Tékozló Homár

Irtó kínos, falmelléki lehúzás a Gundeltől

2010.10.18. 11:47 | szily | komment


Nagyon régen még legendás volt a Gundel, jó ideje már nem az. Hogy mi lehet egy patinás márka szétrohadásának az oka, az gyönyörűen látszik Péter példáján. Olvasónk barátja a Gundelhez tartozó, azzal szomszédos Bagolyvár étteremben evett, majd jattolás után jött rá a trükkre, ami szerint "balatoni turistalehúzó krimóhoz méltó": a felszolgálási díjat, ami természetesen a számla végén kellene, hogy álljon, eldugták a tételek közepébe, hadd fizessen dupla borravalót az átvert vendég. Ezúton is gratulálunk a Gundel tulajdonosainak az ízléses megoldáshoz! levél hajtás után:


Ezt eddig nem ismertem. Mit tegyen a vendéglős, ha el szeretné kerülni, hogy a vendég fizetéskor észrevegye a számlán a felszámolt felszolgálási díjat? Rejtse el a tételek között, valahol a pálesz és a csalamádé közé. Így jobb eséllyel fejelik meg a 12%-kal megnövelt árat további 10-15%-kal. Velünk ez történt. A barátom, aki kiegyenlítette a 36333 forintos számlát, látta, hogy az utolsó tétel borjúsült, átnyújtott 40 000 forintot, és nem kért vissza. - Biztos? - kérdezte kedves mosollyal a pincérnő. - Biztos. (És nem: - Biztos, hiszen a felszolgálási díj már benne van ebben az árban?)
Az ugyebár egyértelmű, hogy ilyen számlát csak nagyon tudatosan lehet előállítani, hiszen a 12% felszolgálási díj pontos összegét csak úgy lehet megállapítani, ha előtte az összes fogyasztási tételt summázták. Alighanem egy másik készüléken.
Külön felhívnám a figyelmet arra, hogy melyik vendéglátóipari egység dolgozói folyamodtak ehhez a balatoni turistalehúzó krimóhoz méltó fogáshoz.

üdv
Péter
 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

igazságos 2010.10.18. 21:38:57

@Rosszindulatú Vászka: Jóvanna.

Nem is bántásból írtam.

Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.10.18. 21:40:44

@Rocko-: Húha Rokikám, te mindenkit osztasz?
Mit lépsz arra, hogy én pl. meg vagyok elégedve, és ez abban leli kifejezését, hogy máskor is elmegyek leend az adott ojjektumba?
Sok szolgáltatással elégedett vagyok, és mégsem adok borravalót (takarító, buszevezető, tanár, hentes, vízminőség-ellenőr stb.)

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.18. 21:41:14

@igazságos: Ludmillám édesem, nyugtass meg. Ugye TE nem vagy pincér?

Másrészről. Ki volt az a hüje, aki bevezette, hogy akit el akarok küldeni a véresbús picsába, azt előzetesen szólítsam "kedves Akárminek"? Ez annyira gáz.

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.18. 21:42:55

@mityu: Egyszer csináljunk már egy flashmobot, hogy találkozunk valamelyik nagyobb metróbejárat előtt, és a metrőellenőrnek mindenki adjon borravalót. Mondjuk egy ötvenest, hogy senki ne szakadjon bele. És valaki vegye fel, milyen képet vágnak.

Tökmóka lenne.

Rocko- 2010.10.18. 21:45:43

@enamel: "Ez most jó, vagy rossz?"
nem nagy kérdés. ha jó, odamész. ha nem, akkor nem.

Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.10.18. 21:46:14

@enamel: ez KURVA jóóóóóóó! :)

Megcsináljuk!

Teccikérteni? 2010.10.18. 21:47:06

www.gundel.hu/site/index.php?page=hu/GASZTRONOMIA/Etlap

Há' én nemtudom, a szervizdíjas bejegyzés szerepel az étlapon, a kajcsikkal megegyező betűmérettel.

Még egy vicc: mielőtt bemész az étterembe, a bejáratnál is kint van az étlap. Rajta hogy mi merre hány méter, szervizdíjastul, fazekastóstohl.

Egy posztot azért megérne, hogy a tételek nem fogyasztási sorrendben szerepelnek. Ki hallott már ilyet: harcsapaprikásra plejszkavicát???

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.18. 21:47:17

@Rocko-: Nekem nagyon éhesnek kell lennem ahhoz, hogy beérjem az éttermi minőséggel, meg elviseljem a személyzet hülyeségeit. Van egy egész normális kisvendéglő a sarkon, oda néha elmegyünk, de ennyi.

Gastroger 2010.10.18. 21:48:30

@Gastroger: Még valami. Ha ugyanabban az étteremben mondjuk egy hónapban megkajálok egy társasággal 3x és otthagyok 90.000 Ft.-ot.

Akkor hó végén bekopogtathatok-e a tulaj úrhoz, hogy
- Jónapot kívánok, megjöttem.
- Maga, meg ki és mit keres itt?
- Én kérem a vendég vagyok, aki itt evett többször is a múlt héten.
- Kedves egészségére, és ízlett?
- Nos, nagyon. Csak jöttem a részemért.
- Márhogy miért?
- A részemért.
- Miről beszél maga, ember?
- Gondoltam közösen üzemeltetjük ezt az éttermet. Maga fizeti a szakácsot, terembérletet, alapanyagot, estébé, nekem meg kérem szépen itt vannak a számlák...
- Számlák.. ?
- Igen kérem. Számlák. Aszongya : Felszolgálási díj. PLusz kérem szépen borravalót is adtam, attól eltekintek.
- Miről beszél maga, ember?
- Hát hogy közösen alkalmazzuk a pincért, hehe, közös a pincér. teccik érteni? De semmi buzulás!

Rosszindulatú Vászka 2010.10.18. 21:49:13

@enamel: és a flesmob kezdete utáni 8. perben megjelentek az éllenerőrök seregei a metrókban.

Ertéleklub, köcsögműsür, Butapestrűl, Kovácskános.

Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.10.18. 21:50:02

Hadd fényezzem már magam egy kicsit - ha már a Hacsek-Sajó jelenetemet le se kakilta senki -, én néha a vasúton adok borravalót (nna, most lebukatm, na mindegy) - ha ad szabályos jegyet, és nem próbálkozik be "kell a papír?" című kérdéssel.

Gastroger 2010.10.18. 21:51:19

@mityu: akartam mondani. A Hacsek Sajó jelenet, valami frenetikus volt. :)

Rocko- 2010.10.18. 21:51:30

@mityu: mindig elbaszom. kösz.
kulturális. ezerszer leírom holnapra. :)

@Gastroger: "Igen két külön dolog. DE NEM EGYÜTT JÁR. "
így van. az egyik jár (felszolgálási díj), a másik adható (borravaló).
"Én egyszer fizetek a SZÁMLÁN FELÜL."
az a borravaló.
"Mondom a számlán felül, azon felül, amennyibe nekem került az étel."
az a számla végösszege. benne a felszolgálási díjjal.
"A pincér, ha lebassza elém az ételt, nesze bazmeg, vagy sumákol, átver, vagy csak egyszerűen kihozza az ételt, azért nem fizetünk külön. "
külön nem. csak munkadíjat.
"Ez egy szakma. Úgy hívják: Vendéglátás.
Ezt meg lehet tanulni."
így van. viszont ezzel nincsek tisztában sokan. elvárni viszont elvárnak.
"A felszolgálási díj = borravaló. "
nem, nem az. de prászor leírtam. neked mi bajod, hogy nem fogod fel?

Gastroger 2010.10.18. 21:52:18

@Gastroger: A magán pénztár meg plusszpontos :)

Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.10.18. 21:56:16

@Rocko-: Ezerszeeer, na, az túlzás.

(Bagoj persze azt mondta volna: "Ezerszeeer, na, azalatt pont el tudom mesélni, mi történt a bácsikám nénikéjének az unokaöccsével...")

Beragadó billentyű aza nyád p..., hülye vindóz.

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.18. 21:56:20

@Rosszindulatú Vászka: :DDD Ki tudja, áttwítelik egymásnak hamar az újfonyjukon.

@Rocko-: Szerintem Gast úgy érti, hogy feleslegesen erőltetsz egy hülyeséget, ami kizárólag a te agyadban létezik. A felszolgálási díjat azért vezették be még pluszban (mert gy étteremben amúgy is benne van mindenben), hogy ne kelljen borravalót adni.

Rocko- 2010.10.18. 21:57:29

@mityu: én nem oktatok ki senkit.
csak szeretnék felvilágosítani. de ahogy nézem menőbb hülyének lenni, mint megérteni a problémát.
"Mit lépsz arra, hogy én pl. meg vagyok elégedve, és ez abban leli kifejezését, hogy máskor is elmegyek leend az adott ojjektumba?"
semmit, miért kéne? ahova mész, majd ott örülnek neked. :)
"Sok szolgáltatással elégedett vagyok, és mégsem adok borravalót (takarító, buszevezető, tanár, hentes, vízminőség-ellenőr stb.)"
dettó így vagyok ezzel. mert ezek jelentős része nem tud oylan extrát nyújtani, amit honorálni lehetne. a hentes balról jobrba vágja a húst függőleges helyett? vagy mire fel?
ellenben egy pincér körbeugrál, és mosolyog. akkor is, amikor kurvaanyázzák, hogy minek akar ő pénzt a munkájáért.

@enamel: " meg elviseljem a személyzet hülyeségeit"
ne menjd olyan helyre, ahol hülye a személyzet. meg pláne ne adj borrvaalót. :D
de most komolyan a dedó megy, hogy én mondjam el: mit ne csináljon az ember, ha nem akar? :)

Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.10.18. 21:57:54

@Gastroger: Figyu, nem tod, ki volt az, aki pár hete egy kommentben valami olyat írt, hogy "hatost dobtam a fejemmel"..?

Géza, kék az ég! 2010.10.18. 21:57:59

@Rocko-:
Nem igazán puszira, bár néha jól esne egypár abból is. Ellenben nem várok pofátlan módon pénzt a semmiért és nem aggatok rá hülye elnevezéseket (szervizdíj, széldíj, békakuruttyolásdíj stb.) plusz nem vágok arcokat, ha a kedves vendég nem akar jattolni, amikor a kaja és pia árában már amúgy is kifizette jócskán, ami jár. No igen, ez amolyan "panelprolis" gondolkodásmód, nemde? Nem akarok fizetni olyasmiért, amit már egyszer kifizettem... meg ha bunkó a pincér - ami elég sűrűn előfordul Abszurdisztánban, ahol elvárják a jattot a nagy büdös semmiért - akkor ne legyek már elégedetlen? Hátha megsértődik rám...

Persze a te gondolatmenetedet használva azt is mondhatnám: nem kell feltétlenül pincérkedni, ezer más szakma van, ahol nem vagy kiszolgáltatva a kedves vevő kénye-kedvének.

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.18. 22:00:59

@Rocko-: Te pl hülyének tartod magad? Mert szerintem valami egészen megdöbbentő módon az vagy, és nem hiszem, hogy a legtöbb kollégádnál jobb lenne a helyzet.

Egyébként győztél, én itt feladtam veled. Eljutottál arra a pontra, ahol már nem szórakoztató veled cseverészni, csak ismételgetjük ugyanazt.

Rocko- 2010.10.18. 22:01:02

@enamel: "Szerintem Gast úgy érti, hogy feleslegesen erőltetsz egy hülyeséget, ami kizárólag a te agyadban létezik."
meg úgy még párszáz embernek a fejében, aki szakma és hivatásszerűen űzi a pincérséget, vagy a vendéglátást.
de ne nekem higyjél. menj el egy rendes étterembe. puccosba. ahova be nem ülnél, mert az úri. és beszélgess a pincérrel. mint ember az emberrel.
(és ne fogyassz! végén még fizetened kéne felszolgálási díjat.)
"hogy ne kelljen borravalót adni."
nem is KELL. csak lehet.

Gastroger 2010.10.18. 22:01:22

@Rocko-:
Nem éppen.
Bélszínérmék krumplislángoson, borsmártással: 4000.- Ft.
(azaz ennyi a kaja)
a.) verzió:
Az árak 10% felszolgálási díjat tartalmaznak.

Akkor mennyi a krumplislángosos husom? 4400 Ft.

Na, most ha étterembe beülök, ennyiért hozzák ki. Nem 4000.- ért, hanem 4400.-ért.

-Pincér fizetnék!
Volt egy bélszínérmék, krumplislángoson.
- 4400, uram.
- 4500-ből.

b. verzió (felszolgálási díj nélkül):
-Pincér fizetnék!
Volt egy bélszínérmék, krumplislángoson.
- 4000, uram.
- 4500-ből.

Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.10.18. 22:01:45

@Rocko-: Ejnye Rocko, elmúlt 10. Nem kéne már aludnod?

Én nem érzem a pénzért mosolygást olyan teljesítménynek, amit honorálnom kéne.

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.18. 22:03:07

@Géza, kék az ég!: Szerintem a rocko félék azon vinnyognak, hogy a szervizdíj az étteremé, ellenben a borravalót letagadja, és megmarad neki.

A vendég számára meg a pincér az étteremhez tartozik, és nem választja tőle külön a szaladgáló nyomorultat.

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.18. 22:05:35

@Rocko-: Hülye vagy te, fiam?.. Mi a fenének beszélgetnék én a SZEMÉLYZETTEL, mint emberrel? Arra ott van a családom, meg a barátaim.
El is zavarnálak a francba, ha bizalmaskodni mernél, és utána úgy le (vagy ki) baszatnálak a tulajjal, hogy a lábad nem éri a földet.

Tedd már helyre magad.

Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.10.18. 22:08:07

@enamel: na, kolléga, ne húzd fel magad.
Nem akart semmi rosszat a fiú.

Inkább dolgozzuk ki azt a remek kis flashmobot.

Teccikérteni? 2010.10.18. 22:08:35

Enamel, a fotelforradalmár xD

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.18. 22:09:30

@mityu: Dehogy húzom. :))

Csak kicsit eltévedt szegénykém. Amúgy szerintem vagy sub, és az alázásra áll fel a cerkája, vagy vadász. ;)

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.18. 22:10:37

@Teccikérteni?: Najah. Rengeteg jó ötletem van. A többségét emberbaráti szeretetből nem állok neki megvalósítani. Legalábbis egyelőre.

Egyébként most éppen miért is?

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.18. 22:11:47

@mityu: Jó, dolgozzuk. Valamit ki kell találni, hogy ne találjuk magunkat szembe a tenyerüket nyújtogató ellenőrhordákkal.

Bár Vászka szerint lenne 8 teljes percünk, amíg híre megy.

Gastroger 2010.10.18. 22:13:08

@Rocko-: Ha én vendéglátós lennék, ...
Na de szerencsére nem...

Szóval ha a tulaj korrekt lenne, akkor a következő képpen járna el:
- NINCS szervízdíj. Akkor van nettó, adómentes borravaló a pincérnek. (Ha elégedett vagyok, mindig adok is 10-15%-ot)
- VAN szervízdíj: én kis hülye beülök. Megnézem az étlapot. Nem is olyan drága a bélszín, csak 4000 Ft. Lapozok kettőt: + 12% szervízdíj. Najaaaa (gondolja magában gastroger), akkor jó, akkor nincs csoki! :)
Szóval, ha az étlapon a faszkalap tulaj ezzel szeretne "alacsony" árakat, vagy extra jövedelmet elérni, innentől kezdve, Ő mondom ŐŐŐŐ belekalkulkálta a pincérek kieső borrvalóját is, engem meg apróbetűben figyelmeztet... ergó = nincs borravaló.

Rocko: Egy éttermet nem csak az alapján értékelünk, hogy mekkorát tud előttünk hajolni a pincér. Milyen a kaja, nincs-e átverés, a "házi májgombócleves" a kékfigurás mirelit fazon mélyhűtős + 3 napos vegetalé... (tudod te jól).

Összességében megy a borravaló: kaja, kiszolgálás, korrektség. Ha ezt a tulaj beépíti a számlába, szíve joga, de akkor:
- ne várja el, hogy külön fizessek a pincérnek jattot(és a főszakácsnak, mérnem, ha ízlett?)
- ne apróbetűzzön nekem, és ne két csalamádé közé rejtse el.

Gastroger 2010.10.18. 22:14:30

@mityu: azokat elírtam, mert eredetileg más szám vót, csak így szemléletesebb... :) Meg mink itten a szabócsmetyében ímigyen mondjük. :)

igazságos 2010.10.18. 22:16:13

@enamel: Megnyugtatlak, nem. :D

Szegénykém, látom, alaposan összekaptál valami rokkóval.

Gastroger 2010.10.18. 22:17:40

@enamel: Na én is aszondom, hogy ha már van szervízdíj, akkor baszná fejbe a főnökét egy moppos batzpapuccsal, hogy ide az aprót, héló, vagy a horálky veszi a szájába a dorongod.

Gastroger 2010.10.18. 22:20:51

@mityu: hatost dobtam a fejemmel? Erre nem emléxem, pedig írni-olvasni tudó embernek neveltek a szüleim. A bölcsőmbe meg egy játékhomár volt.

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.18. 22:20:52

@igazságos: Helyes, helyes. Rockó most szerintem elment kiverni.

igazságos 2010.10.18. 22:22:08

@enamel: Ja, hát még nem tudja, mi itt a rendszer a Homáron.

Vajon kiheveri valaha is?

Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.10.18. 22:24:11

@enamel: Nem állnánk egy helyben (Vászkának: hejben), hanem villámgyorsan - erről mondok egy viccet - végigjattolnánk 3 mögállót.

A vicc:
Idős nyugdíjas házaspár egy lépcsőház előtt:
- Manyika, játszunk!
- Mit, Dezsőkém?
- Becsöngetünk az összes lakásokba, és villámgyorsan elszaladunk...

BajszosErik · http://www.indavideo.hu/profile/BajszosErik 2010.10.18. 22:24:34

Szerintem a feleségemet egyszer Rocko szolgálta ki, mert fizetéskor párom megkérdezte: - Ebben benne van a borravaló?
Mire a pincér: - Az nincs, csak a szervízdíj

Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.10.18. 22:26:08

@Gastroger: már megvan (nem gondoltam volna, hogy ezt is ki lehet guglizni, mikor sokkal fontosabbakat se).
A Megdöbbent nevű játékos volt. Örök hála érte neki, rég nem láttam amúgy.

igazságos 2010.10.18. 22:27:43

@enamel: Az még hagyján, de itthon, Magyarországon.

Angliában jobban lehet keresni, ott pincérnek lenni nem égő, mint nálunk. De ha azt nézed, az is becsületes munka, főleg az, hogyan húzzuk le még jobban a kedves vendéget.

Gastroger 2010.10.18. 22:27:47

@enamel: jó is az. Tejföl, meg füstöltsajt. Én is néha megkívánom, olyankor elkészítem, oszt még forrón, furok egy kis lyukat rajta. :)

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.18. 22:31:27

@Gastroger: Én is sajttal szeretem, tejfölt nem rakok rá, de szoktam bele rakni paprikát, paradicsomot, hagymát, és összehajtogatom négyfelé. Basszus, de éhes lettem.

Gastroger 2010.10.18. 22:34:51

@mityu: Mondom! Tejföllel, és füstöltsajttal! :)

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.18. 22:34:56

@igazságos: Angliát én is megnézném, csak ne lenne ott annyi űrgyík. Mondjuk pincérnek lusta lennék.

Innen viszont ahogy nézem, lassan menni kell.

Gastroger 2010.10.18. 22:36:24

@enamel: Négyfelé?? Akkor az olyan mint egy GUNDEL palacsinta? Na, Ontopicok lettünk. fel tejföllel leöntve, fele ketchuppal. :)

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.18. 22:36:38

@Gastroger: Tejföllel fúrsz rá lyukat? Kolontári tejföl vörösiszap adalékanyaggal? :))

Off: az iszapban megholt állatok dögjeit melyik húsgyár vette meg? nem tudja valaki?

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.18. 22:38:02

@Gastroger: Nem, ez krumplilángos. Gundel palacsintát nem szeretem csináltatva, mert mindenütt azt a dejó nevű diópótló szart teszik bele. Vagy ha rendes diót, akkor hígítva. Ki szoktam akadni, hogy add drágábban bazmeg, de csináld normálisra.

igazságos 2010.10.18. 22:39:55

@enamel: Ezt még kérdezed? Naná, hogy a Tesco. :D

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.18. 22:40:31

@mityu: Akkor ötveneseket kell váltani sokat. A secusokat megdobáljuk vele, vagy azok is marokba kapják?

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.18. 22:42:10

@igazságos: Nem tudtam, hogy egyértelmű. Akkor világítani fog a seggem?

igazságos 2010.10.18. 22:44:01

@enamel: Persze! Nekem meg a melleim. :D

Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.10.18. 22:45:11

@enamel: most már a szekusok az ellenőrök, vagy nem?

Gastroger 2010.10.18. 22:49:02

@enamel: nemtom, de lehet disznósajt lesz belőle. Egy biztos, fűszerpaprikát nem kell bele sokat szórni.

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.18. 22:49:58

@mityu: Szerintem nem, én szoktam látni ellenőrt, meg pár embert cekurity felirattal, akik állnak, és néznek, és láthatóan majd megeszi őket a fene unalmukban.

Gastroger 2010.10.18. 22:50:43

@enamel: Juteszembe tegnap rendeltem a CasaPizza nevú cégtől. Ilyenszart még életembe nem ettem. Csak mert nővel voltam, hangoztattam, hogy , nem olyan rossz, ugye? ..
Lehet offere egy posztot megérdemelne.
ja és 2700 volt, persze 3000-et adtam....

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.18. 22:53:46

@Gastroger: Épp most gondolkodtam, hogy újra kéne indítani azt is, kicsit megdöglött. Kár érte pedig, mert tök jó neve van.

Megírod? Holnaptul úgyis új életet kezdek, és hasznos tagja leszek a társadalomnak, meg minden. Feltéve, hogy megint el nem felejtem.

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.10.18. 23:05:19

@Rocko-:
Nem tudok segíteni, nem a FÉG Konvektor Zrt. terméke.

sztewe · http://sztewe.deviantart.com/ 2010.10.18. 23:06:48

Hogy a francba tud 2 ember ennyi kaját megenni? nekem ennyi kaja 1 hónapig elég lenne. Ilyen káptalan belűeket még nem láttam :D

bíp-bíp (törölt) 2010.10.18. 23:30:33

@sanyiiiiiiiiiiii: sanyika, menj el 1-2 helyre Nyugat-Európába, és utána okoskodj, tőlem még soha, sehol nem fogadtak el borravalót NYE-ban, csak furán néztek, hogy miért akarok nekik plusz pénzt adni, ha van fizetésük.

Rocko- 2010.10.18. 23:46:38

@Géza, kék az ég!: "Ellenben nem várok pofátlan módon pénzt a semmiért"
ő is csak a munkájáért vár pénzt.
"nem aggatok rá hülye elnevezéseket (szervizdíj, széldíj, békakuruttyolásdíj stb.) "
nem is ő aggatta rá.
" Nem akarok fizetni olyasmiért, amit már egyszer kifizettem..."
ne is fizess. ezrét írtam le. szervízdíj és borravaló. két KÜLÖN dolog.
"elvárják a jattot a nagy büdös semmiért - akkor ne legyek már elégedetlen?"
senki nem modnott ilyet. ha nem tetszik a szolgáltatás, akkor ne adj EXTRA juttatást.

"Persze a te gondolatmenetedet használva azt is mondhatnám: nem kell feltétlenül pincérkedni, ezer más szakma van, ahol nem vagy kiszolgáltatva a kedves vevő kénye-kedvének."
így van. de majd ne tessék csodálkozni, ha minden szolgáltató ezt a mentalitást adja vissza.

@enamel: " nem hiszem, hogy a legtöbb kollégádnál jobb lenne a helyzet. "
leírtam, h már réges rég nem dolgozok pincérként. nem sikerült felfognod. azt sem, hogy mi a különbség.
"Eljutottál arra a pontra, ahol már nem szórakoztató veled cseverészni, csak ismételgetjük ugyanazt."
nekem eddig se volt szórakoztató.

@Gastroger: látom nem fogtad.
a verzió: az étel 4000 + 10% felszolgálási díj.
b verzió: az étel 4400, nincsen felszolgálási díj.

@mityu: "Én nem érzem a pénzért mosolygást olyan teljesítménynek, amit honorálnom kéne."
hát ne tedd. senki nem várja el.

Rocko- 2010.10.18. 23:54:26

@enamel: "Mi a fenének beszélgetnék én a SZEMÉLYZETTEL, mint emberrel?"
na, erről beszélek. egy másik embert nem veszel emberszámba.
de persze egyszerűbb üres faszságokat puffogtatni. hajrá, csak hajrá. ignore.

@Gastroger: "Szóval ha a tulaj korrekt lenne, akkor a következő képpen járna el:
- NINCS szervízdíj."
gondolom ugyanígy korrekt eljárás lenne, ha a főnököd nem adna fizetést.
"Ő mondom ŐŐŐŐ belekalkulkálta a pincérek kieső borrvalóját is"
ezt nem tudod belekalkulálni. azt se, hogy lesz holnap eső, vagy sem.

"Egy éttermet nem csak az alapján értékelünk, hogy mekkorát tud előttünk hajolni a pincér. "
jobb helyeken a jattot szétosztják.

"Összességében megy a borravaló: kaja, kiszolgálás, korrektség. Ha ezt a tulaj beépíti a számlába, szíve joga"
de nem tudja beépíteni. mondd meg, milyen lesz X étterem. előre tudod hogyan fog tetszeni? nem. akkor ezt hogyan akarod fixen beépíteni? nem tudod. erre való a borravaló.
"ne várja el, hogy külön fizessek a pincérnek jattot"
nincs ilyen elvárás. vagy ötvenedjére írom le.

@BajszosErik: és a kedves feleséged tudta mi a különbség?

@prokee: :D
igen, nekem is ezt kéne válaszolni.

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.19. 00:08:07

Vannak emberek, akiket nem értek. Ha valaki érti a rokkót, magyarázza el. Köszcsi.

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.19. 00:16:29

@Rocko-: Van egy elméletem, miszerint te nem voltál pincér, hanem még most is az vagy, és ebbe beleőrültél. És ez meg is látszik raktad, tehát a vendégek félnek tőled, és nem adnak neked elég borravalót, valamint elküldenek az picsába a szervizdíjaddal együtt.

Talán próbálj meg rájuk vicsorogni.

Egyébiránt, hol melózol? Csak hogy oda biztos ne menjek.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.10.19. 00:32:23

@enamel: "Ha valaki érti a rokkót, magyarázza el."

Én értem. Khmm... Szóval azt mondja, hogy a felszolgálási díj az a kaja árának a része. Olyan, mint mondjuk az ÁFA. Egyszerűen ennyivel csökkentették az árakat, hogy szebben nézzenek ki, és a végén megint ennyivel növelik. Ez nem a jatt, nem része, nincs köze hozzá. Külön lehet vagy illik borravalót adni.

Hát nem tudom. Így is felfogható. De semmiképpen sem elegáns.

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.19. 00:36:47

@atpijkamo: Na de magát az emberi lényet érted-e. Hogy mi viszi arra a rögeszmés viselkedésre, hogy ő ha beledöglik is, jól elmagyarázza nekünk a frankót, kétszázhetvenszer is ugyanazt leírva, ha kell...

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.10.19. 00:49:13

@enamel: Gondolom. Mert én is tudok ebbe a hibába esni.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.10.19. 00:54:25

@enamel: Melyikünk nincs meghibbanva??? Itt szarozunk ezen, ahelyett, hogy élnénk.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.10.19. 00:58:24

- Hány hibbant van a világon?
- Hat: én, te, ő, mi, ti, ők.

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.19. 01:28:23

@atpijkamo: Élni? Az micsoda?
:DDD

Najó, nem a rokkó itt az egyetlen hülye.

ÖREG 2010.10.19. 04:54:39

Én úgy vagyok ezzel; a tulaj tudja, hogy mennyit ér a portékája. Ha pedig tudja, mondja, írja rá a számlára. Kifizetem azonnal fogyasztás után. Miért kellene gondot okoznunk egymásnak sanda elvárásokkal, miért kellene nekem gondolkoznom azon, hogy még mennyit adjak?Rontaná az emésztésemet a gond.

Rocko- 2010.10.19. 06:51:13

@atpijkamo: erről van szó.
mondhatni az ÁFA se "elegáns". mégis kötelező.

dr. _mmm_ 2010.10.19. 06:55:54

@bíp-bíp: elég sok helyen voltam ... de valahogy mindenhol elfogadták..

Géza, kék az ég! 2010.10.19. 08:38:15

@Rocko-:
A munkájáért a pincér megkapja a pénzét. Annyit, amennyit. Ha ez nem elég neki, menjen máshová dolgozni, de nehogy már szervizdíjra hivatkozva húzzon le a semmiért. Amíg nem volt szervizdíjnak hívott lenyúlás, addig a pincérek ingyen dolgoztak? Netán a borravalóból éltek meg? Nem hiszem.

Teljesen mindegy, ki aggatta rá. Úgy ejtik: becstelen lehúzás.

Nem is fizetek. Sem ezt, sem azt. Ha nem írta ki előtte, akkor előbbit sem, borravalót is csak extra szolgáltatás fejében. Példa: harmadmagammal ettünk valahol és a mellettünk lévő társaság hasonlókat rendelt, mint mi. Pincérnő hozza a számlát, összeg kifizet, majd távoznánk. Pincérnő lélekszakadva fut utánunk a parkolóba: Bocs, a másik társaság számláját fizettem ki, az enyém itt van - pont a fele volt. Na, itt volt borravaló.

Fenti esetet (és nyilván mindenki tud egypár ilyet) leszámítva nálunk a szolgáltatók többsége pontosan olyan bunkó, igénytelen stílust képvisel, amiért nemhogy borravaló nem jár, de még azt is kár kifizetni, ami törvényes. Az a sok unott pofa, a kelletlen hozzáállásával és a világfájdalom jól látható jeleivel, bezzeg a markukat mindegyik tartja, hihetetlen sebességgel varázsolva elő a zsebéből.

Mert ugye, neki az jár. Lófütty

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.10.19. 09:13:34

@enamel: Offodra: két válasz is van:
1. Egy cég sem veszi már meg az ilyet, hanem - most - az állam megelőlegezi, később esetleg, ha a sztárügyvédek nem tudják teljesen kimosdatni a milliárdosokat, a károkozó kifizeti az ártalmatlanítást és elhelyezést.
2. Ha mégis megveszi valami vállalkozás,az kizárásos alapon szinte csak valami ("bio"?)szappangyár lehet, ugyanis a dögök zsírja a hideg lávától eleve elkezdett elszappanosodni, a szilárd szappanok meg elenyésző kivéeltől eltekintve dögzsírból készülnek. Az elenyésző kivételt a használt sütőolajokból készített, a sütés során keletkező, felhalmozódó policiklusos aromás szénhidrogénektől* nem is mentesíthető bioszappanok"jelentik...

*PAH-vegyületek, mint pl. a benz-a-pirén és akrilamid. Első kategóriás karcinogének, azaz embernél bizonyítottan rákkeltők.

Gastroger 2010.10.19. 09:30:46

@Rocko-: A cég által kiállított számlákban valóban nincs részletezve, hogy Gipsz Jakab bére, amiért megrakta önnek a kamiont. Ettől még az én dolgom, hogy megrakjam a kamiont. Ezért kapom a fizetésem. Ezért alkalmaz a főnököm. Ő fizet nekem. Nem a vevő.
Ha az árlistában benne lenne, hogy +12% kamionrakodási díj, akkor sem egy az egyben én kapom, hanem a cég.
A borravaló elismerés, és illik is (szerintem). Ha jó munkát végez a pincér akkor kap.
A felszolgálás díj egyszeri kötelező kiadás, ami gondolom ugyanúgy a pincéreké. Abból jól jár, hogy ha átutazó vagyok, vagy nem ízlik kaja, akkor is megkapja. Az elégedettségemet pedig úgy is kifejezhetem, hogy máskor is elmegyek oda, vagy másnak is ajánlom a helyet, ergo többször 12%-ot kap, többet keres.
Értem én, hogy a kettő két különböző dolog. Csak vagy-vagy. Amúgy, ha visszolvasol, láthatod, hogy hoztam egy példát arra, hogy lehet közös halmaz is, de ez esetben vagy nagyon-nagyon-nagyon elégedettnek kell lennem, hogy 22% pluszt kifizessek, vagy egyszerűen elégedett vagyok, és felfele kerekítek, nem számolom ki 5 ft.ra pontosan. (pld. 4400 felszolgálási díjjal + 100 Ft "borravaló". Vagy 4000 Ft. + 500 Ft borravaló. Vagy.

A gond nem az, hogy beszivárgott a hazai vendéglátásba a szervízdíj, hanem hogy élelmes magyar vendéglátós, úgy értelmezi, hogy szervízdíj + borravaló.

Amúgy velem még mindig jobban jársz, mert én amúgy "borravaló párti" vagyok, és úgy gondolom "illik" is adni, ehhez még az sem kell, hogy fényesre nyalják a valagam, elég, ha egyszerűen megkapom amire "szerződtem". (pedig ugye ekkor sem "kellene" borravalót adni).
Hideg az étel, nem azt kapom, romlott a kaja, flegma a pincér, vagy nem ért a szakmájához, akkor persze csak kerekítek.

csz0 (törölt) 2010.10.19. 09:58:07

Aki nekivág, hogy két óra alatt elszórja egy szerény keresetű magyar család teljes heti költségvetését, az miért van meglepődve, hogy fizetni kell, mint a katonatiszt? Mégis mire számított, neki fognak fizetni az étteremben, hogy megtisztelte őket jelenlétével?!

anon 2010.10.19. 10:03:29

@csz0: ki nem szarja le a szerény keresetű magyar családot e poszt kapcsán? húzz vissza a vackodba, egybites.

lomposfarkas 2010.10.19. 13:04:28

@50-es anyuka: "Mi ez a szar? Mi ez, hogy nem lehet kimásolni két tetves sort belőle?
Mi ez a "jogvédett" rizsa? Szaros palacsintarecept, iszonyú szánalmas isssssszonyúúú szánalmas."
robull.blog.kulinarisvilag.hu/2010/02/27/az-eredeti-gundel-palacsinta/

Erről a paranojás jobkatt-letiltós weblapról simán menti a szöveget a méltatlanul mellőzött Opera böngésző. Kijelöl, kopipaszta. A webmester meg had izzadjon a tiltásaival.

lomposfarkas 2010.10.19. 13:17:55

Azért beszarás, hogy milyen filozófiai csörtéket rendeztek a jattról. Szinte szabálykönyvet is összeállíthatnék róla. Ha járnák étterembe, kifizetném a számlát forintra és távoznék, eszembe se jutna ilyen zavaros, kimondatlan össztársadalmi megegyezéseket figyelembe venni. De nem járok étterembe mert hányingerem van attól, hogy sündörögnek körülöttem és kiszolgálnak. Hiába, a prolivér :))

ZöldszemM 2010.10.19. 15:06:22

Hát ezért nem megyek magyari étterembe !!

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.19. 16:48:25

@lomposfarkas: Nem prolivér kérdése, a bohóckodást én is utálom, főleg ha azt látom a szemében, hogy az anyám szidja közben.
A jó személyzetet észre sem veszed. És annak is születni kell.

.Adrián. 2010.10.19. 16:52:06

Ez a 10%, maximum 1000 Forint tetszik.

Valahol esetleg egy lista a megbízható éttermekről akik nem várják el a borravalót, de szívesen fogadják, ha úgy esik?

.Adrián. 2010.10.19. 16:57:11

A legjobb még egyébként, hogy amikor adsz borravalót, keveseli, és 10 percet kutat a tárcájában visszajáróért -gondolom várja, hogy többet adjak neki. Szánalmas.

Xezs 2010.10.19. 19:30:16

@Rocko-: Túlságosan elragadott a hév, remélem lenyugodtál már. Annyit tennék hozzá, hogy az ember nem azért nem beszélget a pincérrel mert lenézi, hanem mert számára tök idegenről van szó. Az utcán se állok le vadidegenekkel jópofizni, mert egyszerűen szarok rá hogy ők kicsodák és honnan jöttek. De ez nem azért van mert lenézem őket. Be is baszna egyébként ha elmennék a számomra fontos emberekkel vacsorázni és ahelyett hogy velük beszélgetnék, inkább a pincérrel tenném ugyanezt.

@atpijkamo: "Melyikünk nincs meghibbanva??? Itt szarozunk ezen, ahelyett, hogy élnénk."

Hogy mennyire igazad van :) Magamat is beleértve persze.

nganaszan 2010.10.20. 11:22:59

nincs ebben semmi furcsa...
allatkerti ut

Takacsi 2010.10.21. 13:33:37

Kontrasztnak, hogy mégis mitől működött ez annó:

Riport Gundel Károllyal az 1940-es évek elejéről:
www.youtube.com/watch?v=tpsrsxE8p4w
süti beállítások módosítása