Balteus Motorola telefont szeretett volna venni a Vodafone-nál, de az összes akciós termék még karácsony előtt elfogyott. Ennek ellenére, több, mint két hete továbbra is hirdetik:
2011. január 3-án, hétfőn bementem az ALLEE bevásárlóközpontban található Vodafone márkaüzletbe, hogy meglévő előfizetésemhez vásároljak egy új telefont (az egyszerűség kedvéért VitaMAX csomagban). Az üzletben kezembe akadt a Vodafone Újév című kiadványa – a társaság legfrissebb ajánlatait is tartalmazó 2011. januári lap –, s az abban szereplő telefonok közül, a Motorola WX295 típusút választottam, amely 14,990 forintról 8,990 forintra van leértékelve. Mondtam az ügyintézőnek, hogy ezt a telefont szeretném megvásárolni, mire közölte, hogy ez – a Vodafone Újév újságban szereplő! – telefon már Karácsony előtt elfogyott az üzletből.
Javaslatára felhívtam a Vodafone ügyfélszolgálatát, amely kb. negyedórás várakoztatás után arról tájékoztatott, hogy Budapesten sehol nem kapható a telefon, mivel Karácsony előtt elkapkodták az összes darabot, továbbá azt sem tudják, hogy lesz-e még belőle, s ha igen, mikor. Hozzátette, hogy a telefont a karácsonyi akció keretében kínálta a Vodafone, amely az akciót meghosszabbította az újévre is. Az ügyintéző kérdésemre, hogy miért hosszabbították meg az akciót januárra, ha már Karácsony előtt elfogytak a készleten lévő telefonok, közölte, hogy ez nem az ő döntése volt.
Különösen felháborító, hogy ma – január 7-én – a Vodafone honlapjának címoldalán, az „Újévi telefonok” menüpont alatt két kiemelt akciós ajánlat látható, ezek közül az egyik a fővárosban jelenleg sehol sem kapható Motorola WX295 típusú telefon (bizonyítékul az erről készített, alábbi screenshot). Továbbá a „Telefonok és tarifák/Összes aktuális ajánlat/Újévi ráadás” menüpont alatt is elérhető az ajánlat. Annak ellenére tehát, hogy a Vodafone jól tudja, hogy Budapesten hetek óta sehol sem kapható ez a készülék (egyébiránt utóbbit gondolom, nem csak én jeleztem felé), honlapján továbbra is reklámozza az akciós telefont nyilván azzal a céllal, hogy becsalja a gyanútlan ügyfeleket üzleteibe.
Mélységesen felháborítónak tartom a Vodafone fentiekben leírt üzleti gyakorlatát, amely úgy vélem, az ügyfelek tudatos és sorozatos félrevezetésére és becsapására alapszik, álláspontom szerint éppen ezért jogsértő is. Nyilván a Vodafone marketingesei úgy gondolják, érdemes akciós telefonokkal becsalogatni az ügyfelet, aki miután az üzletben szembesül azzal, hogy egész Budapesten nem kapható a készülék, vásárol majd egy másik, reményeik szerint drágább telefont.
Az utolsó 100 komment: