Laci nem érti, hogyan nem sikerül biztosítást kötnie a Generalival, pedig ő vissza is hívja őket, meg elmegy bárhova, de egyre szürreálisabb irodákat talált:
Kisvállalkozásom számára szolgáltatói felelősségbiztosítást szerettem volna (szeretnék még mindig) kötni. Nem vagyok szakember, de elgondolásom szerint az ügylet értéke kb. évi 200-300 ezer Forint (legalábbis ennyit hajlandó lennék fizetni). Az ajánlatkérés előtt körbenéztem a konkurens, már biztosítással rendelkező vállalkozások weboldalán, melyek többségét (most már úgy gondolom, hogy csak állítólag) a Generali biztosítja, így én is náluk próbálkoztam. Először a központi ügyfélszolgálatot hívtam november elején, ahol ugyan segíteni nem tudtak, de ígéretet kaptam arra, hogy egy kompetens üzletkötő még aznap visszahív. Nem sikerült. Ezen annyira még nem lepődtem meg, van ilyen (bár ha éppen nem akarok biztosítást kötni, akkor a különböző „tanácsadók” naponta háromszor keresnek). A mai napon újból telefonáltam, végighallgattam a robotot, majd a válasz ismét ugyanaz volt. Már kellemes csalódásként ért, hogy egy óra múlva egy üzletkötő (Lajos, ha jól emlékszem) valóban visszahívott. Innen úgy gondolom kissé szürreális fordulatot vettek a dolgok:
Lajosnak megpróbáltam kb. 2 percben felvázolni, hogy mit is szeretnék tőle. Mondandómat azonban nem sikerült befejeznem, mert közölte, hogy ő hívott engem és ez így neki drága lesz (?!) Gondoltam is, hogy fasza, megtaláltam a világ legkomolytalanabb vállalkozását, ahol még egy használható céges telefon sincs. Rendben, felajánlottam Lajosnak, hogy visszahívom és akkor talán tudunk 5 percet beszélgetni. Így történt, segíteni azonban – természetesen – nem tudott, visszahívást ígért. Csalódott voltam, de megvolt bennem az elhatározás, hogy márpedig én kötök biztosítást. Felkerekedtem, zsebemben a Generali weboldaláról származó három XI. kerületi értékesítési pont címével.
1. Újbuda Center, Herceghalom út 19. Itt egy Burger King és egy Fressnapf található (meg Tesco meg még egy rakat üzlet…) Nem zárhatom ki a lehetőségét, hogy van értékesítési pont is, de nekem nem sikerült fellelnem. Ha van, akkor csak az ügyfél-tájékoztatás színvonalára hívnám fel a figyelmet.
2. Etele út 32/C. Itt volt értékesítési iroda. Beléptem az ügyféltérbe, ahol a következő látvány fogadott: A pult mögött két szék, az egyiken egy középkorú hölgy, a másikon kistermetű kutyája (!) néz rám. Még nem tudtam köszönni, amikor az eb őrült csaholásba kezdett, a hölgy pedig csitítgatni próbálta. Ezt, mint egy színházi előadást jó egy percen keresztül bámultam, majd megfordultam és kijöttem az üzletből. Úgy gondolom, hogy ilyen körülmények között nem lehet üzletet kötni.
3. Fehérvári út 26. Itt is van értékesítési iroda, csak éppen „csökkentett kapacitással” működik (még szerencse, hogy most van a kötelező váltás is…) Gondoltam nem baj, ennek a napnak már mindegy, kivárom. Igen ám, de pár perc múlva észrevettem az ízléses módon az egyik ügyintéző monitorjának hátuljára felcelluxozott A4-es lapot, amely szerint ők – tekintettel a csökkentett kapacitásra – most csak biztosítási kötvények tili-tolizásával foglalkoznak.
4. Még tájékoztattak, hogy a legközelebbi iroda a Magyar Jakobinusok terén van (ez ugye nem igaz, mert a fentebbi 2 közelebb van), amely 16 óráig van nyitva. 15:52, ennyi.
Ismét felhívtam az ügyfélszolgálatot, ezúttal már csak panaszt kívántam tenni. A fentieket a telefonos kollégának előterjesztettem, két héten belül írásbeli választ ígért. Kitörölhetem vele, de ha megjön – és kíváncsiak vagytok rá – azért majd elküldöm.
Ha kiposztoljátok és bárki is olvassa, akkor a következő kérdésekre várom a választ:
1. Egyetlen kompetens üzletkötő sem dolgozik a Generalinál, aki az általam feltett egyszerű kérdésekre képes lenne válaszolni?
2. JÓL MEGY, NEM KELL A JUTALÉK? (akkor legyen olcsóbb a kötelező)
3. Komolyan vehető egy olyan üzletkötő, akinek nincs 60 forintja telefonálni és egyébként sem tud semmiről semmit?
4. Miért nincs a kollégáknak céges telefonjuk?
5. Elfogadható, hogy a kollégák a kutyájukat magukkal viszik a munkahelyükre? Ha igen, akkor az ügyféltérben, a pult mögött kell őket elhelyezni?
6. Normális, hogy csúcsszezonban (kötelező váltás) „csökkentett kapacitással” üzemel az ügyfélszolgálat?
Tudom, hogy (sajnos) nem szenzáció ami történt, de én agyfaszt kaptam és most kicsit jobb.
Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.11.23. 10:18:14
Antifogyaszto 2011.11.23. 10:21:47
Én a Groupamától szabadultam meg.
De nehogy azt hidd, hogy a többi jobb..
Generalli te szépség, hát igen..Magyar sajátosság. Karácsony előtt állunk, ezért nem dolgoznak.
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.11.23. 10:23:02
a National Geographic Channel TV csatornán nézhető. A tanácsaival segíti a félrenevelt kutyák helyes nevelését. (Valójában a gazdit kell nevelni az esetek több mint 90%-ában.)
ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.11.23. 10:25:26
Tényleg nem lehet ilyet máshol kötni?
Ha lehet, húzz oda :D Loser banda :D
De lehet, hogy szimplán deficites a termék, és nem szeretik...
Dr. Kix 2011.11.23. 10:29:11
Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.11.23. 10:32:36
1. Van,de az nem a telefonközpontos rokona, így nem hozzá kapcsolják az ügyfeleket.
2. Nem megy jól, de utánanézni,meg megdolgozni érte,az már büdös.
3. Nem.
4. Azért,mert az üzletkötők saját zsebből fizetik a telszámlát, és a spúr fasz sajnálta rád azt a 300 forintot.
5. Nem.
6. Nem.
vendriner aladár 2011.11.23. 10:32:57
mortalwombat 2011.11.23. 10:35:30
Egy szép e-mail a generalihoz, finoman megfogalmazva, hogy Lajos (telefonszámmal) kollégájukkal beszélgessenek el. Viszlát.
Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.11.23. 10:38:36
He Wombat! Mán az állatkertből írsz?
index.hu/belfold/2011/11/22/a_cukisagban_is_megtortent_vegre_a_rendszervaltas/
Skodakék Fábia 2011.11.23. 10:44:11
Szép páros...
mortalwombat 2011.11.23. 10:48:33
dr. _mmm_ 2011.11.23. 10:50:24
ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.11.23. 10:52:00
Skodakék Fábia 2011.11.23. 10:55:19
Nyaff-nyaff
Antifogyaszto 2011.11.23. 10:55:31
Meg kell tanulnia ezeket a pár dolgokat még a Magyarországon megmaradó cégeknek.
1. Az ügyfélért vagyunk. Ergo ő fizeti a fizetéseinket/jutalékot stb. Belőlük élünk.
2. Más normális országban a picike seggem körbepolírozzák, ha én fordulok hozzájuk mert akár lehetek kiemelt ügyfél is az évek során. Ezt hívják ügyfél orientált viselkedésnek.
3. Az ügyfélnek mindig igaza van, kivéve ha nem, de erről a legtöbb cég nem alkot(hat) nyilvánosan másképpen, mivel az ügyfél el fog menni tőlük. Itt az ügyfél megtartás módszere tűnik ki.
Saját esetemből tanulj, ami még számomra is pozitív véggel zárult.
Kaisers májast vettem még jóval régebben (kb 3-4 év). A szavatossága jó volt, de büdös ehetetlen volt. Agyfaszt kaptam, hát megnéztem a weben a Kaiser vezérigazgatóját, és írtam egy dörgedelmes e-mailt neki,amiben fényképeket is csatoltam. (vásárlás helye, ideje stb) Láss csodát, másnap reggel 8 órakkor személyesen az igazgató hívott fel, sűsű elnézésette közepette, és kaptam tőlük ajándékba egy komplett ajándékkosarat mindenféle Kaiser finomságokkal.Persze kiderült, hogy nyáron a Spar nem megfelelő környezetben tartotta az árut, ezért romlott meg. Bírság a Sparnak, a vevőnek kárpótlás. Szóval ezt tartom korrekt rendezésnek.
A becsületes cégeket támogatom, a többit nem.
mortalwombat 2011.11.23. 10:58:58
England win The Ashes! 2011.11.23. 11:07:17
ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.11.23. 11:09:20
Akkor add nekem! Bár én nem fogok érte biztosítást adni, de azért örülnék neki ;)
ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.11.23. 11:10:51
De OK, akkor ez az egy dolog. És a többi felsorolt anomália?
Hahó, verseny van a biztosítási piacon is, és sajnos az ügyfél választ.
Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.11.23. 11:11:52
"Meg kell tanulnia ezeket a pár dolgokat még a Magyarországon megmaradó cégeknek.
1. Az ügyfélért vagyunk. Ergo ő fizeti a fizetéseinket/jutalékot stb. Belőlük élünk."
Ez igaz, kivéve az ügynököket,meg a taxisokat.
Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.11.23. 11:12:52
Hm?
VIKI 2011.11.23. 11:18:40
vazsmegyeigerdezsház · http://studiosmaragd.hu/ 2011.11.23. 11:19:24
England win The Ashes! 2011.11.23. 11:19:28
"Lajosnak megpróbáltam kb. 2 percben felvázolni, hogy mit is szeretnék tőle. Mondandómat azonban nem sikerült befejeznem, mert közölte, hogy ő hívott engem és ez így neki drága lesz (?!)"
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.11.23. 11:23:41
helianthus 2011.11.23. 11:48:37
Lájk!
A kutyás hölgyös résznél még sírtam is egy kicsit. :)
Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.11.23. 11:56:52
Basszus!Pedig próbáltam titokban tartani, te meg lebuktatol itten.
Jut eszembe, nem kell vmi biztosítás? Nálam óccsón van, csörögj rám, megbeszéljük! :)))
Sokorai_Atala 2011.11.23. 11:58:13
Manci néni, a szomszéd 2011.11.23. 12:16:42
Kösd meg nálam a biztosításodat, évi 200-ért elvállalom neked. Ha meg netán baj lesz, én is pontosan annyit fogok neked fizetni, mint a Generali. Semmit.
lkjpoi 2011.11.23. 12:30:28
felelősségbiztosítás, Budapest
...és máris ott van több 100 tanácsadó, aki ilyennel foglalkozik, névvel, telefonszámmal.
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.11.23. 12:45:02
Nanemá 2011.11.23. 12:45:59
A 90-es évek első felében a CBA-ban dolgoztam csemegepultosként. Akkoriban nyomatták minden este főműsoridőben a Kaiser reklámjait a TV-ben, ami nyilván temérdek pénzükbe került. Majd egyik nap arra lettem figyelmes, hogy megérkezett az üzletbe az áru a Kaisetől (párizsi, felvágott - zömében nem előrecsomagolt, és a hűtőlánc szigorú betartását igénylő áruk) a nyári, 30 fok feletti hőségben egy ponyvás Barkasz kisteherautón!!! Ezek után, ha netán valaki romlott árut kapott volna, nyilván a CBA-t hibáztatta volna, pedig mi hűtöttünk rendesen, de a spúr Kaiser inkább reklámra költött, mintsem normális szállítójárműre...
P. · http://faszkivan.blog.hu/ 2011.11.23. 12:59:55
Skodakék Fábia 2011.11.23. 13:03:17
de ha biztosítást akar akkor mit izél? manapság ( meg gondolom amúgy is) az csinál - biztosítási ügyintéző vagy mifaszom melót - aki semmihez sem ért
nekem ugyanez volt mikor lakást kerestem. olyan balfax ingatlanosokkal találkoztam hogy na,
viszont összejött egy tuti kéró aztán meg a tulajjal már lehetett normálisan kommunikálni
posztoljam?
ügyintéző meg leszarva..
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.11.23. 13:06:48
Naná!
Skodakék Fábia 2011.11.23. 13:19:34
karosszékely 2011.11.23. 13:39:01
XCat 2011.11.23. 13:52:02
helianthus 2011.11.23. 13:55:51
@karosszékely: JJJ
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.11.23. 13:59:39
Basszus, nem ezt a választ vártam.
XCat 2011.11.23. 13:59:45
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.11.23. 14:01:25
Hogy ez a Homárt minősíti, vagy az Átlagembert, azt nem tudom.
XCat 2011.11.23. 14:05:51
helianthus 2011.11.23. 15:14:07
Magam_a_Mondomét! 2011.11.23. 19:06:28
Hát ezért nem találtad meg!!!
Hengermalom utcában nem kerested?
Megdobbent 2011.11.23. 20:38:31
t.netti 2011.11.24. 06:24:00
A visszahívás ciki. Azt jelzi, hogy a Generali hogy kizsákmányolja az üzletkötőit. Szóval még nem is a Lajosnak ciki, hanem a Generalinak. De őket meg úgy tűnik, nem érdekli ez a kis történet itt a homáron.
Ugyandehogy (törölt) 2011.11.24. 13:20:51
yaksi 2011.11.24. 17:22:12
Szívesen segítek Önnek a biztosítás megkötésében, kérem küldje el telefonszámot az ebedecs@gmail.com e-mail címre, és visszahíom a részletek megbeszélése ügyében!
Üdvözlettel:
yaksi
Magam_a_Mondomét! 2011.11.27. 19:15:20
Nem kerestek ?
bandikkaa 2011.11.27. 23:13:26