Balázs nem érti, hogyan pusztulhatott el szeptemberben vásárolt Acer laptopjának alaplapja egy hivatalosnak tűnő BIOS-frissítéstől. Illetve azt sem érti, hogy miért kellene még 7 ezer forintot fizetnie, hogy visszakapja a gépet, ha mégsem kéri a nem garanciális, 80 ezer forintos alaplapcserét. Hívjuk a nemzetbiztonsági szupercsoportot, hogy kiszabadítsák a gonosz csehek karmai közül?
Szeretnék egy kis segítséget kérni, mert én már nem értem, hogy mi a franc van itt. Szeptemberben vásároltunk egy Acer laptopot. Szükségem van rá az egyetemen ezért a család szépen csatlakozott a hitelből vásárlók csoportjához és megkaptam a gépet. Nem egy csoda, de amire kell arra jó. A gondjaim akkor kezdődtek, amikor a windows nélkül eladott gépre elkezdtem telepíteni. Felraktam az oprendszert majd jöttek a driverek. És itt történt a baj. Frissítettem a biost is. Sokszor csináltam már ilyet, szóval eszembe sem jutott, hogy baj lehet miatta. De lett. az Acer hivatalos oldaláról leszedhető bios ugyanis kicsinálta a gépet.
Természetesen nem estem pánikba (pedig kellett volna) és hívtam is az Acert bejelenteni a dolgot. Itt követtem el a második hibát, ugyanis becsületesen elmondtam, hogy mit csináltam a géppel. Jött a futár, elvitte Brnoba, majd ma kaptam egy emailt, hogy alaplapot cserélnének benne és gyorsan fizessek 80 ezer forintot a javításért. Ha nem szeretném, hogy megjavítsák, akkor 7000 forintért visszakaphatom a tulajonomat. Ha nem tudom/akarom kifizetni ezt a 7000 forintot sem, akkor ők szépen megtartják a gépet.
Miután lehiggadtam elkezdtem nálam okosabbakat körbekérdezni, hogy ilyenkor mi is van. Az Acer azzal védekezik, hogy ők megmondták, hogy rossz biosra nincs garancia. Igen, megmondták, a honlapon apró betűkkel angolul. Tudom tudom, de sajnos az angol nyelv nem tartozik a kompetenciáim közé. De még ha tartozna is a magyar jogszabályok szerint ez olyan, mintha nem is lenne. Megkérdeztem fogyasztóvédőket, akik állítják, hogy ez csak abban az esetben állna meg garanciavesztésként, ha a géphez adott nyomtatott garancia papíron fel lenne tüntetve a dolog. Szerintem ha vettem egy garanciális gépet, majd a saját honlapjukról letöltöm a géphez kiadott frissítést, ami tönkrevágja a gépet, akkor az garanciális dolog.
A másik érdekesség, hogy ha nem szeretném megcsináltatni a gépet, akkor 7000 forintot kérnek a visszaszolgáltatásért. Ez nekem fura. Mivel esélyem sincs másik gépet venni, ezért nem hagyom annyiban.Mi a véleményetek? Mit tegyek?
Az utolsó 100 komment: