Kétség kívül sok rosszat el lehet mondani a bankokról és sajnos szinte mindnek van alapja. De azt rájuk fogni, hogy több mint 3 hete ők blokkolják Kriszta a QoTSA meghiúsult koncertjére vett jegyének árát, legalábbis megmosolyogtató:
UPDATE 06/02: Pedig tényleg úgy tűnik, hogy a CIB Bank ült rá misztikus módon, random válogatva egyes utalásokra.
A Ticketpro online shopban vásároltam bankkártyával jegyet (ez később végzetes hibának bizonyult) a Queens of The Stone Age koncertre. Május 7-én lemondta a zenekar a koncertet, és én azóta is várom vissza a belépőjegy árát. A következő levelezés zajlott le közöttünk (figyelem, néha Sas-kabaréba illő elemek is fűszerezik a Ticketpro hozzáállását az ügyhöz):
Május 7-én küldött emailem: Online vásároltam jegyet ( Tranzakciószám:xxxddfg), a koncert elmaradása miatt ugye Önök automatikusan visszaküldik a pénzt a fizetéskor használt bankkártyára?
Automatikus válasz: Kedves Ügyfelünk! Kollegáink mindent megtesznek annak érdekében, hogy levelét 2 munkanapon belül megválaszolhassuk. Ha sürgős kérdése van kérjük, hogy forduljon hozzánk az 06 (1) 555-5515-s telefonszámon vagy személyesen a Károly körúti jegyirodánkban.
Nos itt türelmesen vártam néhány napig, de május 20-án kezdett elfogyni a türelmem - nehezen tűröm, ha válaszra sem méltatnak:
Kedves Ticketpro, Kollégáik bizonyára megtettek mindent, hogy 2 munkanapon megválaszolják az emailt, gondolom komoly akadályok merültek fel az elmúlt másfél hétben. A lényeg az, hogy két hete mondták le a QOTSA koncertet, azóta várom bankszámlámra a jegy árát, semmilyen információt nem kaptam azóta Önöktől. Nem hinném hogy ez lenne a megfelelő ügyfélkezelés. De mi tart két hétig, miért nem térítették még vissza a jegy árát?
No végre észrevették, hogy van egy ügyfelük, egyrészt kaptam egy levelet, hogy én is megkaptam május 9-én (nem kaptam meg) azt a körlevelet amiben azt írják, hogy automatikusan visszautalják a pénzt max. 3 héten belül), egy munkatársuk pluszban a következő levelet írta nekem (vigyázat, homárfaktor):
Sajnos, Magyarországon a bürokrácia malmai lassan őrölnek. A Ticketpro egyben megadta a banknak azokat a számlaszámokat, amelyekre vissza kell utalniuk a jegyek vételárát. Az, hogy a bank meddig ül egy ilyen utaláson, sajnos, már nem a Ticketpro hatásköre. A koncert lemondására május 7-én került sor, ami szombat volt, akkor pedig csak a pénztár működik. A visszaváltás menetére ki kellett találni a leghatékonyabb és lehetőleg leggyorsabb menetet, illetve egy összesítést készíteni, hogy mennyien vásároltak a neten keresztül és a jegyirodákban. Ezután tudtuk csak a bankot megkérni, hogy intézze a visszautalásokat. A kollegáim nevében is szíves elnézését kérem a kellemtelenség miatt! Bízom benne, hogy a bank mihamarabb megteszi a szükséges intézkedéseket és az Ön bizalma sem rendül meg cégünkben!
Itt azért már megjelent szemeim előtt a gonosz bank, ahogy ráült a 9900 Ft-omra és nem hajlandó felállni, hogy kicsórhassam a hátsója alól a bankókat. Bizonyára jegyvásárlók százezrei vásároltak a Ticketprónál jegyet, hogy a 2500 fő befogadóképességű Pecsába tuszkolják testüket. Ez valóban kellemtelenség!
Itt megint adtam nekik pár napot, hogy adjanak egy átutalási megbízást a gonosz banknak, és zárjuk már le ezt a méltatlan ügyet, de május 27-ig nem történt semmi, nem tagadom, dühös lettem:
Nos türelmem pont a mai napig tartott. Tájékoztatását melyben a bankra keni a visszafizetés nem teljesítését, ne is haragudjon de nem kommentálom, mert ez az érv egy vicc. Vagy Önt vágták át nagyon, vagy Ön akar engem megvezetni. Ugyan már, nem az óvodában vagyunk. Gondolom Önök is ilyen toleránsak lennének, ha megrendel valaki egy jegyet és az átutalása még négy hét múlva sem érkezne meg. Az én bizalmam megrendült és amennyiben ma nem kapok egy átutalási bizonylatot, az NFH-hoz és a Tékozló Homárhoz fordulok.
Ma május 31. van, az utolsó levelemre válasz nem jött, a bankszámlámon a pénz nem jelent meg.
A Ticketpro nem gondolja hogy nagyon könnyű eljátszani a bizalmat ennyire pitiáner hozzáállással? Mert az biztos, hogy én többet náluk nem vásárolok (régebben semmi gondom nem volt velük jegyirodájukban történő jegyvásárlásnál), ez volt az első (és persze utolsó) online tranzakcióm velük. Szerencsére van választék, nem muszáj náluk vásárolni. Ugye?
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.06.01. 13:34:36
alekiborg 2011.06.01. 13:34:38
England win The Ashes! 2011.06.01. 13:36:45
Dr. Kix 2011.06.01. 13:39:57
kamushamus 2011.06.01. 13:44:55
Pfffff jól meg lettek fenyegetve.
dr. _mmm_ 2011.06.01. 13:51:15
TICKETPRO Jegyterjesztő Korlátolt Felelősségű Társaság
1075 Budapest, Károly krt 9. 7. em. 705.
Leone_510 2011.06.01. 13:52:39
ez itt a baj , a kötőjeleket nem tették a számok közé
dr. _mmm_ 2011.06.01. 13:52:40
Járdány Barna ügyvezető (vezető tisztségviselő) (an.: Mucsányi Mária Magdolna)
2310 Szigetszentmiklós, Vihar utca 16.
dr. _mmm_ 2011.06.01. 13:53:49
Ticketpro LTD HE-164194
CY-3030 Limassol, Ciprus, Makarios III. Avenue, Neocleous House.
A szervezet képviseletére jogosult személy adatai:
Kézbesítési megbízottja: Réczicza White and Case LLP Ügyvédi Iroda
1061 Budapest, Andrássy út 11.
A szavazati jog mértéke meghaladja az 50%-ot.
zsiráffff (törölt) 2011.06.01. 13:54:27
LouiS 2011.06.01. 14:08:33
fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2011.06.01. 14:17:46
Sárkányfűárus 2011.06.01. 14:18:52
zsiráffff (törölt) 2011.06.01. 14:25:45
toi 2011.06.01. 14:36:36
vizsla_barat 2011.06.01. 14:44:17
vazsmegyeigerdezsház · http://studiosmaragd.hu/ 2011.06.01. 14:55:12
Tehat egyaltalan nem vicces, es csak olyanok mosolyognak rajta akik leplezni probaljak h nem ertik a poent?
csingadzsguk 2011.06.01. 15:49:02
Ha itt élsz akkor nagyjából képben lehetsz vele, hogy a bürokrácia malmai valóban lassan őrőlnek és nem a te 9900 forintod tartja életben ezeket a nagy cégeket.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.06.01. 15:49:49
AdyBaby 2011.06.01. 15:58:48
Sajnos a kártyás dógok valóban ilyenek, időben kapta meg a pénzét.
Munkahelyemen viszont tapasztalom, hogy nem csak a levél írója ilyen türelmetlen ilyen esetekben. Nagyon sokan.
Viszont válasznak is korrektebb választ kellett volna kapnia. Szerintem. Egy hangyafasznyival csak, de akkor is. :)
Sárkányfűárus 2011.06.01. 16:05:30
A problémám az ügy kezelésével volt, ha normálisan nyúlnak hozzá és nem ilyen nevetséges módon, akkor nyilván nem írom meg ezt a levelet.
Itt élek, és nem akarom elfogadni azt, hogy hagyni kell azt, hogy semmibe vegyenek és folyton átvágjanak.
csingadzsguk 2011.06.01. 16:21:30
De a sok türelmetlenkedés és egyéb negatív tényezők csak azt bizonyították be, hogy az amit a jegyre írnak nem viccnek van ott, mert először én is azt hittem hogy hülyéskednek de később láttam hogy bizony ott van rajta hogy 30 nap a rendezvény dátumától számítva a visszaváltás határideje. ezt szerintem pont az ilyen esetekre találták ki hogy a bank is bénázhasson a ticketakármin is átfusson a dolog. az hogy egy emailt nem válaszolnak meg? Hát öregem ha mindenki ezt szóvá tenné ez az ország összeomlana :D Én nekem mindenesetre ennél sokkal nagyobb problémáim vannak, mondjuk hogy a mosógépemet miért nem javítják meg két hete mert mocskos ruhába menni dolgozni az gáz szerintem de asszem nem írok be a Homárba emiatt.
Dorie 2011.06.01. 16:22:56
És a bank igen is tud furcsaságokat művelni: nekem az volt a kedvencem, mikor egyetemi ösztöndíjat vártam kb 27.000 FT-t, ami minden hónap mondjuk 10-én reggel rajta volt a számlámon. Egyik hónap 10-én kb délben nézem a bankszámlámat és nincs rajta az ösztöndíj, hümmögök egy sor-t, hogy biztos lassan könyvelnek, délután 2 körül megint megnéztem, akkor valahonnan rákerült 13.000 ft, felhívtam anyukámat, hogy a; ő vette e ki a maradék 14.000 ft-t vagy b; ő tett rá nekem 13.000 ft-ot, azt mondta c; ő nem nyúlt a számlámhoz. Bementem a bankba megkérdezni, hogy mi a szösz történt a számlámmal, erre közli a nő, hogy hát ő látja, hogy megérkezett 27.000 ft, de az még nem lett lekönyvelve (10-én 3 óra körül), kérdem, akkor hogy lehetett most rajta 13.000 ft? Ő azt nem tudja:), de másnap rákerült a maradék 14.000 ft is.:)
csingadzsguk 2011.06.01. 16:27:05
Kétszer vonta le a bank a pénzt.
nem részletezem jó?
50 telefon és végül 2,5 héttel később jött meg a pénzem. Itt két bank meccséről volt szó levelzgettek meg faxoltak egymásnak végül átkerült a pénz.
Ne hagyjuk hogy ez így maradjon egyet értek. Van itt valami szuper programozó aki megváltaná velünk a világot?
Hegyirablo 2011.06.01. 16:28:03
Pontosítsunk:
9900 forint összeg esetén legalább két pénzérméről is beszélnünk kell, nem csak bankókról.
De csak kötözködöm, igaza van a levélírónak! :D
csingadzsguk 2011.06.01. 16:38:05
Említ valami tájékoztató levelet. Hát erről annyit hogy néha emberek nem nézik meg az emaileket kitörlik mert hírlevél vagy spambe megy mert rossz a beállítása. És utána marha dühösek tudnak lenni hogy ők nem kaptak semmit. No én nem egyszer jártam így regisztrációkor vagy más alkalmakkal. Én elég egyoldalúnak tartom a levelet. amerikában megállná a helyét mert ott a seggedet is kinyalják ha valami bajod van vagy nem úgy történt egy vásárlás vagy visszafizetés ahogy azt te elképzelted. De az is biztos hogy ott a gecibe kapcsolják le a villanyt a gázt és a telefont és mindenedet egy perccel azután hogy lejárt a fizetési határidő. Elvárhatsz de ők is elvárnak, na ez az ami itthon nem megy.
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2011.06.01. 16:59:26
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.06.01. 17:02:49
csingadzsguk 2011.06.01. 17:24:03
szerintem itt egy ember sirámkozik. akinek a bejegyzéséhez kommentelgetünk. De látok itt egy rokont. Megyek is.:D
csingadzsguk 2011.06.01. 17:25:45
Hát ez jó.:D
csingadzsguk 2011.06.01. 17:37:48
Egy T-homenál ugye egy post-it is 45 napig kering a rendszerben azt bezzeg mindenki eltűri szó nélkül, mivel tudjuk hogy úgyis ott van az apró betűs részben és nem tehetsz semmit. Hát biztos itt is le van írva valahol hogy nem tehetsz semmit csak várakozhatsz és ha vársz és nem idegbajoskodsz akkor talán megjön a pénzed és egészségesebb maradsz mert nem kaptál agyvérzést. :)
serfecs (törölt) 2011.06.01. 17:56:43
Hogy vigasztaljalak, elmesélem, hogy egy külföldi autókölcsönző cég 230ezer Ft-tal terhelte meg a hitelkártyámat _TÉVEDÉSBŐL_. Az adataim egy korábbi bérlés miatt voltak meg náluk. Valami csoda folytán ránéztem az egyenlegemre 5 nappal később (nem szoktam, mert nem használom azt a kártyát) és azonnal megmondtam nekik, hogy kivel vicceskedjenek. A téves terhelés február 25-én történt, a visszakönyvelés március 7-én, a pénz pedig megérkezett a hitelkártyaszámlára április 9-én. Ismétlem, 230ezer Ft-ról volt szó és téves terhelésről. És végig azt hittem, hogy az autókölcsönző cég sumákol, pedig nem, ők időben leadták a megbízást a banknak, ez látszik a kivonaton.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.06.01. 19:24:22
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.06.01. 19:42:53
szerencses vagy, hgoy elmaradt
.lll. 2011.06.01. 19:47:57
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.06.01. 19:56:23
Megdobbent 2011.06.01. 21:36:18
csingadzsguk 2011.06.01. 21:52:55
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2011.06.01. 22:12:51
A pénz visszajár. És a fizető szempontjából mindegy, hogy a szolgáltatónak hogyan kényelmesebb, vagy olcsóbb, nem fog megelégedni az afrikai unió futárszolgálatának másfél éves visszatérítési módszertanával, hiába is egyszerűbb/olcsóbb/kényelmesebb/... a ticketpro-nak velük visszaadatni. Ha a user nem olyan birkatürelmű, mint te, akkor válaszlevélben megírni, hogy átveheti a pénzét itt és itt, vagy küldjük postán, amennyiben (...) avagy hatvan más gyorsabb módszerrel, mint a bankra hivatkozva nyafogni és időt húzni.
_BP_ 2011.06.01. 22:29:14
csingadzsguk 2011.06.01. 22:31:31
Azzal vitatkozom hogy szerencsétlen átvette egy jegyet amit nem fordított meg mert azon rajta van hogy mennyi idő alatt kapja vissza a pénzt és máris megkíméli magát az idegbajtól. valószínúleg rajta kívül több ezer vásárló ezt megtette ezért nincs itt még 15 poszt erről a történetről. Nem birka türelem kell hozzá hanem olvasni érdemes megtanulni. ....Megnéztem és fent van az ÁSZF a ticketpro oldalán benne hogy 30 napos határidőn belül a lemondástól számítva ha jól láttma a posztban 7.-e van még vélatlenül sem telt el a harminc nap. Előbb tájékozódni kéne, nem rinhyálni a homáron, ennyi idő alatt már mindent kideríthetett volna kb öt perc alatt megtaláltam. Ő pedig mikor vásárolta a jegyet elfogadta ezt a feltételt. Most meg pattog na ezért nem megy itt semmi.
csingadzsguk 2011.06.01. 22:36:06
kakabelu 2011.06.01. 22:41:46
Érdeklődj a bankodnál a chargeback lehetőségéről. Lehet, megpróbálnak elhajtani első körben, de ne hagyd magad! Minden nagyobb kártyakibocsájtónál van chargeback:
lmgtfy.com/?q=chargeback
Ki kell töltened majd egy adatlapot, a bank pedig elbírálja x napon belül.
Hajrá!
csingadzsguk 2011.06.01. 22:53:09
Mindenkinek csóközön.
ClearWater 2011.06.01. 23:05:12
salapapa · http://salapapa.hu 2011.06.02. 00:14:08
@Sárkányfűárus: helyes. és majd ha csak tudatos vásárlók lesznek nem csak a pipogya, bármikor megvezethető birkák, talán lesz ebben is némi változás.
sajna ma még a birkák vezetnek...
@toi: LOL! :D
@Aki a zsiráfotszereti: nem tisztem megvédeni a zótépét -nincs is miért-, de pl amikor egy döglős fülledt napon véletlenül rossz számlaszámra utaltam közel 200ezret (igen, sajnos a követelményeknek megfelelt a számsor) és fé órán belül a fiókba értem, némi fiókvezetői beszélgetés után leállították a tranzakciót.
máig futhatnék a pénzem után.
igaz, esett meg olyan is, hogy befizettem 30ezret és csak 3ezret könyveltek le, arról szólt a kutyanyelv is.
csak rámutattam a csajra aki átvette a pénzt és mondtam, itt van a 10es és a huszas sorszáma. ellenőrizzük.
az a nő azóta nem dolgozik békáson.
néha nem rossz paranoiásnak lenni...
salapapa · http://salapapa.hu 2011.06.02. 00:20:01
ClearWater 2011.06.02. 01:54:29
salapapa · http://salapapa.hu 2011.06.02. 07:11:43
nagyon gromek 2011.06.02. 08:06:21
viszont ha az eladó egy kicsit rugalmas, simán visszautalhatja a pénzt mezei átutalási megbízással. több ezer visszautalás esetén ez kétségkívül macerásabb, mint a visszafordítás, de meg lehet csinálni.
egy webáruházat is működtető cégnél dolgozom, mi így csináljuk. igaz, nálunk átlagban havi 2-3 ilyen visszautalás van.
nem tudom más bankoknál hogy van, de a CIB-nél mi nem is látjuk az ügyfél banki adatait, sőt még a nevét sem. a netbankban és a papíralapú jóváírási értesítőben is csak az összeg, a tranzakció száma és a bankkártya típusa szerepel.
ha nem tudjuk teljesíteni a megrendelést vagy a vevő valamiért lemondja, mailben elkérjük a bankszámlaszámát és visszautaljuk a pénzt. egyszerre több ezer visszautalás esetén viszont ezt mi sem tudnánk megtenni.
tuono 2011.06.02. 09:27:08
Ha neked jobb balhézni, akkor hajrá, én mennék a pénzemért és max ott reklamálnék. Ennyire azért ne legyél "trendi tudatos vásárló"... :)
Recece (recece) 2011.06.02. 10:10:08
ClearWater 2011.06.02. 10:15:08
ClearWater 2011.06.02. 10:18:10
Recece (recece) 2011.06.02. 10:30:13
az már más kérdés, hogy a ticketpro hatékonyabban is kommunikálhatna az akár jogtalanul reklamáló ügyfeleivel is.
csöppet egyszerűbb lett volna azt írni a posztolónak, hogy a kártyás visszafizetésnek ennyi meg ennyi az átfutási ideje, amit egyébként a vásárlás folyamán itt meg itt olvashatott. hivatalos levélben nem írunk olyat, hogy "megkértük a bankot" meg "nem tehetünk arról, hogy a bank meddig ül a pénzen" és "a bürokrácia malmai lassan őrölnek". ez egy informális beszélgetésben elmegy, de ügyfélnek írt levélben egy kicsit gáz.
nagyon gromek 2011.06.02. 10:36:03
csingadzsguk 2011.06.02. 10:36:08
csingadzsguk 2011.06.02. 10:40:39
tuono 2011.06.02. 10:46:35
DE nehezen tudom elképzelni, hogy a posztoló (ha nem pesti), akkor 4 hét alatt nem jár erre (iskola, munka, kollégium, barátok, buli), ráadásul az ismeretségi körében (rokon, barát) sem kivitelezhető a személyes pénzvisszakérés. Az egyik oldalon áll a probléma keresés és gyártás, a másikon meg a megoldás keresés.
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2011.06.02. 16:33:43
Van kurvasok ember, aki nem jár még havonta sem a fővárosban. Sőt, lehet, hogy olyan is sok van, akinek barátja, rokona sincs bp-i lakcímkártyás.
De ha lenne is, próbáltad már meg barátod pénzét visszakapni akárkitől, aki nem magánszemély?
csingadzsguk 2011.06.02. 18:23:50
Asszem ez nem vág már a témába. :)
Kihűlt a beszélgetés heve. :)
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2011.06.02. 18:45:51
@csingadzsguk:
Akkor kezdjünk személyeskedésbe! Teeeeeee szakadt bőrharisnya!
csingadzsguk 2011.06.02. 22:21:53
Jóóóóóóóóóó teeeeeeeeeeee tróger te, bírod ezt a ribiliót mi enélkül csupaszok a napjaid mi? Na gyere majd én megmutatom...
Á nem megy ez így ne erőltesd.:)
mohopasi 2011.06.03. 11:58:29