Tékozló Homár

Még mindig megy a hiszti a Mongolian BBQ-ban

2011.01.26. 21:16 | jackyll | 194 komment

A tavalyi felhördülés az alábbi beszámoló szerint nem lehetett teljesen alaptalan, minthogy még mindig rinyálnak a Mongolian BBQ-ban, ha valami nem tetszik a pincérnek:

A Mongolian BBQ-t ért sok negatív felhang előtt értetlenül álltam - tegnapig. Már három éve járunk egyetemista társaimmal az étterembe, és eddig kellemetlen tapasztalat nélkül "hoztuk le" az étkezéseinket. Bár ezidáig többnyire 5 fő alatt vettünk részt a lakomákon, most sikerült egy 12 fős társaságot szervezni a közös óévfelejtésre/újévkezdésre. Dél után nem sokkal el is foglaltuk helyünket, a szokásos ital-előétel kör után kellemes beszélgetéssel teltek perceink. Az első "süttetést" fél kettőkor sikerült megejteni, de ezzel nem volt problémánk, tekintve  a rendelkezésre álló összesen 5 órát. Lányok is voltak velünk, volt aki korábban elhagyta a fedélzetet - tehát valószínűleg nem ettük ki őket a vagyonukból. Ráadásul fogyasztó vendégeik több mint felét mi tettük ki, ilyen ínséges időkben örülni szokás az enni és fizetni vágyó csoportoknak.

Az "utolsó rendeléses" kör lezárultával fizetésre kerül a sor. 12*3490=41880 HUF és némi borravaló becsomagolása után öltözni kezdtünk. Pincér No.1. pedig bőszen számolt... A végösszeg konstatálása után társaságunk több tagjának hallatára elkiáltotta magát: "X forintot voltak képesek adni?!". A helyzet előtt hitetlenkedve és értetlenül álltunk, hisz egyrészt az all you can eat, fixáras helyeken nem szokás különösebb borravalót adni; másrészt szedje már össze magát, pénzt kapott, nem virgácsot.

Pincér No.1. beviharzott a termünkbe, ledobta az asztalra a számlát és a borravalónak szánt összeget tokkal-vonóval. Ezt követően társadalmi igazságérzetének komoly sérülését őszintén tudtunkra adva kibuggyant belőle a "hé, gyerekek, itt hagytátok a pénzeteket!!" komment. A kellemetlen stílust leküzdendő ezúton is javaslom neki a relaxáló hatású baba-mama torna VHS-eket, az állásváltást, valamint Rawls, Hayek és Marx ízlés szerint kiválasztott műveit kifejezőkéségének fejlesztése és a mindannyiunkat frusztráló társadalmi igazságtalanság- és egyenlőtlenség elméletek szellemi hátterének megismerése végett.

A hiteltelen helyet pedig csak erős idegzetűeknek, valamint vitára is éhes fogyasztani vágyóknak ajánlom!

Ex-vendég.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

metalheart · http://rocknmetal.blog.hu/ 2011.01.27. 11:40:45

maqyar kisvállalkozók...
az adóbevallásokból egyébként is nyilván látszanak, hogy ki mennyi jattot kap...
nagyon véget kéne már vetni ezeknek a fekete pénzeknek...

kajakra 2011.01.27. 11:42:32

szarok a százalékokra, pontosan tudom mennyi jattot akarok adni.
ha kajálok valahol 790-ért, akkor adok egy ezrest, ez ugye megvan 25% is.
de ha valahol kapok 57200 forintos számlát, akkor elégedjen meg az otthagyott 60000 forinttal.

Torrente I. 2011.01.27. 11:44:32

@piqq: Ott nem a felszolgáló viszi ki az ételt, hanam magad sütteted és magad viszed.
A dolgozó frusztráltságát azért megértem, ugyanúgy mint a srácok fukarságát. Magyar honban jellemzően csak (!) borravalóért dolgoznak a felszolgálók, 10-12 órát. Ha valaki ritkán jár el, nem biztos, hogy tudja ezt és lehet, hogy nem ad. Azért itthon illik adni 10%-ot . Ez sok évtizedes bevett szokás. Szerintem benne kéne lenni a 10% szervízdíjnak a számlában, ez lenne a kulturált. Ha nem volt megelégedve a vendég a manager egyszerűen lehúzza számláról ezzel büntetve a pincért. No persze ez már adóköteles jövedelem, ami ugyebár itthon nem divatos formája a pénzkeresetnek. Addig is adjunk 10% borravalót, mert mi sem dolgozunk szívesen ingyen.

Szintai Molnár Péter · http://sodagroup.hu 2011.01.27. 11:47:50

Elég egyszerű az egyenleg:
- ha normálisan kiszolgálnak 10% borravalót adok.
- ha kerekre nyalják a fenekemet, akkor sokkal többet
- ha parasztok és nem szolgálnak ki, akkor fillére pontosan visszakérek

Ez döntés kérdése.

De ha már adok, akkor nem 120 Ft-ot a 42.000-re.

Ha viszont nem adok és hisztizik a pincér és érdekli, akkor elmondom neki, hogy mi volt a bajom a kiszolgálással.

Pozitív példa: Tegnap egy étteremben kértem egy presszó kávét és ristrettót hoztak ki, amit ráadásul a pincér vett észre az asztalnál, amint letette elém. Azonnal visszavitte a baristának és szólt, hogy hibázott, kaptam a presszót. 2 cl a különbség, de nem nekem kellett szólni és természetes volt. Nna, az ilyenekért jár borravaló... :)

Torrente I. 2011.01.27. 11:48:22

@Hámozott Szőlő: A pincéreknek 90%-ban nincs fizetése. Ezt a variációt nem a felszolgálók kérik!

Silent Bob 2011.01.27. 11:49:56

@Torrente I.: Ez így van, ebben az esetben viszont illene legalább mosolyt erőltetni az arcukra, udvariasnak és felkészültnek lenni. Ez sok helyen nem teljesül.

Torrente I. 2011.01.27. 11:52:13

Vannak helyek, ahol a személyzet napi fixért dolgozik. Ezeknek a helyeknek a többségében a "leadó" 120% !!! ez azt jelenti, hogy a jattot le kell adni ami átlag 10% és ugyanennyit csalni kell.
Ez nem fikció. Ez persze nem az éttermekre vonatkozik, ha nem a szórakozó helyekre.

elwood 2011.01.27. 11:52:16

@Torrente I.: "A pincéreknek 90%-ban nincs fizetése. Ezt a variációt nem a felszolgálók kérik! "

Tán pisztolyt szegeznek rájuk, hogy ott kell dolgozni ?

Dr. Körömlakk ® 2011.01.27. 11:54:38

vótam pincér
akkor is történt olyan gyakorta, hogy az asztaltársaság ott vigéckedett órákig, folyt a szesz, teli voltak zsetonnal, a végén mondták, hogy első osztályú a kiszolgálás, így kisasszony, úgy kisasszony, aztán hagytak 25 ft borravalót...
ekkor nem voltam egy alpári tahó, hanem ugyanazzal a kedves mosollyal visszavittem a 25 Ft-ot, és normál hangerővel megköszöntem szépen a fogyasztást.
így is lehet.
minden esetben kapcsoltak a szarrágók.
legyen az embernek méltósága basszameg.

_wood_ 2011.01.27. 11:55:17

szervezünk száz fős, fillérrepontosanvisszakérős, mindenételtlefikázós flesmobot a mongólba?

Torrente I. 2011.01.27. 11:56:34

@Silent Bob: Ebben teljesen igazad van. Itthon van a legtöbb kellemetlen alak a vendéglátó iparban. Szerintem ennek is meg van az oka, mégpedig a túlképzés. A vendéglátást sehol a világon nem tanítják 4-évig az alapok eléréséhez. Itt mire végez a sulival valaki meggyűlöli a szakmát, mert 4-évig szívatják a suliban és a gyakorlatokon.Teljesen felesleges.
Az eredmény az embergyűlölő felszolgáló és a rendelésre káromkodó szakács.

Dr. Körömlakk ® 2011.01.27. 11:57:21

egyébiránt meg a pincéreknek tisztában kell lenniük azzal, hogy a vendégek bizonyos százaléka ilyen, nem ad, vagy éppenhogy, ez együtt jár a szakmával. ez ellen így lázadni ótvar tahóság. pláne, hogy nem egy kötelező dologról beszélünk, hanem egy ADHATÓ dologról...
a vendég meg had szarja má le, hogy mi a szokás... ha nem ad, nem ad.

Silent Bob 2011.01.27. 12:00:56

@Torrente I.: És akkor még csak arról beszélünk, aki tényleg tanulta, nem pedig jobb híján pincér lett. (direkt nem felszolgálót írok)

Torrente I. 2011.01.27. 12:02:57

@elwood: Természetesen nem kötelező felszolgálóként dolgozni. De ha nem fizetnek meg miért ne szólhatnál a vendégnek? Alsóbbrendűbb vagy? Ha a te munkádat nem fizetik meg, ha jól dolgozol és nem kapsz prémiumot, vajon szóvá teszed? Gondolom a leírt esetben is úgy gondolta a felszolgáló, hogy néhány órán keresztül ugráltatták italokért ezért azért, akkor jár neki a jatt.

Géza, kék az ég! 2011.01.27. 12:03:30

Nem zörög a haraszt...ugye.

Mégiscsak tahó ott a pincér srác, az ilyennek nulla azaz semmi borravalót!

Elég gáz lehet ez a hely, ha ilyen kicsinyesek ott a legkisebbek...

Torrente I. 2011.01.27. 12:06:48

@Silent Bob: Szerintem az a jó megoldás, hogy amatőröket képez az adott hely. Tapasztalatból mondom. Ezzel foglalkoztam sok évig , szerencsére nem itthon. ...és pikolóként kezdtem, bár diplomásan külföldön. 10-év alatt lettem vezető egy 1200 személyes tengerparti étteremben.

Alfredd 2011.01.27. 12:10:21

A hőbörgők közül tegye már fel a kezét aki szeret ingyen dolgozni!

El kellene fogadni, hogy itthon vannak olyan helyek, szakmák amik jattolósak. Ilyen a pincér is.

Ha nem tetszik, hogy MEGFELELŐ kiszolgálás esetén illik 10% borravalót adni, akkor járjál Genfbe, Rómába, Münchenbe étterembe, és ott ugye nem kell adni a végén!
Vagy, hogy klasszikust idézzek "... akkor főzess anyáddal kisköcsög!"

Silent Bob 2011.01.27. 12:12:01

@Torrente I.:
Az menő, gratulálok. Szerintem az ideális az lenne, hogy viszonylag rövid iskolai alapképzés után gyakorlat, olyan helyen, ahol emberszámba veszik a tanulót.

elwood 2011.01.27. 12:12:34

@Torrente I.: a vendég bement és fizetett, annyit amennyiért a szolgáltatást meghirdették

ha a pincér kevesli a fizetését ne a vendéggel legyen morcos hanem a főnökkel

Torrente I. 2011.01.27. 12:13:43

@Dr. Körömlakk ®: Szarja le a vendég természetesen. Mindenki nem lehet úriember. Azt mondd el, hogy a felszolgálónak miért is kell a bunkó vendéget szép csendben figyelnie?
Pont ugyanolyan joga van kiállni a munkája elismeréséért mint a vendégnek nem adni jattot. Érdekes, hogy ahol van a számlában szervízdíj, mely adható az esetek 99,9%-ában odaadják és nem mennek a managerhez panaszkodni érte. Ahol nincs benne ott a sunnyogók sokkal nagyobb arányban vannak.

Torrente I. 2011.01.27. 12:14:53

@Silent Bob: Pontosan ez lenne a jó megoldás.

Torrente I. 2011.01.27. 12:18:15

@elwood:
Az étlapon nincs rajta, hogy a felszolgáló nem adhatja vissza a borravalót. Úgyhogy aki úgy csinál, mintha x% lenne a szokásjog és nem 10%, az ne hőbörögjön ha ezzel szembesítik. Az írásban egy szó sincs arról, hogy a szolgáltatással elégedetlenek lettek volna a nagyvonalú kuncsaftok.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.01.27. 12:21:06

@hagyma: nagyrészét megint félreértetted mert csak átszaladsz az írásokon.

- a csajok havija is rendszeres -jó esetben-, mégsem mindennapos. vannak akik rendszeresen járnak nyaralni, az pl évente eccer van. - ha érted egyáltalán, mit akarok ezzel mondani...
- egy bulira szerencsére nem kell gyűjtögetnem de van, akinek kell. ők lehetnek pl az általad feljebb értetlenségeddel kifogásolt egyetemisták.
- az autószerelőt nem nézem le. sőt, nem nézem le a kukásembert sem, meg az eladót, árufeltöltőt, stb sem.

csak azért írtam, hogy talán lesz annyi eszed és nem kevered a szezont a faszommal!
sajna látom, felesleges volt. MEGINT. ha direkt csinálod egy suttyó tetű troll vagy, ha tényleg nem érted akkor csak simán hülye.

Torrente I. 2011.01.27. 12:23:54

AKI NEM AKAR JATTOLNI, AZ MENJEN A MENZÁRA!

salapapa · http://salapapa.hu 2011.01.27. 12:24:00

@KecskeDotyi: amit ha nálad veszek és továbbadom az ügyfélnek 7.500ért nekemis megvolt a szép haszon, te sem panaszkodhatsz hiszen biztosan nem annyiért hozzák neked sem és az ügyfél is boldog, hogy olcsóbban kapta meg a szerelőnél, mintha megvette volna a boltban.
mindenki mosolyog és ez a lényeg.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.01.27. 12:28:34

@Dr. Körömlakk ®: mintha a feleségem írta volna! :D

különben mikorisezvolt?
mert 30-35éve az a 25Ft bizony kabátfelsegítést, székelhúzást, ajtónyitást és mosolygós-visszavárós köszönért eredményezett! ;)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.27. 12:29:28

@salapapa: nem direkt csinalom, de azert neha kellemes mosolygas fog el, mikor latom, hogy nalam nagysagrendekkel hulyebb is van a Foldon:)
pedig ez ritka
Te pl. maximalisan megfelelsz ennek a kriteriumnak

metalheart · http://rocknmetal.blog.hu/ 2011.01.27. 12:30:35

egy pincér miért a vendégtől várja el a fizetését, miért nem a főnökétől? miért a vendéggel ugat, miért nem a főnökével?

Alfredd 2011.01.27. 12:36:34

@metalheart: Te miért a pincért szívatod, ha hülye a főnök?

De a vendéggel akkor sem ugathat ez igaz

Dr. Körömlakk ® 2011.01.27. 12:37:36

@Torrente I.:
"Azt mondd el, hogy a felszolgálónak miért is kell a bunkó vendéget szép csendben figyelnie?"

noshát nézzük csak:

-azért, mert a felszolgáló alapvetően a vendégért van, szolgáltat.
-mert a borravaló nem kötelező.

de tisztázzuk, mit nevezünk bunkó vendégnek: jelenesetben azt, aki(k) fogyasztanak, de kevés borravalót adnak.

erre biztos az a megfelelő felszolgálói reakció, hogy ordenáré toplák módon, hangosan kurjongat? nem-e bunkóbb lesz ettől a tisztelt felszolgáló úr, mint maguk a vendégek? de. mégegyszer mondom: méltóság, intelligencia.

ajánlom figyelmedbe korábbi kommentem, melyben leírom, hogyan lehet kezelni az ilyen helyzeteket.
ez a módszer nem csak amiatt lehet hatásos, mert kulturált ember maradsz, és nem rontod a munkaadód hírnevét (nem kerül fel a hely a homárra), hanem amiatt is, mert az így "lerendezett" vendég(sereg) nem érzi magát annyira megalázva, hogy többet ne menjen, viszont érti a célzást, és lehet, hogy legközelebb kicsit vastagabban adja a jattot.
ésszel kéne ezt is, nem izmozni egyből.
másrészt egy szolgáltató nem engedheti meg magának, hogy úgy viselkedjen mint egy kocsis.
vannak persze olyan esetek, mikor a "vendég bunkó" nem abból áll, hogy nem ad elég jattot, hanem teszemazt ordít, tahó, kekec, stb. nos akkor lehet erősebben fogalmazni, esetleg kivágni, de ezt is lehet úgy, hogy ne egy orsós cigány szintjét érje el a pincér.
szerintem.

egyébként a jattot nem adó vendégekről meg van a véleményem, de az nem egyenértékű azzal, hogy így viselkednék a felszolgáló helyében. hogy mit gondolok magamban, az meg magánügy.

aáb · http://azsiaport.hu 2011.01.27. 12:39:14

@bonifac: Nem kell ám mindenkinek helyesírásellenőrző, ahhoz hogy tudjon helyesen írni. Hihetetlen, mi?

Nem hihetetlen, neked tényleg kellene. "helyesírás-ellenőrző", AKSz, 138.

Dr. Körömlakk ® 2011.01.27. 12:41:19

@salapapa: na azért annyira öreg nem vagyok. de majdnem :)
nézd, akkoriban 25 ft persze hogy nagyobb értékkel bírt, mint manapság, de úgy értem, hogy van 4-6 fő, elmórikálnak 4-5 ezer forintot, aztán ad 25 ft jattot. szal a fogyasztáshoz mérten volt nevetséges a jatt összege.
amúgymeg említettem: nem ez a jellemző. akkor nem ordít utána a paraszt a vendégeknek, ha 15 vagy 20%-ot kap igaz? ami amúgy kompenzálja a smucig vendégeket...

Vu, de ja vu 2011.01.27. 12:41:29

Anno mozdonyvezetőként senki egy bélással meg nem dobott, ha menetrend szerint beértünk a végállomásra...

Annál inkább volt fillér-csörgés, ha késünk, mindegy hogy a forgalomszervezés volt a hibás vagy felsővezeték-szakadás, ott kellett volna megrohadnunk ahol voltunk:-(

Ellenben nem egyszer 5-10 perccel korábban is sikerült beérni (nemzetközi gyorssal), ahol az utasnak még pipikélni is volt ideje elmenni, vagy venni egy hoddogot', ám ekkor se tolongott senki, hogy vezérúr, ehun egy százas, mert k.rva jól nyomta és most nekem jó:-(((

Olyan volt, hogy 'főnök, álljunk már meg Karakszörcsögön', csak lassítson és leugrok, ehun egy százas... csak hát mi let volna ha ellenőr utazik a vonaton és észleli, hogy RM (rendkívüli megállás történt), netán a nagy sietségben emberünk leugrik, de elhagyja kezét-lábát, vajon akkor is azt mondta volna, hogy 'Ces't la vie, benne volt a pakliban???

Úgyhogy én rühellek az éttermekben enni-inni, mert ha borravalót akar, akkor építse bele az árakba, mert rühellem ha kiszámolom hogy mennyit tudok a családdal kajálni a húszezerből, aztán meg vágja a fancsali pofát, én ugyanis nem jótékonykodni járok ilyen helyekre, hanem 'vendéglátni', így még hagyján hogy pofákat vág, mert akkor legfeljebb a főnökének möndom el hogy miért nem fog tőlem többé ezen a helyet 19.810 Ft-ot számlázni, de ha még megjegyzést is tesz, könnyen lehet hogy mindezt a panaszkönyvből a fogyasztóvédelemtől fogja visszahallani...

Bazzeg, egy csomó helyen fel sem merül a borravaló adása, mert azonnal börtnbe csuknak érte (yard, vpop, okmányiroda, polgárijenő-hivatal stb), egy orvosnak, taxisnak vagy vendéglátónak meg kifejezetten számlán felül jár???

És ez a normálisan elfogadott, a kifehérített gazdaság???

Hát a lóf.szt!!!

Adok, ha elégedett vagyok ÉS(!) VAN MIBŐL!!!

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2011.01.27. 12:45:04

@aáb: A vesszőhibámat észre sem vetted, bazz.

Meg vagyok sértve.

aáb · http://azsiaport.hu 2011.01.27. 12:49:27

@bonifac: elnézést, Bástya elvtárs. A lényeg, hogy posztok, kommentek esetében kár másokat a helyesírásuk (pláne egy elgépelés) miatt ekézni ahelyett, hogy a mondandójukra figyelnénk. Písz.

macska69 2011.01.27. 12:51:49

A Mongol helyett szokjatok be a Trófeába. Sokszor voltam már ott -bár egyre ritkábban futja már rá- és kellemetlen élményem még sosem volt. Majdnem ölbe vesznek, (jeles alkalmakra tortát is adnak) körbe is ugrálnak, figyelmesek és jók a kaják.

mohopasi 2011.01.27. 12:53:44

Ez nem első sorban az étterem kritikája, hanem a hisztis idióta felszolgálóé. Viszont ha ez a pincér sokáig dolgozik ezen a helyen, akkor az már az étterem kritikája.

metalheart · http://rocknmetal.blog.hu/ 2011.01.27. 12:55:23

itt most kb. 10 %-on megy a vita. érdekes, hogy amikor torkos csütörtökök voltak, akkor a vendéglősök arról beszéltek utána, hogy meghosszabbítják, mert még féláron is megérte neki. ezek szerint a főnökönek 100 %-os hasznuk volt. talán mégis inkább a főnökönke kéne megfizetni a felszolgálókat és nem a vendégeknek. lehet, hogy a vendégnek nincs 100 %-os haszna a munkájából, nem olyan gazdag...
úgy látom, hogy elég sok felszolgáló összegyűlt most itt. de a reakciójuk csak addig terjed, hogy menjünk a menzára...
és a helyzet a rohamosan emelkedő élelmiszerárakkal csak rosszabb lesz.

GGG77 2011.01.27. 13:03:54

Évek óta rendszeres vendég vagyok ott. Mindig kedvesek voltak, mindig finom volt az étel. Nálam bőven veri a Trófeát.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2011.01.27. 13:13:05

@aáb: De ha nem vetted észre, része volt a posztnak, hogy fellengzősen és tudálékosan fogalmaz a kérdéses mondatban. Itt jóval több elgépelésnél az említett hiba.

Ebben a mondatban egyszerűen nem lett volna szabad hibáznia.

Alfredd 2011.01.27. 13:21:14

@metalheart: Speciel én nem vagyok felszolgáló, sőt még nem is a vendéglátásban dolgozom, de én is azt mondom, ha nem akarsz a kiszolgálásért fizetni, akkor olyan helyre menjél enni, ahol nem szokás ezért fizetni.

Az meg, hogy a vendéglősöknek megérte a torkos csütörtök, nagyon nem egyenlő azzal, hogy 100% haszna volt azon napon a tulajnak...

keramia53-1 2011.01.27. 13:23:54

"MEGFELELŐ kiszolgálás esetén illik 10% borravalót adni"

Nemá!!! Mivel a BKV sofőr rendben, baleset nélkül elvitt A pontból B pontba, az út végén menjek előre hozzá és dugjak jattot a zsebébe?? (Sőt nem 10, hanem 20%-ot, mert a városi közlekedés nem kicsit stresszesebb, mint a tányérokkal való sétálgatás...)
Ha megfelelő volt a kiszolgálás, kifizetem az étlapon feltüntetett árat és megköszönöm az étkeztetést - valamint legközelebb is hajlandó leszek oda visszalátogatni.

Dr. Körömlakk ® 2011.01.27. 13:25:36

"ha nem akarsz a kiszolgálásért fizetni, akkor olyan helyre menjél enni, ahol nem szokás ezért fizetni"

nagy igazságú mondat, de aki meg felszolgálónak áll, az meg legyen azzal tisztában, hogy nem minden ember egyforma, és bizony lesznek majd, akik nem adnak borravalót.
ha ilyen ezzel nincs tisztában, mit keres egy étteremben??? legközelebb annyira hisztis lesz, hogy ott helyben lelövi őket, aztán magát?

képzeld el, hogy abban az étteremben akkor volt más is, aki ennek szem,- és fültanúja volt. jó ez neki? mármint közvetve az étteremnek, közvetlenül meg a pincérnek... idióták.
a problémamegoldó-képességük kb egy vödör diszperzitével azonos.

metalheart · http://rocknmetal.blog.hu/ 2011.01.27. 13:26:11

@Alfredd: ha féláron is megéri, akkor általában 100 % a haszon. matematikus sem vagy.

Torrente I. 2011.01.27. 13:27:35

@Dr. Körömlakk ®: Természetese én is a kulturált felszolgálás híve vagyok. A konkrét eset szilveszter este történt mint olvashatjuk. Aki ezen az estén olyan kevés borravalót ad a szolgáltatójának, hogy ebben az írásban csak X-el van képe leírni, az szerintem megérdemli a kritikát.Ha szilveszter este, egy tizenkét fős társaság 5 órán át eszik iszik egy korlátlan fogyasztású helyen akkor adjon
minimum 10% jattot és ne a homáron kellemetlenkedjen. Ezt a KISPÉNZŰ EGYETEMISTÁKNAK IS illik MEGADNI EGY SZILVESZTERKOR DOLGOZÓ FELSZOLGÁLÓNAK.

Torrente I. 2011.01.27. 13:32:07

@keramia53-1: Aki így gondolkodik mint te az egy gasztrokultúrálatlan BKV érett menzatápoló. Szerencsére meg van a társadalomban az igény erre is arra is.

Alfredd 2011.01.27. 13:42:47

@keramia53-1: Azért ne hasonlítsunk már össze egy söfőrt egy pincérrel, mert minden tekintetben teljesen különbözik a két munkakör.
@metalheart:
A dolgok nem ilyen egyszerűek, hogy megéri=100 % haszon, ehhez nem kell matematikusnak lenni.
közgazdász sem vagy, vagy cégvezető. @

@Dr. Körömlakk ®: Ha én lennék a főnöke, ilyet én 1-szer tolerálnék, következő hasonlónál repülne... Nem a mongol pincért védem, mert pincér ilyet soha nem engedhet meg magának.

Dr. Körömlakk ® 2011.01.27. 13:44:06

@Torrente I.: kétségtelenükl igazad van, én ezt eddig sem vitattam, de a módszer mégsem ez. és lássuk be, ettől SEM jutott a pénzéhez, valamint aláásta az étterem hírnevét. tehát duplán triplán szar megoldás köcsögölni.
nekem fel se tűnt, hogy ez szilveszteri buli volt, de lehet (én valami pótszilveszteri lájtosabb együttkajálásra asszociáltam), hogy ilyenkor eleve úgy kellene hirdetni, hogy jippijájuhhéj, bulizz nálunk, stb... x ft/fő, melyben a szervízdíj is benne van. vagy nemtom. ha volt más olyan plusz szolgáltatás (zene, tombola, műsorvezető, mutatványos, kötéltáncos, NASA rakétakilövés, stb.) akkor még könnyebb a felszolgálók aznapi bérét beleépíteni és elrejteni a perkop díjba, és a góré nem a véletlenre bízza, hogy aznap a dolgozói vagy keresnek vagy nem.
na elkalandoztam, ott nyilván nem volt semmilyen műsor, de akkor meg elmentek szilveszterezni egy szimpla kajálással?
egyre több kérdés. :)

Dr. Körömlakk ® 2011.01.27. 13:46:58

@Alfredd:

én azt hiszem az első eset után kibasznám, az én üzletembe ne csinálja az arcát a paraszt, az én vendégeimet (akik választhattak volna másik 250 étterem közül) egy ilyen barom ne űzze el.

Torrente I. 2011.01.27. 13:48:56

@macska69: Sokszor voltam MOngolban is, Trófeában is. Szerintem a Nongol különlegesebb. Soha nem volt gondom a felszolgálókkal, persze nem is X borravalót adok, hanem 10%+. Egyébként ezek a vendéglátó helyek meg sem közelítik egy komoly étterem színvonalát. Szerintem zabálni nem étteremben kell, hanem disznóvágáson. Étterembe azért menni, hogy több pörköltet tuszkoljak magamba, mint amit otthon kapok, nem az gazi gasztro élmény. Inkább ritkábban kell menni de olyan helyre ahol komoly séf van.

Torrente I. 2011.01.27. 13:54:13

@Dr. Körömlakk ®: Elmentek olcsón berúgni, és még kaja is volt. Én a felszolgáló"itt felejtettétek a pénzeteket" beszólásában ebben az esetben nem látok többet mint némi cinizmust a sunnyogókkal szemben. A tulajok meg nem építik be a pénzüket sehova. Ez mondhatom nemzetközi trend a vendéglátóban. Amerikában , Angliában, Izraelben sem. Németország a kivétel. Ott viszont senki sehol nem ad jattot, viszont elfogadható a fizetés, a vendégmunkások számára. Német felszolgáló nem létezik.

Torrente I. 2011.01.27. 13:57:45

@Dr. Körömlakk ®: Sör bor ingyen van a vacsihoz!!! Szilveszterkor gondolom a mi kis egyetemistáink szépen betermeltek mielőtt elpályáztak a házibuliba egy üveg olcsó asztali borral a hónuk alatt matt részegen.

Camappa 2011.01.27. 14:02:09

@Alfredd: Azért van a borravaló, mert a munkáltatója baszik neki megfelelő fizetést adni. Miért a vendégek pótolják ki a fizetését?

Ez egy rögzült társadalmi elvárás, aminek semmi alapja nincs. Pincér? Az. Kap fizetést? Kap. Akkor miért kuncsorog borravalóért? Mert végzi a munkáját? Én is végzem, én sem kapok borravalót.

Tehát pincér ne sértődjön meg, ha nem kap borravalót. A munkáltatóját anyázza, ne a vendéget.

Torrente I. 2011.01.27. 14:07:13

@Camappa: Ez egy rögzült társadalmi szokás,(világszerte) ezért elvárás is. Ha szarnod kell a kocsiban, szólsz a sofőrnek, hogy álljon meg és bedugod a seggedet a bokorba, nem firgázol be az ülésre. Ez is ilyen.

metalheart · http://rocknmetal.blog.hu/ 2011.01.27. 14:14:03

@Alfredd: és kisvállakozó sem vagyok, aki nem fizet túlórát és műszakpótlékot, nem várom el az alkalmazottamból, hogy a jattból éljen meg, és adót sem csalok, így ezzel sem lopom meg a többi tisztességes adófizetőt.
értem én, hogy ez ebben a körben így szokás, de hadd fejtsem ki a vélemyényem, hogy ez rossz, és ennek így kellene maradnia.

god shave the queen 2011.01.27. 14:15:35

tetszik a poszt - szellemes.

keramia53-1 2011.01.27. 14:15:48

@Torrente I.: Egy időben "rögzült társadalmi szokás" volt a boszorkányégetés is - de győzött a józan ész. Ez egy HIBÁSAN "rögzült" szokás, mely remélhetőleg mihamarébb felszámolódik. A munkabér azért van, hogy a megfelelő(!) munkát honorálja vele a munkaadó - a munkavállalónak pedig jogában áll eldönteni, hogy annyiért vállalja-e az adott munkát.

Egyéves Önkéntes 2011.01.27. 14:23:49

Valamikor még a benzinkúton is divat volt a jatt, ma már eléggé kikopott.

@Torrente I.: A papok között a pedofília is rögzült társadalmi szokás, de azért vagyunk páran, akinek ez nem tetszik.

Dr. Körömlakk ® 2011.01.27. 14:24:49

@Torrente I.:

jólvan, sokadjára mondom, igaza volt, de a beszólás nem helyénvaló.
szerintem.

ökörpöröly 2011.01.27. 14:25:37

Ez Magyarisztán, a Balkán legalja!:)
Akkor jártunk volna a legjobban, ha ezt az aljanépet sikerül elnémetesíteni, hátha ragadt volna némi európai kultúra rá!:)

Torrente I. 2011.01.27. 14:28:24

@keramia53-1: Ez rendben van, bár örülnék ha megírnád, miért "HIBÁSAN rögzült". Mi a menetrend?Ki állapította meg rajtad kívül a HIBÁT? Addig ne várj míg ez magától "felszámolódik". Ez is egy olyan dolog amit szakmai szervezeteknek, mégpedig korszerűeknek, szabályozni kellene.Ez a rendszer, jó a tulajnak, a felszolgálónak,a kuncsaftnak is édes mindegy. Csakhogy adókockázat elkerülésre igen alkalmas intézmény. Ezért csak egy motivált szereplő van a változtatásra, mégpedig az állam. Azt nem várhatod el a szolgáltatódtól, jelen esetben a felszolgálótól, hogy térítésmentesen lássa el feladatát. Mire az állam erre reagál, tekintettel arra, hogy nincs túl nagy pénz az ügyben, mármint ami felett a tisztelt döntéshozók diszponálhatnának,nem lesz gyors változás. Szerintem ne várd meg mert kihűl a kajád. Ne felejts el jattot adni ha végeztél.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.01.27. 14:32:49

@hagyma: csináltam egy txt-t, hogyha nemis szó szerint de valami ilyesmi lesz a válaszod.
bejött...

de úgylátom, gondolkodásra késztettelek.
VÉGRE SIKERÜLT!
különben nem írtál volna ilyen választékosan, nem szokásod. de ha veled így kell, hát legyen!

@Dr. Körömlakk ®: mint feljebb már többször említettem, az öcsém kivételével "szolgáltatócsalád" vagyunk. szinte az összes felmenőm, még a feleségemnek is van a múltjában pár év a drekoval és a bátyja -tudom, ez nem erényszolgáltatás- taxis.
szóval tudom miről beszélsz.
de!
elhiheted, hogy egy presszóban, kisebb étteremben (pl a Lancelot vagy a már említett Trófea hálózat) magasabb jattot adok én is, mint egy elit helyen.
de mindezt csakis és kizárólag akkor, ha sosekinemfogyó csodakancsóval hozzák ki a barackos ájsztít! :)
ha valamire várni kell, azt... izé... szal nem szeretem. és nem érdekel, ha 1500másik vendég van. mindig legyen 2mp-e, hogy ránézzen mellettem elmentében a kancsómra. 8-)
amúgy én sem számolom ki, mennyi az annyi. volt, hogy 12ezres cehre fizettem 15öt de volt olyan is, hogy 14ezernél 15öt adtam.
mondjam, hogy kedvfüggő? ez van. :)

salapapa · http://salapapa.hu 2011.01.27. 14:39:05

@EÖ: igen, mert valamikor beálltam a kúthoz és már ott is volt a segítőkész kutas. manapság ha el nem bújnak, a bejárat mellett trécselnek. a pénztárosnak jattoljak aki mást sem csinál, mint elveszi az amúgyis egekben lévő árát a brenyának?

bizony, bizony... a kommentek elején olvastam valakitől helyesen:
kellett nekünk a kapitalizmus? OK, tessék! de akkor annak minden szarával együtt kelljen!
jatt márpedig ott nemigazán van. '80as évek legvégén a taxis eleinte csak nézett birka szemekkel, aztán majdhogy vörösszőnyeget nem terített, amikor a 45makis cehhet egy ötvenessel honoráltam. mexokásból.

már csak a kisemberek fizetésének kellene felzárkóznia.

Torrente I. 2011.01.27. 14:41:33

@ökörpöröly: Bár így elsőre nem nagyon értem mihez szóltál hozzá, minden esetre, meg kell jegyezzem csak te vagy balkáni ez az ország nem. Ebből a magyar nyelvtan nevű dologból meg ragasszál magadra még jó sokat, mert jelen állapot szerint úgy tűnik számodra a legnehezebb tíz év az lehetett amit az általános iskola első osztályában töltöttél.Üdvözöllek európai magyarként, téged ott a Balkánon.

Alfredd 2011.01.27. 14:43:06

@Camappa: Elmondom, még az első osztályú étteremekben sincs benne a felszolgálási díj az étel árában. Ez így van szinte minden étteremben.

Lásd: Kárpátia Étterem, de ott külön fel is tüntetik, hogy 10% felszolgálási díj és megy automatikusan a végszámla összegéhez...
A Kárpátia tulaja pedig Niklai Ákos, akit gondolom nem kell bemutatni, hogy ki ő.

Messidor 2011.01.27. 15:03:10

Nem olvastam végig a kommenteket,nem tudom,valaki említette-e?:Azért egy 12 fős társaságtól nem könnyű borravalót beszedni úgy,hogy mindenkire kb egyformán jusson-most mindegy,hogy "jár"-e vagy sem.Páran tuti,hogy semmit nem adnak,a többiekre hárulna ennek kompenzálása is.
Én már jártam úgy,hogy egyikünk beszedte a borravalós-nem borravalós összegeket,azt meg kiegészítette,ő alig fizetett valamit.Égett is a pofánk miatta...

Silent Bob 2011.01.27. 15:10:36

@Messidor: Érdekes dolgok ezek. Nálunk fordítva szokott lenni. Ha mindenki bedobja a részét, muszáj még egy kör pálinkát rendelni, mindig túl sok lóvé jön össze. :)

Torrente I. 2011.01.27. 15:17:11

@Messidor: Igen -igen ez így van, ezért nem is értem miért nem szeretnek a magyar vendéglátósok külön külön számlát írni. Talán úgy nehéz lenne beleírni azt a pár pluszt.. Erre a helyre természetesen ez nem igaz, hiszen itt korlátlan a fogyasztás.

anyahajókabinajtóhajtogató 2011.01.27. 15:58:21

REJTETT KAMERÁS FELVÉTEL a Mongolian BBQ pincérjeiről!

Egy vendég szarrá veri őket:

indavideo.hu/video/brutalis_kocsmai_verekedes

kakadu12 2011.01.27. 16:07:34

Vicces!

Mi ugyan így jártunk, kb. 5-6 éve a "Mongolban", azzal a különbséggel, hogy mi rendesen adtunk borravalót (3 fő + 3500 Ft - akkor), ám a pincér összekeverhetett minket valamelyik másik fizetős asztallal, mert látványosan leb@szott elénk 15 forintot, holott nem kértünk visszajárót.
Mentségükre legyen mondva, hogy észlelték a hibát és kifele menet meghívtak minket egy grátisz italra.

Vu, de ja vu 2011.01.27. 16:31:38

Hát apám, '1989-ben az ex-NDK Köztársasági Palotában jaszkariztunk és 14.xx márka helyett odanyomtunk egy 20 márkást (viszki-kóla, fagyikehely mag ami jól esett) és a pincér volt megütközve, hogy ezt nem fogadhatja el!!!

Ezek után nekem Mo-n ugathat bárki bármit arról hogy mikor mennyit illik adni: a minimum a számlán szereplő összeg!!! Ha van felszolgálási díj, akkor meg pláne!!!

Amíg helyszíneltem, akkor se nyomott senki csúszót, hogy az ő autóját-lakását előbbre vegyem előre vagy "okosabban" nyomozzak... ki és mivel érdemelte ezt ki??? Örüljön hogy lyuk van a seggén meg hogy van munkája!!!

Ja, hogy elit hely??? Akkor meg MÉGÚGYSE!!!

Alfredd 2011.01.27. 17:20:28

@Az átok visszaszáll!!!:

Hát apám, '1993-ban a München-Schüldbrunnenweig autópálya szakaszon 170 km/h utazóval közlekedtem mindig, mert már akkor sem volt ott sebességhatár.

Ezek után Mo-n 147 km/h-el lefényképeztek az M3-on, és kapom a 30 ezres csekket. Felháborító !!!

A fenti szövegben remélem érzed az iróniát...

aföldönnemalien 2011.01.27. 18:01:25

@ökörpöröly:
te vagy a legalja, nem a magyar (vagy balkáni). Menj te, pucold a német csizmáját, ha ennyire tartod magad, abban több becsület van, mint amit írtál.

ggaborx 2011.01.27. 18:19:15

A pincérnek lehetett rossz napja, de nekem ezért soha nem lesz miattuk. Meg akik a vendéget támadják igazán leírhatnák az étterem nevét, ahol dolgoznak. Csak, hogy teljes legyen a lista.

carl badog 2011.01.27. 18:50:29

Azon kellene elgondolkodni, hogy ki van kiért. Nehogymár azon spekuláljak, hogy megfelelek-e a Főúrnak. Jaj istenem mit fog szólni.
Nem beszélve arról, hogy én az utolsó fillérig leadózok, ami nem mondható el a jattról.

macska69 2011.01.27. 21:07:48

@Torrente I.: Igazad van, nem a nagy pörköltzabálásért kell étterembe menni, hanem azért, hogy egy kicsit más, hogy különlegesebb legyen az az ebéd vagy vacsora mind ízében, mind hangulatában. Nekem a Trófea mégis azért tetszik, mert rengeteg féle kajából lehet kóstolgatni, nem áll fenn az a veszély, hogy egy étteremben beválasztok valamit, ami nem ízlik. Itt félre tolom és kész, veszek másikból.

lomposfarkas 2011.01.27. 21:38:24

Beszarás ez a borravaló téma. Nem járok étterembe, de mostmár csak elmegyek egyszer és fillérre azt adom, ami a számlán van. Ahogy a boltban meg a benzinkúton. Csak, hogy lássam az elnyúlt képét. Meg röhej ez a sok stokholm-szindrómás csaholás is, hogy mekkora bunkó, aki csak kifizeti a számlát, de nem jattol eleget...? Mi a lótúró közöm van a pincér és a főnök munkaviszonyához? Legközelebb eltanulják a bolti eladók, hogy ők nem kapnak fizetést, pótoljak már egy kicsit...
Mindenki hagyja csak abba szépen azonnal ezt a bolsevik csökevényt, de sürgősen. Taxisra, pincérre, még a védelmi pénzt szedő szülészmaffiára is vonatkozik.
Ja, igen. A hüledezés meg a szomorkodás helyett valaki pakoljon már ki őszintén: mennyit lehet a jattal keresni?

bikmakk · http://srbija.blog.hu 2011.01.27. 23:43:02

"[...] ezúton is javaslom neki [...] Rawls, Hayek és Marx ízlés szerint kiválasztott műveit [...]"

Ezt úgy elképzeltem.

Mongolian BBQ? Az már az "ázsiai termelési mód", nem?

salapapa · http://salapapa.hu 2011.01.28. 00:47:01

@lomposfarkas: mai adatokkal nem szolgálhatok, de a '80as évek közepén voltam táviratkihordó.
16,30Ft volt az órabérem, ezen felül táviratonként 0,5Ft, expresslevelekért 1Ft járt.
fiatal, agilis emberről lévén szó havi 3.500-4.000Ft jött össze a fizuból.

napi(!!) átlag 400-600Ft jattot számolva az havi 8-12ezerre jött ki.
nagyrésze ment a játékgépekbe (flipper és pac-man), napi 160Ft (oda-vissza 80-80Ft kiscelli utca - békásmegyer) taxira, a többi LP-kre, kazikra, házi elektronikára, kajára, bulikra...

vagyis ha minden nap csak a minimum jatt jött volna össze, akkoris a duplája az akkori fizumnak de oly peches -szerencsémre- sosem voltam.
mégeccer hozzáteszem: nagyon hajtottam. nem volt mindenki ilyen aktív mint én... azok piáltak be esténként és bűzölögtek ahogy teszik a mai napig.

nem tudom hogy van ez manapság, így csak a múltat tudom leírni.
lehet ezt hiányolja az a fizetőspincér is?

Shinjuku 2011.01.28. 05:21:02

Pincer taplo, poszter ugyszinten... Johet a kovetkezo poszt.

KecskeDotyi 2011.01.28. 11:31:17

Érdekes, h mikor én írtam, h a boltos azért van h fényesre nyalja a valagam, akkor hőbörögtetek. Most meg mindenki azt írja, h egy szolgáltató azért van, h fényesre nyalja a valagatokat... XD

Amúgy meg jattot az várjon, aki rendes és meg is érdemli. És ne kicsinyeskedjen, mert akkor nem is kap soha többé.
PL nővérem szülinapja, nagyhírű étterem, Miskolc.
Baconbe tekert szűzérméket ettem. Kihozza a pincér, felvágom, rózsaszín (tudom, az úgy az igazi, de én paraszt vagyok, nem eszem nyers húst). Szóltam neki kedvesen, h legyen szíves hozni egy rendesen átsütöttet. Elnézést kért, h ne kérdezte meg h h kérem. Elviszi, 2 perc múlva visszahozza a megmikrózott kaját. Mivel nem én álltam a cehhet, nem álltam le hőbörögni, megettem a bacont meg a köretet, a húst meg otthagytam. Egye meg, aki a nyersre buki.
Az meg már hab volt a tortán, h egy ÉTTEREMBEN az este folyamán elfogyott a sör. Először nevettünk h jó vicc, de nem. Elfogyott.....
És aki fizette az estét, képes volt borravalót adni. Nolám, az én családomban is vannak balfácánok.

Egyéves Önkéntes 2011.01.28. 13:43:01

@KecskeDotyi: A Tusculanumban volt, hogy 4200 volt a számla és a haverom oda adott egy 5000 forintost és azt mondta tévedésből, hogy 4000-ből kér vissza. Még ideje sem volt javítani, hogy bocs 4500-ből, mikor a pincér odabaszta az ezrest az asztalra és elviharzott.
csak néztünk nagyot.

KecskeDotyi 2011.01.28. 15:56:14

@EÖ: XD
Legalább a haverod kapott jattot, mert jól viselkedtetek XD

Répalaki Edömér 2011.01.28. 18:55:29

Javaslom mindenkinek az alábbi, filmet:
Ezt jól kifőztük! - WAITing... (2005)
www.youtube.com/watch?v=HJEsNjH3JT8
Kellemes kis vígjáték, témába vágó tartalommal és ne feledjétek a "kecskét"...!

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.01.28. 19:39:32

Amikor vendéglátóztunk (büfé) és kifejezetten jó kiszolgálásért kaptunk jattot a fillérbaszóktól (1-50Ft) akkor azt szépen bedobtuk egy perselybe amit a fóti gyermekfalunak ajánlottunk fel. Illetve év végén a tartalmát :)

Ezt a vevők is megtették néha.
50Ft felett ez ment saját zsebre és nagyon megköszöntük. Italmeghívást is, de csak üdítőre, hiszen munka közben nem lehetett inni.

Mindenki gondolhat amit akar :)

blasiusii 2011.01.28. 23:42:38

1.) Fentebb vki említette, hogy nagyobb társaságnál a borravaló sokszor aránytalanul oszlik el, van, aki nem tesz bele semmit, ezt másoknak kell(ene) kompenzálnia - sztem ez bárhol előfordul.
2.)... az viszont nem, hogy M.o.-n nincs megfelelő kultúrája a vendéglátásnak - a vendéglátók részéről sem!! Kövezzetek meg, de jártam/éltem pár országban, és úgy látom, itt még a tulajnak/felszolgálónak áll 'feljebb', ha betér hozzájuk egy vendég. Nehogy már én legyek lekötelezve, hogy ide jöhetek. Komolyan mondom, ez tényeg olyan magyar dolog...
3.) Persze, sokan nem adnak borravalót, de mindenkinek megvan a maga története, oka rá, hogy mennyit ad. Ha a vendégnek kell pl. a pulhoz fáradni, akkor biztos ne várják el.
4.) A smutzig magyar munkaadók vs. szegény pincérek harcot nem a vendégeken kellene leverni.. :S
5.) Nem értem, a sok Homár-poszt után még ki megy erre a helyre..??

lordjim 2011.01.30. 07:20:49

@bonifac: "tudjon helyesen írni",helyesen így hangzik:...hogy helyesen tudjon írni.(Az kiabál...)

vimesdoboz (törölt) 2011.01.31. 11:47:12

Egyetemisták óévfelejtésre/újévkezdésre...

Ne magyarázzon a posztoló, mert biztos vagyok benne hogy gatya részeg volt az egész társaság így gondolmo a stílusok is olyan volt.
Így valszeg AZT kapták amit megérdemeltek

Bellagio 2011.01.31. 12:44:46

Voltam mar egy parszor a MB-ban, mindig jokat ettem es mindig hagytam min. 10% borravalot. Nem volt gondom sosem.

Pdudas 2011.01.31. 19:43:35

Sok vendeglatos egyebkent direkt a lehuzasokra epit.

1. Toki pompos. Azaz kenyerlangos. 650-900Ft. Amikor 750 korul mar igen jo (hazi huspogacsas) hamburgert lehet vasarolni. Szerintetek melyik 'eri' meg a vasarlonak? A langos alapanyag koltsege ugye eleg minimalis...
Sajtos-tejfolos langos: 600Ft.
No comment.

2. Kinai etterem (bufe) a Rozsahegy vagy Rozsavolgy centerben...
leves+foetel+udito 2 fore 5500FT. Semmi extra. A szokasos kinai leves, a szokasos fafulgombas kinai foetel, rizzsel. Ez kb 20 Euro. 20 Eurobol eleg jol meg lehet ebedelni akar Triesztben is. Az meg nem Magyarorszag. Minosegben sem.

Kulfoldon elokent meglep, hogy milyen lehuzasok mennek a vendeglato helyeken kis hazankban.

Vegyuk csak egy benzinkut shopjat. 400, de inkabb 500Ft alatt meg egy felliteres vizet sem kapsz. A masik, hogy szart arulnak. Teli szelvedomoso (Mol kuton): 1.5L 1500 Ft. Kulfoldon OMV 5l 8 Euro. A magyar az -20 fokos es kifagy a szelvedon, az OMV meg -38 fokos es hibatlan.

Sokan azt mondjak, hogy fikazom Magzarorszagot. Holott csak szembeotlik a kulonbseg. Es most nem tavoli orszagokkal hasonlitgatok, Szlovenia es Olaszorszag ahol sokat megfordulok.
Itt peldaul az a szokas, hogy a vendeglatos visszaad es a vegen adsz neki 1-2 Euro jattot. Nincs pofavagas, halasak a vendeg visszatereseert.

Igazabol otthon az lehet a baj, hogy boldog-boldogtalan vendeglatozni kezd (lassatok Bajor Imre), semmi kepzettseggel, es nem is figyel a dolgokra. Aztan a dolgozok basznak dolgozni. Minoseget meg plane nem garantaljak.

Kulfoldon eleg meglepo, mikor a tulajdonos is beall kiszolgalni egy-egy durvabb napon, illetve a kebabosnal peldaul a tulajdonos viszi ki a szemetet.

A szemleletben van a gond - egy kezemen meg tudnam szamolni hany ettermet merjek javasolni otthon. Pedig 10 evig szallodai es vendeglatos informatikaval foglalkoztam - van ralatasom parszaz etterem es szalloda mukodesere.

Tudok olyan ettermet, ami evente dijakat nyer, de a dolgozok nem eszik meg a nekeik fozott menza kajat. Kell ennel tobb leiras egy tulaj szarragosagat illetoen?

ohmlash 2011.01.31. 20:05:38

"A konkrét eset szilveszter este történt mint olvashatjuk."
Ezt mégis hol tetszett olvasni?

2011.02.01. 00:57:50

Csöves rokkerek, meg liberális szakállas fiatalok leraktak 41880-ra egy jó combos 42-t. Pincér kiakadt. Hol itt a hiba?

Mikor egy nagyobb társaságban egy ember beszedi a pénzt, van akitől borravalósat, van akitől nélkülit... a végén megszámolja és tesz hozzá 150 forintot, csutkára annyit ad amennyi "jár": na az szánalmas. És még örül is neki, hogy ingyen evett ivott :D

Nem akarok zsidózni, pedig kedvem lenne.

EG0 2011.02.01. 14:55:07

Ide is:
- A borravaló egy hülye szokás.
- Ha mégis adsz, akkor viszont ne legyen sértően kevés.
- "ezúton is javaslom neki [...] Rawls, Hayek és Marx ízlés szerint kiválasztott műveit"
Én meg a fiatal bölcsészeknek, hogy szokjanak hozzá a munka gondolatához lassan, mert vége lesz az anyu által finanszírozott habzsi-dőzsi egyetemi éveknek, aztán lehet pofa laposban a forintos borravalókat számolgatni a meki pénztárjában.

clipper 2011.02.04. 10:53:06

Nekik nincs fix fizujuk. Csak a borravalóból élnek. Az senkit nem érdekel ott hogy mennyit eszel, max megjegyzik h hű mennyit tud enni. Annak a pincérnek már nincs állása, mert volt egy nehezebb napja, amikor ingyen dolgozott keményen.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.02.05. 11:24:18

@clipper: ha valóban nincs fizujuk (márpedig ilyen nincs!), akkor tegyenek ellene!sehol, senki nem dolgoztatható ingyen. törvény.
ha pedig akkora balfaszok ezek a pincérek hogy ezt tűrik, mit ne mondjak meg is érdemlik!
ennek a bejegyzésnek köszönhetően én most jóideig még csak felkerekítettni sem fogok, nemhogy jattolni! igenis, tegyen a saját jólétéért az ember, ne azt a kurva sültgalambot várja!

nnna. huhh........

mózes-kóser 2011.03.24. 15:11:01

Az, hogy az ember mennyit ad, az függ a pillanatnyi hangulattól, a kiszolgálástól, meg az ember aktuális anyagi helyzetétől. (Nem mindenki étteremvezető, meg felső 10.000, az állampolgárok jelentős részének igenis meg kell fontolnia, hogy menjen-e az adott évben 1x étterembe, nem hogy nyaralni, síelni, stb.)

Az éttermek részéről azt tartom korrektnek, ha az étlapon feltüntetik, hogy az árak nem tartalmazzák a felszolgálási díjat, ilyenkor nem lehet vita. Ellenkező esetben meg annyit adok, amennyi sikerül, persze a 10%-os etalont megcélozva.

A bunkóságot viszont semmiképpen nem tartom megengedhetőnek. A felszolgáló, mint neve is mutatja, szolgál. Ez a munkakör az alázatról is szól. Nem nekem lesz rosszabb, ha többet be nem teszem a lábam hozzájuk. Akiben nincs alázat, szolgáló lelkület, az ne dolgozzon ilyen helyen.

Ahogy a bunkó vendégek a McDonalds-ba lettek irányítva, úgy a bunkó kiszolgáló is mehet oda dolgozni. Ja, hogy ott is kirúgnák a bunkó alkalmazottat? Akkor kivel van a baj?

Aranka7 2012.01.09. 13:35:50

Sziasztok. Mi már tizenvalahány éve járunk a Mongol vendéglőbe, általában 1 évben 2x. Kicsit félve, a sok negatív beírás miatt készültünk a 2012.01.07.szombati ebédre a Mongol étteremben. Mi a családban össze gyűjtjük a szüli és névnapokat, egyeztetünk és megyünk a Mongol étterembe. Majdnem mindenki kb. 40-60 kilométert utazik csak oda, de eddig minden alkalommal megérte. A lényeg ebédre mentünk, valaki már 11 órára odaért, de őket egyből beinvitálták, leültették, itallal ellátták és felvették az előétel rendelést is. Az asztalra hoztak friss pogácsát, kenyeret és különböző önteteket az étkezésekhez. Nagyon udvarias volt végig a kiszolgálás, 3 pincér forgott az asztalunknál, akár hányszor arra jöttek kérdezték hozhatnak-e valamit, ha a pohár aljában, vagy a kancsó aljában kicsi ital volt, már kérdezték, hogy hozhatnak-e másikat. Az étkezések alkalmával, amint befejeztük az étel elfogyasztását, már vitték is el a szennyes tányért. A teraszon volt egy dohányzó boksz kijelölve, ahol termoszban forró forralt bort lehetett inni, amint látták, hogy valaki kimegy dohányozni egyből bekapcsolták a hősugárzós fűtést, valamint plédet terítettek a vállukra, hogy nehogy fázzanak. Sőt amikor egyszer nyáron voltunk és teraszra foglaltunk asztalt, de arra a napra hűvösebb lett az idő, akkor végig ment a hősugárzó a bokszban és akkor is kaptunk plédeket, hogy nehogy fázzunk. Szóval szerintünk semmit se változott az évek alatt a színvonal, a kiszolgálás és mindent maximálisan elkövetnek azért, hogy jó érezzük magunkat. 12-től 17 óráig voltunk, mi is több előételt ettünk, folyamatosan kóstolgattuk egész idő alatt a főételeket, és desszertet is többet kértünk, ital is bőven fogyott. Az ét és itallapon fel van tüntetve, hogy miért kell pluszban fizetni, mi ilyet nem kértünk, a számla annyi amiről írnak, 4990/fő, nem több. Természetesen ehhez jön a borravaló, de inkább itt adjon az ember, mint az orvosnak az meg főleg elvárja. A foglaláskor én is megadtam a telefonszámomat, ami nem kötelező, melyen éjjel-nappal elérhető vagyok. 3 napja voltunk ott, de engem nem hívtak és nem is kerestek az étteremből. Továbbra is mindenkinek merem ajánlani a Mongol éttermet. Jó étvágyat és jó szórakozást kívánok! Sziasztok: Aranka és családja
süti beállítások módosítása