P. baromi kitartó és alapos, jó előre megérdeklődött mindent, aztán mégis pofára esett a Cetelem jóvoltából. Az Extreme Digitalnak és a banknak írt sirámaira csak a ED válaszolt, így velük próbált meg dűlőre jutni, de talán a bank is megerőltethette volna magát, végülis ők tájékoztatták félre az áruhitel igénylésének folyamatáról. Hosszú, részletes, kimerítő de egyben tanulságos a levelezés: banki telefonos ügyfélszolgálat szavában nem bízunk!
Magyar Cetelem Bank Zrt.
Ügyfélszolgálat részéreTisztelt Hölgyem/Uram,
A minap kézhez kaptam az Önök levelét, amelyben a részemre biztosított Cetelem hitelkártyával kapcsolatos akciós felhasználási feltételekről tájékoztattak (ügyfélazonosító: 4314737620, kártyaszám: 5495421800003369). A hitelkártyát ugyan a közeljövőben nem kívánom használni, de szívesen vennék igénybe ismét árukölcsönt az Extreme Digital alábbi hírlevelében szereplő feltételekkel.
Figyelemmel arra, hogy az elmúlt időszakban egy vagy több alkalommal vettem igénybe az Önök szolgáltatásait, és megbízható adósnak bizonyultam, ezúton szeretnék tájékoztatást kérni, hogy van-e lehetőség az alábbi konstrukcióban a hitelképességem külön igazolása nélkül részt venni, vagy szükséges mindenképpen valamennyi igazolás benyújtása? (lehetséges-e, hogy csupán a személyes irataimmal, hitelbírálat nélkül vegyem igénybe az árukölcsönt)
Amennyiben a hitelbírálattól nem tudnak eltekinteni, elegendő-e, hogy ahhoz csupán az elmúlt 2 vagy 3 hónap bankszámlakivonatait mutassam be (amelyek igazolják a havi rendszeres jövedelmemet), figyelemmel arra, hogy a jövedelmem jelentős része a saját tulajdonomban álló, EVÁ-s társaságtól folyik be, amelyhez tudtommal számos igazolást, így APEH igazolást és/vagy benyújtott mérleget is be kellene nyújtani, amihez nem spórolható meg a saját vagy kollégám hosszas sorban állása.
Szíves tájékoztatásukat előre is megköszönve, üdvözlettel,
P.***
Magyar Cetelem Bank Zrt.
Ügyfélszolgálat részére
Extreme Digital
Ügyfélszolgálat részére
Tisztelt Hölgyem/Uram,
Alábbi levelemet mind a két társaság felé szeretném egyidejűleg megküldeni, kérve Önöket, hogy a saját társaságaik vonatkozásában szíveskedjenek az abban foglaltakat kivizsgálni és ennek eredményéről tájékoztatni!
Múlt hét hétfőn - az Extreme Digital (EDigital) alábbi hitelakciójára konkrétan hivatkozva - levelet küldtem az áruhitelt biztosító Magyar Cetelem Bank Zrt. (Cetelem) részére, kérve benne, hogy mint korábbi ügyfelüknek, biztosítanak-e számomra áruhitelt újbóli részletes hitelvizsgálat, munkáltatói igazolás és bankszámlakivonat bemutatása nélkül. A levélre egy automatikus válaszüzenetet kaptam, majd napokkal később - csütörtökön vagy pénteken - telefonon felhívott a Cetelemtől egy hölgy, aki - rutinosan nem leírta, utóbb már értem, hogy miért - elmondta, hogy amennyiben a hitelképességem, munkahelyem, lakcímem nem változott meg, úgy a személyes irataim bemutatásával (személyi igazolvány, lakcímkártya, adóazonosító jel) felvehetem az alábbi áruhitelt. Hangsúlyozom, hogy pontosan elmondtam/leírtam, hogy az EDigitalnál szeretném ezt a konkrét áruhitelt felvenni és a kérdésem kifejezetten arra irányult, hogy szükséges-e valamennyi papírt újra bevinnem, mert ha igen, akkor kétszer is meggondolom, hogy elindítsam-e az egész folyamatot, ugyanakkor az elmúlt három hónapban három megkeresést is kaptam a Cetelemtől, hogy vegyem igénybe egy akciós kóddal vagy nem tudom én mivel hitelbírálat nélkül a hitelüket.
Ezt követően ma délután bementem az EDigital Mammut üzletházban lévő üzletében, megrendeltem a 199.000 Ft-nyi árut, amit meg szerettem volna vásárolni, kivártam a majdnem 50 perces sort, ami délután 5 órakor az egyetlen hitelügyintéző kollégához sorban állt, majd azzal szembesültem, hogy munkáltatói igazolás és/vagy bankszámla kivonat nélkül nem adnak áruhitelt, hiába beszéltük ezt meg a Cetelem ügyfélszolgálatával (persze leírva nincs semmi, erre vigyáztak, de nyilván van annyira zárt a rendszerük, hogy lekövethető, hogy ki és mikor hívott engem föl). A hosszú hajú, copfos fiatalember elmondta, hogy a Cetelem és az EDigital szerződése szerint neki kötelessége kérni a munkáltatói igazolást és/vagy bankszámla kivonatot, enélkül a hitelkérelmet nem küldheti be, vagy azt a saját fizetéséből vonják le - utóbbit persze nem hiszem, de én is azt javaslom az alkalmazottaimnak, hogy mondják ezt a kellemetlenkedő ügyfeleinknek. Kértem végül, hogy vagy küldje be hiányosan a hitelkérelmet, és legfeljebb visszautasítják (nem szokták, ilyenre már volt más hitelfelvételemnél példa ott, ahol már rendesen törlesztettem - Merkantil Bank Zrt.) vagy legyen olyan kedves és hívja fel a Cetelemet, hogy a nevem és adataim alapján engedélyezik-e a hitelt. Mind a két kérésemet - nem egyértelműen udvariatlanul, de nem is túl udvariasan - visszautasította, nyilván a ránk váró hosszú sor miatt is (mondjuk előttem is vagy 20 percig voltak bent nála).
Kérdéseim ezek után a következők. Tisztelt Cetelem Bank Zrt.: mennyire érzik magukra kötelezőnek, illetve korrektnek, ha az ügyfélszolgálatuk munkatársa ad egy tájékoztatást, ami a helyszínen nem állja meg a helyét? Tisztelt Extreme Digital: biztosan korrektül járt-e el az Önök egyenruháját viselő, feltehetően az alkalmazásukban álló kolléga, amikor esze ágában sem volt megoldást keresni a kérésemre, hanem könnyedén kitért az ügy megoldása elől? Mindkettejükhöz: kívánják-e orvosolni a kialakult helyzetet?
Természetesen se kedvem, se időm nincs a jelen levél megírásán túl további köröket futni ebben a kérdésben, csupán előrehoztam volna a televízió és GPS-navigáció vásárlásomat, és mind a kettejük társaságával a múltban jó tapasztalatom volt. Fogyasztóként ilyen esetben nem tehetek mást, mint hogy soha többet nem vásárolok Önöknél, illetve nem veszek fel hitelt a társaságuktól, és az ismeretségi körömben is terjesztem a rossz tapasztalatomat - utóbbi óhatatlan, nem a személyes hozzáállásomon múlik, nyilván ezt tudják. Azt is gondolom, hogy egyikük társasága sem fog beleremegni egy 200.000 Ft értékű vásárlás elmaradásába, még akkor se, ha a jövőben nehezen tervezhető mennyiségű további vásárlásom valósult is volna meg. Nyilvánvalóan egy fogyasztó vagyok a nagyon sokból, akiknek a túlnyomó része biztosan jogosan elégedett.
Mindezek alapján tisztelettel kérem Önöket, hogy az EDigital és a Cetelem közös akciója lejártát, azaz 2010. május 27-ét követően is biztosítsák részemre ugyanilyen feltételekkel az áruhitel felvételét, illetőleg azoknak a termékeknek az ilyen formában való megvásárlását, amiket a mai napon megvettem volna, helyrehozandó a fenti tévedés-sorozatot.
Amennyiben a kérésemet nem áll módjukban pozitívan elbírálni, úgy egyaránt kérem Önöket, hogy egyidejűleg szíveskedjenek törölni a levelező- és hírlistájukról, mert nem szeretnék többet a vásárlójuk lenni, és tudomásom szerint ezt elegendő ilyen formában kérni.
Szíves közreműködésüket előre is megköszönve, tisztelettel,
P.***
Tisztelt P. Úr!
Köszönjük, hogy megosztotta cégünkkel tapasztalatait.
Tájékoztatjuk, hogy társaságunk a hiteltermékeknek csak értékesítője, a hitelfelvétel feltételeinek meghatározása és a kérelem elbírálása minden esetben a Cetelem Bank Zrt. jogosultsága. A hitel felvételéhez szükséges dokumentumok listáját szintén a bank állítja össze, ebbe sajnos társaságunknak semmilyen beleszólása nincs. Társaságunknak nincs rálátása arra sem, hogy a banknak vannak –e kiemelt, megbízható ügyfelei, és hogy ezekre az ügyfelekre egyéni elbírálás lenne alkalmazható. Természetesen, ha a Cetelem Bank írásban rögzíti számunkra, hogy Ön a kötelezően előírt dokumentumok benyújtása nélkül is igényelheti a 0%THM hitelt, akár az akció lejártát követően is, cégünk készséggel áll a rendelkezésére a hiteligénylés rögzítésével és a termék értékesítésével kapcsolatosan.
A fentiekkel kapcsolatosan számítunk szíves megértésére.
Amennyiben cégünkkel kapcsolatosan további észrevételt szeretne tenni, kérjük keressen elérhetőségeinken, készséggel állunk rendelkezésére.
Üdvözlettel
Cs. | Értékesítési vezetőExtreme Digital Zrt.
***
Tisztelt Cs. Úr,
Köszönöm a gyors válaszát, és hogy foglalkozott az általam vázolt üggyel. Kérdőjel az Ön által írottakkal bennem mindössze azzal kapcsolatban maradt, hogy a "hitelügyintézést" végző kolléga - aki egyebekben a Cetelem Bank szabályai szerint járt el - az Önök alkalmazottja volt-e, és hogy ha igen, akkor nem lett volna-e helyes, ha a kérésemnek megfelelően felveszi a kapcsolatot a bankkal, amely esetben talán ez az egész nem így történik (ha már annyit vártam/vártunk, akkor azzal a 2 perccel többet mindenki - ő is, én is - kibírt volna)?
Szíves válaszát előre is megköszönve, üdvözlettel,
P.***
Tisztelt P. Úr!
Köszönjük levelét.
A hitelakció alatt nem csak társaságunk, hanem a Cetelem központja is meglehetősen túlterhelt volt, ebből következően az Ön által kért telefonos egyeztetés vélhetően lényegesen több időt vett volna igénybe, mint két perc. Gyakorlati eredménye pedig nem lett volna, lévén szóbeli ígéretre hitelügyintéző kollégáink nem térhetnek el a számukra előírt kötelező dokumentáció bekérésétől. Erre, és a várakozók magas számára való tekintettel álláspontunk szerint értékesítő kollégánk helyesen járt el, amikor az Ön rendkívüli státuszára vonatkozó telefonos egyeztetést udvariasan, de visszautasította.
Köszönjük megértését.
Üdvözlettel
Cs. | Értékesítési vezető
Extreme Digital Zrt.***
Tisztelt Cs. Úr,
Ígérem utoljára írok Önnek, ezután már csak a Tékozló Homárnak küldöm el a levelezésünket, hátha mások röhögnek a kínomon - csak azt a végleges tapasztalatomat és a keserű szájíz okát szeretném Önnel megosztani, amire persze az eleje óta lehetett számítani, amikor a Mammut-béli üzletük kis félreeső hangulattalan helyiségében próbáltam jobb belátásra bírni a kedves kollégáját: Önök mindent a lehető legjobban csináltak, így volt minden helyes, mint ahogy Ön is kíválóan udvariasan megmagyarázta nekem, hogy jobban nem is lehetett volna, én kértem hülyeséget, ráadásul a lehető legrosszabbkor, végső soron magam is beláthattam volna, hogy alkalmatlankodom, feltarthatom akár a sort is. Mindezért akkor elnézést kérek, ígérem nem teszek többet ilyet.
Köszönöm a leveleit, és minden jót kívánok a továbbiakhoz.
Üdvözlettel,
P.
Az utolsó 100 komment: