Veszedelmes vírus materializálódott az RBS Románia Bankban. Naiv ügyfél először kapott egy számlát, amit nem igazán kért, majd ez a számla elkezdte felemészteni a rendes számlája készleteit, míg az összes pénze el nem tűnt:
2006 óta van Mastercard hitelkártyám a fennti bank által kiállítva. Márciusban belegyeztem, hogy kapjak egy Visa-t is, miután többször is rákérdeztem, hogy lesz-e ezzel új számlám is, a velem foglalkozó hölgyemény pedig többször is megerősítette, hogy á, dehogy. Na, lett!
Május 5-én annyi pénzt utaltam át a - tudtommal, egyetlen - számlámra, ami fedezte a teljes hitelkeretet, sőt, még maradt is valami plusszba. Erre május 12-én jött az sms, hogy gyorsan fizessek be még pénzt, a hitelt (?) törlesztendő. Telefon, ügyfélszolgálat, mondják, hogy de két számlám van, csak az üzletkötő hölgy nem tudta (?), hogy mi a különbség hitelkeret és számla között! De megoldják!
Telefon csütörtökön, pénteken ... hétfőn ... végre szólnak, hogy bocsika, ők a húnyók, minden rendben, lehet menni lemondani ingyenesen, de ha nem, az se baj. Kliens megnyugszik, ügyet elfelejti.
Szerdán újabb sms: azonnal befizetni csak 10x annyi pénzt mint amennyit a múlt héten követeltek. Kliens ideges, ebanking oldalra fellép, szívinfarktus környékezi: mind a két számla 0 (nulla) lejt mutat. Telefon, ügyfélszolgálatos nem érti, mondja, visszahív. Megteszi. Magyarázkodik. Aztán kinyögi, hogy igen, a bank felfüggesztette a hitelkeretet sőt letiltotta a folyószámlára helyezett összeghez való hozzáférést is. Miért? Mert több mint 30 napos tartózást mutat az általam nem kért számla, aminek az ügyét álltólag egy hete tisztáztuk!
Erre teljes lelki nyugalommal (értsd: üvöltve) közöltem, hogy elég, intézzék el, ezen a héten bemegyek egy fiókba és ha nem adják ki a pénzem, feljelentem őket a rendőrségen. Mondták, hajrá!
Nos, a Fogyasztóvédelmi Hatóságnál és a Román Nemzeti Bank Bankfelügyeleti Igazgatóságánál fel is jelentettem őket, ám tegnap csúnya ötletem támadt, és küldtem egy panaszlevelet az RBS Groupnak. Ma reggel felhívtak és sűrű bocsánatkérések mellett közölték, hogy persze, bármikor mehetek lezárni a számlákat.
Tanulság?
1. Az RBS Románia Rt-vel ne!
2. Ha mégis igen, panaszkodj az anyacégnek, mert ők majd ...
Ha majd az állami szervek válaszolnak, megírom azt is - feltéve, hogy érdekel.
Tisztelettel:
Volt Ügyfél
Az utolsó 100 komment: