Tékozló Homár

Bréking: kizsákmányolják a magyarokat a bankok

2011.08.15. 10:25 | jackyll | 328 komment

Múltheti költői kérdésünkre, hogy mitől növekszik durvábban a törlesztő, mint ahogy azt az árfolyamingadozás és a kamatok indokolnák, már meg is érkezett a válasz: Túlárazzák frankhiteleiket a bankok. Csak nem a bankadót hárítják át ügyfeleikre? Hogy is van ez?

Egy hasonló kondíciójú lengyel és magyar frank alapú hitel között gyakran 1,5-2 százalékpontos eltérés van a mi kárunkra, mondja a szakértő. A különbség valójában ennél is nagyobb, ez csak az eltérésnek az a része, ami az elemzőt idézve „közgazdasági logikával”, például a nagyobb magyarországi hitelkockázatokkal már nem magyarázható. Ez az elemző szerint durván 15 százalékkal nagyobb részletet jelent egy átlagos magyar hitelfelvevőnek.

Nem teljesen korrekt az összehasonlítás, hiszen Lengyelországban a tömege miatt életben marad a gazdaság, de azért vicces, hogy pont ebből a piszlicsáré országból lapátolják haza a legtöbb pénzt a bankok.

A Homár amúgy a devizahitelesek megmentésére az önként vállalt gyógyszerkísérleteket javasolja. A kockázatokért cserébe szinte bármekkora hitelt le lehetne "dolgozni" néhány hét/hónap alatt. Persze azért megépülhet a patyomkinközmunkatáborgettó is, ha ezt a megsemmisülés küszöbén álló építőipar igényli...

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.08.16. 11:28:48

@EÖ: Az emberek többsége a(z akkori) realitásokat figyelembe véve vett fel hitelt. A kolleganőd féle úrhatnám polgárok előbb-utóbb válság nélkül is bukták volna a házukat.
Szerintem attól, hogy egymást baszogatjuk, senkinek sem lesz jobb. Hidd el, ha tömegesen dőlnek be a hitelek, azt mindannyian megérezzük így, vagy úgy. Te is, én is.
A megoldáson persze lehet(ne) vitatkozni. Nem biztos, hogy az a jó, amit Orbán (ki tudja, miért) megálmodott.

encir 2011.08.16. 11:33:43

Nanemával értek egyet.

Az albérlet nem alternatíva kis hazánkban, fentebb említett okok miatt.
Az, hogy CHF-ben vettük fel a hitelt, igenis RACIONÁLIS döntés volt.
Most is azt mondom. Évekre visszamenőleg kb. egy szinten mozgott az árfolyam, kisebb kiugrásokkal. Ha most is csak az lenne, fejünk se fájna.
Egy forinthitelesnek is emelkedhet a törlesztője az egekbe, ha a bankok olyan szabadon és vidáman emelgetik a kamatokat, ahogy akarják és ahogy teszik ezt most.
Jó, világválság - ezt senki se láthatta előre, legfeljebb, aki gerjesztette.
De akkor ne menjünk az utcára se, mert bármikor fejünkre eshet egy tégla - és akkor ki fizeti a törlesztőt? :-)
És az olyan bölcseknek, akik azt mondogatják, hogy ne vegyünk fel hitelt (igazuk van egyébként, ha el lehet kerülni, ne tegyük a világért se), a betéteik után ugyan kitől kapnának kamatot?

Egyéves Önkéntes 2011.08.16. 11:46:18

@Nanemá:

látom te csak felháborodni jöttél ide és nem akarod megérteni, hogy a sokan erőn felül vettek fel hitelt az csak egy részhalmaza az összes hitelesnek.
és én csakis ezen részhalmazról beszéltem.

az meg külön szép, hogy te olyan messziről jobban tudod, mennyit keres a titkárnőnk férje.

Zöldegér 2011.08.16. 11:47:20

@ghck: A Lexusos hasonlatod nagyon sántít. Másik bank se adott volna forinthitelt, máshol semmire se lett volna esélyünk, itt is úgy kaptunk, hogy a házunk kivitelezőjének volt protekciója. Mivel a jó magyar szokások miatt mindketten minimálbérre voltunk bejelentve. (ezért is lehet ekézni nyugodtan). Szülők? Nálunk az öcsémék laktak, anyósomék meg azt mondták, álljunk a saját lábunkra. Szerinted mit kellett volna tennem? Nem tehettünk más, elmentünk albérletbe. Egyszer gondolnátok már arra, hogy másnak talán mások a körülményei, mielőtt osztjátok az észt.

ghck 2011.08.16. 11:47:23

@encir: "azt mondogatják, hogy ne vegyünk fel hitelt"
De vegyünk fel, a betétesek meg kapjanak kamatot! DE FIZESSÜK IS VISSZA! És lehetőleg az fizessen, aki a hasznát is élvezi, nem?

"RACIONÁLIS döntés volt. Most is azt mondom."
Rendben, mindenkinek van véleménye.

Végül kiderül, hogy mindenki mindennel egyetért.

Blogopédus 2011.08.16. 11:53:34

@Zöldegér: minimálbéren vagytok, de kell a hitel?
na ez szép

Nanemá 2011.08.16. 11:56:19

@EÖ: Azt sosem vitattam, hogy a sokan erőn felül vettek fel hitelt - kényszerűségből. Persze, nekik az albérlet fizetése is erejükön felül volt. Tehát csak két rossz közül volt lehetőségük választani. De ez az ő tragédiájuk. A gondom viszont az, hogy szerintem azok vannak többen, akik reálisan felmérve a lehetőségeket, és óvatosan számolva a feltételezhető kockázatokkal, hitelt vettek fel, amit most már nem tudnak fizetni. Vannak helyzetek, amire nem lehet felkészülni, legfeljebb úgy, hogy menten öngyi leszel. Pl.: Ha hozol egy fontos, egész életedet meghatározó döntést, akkor belekalkulálod, hogy 3-4 év múlva kitör egy világháború? Ugye, hogy nem! Most pedig - sokak véleménye szerint - éppen egy világháború kellős közepén vagyunk. Csak éppen ezt már nem fegyverekkel, hanem sunyi módon, pénzzel vívják. Egyes országokat, népeket le lehet rohanni fegyverrel is. De mennyivel elegánsabb szépen, lassan megvenni őket kilóra. Most éppen ez zajlik. Ideje lenne már végre ráeszmélni.

Nanemá 2011.08.16. 11:59:17

@Blogopédus: Te melyik bolygóról jöttél? Szerinted aki "minimálbéren van", az valójában annyit is keres?
És ő tehet róla, hogy minimálra van bejelentve, vagy netán a vállalkozó, aki csak ilyen feltételekkel hajlandó alkalmazni?

Egyéves Önkéntes 2011.08.16. 11:59:22

@Nanemá: megint kiforgatod a szavakat
aki úgy vesz fel hitelt 25 évre, hogy nem gondol arra, hogy a 25 év alatt akár egyszer is betegállományba kerülhet, és akkor már nem tudja fizetni, mert nem keres annyit, az szerintem felelőtlen.
ha szerinted nem, az se érdekel különösebben.
betegállomány, vágod? nem világháború. sima betegállomány

Blogopédus 2011.08.16. 12:01:26

@Nanemá: Ki tehet róla? Mindketten.

Mindegy, majd Ócsán a kocsmában megbeszéljük. :)

Manci néni, a szomszéd 2011.08.16. 12:04:21

@encir: "Az, hogy CHF-ben vettük fel a hitelt, igenis RACIONÁLIS döntés volt."

Nem volt az egyáltalán. Nem vettétek figyelembe drágáim, hogy a forint nem konvertibilis és nem is valuta. A forint az csak forint és az is marad. Nagyjából 10 évente a tizedét éri, tehát arra számítani, hogy a 140 Ft-os frank húsz év múlva esetleg 200 Ft lesz, nagy marhaság volt.

"Jó, világválság - ezt senki se láthatta előre."

De igen, lehetett látni, hogy ez lesz belőle. Hogy miből? Abból, hogy boldog-boldogtalannak adták az ingyen kocsikat. 0 Ft előleggel, csak vigyed már. Nem csak itthon, az egész világon. És az emberek vitték, de nem a skodákat, hanem a terepjárókat, 20-30 milliókért.

Ahelyett, hogy az emberek a spórolt pénzüket a hazai gazdaság termékeinek megvásárlására költötték volna, ezer milliárd forintokért vettek fel hitelt a külföldi szarokra. Ezért van így eladósodva az ország, nem azért mert a politikusok ellopták a pénzt. Nem drágáim. Azért, mert tonnaszám hordattátok ki az országból a külföldi bankokkal, ahelyett, hogy magyar terméket vettetek volna, amiből a magyar vállalkozóknak bevételük keletkezik és abból tudnak tisztességesen adózni, nem kellene nekik adót csalniuk. Ezért tart ez az ország ott, ahol.

Zöldegér 2011.08.16. 12:05:04

@Blogopédus: Ha már Blogopédus néven nyomod, minimális szövegértést elvárnék tőled. NEM minimálbért keresünk, annyira vagyunk BEJELENTVE, következésképp annyiról tudunk keresetigazolást felmutatni a bank felé.

Nanemá 2011.08.16. 12:06:30

@EÖ: Egyfolytában részigazságokat puffogsz, és a szabályt erősítő kivételekkel próbálod az igazad alátámaszani. Betegállomány miatt kiesett keresetre is létezik biztosítás. De fogd már fel végre: nem azért fenyeget 100 ezreket a kilakoltatás réme, mert minimálbérből vettek 30 millás lakást, vagy mert lebetegettek, netán elvesztették a munkájukat. A többség racionális döntést hozott a hitelfelvétellel, de nem számolt azzal, hogy a havi 50 ezer törlesztő 3-4 év alatt lehet 100 is. Persze, mondhatod, hogy benne volt a pakliban, de azért a 6-os lottó esélyesebbnem tűnt. Ha még mindíg nem érted, akkor én veled befejeztem.

Nanemá 2011.08.16. 12:08:40

@Manci néni, a szomszéd: kivételesen most az utolsó bekezdéseddel maximálisan egyet tudok érteni.

Blogopédus 2011.08.16. 12:08:40

Az általatok leprolizott @Manci néni, a szomszéd: -nak több esze van, mint az összes hisztisnek itt a blogon.

Hitelből görög út, hitelből Egyiptom, hitelből családi autó, hitelből zöldövezeti lakás.

Egyéves Önkéntes 2011.08.16. 12:09:54

@Nanemá: Akkor fogadjuk el a te véleményedet igazságnak.
Nekem úgy is jó.
Ámem.

Egyéves Önkéntes 2011.08.16. 12:11:04

@Manci néni, a szomszéd: @encir:
25 évre nem is nagyon lehet racionális döntést hozni. szerintem.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.08.16. 12:11:37

@Rosszindulatú Vászka: Olyan mint a kiscica/kiskutya. MAcerás, állandóan baj van vele, de imádnivaló, és nem haragszol rá :) És amúgy kb. 1000x feelingesebb autó, mint egy luxusbatár :)

Nanemá 2011.08.16. 12:12:55

@Blogopédus: "Hitelből görög út, hitelből Egyiptom, hitelből családi autó, ...." - igen, voltak ilyen hülyék is, de még nem vetted észre, hogy mi itt nem erről beszélgetünk?

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.08.16. 12:53:19

@Manci néni, a szomszéd: Manci, te beteg vagy. Menjél Trabantozzál egy kicsit, hátha kiszellőzik a fejed. A tipikus magyar 'dögöljön+aszomszédteheneis' mentalitást képviseled.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.08.16. 13:00:22

@Blogopédus: Tényleg ennyire korlátolt vagy? Vagy fizetnek érte?
Mutass már egy kommentet, amiben valaki a hitelből utazgatókat, karácsonyozókat, luxusozókat védte!
Nem róluk van szó.

encir 2011.08.16. 13:27:11

@Manci néni, a szomszéd:"Ahelyett, hogy az emberek a spórolt pénzüket a hazai gazdaság termékeinek megvásárlására költötték volna"

Na ja, mert a lakásokat külföldiek építették, nem lehetett mozdulni a sok vendégmunkás kőművestől :-)
Speciel mi egy húsz éve, az előző tulaj által épített házat vettünk és a hitel az érték egyharmada.

25 évre nem is nagyon lehet racionális döntést hozni. szerintem.

Minden-mindennel összefügg, de ebbe most nem kéne belemnni, hanem abba, hogy a bankok jelen állás szerint TISZTESSÉGTELENÜL nyerészkednek a még fizetőképes hiteleseken.

"25 évre nem is nagyon lehet racionális döntést hozni. szerintem."

Igazad van. Megyek és vízbefojtom magam, mert más sajna jóval túl vagyok a 25 éven.

"Ne szülj rabot, te szűz!
Anya, ne szoptass csecsemőt!"

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.08.16. 13:30:57

@Nanemá:

Már megbocsáss, elolvastad az ÁSZ-et és a szerződést mielött aláirtad
Mindegyikben benne van mit változtathat egyoldaluan a bank

Akkormeg?
És hidd el ugyniylen feltételekkel adnak nem Mo-gon is kölcsönt, eltekintve hogy nincs ez a CHF/EUR mizéria
Iylen az ország, nem vagy alig termelünk valamit, effektiv adót termelő dolgozó van vagy 1.5millió
a klts.vetés szarban, ezért sincs EUR még
Amugy meg az Erste pl vezsteséges Mo-gon
www.bankweb.hu/cikk.php?id=4017

Mit kellene a banknak csinálni hogy emberbarát legyen szerinted?
Vagy ha te lennél a bankos, te mit tennél?

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.08.16. 13:32:07

@Nanemá:

Már megbocsáss, elolvastad az ÁSZ-et és a szerződést mielött aláirtad
Mindegyikben benne van mit változtathat egyoldaluan a bank

Akkormeg?
És hidd el ugyanilyen feltételekkel adnak nem Mo-gon is kölcsönt, eltekintve hogy nincs ez a CHF/EUR mizéria
Ilyen az ország, nem vagy alig termelünk valamit, effektiv adót termelő dolgozó van vagy 1.5millió
a klts.vetés szarban, ezért sincs EUR még
Amugy meg az Erste pl veszteséges Mo-gon
www.bankweb.hu/cikk.php?id=4017

Mit kellene a banknak csinálni hogy emberbarát legyen szerinted?
Vagy ha te lennél a bankos, te mit tennél?

dosszié 2011.08.16. 13:32:40

Manci néni,

az utolsó bekezdésedhez hozzászólva:
A magyar vállalkozó akkor se fog rendesen adót fizetni ha történetesen megtehetné. A kiskapukat akkor is használni fogja ha 100 milla és akkor is ha csak 100 ezer a havi bevétele.
Sajnos ilyen nép vagyunk.

encir 2011.08.16. 13:39:02

@horex:
Mindjárt megszakad a szívem az Erstéért.

Ha én lennék bankos, megpróbálnám a veszteséget minimalizálni pl. úgy hogy megtartanám a még fizetőképeseket, segíteném őket, hogy vissza tudják fizetni a kölcsönt - azaz nem terhelnék rájuk mindent.
Mivel egyes esetekben így-is úgyis bukta, azt benyelném (nem lenne extraprofitom)de főleg a lakáshiteleseken (és a méltányolható lakáskörülményeket figyelembe véve -azaz nem a luxusingatlanokat)próbálnám megtartani.
Senki nem akarja elveszteni a lakását, úgyhogy a mi erejétől telik, azt úgyis megteszi ennek érdekében, csak érted, az UTOLSÓ CSEPPEKET A POHÁRBAN nem kéne rájuk dönteni.

Blogopédus 2011.08.16. 13:45:40

@dedalon74: Ez azért briliáns ötlet, kedves homár leghülyébbike, mert amikor majd kijössz a börtönből, akkor kell a kárt megfizetned.

encir 2011.08.16. 13:45:48

"Egy hasonló kondíciójú lengyel és magyar frank alapú hitel között gyakran 1,5-2 százalékpontos eltérés van a mi kárunkra, mondja a szakértő. A különbség valójában ennél is nagyobb, ez csak az eltérésnek az a része, ami az elemzőt idézve „közgazdasági logikával”, például a nagyobb magyarországi hitelkockázatokkal már nem magyarázható. Ez az elemző szerint durván 15 százalékkal nagyobb részletet jelent egy átlagos magyar hitelfelvevőnek."

Erről van itt szó, nem a Manci néni csodálatos mikro-és makroökonómiai eszmefuttatásairól.

Arról, hogy Mo-n ma BÁRMIT megtehetnek a bankok, a vállalatok stb. a kiszolgáltatott emberekkel.

Blogopédus 2011.08.16. 13:51:12

@estrella negra: ne hülyézz le, kettőnk közül nem nekem van svájci hitelem.

Nanemá 2011.08.16. 13:53:14

@horex: Te most bankár vagy, vagy simán csak cinikus? Netán még gyengeelméjű is? Vettél te már föl lakáshitelt egyáltalán? És vettél már föl hitelt pl. Németországban? Mert ha nem ne beszélj hülyeséget. Apámék vettek egy OTP öröklakást 1971-ben. 1 db A3-as űrlap volt az adásvételi és a hitelszerződés is egyben. És rendben kifizették 20 év alatt a hitelt, és a bank sem próbált meg időközben trükközni. Ezzel szemben mi van most: telefonkönyvnyi terjedelmű hitelszerződédés, ahol kizárólag a bank jogai és az ügyfél kötelességei vannak hosszasan taglalva, lehetőleg persze fondorlatos, átlag ember számára nehezen érthető megfogalmazásban. Ha hivatkoznak valahol az ASZF-ra is, akkor az újabb 2 telefonkönyv terjedelem. A bank a szerződésben rögzíti, hogy mely esetekben jogosult egyoldalúan szerződést módosítani, de persze ezt is kellően homályosan, hogy abba bármi beleférjen. (Ha esik az eső, ha fúj a szél, már szinte az is elegendő ok lehet). Aztán, amikor szinte rögtön az aláírás után megemelik a kamatot, még a látszatra sem ügyelnek, hogy megindokolják, milyen alapon módosítottak. És amikor panaszlevelet írsz az indoklás nélküli szerződésszegésük miatt, akkor arrogánsan közlik, hogy nem kötelességük megindokolni. A PSZÁF pedig megtapsolja őket.
De mire eddig eljutsz, hogy szembesülsz ezzel, hogy milyen hurokba akarják a nyakad kényszeríteni, már nincs visszaút: A lakásodat már lefoglalóztad, a bank pedig nem enged a diktátumából. Vagy aláírsz, vagy se hitel, se lakás, és az eddigi költségeidet is buktad. Csak reménykedhetsz, hogy azért még jogállamban élsz, és a bankfelügyelet talán nem fogja megengedni, hogy a bankok tulságosan elszemtelenedjenek - de hiába. Ezt hívják a római jogban oroszlánszerződésnek.

encir 2011.08.16. 13:59:55

@Nanemá: Aha.

Le a szegény, tudatlan, felelőtlen, csóró, netán szülő nélküliek seregével.
Vájjunk részükre lyukakat a hegyoldalba és lakjanak ott, de dolgozni azért hajtsuk ki őket, mert különben nekünk, nagyeszűeknek az íróasztal mellett nem lesz mit kajálnunk.
Nehogy már a gyagya rabszolga emberi körülmények közé vágyjon.
Nehogy már megpróbálja megvalósítani is ma, Magyarországon.
CSak gürizzen, hogy párszázezer gazdag jól éljen.

stano 2011.08.16. 14:04:11

@Manci néni, a szomszéd:
Tényleg nevetséges, hogy egy olyan homár poszthoz, ami egyértelműen arról szól, hogy a bankok a hibás törvényeket, és erejüket kihasználva évek óta extra profitot szednek a már így is erejükön felül fizető, de még fizető adósokon, itt verik a nyálukat egyesek, hogy hihi, így jártál, miért vettél fel hitelt.
Meg ilyen mancika néni féle panelközgazdász, aki szerint a sok százezer hitelt felvevő utolsó családja is terepjárót meg luxusvillát vett a hitelből.
Azért, mert ő soha életében nem jutott túl a panelen és a trabanton, a máunika sóból tanulta a közgazdaságtant, és talán 2 mondatot kivéve bődületes idiótaságokat ír.
Na mindegy, az biztos, hogy egy ilyen cikk után máshol mindenki egy emberként tüntetne az utcákon, itt meg csak a kárörvendés megy.

Don Quixote de la Ferko 2011.08.16. 14:05:40

@stano:
Legközelebb az értő olvasást ne ajánlgasd, hanem műveld.

Akkor kicsit szájbarágósabban, szükséges a te szintedre süllyedni.

1. Memóriaproblémáiddal fordulj orvosodhoz, gyógyszerészedhez, az talán segít. Egy löket a múlból, amit elfelejtettél: orbánod a kampánya utolsó két évében azt hörögte, hogy a magyarországi válság nem a világválság következménye, hanem Gyurcsány hibája. Szóval, nem gond ha nem fogtad fel az utaslást, egy narancsdroidtól nem is vártam ennél többet.

2. A választójogos utalást éretettem, veled ellentétben fel tudom fogni az utalásokat. A válasz ennek megfelelő volt, amit viszont úgy tűnik, ismételten te nem voltál képes felfogni.

Relaxálj. Sokat segítene lúzer életeden.

Nanemá 2011.08.16. 14:06:19

@encir: De nem az a nagy csoda, hogy azok a bizonyos "nagyeszüek" akikről te beszélsz, ezt így gondolják, hanem az, hogy a "gyagya rabszolga" tömeg jelentős része szerint ez így is van rendjén, és ha valaki közülük szót emel ez ellen, akkor azt jól lehurrogják. Ugye, horex?

encir 2011.08.16. 14:06:34

@stano:
Helyes a bőgés, oroszlán

Blogopédus 2011.08.16. 14:06:49

@stano: szerintem Manci néni miatt vagy most szarban. Nem lehet más a hibás, szerintem se.

Nanemá 2011.08.16. 14:07:38

@stano: "ilyen cikk után máshol mindenki egy emberként tüntetne az utcákon, itt meg csak a kárörvendés megy." - igen, pont erről beszélek én is.

Blogopédus 2011.08.16. 14:07:53

Azért a hozzászólásokat olvasgatva elképzelem, hogy milyen klassz kis társaság lesz majd Ócsán. :D

encir 2011.08.16. 14:08:24

@Nanemá: igen

De mit lehet tenni?

Szervezzünk tüntetést?

Nanemá 2011.08.16. 14:08:38

@Nanemá: ... És ráadásul mindez egy állítólag fogyasztóvédelmi blogon. Hát nóórmálisak vagytok ti, kommentelők? (Akinek nem inge...)

Nanemá 2011.08.16. 14:11:55

@encir: Nehéz kérdés. Elsőnek talán elég lenne, ha mindenki hevesen tiltakozna, ha tisztességtelen elbánás, méltánytalanság, főleg törvénytelenség éri. De amíg ezt csak néhányan teszik, a többi birka pedig azonnal lehurrogja, addig mit remélhetünk? Így a sok idióta oppurtunista csak megerősíti a bankok meggyőződését abban, hogy jó úton haladnak.

Manci néni, a szomszéd 2011.08.16. 14:13:37

@encir: A válság előtti utolsó években csak autóra évi 500 milliárd forint hitelt vettek fel az emberek, ami ment kifelé a picsába az országból. Hol gyártanak magyarországon autót? Heeeee?

Ne gyere nekem a suzsukival! Nem arról beszélek, bár az se magyar autó, csak éhbérért dolgoztatott pékek rakják össze. Hanem a sok-sok milliós drága autókról van szó. De folytathatnám a sort az áruhitelekkel is, bár azok nem svájcifrankosak, de tökmindegy. "Apaaaaa, vegyünk plazmatévééééééét!" És apa megveszi a 300 ezer forintos plazmaágyút és három év alatt kicsenget érte öt kilót. Hová tűnik el 400 ezer forint? Megy kifelé a picsába az országból! Erről beszélek, hülyegyerek.

Zöldegér 2011.08.16. 14:15:26

@Blogopédus: Majd abból élünk, hogy a hozzád hasonlóktól belépti díjat szedünk, ha jönnek röhögni rajtunk. :P

Blogopédus 2011.08.16. 14:19:08

@Zöldegér: én nem röhögök senkin
főleg nem azon, aki bajban van
a bankok szarháziak, ezt aláírom
a nép nagy része pedig agyatlan idióta
Hányan elhitték a matricás autót, hogy majd ingyen lesz a szuzuki?
Hányan elhiszik, hogy a szomszéd szőke kislánya táncolt olaszban és onnan a sok lóvé?
És a többi ilyen dolog..

Don Quixote de la Ferko 2011.08.16. 14:24:18

"hogy majd ingyen lesz a szuzuki?'"

Nem kicsi benned az előítélet.
Nem csak Suzukin volt matrica. Sorold a többit is.

Nanemá 2011.08.16. 14:24:28

@Manci néni, a szomszéd: "Hol gyártanak magyarországon autót?" Pl: Esztergom? Szentgothárd? Győr?
Hol láttál te péket autót összeszerelni?
Lehet, hogy szerinted az összeszerelés csak rabszolga munka, de talán nem kéne elfelejteni, hogy a pl. Suzuki japán márka, és mint ilyen, vámot kellene fizessen az EU-ban az autói után, amennyiben a felhasznált alkatrészek legalább felét nem európai - zömében magyarországi! - beszállítóktól szerezné be. Tehát aki Mo-on gyártott autót vesz, az nem csak a közvetlenül az autógyárakban foglalkoztatottak állását védi, de a beszállítóik munkahelyeit is.
Te panelközgazdász észlény.

encir 2011.08.16. 14:26:10

@Manci néni, a szomszéd: Erről beszélek, hülyegyerek.
Aki mondja másra, az mondja magára - ez egy igen időtálló igazság :-)

De mint már melítettük itt többen: NEM ERRŐL VAN SZÓ!!!

A témához kéretik érdemben hozzászólni:

"ami egyértelműen arról szól, hogy a bankok a hibás törvényeket, és erejüket kihasználva évek óta extra profitot szednek a már így is erejükön felül fizető, de még fizető adósokon, itt verik a nyálukat egyesek, hogy hihi, így jártál, miért vettél fel hitelt."

És jelen esetben lényegtelen, hogy plazmatévére vagy szükséglakásra -
kedves HGY Manci néni.

És nem is említettem a Su -zsu -suzukit (no, csakhogy kinyögte végre!)

És nincs autóm :-( nem is volt soha :-(

Zöldegér 2011.08.16. 14:27:51

@Blogopédus: A gond ott van, hogy most az is bajban van, aki nem volt hiszékeny. Vagy egy bankkal szerződést kötni már az? Gondolom, a bankok más országokban sem jótékonysági intézmények, csak nincsenek ennyire szabadjára eresztve. Ez pedig az állam felelőssége lenne, itt az egyén nem tud semmit tenni.

encir 2011.08.16. 14:30:09

"Hányan elhitték a matricás autót, hogy majd ingyen lesz a szuzuki?
"

Miért ne? Nem olcsóak a hirdetési felületek - simán hihető, hogy 20-30 e Ft-ot megérne a hirdetőnek.

Don Quixote de la Ferko 2011.08.16. 14:33:06

@Blogopédus:
Skoda, Seat, Renault, Citroen csak ami hirtelen ott van a gugliban amit küldtél.

De nem gond, mindenki azt lát, amit látni akar.

Blogopédus 2011.08.16. 14:33:20

@encir: persze, szerintem is! :D
LOL

Blogopédus 2011.08.16. 14:34:38

@luciferko: tényleg, szuzuki nincs is! :D
neked milyen autód van, amúgy? :D

stano 2011.08.16. 14:37:55

@luciferko:
Már ott elvétetted a célt, hogy én "narancsdroid" vagyok :)
Olvasd már vissza, hogy mit írtam, ha ez segítség nélkül megy. Pont arról beszélek vörösdroid, hogy Orbánék sem csinálnak a cikkben írt témával (sem) semmit, pont úgy, ahogy a Megmentőd (omg) sem.
Egyébként igen, elég lúzer az életem, hogy a megduplázott törlesztőmet is gond nélkül fizetem, sőt még egy duplázást is elviselnék. Itt az elvről van szó, de az ezek szerint meghaladja a képességeidet, sajnálom.

Don Quixote de la Ferko 2011.08.16. 14:39:50

@Blogopédus: Senki nem mondta hogy nics, csak te látod azt, hogy csak az van.

Röhögni fogsz, Ilferros SX.
8 hónapot fizettek. Ennyivel is beljebb voltam. Most is megvan, nem kellett eladnom, amikor az Ilferro bedöglött. Simán tudom fizetni, és amíg elvisz oda, ahová kell, addig nem igazán érdekelnek buta emberek előítéletei.

És ha így folytatódik ez a szuper világ, csak a befektetéseim hozamából kifizetem 5 évvel a lejárta előtt, oszt röhögök a sok lúzeren, akik 15-20 éves BMW-ket vesznek, és a fenntartásra többet költenek 1 év alatt, mint én a Suzira teljes futamidő alatt.

Ja, még egy apróság. Tele tankolom, nem úgy, mint a nagy tepsis hülyegyerekek, amikor bemennek a kúthoz, és "Ezerért" címszóval dobják oda a kulcsot a kutasnak.

Manci néni, a szomszéd 2011.08.16. 14:41:09

@Nanemá: "Hol láttál te péket autót összeszerelni?"

Drágám, Győrbe az audikat. Pékek, szakácsok stb. betanított munkások rakják össze. Voltam ott gyárlátogatáson :) Még a tesztpályályukat is láttam, kb. 200m és ezalatt gyorsulnak fel a kocsik 140-re, hogy aztán egy 180 fokos kanyart bevéve visszamenjenek. Ha nem sikerül megállni, akkor csatt a falba, gyerek kiszáll, leporolja magát és megy a zúzdába az egész roncs.

Don Quixote de la Ferko 2011.08.16. 14:41:13

@stano:
Lényegtelen, milyen színű droid vagy. Te dolgod.

Helyes. Fizesd a duplát. Én is könnyedén fizetem, de ettől függetlenül a lúzerséged még megmaradt.

Don Quixote de la Ferko 2011.08.16. 14:49:08

@Blogopédus:
Tudom.
Talán mert gondolkodni is szoktam, nem csak ész nélkül habogni, mint az jellemző az itt hőbörgőkre?

Blogopédus 2011.08.16. 14:50:35

@luciferko: szerintem az ilferrós szuzuki és a gondolkodni szoktam az elég paradox
de te tudod :)

Nanemá 2011.08.16. 14:52:42

@luciferko: "a nagy tepsis hülyegyerekek, amikor bemennek a kúthoz, és "Ezerért" címszóval dobják oda a kulcsot a kutasnak. " - Ez nagyon tetszik, szinte látom magam előtt :o)

Don Quixote de la Ferko 2011.08.16. 14:55:00

@Blogopédus:

Van még ezen kívül két autóm. Az egyik veterán. De nem gond, azt hiszel amit akarsz, te dolgod, és téged jellemez.

Don Quixote de la Ferko 2011.08.16. 14:58:17

Na pááá lúzerek.

Szidjátok tovább a világot. Nem ti vagytok semmiért felelősek, hanem mindig valaki más.

További jó őrjöngést, és csápolást a nemzetmentőnek.

stano 2011.08.16. 15:00:28

@luciferko:
Én színtelen droid vagyok. Te meg sok év tapasztalat után bután maradtál vörös droid. De igen, valóban mindegy is a színed. Nyertél.
Ja értem, mellé lőttél a közhelyes lúzer szöveggel, de attól még nem te vagy a lúzer, hanem én :) Miért is? Mert én lúzer fel bírom fogni, hogy miről szól a cikk, te meg nem, csak dobálod a közhelyeket?
Megint nyertél.

encir 2011.08.16. 15:01:16

@luciferko: Igazad van :-)

Mindig mindenért mi vagyunk a felelősek.
Pl. azért is, mert ilyen elvakult figurákkal vitába ereszkedünk.

Nanemá 2011.08.16. 15:03:46

@luciferko: Felesleges, így is elhiszem. Bár nem értem az ilyen hülyéket. Én ha megkapom a fizetést, teletankolok. Az az alapelvem, hogy akinek nincs annyi pénze, hogy havonta legalább egyszer teletankoljon, annak felesleges autót tartania, mert nem engedheti meg magának. De ha úgyis kiadom egy hónap alatt azt a tanknyi pénzt benzinre, akkor minek elaprózni?

Nanemá 2011.08.16. 16:45:32

Egy érdekesség, most találtam:
"Egyszerű bejelentéssel semmisnek nyilvánítható a devizahitel szerződés"

vasnepe.hu/cimlapon/20110816_devizahitelesek_szerzodes_semmisse_tetele#s=rss

akárki lehetek:-) 2011.08.16. 22:28:40

@Manci néni, a szomszéd:
200m-en 0-ról 140? Nekem ilyen kell!!!!!

Nanemá 2011.08.16. 22:55:08

@akárki lehetek:-): az még hagyján, de: "Ha nem sikerül megállni, akkor csatt a falba, gyerek kiszáll, leporolja magát és megy a zúzdába az egész roncs. " - Szerintem a Manci a Terminátort nézte a TV-ben, és belealudt.

Egyéves Önkéntes 2011.08.17. 07:16:39

@Nanemá: te meg valami mesébe aludhattál bele.

Nanemá 2011.08.17. 08:06:40

@EÖ: Mért gondolod? Vagy már megint nem tudsz semmi értelmeset hozzászólni?

Egyéves Önkéntes 2011.08.17. 08:10:01

@Nanemá: sose tudtam, azért nem is vittem semmire

amúgy tényleg komolyan hiszed, hogy majd semmis lesz a szerződésed??
legalább akkora naivság, mint 25 éves távon abban bízni, hogy marad a CHF-HUF arány

Nanemá 2011.08.17. 08:16:11

@EÖ: Ha nem tünt volna fel: én csak felhívtam a figyelmet egy érdekes cikkre, minden kommentár nélkül. Aki érdekel, olvassa el, és alkosson róla véleményt. Nyilván te is megtetted, bár én nem kérdeztem, mit gondolsz róla.

Egyéves Önkéntes 2011.08.17. 08:17:38

@Nanemá: ha nem tűnt volna fel én csak abban a stílusban reagáltam rá, mint te a Manciéra.

Nanemá 2011.08.17. 08:20:21

@EÖ: Bocs, nem tudtam, hogy ti együtt vagytok! :o)

Egyéves Önkéntes 2011.08.17. 08:21:51

@Nanemá: eddig én se tudtam, de szívesen tanulok tőled.

Nanemá 2011.08.17. 08:23:32

@EÖ: Ennek örülök, tehát akkor eddig sem volt hiábavaló, hogy osztottam neked az észt! :o)

Manci néni, a szomszéd 2011.08.17. 08:37:56

@akárki lehetek:-): Audi TTT vagy valami ilyesmi a típusa, ha jól emlékszem. Kis kétszemélyes lószar, de megy mint a rohadás.

akárki lehetek:-) 2011.08.17. 12:26:14

@Manci néni, a szomszéd:
A csúcs Audi tt 6,6 mp alatt gyorsul 100-ra, 100-ról 140-re még 5mp. Mekkora is aza pálya? Manci néni járt ott, vagy beszélt valakivel, akinek az unokája már hallott róla??:-))))

Manci néni, a szomszéd 2011.08.17. 13:21:10

@akárki lehetek:-): Igen, én jártam ott drága gyermekem. Szemre 200m hosszú az út és szemre 140-el mentek a kocsik.

Nem vagyok én se subler se lézertraffipax, saccra annyi.

akárki lehetek:-) 2011.08.17. 13:57:24

@Manci néni, a szomszéd:
Akkó lehet az a pálya 500m is, a sebesség meg csak kb. 100-110?

Manci néni, a szomszéd 2011.08.17. 14:11:57

@akárki lehetek:-): Annyi azért biztos nem. Mondom, nem subler a szemem, hát mennyi volt az? Mondjuk mint ide a következő lámpa. 2-300m.

Jó, lehet hogy nem mentek 140-el na! De százzal biztos.

De tulajdonképpen ezek az adatok miért is fontosak? Nem tök mindegy milyen hosszú az a rövid pálya és hogy mennyivel mennek bele a falba?

Don Quixote de la Ferko 2011.08.17. 14:30:55

@stano:
Csodás volt. Egyedül, kútfőből (jó mély és sötét, van honnan), vagy összeült a teljes pöcskör, hogy megszüljétek?

stano 2011.08.17. 15:32:37

Látom teljesen mindegy neked, akár palacsinta receptet is írhatnék, a kis torz agyadban eldöntötted, hogy rajtad kívül mindenki lúzer, te meg a géniusz, befektetési zseni, blabla. Igaz ugyan, hogy érveid nincsenek, csak pakolod egymás után a közhelyes, csak szerinted mélyen szántó szavakat, de a magad fajtától mást nem is várok.

Nanemá 2011.08.17. 15:34:53

@Manci néni, a szomszéd: "Nem tök mindegy milyen hosszú az a rövid pálya és hogy mennyivel mennek bele a falba? " - persze, hogy nem. Vagy lassan ment a falnak - és akkor esztelenség lenne utána az autót bezúzni. Vagy gyorsan ment neki - akkor viszont a sofőr sem maradt egybe, tehát aligha sétált el lazán utána. Tehát még az is lehet, hogy a történet nagyjából igaz, de:
- Nem Audi TT, hanem Trabant 2T(=zwei takt)
- Nem győri tesztpálya, hanem keceli roncsderby, stb.

Nanemá 2011.08.17. 15:41:55

@stano: Imre, hagyjad! Felesleges a vörös ördöggel leálnod vitázni. Van az a szint, ahová már nem érdemes lesűlyedni - úgyis reménytelen. Ha értené, amiről írunk, már régen leállította volna magát.

akárki lehetek:-) 2011.08.17. 15:50:27

@Manci néni, a szomszéd:
Nem úgy van az!!! Mert, ha innen nézem akkor a következő lámpa 2,76km. A sebesség meg nem több, mint 56km/h.
@Nanemá:
"- Nem Audi TT, hanem Trabant 2T(=zwei takt)
- Nem győri tesztpálya, hanem keceli roncsderby"
Ez jó!!!

Don Quixote de la Ferko 2011.08.17. 17:32:29

@stano:
Teljesen mindegy mit írsz, ha bunkó módon teszed, akkor azt kapod vissza. Ez ennyire egyszerű. Mint te.
Nem szívesen teszem de annyira ragaszkodtál, hogy lesüllyedjek a szintedre, most meg sír a szád, mert úgy viselkedek veled, ahogy érdemled.
Ez van. Relaxálj, lazíts, oszt akkor nem leszel ennyire kiosztva.

stano 2011.08.17. 18:18:49

@luciferko:
Ki vagyok osztva? Pont tőled, ráadásul "ennyire"? :))
Gondolom elégedetten hátradőltél a fotelben, hogy "na most KIOSZTOTTAM ezt a lúzert is", pedig hidd el, tudok aludni egy értelmes vitára képtelen vérszoci vergődésétől :)
Legalább nevetni tudtam rajtad most egy kicsit, köszönöm, ez is valami.

akárki lehetek:-) 2011.08.17. 18:34:28

Bréking nyúz: Svejci frank hitelesek segítséget kapnak nagyon gyorsan, ha kilátogatnak a Kőbányai út mellett található piacra.
Ócsóért árulnak svejci frankot és még áfás számlát is adnak róla!!!

Don Quixote de la Ferko 2011.08.17. 20:36:08

@stano:
Relaxálj, újkomcsi!
Amit te nevetésnek hiszel, az csak egy szűkölő vicsorgás, amit a butaságod tudata keltett benned.

Don Quixote de la Ferko 2011.08.17. 20:37:31

@akárki lehetek:-):

Elnézve az egymást fényező itteni két lúzert, ők már rohannak is.

akárki lehetek:-) 2011.08.17. 21:08:38

@luciferko:
Igazuk is van, rohanjanak, én már vettem 43%-os THM-re sokat és majd jól beviszem annak a kötsög banknak!!!

stano 2011.08.17. 21:38:03

@luciferko:
Újabb magasröptűnek gondolt, személyeskedő bölcsészduma. Van más is? Ez már unalmas.
Igaz te nem tudsz olvasni és értelmezni, hogy én így is rendesen fizetem a hitelem, nem siránkozok, hogy nem is kötöttem szerződést a bankkal, a miatt viszont igen, amiről az egész cikk szól. Nem baj, ha te ezt nem érted, pont ilyen bégető birkákra van szüksége a bankoknak, akik meg se nyikkannak, ha a bank az erejével visszaélve rajtuk szedi be az extra profitot.
Igazából remekül szórakozom rajtad, kár, hogy ostoba vagy az értelmes vitához, érvekhez, csak a személyeskedő nyálverést erőlteted.

akárki lehetek:-) 2011.08.17. 21:48:34

Holnaptól akciós a WD40 a tecsóban!!!!!!:-)

encir 2011.08.18. 13:31:55

leviathan.blog.hu/2011/08/17/ezert_is_gyurcsany_a_hibas?

itt azért legalább a témáról beszélnek
többé-kevésbé normálisan

phylloceras 2011.08.18. 13:32:03

A kizsákmányolásról csak annyit, hogy a tesóban vettem egy inget. Ára ( Szlovákia)euróban 10, forintban 2990. Ott vannak ,az árak különböző valutában a címkén.

ghck 2011.08.18. 16:08:42

@phylloceras: És ezalatt mit értesz? Mert nekem ez annyit jelent, hogy ahhoz, hogy egy gyártó és egy multi ugyanannyit keressen egy ingen, ahhoz ennyiért kell azt árulni szlovákiában ill. Mo-on. Ennek az oka pedig vagy az, hogy itt magasabbak az adók, vagy kiszámíthatatlan a pénz. Mindkettő leginkább a kormány hatásköre. Vagy szerinted ez nem azt tükrözi?

Don Quixote de la Ferko 2011.08.18. 18:18:50

@stano:
Korrekt válasz, magasröptű buta képzeleteid újabb bizonyítéka.
Nem vagyok bölcsész, de annak hiszel, aminek akarsz, okosabb nem leszel tőle, engem meg mulattat.

Említettem már, relaxálj, akkor talán kihevered azt, hogy a bunkó, tahó megszólításra adott, értelmi szintednek megfelelő válasz ennyire kiborított. Engem nem zavar a buta ámokfutásod, mint említettem, mulattat, csak így tovább, égesd még magad.
süti beállítások módosítása