Dóri Barcelonában próbálta meg letiltatni frissen ellopott iPhone-ja szimkártyáját, de hajnali 4-kor nem sikerült humán operátorhoz jutnia. Otthonról másnap csak délben oldották meg, fél nap alatt pedig a tolvajok összetelefonáltak egy 100 ezres számlát. Bíróságra nem ment, a Békéltető Testülethez a T-Mobile nem ment el, így végül befizette a jófejségből 25 ezer forinttal csökkentett összeget.
Körülbelül 1 éve, tavaly novemberben mentem át a T-Mobilehoz, 2 éves hűségnyilatkozatra vettem részletre egy iPhone-t. Nagyon jól jártam, a telefont és a T-Mobile-t is egyből megimádtam. Minden rendben volt egészen idén április elejéig, amikor is Barcelonai utazásom első napján éjfél körül el nem lopták az egész táskámat, benne többek közt az előfizetéses telefonommal. Rögtön kiakadás, sírás, rendőrségre rohanás. Megtettem a feljelentést, visszamentünk a szállásra, ahol rögtön el kezdtem hívogatni a T-Mobile-t, hogy letiltassam a SIM kártyámat. A menüben a 6-os menüpont alatt található a letiltás, de mikor beléptem és bepötyögtem a számomat, egy kedves hang közölte, hogy "A szolgáltatás jelenleg nem elérhető", vagy hogy "Köszönjük hívását", és bontotta a vonalat. Hajnali 4-ig 22-szer próbálkoztam, sikertelenül. A 6-os után a többi menüpontot is megpróbáltam, de mindenhol csak gépi hang felelt. Végül barátom anyja itthonról - neki is körülbelül 1 órájába telt - olyan dél magasságában letiltotta a kártyát.
Az igazán nagy meglepetés csak hazaérkezésem után ért, mikor is egy aranyos 100 000 Ft-os hóközi számla várt otthon. Rögtön kapcsolatba léptem a T-Mobile-lal, ahol flegmán közölték, hogy biztos sokat neteztem kint, ezért ilyen magas a számla. Végül kiderült, hogy a telefonom ellopói az éjszaka folyamán körbetelefonálták a világ messzi tájain élő ismerőseiket, többek között Angliában, Nigériában és Svájcban. Egyből elmeséltem a sztorimat egy T-ponton, jött az ide-oda küldözgetés, ezt nem részletezném. Végül panaszlevelet írtam nekik, amire azt a választ kaptam, hogy nem a menü instrukcióinak megfelelően jártam el, nem helyesen írtam be a számomat, stb. Tartom magam annyira intelligensnek, hogy ki tudok igazodni egy "felhasználó-barát" telefonos menüben és nem rontom el a számom beírását 22-szer, így ezt a választ nonszensznek tartottam. De, 25 000 Ft-ot levontak a tartozásomból csupán kedvességből, a maradék 75 000-re pedig részletfizetést ajánlottak, amivel ha akár egy napot csúszok egyből 100 000 Ft + kötbér lesz a fizetési kötelezettségem.
Na, ezután a fogyasztóvédelemhez, konkrétabban a Békéltető Testülethez fordultam panaszommal. Most augusztusban volt a tárgyalás, amire a T-Mobile székházától körülbelül 1 utcára került sor, mégse tudtak senkit se küldeni, aki képviselhette volna őket, esetleg akinek kérdéseket tehettem volna fel. És mivel semmilyen dokumentumot, call-center statisztikát nem voltak hajlandóak felmutatni arra vonatkozóan, hogy mégis milyen gombokat nyomtam meg a menüben, nem lehetett bizonyítani, hogy helyesen jártam el. Így a Testület se tudott döntést hozni és megszüntette az eljárást.
A testületi kirendelt tag azt javasolta, vigyem bíróságra az ügyet, mert akkor muszáj lesz nekik bemutatni a dokumentációjukat, de valahogy 22 évesen nem érzek kényszert arra, hogy egyetem mellett egy multi céggel pereskedjek, és, lehet hogy ez már csak belegondolás, de szerintem ezt a T-Mobile is nagyon jól sejtette...
Hát ennyi lenne az én sztorim, a 75 000 Ft-ot szerencsére sikerült befizetnem, igaz ráment az összes félretett pénzem, de sajnos hűségnyilatkozatom miatt még 1 évig muszáj náluk maradnom. Utána viszont tuti, hogy az első adandó alkalommal váltok.
Az utolsó 100 komment: