azt is, hogy "szarul" keresnek. Ugyanezt a BKV-nál.

Ez a hozzáállás érvényesül idehaza a legtöbb helyen: tömegközlekedés, egészségügy, államigazgatás, állami szervek, posta, bankok, távközlési cégek, szolgáltatók, kereskedelmi egységek esetében. Ez a Homár, itt naponta 5 hasonló példát lehet olvasni: alig tudnék olyan céget, szervezetet idehaza említeni, akik ne sz*patták volna meg a kedves ügyfelet, "partnert".

Ez Magyarország, a Balkán szerves része, itt sportág az, hogy sz*passuk egymást. Én szívok a hatóság előtt, viszont cserébe én is szívatom az ügyfeleket, akik szívatják a sajátjaikat. Pénzügyeinket bankokon keresztül intézzük, akik mindannyiunkat lealáznak, ha szerencsénk van, akkor intézhetjük mobilon/neten a dolgokat, ha nem, akkor hívjuk a szolgáltatót és anyázunk.

Ennél csak egy sportágban vagyunk jobbak, kifogások, magyarázatok kitalálásában, megfogalmazásában, a másik szidalmazásában.

Pont nem érdekel, hogy KITŐL kapják a fizetést. Kapnak. Ebben az országban is tucatnyi olyan hely van, ahol összetennék a két kezüket az emberek egy MAV kaller munkájáért és fizetéséért.
Pont nem érdekel, hogy mennyire fizetik meg. Mert még olyat nem hallottam, hogy "engem jól megfizetnek, nem szeretnék többet keresni". Mindig, mindenkinek sír a szája.
Pont nem érdekel, hogy a főnök mennyire jól végzi a munkáját, mivel az alkalmazottak munkáját látom. Ebben az országban nem vagyunk képesek túllépni azon, hogy csak akkor lehet és kell jó, igényes munkát végezni, ha a főnök(ség) is jó, igényes, és ott áll korbáccsal/géppisztollyal az ember háta mögött.
A dolgozó, az alkalmazott magától nem szükséges, hogy igényes, jó munkát végezzen.

Ez itt a fő baj.

Chaby 2010.02.15. 11:12:13

Alulfizetett?? Ki a fenét érdekel? Amikor felvették az adott munkakörbe, megmondták neki, hogy mi lesz a feladata (feltéve ha nem főnök. Annak nincs feladata), mennyit kell dolgoznia és ezért mennyi pénzt fog kapni. Ha akkor ezt elfogadta, most ne rinyáljon!
Amikor kezdtem a munkahelyemen, nekem is elmondták. Akkor elfogadtam, most mi alapján dumáljak? Annyira utálom ezt a keveset keres, keveset dolgozik hozzáállást! Vagy menjen akkor máshova, vagy maradjon csendben, végezze a DOLGÁT és örüljön, hogy van munkahelye. Asszem lennének páran akik szívesen cserélnének vele, csak legyen munkahelyük. Szal akármennyit is keres örüljön neki és DOLGOZZON!!

caligne 2010.02.15. 11:27:33

Ez egy mikroblog archívum?

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.02.15. 11:29:41

A blogmotor is alul van fizetve.
Nem tolja ki a kommenteket.

waylandder 2010.02.15. 11:34:34

@Sün‼:
lehet hogy a szemem mögött villant valami.
:)

waylandder 2010.02.15. 11:40:26

@elwood: senkit, merthogy senki nem volt ott.
Elektronikus kijelző az, amin elvileg mindent megjelenítenek.
Hangosbemondó az, ahova elvileg minden infót bemondanak.

na persze lehet kérdezni, miért is nem mentem információra, megatöbbi.
(mert még egy elhussanó vonatot nem akartam elszalasztani, azért)
de ettől a mondanivalóm még ugyanaz marad.
2 módon (és akkor az eltűnt alkalmazottakról nem beszélek) informálhatnának, és nem teszik.

waylandder 2010.02.15. 11:42:32

@elwood: mit nem értesz?

nem utolsó vonat, hanem a 21.07-es előtt kiérek, 21.00-ra.

20.07.-es 60 percet késik.
20.07.+ 60 perc az 21.07.
még volt elvileg 7 percem.
ennek örültem, hiába.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.02.15. 11:45:25

@waylandder:
Nade diszkréten, vagy indiszkréten?
Mert ez nem mindegy.
Hovatovább fontosch!

nyílméregbéka 2010.02.15. 11:47:04

Azt nektek még nem mondta egy MÁV-os, hogy az utasnak még legyen vasutas szakképzettsége is?
Nagy nyári vihar után Dunaharasztiról akartam Kőbánya-Kispestre menni. OK, hogy késett félórát. Úgy értem oda, hogy két vonat állt bent,mindkettő arccal (= mozdonnyal) Kunszentmiklós felé. Kijelző nincs, mikrofonba senki nem röfögött semmit. Ott álltam, mint fasz a lakodalomban, és tanakodtam, hogy melyik merrefelé fog vajon elindulni? Értelemszerűen nem akartam a másik irányba menőre felszállni. A bakterház pedig egy kis aluljárón túl volt, praktikusan messze az utasoktól.
Egyszercsak az egyik vonat egy szó nélkül elindult Kőbánya felé.
EKKOR átmásztam a bakterházhoz, és megkérdeztem a forgalmistát - ott ült a mikforon előtt, de bele nem beszélt volna - hogy mi a fsz van, hogy elindult a "háttal álló" vonat csak úgy.
Az ott tartózkodó vasutas bácsi meg nevetve kioktatott, hogy kis buta vagyok, mert tudhatnám, hogy a vonat irányát nem a mozdony holléte határozza meg, hanem ilyen meg olyan jelzések vannak elöl meg hátul, és ezt nekem (= az utasnak) tudnom kellene.
Ja, b*zmeg... a sebészorvosnak is én mutassam tán meg, hogyan vegye ki a vakbelemet? Anyátok.

waylandder 2010.02.15. 11:48:06

@Sün‼: valószínűleg diszkréten, mert ha akkorát villant volna, hogy más is látta volna, akkor most nem tudnék írni, mert nem lenne fejem.

waylandder 2010.02.15. 12:02:01

@scani: ha komolyan gondolod, hogy az általam leírt sztoriban az a boncolgatandó, hogy ÉN nem tettem meg mindent azért hogy információt kapjak, akkor vagy te is vasutas vagy, vagy egyszerűen rosszindulatú, esetleg mindkettő.
ha ÉN vagyok a felelős, és a tehetetlen, akkor minden bizonnyal a rendszer jó, minden rendben van, sünöket vegyük ki császárrel, nem szóltam semmit.

menj már.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.02.15. 12:07:14

A blogmotor kettéharapta a kommentemet.
Dél múlt.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.02.15. 12:09:12

@waylandder:
Hát ez nagy szerencsének tekinthető
Fej nélkül tényleg elég nehéz írni.
De olvasni se lehet egy leányálom.

Gempacsöki Boborján · http://hot-spot.blog.hu/ 2010.02.15. 12:24:04

Bezzeg Brüsszelben összemennek a vonatok.Mert az ottani vasút olyan bezzeg...

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.02.15. 12:25:44

@IárifIári:
Ott is lehetett valami diszkrét villanás.
Azért volt.
Bezzeg a svédeknél...
Ehh, nem is mondom.

elwood 2010.02.15. 12:51:04

@waylandder: gondolom 20.07 -es mire elindult betudták 21.07-esnek.

én csak arra utaltam, hogy ha 21.07-es vonattal akarok menni akkor nem 21.00-ra érkeznék ki.

lehet, hogy bemondták 20:58-kor, csak akkor még nem voltál ott. másrészt azt írtad 21:00-kor érkeztél, utána azt hogy a vonat 21:00 elindult. vagy az ajtóból indult ahová érkeztél vagy csak eltelt egy kis idő közben míg odaértél a vonathoz

nem akarom azt szarkupac mávot védeni, csak a sztorit nem tartom annyira fekete-fehérnek mint leírva látszik.

waylandder 2010.02.15. 13:00:00

@elwood:
munkába járva, naponta vonatot használva szerintem nem indokolt hogy korábban menjek ki egy vonathoz.
arról nem is beszélve, hogy nem is tudtam volna korábban kimenni.
érkezésem előtt lehetséges hogy bemondtak valamit, csakhogy mi van a bemondás után érkezőkkel? ők még mindig időben érkeztek, és semmi infójuk nincs.
ráadásul azok az utasok, akikkel beszéltem, szintén nem voltak informáltabbak nálam.

a sztori pedig szerintem fekete-fehér.
:)

waylandder 2010.02.15. 13:02:01

@IárifIári: itt egy ilyen jellegű balesetnek egyre kissebb a veszélye, mivel egyre kevesebb lesz az olyan vonal, amelyen egyszerre két, működő szerelvény is közlekedik....

:)

keptündzsekk 2010.02.15. 13:12:34

@elwood: kérdés az, mennyi az az idő intervallum amit még betud a máv :))

Lord_M_ 2010.02.15. 13:16:15

A történetben tényleg az sántíthat, hogy a levélíró 21:00-ra ért az állomásra, és a megérkezésének pillanatában már el is ment a vonat. Mindezt úgy, hogy ennyi idő alatt a vonat utolsó kocsiáig elért.

tehát megeshet hogy zéró idő kellett a vonat elérése és a megérkezés között, ez lehetséges ha a vonat azokon a vágányokon (valamelyiken) állt amelyik a bejárathoz közel leledzenek.

Ugyanakkor, a 20:07-es 21:07-esként történő indítása 21:07 előtt pofátlanság. a 20:07-es 21:00-ás indítása ÉS a 21:07-es járat törlése meg mégnagyobb.

Szóval az olyanokat kéne kerékbetörni, akik az ilyen döntéseket hoznak.

Az meg az egésznek a csúcsa, hogy a tájékoztatást ahogy kell lenyelik. És ez már számtalan helyen le lett írva, hogy a kedves vasúttársaság tkp. tojik az utasra...

waylandder 2010.02.15. 13:21:07

@Lord_M_: a nyugatiba az 1-től talán 6-os-ig számozott vágányok oldalán léptem be.
21.00-kor.
induló vonatom kb. 50 m-re volt.
lehetséges, hogy a vonat seggéhez 21.00.30-kor értem oda.
grafikont, függvényeket csináljak?
ez a lényeg?

mindannyian bölcsészek lennénk?

Jim Raynor 2010.02.15. 13:24:32

@elwood:

"én csak arra utaltam, hogy ha 21.07-es vonattal akarok menni akkor nem 21.00-ra érkeznék ki."

hát hányra, bammeg?

Jim Raynor 2010.02.15. 13:31:10

@elwood:

és ez milyen függvény alapján jött ki, bammeg?

redriot77 2010.02.15. 13:37:23

Szibériai kényelem, közép-afrikai modor és pontosság, nyugat-európai árakon: ebben rejlik a MÁV egyedülállósága!

öcsi55 2010.02.15. 14:19:06

MÁV egy szégyen.
Vonatok koszosak,hidegek és szinte
mindig késnek.

Hétvégén amit a Balaton É.partján
műveltek,nagy vizfejnek köszönhető!
Hogyan lehet eyg mozdonyt,ki küldeni
hófuvásba hóeke nélkül.

Tarika · http://isitchristmas.com/ 2010.02.15. 14:39:45

@Jim Raynor: én pl. akkor 21.06,30 másodperckor :)

ArnoldBácsi 2010.02.15. 15:02:14

én nem csodálkozok ezen.

Lord_M_ 2010.02.15. 15:04:00

@waylandder: jelentem fejlesztő :)

én csak azon haladtam végig, amit mások írtak, láthatólag feltételes módban írtam " sántíthat "

másfelől pedig ha nem is függvény, de a leírás alapján azért van némi időzavar, mert a1) látod hogy van még időd (tehát megtalálod a táblán a leírást, örvendezel) elindulsz, a vonat végéig elérsz és e kettő között a leírás alapján nincs idő.

DE! és ez a lényeg :

A máv a köcsög ebben, a 21:07-es vonathoz ha 21:00-kor kint voltál, bőven elég. A késő vonatot a másik helyett indítani még csak hagyján, de akkor annak az idejében... és nem előbb... ha meg előbb akkor a másik járat törlése a pofátlanság.

meg az hogy infó nélkül hagyják az utasokat

szóval a leírásodban lévő anomálián felül bőséggel neked van igazad.

szóval az ügyben felelősök és sunnyogók farfekvéses extrahosszú tüskékkel lévő sünöket... oda-vissza

waylandder 2010.02.15. 15:16:27

@Lord_M_: aggódó, és ebből fakadóan tüskéit felborzoló tarajossül ha mondom.

Rittyentett Hőzönbőzön 2010.02.15. 16:53:45

Egy-két hónapja volt felsővezeték-szakadás miatt kissé kaotikusan közlekedtek a vonatok. Mi, utasok feltételeztük, hogy a mozdonyvezető vagy valaki majd bemondja, ha esetleg át kell szállnunk egy másik vonatra, mert az mondjuk előbb indul tovább. De nem, akik a vonat elejében voltak, látták, hogy a mozdonyvezető kiszáll és elsétál. Ők amúgy kedvesek voltak, hátraszóltak a többi utasnak és tájékoztattak mindenkit arról, hogy a vezető lelépett. Innen tudtuk meg, hogy nem megy tovább a vonatunk.

flowers66 2010.02.15. 22:18:58

A@Cifu78:
Nincs a Mávnál 75-s IQ feletti ember semmiképp, mert akkor okosabb lenne a fő-fő vezetőknél, az meg mán hogy néz ki, hogy a beosztottnak több esze van, még ha kis főnők is...
Szerintem Szibéria a megoldás: Csak máv-dolgozók ülhetnek fel az arra menő vonatra, és valahol megáll a tajga közepén, úgy 120 évre...mementónak az utókornak!!:-)) :-((

crey7 2010.02.17. 23:40:03

@ikiss68:
A wapon és neten a késésekről annyit, hogy a Veresegyház-Váci vonal rendszeresen 1,5 órával indulás után kezd csak el frissülni, amikor már kitörölhetem a seggem vele, hogy hol jár a vonat. A másik fele az, hogy hasonló eset volt valamelyik nap ezen a vonalon, a helyzetet kicsit cifrábbá teszi hogy ezen a vonalon csak egy sínpár van, és csak a nagyobb állomásokon van belőle kettő - vagy több.

Namost ha olyan helyen mint pl. Alagi major lerohad egy vonat, na aznapra megállt az élet ezen a viszonylaton (ahogy történt ez néhány napja).

Ugyanúgy egy órás késéssel indult a 19.00-ás, senki egy büdös kurva szót nem mondott, csak annyit hogy késéssel indul. Hát fasza. . .
Mire elértünk Rákospalota-Újpestig ott berángatták a kalauzt és a mozdonyvezetőt, akiknek az lett a feladata, hogy a felbőszült utasokkal közöljék, hogy még itt állunk 30 percet.

Az Elvira oldaláról persze 22:00-ra törlődött a késő vonatok adatai - mármint a kirívó késések (99 percre írta a 18:00-ást és a 19:00-ást is). A 3-4 percesek nem. . . érdekes. . .

Ja a legszebb az egészben, hogy a 19:00-ás 20:07-kor indult el, és akik esetleg a 20:00-ásra ültek fel (mert nem is figyelte a másikat, vagy megszokásból ment ahhoz a vágányhoz, stb. . . azoknak indulás előtt két perccel szóltak, hogy hopp át kéne menni a másik vonathoz. . ..
süti beállítások módosítása