Tékozló Homár

Tömeges lopás a Palatinuson (frissítve)

2011.08.25. 14:15 | jackyll | komment

Andráséknak sikerült elcsípniük a nyár egyik utolsó legmelegebb napját, amit nyilván a strandtolvajok sem hagytak ki. A Palatinusban egy sor öltözőszekrényt kipucoltak tegnap, de egyéb helyeken sem tétlenkedtek. A ruhák és az iratok végül meglettek, de a strand személyzete legalább fél órán át blokkolta a jegyzőkönyv felvételét és a bankkártyák/telefonok letiltását:

UPDATE 08/26: A strand vezetősége némileg árnyalt a képen, illetve elnézést kért és kárpótlásjegyeket ajánlott fel.

Még most, hogy tart a kánikula, úgy véltem, jeleznem kell a strandfürdőzésre indíttatást érző olvasóknak, hogy melyik az a hely, ahova semmiképpen se menjenek. Tegnap késő délután két barátommal kimentünk a Palatinus strandra, a Margitszigetre. A ruhákat és a nálunk lévő egyéb tárgyakat - pénztárcát, telefont, karórát, stb. - egy csomagban az öltözőszekrénybe tettük. A szekrényt a Palatinusban csak a személyzet nyithatja-zárhatja, miután a látogató megad egy tetszőleges számokból álló jeligét. Megadtuk, bezárattuk. Később többször visszanéztünk ezért-azért a szekrénybe, de mindig megvártuk, amíg a kabinos visszazárja.

Estefelé aztán, mikor menni készültünk, gyanúsan nagy hangoskodás fogadott minket az öltözőben. A mellettünk lévő sorban egy társaság panaszkodott a kabinosnak arra, hogy üresen találták a szekrényüket. Rögtön megnéztem a miénket: az is nyitva és üresen állt, ha leszámítjuk az egyikünk cipőjét, amit, ki tudja mi okból, ottfelejtettek. A legfurcsább volt, hogy a szekrényen feszegetés nyoma nem látszott, tehát úgy tűnt, hogy a szekrényt bizony kinyitották.

A totális és azonnali agyleolvadás átélése után leszaladtunk a fürdő "iroda" nevet viselő helyiségébe, ahol egy barátságtalan úriember fogadott minket. Láthatólag senki nem igazán akart az ügyünkkel foglalkozni, pedig nem mi voltunk az egyetlenek, akik ott álltak megfürödve - stílszerűen - egy szál fürdőruhában, kétségbeesve. Az úriember kb. 2-3 perc teljes tétlenkedés után kiparancsolt minket az irodából, kijelentve, hogy "majd foglalkoznak" az esettel. Kértük, hogy legalább hadd telefonáljunk oda a szolgáltatónknak, vagy a bankunknak a telefonkártyák és a bankkártyák letiltása végett, de erre abszolút nem voltak nyitottak, még csak annyit sem mondtak, hogy kihívják a rendőrséget.

A károsultak között egyébként egy külföldi hölgyet is láttunk, aki érthető módon egyáltalán nem értette, hogy mi történt; gyanítom, olyan országból jött, ahol a szolgáltatás szó nem az ügyfelek lehúzását jelenti. Azt, hogy mit kéne jelentenie, emelt hangon, de teljesen korrekt módon értésére adtam az irodában tartózkodó úriembernek, aki erre azon kívül semmit nem reagált, mint amit korábban is mondott (ti. hogy menjünk ki az irodából).

Mikor jó 20-25 perc elteltével egy másik alkalmazottnak köszönhetően végre kitölthettünk egy jegyzőkönyvet, valaki megtalálta a nevezett táskát valahol a strand előtt, így konstatálhattuk, hogy legalább az irataink és a ruháink megvannak, ha minden más el is tűnt. Közben jöttek sorban a további károsultak is. Olyat is hallottunk fél füllel - nem tudom, hogy igaz-e - hogy valakinek a kocsikulcsát, majd a kocsiját lopták el.

Az estét a Teve utcában töltöttük, ahol meglepve láttuk, hogy a panaszbejelentő ablak előtt kisebb sor áll: az előttünk állók kivétel nélkül valamelyik budapesti strandról jöttek.

A lopások - sajnos - megesnek, de ami a Palatinusban nagyon felháborított, az a biztonsági intézkedések, ill. az erre való törekvés teljes hiánya, és a baj megtörténtekor az ügyfélközpontúság semmibevétele. Az különösen fájt, hogy egy külföldi társaság ismét rossz élményeket fog magával vinni Budapestről. Ezért senkinek nem javaslom, akármilyen kánikula is van, hogy a Palatinus strandot válassza.

Üdvözlettel,
András

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

seahawks 2011.08.26. 09:11:46

a rablók összejátszottak a személyzettel és vagy a főnökséggel a palatinusban.

oplenti 2011.08.26. 09:17:32

@igazságos: de miért nekem kellene mindenféle csórónaklátszomnelopjatoktőlem trükköket kitalálnom azért, hogy gondtalanul szórakozhassak? igenis b*ssza meg a cég, aki elkéri tőlem a pénzt, és hagyja, hogy megfosszanak az értékeimtől!!!

gro.cric0N 2011.08.26. 09:39:29

Palatinus.... ugyan kérem, az egy vicc
Már akkor meglopnak, amikor bemégy. Mekkora belépő és mi van érte? Nevetséges. És bent, milyen árak.... te jó ég.... mint valami nyugati minőségi éjjeli bár... közben egy szutyok szocreál hely

Montezuma 2011.08.26. 09:48:35

Nem csak a pesti strandokon lopnak... Kiskunmajsai termálfürdőben a törölközőmet lopták el. Bár nem tudom ki lehet az a féleszű idióta aki ellop egy törölközőt... Mindenesetre remélem, hogy a torkán akad.

Amúgy meg a tuti védelem:

www.demotivalo.net/view/27611/strandtorolkozo

Grg76 2011.08.26. 09:57:49

@Peti817172M: A Lukácsban is proxy órás rendszer van már. Igaz mivel az inkább gyógyfürdő oda nem jár mindenféle élőlény...

poluri 2011.08.26. 09:59:52

@goldblum: remélem ezzel nem igazolást keresel, vagy felmentést adsz a kutyásoknak? Fürdessék őket otthon a kádjukban, azt le lehet fertőtleníteni utána. Ha pedig vízbedobálósat akarnak játszani velük, akkor arra ott a Duna, abban senki emberfia sem fürdik Budapest térségében.

goldblum 2011.08.26. 10:05:03

@poluri: Nem, hanem azt mondom, hogy 100x inkább a kutyákkal fürdök, mint az emberekkel. Gondolj már bele egyszer. Nyilván nem a láncravert, éheztetett, bolhás, szerencsétlen bűnbak-kutyákkal mennek a tavakba pl. De ez is amolyan hungarikum, boldogabb országokban nem okoz ez ekkora gondot. Sőt.

poluri 2011.08.26. 10:13:07

@goldblum: remek ötletet adtál, amúgy is valami új bizniszben gondolkodtam. Nyitok egy fürdőt, ahol egy medencébe egyszerre csak egy ember, de több kutya mehet be. Az egykutyás fürdő 1000, a kétkutyás 2000 és így tovább. Ebből 200 Ft a jutalék az állatok gazdáinak. Szerinted vehetek fel hozzá munkahelyteremtő állami támogatást?

bldo 2011.08.26. 10:20:11

@Rosszindulatú Vászka: Ez a '80-as években egyszer velem is megtörtént. Pompásan mulattam, valóban.

metalheart · http://rocknmetal.blog.hu/ 2011.08.26. 10:34:58

Palára csak az, aki lopatni, szopatni akarja magát.

Májkül Szkatt 2011.08.26. 10:36:51

Csak a prolik járnak strandra! Aki fürödni akar, az menjen valamelyik tengerpartra, pl. a Riviérára.

goldblum 2011.08.26. 10:41:36

@poluri: nagyonis! Mellesleg ajánlom figyelmedbe a yout.-on rákeresni a "pooch plunge"kifejezésre.

juhaszvik 2011.08.26. 10:44:25

ez már az a bizonyos poszt? a tudjuk mi poszt? a poszt, amiről nem beszélünk?

vernarancs 2011.08.26. 10:47:03

A kabinost meg kell lincselni.

myname 2011.08.26. 10:52:10

Szerdán kettő körül kint a pénztárnál a sorban volt verekedés is :) Jöttek a rendőrök szép számmal, kb 15-en, 5-6 kocsival :)
Kár volt elmenniük, maradhattak vna estig is :))
Ha nem engedne telefonálni az irodás, megkértem vna egy épp távozót, akinek megvan mindene, h tőle hívjam a rendőrséget. De nem kódot kell megadni, hanem a szekrényed számát, és ami nálad van biléta, azzal igazolod, h az a tied. De ha a kabinostól lopták el a kulcsokat, és azzal nyitották ki, az is érdekes, hiszen ő, ők ott vannak egész nap, látniuk kellett vna...
Ill ha benne vtak, akkor bénák, hiszen ehhez nem kell sok ész, h kiderüljön :)
Még jó h a tömeg miatt nem mentem inkább be szerdán! :)

Egyéves Önkéntes 2011.08.26. 11:05:16

@Zuzus: most hogy ide írtad, már még többen tudják.
fő a biztonság!
LOL

Rock me Amadeus 2011.08.26. 11:05:25

Ezért vettem én felfújható medencét otthonra. Már kétszer megloptak strandon.

Egyéves Önkéntes 2011.08.26. 11:08:34

@Lacusru: akkor majd a kocsiból lopják ki! :)

Reap that ass (törölt) 2011.08.26. 11:09:19

Szép,de mit várunk, agyonajnározzuk a rómaiakat, mert nélkülünk éhen halnának.
Javallom, h pestmegyei strandokat vegyen igénybe aki akar.Pl:Dunaharszti vagy Bugyi, nem vész az ára, tiszta igényes és az utóbbin csúszdától kezdve minden Istenharagja van, árnyékos parkoló etc...

Miután tele lett a búrám, h a legmelegebb napokon nem jutok el vízpartra lett egy saját feszített víztükrösünk...minden forintot megért, pláne, h a kutyák is bejöhetnek velünk, a sok hülye miatt strandra nem lehet őket vinni...nem baj, lehet szívni egész nap a kutya/macska/ember szar+hányás és pissanat lágy "küvéjét" szállító mediterrán légáramlatot BP-n...

Lopás - 1 tettem érés, kisujj levágás
2 tetten érés, középső ujj
levágás
3 tettenérés AKASZTÁS!

Egyéves Önkéntes 2011.08.26. 11:14:46

Egyszerűen is megoldható hogy ne legyen nálad semmi érték, kocsival mész, a kocsiban átöltözöl és csak annyi pénzt viszel, ami pont kifutja a jegy árát. Persze hová teszem a kocsikulcsot, kérdezitek ti. Nyilván a kocsival hazamegyek, bezárom a garázsba és így már a kocsikulcsra sincs szükségem csak pontosan a buszjegy és a strandbelépő árára. Na de hová teszem a lakáskulcsot kérdezitek ti? Nyilván a kocsiba teszem. Kész passz ennyi.
Semmire nem kell vigyázni.

MajorRoboz 2011.08.26. 11:17:13

Ez vajon az érintett vezetőségekhez eljut?
Miért nem képesek nyilatkozatban reagálni ezekre?

bldo 2011.08.26. 11:24:14

Melyik egyébként az a *budapesti*, tömegközlekedéssel viszonylag egyszerűen megközelíthető strand, ahova érdemes menni?

Manyecska 2011.08.26. 11:24:45

Valószín azért kértek jeligét mert akkora már elfogyott a biléta, /ilyenkor szokás, most kérdeztem meg egy 20 éve fürdőben dolgozót/..na most ha valaki ott áll mögötte és hallja simán elviheti utána a cuccot, véleményem szerint. Innentől kezdve már bármi lehet:(( Javaslom az értékmegőrzőt!:(

2011.08.26. 11:24:53

@poluri:
A kutya segge úgy van kitalálva, hogy nem kell törölni mégsem büdös, próbáld ki a tiéddel az milyen utána

ave 2011.08.26. 11:28:44

En videki parasztkent csak lestem ezen a "kabinos" dolgon, amikor eloszor szembesultem vele.

Mekkora marhasag mar ezt a rendszert meg fenntartani a 21. szazadban??? 1954-ben biztos nem volt jobb megoldas, de most?

Egyéves Önkéntes 2011.08.26. 11:29:31

@astarta: ha majd a vesédet kanyarítják ki, mert az lesz a menő a feketepiacon, akkor majd azt kérdezed minek visz az ember vesét a piacra?
WTF?
alkalmazkodjon mindenki a bűnöző hordákhoz?
fasza világ lesz itt hamarosan, ha így zajlanak a dolgok továbbra is.

Manyecska 2011.08.26. 11:29:58

@ave: van chip-es rendszer is, mostanában kezdik bevezetni néhol!:)

Manyecska 2011.08.26. 11:32:31

@blackdogone: Római. De messze van. Tegnap és ma este is ott voltam/leszek:) Nem túl nagy strand de szép! Ne gyertek mert sokan leszünk:)))../kék bikiniben fogok integetni:)/

dan72 2011.08.26. 11:35:58

@zanzibear: Ami a jeligét illeti, ha én lennék a tolvaj, a négyszámjegyű jeligéket rögtön kiprobálnám az adott szekrényben talált bankkártyákkal. Hátha...

A Spanyol Inkvizíció 2011.08.26. 11:36:18

@É2I: a szomszédunkba költözött a városi volt rendőrkapitány, azt mondta, hogy gondolkozzak el azon, hogy külföldre költözök a családdal, mert itt pár éven belül megesznek bennünket a tudjukkik.
És sajnos neki elhiszem ezt, ő nem fotelbölcsész.

bőrmók 2011.08.26. 11:41:14

Föl kell mászni egy fára, és odaakasztani a cuccot. Aki meg ezt megalázónak érzi, az ne strandoljon :)

Manyecska 2011.08.26. 11:43:38

@hagyma: hát ja..! Én bebeszéltem magamnak hogy azért zavaros este a víz mert naptejes.. :)

bőrmók 2011.08.26. 11:45:51

@Manyecska: én régen csak simán felakasztottam egy faágra, működött is, de már nem lehet tudni, biztosra kell menni :)

A Spanyol Inkvizíció 2011.08.26. 11:47:24

@goldblum: ja tényleg. Ausztriában seggbe tolnak téged is meg a kutyádat is, ha beviszed olyan vízbe, ahol emberek vannak.
Előbb a többi fürdőző, utána a rendőr.
megjegyzem, teljesen jogosan.

bőrmók 2011.08.26. 11:48:26

@Assreaper: mondjuk én még mindig inkább a "rómaiakkal" fürdök együtt, mint a kutyáddal..

vernarancs 2011.08.26. 11:49:27

@Takony_fősámán: nem a cuccot hanem a kabinost meg rabolot kell oda folakasztani!

Egyéves Önkéntes 2011.08.26. 11:49:53

A múltkor amíg kinn fürödtem a kerti felfújható medencében, odabenn a feleségem meglopott.

SBSB 2011.08.26. 11:52:37

@A Spanyol Inkvizíció:
Én abban bízom, hogy lesz egy határ, amikor elkezdik őket ütni. Nem a nép, nem önjelölt rambók, hanem a hivatalos szervek. Sajnos már nagyon a vég kezdete előtt lesz. Lehet, hogy naiv vagyok. Már nem emlékszem, hogy ki volt, de a közelmúltban egy (volt?) rendőr fejes ezt nyilatkozta: ha kitör a gyalázat, nem fogják őket védeni, a fegyveres szervek irtani fogják őket. Persze, lehet, hogy csak egy édes álomban láttam ezt...

OFF: Tudom, jókor veszem észre, de jéé, van helyesírás ellenőrző a komment ablakban! Ehhez képest nem értem a sok hülyét. A piros hullámos vonal azt jelzi, hogy valami nem jó. Na mondjuk, ha fogalma nincs, hogy mi nem jó, akkor tök mindegy.

bőrmók 2011.08.26. 11:55:00

@vernarancs: nem egyszerűbb nem elmenni a palatinusra? Ott mindig is loptak.

Manyecska 2011.08.26. 11:58:06

@Takony_fősámán: apám a lábujjára kötözte a bilétát mondván onnan csak nem lopják már el:))))..két éve hunyt el szegény,.. de milyen sokat jártunk gyerekkoromban a Palára, szemben laktunk../régen, izé. Na jó nem olyan régen azért!/ Jó hogy kikerült ez a poszt mert 25 éve nem jártam már ott de valahogy már nem is olyan nagyon fontos!:))

prestig 2011.08.26. 12:08:18

Nem olvastam végig a hozzászólásokat, így nem tudom, volt-e már szó róla: ki van találva ( és a Szállodaszövetségnek, ahová a strandok is tartoznak) és be van mutatva egy eszköz, aminek a neve: mobilsafe. A lényege:a fürdőzők közé van beállítva egy olyan 96, két kulccsal működő értékmegőrző, amiben el tudja mindenki helyezni azokat az értékeit(kocsikulcs, pénztárca, iratok, fényképezőgép,stb)amit ugyan el kell vinnie a strandra, de jó volna, ha nem lopnák el. Az eszköz élőben működik a mezőkövesdi Zsóry, az abádszalóki és a balatonlellei szabadstrandokon, valamint Cipruson. Sajnos, a strandvezetők nagy részének hozzáállása hagy némi kivetnivalót..... Egyébként keresünk rá üzleti partnereket:deesce@gmail.com

Manyecska 2011.08.26. 12:08:30

Az volt már hogy strandra csak gyalog vagy az Aldiból..?:)

poluri 2011.08.26. 12:14:33

@EÖ: a Palatinuson viszont még a dolmányos varjak is lopnak. Képesek a vékonyabb műanyag zacskókat feltépni és kienni belőle a szendvicset. Sőt a múltkor egy mókus is gyanúsan vizsgálgatta a cuccainkat. Mennyivel izgalmasabb mint otthon! Lehet találgatni, Columbo hadnagyot játszani, hogy ki lehetett a tettes:-)

Manyecska 2011.08.26. 12:15:38

@prestig: árukiadó automatákat gyártunk! /pl.gyógyszer/..Abból biztos hogy ki is jön amit beletesznek:) Megnézem a honlapot!

poluri 2011.08.26. 12:15:43

@EÖ: a Palatinuson még a dolmányos varjak is lopnak. Képesek a vékonyabb műanyag zacskókat feltépni és kienni belőle a szendvicset. Sőt a múltkor egy mókus is gyanúsan vizsgálgatta a cuccainkat. Mennyivel izgalmasabb mint otthon, lehet találgatni, Columbo hadnagyot játszani, hogy ki lehetett a tettes:-)

This_is_Sparta (törölt) 2011.08.26. 12:15:56

Egyszerű! Nem kell elmenni az ilyen tróger, tolvaj bandával működő helyekre. Mert ugye azt nem gondolja senki, hogy a kabinos nem volt benne vastagon és az üzemeltető "intézkedését" hallva, még az sem kizárt, hogy nem vezetnek még feljebb a szálak!

De bocsánat, mit is beszélek!? Valószínűleg napszúrást kaphattam...!

bőrmók 2011.08.26. 12:16:12

@Manyecska: én apám a fürdőgatya madzagjára kötötte, és bele a gatyába :)

GRX 2011.08.26. 12:17:42

Aki Pesten strandra jár, sikeres ember nem lehet. Egyszer voltam a Paskálon, soha többet. Inkább lezuhanyozok félóránként, ha negyven fok van.

drover(fanyul társa) 2011.08.26. 12:18:36

Az ominózus napon és előtte tele volt a pala kerítésbérletes cigósuttyókkal. A napozók üdítőit egyszerűen felkapkodták, stb. Szóltunk a személyzetnek de le sem szarták. Féltek tőlük mint kiderült, hogy a meló után elverik őket.

Hajdú Peter 2011.08.26. 12:33:09

Ez nagyon durva, hogy egy ilyen frekventalt helyen levo strandon, cigany bandak terrorizaljak az embereket.
Az biztos, en akkor megyek a palatinusra, ha majd 20 mm-es nehez geppuskaval is engedik a belepest.

Stupido_Girl 2011.08.26. 12:36:56

Eddig ahányszor voltam, mindig csak 1 kabinos volt, és perceket kell rá várni, mire oda tud jönni. Addig másik blokkban van, nem láthatja mi történik a többiben. Ha éppen nem kell nyitni-zárni, akkor sem látja be az összes blokkot. Egy gyakorlott tolvajnak nem hinném, hogy kihívást jelentene a szekrények kinyitása.
Nem értem, miért nem lehet bekamerázni az öltözőt. Amúgy a strand rendszeres látogatója vagyok, de a legnagyobb atrocitás az volt, hogy valaki rám öntött egy pohár sört. Holnap is menni fogok, de asszem az értékmegörzőbe rakom ami odavaló.
Lakáskulcs + lakcímkártya, mire hazaér a delikvens, kirabolják a lakását :)

poluri 2011.08.26. 12:40:14

@GRX: akinek a gyerekei szeretnek csúszdázni, annak túl sok választása nem lehet. Az úgynevezett sikeres emberek valóban nem viszik strandra a gyerekeiket, de máshová sem, mert nem szánnak sok időt rájuk.

kida 2011.08.26. 12:47:45

sose kívánkoztam a Palatinusra... mondjuk én Csillaghegyen lakom :) szóval szar lehet az ilyan szitu, de az biztos, hogy ha rá nem is borítom az asztalt az "úriemberre", artikulátlan üvöltözés lett volna amíg nem kezd el intézkedni

Doktor Kotász 2011.08.26. 12:50:21

Egyértelműen a személyzet a tolvaj.
A strand üzemeltetőjének küldetnék egy kártérítési igényről szóló levelet közjegyzőstül. Ha nem reagál rá, akkor bíróságra beadvány, majd végrehajtás kérése.

Manyecska 2011.08.26. 12:51:09

@poluri: :) Nálunk én szeretek csúzdázni, mondjuk:)) Hétvégén viszont nincs az a pénz hogy kimenjek:)

GRX 2011.08.26. 12:52:05

@poluri: Már leírták a megoldást pár poszttal feljebb erre az esetre is: bármelyik gárdonyi-agárdi-velencefürdői strand, klórnélküli víz, csúszda, móka-kacagás, viszonylag normális publikum és alacsonyabb rétinéger-koncentráció. Költségeket tekintve sem hinném, hogy sokkal drágábban jönne ki, még a vonatjeggyel együtt sem. Igaz, hogy nem a négyeshatos visz ki, de a Déliből 45 perc alatt elérhető, ha csúszdázni akar a purgyé, ennyit kibír :-)
A sikeresek porontyai meg az otthoni kert medencéjében lubickolnak oszt rögtön is felejtik, hogy a papa vagy a bébisintér ül mellettük, de ennek mélyebb szociálpszichológiai elemzése itt nem téma szvsz :-)

Aztek68 2011.08.26. 12:59:07

@putyesz33:
Ha csak a fele igaz ezeknek (és mért ne lenne?), már akkor se megyek oda.

Amúgy ha diáksrác volt az öltözőnél, nem csodálkoznék, ha a gyerek semmiről se tudna, és csak kihasználta volna valami senior okostojás, aki ismeri a tutit, a dörgést, meg a titkos pótkulcsot. A diáksrác elviszi a balhét, és egy életre megtanulja a leckét, de sajna lehet, hogy tönkre is tették vele.

Strandot amúgy perelném, mint állat.

protoplanetáris korong 2011.08.26. 12:59:07

Ugyan már, kamu az egész történet. Szekrényeket kifosztó banda, bunkó, nemtörődöm alkalmazott, csalódott külföldi vendég stb.
Várjunk csak, mégsem, ez TIPIKUSAN magyar történet, nincs ebben semmi különös.

poluri 2011.08.26. 12:59:49

@Manyecska: Budapesten hétvége csak májusban jöhet számításba, főszezonban hétvégén utazás Aligára, vagy a Velencei tóra, ahogyan GRX is javasolta. Viszont ahová ott járni szoktunk, nincs csúszda. Aligán volt egy drótkötél lecsúszó, de miután valaki nadrágszíjjal próbálkozott, bezárták.

Piócás ember 2011.08.26. 13:04:02

Egész nyáron ment a rinya, a rossz időjárás miatt nincs látogató, mikor meg van, azokkal jól kibaszunk. Köszi. A felelősöket (értsd igazgatók, rendészek, kabinosok, tökömtuggya ki még) azonnal felfüggeszteni, kirúgni, a kárt rájuk verni.

m_and_m 2011.08.26. 13:04:03

@poluri: Szerinted minden strandra járó ember fertőtleníti magát mielőtt vízbe megy. Ugyanannyi kórokozó van jó néhányukon, mint a kutyákon. Pl: egy kis gomba innen-onnan, valamelyik testnyílás környékéről. (egyszer voltam a gunarasi gyógymedencébe, másnap már Canestennel kellett kenegetnem magam - pedig kutya nem volt a medencében)

Láttál már kutyát a vízbe piszkítani? Mert én embert igen és találkoztam szép nagy 'barnamackóval' délegyházán, ami a víz tetején lebegett. A gyerekek meg rendszeresen belehugyoznak, ezt mindenki tudja.

És ha már itt vagyunk. Pl. a Balatonba se szabad bevinni kutyát. Hogy miért? Senki se tudja. A kacsa, a hattyú és az összes többi állat évezredek óta ott él, oda jár inni (nem beszélve halakról, aki nem átallanak beledögleni a tóba).

Kicsit rossz a felfogás, hogy a kutyától kapod el a nyavalyákat a vízből.
Már csak a számuk miatt sem így van. Egy bányatóba egy átlagos hétvégi napon fürdik 2000 ember, míg ha szabadon lehetne bevinni a kutyát, akkor talán max. 10 úszkálna egy kicsit. Ráadásul egyik embernek sem kérik az oltási bizonyítványát, meg egyiktől se vesznek kenetet. Míg az a kutya, amelyiket a gazdája kiviszi a strandra elég nagy valószínűséggel rendszeresen kapja az oltásokat, rendszeresen orvosi ellenőrzéseken vesz részt amellett, hogy ápolt környezetben van. A kóbor kutyák meg nem szokták olvasgatni a tiltó táblákat és akkor mennek a vízbe, amikor akarnak.

Edigej 2011.08.26. 13:18:06

Kedves Hozzászólók!
Én vagyok a postban lévő levelet író András. Örülök, hogy ennyi hozzászólás született. Úgy tűnik, sokan az írjátok, hogy a strand csak azért teheti meg, hogy elsumákolja az ilyen lopásokat, mert a károsultak nem lépnek fel egységesen. Hát lépjünk fel akkor együtt! Én egészen addig fogom levelekkel bombázni a budapesti fürdők üzemeltetőjét, ameddig érdemben nem foglalkoznak a problémával, és örülnék neki, ha emögé folyamatosan egyre több embert tudnék állítani, pl. egy Facebook-csoport formájában. Vélemény?

Murderface 2011.08.26. 13:19:43

@Minerva12: "Szereljenek fel egy rohadt kamerát, ami rögzíti a látottakat."

@Stupido_Girl: "Nem értem, miért nem lehet bekamerázni az öltözőt."

Ne legyetek gyagyák, minek szereljenek fel olyat, hogy saját magukat buktassák le? :D
Ilyen tömeges kirámolást tanúk, bizonyítékok nélkül nyitvatartási időben külsősök nem tudnak véghez vinni (vagy ha meg van hozzá a szervezettségük, akkor nem a Palatinussal próbálkoznak, hanem teszemazt az MNB páncéltermével). Szerintem 99.9%, hogy legalább egy alkalmazott benne van a buliban.

poluri 2011.08.26. 13:28:13

@m_and_m: a természetes vizek jellemzője, hogy természetes biológiai hatások érik. A falkaszámra odahordott kutyák a természetes szintet messze meghaladó terhelést jelentenek. Nem véletlenül tiltott mind a kutyák, mind az emberek számára a bányatavakban a fürdés. A többségüknek lassú az öntisztulása és biológiailag veszélyesen szennyeződnek mind a túl nagy humán, mind a túl nagy kutya terheléstől. Ahogyan írtam, bányatavakban csak nyár elején, hideg vízben kockázatmentes fürödni mikrobiológiai szempontból, amíg a terhelés el nem éri a kritikus szintet. Ha a terhelés kisebb volna, például nem vinnének oda kutyákat, és az emberek is betartanák az egészségügyi szabályokat, akkor bányatavak vizének fürdésre alkalmassága kitarthatna akár nyár közepéig is.

Piócás ember 2011.08.26. 13:33:26

rothaggyakmeghaértem
a levél szekrényfeltörésekről született, miért kell belekeverni a témába a kutyák fürdetését?

mandarinkisasszony 2011.08.26. 13:39:06

A Sziget alatt ugyanígy fosztották végig a szekusok az értékmegőrzőket.
Vagy nem szabad kimenni a Palatinusra, vagy kimehetsz, de ne vigyél magaddal semmilyen értéket.
Amúgy hatalmas tarolás lehet az ottani kulcsosoknak, hogy kinyitják a szekrényt, te bemondod a belső ajtóra felírt számot, ő azt hazudja, hogy nem jó, nem stimmel, akármennyire is az van odaírva, visszacsukja, és már övé is a cucc. LOL! Persze csak vicc... De tényleg, nem mennék ilyen helyre, ahol ilyen kőkori módszerekkel intézik az értékmegőrzést!

poluri 2011.08.26. 13:42:02

@Piócás ember: ha nincs kedved végigolvasni a hozzászólásokat, akkor egy gyors útmutató, hogyan jutottunk el a kutyákig: palatinus látogató közönség elemzése - higiéniás összefüggések - összehasonlítás fürdési lehetőségek között Budapest térségében - bányatavak és azok kockázatai - kutyafürdetés hatása bányatavakban

Viktus 2011.08.26. 13:49:19

Na a megoldás rögtön ott állt az emberek előtt a kabinos srácot körbefogni elvinni medencéhez, és addig ki-be lógatni a lábánál fogva a vízbe amíg nem csacsogja el hova is lettek a cuccok.

Viktus 2011.08.26. 13:57:32

@Lacusru:

Na igen ... ramadan mellett fél öt után ráadásul fél áron lehet bemenni. Kultúrált karkötős szekrények stb.

ergerberger 2011.08.26. 14:06:05

@Manyecska: "apám a lábujjára kötözte a bilétát mondván onnan csak nem lopják már el:))))..két éve hunyt el szegény"

Milyen praktikus, akkor csak le kellett cserélni a bilétát egy lábcédulára.

tede 2011.08.26. 14:18:52

@Edigej: üdvözöllek Magyarországon. Méghogy valaki foglalkozzon egy lopással? Nálunk pár éve az összes épülő házat feltörték a környéken, egyiket a másik után nagyjából 2 hét leforgás alatt.
A nyomozás még el sem kezdődött az első esetben, amikor a betörők már a sokadik házat pakolták ki. Nem egy táskát meg pár iratot vittek el, hanem cirkót, le nem rakott parkettákat, radiátorokat, szanitereket, ami csak mozdítható volt.
A kiérkező szervek még arra sem voltak hajlandóak hogy a zsíros olajos ujjlenyomatot levegyék csak pár kattintás a fényképezőgéppel meg némi papírmunka aztán viszlát.
Egy idő múlva, már nem emlékszem mikor, de olyan 2,5-3 hónap lehetett, be kellett menjek és aláírni a bravúros nyomozás eredményét, hogy a tettes ismeretlen.
Másnap ugyanígy járt a szomszéd utcában épülő ház, aztán jött a többi, de természetesen nem állt össze senkinek, hogy itt egy szervezett banda szépen végigrabolta nagy nyugisan a környék összes épülő házát. Mi már csak későn szereztünk egymásról tudomást, különben megszerveztük volna az őrizetet, én biztosan.

Mégis mit vársz egy öltözői szekrény feltörése esetében?

Edigej 2011.08.26. 14:20:47

@tede: Röviden? Változást. Ami máshogy nem megy, csak ha kényszerítjük erre az illetékeseket. Ez esetben a fürdő üzemeltetőjét.
A te esetedben pedig a rendőrségre kell nyomást helyezni.

tomimann 2011.08.26. 14:21:49

@m_and_m: Egyetértek! Innen már csak néhány lépés, hogy írtsuk ki a kutyákat a macskáka, a parlagfüvet valamint az egyész bolygót mert ők okozzák az allergiát..

tede 2011.08.26. 14:24:37

@Edigej: értem, csak szkeptikus vagyok
túl sok ráfordított energia kéne, hogy ezeket a tehetetlenségtől vergődő szervezetek bármiről is meggyőzni

Edigej 2011.08.26. 14:28:33

@tede: Tudom, hogy sok energiát jelent, ezért kellene közösen fellépni.

Aki perelni szeretne:

471. § (1) A fürdők, kávéházak, éttermek, színházak és hasonló vállalatok, továbbá a ruhatárat üzemben tartók felelősségére a szálloda felelősségének szabályait a következő eltérésekkel kell alkalmazni:

a) a vállalat felelőssége csak az olyan dolgokra terjed ki, amelyeket a látogatók a vállalat helyiségeibe rendszerint magukkal szoktak vinni;

b) ha megfelelő hely áll a látogatók rendelkezésére dolgaik megőrzése céljából, a vállalat csak az itt elhelyezett dolgokban esett kárért tartozik felelősséggel.

(2) A felelősség e korlátozásai figyelmen kívül maradnak, ha a látogató bizonyítja, hogy a vállalat nem úgy járt el, ahogy az az adott helyzetben általában elvárható.

tomimann 2011.08.26. 14:30:13

@Edigej: Sajnos hazánkban nem érdeke a rendőrségnek ilyen ügyekkel bajlódni, túl sok papírmunka, kevés elismerés.

Poptaritop 2011.08.26. 14:41:31

@Stupido_Girl: "Nem értem, miért nem lehet bekamerázni az öltözőt."
Persze, hogy az őrök a felvételről nézegessék csúnyádat vagy a himbilimbid vagy amid van? hehehe ;)

Jemi 2011.08.26. 14:50:24

a palán az egész rendszer kritikán aluli, egy ekkora strandnak már rég nem így kéne müködnie..

Viktus 2011.08.26. 15:18:23

@drRoot:

Felétek a cuccok tárolására szolgáló szekrény előtt öltöznek a népek ? az is elég egyedi népszokás. Öltöző kabinok nem is foglalnak helyet?

Stupido_Girl 2011.08.26. 15:25:00

@drRoot: Erre nem gondoltam :), de mindent meg lehet oldani, pl. néhány öltözővel. A legtöbben úgyis úgy mennek, hogy rajtuk a fürdőruha.

m_and_m 2011.08.26. 15:28:11

@poluri: Mert falkaszám mennek kutyák? Ugyan már!
Nézz már körül! A lakásom mellett van egy kijelölt kutyafuttató. Oda járnak a város (vidéki nagyváros) nagy részéről kutyás sétáltatni. Falkaszám? Hát van, hogy 10-15 kutya is van ott. A város főterén, ahova meg az emberek mennek sétálni rendszeresen 1-200 ember van.
Ha engednék a kutyákat, hogy fürödjenek, akkor is jó ha lenne egy normálméretű balatoni strandon vagy 5 kutya, a 2-3000 emberre. Akkor ki terheli jobban a tavat?
Kutya? Nem szarik bele, nem pisil bele.
Ember? belepisil (némelyik beleszarik - bizony sajnos így van), belemossa a naptejet, napolajat, beleönti a megmelegedett sört, beledobja a kajamaradékot, nylonzacskót, pillepalackot, stb., stb.

Jobb ha úgy gondoljuk, mi megyünk vendégségbe a tóhoz, és nem nekünk kéne megszabni, hogy hogy is menjenek azok a dolgok, amik már előttünk is teljesen jól mentek!

m_and_m 2011.08.26. 15:30:06

@Piócás ember: Úgy, ahogy gyorsan eljutunk a cigányozáshoz, a zsidózáshoz, a maszopozáshoz és az orbánozháshoz.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2011.08.26. 15:50:40

@blackdogone: Tömegközlekedéssel minden strand egyszerűen megközelíthető. Hogy hova érdemes menni, az már jó kérdés.

Palánál ott a 26-os
Rómainál a HÉV és a 34,106,134
Csillaghegynél a HÉV és a 160-as
Pünkösdfürdőnél a 34,134
Csepelinél a 71-es
Paskálnál a 77,82 trolik és a 3,62 villamos.
Dagálynál az 1-es vili és a 133-as busz.

Manyecska 2011.08.26. 16:08:18

@ergerberger: ..hülye. Már ezt is irigyled a szegény nyomorult magyartól?? :)

ki vagy te 2011.08.26. 17:05:45

@Edigej: Nézd meg a következő weboldalt: mobilsafe.eu lehet ez a megoldás?

Egyszarvu 2011.08.26. 20:59:06

Mi is aznap voltunk, meg ma is, és minden remek volt :)

Mint kiderült, nem minden úgy volt, ahogy a levél írója állítja, nem kell mindig mindent elhinni a hirtelen haragból megírt sztoriknak...

Dexter007 2011.08.26. 23:54:37

erkölcsileg züllött egész Bp.!
itt vidéken bármit kinn hagyhatsz, ha nincsenek cigányok a strand területén, akkor semmid sem tűnik el!

pelikán_józsef 2011.08.27. 07:46:51

@Egyszarvu: Ne bagatelizáld.
Nem tudom mi a végkifejlet, de tegnap délután a rómain nem tudtam szekrényt használni, mert a kabinos éppen nem találta a szekrények kulcsát.

Big-Boy1 2011.08.27. 08:05:22

Sajna Gárdonyban is lopnak mint a gép, én már emiatt oda sem járok, inkább a Balaton!

Poptaritop 2011.08.29. 07:53:13

@Viktus: Nem tudom a palatinusban mi a helyzet nem voltam még ott. De felénk bizony előfordul. Sőt nem csak felénk, hanem az országban nagyon sok helyen. Még nem láttál ilyet mi? Most nem az értéktárolóról beszélek hanem sima öltöző szekrényről. ;)

666E 2011.08.29. 13:37:39

erős a gyanúm, hogy mint oly sok szekrénysornál (legyen szó uszodai vagy iskolai szekrényekről), egy kulcs kb minden negyedik zárat nyitja. halál komoly!
és ezt páran úgy látszik kihasználták.

popocatepetl 2011.08.29. 19:27:28

@Big-Boy1: Mióta elhúztál a francba Gárdonyból, jelentősen csökkent a lopások száma. Szegény Balaton, most abba ugrálnak a sityakod alatt párolt és meghintáztatott bolhák.

Reap that ass (törölt) 2011.08.29. 21:45:50

@Takony_fősámán:
Szíved joga...
Az én kutyám legalább tiszta, engedelmes, nem lop meg, nem pissant és csokkant a vízbe...
Jah és a gyerekek (nem csak a sajátjaim), jól érzik magukat vele...

Én is nyugodtabb vagyok, mert ha valami gebasz van, akkor azonnal van visszajelzés és biztos fogódszkodó...

Nem mondok pl-kat, de eddig csak hasznom volt a kutyával fürdésből...a rómaikkal meg csak bajom, volt,vérre mennő bajom...kösz ha nem szükséges 1 faluban sem élek velük...szerencsés vagyok!

putyesz33 2011.09.06. 22:34:40

Kérdezném, hogy tud-e valaki valami fejleményt az augusztus 25-én elkövetett lopásokkal kapcsolatban?
A strand részéről történt-e valami pozitív lépés?
Vagy el kell kezdeni telefonálni és zaklatni őket, hogy igenis ők a hibásak és fizessék ki a kárt?

Imre82 2011.12.06. 11:17:32

Budapestiként mondom, hogy valóban pesten ez a divat. Tapasztalatból mondom, velem is előfordult már. Azóta csak vidékre vagy Balatonra járunk. Ott még ilyen nem fordult elő és remélem nem is fog!
süti beállítások módosítása