Krisztina spéci autót szeretett volna bérelni francia kirándulásukhoz, de sajnos akkor épp olyan nem volt elérhető. A Budapest Bank rendszere azonban nem tudja megkülönböztetni a fedezetellenőrző lekérést a zárolástól, így naiv ügyfél vagy 15 napig vár, amíg magától feloldódik a pénze, ésvagy 30 napig vár, amíg válaszolnak a panaszára:
Az alábbi levéllel a Budapest Bank "jó hírnevét" szeretném öregbíteni. Bár a történet elején úgy tűnhet, az autóbérlő céggel volt a probléma, a végére kiderül, hogy a bank a hunyó. Franciaországi nyaralásunkra szerettem volna autót bérelni, így meglátogattam az avis.fr honlapot, ahol annak rendje-módja szerint kitöltöttem az online foglalási formanyomtatványt, megadva - többek közt - a bankkártyám számát is, mivel a foglaláshoz ez is szükséges volt. Egy olyan autót szerettünk volna, amit nem lehetett azonnal lefoglalni, hanem 72 órán belül jelez vissza a cég, hogy tudják-e biztosítani. Kicsit furcsa volt, hogy a foglalás után fél órával már megjött a banktól az sms a tranzakció sikerességéről.
Majd még furcsább lett minden, amikor még aznap este az Avistől is megjött a válasz, hogy sajnos a kért típus nem áll rendelkezésre az adott időpontban, ezért a bankkártyámról sem történt levonás. Persze egyből hívtam a bankot, ahol azt az információt kaptam, hogy a pénz valóban folglalás alatt van, és két megoldás lehetséges: vagy, ha nem történik igénybejelentés a cég részéről, akkor 15 napon belül feloldják a pénzt, vagy, ha a cég küld a banknak egy faxot, hogy nem tartanak igényt a pénzre, akkor hamarabb is feloldják.
Az Avisnek is írtam még aznap este egy e-mailt a problémáról. Másnap reggel azért felhívtam a cég magyarországi képviseletét, ahol értetlenül álltak a kérdés előtt, mondván: ők még olyat nem hallottak, hogy egy meg nem valósult autófoglalás esetén pénzt zároltatna a cég valaki számláján. Mindazonáltal nagyon segítőkészen felajánlották a segítségüket. Közben megjött a franciaországi ügyfélszolgálattól is az e-mail, hogy a problémával ott kit tudok keresni, illetve hogy továbbították a levelemet az adott osztályra. Az adott osztályt sajnos nem sikerült elérnem, lévén francia ünnepnap volt, de végül a franciaországi központi foglalási irodát igen.Ott egy kedves úriember utánanézett a dolognak. Először ő is hitetlenkedve fogadta az esetet, mondván: ő még soha nem találkozott olyannal, hogy egy bank ilyen esetben effektíve zárolná az összeget, majd azzal a hírrel jött vissza, hogy ők valóban küldtek egy fedezetellenőrzésre irányuló kérést a bank felé, de semmiféle pénzt nem zároltattak. A telefonbeszélgetés alatt azután többször elmondta, hogy szerezze vissza a pénzét, Madame és utána nagyon gyorsan váltson bankot.
Ezen információk birtokában ismét felhívtam a Budapest Bankot, ahol az ügyfélszolgálati munkatárs elismételte a két lehetőséget, amit a kollégája már előző este ismertetett. Amikor rákérdeztem, hogy ezek szerint a bank szervere nem képes különbséget tenni egy fedezetellenőrzésre és egy zároltatásra irányuló kérelem között, azt felelte, hogy nem. Én többször elmondtam neki, hogy ugye az Avis nem fog olyan faxot írni nekik, hogy mégsem tartanak igényt a pénzre, mert ugye ők ilyet eleve nem is állítottak. Erre csak azt tudta, mondani, hogy akkor ki kell várni a 15 naptári napot, és utána feloldják az összeget.A slusszpoén akkor következett, amikor megkértem, hogy kapcsoljon át a panaszirodához. Hát ilyen a banknál nincs, ő fel tudja venni a panaszt a kártérítési igényem bejelentésével egyetemben, amire a bank, hahaha, 30 napon belül írásban válaszol. Én meg ugye nem megyek nyaralni. Vagy majd veszek fel személyi kölcsönt a Budapest Banktól, hogy mégis tudjak autót bérelni.
Az utolsó 100 komment: