Persze lehet romantikusan arról ábrándozni, hogy a számítógépes banki adatfeldolgozás saját rendszeren belül sincs képben, vagy hogy az ügyintézők annyira lassúak, hogy hetek alatt sem viszik fel gépre, amit csinálnak, de azért legalábbis gyanús, hogy a bankok sorra többször próbálják behajtatni a tartozásokat mostanában valahogy:
A CIB Banknál volt egy hitelkártya szerződésem, amelyet a bank felmondott, mivel előfordult korábban, hogy nem határidőre törlesztettem a hitelt. Február 3-án a náluk vezetett folyószámlámról leemelték a hitelkártya-tartozás és a késedelmi kamat összegét, majd telefonon közölték, hogy ezzel lezárjuk a szerződést, nincs több tartozásom. Ezzel eddig nem is lett volna semmi gond. Február 6-án, vasárnap azonban, lekérdeztem a folyószámla-egyenlegemet és megtudtam, hogy február 4-én további 9,433 forintot vont le a CIB a hitelkártya-tartozásom miatt. Annak ellenére, hogy három nappal korábban biztosítottak arról, hogy nincs semmiféle tartozásom. A call center munkatársa nem tudta megmondani, hogy miért vonták le a 9,433 forintot.
Február 11-én ismét hívtam őket, akkor azt mondták, hogy a levont 9,433 forintból 6,228 forintot visszautaltak a folyószámlámra, túlfizetés történt ugyanis, mint mondták, programhiba miatt. Azért az komoly, hogy a bank belátása szerint bármikor, bármennyi pénzt leemelhet a számlámról. Kíváncsi vagyok, ha nem veszem észre, hogy a CIB átvezette az összeget, akkor is visszautalja-e.
Kérdeztem a CIB Bank ügyintézőjét, hogy miért csak 6,228 forintot utaltak vissza a folyószámlámra, a teljes, 9,433 forint helyett. Azt válaszolta, hogy 3,000 forint késedelmi díjat (a február 3-án már levont késedelmi kamattal együtt) megtartottak maguknak. Kérdezem, hogy ezt (1) miért nem tudta megmondani az ügyintéző előző telefonbeszélgetésünk alkalmával (2) miért nem emelték le ezt a 3,000 forintot is február 3-án, a hitelkártya-tartozás és a késedelmi kamat összegével együtt (3) miért állították február 3-án, hogy teljes egészében kiegyenlítettem a tartozásomat, illetve az egyéb díjakat és költségeket. Nekem úgy tűnik, hogy ugyanarra a díjra (hasonló jogcímen) kétszer akarnak lehúzni. Sajnos ennek ellenkezőjéről az ügyintéző sem tudott meggyőzni, csak annyit válaszolt, hogy az ügyről nem tud további tájékoztatást adni és kivizsgáltatja azt. Nagyon várom, hogy a másodszorra is levont késedelmi díjat mikor utalják vissza…
A történet sajnos még itt sem ér véget, a CIB Bank ugyanis – egy héttel az után, hogy leemelte a tartozásomat a számlámról – kiadta az adataimat a Creditexpress Magyarország követeléskezelőnek, hogy az behajtsa az én már kiegyenlített tartozásomat.
Nekem úgy tűnik, hogy a CIB Banknál teljes fejetlenség és káosz uralkodik, ráadásul az ügyfeleiket amikor épp eszükbe jut, lehúzzák néhány ezer forintra. Ha pedig észreveszem ezt és kérem, hogy vizsgálják ki az ügyet, hiába várom a tájékoztatást. Éberség CIB-ügyfelek!
Az utolsó 100 komment: