Aki azt hitte, egyedi esetről volt szó, tévedett. Úgy látszik bevett gyakorlat a T-Mobile-nál, hogy gyárilag hibás iPhone 4-et (a legdrágább kapható telefont) nem hajlandóak 72 órán belül cserélni. S.Á. kalandja egy újabb érdekes mérföldkő az Apple túlárazott, ám Magyarországon véletlenszerűen szupportált termékei sorozatában. Teljesen mindegy, az Apple szervizpolitikája szerint mi van, minthogy a T-Mobile adta el a terméket, úgyhogy ezt nekik kell lejátszaniuk Steve-ékkel, nem naiv ügyfélnek:
Tisztelt T-Mobile! Ezúton szeretnék panaszt tenni a Mom Parki-i üzletükben tapasztaltakról. Tegnapi napon, 2011 február 17.-én, előzetes rendelés alapján átvettem iPhone 4 16GB-os telefonomat, amit szerződésem meghosszabbításával vásároltam. Mivel a telefon nem volt feltöltve, abban maradtunk az értékesítő kollégájukkal, hogy majd otthon aktiválom a telefont, ami korábban sem jelentett problémát az elöző modelnél sem. Délután kiderült, hogy az új telefon használhatatlan, bekapcsolni sem lehetett, mivel folyamatosan magától újraindult (nem bootolt).
2011. február 18.-án nyitásra visszavittem a telefont a Mom Parkba, abba üzletbe ahol értékesítették, hogy éljek a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet szerinti 3 napos cserekötelezettség jogommal, mely szerint szerint a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesítheti csereigényét, a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk. 306. §-a (1) bekezdésének a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
Az üzletben finoman szólva elhajtottak, mondván az Apple nem cseréli 72 órában a hibás készülékeket, hanem bevizsgálja azokat. Így a telefonomat, ami sosem volt bekapcsolva, le kellett adnom javításra.
A nap folyamán telefonon állásfoglalást kértem ezzel kapcsolatban a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságtól, ahol azt tanácsolták, hogy amennyiben a T-Mobile nem hajlandó új készülékre cserélni a hibás készülékemet, úgy erről tegyek bejegyzést a "vásárlók könyvébe", illetve értesítsem a Hatóságot is.
18.-án, a délután folyamán visszatértem a Mom Parki-i üzletükbe, ahol a Fogyasztóvédelmi Hatóságra hivatkozva szinte azonnal kaptam egy új készüléket.
Úgy gondolom, hogy a T-Mobile megsértette a fogyasztói jogaimat azzal, hogy az Apple szervízpolitikájára hivatkozva nem volt hajlandó kicserélni a műszaki hibás új telefonomat , amikor azt elöszöt a szervízbe visszavittem, mindazonáltal csalódást is okozott. Mivel a készüléket Önöktől vásároltam, én mint fogyasztó Önökkel állok jogilag kapcsolatban (az első 72 órában mindenképpen), így a T-Mobile-nak kell a Korményrendelet szerint eljárnia, és ezt nem csak akkor kéne megtennie, ha az ügyfél a Fogyasztóvédelmi Hatósággal "fenyegetőzik", hogy a jogainak érvényt szerezzen.
Teljesen nyilvánvaló, hogy ez nem egy "egyedi" eset, és nem a szervizes alkalmazottjuk "kedvétől" függöt, hogy nem ad új készüléket, hanem az üzletpolitikájuk részét képzi. Mivel ezt felháborítónak tartom, tájékoztatom Önöket, hogy az esetről irásban szándékozom tájékoztatni a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságot is.
Tisztelettel,
xxxx
Az utolsó 100 komment: