Tékozló Homár

Fkalap lett a júzerneve az Office Depotban újratelepített Windowsban

2011.10.24. 14:26 | jackyll | 496 komment

Egy igen tanulságos történetet küldött Eszter az Office Deponál meghosszabbított notebook-garancia érvényesítéséről. Olvasni is fájdalmas, ahogy terhesen hónpokon keresztül küzdött, először, csak hogy megnézzék a gépét, aztán hogy kicseréljék a merevlemezt, aztán hogy rakjanak rá Windowst, aztán hogy cseréljék magyarra a belerakott német billentyűzetet, aztán hogy cseréljék az egészet.

2008-ban vásároltam egy HP-notebookot a szombathelyi Office Depotban (OD). Alapból 2 év gyári jótállás volt a készüléken. Akkoriban még teljes újdonságnak számított a garanciabővítés lehetősége.Mindenesetre én éltem vele.Az eladó lelkes ösztökélésére ("még ha kakaóval is leönti akkor is ingyen javítják") megvásároltam a 2 éven túl még 3-ra, tehát összesen 5 évre az Office Depot Teljes Garanciát. Ez a hivatalos neve. Ez szerepel a tájékotató füzeten melyet beledobtak a csomagba vásárláskor. Ugyanakkor fontos megjegyezni, hogy semmiféle külön szerződéskötésre nem került sor ezzel kapcsolatban. Csak a számlán szerepelt a "termék" megnevezése és ára: 13990Ft. Garancia a nyugalomra. Ez áll a füzet elején.

Eltelt 2 év és életbe lépett a garanciabővítés. A gépem elromlott. Újraindult, sípolt, fel sem futott és egy betű kitörött a billentyűzetből. Milyen jó! Hiszen van garanciabővítésem. Elő a tájékoztató füzettel! A füzet szerint fel kell keresnem a legközelebbi szervizpontot-ennek helyét megtudhatom ha felhívom a szervizt. Felhívom. Meglepő módon az átvételi hely az OD üzlete. Elmegyek az üzletbe. Néznek rám a hülyére, kedvesen-türelmesen. Neeem. Nem ez van szerintük a füzetben. A szervizt kell fehívnom. Ők jönnek a gépért. Felhívom megint a szervizt. Jó akkor küldenek autót. Autó jön. Gép gondosan becsomagol, futár átveszi. Közben azonnal részletes egyeztetés a szervizzel. A gép problémájának  pontos magyarázása, eljárás utáni érdeklődés. Pár nap múlva újra. Telefon. Mi van a készülékkel? Hölgy keresi. Nem tudja. Így tellik el két hét!

Ideges kezdek lenni. Felemelem a hangom. A gép még mindig ott áll bedobozolva ahová lerakta a futár. Már csak 1 nap van a 15 napos határidőből. Végül előkerül a szerelő és láss csodát már küldik is vissza a gépet. Merevlemez-cserére volt szükség-mondja a szakember, de örülhetek, hisz csak nagyobb vinyó volt mint az eredeti és olyat kaptam, de a billentyűt nem javítják. Az nem tartozik a garanciába. Telefon az OD-be: miért nem? Nem teljes garanciáról van szó? Mi van a kakaós dologgal? Olyan nincs - mondják.

Visszajön a gép. Közben az OD felhív váratlanul. Felajánlanak egy HP nyomtatót kárpótlásul. Nem fogadom el. Kicsomagolom a gépet. Vastagon mocskos! A billentyűzet érintős része megsérülve - mély karc benne. Bekapcs. El sem indul. Sípol ugyanúgy. És! Operációs rendszer sincs rajta. Pedig én eredeti Windows Vistával vettem a gépet. A szervizben kidobták a merevlemezzel együtt.

Az OD-ban teljes fogalmatlanság. Azt mondják ,hogy az op rendszerhez semmi közük. Én vok a hibás,miért nem csináltam biztonsági másolatot. Mondom nekik ez hülyeség. A biztonsági másolat nem kötelező csak opció. Nem hiszik el. Mindegy. A Microsoft kijelenti  ,hogy a vista a géptől el nem választható. Az én tulajdonom. Nem érdekli az OD-t. A HP Magyarország közli velük, hogy nekem jár az op rendszer, a biztonsági másolatra nem hivatkozhatnak. Ez sem elég, de nem baj ,mert a fogyasztóvédelem is felszólítja őket a Windows pótlására. Ezt már elhiszik.

A gépet az üzletben hagyom. Így használhatatlan. Aztán tellnek a hetek...a hónapok. A fogyasztóvédelem mindeközben minden vitás kérdésben nekem ad igazat illetve elmarasztalja az OD-t. (Nem voltak hajlandóak átvenni a gépet, nem adott senki átvételi lapot az állapotáról és a win pótlása ügyében)

Túl minden ésszerű határidőn, meglepő fordulat következik. Levél jön, hogy szereztek egy teljes, tök új billentyűzetet és a win is meg van oldva. Hoppá. Be is megyek...véééégre!  Megmutatják a gépet. Csillog villog. Hazaviszem. Bekapcs. De valami nem stimmel. Te jó ég. Német billentyűzetet raktak a gépembe!  Ennyire hülyék nem lehetnek. Pedig de. Elnézték. Vissza az üzletbe. Néznek hülyén. Mi a baj? Nem is értik. 39 billentyű van ezen máshol mint a magyaron. Kijelenti az üzletvezető, hogy ezt el kellene fogadnom és örülnöm kellene. Ragasszak rá matricát! Na ne.

És a legdurvább. Amikor elindul a gép ,megdöbbentő kép fogad. A win telepítésekor a telepítést végző személy (az üzlet dolgozója mint később kiderült) mókás kedvében felhasználónévnek azt írta be ,hogy: " Fkalap". Ezt nem is kommentálnám. Ezután végtelen telefonálgatások az OD elérhetetlen vezetőinek. Millió levél. Senki semmilyen formában nem válaszol. A gép otthon áll-gyakorlatilag használhatatlanul. Fél év múlva már a sírás kerülget. 160000Ft+14000 a garancia a teljes nyugalomra. Szinte mellékes a történetben, hogy én mindezalatt terhes voltam. Nem hatotta meg őket. Nagy hassal futkoztam és idegeskedtem végig.

8. hónapban voltam, amikor újabb elképesztő fordulat történt. Megpróbáltam újra bekapcsolni a gépet. El sem indult. Sípolt mint márciusban. Férjem ötletszerűen lecsavarozta a a winchestert rejtő fedelet és elképesztő látványban volt részünk. A márciusban a szervizben (Fény-Hang Kft.) a gépbe beszerelt vinyó javított volt! Tehát egy hibás és javított hdd-t raktak bele. Funkcióinak 99%-át nem tudta a férjem szerint. Telefon a szervizbe. Amikor meghallják mit találtunk, azonnal és látatlanban megígérik a teljes gépcserét. Elviszik a gépet és újabb egy hónap után meg is jön egy ún. csereigazolás-csak azzal meg nem tudják mit kezdjenek mert ilyesmiről nincs szó a sokat emlegetett tájékoztató füzetben. Azonban ennél is kellemetlenebb, hogy időközben a remek OD bezárta a vidéki üzleteit. (a győrit kivéve, dehát az sem Szombathelyen van)

Újabb nevetséges kálvária kezdődik. Mi a teendő? Én 9 hónapos terhes vok. De ha nem lennék, akkor sem kötelezhet senki, hogy elutazzak a saját költségemen a világ végére ügyet intézni. Telefonok ide-oda. Az OD sz*rik rá. Oldjam meg. A győri üzletvezető kijelenti, hogy elutazok majd, ha már nagyobb lesz a baba! VÁÁÁÁÓÓÓÓ! Fél éve nincs gépem de még várjak pár évet... Végül csodás ötletem támad. Az OD honlapján szerepel egy vállalás. Nyugodtan vásárolhatok, mert ha nem vok elégedett, akkor 7 napon belül vita nélkül visszaadják a pénzt. Nos a terv a következő: Mivel a csereigazolás készpénzre nem váltható, ezért elmegyek Győrbe és a csereutalványon  választok egy készüléket. Az már egy új blokk lesz új dátummal, amit pedig a 7 napos vállalás keretén belül visszavásárolhatnak tőlem. Fogalmuk sincs róla az OD-ban...nem is láttak ilyen vállalást. Megmutatom több helyen is. Csodálkoznak.

Végül 1-2 héttel szülés előtt nem várok tovább rájuk. Kockázatos utazás ,rosszullétek közepette. Bemegyek és választok egy másik gépet. Ekkor a következő történik: A pénztárosnak sincs fogalma mit tegyen ezért telefonál Pestre. Aztán követi a kolléga utasítását. Bemegy az irodába. Kivesz a főpénztárból annyi pénzt amennyi a csereigazoláson szerepel - tehát 159900 Ft-ot. Odahozza és lestornózza az eredeti számlát. Ezután nyújtja felém a pénzt! De nem adja oda, hanem rögtön vissza is veszi és elrakja a pénztárba. Majd beüti az új gép árát.

Ez érdekes. Tisztára nem cserének tűnt, hanem gyakorlatilag visszavásárlásnak. Visszavásárolták tőlem az ott sem lévő régi gépet és levásároltatták velem az azért kapott blokkot. Márpedig ilyet a magyar jog nem ismer.Levásároltatás nincs. Akkor mi van? Semmi. Pökhendiség és belecarás. A mai napig. Most ugyan van gépem, de egy sokkal fontosabb cél nem valósult meg: az ,hogy megszabaduljak az OD-tól. Érthetetlen, hisz őket semmi kár nem érte volna a történetben. A szerviz biztosítója kifizette volna a cserélt készülék árát. Azaz nem kifizette volna, hanem ki is fizette így is, hisz őket nem érdekli, hogy mi történik az új géppel utána.

A történetnek több tanulsága is van. Egyrészt az OD és a szerviz egymásra mutogatása épp a nem tisztázott részletek miatt, melyeket ők nem tisztáztak egymás közt, de a vevőnek kell megszenvedni. Érdekes kérdéseket vet fel, hogy melyik biztosító hiszi el azt, hogy egy merevlemez hiba miatt cserélni kell egy teljes notebookot? Valószínű egyik sem. Ez azért érdekes, mert akkor vajh, mit írnak a biztosító felé küldött papírra a szervizben? Hogy alaplaphibás? Az egyik ügyintéző akit felhívtunk  a szervizben (de ő egyébként nem ismerte a történetet) amikor utánanézett a gépemnek, azt mondta, hogy folyamatban van az ügy, de a gép nem merevlemez hibás, hanem alaplapi gondja volt! Ez van a papírra írva. Hmmm. Mifelénk hdd hibát kommunikáltak.

Szép kilátásokat biztosít maga a gyakorlat is. Ha nem nézünk bele a gépbe, akkor sosem derül ki a csalás a HDD-vel.
 

Szóval adott a szerviz aki így gondolkodik. Fény-Hang Kft. És adott az Office Depot, aki meg így bánik a vevővel aki mellékesen veszélyeztetett terhes - és így bánik a rá bízott készülékkel, hogy a tudtom és engedélyem nélkül beépít idegen nyelvű billentyűzetet és elvárja, hogy fogadjam el.

Hát köszönöm nem!

Továbbra is fenntartom a kártérítési igényemet és a z napos vállalás betartását.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rosszindulatú Vászka 2011.10.25. 09:20:14

@Kulics: mer inkább megette a majonézes csalamádét és csetelt burkusul.

liksoft 2011.10.25. 09:21:54

Ennyi hozzászólást nem olvastam végig, de kerestem egy-két szóra. Így tudom, mások már leírták, a HDD javított volta NEM befolyásolja a minőségét. A gyártó a beérkezett hibásat darabokra szedi, újra tesztel minden alkatrészt, és úgy szereli ismét össze. Így 99%-ban új, és nem 99%-ban hibás! Óriási különbség! A későbbi meghibásodásra ugyanakkora az esély.
Az viszont, hogy sípolt mint előtte, roppant érdekes. Laptop esetén két sípoló hangot ismerek. Az egyik amikor a hangszóró csinálja, ez alaplapi problémára utal inkább. A másik mikor a HDD teszi ezt. Ez akkor következik be, amikor a fejek nem parkoló pozícióban, hanem a lemezen vannak, vagyis "letapadnak". adatmentes.kralik.hu/ujkepek/sz_hib-13.html A rugalmas kar a lemezek indítási kísérletekor deformálódnak, és mint egy mini piezzo hangszóró megszólal. Legtöbbször ciripelő, sípoló hangot ad. A hibát 10% körül a berendezés szokta produkálni (legtöbbször hibás tápellátás), de inkább külső behatás. Hirtelen mozgatás, ütés, ejtés (10-15cm is elég ha az rossz szögben történik). Ilyen a külső drive-ok esetén gyakori, ahol az esés mindennapos.

A javítás menete ettől teljesen független, és a legtöbb jóindulat mellett is csak azt lehet mondani, sok kérdést vet fel.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.10.25. 09:26:58

@Rosszindulatú Vászka: AT95E/NAD5120/ORIONSE260
Már, ha ezt kérdezted.
(Idejét nem tudom, mikor hallgattam meg bármit is. Igazából a zenei ízlésem is megváltozott azóta, hogy abbahagytam a lemezgyűjtést. ...de nincs szívem kidobni egyet sem (pedig kurva nagy helyet foglal). Miközben a több száz lemez anyaga elférne egy USB-sticken. ...filléres emlékeim.)

2011.10.25. 09:27:53

@liksoft: sípoló hangot billenytű hiba is tud produkálni.

Kismacska (BELLA) 2011.10.25. 09:30:12

Tuti, hogy sokan kérdezték ezt előttem: mindezalatt hol volt a férj?

Ha és amennyiben veszélyeztetett terhes volt a posztoló, milyen férj az olyan, aki hagyja szülés előtt utazgatni az asszonykát?!

A helyedben, poszt toló, lefordítanám mindezt és elküldeném a HP központba a dokumentáció szkennelt másolatával együtt. (Vagy email-en vagy materiális levél formájában fénymásolatokkal.)

Majdnem biztos vagyok, hogy az OD és ez a garázssufniban üzemelő cégecske is büszkén hirdeti a falán, hogy ilyen-olyan arany-platina ügyfele a HP-nek.

Nos, a külföldi customer care eléggé legendás, és biztos vagyok benne, hogy a HP-nál is kiütné a biztosítékot hogy mi történt veled, hogy kezelték a problémádat. Igazság szerint valszeg én már előbb megléptem volna. Valószínűleg ugrana a gold-platina certificate mind a kettőnél, a garázscégnek visszavonnák a garanciális javításokra kapott jogosultságát.

A helyedben tutira ezt tenném! Ha szivatnak, szivass vissza. Minden tettnek következményei vannak, hát viseljék ők is!

Prof. azsiráf.PhD. 2011.10.25. 09:32:47

@batgirl: hisztis férfi nem férfi. a nők is borzalmasak ha hisztiznek, de férfi esetében ez az abszolút nullkategória.

@Kulics: írjad csak nyugottan, még nem vót.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.10.25. 09:38:41

A hisztizés nagyon jó dolog, de gyakorlása közben ügyeljünk arra, hogy ha már ránkbaszták az ajtót, a további erőfeszítés teljességgel hiábavaló.

AczélGyuribácsi 2011.10.25. 09:39:39

Én a három év garanciával bíró merevlemezzel szoktam csinálni, hogy 2-2,5 évnél lementem a tartalmát és működés közben picit odaütöm valahova...
A készülék elromlik, a garancia él és mindig kapok egy újat... Ismét több év garanciával...
Szerintem ez történt a levélírónál is, csak a szerelők rájöttek!

Rosszindulatú Vászka 2011.10.25. 09:40:54

@estrella negra: nem. De mostmá mindegy. A lemezgyűjtés meg engemet senem érdekel. Egyrészt a családi élet meg a rögvaló nem támogassa a kultúrált zenehallgatást, másrészt meg a gyűjtés is drog, egy dzsedi meg nem függhet tárgyaktúl. Evvan.

@Kulics: meg én is, ha alul vagyok, vagy ha elromolik a lift.

@akiazsiráfotszereti: ez így ebbe a formába nem igaz. Nekem is van lelkem, meg érzelmeim, hát hadd hisztizzek néha egy kicsit. No nem mindenflée kis dolgok miatt, mint a picsarinyákok, hanem csakis fontos és jelentős minősített esetkeb. Pl. ha bibis leszek, vagy hideg a leves. De azért persze én ojankor kemény vagyok, mint a rákendroll!

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.10.25. 09:44:52

@estrella negra: ...vérmesebb egyedek egy jól irányzott, megfelelő pillanatban elhelyezett pofonnal szokták berekeszteni az előadást.

Rosszindulatú Vászka 2011.10.25. 09:47:14

Asszem azt a bangos picsogást kihagyom, inkább kivárom a következő poszt.

Prof. azsiráf.PhD. 2011.10.25. 09:51:31

@Rosszindulatú Vászka: egy férfijúnak is van lelke meg érzelmei, persze hogy igen. nyilván nem ugyanazt értyük hiszti alatt. az én olvasatomban a hiszti az, amikor valaki annyira kínosan viselkedik a másikkal szemben hogy a másik fél inkább felad mindent csakhogy vége legyen a cirkusznak. kvázi érzelmi zsarolás, ami nálam főbenjáró bűn.

nemtán melegen eszed a meggylevest???

@estrella negra: van ca. 300 darab átadó elpém. érdekel?

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.10.25. 09:52:25

@akiazsiráfotszereti: Hát ők nem hisztinek hívják, hanem, hogy "igazságom van"
hihiiiihi

2011.10.25. 09:52:59

@Kismac: kismalac naiv-e vagy ?
Tudod hogy viszonyulnak széphazénkhoz a nyugati nagy cégek ? kb a le se szarom kategória, egy kerekítési hiba vagyunk a könyvelésükben.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.10.25. 09:54:16

@akiazsiráfotszereti: Az igazi férfi hidegen eszi a meggylevest:)
Meg a gulyáslevest. Szó nélkül.:)
Cserébe kap forró teát, amikor a náthából kifolyólag haldoklik.

Prof. azsiráf.PhD. 2011.10.25. 09:57:58

@batgirl: a kedvencem az volt, hogy: " valakinek mindig döntenie kell és a döntés az a férfi dolga."

nahátperszeuramparancsolóm
mártérdelekislefele :D:D :D

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.10.25. 10:00:53

"mártérdelekislefele :D:D :D "
hihihi
ez térdeljleésszeress-re a válasz?:)))

Prof. azsiráf.PhD. 2011.10.25. 10:02:01

@batgirl: az igazi férfi megfőzi a gulyáslevest egy szó nélkül és nem haldoklik a náthától hanem illedelmesen elvonul a szobájába szörtyögni, hogy imádott asszonyát meg ne fertőzze.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.10.25. 10:02:33

@estrella negra:Nálam, az ilyen vérmesebb egyedek hetekig fájlalják az alsóvégtagok közepén lévő szerveiket.

Prof. azsiráf.PhD. 2011.10.25. 10:04:36

@batgirl: éppen az is lehetne, de most nem arra gondoltam :)

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.10.25. 10:05:27

@akiazsiráfotszereti: az igazi férfi zokszó nélkül haldoklik a náthájában, aztán amikor még is felépül belőle, nem kérkedik a hősies tettével, hanem elviszi kedvesét egy jó vacsorára. És még virágot is vesz neki.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.10.25. 10:06:40

@akiazsiráfotszereti: Hát nem járok a fejedben:)) Tudod, a térdepelésről kinek mi jut az eszébe:) Templomba járónak más:)

Zzoorroo 2011.10.25. 10:07:21

@Nyúl És Kutya: A tellik azért két ell, mert múlt idő.

Amúgy a terhesség automatikusan idiotizmussal jár együtt? Mert akkor elzavarom a zasszonyt az abortuszbizoccsághoz.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.10.25. 10:10:07

@akiazsiráfotszereti: Ezt mé' nem akkor mondtad, mikor a Grabenen lestem a tíz eurómat?
Tk. mindegy, hogy négyszáz lemezt nem hallgatok, vagy hétszázat. Oszt mik azok? 3+2 van benne?

Vad_Alma · http://hatodikelem.blog.hu/ 2011.10.25. 10:12:53

AZ első szervíz után ott kellett volna hagyni őket a francba, venni egy másik gépet, aztán jóé beperelni. lett volna pár nyugodt hónapod egy használható géppel (amit jobb helyen veszel), melynek a végén kártérítést kapsz. bár lehet hogy tévedek...

Prof. azsiráf.PhD. 2011.10.25. 10:14:48

@estrella negra: na látod, 10 ajróér megkapod az összeset :D tuggya a franc. vegyesen minden szir-szar, sztem. azér van benne pár pinkflojd is. a pincében vannak bedobozolva.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.10.25. 10:15:07

@batgirl: Én az első megoldást preferálom (az ajtócsapkodósat). Az üvöltözés amúgy sem kenyerem.
Meg aztán tudok én az autóba' is aludni, nem e?

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.10.25. 10:18:14

@estrella negra: jó az autóba aludni:)
Amúgy is ha csillapodnak a kedélyek, lehet egy hatalmasat szeretkezni benne:))

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.10.25. 10:24:57

@akiazsiráfotszereti: Csak hat euró maradt a lejmolásból. Nem túl produktív dolog a Lehmann teraszáról koldulni.

Prof. azsiráf.PhD. 2011.10.25. 10:25:26

@estrella negra: látom mán a vaszisztdaszt is nagyon vágod :) hát persze.

@batgirl: az attól függ hogy mekkora az autó. ugye egy fiat unoban khmmmm... mekklehetőst korlátozottak a lehetőségek, hacsak nem bánjuk hogy kilógunk félig belőle :D

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.10.25. 10:38:27

@hagyma:
Te voltál az, aki feleslegesen használt hordozhatót, szóval pusztán csak magadból indulsz ki. Ha van hely, ahová vinni kell valaha, akkor már jobb a laptop, még akkor is ha autóval kell.

Azt írtad 500 dollár különbség volt az asztali géped meg egy hasonló tudású laptop között. Na én kb. ilyen áron veszek laptopot, nálatok meg egyébként is olcsóbb, te meg azt írod, nem játszol vele, akkor mégis hogyan sikerült ilyen árat összehoznod, ahol 500 dollár a különbség? Valahol írtad, hogy hotelben dolgozol, szóval grafikus sem vagy.

Mert én egyébként úgy vagyok vele, hogy ha kell a teljesítmény, akkor asztali gép, különben laptop.

@cso zsi:
Ha nem számít, hogy milyen a videokártya, akkor a ramból lecsípés nem komoly érv a mostani ram áraknál. Egyébként is 4 giga ramból ha lecsíp 256-ot egy integrált kártya, az még bőven jó.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.10.25. 10:39:39

@akiazsiráfotszereti: Az autóban való szeretkezés nagyon jó dolog, de gyakorlása közben fokozottan ügyeljünk arra, hogy lehetőség szerint a környezetünket ne szórakoztassuk vele ok nélkül.

Prof. azsiráf.PhD. 2011.10.25. 10:41:59

@Zabalint: "Mert én egyébként úgy vagyok vele, hogy ha kell a teljesítmény, akkor asztali gép, különben laptop."

régen vettél már te is laptopot, igaz?

Prof. azsiráf.PhD. 2011.10.25. 10:49:05

@batgirl: :D ha belegondolok, hogy drága szüleimmel sokáig egy másfélszobás lakásunk volt négy főre, akkor lassan megértem hogy apám miért is akarta annyira azt a trabantot megvenni annakidején :)

Prof. azsiráf.PhD. 2011.10.25. 10:52:07

valaki szólhatna ha majd lesz új poszt ami nem bankos meg hiteles. kösz.

Kismacska (BELLA) 2011.10.25. 10:58:22

@Kulics: ezt ne vedd készpénznek. A nagy cégeknek nagyon fontos a vevői elégedettség. Mondok egy nem ebbe a témába vágó saját példát.

Skóciába készülve bősz szállás nézegetés, egy gyönyörű B&B-re találás. Nagyszerű, a TripAdvisor-on a 3. a négyszáz akármennyiből. Levél írás, érdeklődés náluk, foglalás.

Aztán egy kérdésemre nem adtak választ, egyáltalán. Később, mikor újra kérdeztem, akkor sem, a honlapjukon nem volt erre vonatkozóan semmi. A végén már kiakadtam, udvarias, de kemény hangú email-t írtam, amire az volt a válasz, hogy törölték a foglalásom (!!).

Na kiakadtam, azt mondtam: oké, akkor bosszú indul. Nem az akasztott ki, hogy nem kaptam választ, mert az útvonal tervezővel végül kínomban meg is néztem, PLUSZ írtam nekik, hogy nincs gond, majd személyesen elmondják. Arra a levelemre jött a lemondás. Az akasztott ki, AHOGYAN kezeltek, ahogyan, amilyen válaszokat kaptam.

A bosszú egyszerű volt: a TripAdvisoron hagytam egy egy pontos review-t a történtek részletes leírásával és arra kértem 3-4 ismerősömet, hogy - miután elmeséltem nekik is a kálváriámat - nyomják meg a useful gombot.

Később kaptam még kívülről is párat, így most 10 useful-on áll a review-m. Ennek pedig az lett az eredménye, hogy a nevezett hely visszacsúszott a huszon akárhányadik helyre (nem emlékszem pontosan).

És úgy, hogy talán még egy egy pontos review van, a többi mind az egekbe dicséri. Hozzátenném, hogy valóban nagyon gyönyörű a hely, de lelketlenek és beképzeltek a tulajok.

Szóval a kisember szava is számít, a kisember gombnyomása (amit persze nem tudtam és nem is volt szándékomban így visszavetni a helyet, döbbenten konstatáltam, hogy ennyit számít!).

A HP biztos nem nagyon akar olyan céggel közösködni, amelyik így bánik az ügyfeleivel, szóval alsó hangon szerintem a certificate-et visszaveszik.

Prof. azsiráf.PhD. 2011.10.25. 11:02:46

@fejo:

én fkalapok
te fkalapsz
ö fkalap
mi fkalapunk
ti fkalaptok
ők fkalapnak

Erre gondoltál ugye, csak nem sikerült végigírni???

@Rosszindulatú Vászka: nem baj Vászka, ez még bocsánatos bűn.

2011.10.25. 11:05:55

@Kismac: elbeszélünk egymás mellett. Egy skóciai cégnek biztos fontos a renoméja. Egy nagy HP magyarországi zárványa leszarja a magyar ügyfelet. Az amcsi HPnek az amcsi ügyfél biztos, hogy fontos és kinyalják a seggét. Az itthoni divízió meg leszarja itt mi történik.
Ennyit akartam kifejezni.

Rosszindulatú Vászka 2011.10.25. 11:06:10

@akiazsiráfotszereti: akkó jóvan akkó. Mer monnyuk én káposztás cvekkedlit cukrozókkal példul nehezen barátkozok.

2011.10.25. 11:07:13

@akiazsiráfotszereti: telefonos poszt érdekel ? sztem azok is uncsik.

Prof. azsiráf.PhD. 2011.10.25. 11:12:14

@Kulics: kössz, előbb elolvasom :) hálából te is kapsz hideg meggylevest.

@Rosszindulatú Vászka: eszt mán a múltkor mekkbeszéltük. paradicsleves és kápsztacvekker cukorral, csakúgy mint a zsíroskenyér és a spenót. láccik ki nőtt fel a menzán és ki az annya kosztyán. ugye mi a menzán mindent megcukroztunk, egyébként ehetetlen volt.

2011.10.25. 11:17:56

@akiazsiráfotszereti: meggyleves rulez ! sztem is cukrosan jó a parajcsomleves és a cekker is. ellenben a spenót és a krumplisnudli csakis sósan nagy sörrel.

Prof. azsiráf.PhD. 2011.10.25. 11:53:38

@estrella negra: azt nem. de húst a tányér aljára ragasztottuk a szósszal álcázási célzattal, azt a furcsa zöld levest meg a szobanövényekre öntöttük. így sikerült 14 évesen majd 180 centivel 42 kilóval kezdeni az életet :D:D egésségös táplálkozás forevör!

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.10.25. 11:57:07

@Kulics: Szvsz a cekker cukrosan se lehet valami jó. Akkor inkább vakami ridikült ragcsájjá'.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.10.25. 11:59:18

@akiazsiráfotszereti: W@zze, én még most se vagyok 180 centi! Lehet, rossz suliba jártam.

Prof. azsiráf.PhD. 2011.10.25. 12:04:25

@estrella negra: akkó' viszont mégiscsak jártál iskolába :D:D

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.10.25. 12:14:18

@Rosszindulatú Vászka: hm..akkor már nem is leszel a barátom?:( És ha elmondom, hogy a cukor alá, jól megborsozom?

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.10.25. 12:45:46

@akiazsiráfotszereti: Jó, hát nem kell mindent készpénznek venni, amit mondanak rólam.

Pista 2011.10.25. 13:36:51

A notebook-ot miért a papírboltban kellett megvenni??? Szombathelyen nincs egy épkézláb szám.tech üzlet ??

Amúgy meg Dell-re és Fujitsu notebook-ra
alapból 3év garancia van.

ichtus 2011.10.25. 13:45:26

na vazze, a dell is így vállalja a 3 vagy 4 éves helyi garanciát, hogy újrahasznosított alkatrészeket pakol be a rossz gépekbe. Komolyan azt várta a beküldő, hogy egy 4 éves gépbe majd új dolgokat pakolnak be? 13ezer forintért (3 évre)?

Az egy másik oldala a dolognak, hogy mindezt hogyan kommunikálták, az tényleg tréé.

Hozzáteszem, nekem, ha eddig sípolt a gépem, az mindig alaplap hiba miatt volt...

világméretű összeesküvés 2011.10.25. 14:01:24

@sirdavegd: "most nézd: van egy Nokia Özönvízelőttim"
Akkor az még tényleg az atlantiszi vagy lemúriai magasan fejlett civilizáció terméke lehet. Akkor még a helyén volt a Mennybolt nevű képződmény, ami megvédte a Földet a káros kozmikus sugárzásoktól. (És ami a rámai-líbiai-egyiptomi háború miatt pusztult el - ez okozta a vízözönt. Ekkor rövidült le radikálisan az emberi élettartam is, de ez egy másik történet...) Régen még valóban voltak jobb műszaki cikkek.
Ez a gyártói összeesküvés a legújabb korra vonatkozik (de nem feltétlenül érvényes minden termékre).

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2011.10.25. 14:28:03

@világméretű összeesküvés: talán nem véletlen, hogy a Stargate: Atlantisban is Dell Inspiron 6400-eseket használtak. Lehet, hogy nem is vitték magukkal, hanem már eleve ott találták :D :D :D

lilahagyma 2011.10.25. 15:31:53

Volt két MSI laptopunk és egy HP. A HP-val nem volt semmi gond soha, szinte tökéletes állapotban sikerült eladnunk egy következő tulajdonosnak, aki azóta is használja. MSI-t viszont soha többet nem veszek! Mindkettő rövid időn belül elromlott. Én fél év után vihettem szervízbe, ahol megoldották az alaplap problémát, viszont hazaérve a következő "új" hibákat találtam a gépen: elkúrták a touch pad-et rajta, és se nem olvas se nem ír azóta a DVD író-olvasója. Visszamentem a szervízbe, elküldtem őket a tetves jó kurva anyjukba, majd felajánlották, hogy kijavítják a keletkezett hibákat, de azt nem hiszik el, hogy nem én rontottam el otthon, hanem a szervízből hoztam így ki. Na akkor basztam rájuk az ajtót, és elvittem egy informatikushoz, aki megcsinálta. És azt is hozzátette: soha többé ne vegyél MSI-t!
Amúgy sokat mondó volt, amikor megérkeztem a szervízbe, és a recepción mosolyogva átvették a gépem: "Óh, hát megint egy MSI?"

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.10.25. 15:32:25

@akiazsiráfotszereti:
Miért kérdezed? Azért mert azt gondolod, azt hiszem, egy laptop nem lehet teljesítményben jó? Dehogynem lehet, csak annak kőkemény ára van.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.10.25. 19:43:30

@Zabalint: en nem mondtam, hogy engem kovessen barki is, a laptop biztos jo dolog, meg az apple telefon, a fiamnak is van, de nem veszek mert igy is sokkal tobb idot toltok a net-en mint ami egeszsegesnek mondhato
ha meg valahova utazom,, nem akarom vinni, legalabb vakacion NE!!!
nem emlekszem a pontos arakra 7-800 korul volt az asztali caskk pak talan, hat normalis laptopot en nem igen lattam 1500 alatt
akar jatszani akarok vele akar nem
de hat mindenki olyat vesz amilyet akar

venszivar 2011.10.25. 19:43:35

@pruntyike: HA ! Felvilágosítanál.Hol, mikor, miért.....?!

nesztike 2011.10.25. 20:47:13

Csak néhány megjegyzés:
-A gépet magyar billentyűzettel vettem.Abszurd lenne ha el kellene fogadnom a németet.A 39 karakter fizikailag van máshol mint a magyaron.Nem használható ,mert más jelenik meg a képrnyőn mint a leütött karakter.Ez bonyolult?Váltsd át a nyelvet a winben és postolj úgy!
-A férjem mindvégig velem volt és segített, de a gép az enyém volt így nekem kellett intézkedni.
-Köszönöm azoknak akik elolvasták,ahogy a megértő,együttérző illetve egyéb informális kommenteket is köszönöm-a többi negatívból próbálok tanulni,amennyiben esetleges hibákra utalnak,az ezentúliak íróinak pedig további kellemes szereplést az emberréválás útján.
-Az Fkalap miatti azonnali kérdőre vonáskor az üzletvezető és a telepítést végző hosszasan habogott,mondott mindent és kért bocsánatfélét-ám ami a legfontosabb-nem tagadták a jelentését.Az üzletvezető retorziókat helyezett kilátásba a dolgozóval szemben és kérte ,hogy még ne forduljak ügyvédhez a dologgal.Hallgattam rá.Mondta lesz megbeszélés akkor majd eldől.Hát eldőlt.A megbeszélés után jött egy postai levél ,melyben személytelenül közölte ,hogy az Fkalap egy szókép amely a félkész alaptelepítést jelenti.Váó!Ez igen!Kár ,hogy ezt két héttel korábban az még nem tudta, aki a telepítést végezte.:)

Végül egy ajándék kép az asztalracsapós időkből: -épp egy fél literes kakaót viszek ajándékba a szombathelyi üzlet vezetőjének és az alkalmazottnak aki az azzal kapcsolatos kijelentést tette.
kepfeltoltes.hu/111025/kaka__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.10.25. 20:55:57

@nesztike: Ne beszéljé' mellé, kölök hogy van?

nesztike 2011.10.25. 21:00:05

@estrella negra: Igen,ezt el is felejtettem,fiú lett:D Gyönyörű, egészséges:)

CID 2011.10.25. 22:13:49

@hagyma: Mi faszom az a nito ? Arra próbáltam célozni, hogy mindig arra hivatkoztál, hogy a szar billentyűzeted miatt írsz magyartalan zagyvaságokat.
Édesanyámat meg leszel szíves nem emlegetni, mert én is elkezdem szapulni a felmenőidet.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.10.25. 22:35:47

@nesztike: Nagyra nőLjön! Többi nem érdekes.
(Vászka vetted?)

CID 2011.10.25. 23:50:57

Basszus, ezek a nagyon rövid körmök, jót nem jelentenek.

Ranagol_5 2011.10.26. 01:28:13

Azért az eléggé veszélyes, hogy ilyen magasfoku igénytelenségről tesz tanubizonyságot a T. cikkíró. Ez a "vok" nálam jobban kivágta a biztosítékot, mint nála az általa német billentyűzettel használhatatlannak vélt notebook. Mert ilyen szavak, hogy "repaired" meg etc; az megy, de az, hogy "vagyok", az nehézkes. Mellékesen pedig ezt a gyerekes "kakaót viszek mert én vagyok a valaki", meg a kioktatások, okoskodásokra én is kb úgy reagáltam volna, ahogy a dolgozók és a szervizesek. Nem elfogadni kell valamit, aztán 15x mászkálni és küldözgetni, hanem tenni ellene. Ha annyira rohadt okos volt a cikkíró utólag, miért nem helyszinen volt az? Miért csak a szövegben talpra esett, amikor cselekedni kellet miért nem volt az? Érdekes módon eggyben le lehetett volna rendezni az egészet, ha oda basz az asztalra már az elején, és akkor nem jön ez a mártírkodás. Arról meg nem is beszélek, hogy ha a férje mellete volt, akkor miért nem ő mászkált? Nem kell a sötét süket duma, hogy nem az ő nevén volt a gép, házasságban mindkét fél érdekelt a másik tulajdonában, nem véletlenül tudják felvenni egymás csomagját a póstán. Ámbátor lehet én vagyok a hülye. Szimplán keresztrefeszített jézus címében tiszteleg a cikkíró és ez számomra elfogadhatatlan, még ha néhol igaza is van, összeségében annyira lerontja a képet, hogy képtelen vagyok pozitívan értékelni.

Balint Gyuri bacsi 2011.10.26. 01:31:09

Huh mennyi komment! A veget elkezdtem olvasni de annyi okoska van errefele hogy hamar abbahagytam.

Hat mit mondjak erre? Oszinte egyutterzesem a level irojanak es az osszes taho szarjon sunt!
En nagyon hamar elkezdtem volna kiabalni ezekkel a tetvekkel es rajuk vernem a kesobbi ugyvedi koltseget is. Eszmeletlen, hogy egy egyszeru garanciahoz ugyved kelljen mert nem hajlandok a szerzodesben vallaltakat teljesiteni. Az utikoltsegedet nem kell megteriteniuk? Kivanom, hogy hamar veget erjen kalvariad, ezek az allatok tonkremenjenek es mindegyikuk munkanelkuli legyen! Dobbenet mennyi szar ember van!

nesztike 2011.10.26. 05:28:40

@Ranagol_5: Gratula.Sőt.Grat.Megint szerepeltél.:)Ez a lényeg.Valszeg tökmindegy mit tettem vagy írtam volna valaha ,valahol ,valamiről is,Neked akkor is lenne benne kivetnivalód.Mind1.
A "repaired" a hdd-n van.Nem saját kútfő.A kakaót az Od agóniájában,a zárás napján vittem,mint végső elkeseredést.Tehát MIUTÁN már ezerszer a fejemre cartak.

igazságos 2011.10.26. 11:40:05

@nesztike: most miért, lehet fehérkalap, furcsakalap, fakalap, feketekalap.

Rossz az, aki rosszra gondol, elsőre.

Ennyi a tanulság. A vok szó tényleg nagyon durva, egyébként meg a posztolónak van igaza.

igazságos 2011.10.26. 11:42:49

Habár, nem tagadták a jelentését?

Konkrétan rákérdezett, hogy faszkalap lett-e a név?

Csak nem olyan hülye, hogy hebegett valamit, hát én rávágtam volna a helyében, hogy nem, az ügyfél gondolt rosszra.

Ranagol_5 2011.10.26. 14:14:09

@nesztike: 1. A kritikát tudni kell fogadni. 2. Fingom nincs ki vagy, így nyilván nem azért írtam, amit írtam, hogy beléd kössek, hiszen fogalmam sincs ki vagy. 3. Látom a "vagyok" az nem ragadt meg, csak a kakaó. :D

nesztike 2011.10.26. 14:53:47

@igazságos: Pedig így történt.Visszafelé nézve látszik ki a csúnyájuk,épp az általad elvárt logika alapján.azétr nme vágták rá,hogy mást jelent ,mert nem jelentett mást.Viccből beírhatták, jót röhögtek ,aztán elfelejtették kitörölni.
Az utólag adott magyarázat azonban még inkább megerősíti a "faszkalapot" mint evidens értelmezést.Van olyan hogy alaptelepítés?Még ha van is-milyen az ha félkész?Ha félkész akkor miért adták vissza?Fel lehet esetleg telepíteni a windowst félig?
Azonban a leghülyébb dolog ,hogy a nevem nem volt előttük titok.az nem lett volna kézenfekvőbb felhasználónév?Ki nevezi el félkész alaptelepítésnak a gépét?

Aszteroida-bányász metal énekes (törölt) · http://csakjotakarok.blog.hu/ 2011.10.27. 22:43:06

Durva sztori, sajnálom a posztolót. OD-be se megyek többet.

Zollye 2011.10.28. 12:16:10

@nesztike:

Elég durva a sztori és jó néhány hibát elkövetett mind a Ön, mind az OD, és a szerviz is. Minden esetleges ellentétes véleményem mellett úgy vélem, hogy meg lehetett volna oldani kevesebb problémával is a javítást.

Engedje meg, hogy néhány háttérinformációval kezdjem: Az OD garanciákhoz egy XY Gmbh (nem akarok reklámot nekik) nevű cég biztosítja a hátteret, az OD eladja, és a Fény-Hang Kft pedig szervizel. Az OD áruházak úgy lettek tájékoztatva, hogy meghibásodás esetén a vevőnek kell felvenni a kapcsolatot a szervizzel aki futárszolgálattal elszállítja a készüléket, megjavítják, és visszaküldik a tulajdonosnak. Ez lett volna az ügy folyamata amelyben az áruház semmilyen szerepet nem játszik. Az első hibát ezek szerint a szerviz követte el mivel feleslegesen beküldték Önt az áruházba ahol persze csak néztek hogy mit kezdjenek ezzel. Lehettek volna rugalmasabbak mert semmiből nem tart lejelenteni a készüléket, de ismétlem a központi tájékoztatásuk nem ezt írta elő.

Még egy apróság amit említenem kell: az OD alkalmazottak a szerviz munkájára, a munkájának minőségére és az idejére semmiféle befolyással nem bírnak.

Mielőtt tovább mennénk az OD-s garanciabővítésről néhány szót. Kétféle van. Az egyik a garanciális jellegű meghibásodásra jó, ez volt Önnek is. A másik a kakaóval történő leöntés, törés, fizikai sérülés esetén is használható.

A szerviz munkáját nem minősíteném, lassan és sok esetben rettentően mocskosan és felületesen dolgoznak, de van hogy gyors és patyolattiszta munkát végeznek (biztos van igényes és igénytelen részlegük is) Az írásából kiderül hogy jó sokáig tartott és piszkosan kapta vissza a gépet. Emiatt lehet reklamálni de túl sokat nem ér vele az ember.
Ami viszont fontosabb, a garanciális hibakörbe NEM tartozik bele sem a kitört/kiesett billentyűzet mivel azt majdnem mindig felhasználói hibának veszik, sem a szoftverek helyreállítása. A szerviznek csak annyit kell tennie, hogy hardveresen működjön a készülék.

A szoftverek és adatok mentése minden esetben a felhasználó felelőssége és feladata. Ha nem csinálta meg akkor magára vessen. Ez esetben a HDD csere miatt elszállt az előtelepített op.rendszer. Ezt a HP típusú gépekhez a HP magyarország pótolja!!! Nem a szerviz, és nem az OD kötelessége hogy adjon egy új telepítőlemezes matricás Windows Vistát. Nem is adhat, mivel az egy termék ami pénzbe kerül. Amennyiben a vásárló nem tud/akar a HP-től telepítőlemezt vagy egy letöltőlinket kérni (mivel a készülék már kifutott a gyári garanciális időből ezért elképzelhető hogy csak pénzért akarnak ők is adni) abban az esetben egy szerviz CD-ről meg lehet csinálni a telepítést, és a gépen lévő hivatalos Windows matrica kódjával lehet érvényesíteni. Ha ilyen matrica nincs rajta akkor ismét a HP magyarországhoz lehet fordulni, hogy a géptípus és sorozatszám alapján adjanak egy kódot.
Tehát az OD-nak nem lett volna kötelessége feltelepíteni rá semmit. Itt nyugodtan reklamálhat a Fogyasztóvédelemtől kezdve bárki, semmit nem ér.
Azt hogy miért az ominózus nevet adta a dolgozó a telepítéskor, esetleg jópofizni akart a kollégái előtt, vagy a dühét levezetni (mert az eladó is ember) az nem tudhatom, mindenesetre ez minimum egy fegyelmit megért volna, ha másért nem a gondatlanságáért hogy úgy adta át a gépet. Talán a korábban Öntől kapott hozzáállást akarta megtorolni ilyen kicsinyes dologgal... nem helyes, sőt... A magyarázatuk enyhén szólva erőltetett...

Billentyűzet. Mivel NEM garanciális hiba és emiatt a szerviz jogosan NEM javítja lehet kérni rá egy ajánlatot hogy mennyiért cserélnék ki. Ön úgy tűnik inkább a "nem érdekel semmi cseréljék ki garanciába" hozzáállást képviselte. Talán azt is végig kellene gondolni, hogy az ott dolgozók megpróbáltak segíteni és szereztek egy billentyűzetet hogy megoldják a NEM garanciális hibát. Szó se róla Önnek teljesen igaza van, egy német billentyűzet jószerivel használhatatlan, tehát ez az OD részéről ismét elég rosszul sült el. Amennyiben viszont utólag azt mondja hogy nem adta a hozzájárulását a billentyűzet cseréjéhez akkor mit keresett náluk a készülék??? Akkor ne hagyja ott.

HDD. Miből gondolja hogy használt, főleg hogy javított? A képen csak egy zöld matrica van rajta. Ilyen matricát más-más színekkel a környék három számítástechnikai boltja is használ, sőt még írnak is rá. Egyébként mint volt szervizes megnyugtatom, hogy HDD-ken esetleg a komplett elektronikát szokták cserélni amiből a felhasználó semmit nem vesz észre. Az a mondat pedig, hogy a funkcióinak 99%-át nem lehet használni egy hozzá nem értésről tanúskodó megállapítás. Mit ért ez alatt??? Egy HDD-nek milyen funkciói nem elérhetők? Vagy a képen látható 320GB-os HDD kapacitása csak 3,2GB volt? Vagy 5400 helyett csak 54 volt a fordulatszáma?

A hiba újabb jelentkezésekor azonnal visszaküldeni a szervizbe. Nem azért ígérték be a cserét látatlanba mert valami vackot tettek bele, hanem azért mert a szervizlapokat visszanézve látták hogy értelmetlen lenne a javítása. A Fény-Hang szerviz csigatempójáról fentebb már leírtam a véleményemet. A csereigazolás pedig ahogy a neve is mutatja cserére jogosít amihez sajnos be kell menni egy áruházba. Elég szerencsétlen dolog hogy pont bezárt az Önökhöz közelebbi, de erről nem ők tehetnek.

Mellékesen megjegyzem, hogy lehetett volna kérni a vételár visszatérítését is, ha nem tudnak az Ön számára megfelelő cserekészüléket biztosítani. Ez megint Önön múlik.

Arról hogy a Győri áruházban miért úgy intézték a papírmunkát ismét nem nyilatkoznék. Ennek teljesen flottul és pénz vevő előtti ide-oda teszegetése nélkül kellett volna lezajlania. A számviteli szabályok szerint teljesen helyesen jártak el, csak nem értem ennek miért a vevő előtt kell történnie.

Az Ön által látott 7 napos cseregarancia a hibás árukra vonatkozott. (2008-ban megszüntették az Ön által említett visszavételi lehetőséget. Ha az eset akkoriban történt akkor még lehet hogy tényleg olvasható volt az interneten.) Az internetes rendelésnél pedig ha jól emlékszem 8 napi lehet indoklás nélkül visszaküldeni a terméket. Jelen esetben egyik feltétel sem érvényesült.

Összefoglalva. Nagyon sajnálom a nehézségeket amiket át kellett ezzel kapcsolatosan élnie, de ha összegzést akarunk vonni, akkor csak annyit látunk, hogy Önnek van egy új, gyári garanciás készüléke. Ha nincs OD garanciája akkor pedig csak egy halom veszélyes hulladék tulajdonosa lehetne.

Ezzel nem az OD és a Fény-Hang Kft eljárásának visszásságait akarom kisebbíteni. Ahogy Ön is leírta - nagyon helyesen - nincs igazából összhang a két cég között. Ismételném magamat, az ügyintézés normál rendje az lenne, hogy az OD kimarad belőle. Ha autót vesz és az elromlik akkor nem a kereskedőhöz viszi vissza hanem a szervizbe megy vele. Felesleges egy közvetítőt beiktatni. Aki intézett már biztosítós ügyet az tudja, hogy ugyan ilyen macerás. Igazából itt van a kutya elásva, mert ez NEM garanciabővítés, hanem egy BIZTOSÍTÁS. Csak annak nem lehetne eladni.

Elnézést hogy hosszú voltam, de muszáj volt ennyire részletesen leírnom amit gondolok.

Üdvözlettel

Z

ui: a későbbi hozzászólóknak. Igen voltam (!) OD alkalmazott egy másik áruházban, és évi 10-15 ilyen javítást intéztünk. Tudom hogy mehetett volna jobban is.

MosoMasa 2011.10.28. 15:46:19

Akkor most két géped van? Mert a régit ugye be sem kérték... vgy az maradt a szervizben?

Zollye 2011.10.28. 17:25:59

Ilyen esetben a szervizben marad a gép (feljebb olvasható hogy másodjára is elvitték és egy hónap után küldték a csereigazolást a gép helyett) és az ügyfél kap egy csereigazolást amivel bemehet a boltba és kérhet egy másik készüléket, vagy ha nem tudnak megfelelőt adni akkor visszakérheti a gép árát.

Z

MosoMasa 2011.10.28. 17:53:21

@Zollye: Ja, csak e részlet felett elsiklottam, nem volt kedvem végigkeresgélni.
De amilyen majom egy cég, képesek és ott hagyják a gépen az usernél, mert nem tudják mit kell tenni, meg nem tudják mit csinálnak egyébként is.

Kurt úrfi a rubelribancok réme 2011.10.29. 07:01:09

@popocatepetl: Az ilyen font készlettel írt blogokat kedvelem. Nincs különbség as nagy I és az l között. :-))
Már mindenki biztos benne hogy mamád a placcon dolgozik. :-))
Fiatal vagy te még a netes szemétkedéshez, kisöcsém! Nem ismersz minden trükköt!

popocatepetl 2011.10.29. 10:49:51

@popocatepetI: csak azt ne hidd, tetűhintás, hogy egy cseppet is zavar amit csinálsz! Eloszor is, a célközönségedet, akiknek most produkálod magad, magasról lekakálom, egy lepkefingyit sem érdekel, hogy meg tudják-e különböztetni az én felhasználónevemet az általad kreálttól, másodsorban nem az itteni tevkenységem határozza meg az életemet és a létezésem értelmét, mint neked! És egyébként tetszik, hogy van egy magadfajta barom aki azzal tölti az idejét, hogy a bőrömbe bújva fickándozik.

Kurt úrfi a rubelribancok réme 2011.10.29. 16:40:36

@popocatepetl: Már megint magammal beszélgetek! Nővér, hol a gyógyszerem? Nem TB támogatott? Nem baj, majd a mama megkeresi a sarkon!

nesztike 2011.10.30. 09:12:28

@Zollye:
1. A legfontosabb és mindenekelőttvaló dolog amit igyekeztem is kihangsúlyozni,maga a termék neve!A termék neve nem garanciabővítés csak úgy.Hanem "Office Depot Teljes Garancia"!Ez áll a füzet elején ,már ha azt valamilyen hivatalos dolognak tekintjük-és annak kell tekintenünk ,hisz füzet nélkül a szerviz nem is foglalkozott volna a géppel.Ha pedig ez a neve ,akkor nekem az égvilágon senki máshoz nincs közöm, mint az OD-hez.Az OD a nevére vette a Fény-Hang vagy az általad említett cég termékét-nekem végül is mindegy melyiküké-innentől kezdve pedig az OD_é a felelősség,még ha ezt nem is tisztázták le előtte-ahogy mondod Te is.
2.Amikor én vettem a bővítést ,akkor még tán nem is létezett a kétféle lehetőség.Nekem legalábbis csak ezt ajánlották-az önrészes megoldás később jöhetett.
3.Az oprendszerrel kapcsolatban a leglényegesebb szempont,hogy azt eleve előre a gépre feltelepítve vettem.Bármilyen javítás után a gépet az EREDETI állapotában KELL visszaadni!Ha külön vásárolt winről lenne szó akkor tökéletesen igazad lenne és egy szót sem szólhatnék.A HP ezt teljesen magától értetődőnek is veszi.Többször beszéltem velük, vizsgálatot is folytattak az ügyben,melynek eredményét nevekkel kiegészítve küldtem el az OD-nak.A HP minden merevlemezcsere esetében a gépet az eredeti állapotában adja vissza,amennyiben előtelepített win volt a gépen.Erre az apróságra a bővítés kiagyalói nem gondoltak.
4.A zöld kiemelést én tettem utólag a képre.A HDD javított mivoltát nem vonta kétségbe a szerviz.Először úgy tettek mintha csodálkoznának ,majd a beszélgetés végére már konkrét gépcserét ígértek.Ilyen alkatrészeket nem lehet véletlenül beszerezni szerintem.
5.A csereigazolásról nincs szó a füzetben.Az OD sem tudott róla.A pénzt szerettem volna én is ekkor már visszakapni,de ők automatikusan a csereigazolást küldték.
6.Tudom ,hogy nem könnyű megtalálni.A 7 napos vállalás,nem múlt el.Nem a hibás árukra vonatkozik.Él és virul ma is. Íme a link- www.officedepot.hu/szolgaltatasaink.vm
Alulról a 3.sor.

Köszönöm az észrevételeidet és a témára áldozott időd!

nesztike 2011.10.30. 09:13:52

@MosoMasa: A régit elvitték a szervizbe.Csak az eredeti merevlemez maradt meg mementónak.

banpepe 2011.10.31. 21:30:48

Ez most vagy fail, és lejáratás, vagy 3 éves sztori. Szombathelyen pedig már nincs OD, mivel megszűnt, tehát most nehezen vihette volna oda..

XCat 2011.10.31. 21:33:53

@banpepe: A homár malmai lassan őrünek. Mostan került rá sor.
Tutibisztos nem lejáratás. Pláne nem fizetett reklám. A homár nemolyan, áááá, neeeem........

Xezs 2011.11.01. 21:14:29

Két dolgot nem értek:

"A gép otthon áll-gyakorlatilag használhatatlanul"

Csak azért, mert német a billentyűzet? Attól még ugyanúgy be tudod állítani a Windowsban, hogy magyar karaktereket írjon. Aki meg úgy gépel, hogy betűnként nézi, hogy épp mit üt le, annak minek gép egyáltalán?

"Funkcióinak 99%-át nem tudta a férjem szerint"

Na ezt hogy a picsába derítette ki ennyire pontosan a kedves férj?

Xezs 2011.11.01. 21:15:46

Ettől függetlenül az OD a fentiek alapján egy kókler szar cég, nem védeni akartam őket.

Ja, és hagyjuk már ezt a "vok"-ozást. Írd már ki baze, hogy vagyok. Fájna?

nesztike 2011.11.02. 07:35:03

@Xezs: Ez aranyos hozzáállás.Ezek szerint a billentyűfeliratok csak arra valók ,hogy jól összezavarják a világ népeit.Miért is nem gyártanak szimplán üres billentyűzetet?Minden gomb egyforma-tiszta kommunista álom!:)Tudod ,mit?Holnap vegyél egy 80-as smirglit és rüszüld le a karaktereket a Tiedről és a következő hsz-edet már úgy írd!Asszem jót fogunk mulatni.Profi gépírók kíméljenek.Ebből viszont lehetne világbajnokságot is rendezni mint kockából. :)
Merevlemez problémák diagnosztizáláshoz ajánlott erősen a Hard Disk Sentinel.Ez a program nem érte el a HDD-t.Evidens.

@banpepe: Nagyszerű meglátás.Ha már ezt az infót sikerült megtudnod (ami eleve szerepel a levélben),akkor azt sem lehet nehéz kideríteni ,hogy mióta nincs OD? 2008-ban vettem a gépet.2 év jótállás elmúlt.A 3.év az most van.Tehát 2011.Március is idén volt esküszöm.Onnantól 7 hónap idáig.Az OD ősz előtt zárt be itt.Ámen.
Amúgy meg...inkább vokozok, mint picsázok.

Xezs 2011.11.02. 21:09:54

@nesztike: 1. Örülök, hogy feltaláltad a spanyolviaszt:

www.daskeyboard.com/model-s-ultimate/

Egyébként neked mennyi idő beírnod egy ilyen hozzászólást ezzel a hozzáállással?

2. Szóval ha a Sentinel nem éri el a vinyót, akkor már egyből 99%? Miért nem 98 vagy 97? Apuka leül és képlet alapján kiszámolja, vagy mi a franc?

AtoszMester 2011.11.04. 21:18:28

A posztolo a hulye. Nem tud rendesen az asztalra csapni, es baromsagokat ir ossze-vissza. Ha en lettem volna a boltos, vasvillaval kergetem ki az ivadekaval egyutt, ha ezt nalam is eljatssza.

- Seagate Cert repaired HDD; Seagate gyar altal sajat maga keszitett, es javitott, tesztelt HDD. Semmivel sem szarabb mint egy uj. Nekem is ilyen van, tudtam mikor megvettem, koszoni jol van.
- Az op rendszert nem koteles ujratelepiteni a kereskedo. Az alkatresz mukodokepessegere van garancia, nem a windowsra, es nem az adatokra.
- A garancia elso eveben visszakerheted a penzed, ha szar a cucc. Egy ev utan csak javitas, vagy csere a garancia resze, felteve ha a kereskedo tud ajanlani egy ugyanolyan vagy jobb notebookot. Ajanlott, adott is. Hol a baj?

A szerviz egyetlen egy dologban hibazott, az a nemet billentyuzet. A tobbi csak a holgy muszaki analfabetizmusanak es a tutyimutyisaganak koszonheto.

cso zsi 2011.11.04. 22:13:20

@AtoszMester: "Az op rendszert nem koteles ujratelepiteni a kereskedo. Az alkatresz mukodokepessegere van garancia, nem a windowsra, es nem az adatokra."

Az adatokra ne legyen gondja a kereskedőnek.
De ha egy operációs rendszerrel árusított gép (aminek az ára magában foglalja a Windows árát is) rendszer nélkül, üres vinyóval (tehát még az előtelepítés sincs rajta) kerül a tulajhoz, akkor az a vevő megkárosítása. Ha laikus a vásárló (tehát nem te, vagy én), akkor pl. mit kezd azzal a lehetőséggel, amikor csupasz gép + dobozos oprendszer, és egy cetli, hogy driverekért látogasd meg a gyártó honlapját.
Ugyanis a szép új operációs rendszer nem ismerte fel semelyik hálózati eszközt a nagyon szép, és nagyon új laptopon. Itthon, és a munkakörnyezetemben kisujjból megoldom. Laikusékhoz elmenve segédeszközök, ill. másik netre képes dolog nélkül nem.
Emlékszem, még a kábeltévés internet telepítések hajnalán, gyártottam egy cd-t win95,win98, win2000-es driverekkel, hogy a második nap már ne érjen ilyen meglepetés. Mert a teszkósgépben a belerakott hálókártya nem volt telepítve, és driver sem volt hozzá. A többségnek win telepítője sem, pedig azt anno mindig kérte a hálókártyatelepítő.

XCat 2011.11.04. 22:15:48

@cso zsi: Én eddig egyedül a mediamarktban vettem olyan notit, amin minden rendesen fenn volt.. pedig a többi sem sufnikategória volt.

Xezs 2011.11.05. 17:34:40

@cso zsi: Azért valljuk be, egy normális felhasználónak el vannak téve jó helyre a driverei, pont ilyen eshetőségekre felkészülve. Persze tudom, hogy sokan nem tudják, hogy mi az a driver, de nekik meg ott a szerviz.

cso zsi 2011.11.05. 23:03:06

@CatMother: Korábban írtam, hogy mindkét gép, ami a családba került a HRP-n keresztül jutott kisker forgalomba, ebből az egyik a MM.
Mindkettőnél ott volt a teljes telepítőkészlet, gyártói Win cd + előtelepítés, driverlemez.
Egy újabb esetében, ami mellé vásárolni kellett az oprendszert, a cetli voolt, hogy "gyártói oldal" A ******.hu nevű cég forgalmazta. (szándékos a kicsillagozás)

@Xezs: Normális felhasználó? Olyannal még nem találkoztam. Átlagos otthonival igen, akinek semmije nem volt meg, vagy eleve bepalizták, és a "hozzáértővel", aki "mindent tudott". És a céges, akinél "valahová el van téve" a gép/laptop telepítőkészlete.

Xezs 2011.11.06. 02:09:06

@cso zsi: Ja, és "hozzáértő" az, aki nagyobb kárt csinál, mint amekkora eredetileg bekövetkezett :)
süti beállítások módosítása