Tékozló Homár

Hepiend a Vodafone-nál és az angol webshopban

2011.07.18. 13:30 | jackyll | 36 komment

Két korábbi történetünk zárult hepienddel. Gábor egy soha meg nem kapott iPhone utána fizethette volna a hűségszerződést, ám közbenjárásunkra a Vodafone korrigált:

A vodafone megkeresett, bocsánatot kért megint, adott 5000ft kedvezményt az előfizuból és jóváírta a téves összegeket, a hűségidőmet törölték. A fogyasztóvédelem és az NMHH már 1 hete még egy üzenetet sem tud dobni, annyit sem, hogy tudomásul vették bejelentésemet. Szerencse, hogy létezik a blog és így a "kisembereknek" is van esélye a nagyvállalatokkal szemben. Köszönöm még egyszer a segítségüket és további sikeres munkát kívánok!

Üdvözlettel,
Gábor

Noémi egy angol webshopnál fantomizálódott rendelésének árát hajtotta be végül sikeresen a bankjánál:

Szeretnék minden segítő kommentelőnek köszönetet mondani, ugyanis a lookfantastic.com-os sztori boldog befejezéssel zárult. Továbbra is mentek az üzenetek a lookfantastic ügyfélszolgálatának - már fenyegetőbb hangnemben, mint az eddigiek: végre válaszoltak is. Írtam egy e-mailt a brit fogyasztóvédelemnek is, egy-két véleményező oldalra is felkerültek a negatív tapasztalataim. Felvettem a kapcsolatot a bankommal, a reklamációs jóváírás egy héten belül meg is történt, visszakaptam a pénzemet. Ezentúl biztos, hogy körültekintőbb leszek, ha ismeretlen oldalról rendelek. Az igazi boldogságot, az elmaradt habot a tortán az jelentené, ha a lookfantastic team (és persze a hasonló csalók) is végre eltűnnének a Föld felszínéről. De ez már másik történet.
Köszönettel: Noémi

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.07.18. 13:33:45

Cukortól csöpögő történetek. ... Megyek vissza floppizni.

gelsystem 2011.07.18. 13:39:07

dombornyomott haLYra-EDE pólók féláron....még van egypár

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.07.18. 13:43:59

Kezdem azt hinni a homárt is napszúrás érte:))

Tesco,vodafon, angol wdshop? nem tudná elintézni a héten nekem legyen ötösöm a lottón :)))

England win The Ashes! 2011.07.18. 13:49:32

@Ma Ő, holnap Te vagy Én ?: Ne emlegesd a lottót, mert ideges leszek. Kedden elfeledkeztem a Euromillionsról, erre valami köcsög megnyerte a 160 millát.

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.07.18. 13:51:35

de épp most olvastam,már ő sem örül neki,elmenekültek otthonról,most épp spanyolban vannak,amig fel nem ismerik őket az utcán :)))

England win The Ashes! 2011.07.18. 13:52:11

@Ma Ő, holnap Te vagy Én ?: Ha annyi a 160 milla font, akkor igen. Bár forintban nem szeretném. Gyorsan romlik. :)

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.07.18. 13:57:59

@Sün‼: ha nekem adod a felét,nem mondom el senkinek ,hogy te nyerted a felét :))

Róka-Rudi 2011.07.18. 14:46:31

Azért a Vodafone reklámbanner egy Vodás BÜ cikk alatt nemgyenge. Jackyll mennyit kapott érte?

LouiS 2011.07.18. 16:14:02

Az NMHH már nem küld visszaigazoló levelet, de 30 nap múlva meg fogod kapni a válaszod. Valszeg semmitmondó lesz, de hidd el, azért dolgoznak.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.07.18. 16:59:15

"A fogyasztóvédelem és az NMHH már 1 hete még egy üzenetet sem tud dobni, annyit sem, hogy tudomásul vették bejelentésemet."

Már bocs, de miért kéne bármit is visszaigazolni neked? Beadtad a panaszodat, majd kivizsgálják és a tv.-ben rögzített időn belül megkapod a választ. Nem is értem az igényedet, jó hogy nem udvarolnak körül több ezer panaszost per nap, hogy köszönjük, h megkeresett a problémájával, ígérjük, h utána nézünk. Nem dolgoztál még hivatalban, látszik...

@Ma Ő, holnap Te vagy Én ?: Amilyen ronda két ember nyerte, ez nem fog sokáig tartani. Mint két gyurmafigura. :-)

Anti Anyag (törölt) 2011.07.18. 17:53:30

Egyáltalán észrevenné valaki, ha a fogyasztóvédelem holnaptól megszűnne? Szerintem nem.

Eleve nem is állami cég kellene ide, hanem több civil, állami támogatással.

Anti Anyag (törölt) 2011.07.18. 17:56:19

@klarky: A helyzet az, hogy ha az én weblapomon írsz egy üzenetet, automatikus választ kapsz, amiben üdvözöllek, megírom, hogy nagyon örülök levelednek, amit megkaptam és rövidesen válaszolok rá.

Persze engem nem tart el az állam milliárdokból.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.07.18. 18:09:41

@Anti Anyag: Ha a poszt toló kapott volna egy semmit mondó, automatikus levelet az lett volna a baj. Nem kapott semmit, az is baj. Egy hét alatt ne kelljen már minden ügyet megoldania egy hivatalnak...

Amúgy már évek óta én sem dolgozok hivatalban, általánosságban védtem meg őket. Ha 30 nap múlva sem mondanak semmit, akkor lehet verni az asztalt.

cicmen (törölt) 2011.07.18. 18:21:37

A homár hatalma!
Akkora tényezők leszünk a végén, hogy még a kormány is kikéri a véleményünket.
Ja! Kedves Gábor és kedves Noémi! A hálapénzről remélem nem feledkeztek meg!

cicmen (törölt) 2011.07.18. 18:23:18

@atpijkamo: Megyek vissza floppizni

A szalagokat már visszatekerted?

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.07.18. 18:56:58

@cicmen: Mind lyukas. A papírszalagok teli vannak lyukakkal.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.07.18. 19:15:08

@cicmen: Mind lyukas. A papírszalagok teli vannak lyukakkal.

_____________ 2011.07.18. 20:13:23

Negyedszáz!
Mást nem kívánok a poszthó' hozzáfűzni

ergbertegon 2011.07.18. 21:06:57

@Megdobbent:
Nem mert 20:07:00
talán...

igazságos 2011.07.18. 21:42:44

NMHH-t nem szidni, jól jönnek, hogy összetojják magukat a pofátlan Vodafone, T-mobilosok, RTL-esek meg TV2-es és a többi csatorna, meg a rádiók is!!! Ha már gagyit adnak, meg hülyének nézik a népet, szépen perkáljanak!!!!

@LouiS: ezt én is igazolhatom, dolgoznak azok. :D Mikor a 100 millás büntetésekről hallotok, az már az eredmény.

LouiS 2011.07.18. 21:48:24

@igazságos: tényleg dolgoznak, múltkor küldtem panasz-emailt és bár visszaigazolás nem jött (én is csodálkoztam), de 30 nap múlva kaptam korrekt válaszlevelet. Igaz, a fenekemet törölhettem vele, de válaszoltak. Tehát dolgoznak, azért nem az inkvizíciós hivatalról van szó :)

100 milliós büntetést pedig egyhamar nem fognak kiszabni. Ha meg igen, akkor azt valamelyik valóságshow kapja majd - vélhetően nem alaptalanul.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.07.19. 00:17:33

Homár! ezzel tudsz valami kezdeni? 8)

:D nekem hasonló ügyem van (vagyis lesz) a ClearWazer Kft-vel.
szolgáltatás rendel. jön nullás számla.
lököttek ezek -gondoltam- és utaltam a szerződésben szereplő összeget.
elfogadták.
majd pár hétre rá jön szla, "kissé" magasabb összeggel. morcogok, telefon. nincs aktuális megbeszélőshölgy, visszahívnak.
szinte órára pontosan egy héttel rá írok nekik levelet, mi a helyzet? tán effelejtettek?
reakció: nulla.
4 nappal rá próbamail, másik címről. válaszolnak.
rendelek. hozzák.
küldik számlát. megint a magasabb összegről!
ma próbálom utalni a szerződésben megállapodott összeget, nem fogadja a rendszerük.
???
próbálok belépni online. nem létezik az azonosítóm! :O
várok... :)

siker esetén jövök az újabb ELMŰ-s sztorimmal! :D

England win The Ashes! 2011.07.19. 01:00:13

@Sün‼: Ha te vagy Colin Weir, akkor elhiszem. Megjegyzem, van egy ilyen nevű kollégám, de ő nem lehetett, feltehetőleg a fia sem lehet a nyertesnek, mert még mindig bejár a melóba.

Nanemá 2011.07.20. 10:04:23

@klarky: Mindanyiunk nagy örömére szolgál, hogy te már nem dolgozol hivatalban, és remélem, mihamarabb a többi, hozzád hasonló mentalitású aktakukacot is kipenderítik. Képzeld, én adtam már be panaszlevelet az APEH-nek emailben, és azonnal kaptam is tőlük egy autómatikus választ, amely tartalmazta a beadványom iktatószámát is! (később persze érdemben is intézkedtek.) Ez egyáltalán nem nagy ördöngősség, és 2011-ben ez lenne a minimum, ami egy állami hivataltól, hatóságtól elvárható.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.07.20. 17:53:38

@Nanemá: Köszönjük szépen az értékes hozzászólásodat!

Képzeld, nem kipenderítettek, hanem magamtól hagytam ott, mert hivatalnoknak lenni - a közhiedelemmel ellentétben - korántsem olyan jó muri.

Egyébként képzeld el, hogy vannak olyan hivatalok, amelyekben nem olyan ügyeket intéznek, amiket az asztal jobb oldaláról át kell tenni a másikra és kész, hanem olyanokat, amiken nem egy jogász/mérnök dolgozik akár fél évet is, azért, hogy az ilyen pökhendi embereknek, mint te boldogabb lehessen a világ. Nem azért teszik ezt ilyen sok ideig, mert közben jó kis pasziánsz partikat tartanak, hanem azért, mert jogszabály hegyek szabályozzák az adott eljárást plusz nem egy komoly szakmai szempontot is mérlegelni kell, mert a döntésnek komoly következményei lehetnek.

De minek is magyarázom, a hozzád hasonló PÓGÁROK, csak az asztalt tudják verni, hogy miért nincs már kész az ügyük, de gondolkodni képtelenek.

Kedves barátom! Tájékoztatlak, hogy ha besétálsz bármelyik hivatalba és beadsz, vagy mailban/postán beküldesz egy anyagot iktató számod kb. egy percen belül lesz. Nem az a nagy trüváj, azzal nyugodtan ki is törölheted. Megoldani az ügyet! Na az a kihívás! Arra mondtam a 30 napot okos tojás...

Nanemá 2011.07.20. 19:30:53

@klarky: "..vannak olyan hivatalok, amelyekben nem olyan ügyeket intéznek, amiket az asztal jobb oldaláról át kell tenni a másikra és kész, hanem olyanokat, amiken nem egy jogász/mérnök dolgozik akár fél évet is" - na igen, volt részem ilyenben is. 4 hónapot vártam arra, hogy a nagyméltóságú hivatal (építési hatóság) szíveskedjen engedélyezni, hogy fúrhassak egy 10 cm. átmérőjű lukat a saját lakásom falára. (parapetes cirkóhoz). Kellett hozzá kéményseprő szakvélemény, újra meg kellett terveztetnem építésszel az egész lakást, kellett külön statikus szakvélemény, ANTSZ, stb. Ráment az engedélyeztetésre kb. 70 ezer Ft, és bár mindenki más gyorsan végezte a dolgát, a köcsög építési hatóság még a törvényes, 90 napos határidőt sem tartotta be. Számomra nyilvánvaló, hogy az illetékes elvtárs egy kis "ügymenetgyorsító" kenőpénzre várt. Bürokraták, kapjatok már a fejetekhez: normális, hogy egy lukfúrás engedélyeztetése ekkora költséggel, tortúrával, és 4 hónap várakozással járjon? Aki szerint igen, az ne is számítson rá, hogy a hozzám hasonló PÓGÁROK másképp is tudnak gondolni rájuk, mint mély megvetéssel.
De azt még mindíg nem magyaráztad el, hogy miért lenne akkora nagy nehézség, vagy kegy a hivatal részéről egy elektronikusan (emailben) indított ügyet azonnal és automatikusan nyugtázni egy válaszemailben?

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.07.20. 20:27:28

@Nanemá: A hozzászólásod első feléhez annyit fűznék hozzá, hogy Magyarországon gyakorlatilag minden hivatal jogalkalmazó és nem jogszabály alkotó. Ez annyit tesz, ha egy jogszabály azt írja le, hogy a 10 cm-es furatod engedélyezéséhez meg kell kérni a Vatikánból a pápa engedélyét, akkor Kovács II. József ügyintéző nem tud mit csinálni, mint írni a Vatikánba a pápának, hogy adja már áldását a munkához. Hidd el, ez sokszor az ügyintézőt is idegesíti, de nem lehet mit csinálni, mert ha nem így tesz akkor eljárási hiba miatt érvénytelen a kiadott papíros. Ha nem tetszik, lehet írni a szóban forgó hivatal feljebbviteli szervének végső esetben az aktuális minisztériumnak, hogy el van lehetetlenítve az ügyed. Ez volt az egy.

A másik felvetésedre annyit tudok mondani, hogy Magyarországon hivatalosan elektronikus ügyintézés NINCS, nagyjából azért nincs mert még mindig nincs megoldva a digitális aláírás kérdésköre.

Ha sz.gépen keresztül szeretnél ügyintézni, akkor ott az ügyfélkapu, azon keresztül regisztrálj és csitti-fittin fog menni minden, a hőn áhított iktatószámodat is megfogod kapni(persze csak azokban az ügyekben, ami ebbe a körbe be van vonva pl. okmányiroda), ami max. annyira jó, hogy a szám alapján keresni tudd az ügyintézőt. Fentiekből egyenesen következik, hogy panaszkodhatsz nyugodtan egy hivatalban e-mailban, de az semmivel sem jogosít majd fel téged több dologra, mintha postán adnád fel ajánlva a kérelmed. Ha bizonytalan vagy a dologban, hogy megkapták-e a leveled, nézd meg az outboxod, ha ott van és nem jött visszapattanásról szóló üzenet, akkor nyugodt lehetsz, h megkapták a dolgot. Ott kisvártatva számot is fogsz kapni, (még1x, ha nincs ügyfélkapu akkor ember fogja neki adni, ne várd, h egy office@xyzhivatal.hu -s címről autoreplyt kapj, mert nem erre van kitalálva) szóval hívd fel őket és mondják a számot, kapcsolják az ügyintézőt.

/személyes megjegyzésként csak annyit, h ha egy ügyfél már másnap telefonon cseszegetne engem mint ügyintézőt, h mi van már az ő hiperfontos ügyével és ezt megtenné 2 naponta én automatikusan tenném a kupac aljára a papírját, mert pont oda való/

Kenőpénz? Muhahaha... 8 évig dolgoztam olyan helyen ahol esetenként milliárdos beruházásokról döntöttünk és amit kaptam az max. annyi volt, h állandó cégektől karácsonyra hoztak céges naptárat vagy egy üveg céges cimkés bort. Lehet, h nem hiszed, de így volt.

Az a fura, h benned egy kettős én munkálkodik. Egyrészt szeretnéd hinni, h ez az ország már Európa, hisz legyen automata netes ügyintézés - nem az -, de ugyanakkor Balkánnak is gondolod, hisz meggyanúsítasz mindenkit aki ilyen helyen dolgozik, hisz szerinted a kenőpénzre várnak. Na akkor döntsd el, h melyik legyen, boldogabb leszel!

Nanemá 2011.07.21. 08:26:08

@klarky: Ismét vitatkoznom kell veled: Amennyiben a vatikáni pápa hajlandó áldását adni a 10 cm-es luk kifúrásához 1 hét alatt, és még a NATO és az ENSZ is megteszi ugyanezt, ugyanilyen gyorsan (a viccet félretéve: az építési hatóságnak csupán a tűzoltóság és az ANTSZ engedélyére kellett várnia max. 2 hetet, minden mást én intéztem még a kérvény beadása előtt), akkor mi akadályozza meg az ügyintézőt abban, hogy ezt követően 15 perc alatt lezárja az ügyet? De ha már köcsögösködni akar, amiért mertem 35 nap elteltével érdeklődni, hogy hogy áll az ügyem, akkor miért nem képes legalább betartani a törvényes határidőt, ami 90 nap? Az pedig az aljasság csúcsa, hogy végül úgy érkezik meg a határozat (Többszöri sűrgetés után), hogy 3 héttel vissza van dátumozva, hogy még éppen beleférjen a határidőbe! Mi ez, ha nem hivatali packázás? Mi más motiválhatna erre egy ügyintézőt, ha nem némi kenőpénz reménye? Esetleg el lehetne azon is gondolkodni, hogy ami nektek csak egy akta, az nekünk jelentősen megkeseríti az életünket: amig nincs engedély kifúrni azt a nyomorult lukat, addíg nem indulhat a fűtésszerelés, tehát nincs a lakásban se fűtés, se melegvíz. És ha csak az adminisztráció 4-5 hónap, akkor a nyárból kemény tél lesz, mire minden elkészül!
Az elektronikus ügyintézésről: a digitális aláírás szerintem már régen megoldott probléma, legfeljebb nem alkalmazzák. Ennek ellenére még az sem igaz, hogy az ügyfélkapun keresztül csitti-fittin menne az ügyintézés. Pl. anyakönyvi kivonatot igényeltem az ügyfélkapun keresztül. Egy "űrlap" kitöltésével bekértek tőlem minden adatot, naív, 21.szd-i pógárként azt képzeltem, hogy ezek után kiküldik nekem postán (egy illetékmentes ügyről beszélünk!). Ezt követően azonban időpontot kellett foglalnom a hivatalba. De az ügyfélkapun ezt is csak úgy lehetett, hogy 2 hetes intervallumban egyetlen napon, és mindössze a 16-18 ó. közötti időpontot választhatatam. Ezt kipipálva viszont a "renccer" mondta meg, hogy menjek 16:15-re - hiába akartam volna 17:30-ra menni... És a hab a tortán, hogy ezt követően a hivatalban nem is tudtak rólam, és természetesen nem is volt előkészítve semmi. De akkor minek kérték be előre az adataimat?
Más: ha emailben küldöm be a levelemet, akkor egyáltalán nem várom, hogy az több dologra jogosítson fel, mintha postán küldtem volna be. Azt viszont joggal várom el, hogy ugyanolyan elbánásban részesüljek, mintha postán ajánlva, vagy személyesen, az ügyfélszolgálaton nyújtottam volna be. És az, hogy egy levél nem pattant vissza, még nem garancia semmire. De ha kapok iktatószámot visszaigazolásként, akkor már lehet keresni a felelőst, ha az ügyintézés elhúzódik.
A kettős énemről: Nem hiszem, hanem TUDOM, hogy ez az ország már Európa (ez kb. Szt. István óta így van), de hogy ennek ellenére sok minden még balkáni módon működik, annak az az oka, hogy az emberek egyik fele igénytelenűl, trehányan végzi a munkáját, a másik fele pedig ezt szó nélkül eltűri. És nem igaz, hogy mindenkit korupcióval gyanusítanék, ahogyan te állítod. Az ügyintézők kb. fele nagyon is lelkiismeretesen, jól végzi a munkáját, de gyakorta őket is sújtja a hanyag, nemtörődöm kollégáik kontármunkájának következménye. És én akkor leszek boldog, ha az előbbiek lesznek többen.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.07.21. 20:38:15

@Nanemá: Első gondolathoz:

Minden ügynek van egy un. eljárás rendje. Amit mesélsz vszínü, h azért történt úgy ahogy, mert az volt az adott ügytípus eljárásrendje, h más hatóságokat is meg kell kérni véleményük/állásfoglalásuk megadása céljából. Egyébként csodálom, h neked egy hatóság bármilyen papírt kiadott, amit elvihettél az engedélyező hatósághoz, hisz főszabály szerint - emlékeim szerint, amikor még én dolgoztam hasonló munkahelyen így volt - az eljáró hatóság kéri be a szükséges papírokat a társhatóságtól ezzel biztosítva azt a körülményt, hogy ne fordulhasson elő az, hogy A hatóság A, B hatóság meg B doksi alapján dönt. (mert lássuk be, a magyar ember írtó leleményes, simán kér hozzájárulást A dolgra, aztán viszi a másik hatósághoz a B papírt, h tessék nézni, már hozzá is járultak amott.)

Miért nem zárja le az ügyintéző az ügyet 15 perc alatt? Egyszerű a válasz és mindjárt 2 oka is van annak. Az egyik az, hogy esetenként több tíz hasonló "csak 15 perc és kész" papír van az asztalán, azaz mire azokra mind szán 15 percet a tiéd máris egy hetet csúszik. Persze mindíg az ügyfélnek a saját ügye a legfontosabb, csak sajna ügyitézőből egy van, ügyfélből meg sok száz. A másik ok az, hogy az ügyintéző ügyintéz, de nem ő ír alá. Azaz hiba csinálja meg a papírodat 15 perc alatt azt valószínű átnézi azt osztályvezetője, a hatósági osztály ügyintézője, a hatósági osztály vezetője majd az igazgató, aki végül aláír és pecsétel. Ez se két perc pláne ha mindenhol ki kell várni, h a te papírod kerüljön sorra.

"Az elektronikus ügyintézésről: a digitális aláírás szerintem már régen megoldott probléma, legfeljebb nem alkalmazzák. " Tökéletesen igazad van. Létezik, csak nem használják, mégpedig emlékeim szerint azért nem, mert anno nem sikerül megállapodni abban, hogy ki is őrizze az aláíró kulcsokat, ami alapvető feltétele lenne a dolognak. Amíg ez nincs meg, addig marad az aláírás, a pecsét és az ajánlott levél, ami megint lehet, h plusz 3-4 nap, hisz ha hiszed, ha nem egy hivatalban postázó is van, ahová mennek az aláírt doksik, azokat borítékolják, megcímzik neked és viszi a postás.

Csak egy szám: ahol én dolgoztam egy évben kb. 12-15 ezer un. főszám volt és ezeknek voltak alszámai, ami lehet, h 2 volt, de lehet, h hatvan. Szorozz fel, ott egy év alatt csak iktatni kellett több százezer papírt, még így is követeled a 30 napot és a 15 percet?

"De ha kapok iktatószámot visszaigazolásként, akkor már lehet keresni a felelőst, ha az ügyintézés elhúzódik." Erre már válaszoltam korábban. Ha e-mailt küldesz is kapsz iktatószámot, egy telefon, h beküldted ezt és ezt és máris mondja az iktató. Kizárt, h neked megtagadták volna ezt és követelték volna, h csak papír alapon és személyesen küldj kérelmet.

"És én akkor leszek boldog, ha az előbbiek lesznek többen. "
Ebben egyet értünk! Bárcsak így lenne, én lennék a legboldogabb. De ezt már én is csak ügyfélként fogom megismerni, mert ahogy mondtam én már nem dolgozok ilyen helyen és soha többet nem is akarok.
süti beállítások módosítása