Remek, hogy vannak olyan Homár-olvasók, akik ha kell, személyesen is fellépnek, ha szorult helyzetbe került külföldit látnak. FaBRIK a kisföldalattin lépett akcióba, egy brit házaspár oldalán. Egyikük jegye nem volt kezelve, meg is kapták érte a magukét, pedig FaBRIK sokkal több empátiát várt volna el az ellenőrtől. FaBRIK álma a szociális viszonyokat helyesen értelmező, európai szinten tájékozott BKV-ellenőr. Országimázs-sztori alant:
Nem gondoltam volna, hogy egyszer írni is fogok, nem csak olvasni. :-)
A történetem a következő:
Május 1-én kicsi családommal felkerekedtünk, hogy megnézzük mit kínál a népnek a főváros majális gyanánt. Mivel nem szeretek folyton a kocsiban tespedni, és a Kisföldalatti kedves gyermekkori élményeket idéz fel bnnem, igénybe vettük a BKV szolgáltatásait. Itt találkoztam a következővel:
A Deák téri és a Vörösmarty téri megálló között egy ellenőr hölgy (401-es, vagy 410-es lajstromszámmal) beszélgetett egy turista párral, akik jól szituált, 60 év körüli és elsőre láthatóan brit állampolgárok. A beszélgetés persze egy kicsit túlzásnak tűnhet, mert az ellenőr angol tudása a „Not valid” kifejezésig terjedt. Nem nagyon akartam beleszólni, úgyhogy a Vörösmarty térnél leszálltunk a családommal és elindultunk. A szemem sarkából azonban láttam, hogy a BKV képviselője még mindig magyaráz és veszi elő a kis jegyzeteit. Végül csak nem hagyott nyugodni és a családomat hátrahagyva visszamentem, mivel én is szoktam elveszett túrista szerepében tetszelegni külföldön, illetve kollégáim 60%-a külföldi.
Láttam, hogy a hölgy már veszi is át a pénzt, miközben a turisták mutogatják a jegyeiket. Az egyik láthatóan kezelve volt, a másik pedig nem. Az ellenőr pedig folyamatosan csillogtatta angol tudását a „Not valid” kifejezéssel.
Így hát megkérdeztem, hogy ezt most komolyan gondolja-e, vagy valami kandi kamera felvétel, de kiderült, hogy ez komoly. Kérdeztem, hogy mivel valószínűleg ilyen papírfecnis megoldással az ügyfelek nem találkoztak, nem lenne-e esetleg barátibb megmutatni, hogy hogyan kell kezelni a jegyet, mint bűntetni. Illetve elmeséltem neki azt is, hogy a delikvensek saját hazájukban csak betolják a mágnescsíkos jegyet és mindenkféle kűlsérelmi nyom nélkül már kezelve is van.
Közben a pár elmesélte nekem, hogy mielőtt felszálltak, 2 ember segített nekik kezelni a jegyet, bedugták 1-1 gépbe.
Végül szépen meg lettek bűntetve, mivel az ellenőr kitatlálta, hogy biztosan trükköztek, mert 1 jeggyel akartak ketten utazni (fontos itt megismételnem, hogy egy jól szituált, 60 körüli, feltehetően brit párról van szó). Én menet közben sűrű elnézéseket kétem a turistáktól, és biztosítottam őket, hogy nem Magyarország ilyen balkáni, csak 1-2 állami szolgáltatásunk. És szorgalmasan szégyellem magam azóta is mások helyett.
Valahogy a londoni, párizsi, new york-i tömegközlekedésről, az ottani dolgozók segítőkészségéről teljesen más emlékeim vannak.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.05.06. 00:26:58
Olyan még a mesében sincs.
Országimázs, én így szeretlek!
A BKV meg építi a magáról kialakult képet, amiért szintén szeretjük.
Így elsőre.
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.05.06. 00:28:24
"fontos itt megismételnem, hogy egy jól szituált, 60 körüli, feltehetően brit párról van szó" Bezzeg ha szakadtak vagy cigányok, akkor nyilván csalni akartak.
Szarjon az ellenőr sünt!
Megdobbent 2010.05.06. 00:33:07
Hilts 2010.05.06. 00:40:48
Hiába no,mindent megteszünk,hogy öregbítsük hazánk hírnevét...Szánalom.
Megdobbent 2010.05.06. 00:42:48
Hilts 2010.05.06. 00:48:56
halál megdöglessz kinyírunk ® · http://href.hu/x/73ug 2010.05.06. 00:57:02
fourgee 2010.05.06. 01:07:57
Na, azt a jegyet is csak a balkáni turisták, meg mindenféle jött-ment használja, a legtöbben Oyster kártyával utaznak, amit csak oda kell érinteni a leolvasóhoz, és el van intézve a jegykezelés (ha bérlet van rá feltöltve, akkor azért, ha meg pénz van rátéve, akkor lehúzza a megfelelő összeget a kártyáról).
A BKV-nak már írtam egy csomó levelet ezügyben, hogy sokkal igazságosabb lenne ez az elektronikus rendszer, mivel így tényleg csak utazna aki fizetett érte, de mindenféle terelő választ adtak. Le merem fogadni, hogyha egyszer nálunk is lesz elektronikus jegy, akkor nem egy jól működő rendszert fogunk átvenni normál áron, hanem majd a BKV-nál feltalálják a spanyol viaszt milliárdokért...
Egyébként a londoni jegy-bérlet ellenőrzés is érdekes. A legtöbb buszon 1 vagy 2 ajtó van (a 2 ajtósnál az első a felszállásra a második a leszállásra), viszon a csuklós buszokon 3 ajtó. Ott úgy oldják meg az ellenőrzést, hogy befut a busz a megállóba, a második és a harmadik ajtóba beáll 2-2 rendőr és az ellenőrök elkezdik az első ajtótól az ellenőrzést.
Az ellenőrök KEDVESEK, UDVARIASAK, nem büntetni akarnak!, hanem azt ellenőrzik hogy mindenki érvényes jeggyel vagy bérlettel utazik-e. Akinek meg nincs érvényes, az nem menekül a rendőrök miatt. Otthon ezt miért nem lehet bevezetni? Miért nem találnak kedves és udvarias ellenőröket, akik csak ellenőriznek és nem a jó régi kommunista szokás szerint büntetni akarnak?
SKY 2010.05.06. 01:09:39
Buszra úgy szállsz fel, hogy kicsengetsz két arany színű Erzsikét (ez két font) vagy ha van un. Oyster kártyád akkor ajtó mellett beszálláskor lecsippantod (egy menet <nem olyan> most asszem 1.20) de csak a kártyával ami nem mágneses hanem valami spéci rádiófrekis kártya.
Vonatra már mágnescsíkos jegyet veszel, de azt nem kell érvényesíteni, a megvásárlás másnapjának reggeléig jó, asszem hatig.
Hilts 2010.05.06. 01:10:47
ergerberger 2010.05.06. 01:37:57
Mifaszomért hazudtál a szerencsétleneknek?
Serena 2010.05.06. 01:43:36
Itthon az emberek jó része bliccel és bliccelni is fog mivel nem akar fizetni.
Sportot űznek abból, hogy jegy nélkül utaznak.
A szemlélet pedig: Minek fizessek, ha mások sem fizetnek, minek fizessek ilyen ***ar szolgáltatásért.
Indokot pedig mindig lehet találni, hogy miért nem a bliccelők miatt van csőd szélén a BKV.
Másik oldal:
Amíg ilyen gáz az értékesítési konstrukció addig ne várja a BKV, hogy egy forintot is kifizet normális ember ezért. Max kényszerből ami nem igazán jó.
Amíg autóval olcsóbb és gyorsabb utazni és a 6 éven aluli gyerekkel drágább utazni, mint a 6 éven felülivel addig ne akarjon pénzt egyetlen BKV alkalmazott sem.
Igen: Hiába ingyenes 6 éves kor alatt az utazás, de valakinek kísérnie kell.
Családi jegyet pedig nem kapsz csak diákigazolvánnyal mivel az óvodás biztosan csal és nem is a család tagja.
Így egy hétvége 48 órával számolva:
Családi jegy 2 felnőtt+gyerekek=2200 FT
Ha nincs akkor a gyerek jön ingyen a két felnőtt pedig fizet 48 óráért 2x2=4 napijegyet=6200 Ft.
Aki ezt így engedélyezte az hülye mást nem lehet rá mondani vagy nem gondolta végig azt amit leírt.
Direkt kifaggattam a jegyárust és ő semmi rosszat nem látott ebben.
2010. februártól, ha jól láttam megváltoztatták, de még itt sem pontos a meghatározás:
"Az iskolás gyermekeknek rendelkezniük kell érvényes diákigazolvánnyal, külföldi gyermekeknek ennek hiányában útlevéllel."
Ki dönti el, hogy a gyerek iskolás-e?
Ránézésre az ellenőr aki bünetni akar?
blr 2010.05.06. 01:51:09
eml 2010.05.06. 02:03:26
A Balkán Salzburgnál kezdődik.
Bajor mondás.
XCat 2010.05.06. 02:06:08
Nem mondom, hogy csodálatos a bkv, de fogja már fel mindenki, hogy így is pénzbe kerül, és sokba. Ezt valamiből fizetni kell, és erre van kitalálva a bérlet. Ha nem veszel bérletet, akkor meg fizeti az állam, de ettől te még jogosan leszel megbüntetve.
Ha szerinted nem megfelelő a szolgáltatás, ne vedd igénybe, 4-5 óra alatt gyalog is átérsz bp egyik végéből a másikba.
eml 2010.05.06. 02:10:46
XCat 2010.05.06. 02:13:46
G_y_u_r_i 2010.05.06. 02:15:30
eml 2010.05.06. 02:23:10
5 milliárd veszteség (állami tőkepótlás), ennyi 10 millióra és 365 napra lebontva.
XCat 2010.05.06. 02:28:03
Megdobbent 2010.05.06. 02:35:26
XCat 2010.05.06. 02:46:34
Különben nem mindegy?
Megdobbent 2010.05.06. 02:47:00
Megdobbent 2010.05.06. 02:48:03
eml 2010.05.06. 02:52:53
XCat 2010.05.06. 02:54:31
tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2010.05.06. 03:00:26
XCat 2010.05.06. 03:01:01
@eml: Ebben az esetben nekünk van a legdrágább metrónk Európában. Inkább lennél rá büszke, ahelyett hogy fanyalogsz.:P
Volt már, hogy ezért tart itt?
Megdobbent 2010.05.06. 03:13:26
@CatMother: Oke, de ... semmi, irtam egy gecihosszut, de kitoroltem, mert olyasmik voltak benne, amit magyar meg nem latott es nem is fog sokaig :) Egyebkent a napi eletvitelemet nekem sem zavarja mindez.
Mas: epp azon voltam, hogy elkezdjem gyalazni a postat, merthogy elsuvsztotta egy csomagomat hongkongbol, erre mondom utananezek mi a fene van: hatvazze az ottani postarol ki sem jott a cucc vagy 20 napig... Ejha, biztos a vulkan miatt torlodott kicsit a cuccuk, mert maskor 10-12 napon belul ittvan :)
eml 2010.05.06. 03:22:33
2-es 1949-1972
3-as 1968-????
4-es 1972-????
hu.wikipedia.org/wiki/Budapesti_metr%C3%B3
eml 2010.05.06. 03:26:20
Ha most azonnal holnaptól megkapnám a BKV-ból rám eső pénzt, akkor az adófizetőkre és munkanapra lebontott összeget (8000 Ft/nap) már észrevenném. Az 1370 Ft-ot ha odaadnák, úgyis a gyereknek adnék belőle egy ezrest (Már kamaszodik lassan).
XCat 2010.05.06. 03:27:39
@Megdobbent: Naaaaaa léccciiiiiiiiiiiiii írjálmáááááár olyaaaaat... Na. :)
XCat 2010.05.06. 03:30:07
Dmitri 2010.05.06. 04:31:08
twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.05.06. 04:34:23
Polgártárs 2010.05.06. 04:39:18
Megdobbent 2010.05.06. 04:41:59
Ha mondjuk csak 100 milliardot nem lopnanak, tekozolnanak el ezek a kedves politikusaink, valami ilyesmit abrandozhatunk ossze:
- Tisztesseges oktatas
- Beke es nyugalom az utcakon
- Kozvilagitas, tisztasag felsofokon
- Ingyenes programok allandoan, egymast erve
- Negyedennyit adoznank
- Nem baszna at a kereskedo es a szolgaltato
- Nem gondolkodnal, hogy taxiba ulj-e, ha sietsz
- Nem fajna a havi rezsi senkinek
Argh, egyszeruen nincs hely felsorolni, mert ez sajna messze nem csak penz kerdese, hanem a BTK-e, emberi jellemeke, stb...
Najo, ezt meg leirni is fajt, elnezest mindenkitol :)
Megdobbent 2010.05.06. 04:43:11
himpellér 2010.05.06. 04:49:57
XCat 2010.05.06. 05:07:37
Az ötödikre vonatkozóan még így is többet kapnak, mint kellene.
Hatodik; átbaszna az. Olyan fajta.
7.; nem szoktam, bár a hiénákkal vigyázok
8.; erről én tehetek? Oldja meg, az enyém sem fáj őneki.
XCat 2010.05.06. 05:13:18
XCat 2010.05.06. 05:14:55
Kifordított kacagány 2010.05.06. 05:22:34
@CatMother: tekintettel arra, hogy milyen öreg a luvnya, inkább kihagynám. főleg, ha a sor végén jutna csak hely.
XCat 2010.05.06. 05:25:10
2010.05.06. 05:29:19
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.05.06. 05:56:23
NAszoval a posztolot jól átverték
Ez már egy régi trükk, hogy a svédek angolnak tettetik magukat és hablatyolnak, mintha nem értenék a magyart.
Az ellenőrt meg ne ekézzed!
HA ő a "bunkó" ennyit tud angolul, ezt interpolálva a kevésbé és egyáltalán nem bunkókra pár ember mulva elérnénk, hogy mindenkinek tökéletesen kell/ene/ tudni angolul.
Aztánmeg miért volt kilukasztva az egyik jegy??
A pár egyik tagja tudta mit kell tenni a jeggyel, a másik nem?
Jó szeme volt az ellenőrnek a bűnre
Jutalmat neki!
esef 2010.05.06. 06:22:30
Fehérvár Kapitány 2010.05.06. 06:31:49
őőőő...vagy nem?
fatality666 2010.05.06. 06:51:36
1. az automata nem csinál semmit se
(ilyenkor jegy meggyűrkész, és újra lehet próbálkozni)
2. Az automata kivágja a darabot, de nem nyomtatja rá a dátumot (ilyenkor??)
3. nem vágja ki a darabot, dátumot rányomtat, ilyenkor is kekeckedik az ellenőr
4. a valami nem működik, akkor meg kell kérni az eyik ellenőrt, hogy ugye jöjjön már oda segíteni, ezt kb. 10-ből 6-7 meg is csinálja, a többi a 0%-os
Külföldiként meg... nem ismeri a jegykezelési szokásokat(extra műveleteket), akkor egy ellenőr legyen segítőkész és megértő!
alte trottel 2010.05.06. 07:09:11
Bajor barátaim szerint az osztrák az egy átmeneti létforma a svájci és az ember között.
Dr.Traktor 2010.05.06. 07:09:23
azért ne legyünk már bénák!
kapsz egy fecnit.
a jármű korlátjaira fel van szerelve egy érdekes kis szerkezet amin egy fecninek való lyuk van. hmm. mi lehet az összefüggés?
szóval azért...
barom BKV-tól és a túlképzett alkalmazottjaitól eltekintve.
Dr.Traktor 2010.05.06. 07:13:43
metrónál ugyebár eleve a lyukasztókon keresztül vezet az út szóval még inkább fail gyanús eset.
magino 2010.05.06. 07:18:51
Ha én külföldre megyek,ott nekem is az ottani szabályok szerint kell jegyemet kezelnem,és nem húnynak szemet felette,ha nem teszem.
Kis hazámban,már had ne nekem kelljen az ő nyelvén beszélnem,tanuljon meg annyit,h.megértesse magát.Ha kiutazom,én is megtanulom annyira az ő nyelvét.
Az ellenőr jogosan járt el,mert ha az egyik jól volt kezelve,nem igaz h. az okos brit nem látta,h. a másikon nem nincsenek olyan "jelek".Nem szidni kellene a magyarul beszélő ellenőrt,hanem kapjatok a fejetekhez!!!
Ez MAGYAR Ország! Ha ide utazik,rohadjon meg,és tanuljon kicsit magyarul!!
Hozzád a britek mikor fognak magyarul szólni???Hm??
Miért kell elnyomatni magunkat???
Rob67 2010.05.06. 07:19:52
Na ez nagy átverés volt!
XCat 2010.05.06. 07:24:37
P75 2010.05.06. 07:31:00
Secnir 2010.05.06. 07:31:59
Mindenki számára egyértelmű, hogy ma, Magyarországot az angolok úgy próbálják meg anyagi káoszba fojtani, hogy energiát, időt, pénzt nem kímélve ideutaznak, és itt ingyen próbálnak utazni (gyk: bliccelnek). Ezzel az egyszerű húzással anyagilag aláássák a BKV-t, morálisan pedig rossz képet vetítenek a magyar fiatalok elé!
Ezeket a briteket a nagyszerű és leleményes ellenőrök úgy próbálják meg kiszűrni, hogy egyrészt csak magyar nyelvű használati utasításokat helyeznek el a megállókba, míg a szabályzatokat már csak akkor tudják elolvasni (angolul), ha már UTAZNAK! Emellett az idelátogató angol fiatalokat (legénybúcsúturizmus) duplán büntetik, hiszen mindenféle szabályzatot megszegve még ittasan is közlekednek! Hiába álcázzák magukat ezek a fiatalok (vagy idős, nyugdíjas britek) úgy, hogy turizmus címszóval eurótzezreket hagynak itt, egyértelmű, hogy a sok kis egyeurós bliccelésből próbálják meg a Nép által üzemeltetett világszínvonalú cég -és ezáltal a magyar állam- csődközeli állapotát elérni!
És igen, itt jönnek a szemfüles, kíművelt ellenőreink, akik időt nem sajnálva, akár munkaszüneti- és ünnepnapon is megpróbálják leleplezni az aljas karvalytőke saját pénzén ideutaztatott ügynökeit!
Még több ilyen posztot az ellenőrökről! Sok sikert nekik!
XCat 2010.05.06. 07:38:47
A bkv ellenőr, az hülye, az általában az, meg miért ne lenne, ha egyszer ebből kap prémiumot, az is jóvan.
DE.
Nem mintha különösebben el lennék bűvölve az országtól, vagy a benne lakóktól, de egy külföldinek arra hivatkozni, hogy nem is vagyunk mi olyan szarok, amilyennek kinézünk, és erre még büszkének is lenni, véleményem szerint seggnyaló, szolgai, ostoba, és nem utolsó sorban pontosan azt sugallja, hogy szarok vagyunk.
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.05.06. 07:39:45
"Kis hazámban,már had ne nekem kelljen az ő nyelvén beszélnem"
Beszélni kellene biza a magort is
Ha valaki nem tudja megkülönböztetni a had-tol a hadd-ot , mit várjunk egy brit alatvalótol?
XCat 2010.05.06. 07:39:48
XCat 2010.05.06. 07:40:55
Jó az. Csak újmagyarul van.
Terézágyú 2010.05.06. 07:42:26
És ha nem hatvan év körüliek??
........
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.05.06. 07:43:22
Frizer 2010.05.06. 07:43:50
Érdekes, Londonban ilyesmi eszembe sem jut soha. Tán mert akkora benga néger csávók állnak a mágnescsíkos kapu másik oldalán... :)
XCat 2010.05.06. 07:46:24
Érted már, mi bajom? :DDDD
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.05.06. 07:46:27
:)
sncf 2010.05.06. 07:46:38
mennyi 2010.05.06. 07:47:11
Azerbajdszánban, Bakuban (még Európa..., ) a metrón is elektonikus díjfizetés van elég rég óta. Itt EU "közepén" még csak tervezik a jobbnál jobb, és valakiknek hasznos megoldásokat. Lehet, hogy HCS-nak van igaza: az ingyenes is olcsóbb lenne, mint a sok tanulmány.
Eric_Cartman 2010.05.06. 07:47:14
borigabi 2010.05.06. 07:48:48
opati666 2010.05.06. 07:50:02
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.05.06. 07:50:43
WTF, not valid! Érted má'?
staropramen 2010.05.06. 07:52:54
Szerintem az angolok álruhás oligarchák voltak és az ellenőr csak megértette az idők szavát.
sncf 2010.05.06. 07:53:08
juhaszvik 2010.05.06. 07:54:00
5.000.000.000 ft/(250 nap x 2.500.000 fő)= 8 ft/nap/fő.
vagyis nyugodj meg, a naponta fizetett adód felét nem költöd a bkv-ra.
Dr Gregory House 2010.05.06. 07:57:24
Nem elég a büntetés, még be is csaptad őket!
Eric_Cartman 2010.05.06. 07:58:01
XCat 2010.05.06. 07:59:16
juhaszvik 2010.05.06. 08:02:17
kétségbe vonom, hogy az illető egyáltalán fizet-e adót, vagy ha igen, akkor miért ilyen sokat? :)
esef 2010.05.06. 08:02:40
esef 2010.05.06. 08:04:33
Eric_Cartman 2010.05.06. 08:06:16
rettentó 2010.05.06. 08:07:24
Cuncimokus 2010.05.06. 08:07:48
NEM buntettek meg.
XCat 2010.05.06. 08:11:06
Valószínűleg a pénz nagy része most elment arra, hogy vulkánkitöréseket produkáljanak. Úgy hogy számíts adóemelésre. :)
Panni CsP · http://csajokespasik.blog.hu 2010.05.06. 08:13:25
Egyéves Önkéntes 2010.05.06. 08:13:32
espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.05.06. 08:14:26
Aztán vidáman elbeszélgettek. Az ellenőr mindenkivel eltrécselt kicsit, poénkodtak, aztán hozzánk ért. Fiammal voltam. Én odaadtam jegyemet, gyermekemnek meg adott ajándékba egy köteg ellenőr jegyet, hogy gyakorolhassa a lyukasztást.
Biztos kirúgták már, de valahogy jobb volt körülötte a hangulat, mint amit megszoktam, amikor portyáznak.
BLovi 2010.05.06. 08:14:59
2. Szerintem elég egyértelmű hogy hogyan kell kezelni a jegyeket, nem túl bonyolult bedugni egy gépbe ami ott van az ember orra előtt a bejáratnál + angolul minden jól ki van táblázva.
3. Azt azért nem kéne bevezetni, hogy külföldiek kollektíven ingyen utazhatnak, mert mire fel? Én jövő héten megyek Angliába és ott én se fogok bliccelni.
4. Az ellenőr szabályosan járt el és pár ezer forintos büntetése (ami nekik aprópénz az angliai nyugdíjhoz/fizetéshez) nem haltak volna bele, sőt lehet jobban is járnak mert úgy tudom (pár éve még biztosan volt az a szabály) hogy ha egy nap megbüntetnek akkor a büntetéssel aznap bármelyik vonalon lehet ingyen utazni :)
5. Nem vagyok BKV-dolgozó és családomban sincs, csak ne legyünk már álszentek.
espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.05.06. 08:17:28
És később ugyanezt többször. Ilyen sokan vannak? Vagy ez valami csel?
juhaszvik 2010.05.06. 08:18:09
ez azt jelenti, hogy 2008-ban napi 43 millió veszteséget (vagyis a bevétel és a kiadás közötti különbséget) termel a vállalat, ha jól értem. ez nagyjából 17 ft/nap/fő.
az adóelőlegem (vagyis az szja-m) napra lebontva (250 napra) kb 2600 ft. természetesen az állami költségvetés nem csak az szja-ból épül fel, de ha mondjuk az egészet vállalom is, akkor az adóm 0,65 %-a ment volna el a bkv-ra.
AutosVilli 2010.05.06. 08:23:27
Piraeus 2010.05.06. 08:25:56
:DDD
TrackerXX 2010.05.06. 08:29:28
juhaszvik 2010.05.06. 08:32:18
elvileg a dugódíjból akarják finanszírozni, de ha ingyen lenne a bkv, akkor sokkal kevesebben autóznának, ergó nem lenne dugó. továbbá sokkal többen utaznának, aminek hatására további járatok indítására lenne szükség.
de persze lehet nem stimmel a logikám, vagyis az autósok továbbra is kocsikáznának.
esef 2010.05.06. 08:32:33
De ha csak a veszteség 5 milliárd, akkor azon felül még egy kicsit bele kellett pumpálnia az államnak... Vagy úgy 70-80 milliárdot legalább... (állítólag 130 milliárd az éves költségvetés, abból 50 milliárd a jegy/bérlet árbevétel)
pazola 2010.05.06. 08:32:40
én meg szeretném védeni az ellenőrt.
Te nagyon pc vagy, mondjuk ki az igazsagot: ezek zsido!angolok voltak, akiket a tudjatokki berelt fel az orszag tonkretetelere.
Ja, most, ujra elovasva latom, hogy a karvalytoke azert ott van, jo, igy akkor rendben van.
( az ellenorok palesztinok? na mindegy )
esef 2010.05.06. 08:33:46
XCat 2010.05.06. 08:34:39
É2I 2010.05.06. 08:40:58
Mitévő Légy 2010.05.06. 08:42:18
Üdv McBright kapitány
www.7kerulet.com 2010.05.06. 08:45:26
Posztoló inkább azt magyarázta volna el, hogy ezért kell büntit fizetni!
Szánalmas és szolgalelkű dolog a saját országának lenézése, ill. pocskondiázása!
Ha annyira odavan az angliusokért költözzön oda!
Franky4fingers 2010.05.06. 08:45:40
Magg (törölt) 2010.05.06. 08:45:58
Ugyan már!
Kifordított kacagány 2010.05.06. 08:46:09
egyébként is, miből gondolod, hogy lesz hófehérke, meg turul? kezdjük ott, hogy ebben a kárpát medencének nevezett köpőcsészében már egy rahedli náció szétszórta a spermáját az elmúlt ezer év alatt, így magyar mint olyan már nem nagyon létezik, legfeljebb olyan, aki annak hiszi magát. ha meg pont egy orbán nevű lesz az aki az élre áll, akkor az már tényleg a magyarság legalja lesz. és hova vezetne minket? a turul már régen meghalt, kb akkor amikor a magyar lélek és a magyarság szelleme. a dögöt meg megették a cigányok, a tollából készült párnán meg uzsorás népek fekszenek. a turul már akkor sem tudna feltámadni, ha főnix lenne(de nem az), ha meg mégis, legyünk reálisak, szarból születni nem lehet túl felemelő érzés és egész biztosan nem az első lépés a nagyszerűség felé.
Walter Melone (törölt) 2010.05.06. 08:46:20
Ezek az angelusok hülyék?
Volt két jegy a kezükben. Az egyiknek hiányzott a sarka és volt rajta pecsét, a másik meg olyan volt, mint ahogy megvették.
Nem tűnt fel nekik a különbség????
Pláne azután, h megmutatták nekik, mit is kell csinálni ezzel a darab papírral.
btw.: fordított esetben kíváncsi lennék a hozzáállásra. Gyanítom otthon azt mondanák: "ha a turista idejön, tanulja meg a szabályainkat és tartsa is be azokat."
Magg (törölt) 2010.05.06. 08:47:56
Ha olvastad volna a posztot, ott leírja:
"...a pár elmesélte nekem, hogy mielőtt felszálltak, 2 ember segített nekik kezelni a jegyet, bedugták 1-1 gépbe..."
Szerinted akkor bliccelni akartak?
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.05.06. 08:50:06
Azt hogyan lehet látni, hogy valaki melyik államnak a pógárjenője?
XCat 2010.05.06. 08:53:05
ninimimi 2010.05.06. 08:53:20
Horribile dictu - tán még az is lehet, hogy a kevésbé szimpatikus Tarlós idején pozitív változás lesz?
Magg (törölt) 2010.05.06. 08:53:49
"Ha kiutazom,én is megtanulom annyira az ő nyelvét..."
Kínaiul is meg bírsz tanulni?
LOL!
Jimbo75 2010.05.06. 08:54:42
Nyugi a közszféra is fizet adót, nem kell megint ez a demagóg faszság, hogy az nem is adó, másrészt meg pont a buzi vállalkozók, -feltehetőleg olyanok mint Te- miatt vagyunk szarban, mert ti mást nem tudtok, csak adót csalni.
XCat 2010.05.06. 08:56:47
leving · http://www.budaiotthon.eoldal.hu 2010.05.06. 08:57:29
Kézenfogni a "bűnöst" és távozni rezzenéstelen arccal. NEM TUDNAK ELLENE SEMMIT TENNI!!! Ha elém áll és nem enged: személyi szabadságom korlátozása, megfenyegetem feljelentéssel. Hozzám nem nyúlhat, ezt tudja!
Múltkoriban is így jártam el párommal, miután elhúzódó vita után - melyben a diákigazolványt hiányolta az ellenőr az utastól - leszálláskor odanyújtottam a kezem a kis hölgynek és közöltem: Gyere velem!
Nem győzött hálálkodni. Az ellenőr szemét (nem: szemét ellenőr!) nem láttam, de éreztem a villámokat. :)
Franky4fingers 2010.05.06. 08:58:13
Milyen adó baszki???? A közszféra adója, az egyik zsebből a másikba tett pénz mínusz az adminisztráció költsége!!!
Az mind az adófizetők pénze!!!!!!!
(A "buzi" vállalkozók, meg megtermelik mindezt.)
Csak szólnék, hogy rihadtul te vagy aki itt demagóg
leving · http://www.budaiotthon.eoldal.hu 2010.05.06. 09:00:22
Saringer 2010.05.06. 09:01:33
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.05.06. 09:01:47
A támogatás arányaival viszont bajom van.
Döntően a főváros lakossága BKV-zik, szóval lenne szíves Demszkigrád nem 1/10 -ét fizetni a BKV fenntartásának?Mondjuk 1/3 városi, 1/3 állami, 1/3 jegybevétel.
Jimbo75 2010.05.06. 09:02:15
Pont, hogy csak a közszféra fizeti, mivel ti basztok bevallani bármit is, csak elcsaljátok a sok zsetont, de aztán minden szir-szart leírtok adóba...
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.05.06. 09:02:49
ClearWater 2010.05.06. 09:03:16
Ezekben az országokban - segítek - úgy kezdődik egy ilyen beszélgetés hogy Franciaországban vagy, ne karattyoljál itt nekem angolul.
A kérdés pedig borzasztó egyszerű - volt érvényes jegye vagy sem. Attól még valami nem balkán hogy fizetni kell az igénybe vett szolgáltatásért.
És félreértés ne essék, pont úgy megvetem a BKV-t mint bárki más, csak a posztból most nem űgy tűnik mintha érvényes jeggyel kaszáltak volna el valakit.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.05.06. 09:04:36
De szép hosszú mondat lett.
Amúgy nem csak vállalkozók vannak, hanem akad sok dolgozó ember is, akik viszont fizetnek adót. Pl. én is.
ClearWater 2010.05.06. 09:05:24
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.05.06. 09:05:40
Nádasi Balázs 2010.05.06. 09:07:11
pazola 2010.05.06. 09:08:14
Nádasi Balázs 2010.05.06. 09:11:30
Francokat. Egy 30-35 év feletti francia 0 nyelvet tud, egy 30 év alatti meg minimum kettőt. De én találkoztam olyan ellenőrrel is, aki nálam jobban beszélt angolul, teljesen folyékonyan, és akcentus nélkül. Meg is húzott minket 50 euróra, és elmondta, hogy csak azért, mert szimpatikusak vagyunk neki, mert különben 100 lett volna.
2010.05.06. 09:12:25
Vagy ha nem, akkor zárjuk le a határokat, és örüljünk, hogy magunk közt vagyunk.
sandrativadar · http://queenfan.gportal.hu 2010.05.06. 09:12:50
Sajnos nagyon is jellemző ez és más hasonló indokolatlan bürokratikus intézkedés (vagy épp a nem-intézkedés) hazánkra.
Jimbo75 2010.05.06. 09:13:23
Ja, és aki nem termel, az már nem is ember, ugye? Szarban lennétek a nagy vállalkozói arcotokkal b+, ha el kellene menni orvoshoz, vagy rendőrt hívni, vagy ne adj' isten könyvtárba....
Jimbo75 2010.05.06. 09:14:50
Kösz nem, szeretek tisztességesen élni.
Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.05.06. 09:16:18
nálunk bezzeg halálra szopatják a turistákat, ha van rá okuk. nemrég odajött hozzám pár japán fazon, hogy megkérdezzék: mit csináljanak a jeggyel. mondtam nekik, hogy semmit, addig őrizgessék, amíg nem jön ellenőr, akkor pedig loboghtassák neki, és beszéljenek japánul. semmiképp se magyarul vagy angolul (mindkét nyelven tudtak amúgy). megtanítottam őket úgy bliccelni, hogy ne tudják érte megbüntetni őket :)
Egyéves Önkéntes 2010.05.06. 09:16:24
kizárólag persze azért, nehogy rossz emlékkel távozzanak tőlünk.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.05.06. 09:17:45
Csak hülyeséget mondtál azzal, hogy a közszféra termeli meg a pénzt.
Ráadásul elég sok közalkalmazott is adócsal.
Amúgy alig járok orvoshoz, voltam eleget gyerekkoromban, örülök, ha nem kell a környékére mennem.
pazola 2010.05.06. 09:18:05
Lehetsz tisztesseges vallalkozo is. Miert nem vagy az?
Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.05.06. 09:18:16
Crane (törölt) 2010.05.06. 09:20:35
Ez mennyire primitív gondolkozás. Még a franciák, akik köztudottan utálják a külföldieket is segítőkészebbel mint a postban vázolt BKV ork.
Kettő: Te is kerülhetsz külföldön olyan helyzetbe, hogy olyan eljárással, vagy rendszerrel kerülsz össze amit nem értesz, és elveszeten fogod érezni magad, legyél bármennyire is tökös gyerek. És akkor nagyon jól fog esni, ha valaki kulturált módon segítséget nyújt, és nem megbaszni akar.
Három: Sose lehet tudni, hogy piciny országunk mikor jut olyan sorsra, hogy más országok segítségére szorul. Akkor igen pozitív lenne, ha nem úgy gondolnának ránk, mit a köcsögökre, akik minden turistát lenyúlnak.
Négy: Az ellenőrnek jogában áll büntetés helyett lekezelni a jegyet és tájékoztatni az utast a helyes jegykezelésről (mondjuk 2 szavas szókinccsel nehéz lesz :) ), ugyanis a jegyet megvették, de rajtuk kívül álló okok miatt nem tudták lekezelni. Ennek fényében már orbitálisan mocskos bunkó dolog amit művelt. Akár külföldivel, akár magyarral.
Layosh 2010.05.06. 09:20:55
Emlékszem gyerekkoromban 1 Ft-al működött a metró, ha nem dobtad be összecsukott a kihelyezett kapu.
Állítsák ezt vissza.... ja nincs már 1- Ft-os érme :(
XCat 2010.05.06. 09:23:21
EMP 2010.05.06. 09:23:32
ilyesmi lehetne kulfoldi hirdetes hogy:
"Latogassa meg a budapesti latvanyossagokat: Parlament, Lanchid, 2-es metro.
A korseta utan kaland lehetosegek: Bungee jumping vagy tarsalgas bkv ellenorokkel.
Kerem vegye figyelembe hogy alkalmazottaink magas szintu professzionalizmusa miatt szerepukbol semmi esetre sem eshetnek ki, ezert a tarsalgas vegen a menekulesszeru tavozas javallott."
Vannak olyanok akik a katasztrofaturizmusra izgulnak. Csernobil, WTC, Barmelyik pesti metro...
Ezentul majd buszken fogom mondani kulfoldi ismeroseimnek: Fel tudok sorolni kapasbol vagy 5 magyar szarmazasu Nobel dijast, valamint nalunk vannak a legidiotabb ellenorok a foldon. :)
Secnir 2010.05.06. 09:23:41
japán turistával nem mernek kötözködni az ellenőrök.
ott még a 80 éves nyugger alsógatyája is fekete övvel van megkötve.
ddd.dino 2010.05.06. 09:24:40
Próbálna meg valaki Londonban, Berlinben vagy Bécsben potyázni! Úgy megvágják 500 Euróra, mint bányalovat a sújtólég! Mivel angol és német nyelven is vannak kitéve utastájékoztatók, csak el kellett volna olvasniuk, le van írva a jegykezelés is. Csak azért, mert külföldi, ne fizessen büntit? Bezzeg a magyar utas, ha lejárt a bérlete, akkor tejeljen vazze, akkora havi fizetésből, amit a jólszituált nyugat-európai turista egyetlen nap alatt elkölt szuvenírekre!
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.05.06. 09:27:10
Ezért tart itt....
XCat 2010.05.06. 09:27:44
Jimbo75 2010.05.06. 09:28:12
Talán mert olyan nincs?
EMP 2010.05.06. 09:28:53
1. Londonban nem tudsz lemenni a metroba ervenytelen jeggyel mert kapuk vannak mindenhol.
2. Ha esetleg ervenytelen lenne a jegyed akkor a kapuknal mindig van valaki aki kedvesen(!!!) elmagyarazza mi a problema
3. Az ottaniak meltanyosak. Nem egyszer cipeltem mar nagy dobozokat amik nem fertek at a kis kapukon. Ilyenkor kinyitottak nekem a nagyot, es meg a jegyet sem kellett kezelni.
Ugyanezt megcsinaljak a babakocsisokkal eleg gyakran...
Szal valoban, kint a buntetes sokkal nagyobb, de nem olyan egyszeru bliccelni es elteveszteni meg szinte lehetetlen, mert ha nem jol csinalod nem tudsz atmenni a kapun....
elwood 2010.05.06. 09:29:32
Ha Afrikába mennek zsiráfot szeretnének, ha svédbe kultúrnépeket, ha magyarba akkor tahókat.
most tönkretetted az útiélményüket
Kifordított kacagány 2010.05.06. 09:29:52
@rettentó: csak a legtöbb helyen ha nem követsz el jóvátehetetlen hibát, akkor nem geciskednek veled.
@EÖ: itt is leveszik, csak itt a vásárlók.
@BLovi: nem hiszem, hogy bármely büntetésnek lehet olyan alapja, hogy "ami nekik aprópénz az angliai nyugdíjhoz/fizetéshez"
jogszabályt könnyen lehet találni, jóindulatot sokkal nehezebb.
@Franky4fingers: amennyire én látom, szart sem kell csinálnia a polgármesternek, hogy az okos fővárosi nép újraválassza. miért tenne akkor ilyent?
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.05.06. 09:31:08
Hogy is van ugyanez Britanniában, ha ugyan járt már ott valaki?
elwood 2010.05.06. 09:32:28
és megbüntettek, nohát a német országimázsnak annyi.
persze nem voltam jól láthatóan brit turistának öltözve.
mepew 2010.05.06. 09:33:44
BBG76 2010.05.06. 09:35:00
H. Miklós simán elintézné.
Rosszindulatú Vászka 2010.05.06. 09:36:02
EMP 2010.05.06. 09:36:30
Szerencsetlen angolnak honnan a fszbol kene tudnia hogy miutan bedugta es kivette a jegyet arra nyomtatva kene lennie valaminek meg egy kis darabnak hianyoznia kene?
Valoszinuleg o kezelte a jegyet a gepen de a gep nem mukodott rendesen, o meg nem vette eszre.
Ennyi. emberi tevedes/hiba.
Ezert megbszni egy mit sem sejto 60-as turistat...
mepew 2010.05.06. 09:38:03
Rosszindulatú Vászka 2010.05.06. 09:40:35
Egyéves Önkéntes 2010.05.06. 09:41:26
SpockCooper · http://spockcooper.blog.hu 2010.05.06. 09:41:39
Elméletileg igaz , hogy jó, ha kedvesek vagyunk a külföldiekkel és minden ellenőr beszéljen alapfokon angolul.
Én közgazdásznak készülök meg a dolgozó nép táborába tartozom, szóval inkább gyakorlatias vagyok.
1. Az ellenőr dolga, hogy érvénytelen jegy esetén büntessen. Ha ilyenkor elvárjuk, hogy ,,legyen jóindulatú" , akkor az ellenőr #minekvan ?
2. Ha a nagymamám trolibusz lenne transzformáció: Ha az ellenőr beszélne angolul, esélyes, hogy találna jobb munkát is. Németül ne beszéljen, ha már lúd, legyen kövér alapon?
3. Lehet, hogy megkértek valakit, hogy érvényesítse a jegyüket, de attól még az az ő felelősségük, hogy érvényesítve van-e.
4. Ha nem büntetnék a külföldieket, akkor már fél Budapest tökéletesen utánozná a brit akcentust.
Rosszindulatú Vászka 2010.05.06. 09:43:12
U.i.: ha hangosan és lassan beszélsz, akkor a magyart mindenhol megértik!
EMP 2010.05.06. 09:43:39
na igen: csak elso ajto kinyit, mindenki egyesevel felszall, nyomtatott jegy felmutat sofornek, majd leul..
rfid kartyaval (oyster) meg ugyanez, csak nem felmutat hanem sofur melletti erzekelohoz erint. Ha zold es egyet sipol mehetsz. Ha piros es kettot akkor valami baj van vele: pl nem ervenyes, nincs rajta penz stb. Ilyenkor leszallhatsz vagy fizethetsz kp.. A busz sehova nem megy tovabb amig a fentebb vazolt lehetosegeidbol nem valasztottal...
pazola 2010.05.06. 09:44:06
esef 2010.05.06. 09:44:09
Közszféra által fizetett adó = az állambácsi átrakja a pénz egyik zsebéből a másikba
esef 2010.05.06. 09:45:41
Ha meg lenne fizetve az ellenőr, lehet találnának olyat aki ismer idegen nyelvet és még udvarias is...
pazola 2010.05.06. 09:45:55
De mellette lobogtatni kell a nem kezelt jegyet, es kurva jol kell artikulalni is, pl. eeeezzz neeeeeeemm eeeeeerveeeeeenyyyyyyeeeees, EEEEERRRTTTEEEDDDDDD?????
:DDDDDDDDDDDD
Rosszindulatú Vászka 2010.05.06. 09:45:59
EMP 2010.05.06. 09:46:32
EMP 2010.05.06. 09:48:36
1. ha lenne penz megfizetni az ellenoroket inkabb kapukat szerelnenek fel.
2. Ha valaki udvarias es beszel nyelveket, gondolod majd elmegy bkv ellenornek? Csak a nyelvtudassal kap jobb melot...
Hümüzhümümüz 2010.05.06. 09:49:06
Angolul kellene mindenkinek megtanulni nálunk is, mint más országokban.
A brit nyugdíjasok pedig hibáztak, mert nem olvasták el az 1000 helyre kifüggesztett, angol nyelvű tájékoztatót. Persze ettől még a droid lehetett volna elnézőbb, emberibb.
Rosszindulatú Vászka 2010.05.06. 09:49:38
PontyÚr 2010.05.06. 09:51:03
Rosszindulatú Vászka 2010.05.06. 09:51:20
Leonard Zelig 2010.05.06. 09:52:56
Höhö. Beszélj magyarul hülye tót/oláh vagy kipicsázlak, ez itt BKV_ország vazze.
Aztán inkább nem tanultak meg magyarul, hanem kiváltak, ha érted, hogy mondom...
2010.05.06. 09:53:16
Menjél el svédbe és meglátod mennyi balkánit. albánt, négert, arabot fogadtak be. Na azok csinálnak érdekes dolgokat. A magyarokat kifejezetten szeretik a svédek, mert normálisan beilleszkedtek.
EMP 2010.05.06. 09:54:27
Ez azert van igy hogy hajnalban meg haza tudj menni ejszakai busszal. Ha kivarod amig a reggeli normal buszok elindulnak azokra mar a kovetkezo napi jegy kell.
ellenben ha pl feltoltokartyad van, es van rajta penz, akarmennyi utazhatsz, annal tobb penzt egy nap nem fog levonni mint amennyibe a napijegy kerult volna.
Tehat pl napijegy 8 font. Minden egyes buszjegy 1 font, akkor a 8. buszon ervenyesites utan mar nem von le tobb penzt aznap akarmennyit buszozol...
pyromaster 2010.05.06. 09:55:27
A posztoló egy igazi felfuvalkodott pesti buzernyák, aki az ellenőr előtt akarta fitogtatni az angolját (kiváncsi lennék ám rá "ekszkjúúújmíí szőr let míí help júúúú"). Lapátold inkább össze magad alatt a kutyaszart te faszkalap, és ne más pénzének a kárára játszd a diónyi agyadat.
onopapa 2010.05.06. 09:56:56
pazola 2010.05.06. 09:57:51
Rosszindulatú Vászka 2010.05.06. 09:58:24
Jelezném továbbá, hogy egy ország népességének az orkjai és rendőrei példaértékű szemléltető példái. Ezt tuggya az átlag magyar.
2010.05.06. 10:02:54
Egyikük kezelte a jegyet és gondolták a másik jegyet megspórolják a visszaútra. Honnan vesszük ezt a marhaságot, hogy a nyugatról jött emberek szentek ? Jártam Londonban de nem láttam volna, hogy a helybeliek a föld felett jártak volna glóriával a fejük felett. Sőt !
Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2010.05.06. 10:04:12
A posuztoló egyáltalán nem azt mondta hogy nem kell jegyet venni a külföldieknek - megjegyzem, jyget vettek, valószínűleg nem csalási szándékkal, mert nem hiszem hogy BP-en kívül bármire is jó lesz ha elhagyják a kibaszott országunkat - pusztán arra hívta fel a figyelmet, hogy EMBEREK vagyunk, és AKARJUK hogy legyen túristák, és elemi ÉRDEKÜNK hogy segítsünk nekik eligazodni, és ha valaki nyilvánvalóan azárt hibázott mert ez az első útja a városban, de PÉNZT FIZETETT az utazásért, akkor udariasan idamegyek, és megmutatom hogy mi az a hang, amit meg kell várni hogy tudjam kezelve van a jegyem. Egy igazi profi ellenőr, pedid ajánlja a tömbjegyeket, heti bárletet, akármit...de nem helyette jól megbünteti őket.....elment a kedvem tőletek, komolyan mondom!!!!!!
@pyromaster: azért az kétségtelen hogy ezzel a stílussal Te rakod fel a vesszőt a szánalom szóra...
2010.05.06. 10:04:43
kispestipeti 2010.05.06. 10:06:16
elképzelem, ahogy visszamegy a rendkívülien fejlett, mindenütt csipkártyákkal működő tökéletes hazájába, és meséli felháborodottan az ismerőseinek; képzeld, milyen szörnyű hely az a budapest. ingyen akartam utazni a metrón, erre egy angolul nem perfektül beszélő egyenruhás odajött hozzám, és meg akart büntetni kb. 15 fontra! borzalmas hely az a magyarország, ne menjetek oda!
ettől függetlenül az ellnőr lehetett volna megértőbb, pl. érvényesíti (eltépi) a jegyet és fölényesen mosolyogva továbbengedi azokat a szegény, ártatlan britekt, és evvel nagyon jófejnek érezheti minden magyar magát.
dr. orter 2010.05.06. 10:07:09
vape 2010.05.06. 10:07:37
Azért a magyarok is tudnak ilyen merészek lenni külföldön.:)
Kb. 2 éve történt horvátországi nyaralásunkkor, hogy a magyar határt autóval átlépve megálltunk az első benzinkútnál. Az ott töltött pár perc alatt legalább két magyar honfitárs jött oda hozzám (magyar rendszámot látva), hogy hol is tudna autópálya matricát venni. Elmondtam nekik, hogy majd az autópálya felhajtón kapnak egy jegyet, aztán a kihajtónál meg fizetnek a megtett út alapján.
Tekintve, hogy azért a horvátokhoz elég sok magyar megy nyaranta, nem igaz, hogy legalább valami ismerősüktől/rokonuktól ne tudták volna megkérdezni az indulás előtt, hogy is van ez az autópálya téma Horvátországban (ha már a netet nem is böngészik).
Rosszindulatú Vászka 2010.05.06. 10:08:36
Még az lehet, hogy békávé ork valami háborús sérelemet akart torolni relevánsan.
2010.05.06. 10:08:46
Rosszindulatú Vászka 2010.05.06. 10:11:57
Reacher 2010.05.06. 10:12:23
Őt a helyieknek sikerült "megmenteni"...
Szóval ne általánosítsunk, hogy ez csak Mo-on szokás...
Rosszindulatú Vászka 2010.05.06. 10:14:52
2010.05.06. 10:14:54
Ez a különbség aztán visszaköszön az ellenőr magatartásában is. Így megérted már az ellenőrök magatartásának különbözőségét ?
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.05.06. 10:15:30
Felkéne biza
.................
"Üzenetedben olyan kifejezést vagy linket használtál, ami tiltott. Fogalmazd át és küldd el újra!"
Mivan???
A poszt cimében lehet olyan hogy a brit házaspár leszellenti/erediben akartam idézni/ a magyar ellenőrt?
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.05.06. 10:18:31
Franky4fingers 2010.05.06. 10:19:05
Te tényleg ennyire hülye vagy, vagy csak játszod?
Elmondanád nekem, hogy amit a közszféra befizet az honnan van? Annak mi a forrása?
A vállalkozó által fizetett adó!!!
Primítiv fasz. És még büszke is rá
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.05.06. 10:20:15
Áha, értem már
Nem ez a szó nem tetszett a ráknak, hanem a budapestiközlekedésivállalatfigyelo.blog.hulink
Reacher 2010.05.06. 10:20:17
Nem érted. A kommentem épp azt próbálta sugallni, hogy mégsincs akkora különbség. Tehát még egyszer: a szupercivilizált Németországban is próbált kötöszködni az ellenőr egy nyilvánvalóan jóhiszemű turistával.
Szerintem ez empátia, illetve intelligencia függvénye elsősorban.
ddd.dino 2010.05.06. 10:24:21
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.05.06. 10:25:45
"Tarlós alatt "
Csak ilyen ne legyen!
Hogy milyen legyen, nem tudom, mert pl. az LMP az meg fogja ölni a magánközlekedést
MSZP szintén, SzDSz-t megismertük
Talán Jobbik vezetést még nem
Igaz,akkor lennének , nem több, hanem árpádsávos utak
fourgee 2010.05.06. 10:25:52
Ahaaa, ha te mondjuk elmész Lengyelországba, vagy mondjuk Kínába, akkor beszélni fogod a nyelvüket... persze... :)))) Egyébként meg, a londoni metrónak, vagyis inkább undergroundnak, földalattinak igenis vannak magyarul beszélő alkalmazottai. Sőt, oroszul beszélő néger alkalmazottja is van.
@Magg: "zerinted hány rendőr kéne ahhoz, hogy minden megállóban, minden ajtónál álljon egy-egy? Ugyan már!"
Qrva sok, de én ilyet nem is írtam. Volt egy konkrét megálló, ahol az ellenőrök és a rendőrök várakoztak. A buszok beérkeztek, rendőrök beálltak az ajtóba, ellenőrök felszálltak és amíg le nem ellenőriztek mindenkit, a busz nem mozdult. Ennyi.
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2010.05.06. 10:28:17
csesszelekmeg (törölt) 2010.05.06. 10:28:26
Ahol lehet ott buntetnek. A kollegam tesoja eldobott egy cigaretta csikket 50£-os buntetest kapott a kozeteruletestol.
Engem egy kib@szott parkolojegy miatt tobb mint 800£-ra buntettek. Le akartak foglalni az autot, ha ott helyben nem fizetem ki.(konkretan szemelyi szabadsag korlatozasa tortent, de nem baj mert ezt torvenyben lehet itt)
Tobb kulonbozo onkormanyzatnal volt problemam az eu-s tamogatasok elintezesevel kapcsolatban. SEHOL nem tudtam idoben elintezni semmit, mert mindenhol keresztbe tettek. A poen az volt hogy persze a masikoldalon be akartak szedni a penzt es pont 1 honapon belul birosagi ugyet csinaltak belole mindenhol. A tanulasnal jaro 25%-os kedvezmenybol a felet elvesztettem, amiert nem idoben adtak meg a kedvezmenyt. Kivetel nelkul mindenhol CSAK a reklamalas utan lett eredmenye a dolgoknak.
Gusztustalan rendor/ugyved allam. Buntetes buntetes hatan. Ha egyszer hazajutok a jo picsaba fogom az osszeset elkuldeni, ahogy ok tesznek az osszes kulfoldivel. Ugatnak hogy elveszik a kulfoldiek a munkat, de az orszag 1/4-e otthon veri a f@szat es munkanelkulin van. Meg a gondolattol is irtoznak hogy dolgozni kene. Inkabb gyereket csinalnak mert arra jon a mani.
2010.05.06. 10:28:36
FaBRiK 2010.05.06. 10:30:16
pazola 2010.05.06. 10:31:36
Rosszindulatú Vászka 2010.05.06. 10:32:06
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.05.06. 10:32:25
Én meg a forgalmatfigyelembe véve, ne zavarjak senkit, parkoltam
Erre megbuntettek 30,000-re, de semmiféle figyelmeztetés nem volt az autón
Befizettem, erre jött mégegy bunti, ujabb 30,000-röl, hogyhát ugyanott álltam
Ez ugyan Bp.Andrássy úton történt
:(
PuruttyaIrto (törölt) 2010.05.06. 10:32:45
FaBRiK 2010.05.06. 10:32:50
fourgee 2010.05.06. 10:35:25
Az ellenőr dolga az, hogy ellenőrizze hogy mindenkinek legyen érvényes jegye és bérlete. A baj az, hogy a KISZ-ben nevelkedett, elmúlt rendszerből még aktívan itt élőkben a BÜNTETÉS szó valami furcsa örömöt vált ki. A londoni underground, overground, valamint a vonatok és a 2 ajtós buszok már eleve úgy vannak kialakítva, hogy ne tudj jegy nélkül felszállni. Meg sem adják a csalás lehetőségét. Mert, ők nem büntetni akarnak, hanem azrt várják minden utazótól hogy fizessen. Magyarországon meg ott van a lehetőség a csalásra, mert megadják az elmúlt rendszer embereinek és leszármazottaiknak a lopás lehetőségét, viszont ott van a BÜNTETÉS, amit annyira szeretnek alkalmazni.
A BKV jelenlegi büntetni vágyó, szocialista rendszerben szocializálódott vezetőségét elküldeném valami szado-mazo klubba, hogy büntethessék egymást, helyükre meg olyanokat kellene találni, akik tényleg azon lennének, hogy minden utas fizessen az utazásért, és ne a büntetésre helyezzék a hangsúlyt.
vill 2010.05.06. 10:35:33
Rosszindulatú Vászka 2010.05.06. 10:37:14
Engem a közteresek basztak meg 8000-re a budai alsó rakparton az ingyen parkolóba :(((
Franky4fingers 2010.05.06. 10:37:37
ez az, le a közszférával!
Nem erről van szó, hogy nem kell közszféra. Én ilyet nem mondtam. Csak lássuk, hogy a közszféra finanszírozása a vállalkozások által megtermelt javakból történik. (mint minden a világon) És ha nem csak írnál, hanem olvasnál is, akkor látnád, hogy nem az adózás ellen kelek ki,hanem pont azt mondom, hogy az adózás az ALAPJA mindennek. Csak nem szeretem, amikor vaalki közgazdasági faszságokat irkál bazniagy öntudattal. (ugyanis pont az ilyen ostoba öntudat eredménye a tökéletesen impotens és pénzpazarló közszféra)
(Noch dazu: A közszférának ugyanúgy feladata lenne egy betartható adórendszer létrehozása és annak a 100%-os betartatása, hogy megszűnjön, de legalább is minimálisra csökkenjen az adócsalás. És mint ilyen a közszférának is érdeke, hogy a vállalkozások virágozzanak
)
2010.05.06. 10:38:15
Veér Farkas 2010.05.06. 10:38:27
Ennek alapján elképzelem a te angoltudásodat is.
Franky4fingers 2010.05.06. 10:38:46
Te csak írsz és nem olvasol ugye?
Istenem, csak remélem, hogy nem közszférában dolgozol ezzel hozzáállással.
FaBRiK 2010.05.06. 10:40:26
De esetleg lehetne segítőkésznek is lenni.
Nekem pl. az osztrákoktól rosszul esett a "Magyar! Ne lopj felirat!"
A magyar hatóságok és a szolgáltatók egyik nagy fegyvere a büntetés. Az Egyesült Királyságban az adóhivatal pl. segít, ha elrontod a bevallásod, az APEH bűntet kőkeményen. Akár 4 éven keresztül is ugyanazért (megtörtént).
Ebben bizony kínára hasonlítunk.
mbcar 2010.05.06. 10:42:11
Szerintem tök igaza volt a BKV-snak, ha az egyik le van kezelve akkor a másik csak azért nem lehetett, mert lógni akartak.
Gondolom mindannyian találkoztunk "jól szituált" csalóval, ugye? Tehát ebből sem lehet kiindulni. A Posztoló helyett én inkább azt kérdeztem volna meg angolul, hogy miért nem kezelték le a másik jegyet is?
Rosszindulatú Vászka 2010.05.06. 10:42:22
Franky4fingers 2010.05.06. 10:44:16
Kifordított kacagány 2010.05.06. 10:46:10
@Jimbo75: a közszféra csak visszafizeti azt az adót, amit a termelőszféra adójából munkabér címszóval kap. nem nevezném igazán adófizetésnek, mint ahogy sajnos a végzett munkát sem nevezném minden esetben munkának.
a vállalkozó meg az, aki felhajtja a melót és munkát, ezzel pedig enni ad a munkavállalóinak. ezeknek az adóján keresztül meg a közszférában dolgozóknak, meg azoknak is, akik nem akarnak dolgozni a megélhetésükért, de mivel a közszférában dolgozók hasonszőrűek, így nekik is juttatnak bőséggel.
okosabb népek nem is köpködnek a vállalkozóikra, megbecsülik őket, ha már vannak olyan jók és tolják a gazdaság szekerét. csak a hülyék próbálnak a kenyéradó kezébe harapni.
@ColT: ja, szoktam is mondani, hogy meghalni meg lehet egyedül is, nem kell azért orvoshoz menni, hogy ebben segítsenek.
FaBRiK 2010.05.06. 10:46:49
espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.05.06. 10:49:18
Igaz, ha jobbikos szemmel nézném, éppen akkor pont nem egy magyart vittek hátra jegyzőkönyvezni.
espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.05.06. 10:50:52
Rosszindulatú Vászka 2010.05.06. 10:52:14
FaBRiK 2010.05.06. 10:53:03
Sajnos az állammal összefüggő dolgaink valahol Türkmenisztán szintjén vannak, ezen nem ártana változtatni.
A saját országomat nem nézem le. Sőt! Azt várnám el, hogy úgy kezeljük az idegeneket, ahogy azt mondjuk a vidéki falvakban teszik az emberek. Lenne mit tanulni tőlük!
De legyen nyugodtan kisebbrendűségi érzésed!
FaBRiK 2010.05.06. 10:55:05
De mégegyszer: ott ha be kell dugni a jegyet, akkor semmilyen szemmel láthetó változás nem történik, erre egyszerűen nem szocializálódtak.
FaBRiK 2010.05.06. 10:56:14
Gyakorlat kérdése. Én pl. még a kínaiakat is meg tudom különböztetni a többi ázsiaitól.
FaBRiK 2010.05.06. 11:01:09
1995. nyarán voltam először Párizsban. Csak angolul tudtam. Az RER-nél a jegyeladó készségesen útbaigazított, majd a gépfegyveres állig beöltözött rendőr is (akkor nagyon sok volt a terrortámadások miatt) és egyszer egy francia diák látta, hogy teljesen el vagyunk veszve, ő pl. egyből angolul szólított meg minket.
Nem éreztem azt, amiről nekünk itt mindenféle sztereotípiáink vannak.
Lacapc 2010.05.06. 11:01:50
Bummer 2010.05.06. 11:04:25
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.05.06. 11:04:31
espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.05.06. 11:05:37
FaBRiK 2010.05.06. 11:08:57
Sajna adott. Azt megnéztem. Ha nem adott volna, rendőrt hívtam volna.
Amit elcsesztem az az, hogy későn értem vissza (már meg volt a bizonylat) és nem emlékeztem, hogy már olvastam, hogy van egy belsős utasítás arról, hogy külföldieket nem büntetünk.
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.05.06. 11:11:42
Kik?
Miért M.o-got fikáztad nekik, miért nem mondtad inkább "next time put your ticket into jegykezelő masina"?
Igy ujbol megbüntetik őket
Azért meglepett, homáron nem illő, udvariasságod :))
Morci úr · http://suttyok-ket-kereken.blog.hu 2010.05.06. 11:13:53
mindennapimorcossagok.blog.hu/2009/12/03/bkv_ellenor_es_a_foglyul_ejtett_japan_turista
Rosszindulatú Vászka 2010.05.06. 11:15:23
Trackback 2010.05.06. 11:16:19
köszönjük, hogy háromszor is kiemelted, hogy "jól szituált brit állampolgárokról van szó", de felesleges volt, mert már abból is rájöttünk, hogy britek az utasok, hogy amikor látták, hogy nem nyomtat semmit a készülék az egyik jegyre, gondolkodás nélkül tovább haladtak, és eszükbe sem jutott kezelni egy másik automatával, melynek igen primitív elven működő kezelése meghaladta brit elméjük kapacitását.
Zaphod
prettyinpink 2010.05.06. 11:16:38
persze miért is így cselekedne? akkor kevesebb lenne a jutalék...
Morci úr · http://suttyok-ket-kereken.blog.hu 2010.05.06. 11:17:02
Sebaj lesz még rá lehetőségem attól tartok.
FaBRiK 2010.05.06. 11:17:29
Valahogy felrémlett egy-két emlék:
1. Török határ. Vízum. 15 márka, vagy 20 dolcsi. Nálunk márka volt. Valahogy abból is 20 lett...
2. Macedón határ. Sok-sok óra várakozás. Egyszer 9 óra.
Ezen a 2 helyen azóta sem jártam. Nem kívánom újra ezeket az élményeket.
Megköszönöd az italt,hazamész, kivered 2010.05.06. 11:18:05
Tehát napijegy.
Rosszindulatú Vászka 2010.05.06. 11:19:37
paszto 2010.05.06. 11:20:11
Állandóan változó 2010.05.06. 11:20:26
Hát, nekem New Yorkban volt azért meredek tapasztalatom metróban. Valahol Manhattanban egy metróállomáson a kapu nem akart átengedni a napi jegyemmel. A folyosó végén láttam egy egyenruhás fickót, naív túristaként gondoltam kérek tőle segítséget. Odamentem hozzá és elkezdtem mondani, hogy "elnézést, de a jegyem...". Ez akkor felugorva felém fordult, ezzel egy időben nyúlt a pisztolyához az oldalán, majd egy töredékmásodperccel később, mikor összerakta, hogy nem lopakodva rátámadni akaró gengszter vagyok, rámrivallt, hogy "Nem érdekel!!". Igen, rendőr volt, és lehet, hogy éppen keresett valami rosszfiúkat, vagy valami hasonló. Mindenesetre baromira ideges volt, így a legjobb amit tehettem az volt, hogy kinyögtem egy "Elnézést", majd szépen lassan elhátráltam, amíg ő továbbra is ott állt megfeszülve, kézzel a pisztolyon.
Egy kedves kis new york-i emlék maradt :-)
Mellesleg, tisztában vagyok vele, hogy a rendőr az nem metró dolgozó, de pl. Angliában megszoktam, hogy az ember odamehet a rendőrökhöz is minden üggyel-bajjal, és készségesen segítenek. Hát, ez van, new york-i rendőr nem londoni rendőr... Amúgy aláírom, hogy a világ legtöbb országában ahol jártam a metró dolgozói nagyon segítőkészek. Az utasellenes tapló magatartás magyar kuriózum.
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.05.06. 11:23:24
Presser/?/ Hány cédula egy élet
Veér Farkas 2010.05.06. 11:23:31
Elég fasz egy indoklás.
Ugyanis monopolhelyzetben lévő cégről beszélsz, ami ráadásul mindannyiunk pénzéből él. Aki életében nem utazik vele, az is befizet a cég költségvetésébe és vezetőinek lopásaiba kb. 5-10 ezer forintot. A csecsemőket is beleértve.
Ha csak az adófizetőket nézzük, akkor 20-40 ezret.
Egy Szalainéból kb. 1000 ember egész éves teljes árú bérlete telne ki.
Akkor miről is pofázol, hogy ki mit fizessen? Ilyen állami támogatások mellett simán ingynesnek kellene lennie a BKV-nak.
@eml:
Hát a matematika (lófaszt: eleve a négy alapművelet) nem nagyon lehetett az erősséged.
Csak azt nem értem, akkor minek hencegsz vele.
5 milliárd/10 millió az ugye 500 Ft. Ezt oszd el 365-tel. Szóval valójában napi kb. 1 Ft 30 fillér az, amiről beszélsz.
(Mondjuk azt sem tudom, az 5 milliárd honnan jön, a BKV-ba évente megy kb. 50-100 milliárd állami pénz.)
FaBRiK 2010.05.06. 11:24:42
Rosszindulatú Vászka 2010.05.06. 11:25:14
És jóhogy, a londoninak még stukkere senincs :P
FaBRiK 2010.05.06. 11:27:41
Tarika · http://isitchristmas.com/ 2010.05.06. 11:30:13
Tibike15 2010.05.06. 11:31:47
nem tudom mit kell itt balkánozni, amikor fülön csipnek bliccelőket
cicmen (törölt) 2010.05.06. 11:40:07
FaBRiK 2010.05.06. 11:42:16
2010.05.06. 11:43:33
Unbiased 2010.05.06. 11:45:57
2010.05.06. 11:46:21
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.05.06. 11:54:10
Minek jössz a homar-ra
ilyen udvariassággal?
Téged még ekézni sem lehet
:))
cicmen (törölt) 2010.05.06. 11:56:24
szgyula 2010.05.06. 12:01:46
1. Megszokta, hogy buszon, villamoson megvehető a jegy. Felszáll, ott is a narancssárga doboz. Keresi a lukat a pénznek, nincs rajta. Aztán rájön, hogy le van heggesztve, mert a magyar tervezők a magyar buszra a magyar utakon működő készüléket nem bírtak megcsinálni.
2. Leszáll a buszról. Megállóban talál egy narancssárga oszlopot. El is csodálkozik, hogy "jé, ez a magyar nyelv mennyrie hasonlít az angolra, hiszen egy csomó szónak értelme van angolul is".
3. Bedob két kétszázast, mert ahhoz szokott, hogy az automatákban az adott ország fémpénzei működnek. Semmi nem történik.
4. Keres egy másik hasonló technikatörténeti műemléket, újabb próbálkozás, jegy itt sincs, de visszakapja a pénzt. Segítőkész Magayrországon tanuló külföldi diák elmagyarázza, hogy ide "exact change" kell.
5. Megfelelő összeget összekaparja, de mint kiderül a gép az orosz piacra készült, mert a magyar érméket nem ismeri fel. Még az után se ismeri fel a százast, hogy a tévében előírt módon Mekka felé fordulva háromszor földhöz vágja, illetve a parkolóautomatára szerelt lemágnesező csíkon többször végighúzza.
6. Valaki megszánja, és elad neki egy jegyet.
7. Felszáll a buszra. Első automata ismerős, luk rajta. Bedugja, semmi. Észreveszi piros lámpát.
8. Végigverekszi magát 8 hontalanon a következőhöz. Bedugja, semmi. Megnézi, zöld lámpa. Megint bedugja. Valami zizegést hall. Irigykedik is, hogy a zseniális magyar mérnökök milyen diszkréten oldották meg, szemben a Münchenivel, amelyik akkorát csenget, hogy a szembejövő buszon is hallják.
9. Jön ellenőr, aki közli, hogy egy mocskos bűnöző, mert nem kezelte a jegyét...
Mit hagytam ki? Ja igen. Megérdemelte.
És még valami. Angliának igazán nincs szüksége ránk. Nekünk szükségünk van rájuk.
mancsos 2010.05.06. 12:06:59
Azért külföldön sem minden ok. Kb. 8 éve Olaszoknál jártunk haszonlóképpen. A srác aki velünk volt tudott olaszul valamicsét, így tudott jegyet kérni, mert a pénztáros csak olaszul beszélt. A vonaton az ellenőr közölte (már angolul), hogy meg leszünk büntetve mert nincs kezelve a jegy. Már kitöltötte a bünti cetlit és akkor vettük észre, hogy a jegyen csak olaszul van leírva, hogy az állomáson kell kezelni a jegyet, így erre hivatkozva az ellenőr nagy duzzogva elhúzott, és később visszajött a jegyekkel és közölte, hogy akkor nem leszünk megbüntetve. Persze lehet mondani, hogy minden heppy, de abban a fél órában mi voltunk a jegynélküli balkániak.....
cicmen (törölt) 2010.05.06. 12:15:00
mindegykivagyok 2010.05.06. 12:17:34
Szànalmas az egész ugy ahogy van!
Egyàlltalàn valami idegen nyelvü tàjékoztato van a BKV-nak?Nincs!Az arra szànt összeg is valami magàn zsebben landolt!:( XXI szàzad Magyarorszàga!
Rosszindulatú Vászka 2010.05.06. 12:17:48
Mike36 2010.05.06. 12:22:59
nem engedni a túristákat fizetni
tépje el, örüljön hogy volt jegyük, az ellenőr örüljön hogy van munkája, mit veri itt magát, én nem értem, ezek az emberek perverzek?
Mike36 2010.05.06. 12:25:40
a válalkozásomból jelenleg úgyis éhen döglök
tudok angolul, és senkit nem fogok baszogatni, ha nincs jegye, hát istenem, aki mutat vmi paprfecnit eltépem, a külföldieket nem büntetem meg
belülről kell bomlasztani ezt a tetves gárdát :D
hol kell jelentkezni? :D
Devil 2010.05.06. 12:27:32
Ha nem tudjak jol megcsinalni a jegyvasarlast NE CSINALJAK MEG! Ismerjek be hogy erre nem kepesek, es kesz. Nem nagy szegyen, ugyis mindenki tudja, de legalabb nem hazudoznanak es nem alaznak meg az utasokat feleslegsen. Legyen ingyen.
cicmen (törölt) 2010.05.06. 12:29:47
Devil 2010.05.06. 12:30:44
Mike36 2010.05.06. 12:32:18
cicmen (törölt) 2010.05.06. 12:32:51
Mike36 2010.05.06. 12:35:49
valaki elmondhatná hogy van ez a BKV-nál
Devil 2010.05.06. 12:35:55
Es igen, ez utasellenes es taplo magatartas, Te persze gondolhatsz nyugodtan mast (BKV keres ellenoroket).
bleckdeck 2010.05.06. 12:38:15
orient 2010.05.06. 12:41:17
No comment. Én szégyeltem magam. Az ilyen BKVs sztorik nem segítik a dolgot csak megjegyzem.
Devil 2010.05.06. 12:42:08
Devil 2010.05.06. 12:45:36
cicmen (törölt) 2010.05.06. 12:49:39
Devil 2010.05.06. 12:51:58
Tenyleg nem mukodnek a jegykezelok, a jegykiadok nem fogadjak el a magyar apropenzt, nincs mindenhol penztar ahol egyebkent sem beszelnek angolul, kozben a zellenor nem segit hanem buntet.
Aki szerint igy kell banni a vendeggel, az beteg.
Devil 2010.05.06. 12:53:24
megmondtam?megmondtam 2010.05.06. 12:54:55
és akkor ellenőröktől, semmirekellő jegypénztárosoktól is meg lehet szabadulni.
Rosszindulatú Vászka 2010.05.06. 12:57:16
Sot, az igényes júzer még akcentust is studírozik hozz :D
cicmen (törölt) 2010.05.06. 12:59:31
cicmen (törölt) 2010.05.06. 13:04:47
orient 2010.05.06. 13:06:54
Trackback 2010.05.06. 13:07:05
Komolyan nem érti senki, miről van itt szó?? Én is hányok a BKV-tól meg az ork ellenőröktől, de hányok a magathetetlen faszoktól is, akik csak azért mert turisták, azt hiszik, nekik ingyen jár a BKV, csak mert képtelenek egy jegyet érvényesíteni egy nem túl bonyolult szerkezettel. Másrészt meg utazás előtt tájékozódom, ha mát tényleg ide a Kaukázus tövébe utazom a csillogó-villogó kolbászkerítéses Nagy Britanniából.
FaBRiK 2010.05.06. 13:07:54
bence87 (törölt) 2010.05.06. 13:11:09
FaBRiK 2010.05.06. 13:12:44
Akkor ide is: segítettek nekik, valaki más kezelte le a jegyüket, mert azt sem tudták, hogy hogyan kell. Ezek után nekik már nehéz bármit is ellenőrizni.
Rosszindulatú Vászka 2010.05.06. 13:17:28
cicmen (törölt) 2010.05.06. 13:23:48
cicmen (törölt) 2010.05.06. 13:23:48
mr_x 2010.05.06. 13:29:38
Erre az esetre leforditva mondhatta volna az ellenor, hogy latja van egy, a masik valamiert nincs rendesen kezelve, nezzek igy kell helyesen kezelni.
dekás dezső 2010.05.06. 13:30:39
mr_x 2010.05.06. 13:34:01
cicmen (törölt) 2010.05.06. 13:35:03
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.05.06. 13:36:17
Elmondták, hogy a helyi vajda, merthogy szinesbőrüek voltak, eligazitotta őket, vegyenek villamosjegyet, ne hallja meg hogy valaki bliccel
Akkormost az angol vagy a román a balkáni?
2010.05.06. 13:36:20
"ez azért van, mert Angliában a bliccelők száma 0,01%. Magyarországon meg 25-30%.
Ez a különbség aztán visszaköszön az ellenőr magatartásában is."
Érted a különbséget és az összehasonlítás feleslegességét ?
orient 2010.05.06. 13:38:19
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.05.06. 13:40:17
Hollandok még be is lehettek volna lőve, oszt leverik a kontroller fejét
Jobb a brit, azokkal királyilag rokonságban is vagyunk
ier6w7i 2010.05.06. 13:41:07
A metrón sem csak besétálsz, hanem egy elég messzív kapun haladsz át a legtöbb helyen (máshol csak forgókar, de mindenütt ott egy alkalmazott, aki figyel, hogy ne slisszolj be!)nemcsak befelé, hanem a kijáraton is!
Nagyon fontos, hogy a magyar emberrel ellentétben ott bizony nem sértődik meg senki, ha elő kell venni ilyenkor a bérletet (OK, elég hozzáérinteni, de akkor is kéznél kell hogy legyen) és ha jön a kalauz, akkor sem pofavágás van felháborodottan, hogy ugyan miért zaklatják a kedves utast. És bizony ha nem jó a jegyed, akkor pótdíjaznak (nem büntetnek).
Sajnálom a delikvenseket, akik kishazánkban így megjárták. Mondjuk ha ez egyik jegyet sikerült rendesen kezelni, akkor tudhatta/láthatta/halhatta volna, hogy ez nem olyan elktronikus jegy mint náluk, de igaza van sok posztolónak, a BKV jegy primitív, az érvényesítő készülék nekem is van hogy működik van hogy nem.
dekás dezső 2010.05.06. 13:41:39
Gabyka 2010.05.06. 13:42:38
Ezen szétröhögtem magam:)
Végre nem csak az idióta vitázás, hanem a szórakoztatás. Köszi.
Olvasgatva a blogot, kíváncsiságból utánanéztem az áraknak.
Eredmény:
Magyar minimálbérből BUdapesten vehetsz 188 db jegyet, 39 db VAGY 39 db napijegyet Vagy 6,4 havi bérletet.
Brit minimálbérből Londonban vehetsz 220!! db jegyet (3 zónás), VAGY 103 db !!!!!!!!! napijegyet Vagy 7,6 db havi bérletet.
Tekintettel , hogy hónapokat töltöttem Londonban, és ismerem a tömegközlekedés ottani állapotát ( járművek, hálózat, járatsűrűség), összehasonlítva az árakkal a konklúzió:
FUCK YOU BKV!
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.05.06. 13:43:51
Nae akkor az angilus hoyg utazik?
Elötte 4évig itt fog dekkolni 2 átszálló közt
Merthoyg 4év bpesti ittlakást vizionálnak
Disznó Úr 2010.05.06. 13:47:16
1989-ben voltam a haverokkal NDK-ban (még láttam a berlini falat bocs)és ott a buszokon egy számomra máig megfejtetlen jegy rendszer volt. Egy nagy gépezetből, mint a wc papírt lehetett kihúzni a jegyet, mindenféle akadály nélkül, tehát akár 1 métert is. Mi becsületkasszára tippeltünk, de perselyre nem emlékszem (ettől még lehetett).
Utólag restellem, de túlságosan azért akkor nem foglalkoztatott a dolog, tehát ezek után nem is erőltettük a fizetést.
Ha valaki esetleg képben van a hajdani kelet-berlini közlekedéssel kapcsolatban, kérem világosítson fel.
mr_x 2010.05.06. 13:47:26
Ez a különbség aztán visszaköszön az ellenőr magatartásában is.
Érted a különbséget és az összehasonlítás feleslegességét ?"
Ertelek, szoval ha esetleg felmegy a bliccelok szama 45-50%-ra akkor helyben agyon is loheti a turistat?
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.05.06. 13:49:43
"hol kell jelentkezni? :D "
HAGYÓmányos helyen érdeklődj, de vigyél egy nokiás dobozt, meraz udvariasság oJan heJen
Tarika · http://isitchristmas.com/ 2010.05.06. 13:55:19
cicmen (törölt) 2010.05.06. 13:56:31
mr_x 2010.05.06. 13:56:58
Bedobtad a penzt, es huztal egy jegyet.
Ha tobb mint egyet huztal akkor megbuntetett az ellenor, ha nem dobtal be penzt, akkor meg latta az ellenor hogy nem dobtal be, mivel a jegykiado ugy volt kialakitva hogy a penz csak 3-4 jegy kiadasa utan esett le addig egy forgo tarcsaban lathato volt hogy mennyit dobtal be.
De ha nem volt ellenor az utastarsak akkor is megszoltak ha ingyen huztal jegyet!
cicmen (törölt) 2010.05.06. 14:03:21
2010.05.06. 14:06:33
Ez iylen pofonegyszerű, semmi összeesküvés nincs benne, meg felsőbbrendűség. A magyar emberek is szivesebben laknának olyan országban, ahol humánus az állam és az emberek is mert nem a korrupció és a csalás lenne a főszereplő. Sajnos a magyar emberek szellemileg nem értek meg rá, hogy ilyen országban éljenek. Ennyi. Csapó, végefőcím.
mr_x 2010.05.06. 14:21:19
Te nem erted. A csalas megfekezesere nem az a legjobb ha bunkok az ellenorok, hanem ha megfelelo az infrastruktura!
Bp-en szo nelkul szoktam a trollok mellett elmenni pedig mindig van napijegyem vagy berletem. Egy ideig kiabalnak utanam, aztan abbahagyjak. Eddig egy sem jott meg utanam.
Szoval jegy nelkul is siman meguszom a buntetest, viszont egy turista hazasparral egyszerubb szivozni es nagyobb az esely hogy fizetnek ahelyett hogy megvernek az ellenort.
A londoni metron ezt nem tudnam megcsinalni, mert a kapu nem enged.
Viszont ha odamegyek a babakocsis kapuhoz akkor az or szo nelkul beenged mert feltetelezi hogy van jegyem.
2010.05.06. 14:29:54
Nem tudom, hogy lehet a bliccelést megfékezni, ez amúgy híven tükrözi minden más közállapotunkat is, úgyhogy hosszú téma lenne. Ez FONTOS !!!!
Mike36 2010.05.06. 14:31:31
Trackback 2010.05.06. 14:32:19
Aha. A bibi csak az, hogy egy tősgyökeres pestinél bérlet van. Ahogy nálam is, immár húsz éve. Nem is ért inzultus senki részéről érdekes módon.
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.05.06. 14:34:02
Megmondom. Ingyenessé kell tenni.
- Nem kell pénzt költeni a jegyek kiadására, ellenőrzésére.
- Autósok átszállnak BMV-re, kisebb lesz a dugó, gyorsabban mehet a tömegközlekedés is.
- Többen utaznak, sűrűbbek lesznek a járatok.
- Többen utaznak tiszta ruhában, jobb lesz az átlag.
mr_x 2010.05.06. 14:40:48
Mindenesetre nem ugy, hogy a problemasabb esetet ignoraljak (pl aki szo nelkul otthagyja oket esetleg leorditja a fejet) es a konnyu predara szallnak ra (kulfoldi aki veletlenul bliccel, mert pl nem feltetelezi hogy ha pittyeg a gep akkor meg nem biztos hogy kezelte a jegyet vagy mert nem lyukasztott atszallasnal - nem tudom a vilagon hol mashol kell atszallasnal lyukasztani)
mr_x 2010.05.06. 14:52:27
Regebben amikor meg Pesten eltunk, nalam is volt mindig berlet, kiveve amikor a tarcamat a masik nadragomban felejtettem.
Persze jott az ellenor, es hiaba magyaraztam hogy van berletem csak otthon felejtettem, mondta hogy akkor menjek el az Akacfa utcaba (szigoruan munkaidoben) es mutassam be, akkor kevesebbet kell fizetnem. Na erre otthagytam, es erdekes modon nem futott utanam.
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.05.06. 14:53:22
Autósok átszállnak BMV-re"
Höhö, a tudatalatti :)
eml 2010.05.06. 14:54:05
Ez jó! ezt még nem hallottam.
eml 2010.05.06. 15:04:19
premier.mtv.hu/Hirek/2010/04/02/10/Jaratritkitas_lesz_a_17_milliardos_allami_BKV_tamogatas_ara_.aspx
A BKV állami pénzt kap, nem tudja önmagát fenntartani. (Meg se próbálja)
Ha 5 milliárd forintot kap a BKV az államtól, akkor azt az állam a befizetett adóbevételekből adja.
Az állami és önkormányzati cégek dolgozói szintén állami pénzből kapják a fizetésüket, tehát őket kihagyjuk a 'tényleges' adófizetők közül, mivel amit ők fizetnek adót, azt is az adóbevételekből kifizetett fizetésükből fizetik vissza.
Magyarországon van kb 2,5 millió tényleges adófizető.
Ha csak 5 milliárd forintos BKV támogatást tételezünk fel, akkor:
5000000000 Ft / 2500000 fő = 2000000 Ft/fő
Ha azt feltételezzük, hogy ez egy éves összeg, amit egy év alatt a tényleges adófizetők termelnek meg, akkor :
2000000 / 250 = 8000 Ft/fő/nap
Azaz egy évben minden munkanapon csak a BKV 5 milliárdos támogatására 8000 Ft-nyi adóbevételt kell minden dolgozónak termelnie - átlagosan.
Ez arra az esetre, ha a munkajövedelem terhéből számítjuk.
Ha Áfa és egyéb dolgokat beleveszünk, 10 millió embert és 365 napot, 5 milliárd esetén az csak 1370 Ft, de azt akkor csecsemőtől aggastyánig mindenki, és minden nap befizeti.
eml 2010.05.06. 15:06:30
Számolj utána!
Utó Pista 2010.05.06. 15:42:08
Hát persze, mert a külföldi az szép, az jó....
Vajon Londonban sem büntetnek meg engem?
ZöldszemM2 2010.05.06. 15:45:53
Holnapután megyek Londonba !!
Más : 5 x vótam nyugaton, eddg 3 x kaptam nyúgdíjas kedvezményt múzeumoknál. Egyszer Párizsban, de mint kiderült lengyel volt a beléptető csaj és a magyariakhoz való szimpátiából adta a kedvezményt - útólag - valahogy kiszúrta, hogy magyari vagyok - jött utánam, hogy van valami nyúgdíjas kedvezmény !
Közlekedési eszközön soha fel se merült. Csak mi adunk minden vénnek kedvezményt ??
Ilyen jól megy ??
ZöldszemM2 2010.05.06. 16:04:49
Nem hatotta meg őket. A poén az vót - a villanyos nem indult. Bámult a sok hollandus.
végre valamelyik zsebből előkerült a jegy mutatom, végre megnyugodnak. még kérdem : Alles ist Ordnung ? Ja mondják. én mutatom mehettek Yoe áre idiot !
Elkotrodtak és mi is.
nem hatotta meg őket, hogy Turistenek vagyunk. csak utólag azt sajnálom, még egy kicsit várakoztatni kellett volna a villamost.
ű Ettől függetlenül szép ország Hollandia !!
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.05.06. 16:18:06
FaBRiK 2010.05.06. 16:21:52
???
Melyik számrendszerben?
2010.05.06. 16:37:57
Miért szaporítanák a járatokat, ha sok lenne az utas? Mi kényszerítené rá őket, hogy még több pénzt fektessenek bele, ha bevételi oldala nulla?
Miért fizesse az ország 8 millió lakója adójából a 2 millió által használt békávét.
bocs, de agyrémeket irsz. Kommunista kiáltvány... rémlik valami ?
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.05.06. 16:40:24
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.05.06. 16:43:35
campobaszo 2010.05.06. 16:57:03
Ugyanakkor az is sajnálatos,ha valaki úgy gondolja,hogy első látásra meg tudja állapítani valakinek az állampolgárságát.
szgyula 2010.05.06. 17:16:28
FaBRiK 2010.05.06. 17:49:56
Ugyanakkor hidd el, hogy elég jól meg lehet állapítani a származást (bár abban igazad van, hogy az állampolgárságot elég nehéz lenne, mert az általam felismert magyarról nem tudom, hogy szlovákiai, romániai, ausztriai, vagy kanadai magyar-e).
És hidd el, nagy többségében még a kínaiakat is meg tudom különböztetni a többi ázsiaitól. Csak gyakorlat kérdése.
De egy tipikus angolt felismerni nem kunszt.
phyllo 2010.05.06. 18:04:34
Moszkvában is ilyen rendszer volt, természetesen a magyarok nem fizettek, hanem ráütöttek a kasszára, mire az megcsörrent mintha pénzt dobtak volna bele, utána letépték a jegyet.
A metro 5, a troli 4, a villamos 3 kopejka volt.
1 kopejka=16 fillér
Nem futotta a magyar turistának a 8-10 trapper és levis farmar árából.
trapper=150 rubel
levis=180 rubel
morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2010.05.06. 19:24:12
@FaBRiK:
Minek jössz a homar-ra
ilyen udvariassággal?
Téged még ekézni sem lehet
:))
na, ezért kell itt "read-only" üzemmódban menni.
2010.05.06. 20:17:56
A most kiadott pénz áll szemben a jövőben esetleg megjelenő megtakarítással. Ezt egy nagy szufficitben levő államháztartás engedhetné meg magának, ami Magyarországon nem volt és nem is lesz. Kérem kaccsolja ki.
eml 2010.05.06. 20:46:01
Tényleg elkúrtam! Sorry!
Ló se asztal, mégis négy lába van.
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.05.06. 22:28:19
Disznó Úr 2010.05.07. 09:16:41
2010.05.07. 10:44:16
Tessetek volna olyan parlamentet meg pártot megtenni győztesnek aki ezt megcsinálja. A demokrácia a tömeg uralma... ha a tömeg nem ilyet akar, mint te akkor ez van.
Nem értem a problémádat.
XCat 2010.05.07. 11:16:39
XCat 2010.05.07. 11:42:08
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.05.07. 11:53:47
Ficak 2010.05.07. 11:54:19
Jött az ellenőr és angolul elmagyarázta, hogy az állomásokon van egy sárga gép és felszállás előtt ott kell lepecsételni kb úgy mint nálunk a metrónál. Elmondta, hogy most ráírja kézzel de visszafele ne felejtsük majd el.Végig kedves, udvarias és segítőkész volt úgy hogy tulajdonképpen blicceltünk a vonaton. Fényévekre el vagyunk maradva még Olaszországtól is.
XCat 2010.05.07. 11:54:31
XCat 2010.05.07. 11:57:25
Whoo 2010.05.07. 11:57:27
Ez ugye nem komoly? Ha szep hazankba megy valaki, akkor tanuljon meg magyarul??? Gondoljatok, hogy egy csori turista a 300 forintos jegyen fog sporolni??? Meghogy ezaz, b!sszuk meg az osszes turistat???
Emberek! Nemtom, hogy megy-e meg az orszagimazs kampany kulfoldon, de ezek szerint ugyanolyan kidobott penz, mint a mit ellopkondank a fejesek. Ennyire nem lehettek hulyek! Nyaljak a nyugat segget, hogy valaki betevedjen kis hazankba nemi valutaval, utana meg a jofajta bunkok elkezdenek arcoskodni, hogy "nehogyma csak angolu tuggya kocsog"... Tenyleg le kene zarni a hatarokat, es boldoguljon mindenki ahogy tud.
A srac meg aki itt szidta UK-t, csak annyit, hogy tobb mint 3 eve elek itt, es egyszer sem buntettek meg semmire. Valamit nagyon rosszul csinalhatsz te baratom. Itt sincs kolbaszbol semmi, sot qrva sokat kell melozni, de van latszatja. Amennyiben neked nem jott be itt az elet, akkor mi a fenejert nem huztal mar haza jo regen?
A legnagyobb kulonbseg talan a ket orszag kozott, hogy otthon arra jatszanak mindig, hogy RETTEGJ. Felj az ellenortol, felj az apehtol, felj a rendortol, hogy melyik civil autobol trafizik, stb, stb. Itt tisztan meg vannak adva a szabalyok, es ha betartod, akkor nincs mitol felned. A trafi nagy sarga dobzban van jol lathato helyen mindenhol az ut mellett, nem civil autoban besunnyantva valami fa moge. Ha igy is beszopod, akkor meg is erdemelted. Tomegkozlekedesen csak ugy bliccelhetsz, ha nagyon akarsz, akkor viszont ha elkapnak, akkor szivsz. NEm ugy van, mint otthon, hogy kaller probal ravenni, hogy igazold magad, meg rendorrel fenyegetozik, es annyi. Itt tobbnyire kaller mellett rendor, es ha elkaptak, akkor PRIUSZOD lesz egy nyamvadt blicceles miatt. Erkolcsi bizonyitvanyt utana elfelejtheted egy idore. Buncselekmeny.
Nem kanaan, de sokat lehetne az itteni dolgokbol tanulni. Csak egy pelda:NI Number (TB szamhoz hasonlo) megigenylesehez el kell menni egy interjura, ahol ha nem beszelsz angolul, akkor kerhetsz magyar tolmacsot! Nemhogy a turistatol varjak el, hogy angolul beszeljen. A leendo munkavallalo is kerhet tolmacsot maganak, pedig meg a nyelvet sem beszeli sok.
Fuu.. kicsit felb!sztam magam ezen a sok hulyesegen. Kifujom a gozt, es iszok egy kv-t.
Ja, ezert tart ott :D
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.05.07. 12:08:50
XCat 2010.05.07. 12:20:58
zooDoo 2010.05.08. 17:58:17
Nekem Franciaországban az egyik francia megakarta venni az első jegyet, hogy megmutassa, hogy is működik az egész rendszer.
Sokszor az ilyen bunkó, gyűlölködő (kommunista, balkáni vagy tudom is én milyen tizedik világbeli, még parittyával mamutot vadászó) embertársaiknak szívesen mondaná az ember, takarodjatok haza, de hát már sajnos otthon vannak!
deak.atti 2010.05.18. 09:14:01
Párizsban töltöttünk pár éve egy 4-napos hétvégét. Ott az égvilágon semmi problémánk nem volt a tömegközlekedéssel. Minden világosan, érthetően ki volt írva franciául, angolul, és németül is. Tisztán értelmezhető volt, hogy egy jegy 1.30 EUR, egy 10-es gyűjtőjegy 10 EUR, a RER-re (az ottani HÉV, ami behoz Orly-ról, meg kivisz Versailles-ba, van belőle 6 vonal) 2.5 EUR-os jegy kell ... semmi, ismétlem semmi gondunk nem volt. Mondjuk, ha ott lementél a metróba, és érvényesítettél egy jegyet, akkor amíg fel nem jöttünk a felszínre, azzal a jeggyel közlekedhettünk. Ha négyszer kellett átszállni, akkor négyszer szálltál át ugyanazzal a jeggyel, termpészetesen 60 percen belül. Ezt kéne itthon is megvalósítani, hogy egy 300 forintos jegy 60 percig legyen érvényes, nem csak egy útra, ami akár 2 megálló is lehet (csak a metrón van szakaszjegy, buszon/villamoson nincs!) és nem lenne ennyi bliccelés.
DA
Kerámia_53 2010.06.03. 13:00:15
Kerámia_53 2010.06.03. 13:44:31
FaBRiK 2010.06.07. 14:23:13
Az életstílusról egyébként senki sem írt.
Mellesleg én pl. imádom a görögök életstílusát, el is takarodnék oda, csak nem nagyon van nyitott pozíció.
volutx (törölt) 2010.07.14. 14:20:17
Egy 4 megállós metró útra 4 fontot kellett fizetnem, de hát próbáltam volna szólni a 2m-es négernek?
A 3 napos jegy pedig majd 20 font ami nem semmi. Igaz 19 metróvonal van.
Legjobb a belgiumi (Brüsszel, Antwerpen). Ott a kutyát sem érdekli van-e jegyed, soha nem kellett vennem, és a metróba is le tudok menni jegy nélkül, ellenőrt meg sosem láttam.
kiskakas 2011.08.09. 20:01:45
Nálunk egy főre két bunkó esik!
Sajnos.....
Sevy 2011.09.24. 12:36:58
Bűntet = büntet
Kűlsérelmi = külsérelmi