Tékozló Homár

Opel Maxabo és a sikertelen kárfelmérés

2011.07.12. 11:24 | juszka | 123 komment

Napi autós posztunk szerencsétlenül járt alanyának készséggel cserélte le az Opel Maxabo az alkatrészt - a baj csupán annyi, hogy nem azt, amelyiket kellett volna. A többszörös ráfizetés ellenére a cég a megbánás legkisebb jelét sem mutatja.

Történt ugyanis, 2011 áprilisában, hogy nehezen indult az autóm, majd egyáltalán nem. Bevittem Budapesten az egyik no name szervizbe, hogy gond van vele, és az üzemanyagszűrőt ki kell cserélni, mert egy korábbi eset miatt (2010 novemberében cseréltettem üzemanyagszűrőt), valószínűleg ez okozza a problémát. Ugyanis ez egy diezel autó és levegőt kaphat egy rossz tömítés miatt. Ezt a véleményemet megerősítették ebben a szervizben, és mondták, hogy kicserélik, bár amennyiben nem oldja meg vigyem szakszervizbe. Alkatrész csere után indult az autó de ismét levegős lett. Másnap ismét nem indult, így ezek után döntöttem, úgy hogy az egyik bp-i Opel Maxabo szervizt meglátogatom, autóval együtt. Trailer, autó be a szervizbe. Nagyon kedves szervízvezető, megkérdezte mi a probléma az autóval részletesen elmondtam, minden előzményével együtt, említve, hogy az üzemanyag szűrő cseréje óta jelentkeznek időszakosan a levegősödési problémái az autónak. Erre nagyon hozzá értő módon elmagyarázták és megnyugtattak, hogy feltárják a hibát az autónak, majd felhívnak telefonon, hogy egyeztessünk a részletekről.

Egy két nap múlva felhívnak, hogy Tisztelt Uram megtaláltuk a probléma okát: a porlasztónál lévő tömítéseket (Traverz gyűrű) kell kicserélni, mert ennek az autónak ez egy gyenge pontja 200e km futás után. Ehhez meg kell bontani a blokkot, csak úgy tudják cserélni. Akciósan majdnem 50% kedvezménnyel 70 párezer forint. Gondoltam, ha ez van, nem tudok mit tenni, megcsináltatom, mert kell az autó, havi 1500 -2000 km vezetek vele. Innen már a szokásos történet, a szerviz megrendeli az alkatrészt, majd értesítenek, hogy Tisztelt Uram, ismét működik az autója, a megfelelő mennyiségű kp kifizetése után, boldogan viheti el tőlünk. Örültem, igaz kifizettem több mint egy havi minimálbért a trailerrel együtt, de sebaj legalább működik.

Miután elhoztam a szervizből addig hogy este leraktam az autómat, kb 40 km vezettem. Aztán másnap jött a meglepetés, hideg zuhany szívinfarktus. Reggel ülök be az autóba, lett volna egy fontos tárgyalásom, de az autó megint nem indult. Hívtam a szervizt, hogy ez azért nem tuti. Válasz hozzam vissza és megnézik. Természetesen ezt a trailert nem akarták kifizetni, tehát maradt az én kontómra. Visszavittem, ismét munkalap és megígérték, hogy megnézik ismét. Kb két heti tökölés után, és az ötlet börzémet megvalósítva eljutottunk odáig, hogy kicserélték az üzemanyagszűrőt, a házával együtt. Voltak annyira gálánsak, hogy csak az anyagárat számolták fel, és már munkadíjat nem..... Azóta az autó működik hibátlanul.

Szóval sikerült egy kb 15.000 forintos alaktrészt (munkadíjjal bruttó 25.000 Ft) kicseréltetnem kb 100 e Ft-ért. Természetesen ebbe nem számoltam bele a kiesett munkaóráimat, és az ebből fakadó többletköltséget. Ezek után fölhívott (körübelül májusban) a Maxabótól egy hölgy, hogy mennyire voltam elégedett a szolgáltatásukkal. Elmondtam minden problémámat. Megígérte, hogy kivizsgálják a dolgot, továbbítják a management felé, és értesítenek a fejleményekről. Azóta eltelt lassan két hónap, se válasz se semmi.

Összegezve:

Amikor egy szervíz azt mondja, hogy feltárják a hibát akkor ezt miért nem teszik meg? Miért egyszerűbb nekik elkezdeni kicserélni az alkatrészeket, ahelyett, hogy a foglalkoznának a dolgokkal? Persze tudom, így van nagyobb haszon, sőt a továbbképzésre küldött alkalmazottaknak sem kell a drágán megszerzett szaktudást használniuk. Továbbá egy idősebb autón már majdnem mindent ki lehet cserélni, ergo bármire azt lehet mondani, hogy hát már ez is rossz, meg az is rossz. Csak sajnos amit kicseréltek, nem az okozta a hibát... Amennyiben felhívnak és vásárlói elégedettséget mérnek fel, akkor azt ne azért tegyék csak, hogy a minőségbiztosítási követelményben ki lehessen pipálni, de egyébként meg magasról tesznek rá.

Nagyon gondolkodtam egy bírósági perben, de ezt a per elnyúlása miatt időkiesésből fakadóan nem érné meg. Legyen elég nekik annyi, hogy így elestek egy új Insigniának a náluk történő vásárlásától, és az ebből fakadó szervizeléstől, és természetesen többet nem viszem hozzájuk ezt az autót sem.

És még egy dolog: Ahol dolgozom, a megrendelőkből élünk és tényleg fontos a megelégedettségük. Persze mi is hibázunk de ezt korrigáljuk és elismerjük, hiszen emberek vagyunk. De abban is biztos vagyok, ha ugyanezt eljátszanám én is a megrendelőinkkel, amit ők velem, már másnap nem kellene bemennem dolgozni...

Remélem a cég vezetői észbe kapnak, és korrigálnak az üzleti modellükön....
 

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Géza, kék az ég! 2011.07.12. 12:29:27

Rendesen is meg lehetne csinálni a munkát, de akkor nem élnének meg sem a szakszervizek, se a sufnituningos jattmesterek.

Akkor ugyanis becsületesen kellene dolgozni, az meg ugye, nem kifizetődő.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.07.12. 12:32:18

@Horváth Lajos: @Nigab: @Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:

Én pontos vagyok, de a blogmotorban is szűrőt illenék már cserélni, mert lelevegősödött az időmérője!
Vagy hajítsák ki a szerelőket a blogszabóból!

zsiráffff (törölt) 2011.07.12. 12:55:51

@Sün‼: csudákat. Ezentúl írd azt: Dél körül van az idő. Persze ez nem olyan fáintos mint a pontos időjrlzés.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.07.12. 12:57:18

@b0nyi: Hűtővíz szénmonoxid-szintjének kimérése???

isti77 2011.07.12. 13:00:26

@SomethinWild: "Észrevetted, hogy ebben az országban mindenki ezt mondja? Mégis mindenhol szar a szolgáltatás. Valami sántít, nem...?"

Persze, de ez azért van, mert ebben az országban azt tudja k.rvára mindenki, hogy MÁSNAK hogy kellene dolgoznia.
Kivételes pech, hogy mindenki mindenhez ért, csak ahhoz az egy dologhoz nem, amit saját maga csinál.

esef 2011.07.12. 13:05:54

első hiba: márkaszervizbe vitte...

esef 2011.07.12. 13:08:57

második hiba: noname szervizbe sem visszük
neten utánanézve 5 perc alatt minden márkához találunk hozzáértő szakit...

2011.07.12. 13:11:54

@b0nyi: tényleg nem egzakt dolog egy hiba tényleges okát megtalálni. A mai autó annyira túlkomplikált űrtechnológiás bigyó, hogy millió hiba okozhat ugyanolyan tünetet: nem indul a kocsi.
Ha a rossz indulatot félretesszük, akkor is előfordul, hogy hibáznak. Hát még ha durván profitorientált a történet.

Orvosoknál van műhibaper, autószerelőknél miért nincs ? Ez egy tipikus példa lenne erre.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.07.12. 13:15:17

A poszt toló lassan megnézhetné azt is, hogy mennyi reszelőzsírt számoltak el a munkalapon...

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.07.12. 13:16:42

Azért én a (fölösleges) traverz-gyűrű csere után nem hagytam volna annyiban a dolgot.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.07.12. 13:17:25

@estrella negra: Az sohasem fölösleges.

"Megy a gyűrű
Vándorútra
Egyik gépből
A másikba
Aki tudja
Meg ne mondja
merre van a
gyűrű útja"

2011.07.12. 13:22:13

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: igen, dízelnél is hívják porlasztónak a befecskendezőket. Az a kütyü ami elporlasztja apró cseppekre az üzemanyagot.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.07.12. 13:24:35

@Kulics: Igazad van, végül is a porlasztócsúcs és a porlasztó között sem nagyobb a különbség, mint a daszás és a rádaszás között...

zyl187 2011.07.12. 13:28:06

A Maxabó már minket is durván megszívatott, 700 rongy bukó lett a vége... SOHA ne vigyétek oda a kocsit. Mi átmentünk a másik nagy Opeleshez.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.07.12. 13:29:12

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:
Kiesett belőle a bimetál.

Amúgy a pószternek a Bekő Tónihoz kellett volna eltrélereznie a kocsiját!

elwood 2011.07.12. 13:31:02

neked is panaszt kellett volna tenned, nem csak ügyfélszolgálatos macának, hanem nekik is közvetlenül

a műhibákra biztosításuk is van, ha belefér valamelyik kategóriába még pénzbe sem kerül, hogy kártalanítsanak

TH 2011.07.12. 13:54:59

forum.index.hu/Article/showArticle?go=85385267&t=9010651
18ezerért kicserélték valakinek a traverzgyűrűket 2005-ban...az talán most sem 70ezer még reális áron...

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.07.12. 14:04:41

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:
A Bekő Tóni?
Az kéhrlek szépen egy messze földön híres magyar autószerelő.

2011.07.12. 14:07:06

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: sztem porlasztónak utoljára a Csonka János találmányát hívták 1890 körül.. a benzinmotorban karburátor volt ill. manapság befecskendező.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.07.12. 14:10:01

@Sün‼: Az a Bekő Tóni, akinek a felesége a Bennkő Hanni?

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.07.12. 14:14:35

@estrella negra: "Azért én a (fölösleges) traverz-gyűrű csere után nem hagytam volna annyiban a dolgot."

Honnan tudod, hogy fölösleges? Ez egy típushiba ennél az autónál, 200e km után lehet, hogy a következő napokban felmondta volna a szolgálatot az ország másik végében, és onnan kellett volna trélerezni egy vagyonért. Ezt megspórolták neki, köszönettel tartozik.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.07.12. 14:14:53

@atpijkamo:
Aaazaz.
Ismered őket esetleg személyesen?

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.07.12. 14:18:24

@Sün‼: "a blogmotorban is szűrőt illenék már cserélni,"

Az hengerfejes a kezdetektől, meg csak a torka véres még, kuka az egész.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.12. 14:20:03

@D.S.K.: autoszerelonek jatt????????
kiviszi a pizzat is?

metal · http://electric.blog.hu 2011.07.12. 14:21:18

"Miért egyszerűbb nekik elkezdeni kicserélni az alkatrészeket, ahelyett, hogy a foglalkoznának a dolgokkal?"

Azért, mert az ügyfelek hagyják, én nem fizetem ki, azt a munkát, ami nem oldja meg a problémát. Még sose fizettem ki, és még mindig elfogadta az adott cég, bár mindig húzták a szájukat.

D.S.K. 2011.07.12. 14:25:02

@hagyma: persze, hogy úgy "álljon" az autóhoz, meg leközelebb is emlékezzen rá(m), hogy ezt nem kéne annyira átb@szni!
De mostanában kezdek róla leszokni.

OFF: a hétfői írásod késik! Mikor teszel fel megint valamit?

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.07.12. 14:25:37

@Gastroger: >>a tulajdonos ne adjon szaktanácsot a szerviznek. ("és az üzemanyagszűrőt ki kell cserélni"<<

Hehe. Pedig itt pont az volt megfejtés, amit az ügyfél mondott.

De jó. A kurvaistenit nem segítek a szerelőnek, talájja ki maga!

Elmegy az állatorvos az orvos barátjához.
- Mi a panaszod? - kérdezi az orvos.
- Hát ez így könnyű! Én sem kérdezhetem meg az állat betegeimtől, mi a bajuk, te is gyógyíts csak a magad tudásából!
... Gondolkodik az orvos...
- Tessék, itt egy aszpirin. Három nap múlva újra megnézlek. Ha súlyosbodik és már menthetetlen, akkor legfeljebb elaltatlak.

Secnir 2011.07.12. 14:27:28

posztoló:
"van egy 14 éves OPEL..."
én:
"na itt basztad el, ne is folytasd."

SomethinWild 2011.07.12. 14:28:07

@isti77: Mit is mondhatnék? Egyetértek. Ugyanakkor én is mindig kikérem a Vásárlók Könyvét, ha valami kibírhatatlanul b*ssza a csőrömet (legutóbb épp másfél hete szombaton az Allee-ban található Vodafone szaküzletben - de ez egy másik történet).

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.12. 14:29:00

Viczian is Opelt vett a wartburg utan...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.12. 14:30:00

@D.S.K.: iroi valsagban voltam, de mar kesz
holnap reggelre lesz fenn
ertem en, hogy az emberek azt gondoljak,, hogy jobb lesz ha jattolnak, de az autoszerelok eleve olyan dragan dolgoznak, hogy ez baromsag
egyszer nagyon regen en csak kerekiteni akartam itt es nem ertette mi a faszt akarok:)
pincer, pizzas fodrasz OK
de autoszerelo?
aznnak lofaszt

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.07.12. 14:30:45

Nem értem, szarok ezek a mai kocsik. A Flinszton Frédinek soha ilyen problémája nem volt.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.07.12. 14:31:00

@Sün‼: Híresebb, mint a Mosógépszerelő? Biztosan nem Bánki?

@Kulics: Szóval neked nem számítógéped van, hanem kompjútered...

@atpijkamo: A típushibás alkatrészeket csak a Toyota szokta ingyenes visszahívással lecserélni, a német autók* gyártói nem?

*Német autó: Olyan gépjármű-márka, amelynek néhány típusát Németországban is gyártják, Kanadában végzett francia gépészmérnökök és az USA-ban betanultolasz dizájnerek tervei alapján, kínai alkatrészekből, leginkább törökök és szerbek, lengyel művezetők irányításával...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.07.12. 14:42:03

@Secnir: Pacsimú? A miénk 22 éves Vectra, gázosított. Jól megy, meg is áll, ha kell, csak néha, hirtelen gázadáskor - főleg, ha kevés benne a gáz, qrwa nagyokat durrant. Ha benzinnel megy, akkor nem.

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2011.07.12. 14:45:47

Kérjen egy igazságügyi szakértői véleményt, hogy a szűrő háza volt a hibás, így minden más javítás teljesen felesleges volt. Ezután egy ügyvédi felszólítás kíséretében követelje vissza a javítási és szállítási költségeket, az ügyvédi díjat és a kiesett munkabért is.

megamenn 2011.07.12. 14:52:15

"Remélem a cég vezetői észbe kapnak, és korrigálnak az üzleti modellükön...."

Az új modell: ha bejön egy fasz, a szar autójával, elküldjük a picsába!

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.07.12. 15:03:41

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:
100%-lék, hogy nem.
Olyan kis görgős izét szokott maga előtt tolni.

megamenn 2011.07.12. 15:11:01

Bibibí! Majd jól veszünk egy szép új Insigniát mástóóól ! És nem is jövünk ide többeeet! Beeee!

2011.07.12. 15:11:46

jobb helyeken van olyan hogy assistance, évi kb 10 ezer és akkor ingyé trélereznek meg csereautó is kérhető, alapproblémát nem oldaná meg, de néhány bosszúságtól megkíméli az embert, főleg ha télleg havi 2000 km-t megy

yerico1 2011.07.12. 15:12:01

Autót javítani ma egyfajta szerencsejátékot jelent. A kocsi számítógépe kiköp - jó esetben csak egy - hibakódot, ami néha egészen kétértelmű tud ám lenni. Aztán a tulaj meg ki van akadva, mikor jönnek azzal neki, hogy hát szerintünk egy fordulatszámjeladó, de az is lehet, hogy léptetőmotor, de olyan is volt már, hogy cserélni kellett a gyújtókábelt, és megjavult. Óhajtja, hogy elkezdjük egyesével cserélni őket?

Olyan ez, mint mikor valaki írat egy programot, de az egyszer csak elszáll. Aztán az ügyfél elkezdi magyarázni, hogy azért van, mert Times New Roman helyett Ariallal gépelt előtte a Wordben, és onnan vágta ki a szöveget. Amíg csak TNR-t használt, addig sohasem volt ilyen hiba. Programozó tudja, hogy nem ez a hiba oka, de hogy mi lehet, arról tippje sincs. Aztán jön a bizonyos kérdés? Mennyi idő kijavítani? Válasz: hát, lehet, hogy 5 perc, de az is lehet, hogy 1 hét. Nem tudom, amíg meg nem találtam az okát.

alternat 2011.07.12. 15:14:49

Autózásom hajnalán az egyik szervíz vezetője lebaszott, hogy mindég rossz autót viszek hozzájuk!
Autóimat független szerelőhöz viszem. Mikor megveszem az új autót már dobom is el a szervízkönyvet. (Eddig még nem bántam meg!)
A szerelőimben is meg van a zsiványság. Bejött egy okos és előadta autós szakmai tudását. Elsorolta, hogy mi lehet a baja az autójának. Még odavetette, ha lenne ideje ő is meg tudná javítani!
Na amit felsorolt azokat az alkatrészeket mind megvették és a beépítédi díjjat is elkérték. A hiba egész más jellegű volt. Azt kijavították, az elégedett ügyfél meg távotott.

DR.version · http://m-12.blog.hu 2011.07.12. 15:26:54

egy rendes autoszerelo orabere 5 ezer forint, tenyleg azt szeretne valaki hogy nekialljon hibat keresni?
ez a modszer mukodott a szocializmusban az alkoholista szerelokkel , de a mai vilagban mar nem

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2011.07.12. 15:32:30

Sajnos már régen nem érvényes az a mondás, miszerint "Opel sose kop el":(

Szűcslaci 2011.07.12. 15:37:26

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:
Bocs, hogy szólítalak, látom, akkora spíler vagy autótechnikában, hogy na... Tehát a porlasztócsúcs létét hosszas vallatásra már beismered, de a porlasztót még nem. Bravó. Hegycsúcs is van hegy nélkül, nyilván.

12Rómeó 2011.07.12. 15:47:12

A dizel autókban porlasztócsúcs van ez igaz!
A Baxabónál én úgy jártam, hogy megkíséreltem egy adagoló beállítást kérni (Opel autóban, de nem isuzu motoros) pár évvel ezelőtt. Akkor még az a hír járta, hogy az egy jó kis cég. A meglepetés akkor ért, amikor közölték, hohy nem foglalkoznak dízel autókkal!! (??)

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.07.12. 15:58:17

@atpijkamo: Ugye ezt te sem gondoltad komolyan? Onnan tudom, hogy fölösleges volt, hogy nem ez volt az autó baja. A te okfejtésed mentén mindent kicserélhettek volna egyébként. A traverzgyűrű hibájából amúgy ritkán kell trélerezni az autót.

metal · http://electric.blog.hu 2011.07.12. 16:03:54

@version: Igen azt szeretném, és, ha 2-3 óra alatt nincs meg a hiba, akkor vagy nem ért hozzá, vagy nem az én autómmal foglalkozik! Ez még mindig csak max 10-15eFT, és nem 70e, mint pl. a posztban.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.07.12. 16:04:24

@estrella negra: "Onnan tudom, hogy fölösleges volt, hogy nem ez volt az autó baja."

Persze, nyilván. Az üzemenyeg szűrő cseréje után hirtelen vadi új lett a 200e-ret futott kocsi, több javítás az életben nem kell.

"A traverzgyűrű hibájából amúgy ritkán kell trélerezni az autót."

Lehet, nem tudom. Az biztos, hogy többet értek az autószereléshez, mint tehén a kéménysepréshez. Úgyhogy bizton állíthatom, van olyan hibajavítás, mikor a hibajelenség még nem nagyon észlelhető. Ebbe a konkrét esetben nem tudom, de megengedem, hogy jogos volt a csere. Persze, lehet, hogy nem. Nem voltam ott.

multi84 2011.07.12. 16:06:37

Nem utálok semmilyen munkás embert kivéve az autószerelőt. Amit kéne sose csinálják meg elsőre, az tuti hogy 10-ből 4 csavart elfelejtenek visszatenni a gumi tömítésekről nem is beszélve, kábel patentokat persze törik mert nincs annyi eszük hogy a benyomják a füleket és úgy huzzák ki aztán persze újat nem raknak oda mert minek, megtartja a majd a két szélső, a csavar takaró műanyagot szigorúan elhagyják és még hosszan lehetne sorolni jah a legszebb mikor a szerszámot a kocsi tetején motorházon vagy kóromos felületen tárolják, vagy ha jó kocsid van elviszik egy körre szigorúan hogy teszteljék jó lett-e.
Aztán az egyik legmagasabb órabérrel dolgoznak úgy hogy még csak az érettségit sem kell letenniük.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2011.07.12. 16:20:56

Maxaboba hordom én is a 2003-as Opelem 170e km-el.
Eddig mindig elégedett voltam.
Lehet nem mindegy melyik munkafelvevőhöz viszed. teszem azt az engem a Danubiánál basztak át vagy 50k-ra.

Sztem nem az a lényeg, hogy szervíz, vagy haveri műhely, hanem hogy megbízható embert találj.
Engem mindig felhív a munkafelvevő, elmondja mi mennyi, miért.

Ezidáig minig megkérdeztem a problémát mennyiért oldotta volna meg a haverom magán autó szerelője a saját garázsban, egyszer se lett volna olcsóbb jelentősen, de volt olyan hogy ott lett volna több.

SvenH. (törölt) 2011.07.12. 16:22:33

@atpijkamo: nem ertettem en sem ezt...
en inkabb a vezermuszijat is kicsereltettem, biztos ami biztos alapon nem hogy megvarjam mikor megy tonkre
ez ugy hijjak hogy karbantartas...

es szoval vezermuszij es e kozott a cucc kozott van kulonbseg az igaz ez a traverzio valoszinu csak scendben elszall... de nem a poszt tolo irta hogy neki nagyon fontos az hogy megbizhato legyen az oto???
ha kell neki a megbizhato akkor kell a karbantartas ennyi

amugy benzin rulez... nekem a vezermuszij volt annyi mint neki az a transzvesztita szuroje

mohopasi 2011.07.12. 16:27:27

Általánosságban elmondható a márkaszervizekről, hogy a: az ott dolgozók nem azért melóznak ott, mert ők értenek hozzá legjobban, hanem mert oda vették fel őket, maszeknak meg kevesek. b: pl műszaki cikknél a márkaszerviz nem garancia, csak egy szerződés. az a pont oda is érvényes.

elwood 2011.07.12. 16:49:33

@multi84: "vagy ha jó kocsid van elviszik egy körre szigorúan hogy teszteljék jó lett-e"

schillernél is ezt csinálják
szóltak, hogy a céges autót ne üres tankkal hozzák vigyék már a futárok, igazuk van, teletankoltam, vigyék revizióra.

szóltak, hogy aznap már nem lesz meg (péntek), hozzák vissza hétfőn , 150 km-t mentek vele, nohát biztos a tesztpadon

optim 2011.07.12. 17:09:50

version · m-12.blog.hu 2011.07.12. 15:26:54
egy rendes orvos-főorvos BRUTTÓ órabére 1000-1500 forint, 12 év iskola, 10 év egyetem, szakvizsga-szerzés után.
Mit szólnátok ha ők is csak próbálkoznának??
Az orvoslás pedig tényleg nem egzakt!

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.07.12. 17:53:08

@atpijkamo: Gondolom, neked nem baj, ha a taxis a Rosevelt/Széchenyi tér és a Clark Ádám tér között nem a Lánchídon visz, hanem Rákoskert felé, hiszen előbb-utóbb úgyis ki kellett volna ugranod a 17.kerületbe.:-)

Emerico81 2011.07.12. 18:22:22

Én a helyedben beírnék v. betelefonálnék a fő-fő vezetőnek. Ha ezzel "fenyegetsz" egy alkalmazottat, ill. ha eljut hozzá a problémád, tuti, hogy kivizsgálják az esetet, és ahogy Te írod, az ő hírnevüknek sem tesz jót ez az egész. Tehát érdekük, mármint a vezetőknek, hogy korrektül járjanak el az ügyben.
Véleményem szerint, próbáld meg mindenképpen.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.07.12. 20:12:27

Egy hasonlattal voltam bátor élni.

Dodosz 2011.07.12. 20:33:50

Nekem is van egy hasonló sztorim.2 éves az Opeleom,én hoztam ki a szalonból.Pár hónapos korában néhány nap állás után nem indult be.Hívtuk az aszisztant szolgáltatást,küldtek egy embert,aki néhány óra alatt beindította az autót.Másnap bevittük a szakszarvízbe a garancia miatt.Közölték,hogy a számítógép nem mutatott hibát....Ezután,ugyan időnként nehézkesen,de beindult a kocsi,mígnem a garancia lejárta előtt 1 hónappal megismétlődött az eset.Ezalkalommal trélert kértünk,hogy láthassák a saját szemükkel,hogy nem csak álmodtuk a problémát.1 hét elteltével még fogalmuk sem volt az okról...A 10-ik napon szóltak,hogy mehetünk az autóért.És ekkor jöttek a jobbnál jobb ötleteik,hogy mitől is nem indul,mi csak ámultunk:1.Lassan megyek vele(nem igaz,mert szeretek haladni).2:Keveset megyek vele(22 000 km van benne).3:Csak városban használom(ez sem igaz).4:Rossz üzemanyagot tankolok(szerintem nem,csak ÖMV-nél tankolunk).5:Az Opelnél normális,ha egy 2 éves autó nem indul(ha ezt előre közlik,nem ilyet veszek!)A lényeg,hogy az én hibám!!!Állítólag le volt kormosodva a henger,2-ben nem volt kompreszzió,ezen buheráltak valamit.Azóta nem volt szervízben,de van amikor első indításra lefullad,vagy jó hosszan kell indítani.Az biztos,hogy ezt a márkát a jövőben kerülni fogjuk!!!

megamenn 2011.07.12. 20:40:05

Én a két éves opel astrámat egy vadiúj opel maxabóra cseréltem. Azóta nincs problémám.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.07.12. 20:43:45

És az első alkalommal nem kérdezték meg a kijárós embert, hogy mit csinált az autón?

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.07.12. 20:46:03

A két éves autó két hengerében nem volt kompresszió, ezen buheráltak valamit.
(Ez jól hangzik.)
Szerintem pirolízis volt.
...vagy lupusz.

Dodosz 2011.07.12. 20:53:35

@estrella negra: Ezt konkrétan nem tudom,de váltig állították,hogy semmi baja az autónak.

Manci néni, a szomszéd 2011.07.12. 23:34:49

Szerintem meg a gyertyákkal lehet gond.

Nekem a szomszéd Józsi szokta megpucolni azokat drótkefével a 27 éves (kék színű) trabantomban amikor nehezen indul.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.07.12. 23:46:07

Szomszéd Józsi esete a keféléssel.

egy maxabos dolgozó 2011.07.13. 07:53:33

Tisztelt Ügyfelünk! Kedves Olvasók és Hozzászólók!

Talán húsdarálóba jöttem, de nem tudom megállni, hogy hozzá ne szóljak. (A mundér védése.) Hiszen egyetlen Ügyfelünk véleményét sem ignorálhatjuk.

Tisztelt Ügyfelünk! Ugyan én most saját szakállamra vagyok itt, és senkivel nem egyeztettem a konkrét ügyben, de azt javaslom, keresse meg az ügyvezetőnket vagy a tulajdonosunkat (egyébként új szervizvezetőnk is van). Szeretném, ha a kivizsgálnánk az ügyet. Ha hibáztunk, akkor jóvá kell tennünk.

Kedves Mindenki! Szégyenlem, hogy ide kerültünk. Mert bátran kijelenthetem, hogy az itt dolgozók tisztességesen és keményen dolgoznak. (Persze hibák adódhatnak.) Sajnálnám, ha egyetlen panaszos levélből általánosítanának bennünket, és ezáltal a becsületes kollégák is bűnhődnének.

Egyrészt nem engedhetjük meg magunknak, hogy ne kellő becsülettel és odafigyeléssel végezzük a munkánkat, hiszen a cégünk hosszú távban gondolkodik, és minden Ügyfelünk elégedettsége létkérdés számunkra.

Másrészt (a magam nevében mondva) nemcsak haszon ellenében tisztességes az ember, hanem – akár idealista akár materialista is valaki – belülről.

Végezetül – tudom, nem mentség – de megemlíteném, hogy „a pácban mindenki benne van.”

Alázattal:

Batiz Attila, egy maxabos raktáros

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.07.13. 08:22:17

Én a saját szakállamra vagyok itt, és senkivel nem egyeztettem a konkrét ügyben, de úgy gondolom, hogy az értelmes párbeszéd sohasem árt.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.07.13. 09:15:35

@Szűcslaci: Amióta pár millióból megépült a 40 cm magas kilátó, azóta semmin sem csodálkozom...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.07.13. 09:23:54

@Dodosz: "Opel sosem kop el!"
"Opel, a körbe zárt villám!"

Maxabo Marketing 2011.07.13. 10:56:00

Tisztelt Olvasók!

Szluha Bálint vagyok a Maxabo marketing igazgatója, és személyesen érzem kellemetlennek ezt az esetet és tegnap olvasva a panaszt gondosan utána jártam, mi is történhetett.

Sajnos vannak olyan hibák, mikor a hibajelenség esetlegesen, csak több lépcsőben határozható meg és javítható ki. Amennyiben a diagnosztikai műszer nem ad ki hibakódot, vagyis mechanikus hibával állunk szemben - főként idősebb autók esetén -, jellemzően motorbontás esetén tömítéseket is kell cserélni. Egy idősebb sokat futott autónál ez szinte kivédhetetlen és gyakran ezt megkerülve az motor összeszerelését követően az autó meg sem moccan. Az említett esetben is ezt meg kellett tennünk. A másik dolog, ami nehezíti mindezt, hogy van, mikor a hibajelenség a szervizben nem jelentkezik, vagy megoldottak tűnik. Ekkor szinte lehetetlen a hibát feltárni, mikor annak jele nem mutatkozik.

Úgy gondolom, igyekszünk mindezen nehézségek ellenére, a lehetőségeink határáig kiszolgálni az ügyfeleket. Jelen esetben sem diagnosztikai, sem munkadíjat nem számoltunk fel és az alkatrészt is beszerzési áron adtuk az ügyfélnek, amire mondtuk is neki, hogy ha megrendeljük, azt visszavenni nem tudjuk, annak specifikussága miatt. A trailer költséget pedig megfelelő biztosítás hiányában jelenleg senki nem térít meg az országban, erre a jelenlegi költségek és munkadíjak viszonylatában sajnos nincs lehetőség.

Továbbá félreértés ne essen, nem a mundér becsületét kívántam itt védeni. Mi is az ügyfelekből élünk, ha dolgozunk hibázunk is néha. Vannak a dolgozóinknak is rosszabb napjaik, amikor esetlegesen figyelmetlenebbek is.

Azonban tudom azt is, hogy jelen esetben hibáztunk, figyelmetlenek voltunk. Amit higgyen el minden kedves olvasó, hogy én és kollégáim is nagyon szégyellünk. Személyesen érzem magam abban hibásnak, hogy miután a Call Centerünk értesült az esetről, nem történt meg annak kezelése. Amiért külön is elnézését kérem, de természetesen ennek felelősségre vonása is meg fog történni.

Abban viszont, - a fentiek tudatában - már nem vagyok biztos, hogy a hiba rögtön diagnosztizálható lett volna, de az is nehezen meghatározható, hogy a javítási metódusok egymás nélkül megoldották volna-e a problémát és miután látom a cégünknél megjelenő problémák többségét, mondhatom ez egy tipikus esetleírás. Nem akarunk és nem is probálunk ebben igazságot tenni, mi hiszünk az ügyfélnek és legjobb szakmai tudásunk szerint próbálunk mindig eljárni, úgy hogy mindez az ügyfél zsebét is a legkevésbé húzza, de nehéz megállapítani mi volt előbb a tyúk vagy a tojás.

Üdvözlettel:
Szluha Bálint
Marketing igazgató
Opel Maxabo

metal · http://electric.blog.hu 2011.07.13. 11:10:28

@Maxabo Marketing: Kedves Bálint!

Azt szokták mondani, hogy jó kifogás sose rossz! Az esetről általad leírtak szép dolgok, de ti megbontottátok úgy az autó motorját, hogy nem is ott volt a hiba (legalábbis elég valószínű), ezekután elég gáz, hogy még védeni próbálod azt, hogy kifizettettétek annak az alkatrésznek a cseréjét, ami nem is volt rossz az autóban.

DR.version · http://m-12.blog.hu 2011.07.13. 14:29:50

@metal: autot szerelni nem egyszeru,elofordulnak problemas esetek , ebbe bele kell torodni

metal · http://electric.blog.hu 2011.07.13. 15:08:58

@version: Igen valóban, de, ha egy szakszerviz nem találja meg az autó hibáját, akkor ne fizettesse ki az ügyféllel a töketlenkedéseit! És, ha felmerül, hogy az autónak több egysége is hibás, akkor a legolcsóbbnak a kicserélésével kellene kezdeni, nem egy 100e munkával, mert marha ciki, ha utána meg 15e-ből megoldható.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.07.13. 15:50:08

Nagyon pozitívnak értékelem Max-ék válaszát, de sajnos nem alapos.

A hibafeltáráskor/diagnosztikakor (pláne ha az ügyfél említi is mire gyanakszik, a korábbi jármű-életút alapján) célszerű felvenni a listára.

Megmutatni, hogy ezek okozhatják a hibát, futás/teljesítmény alapján ezeket illene cserélni. Ezért persze el is lehetne kérni a pénzt majd a javítást elkezdeni az ügyfél által javasolttal (még ha nincs is alapja: én is kértem silent és lengéscsillapító cserét, nem volt indokolt, de mégis legyen párban)

A posztoló ebben az esetben azt sérelmezi, hogy nem a valódi hibaok került kijavításra (nyilván a tapasztalatok miatt lehet, hogy idővel esélyes lett volna a cseréje)

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.07.13. 15:52:50

olyan ez, mint a számítógép (bonyolultságban már tényleg): ha fagy, nem biztos hogy HW (memória/proci hiba, lehet melegedés, tápegység feszültség ingadozás) lehet SW (oprendszer, másik szoftverrel összeférhetetlenség, régi verzió, javítócsomag hiánya) de akár beragadt billentyű is

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.07.13. 16:36:25

@Van_mikrohullámú_sütőtök?: @metal: Mindazonáltal a Maxabo leveleinek hangvétele tetszik. Kérdés, mi fog történni a gyakorlatban az eset kivizsgálása után.

metal · http://electric.blog.hu 2011.07.13. 16:38:03

@Van_mikrohullámú_sütőtök?: "olyan ez, mint a számítógép"

Igen, a pc-t is így javítjuk, a hiba alapján tippelünk, hogy melyik alkatrész lehet, cseréljük, megnézzük, hogy a hiba megszűnt-e, és így tovább. Csak az a különbség, hogy nem fizettetjük ki azokat az alkatrészeket, amiknél nem javult meg a gép, egyszerűen visszatesszük az eredetit.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.07.13. 18:55:21

@metal: Az viszont igaz, hogy gépkocsinál ez (több okból) nem ilyen egyszerű.
Ezért kell előbb gondolkodni.

Rival · http://www.rivalcomp.hu 2011.07.13. 23:12:46

Sajnos saját kárunkon tanultuk meg, hogy új autót soha, főleg nem CHF hitelre, és főleg nem a Maxabotól: rohadt egy mocskos banda, ahol csak addig vagy fontos, amíg eladnak neked valamit. Hogy utána mi lesz, nem érdekes.

Opel Astra Classic II, gariidőn belül olyan hangos lett a klíma, mint egy gyorsító Ikarus busz. Válasz: nem számít, normális a hangja, mert kint nagyon meleg van. De mondom, ez nem normális... de igen... de nem... de igen...

Vazzeg, mégis mikor kell a klímát használni, ha nem melegben? Én vagyok a lúzer, hogy hagytam magam lerázni. Két hónapos kora óta ilyen, most három éves... hangos, de még működik...

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.07.13. 23:33:01

@Rival: Ezt értem, de miért nem vitted máshová?

szombi 2011.07.14. 00:03:20

Vontatni már luxus, mindenképp trailer kell? Nem szégyelli magát?
Legalább a gyártó elgondolkozhatna azon hogy nem kéne letiltania a kormányt meg alapból besatufékezni az összes kereket, áramtalanítani az egész rendszert ha csak az ablaktörlőgumi üzemideje járt le...

Rival · http://www.rivalcomp.hu 2011.07.14. 08:34:15

@estrella negra: hát ezaz... mert akkor még nem tudtam, hogy garis esetben is vihettem volna akárhova.

Annyit csináltak, hogy egyszer újratöltötték (szervizkönyv szerint, ám szerintem nem csináltak vele semmit, főleg, hogy köze nincs a jelenséghez). Másodszori és harmadszori alkalommal jött a szöveg, hogy ez normális. Persze mindig reggelre kaptam időpontot, amikor a jelenség elő sem jött.

Mindegy, tanultam ebből az esetből, és a többiből, ami még történt (CASCO-s javítás, stb.): hivatalos márkaszervizbe soha... megcsináltatni magadnak, és a szervizkönyvet lepecsételtetni.

Megdőlt a bizalmam a márkaszervizekben... az Opelben legalábbis...

mohopasi 2011.07.15. 10:07:48

Érdekes, hogy a hibakeresést ahogy van ráhárítja a megrendelőre akkor is, ha a hiba nem is arrafelé van. Vegyük má ki a hátsó ülést is, hátha mögötte van a gonosz manó. Ajtó kinyitás 0,2 óra, első ülések előretolása 0,2 óra, szőnyegfelszedés 0,5 óra, csavarok keresgélése 0,5 óra, sorolhatnám.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.07.22. 23:41:18

Akkor esetleg megírhatná a t. posztoló, hogy csináltak-e valamit Maxabóék.

Kicsihuszar 2011.07.26. 09:40:37

@estrella negra: A mai napig még nem kaptam választ Maxabóéktól. Én is kiváncsian várom a végeredményt. Amint történik valami, küldök egy update-t a poszthoz.

lcka 2011.09.06. 21:43:53

szabad megkérdezni hogy ez pontosan milyen opel volt?

az volt?

Maxabo Marketing 2011.09.26. 10:33:55

Kedves Olvasók!

Bár a poston jó ideje nincs semmilyen kommunikáció, mégis úgy érzem korrektnek, ha azt is megosztom itt mindenkivel, hogy mi lett az ügy végső kimenetele. Igaz az panaszt bejelentő ügyféltől erre ígéretet is kaptam, hogy ezt Ő is megteszi itt a T.Homáron, de sajnos mint látható ez eddig nem történt meg.

A hibázás milyenségébe és felelősség pártfoglalásába belemenni nem szeretnék most. Az ügyféllel minden tisztázva lett. Elismervén a hiba ránk eső részét természetesen kárpótoltuk őt, anyagi oldalról is. Úgy gondolom és úgy is láttam, hogy az ügyfél a végső kárpótlással teljesen elégedett volt és egy rövid baráti beszélgetésre is volt időnk.

Sajnálom, hogy az ügyfél ezt itt közzé nem tette és remélem a közeljövőben Ő is meg fogja ezt tenni.

Továbbá szeretném az alkalmat megragadni, hogy elmondjam: Nálunk, mint minden vállalkozásnál emberek dolgoznak, így sajnos néha hibáznak/tévednek is. Azonban szerencsére elmondhatjuk, hogy ezen hibaarány nem olyan kiugró, mint ahogyan egy ilyen fórumról kiderülne.

Szerencsére erről igen pontos statisztikáink vannak. Minden ügyfelet megkeresünk, de szívesen várjuk az ügyfelek által benyújtott panaszokat is és a teljes vezetőség nevében ígérhetem semmi nem marad kivizsgálatlanul.

Üdvözlettel:
Szluha Bálint
Marketing igazgató
Opel Maxabo

Kicsihuszar 2011.09.28. 15:22:01

@Maxabo Marketing:

Kedves Bálint,

Megtettem, amit megigértem. Írtam egy update posztot, ami a mai napig nem jelent meg. Én is most szembesültem vele.

Mindezen felül, tetszik a komment.

Üdvözlettel.

P
süti beállítások módosítása