Tékozló Homár

Értesítés helyett behajtóhoz fordul az ELMŰ

2012.02.09. 15:35 | jackyll | 102 komment

Egyre több nagyvállalat csoportosítja át ügyfélszolgálati forrásait pénzbehajtásra. Így pl az ELMŰ ügyfélszolgálatával nem lehet telefonon kommunikálni, csak a behajtóval, aki viszont minden adatot lát. Az ELMŰ-nél jóhiszeműen úgy gondolták, Katerina téves dátummal átutalt előfizetési díja bizonyára az aktuális decemberi akart lenni, és direkt nem fizeti be a novemberit, ezért azt gyorsan ki is adták a Credit Controllnak:

Január közepén átutaltam a 2011 novemberi villanyszámlát az ELMÜ-nek. Most először csináltam ilyet, eddig sorban álltam az ügyfélszolgálat irodájában néha három negyed órát is..gondoltam kipróbálom, hiszen kényelmesebb. Aztán ültem nyugodtan, mígnem a postaládában egy levelet találtam a Credit Controlltól (aki még nem ismerné, ők egy kintlevőség kezelő, magyarul behajtó cég) amiben értesítettek arról, hogy nem fizettem be a 2011 novemberi villanyszámlámat.

Nos, nem kicsit csodálkoztam. Rögtön vettem a telefont próbáltam hívni az ELMÜ-t a telefonos ügyfélszolgálat nem volt elérhető. Ekkor megnéztem az utalásomat és észre vettem, hogy véletlenül a közleményben tévesen 2010 novembert írtam. Akkor már csak azt nem tudtam hova is lett a befizetett pénzem. Hamarosan  azonban felvilágosított a Credit Controll egyik munkatársa aki felhívott adósságrendezés miatt. Ő ugyanis látta hova lett a  pénz, az ELMÜ-nél úgy gondolták 2011 decemberi szálát rendezik vele.

Ami fura volt az egészben, hogy az ELMÜ nem értesített arról, hogy van számlám amivel nagyon elmaradtam volna, helyette kiadta az adataimat egy külső cégnek, akik mindent tudnak rólam, anyám nevétől kezdve a lakcímemig, még azt is melyik számlám lett befizetve. Kérdés ami felmerült bennem, mindez jogszerű? Ennyire nincs pénze az elektromos szolgáltatónak, hogy nem telik 8 napos értesítőre? Végül mit tud behajtani az adósságkezelő? 2 hónapnál több pénzzel nem tartozhatunk ugye, hiszen jönnek és lekapcsolnak. Másnap szerencsére el tudtuk intézni személyesen az ügyfélszolgálaton, hogy a befizetett pénz a helyére kerüljön, vagyis a helyzet megoldódott  Maradt a kérdés, miért szolgáltatnak ki minket, kinek az érdeke?

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Skodakék Fábia 2012.02.09. 15:44:01

Kamu. Engem felhívott az ELMÜ egy hónap után...vagy az egy másik ELMÜ volt?

Unbiased 2012.02.09. 15:58:31

Januárban fizetni a novemberi számlát, és hibás évszámot írni? Szerintem ez elég ok arra, hogy a pácienst kicsit megregulázzák.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.02.09. 16:03:11

@Unbiased: Akkor mit fog írni, ha a Credit Controll alvállalkozója a Vologya&Kolja&Szása&Vlagyimir LTD kopogtat be hozzá?

spontan · http://erdekessegek.info 2012.02.09. 16:10:47

A csoportos beszedés nem menő?

TomP · http://pokolikocsik.blog.hu 2012.02.09. 16:14:00

Nekem küldtek értesítést, mikor a Távszámla és az OTPDirekt közreműködésével sikerült nem fizetnem két hónapon keresztül.

Urakura 2012.02.09. 16:50:31

@Dr Jozef Vengloš: Én mindig 1-2 évre előre fizettem mindig,minden szolgáltatót,SOHA nem tudták felfogni,hogy mindig tartoznak...

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2012.02.09. 16:54:55

Nekünk meg az elmű még vissza is utalt 5.000Ft-ot mert nem válaszoltak időben (30 napon belül) arra a kérdésünkre, hogy mi alapján becsülték meg az egyik be nem kötött óra fogyasztását.

Kétszer.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.02.09. 17:05:39

Nekem egyszer az ELMŰ visszautalt 4500 ft túlfizetést, és következőnaap, meg kaptam tőlük levelet, hogy kéthónapja tartozom 756 ft-al, és azonnal, mert jönnek kikötni.
Pont volt 4500 forintom.

mohopasi 2012.02.09. 17:06:24

@Dr Jozef Vengloš: Érdekes, ez nekem is bejött eddig. Mondjuk a tigáz sokkal szebb, 58.napon befizetett 10 ezres tartozásért cserébe leszerelik az órát (60 nap a határidő), majd reklamálásra vissza, de kiszámláznak 32 ezret a le-fel szerelésért. Majd értesítenek 3 hét múlva, hogy ha nem fizeted be lekapcsolnak.

katerina65 2012.02.09. 18:19:13

Nos, miért nem tudom fizetni az aktuális számlát? Ez az én problémám..sokaknak nem megy sajnos nem csak nekem , itt nem is ez a lényeg, hanem ki az a nagy ember a Credit Controll élén aki lassan az ország behajtója lesz? Miért kerülnek ki az adataink illetéktelen kezekbe a tudtunk nélkül?

katerina65 2012.02.09. 18:22:02

És még valami..miért nem tűnik logikusnak az ELMÜ vagy más szolgáltató részéről, hogy a befizetett összeggel, (ha nem személyesen adom a kezébe vagy nem csekken küldöm) legrégebbi számlát egyenlíteném ki? Főleg akkor ha álltalányt fizetek és minden számlám összege ugyanakkora!

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.02.09. 18:24:04

@katerina65:
Szolgáltatóknál logikát nem keresünk.

katerina65 2012.02.09. 18:27:46

@batgirl:
Végül is értünk vannak..szolgáltatnak vagy mi, nem? Sajnos monopolhelyzetben vannak..nem cserélheti le az ember úgy mint egy mobilszolgáltatót..

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.02.09. 18:33:26

@katerina65: értünk vannak..
Értünk vannak????????ugyan már, ezt te sem gondolod komolyan.

katerina65 2012.02.09. 18:42:14

@batgirl: Nem..idézőjelbe kellett volna tennem..

England win The Ashes! 2012.02.09. 19:01:39

@katerina65: "Miért kerülnek ki az adataink illetéktelen kezekbe a tudtunk nélkül?"

Hogy illetéktelen-e vagy sem, azt nem mi döntjük el, hanem gondolom a törvény. Mindenesetre nehéz valamit úgy behajtani, hogy nem tudod a nevét, címét stb.
Ezt persze ne vedd teljesen magadra, mert nálad adminisztrációs hiba is közrejátszott. Csak részben.

j311 2012.02.09. 20:40:42

Igy megy ez.
Kaptam en mar ugyvedi dijakkal terhelt fizetesi felszolitast, mert volt egy fel eve befizetetlen tavho szamlam.
Elotte is, utana is mind be volt fizetve. Idokozben egyik szamlahoz sem csatoltak ertesitest elmaradasrol, sot kulon levelet sem kuldtek.
Igy kerult a 26k HUF tartozasra +13k HUF ugyvedi koltseg.
Orultem volna ha valamikor egyszer legalabb felhivnak (20 HUF) vagy kuldenek egy sima postai levelet (50 HUF) az en koltsegemre, hogy talan fizetni kellene, de nem.
IJ

batmann 2012.02.09. 20:51:15

Viccelsz??? 50 HUF a levél??? hol élsz?

Levél
Elsôbbségi Nem elsőbbségi

Szabványméretû 30 g-ig 130 105

Egyéb 50 g-ig 180 140
100 g-ig 230 185
250 g-ig 290 225
500 g-ig 495 410
750 g-ig 810 675
2 000 g-ig 1 030 840

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.02.09. 21:08:02

hát szijja..izéé..hogy..és miért..és te...tényleg...nahát..

igazságos 2012.02.09. 21:23:26

@Dr Jozef Vengloš: időben??? JézusMáriaSzentJózsef, hová kerültem....

batmann 2012.02.09. 21:31:39

@batgirl: bizony, bizony...a domborulatok, pedig valódiak, nem a műanyag... :)

England win The Ashes! 2012.02.09. 21:52:57

@igazságos: Én is tudom, hogy ördögtől való határidőre fizetni, de mit tehetnék? Biztos valami rossz beidegződés lehet. ;-)

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2012.02.09. 21:55:44

This is a beginning of a beautiful friendship.:-)

igazságos 2012.02.09. 22:11:12

@Dr Jozef Vengloš: nem ártana valami orvoshoz fordulnod, te tényleg, már lassan kórtani eset leszel. :)

Kikötözködtük egymással magunkat, most meg még időben fizeted a számláidat, hát nagyon nem jó felé tart ez az ország.

igazságos 2012.02.09. 22:14:13

Még a végén megérem, hogy mindenki időben fizet be minden tartozást, a hitelét rendesen törleszti, a rokonok visszaadják a kölcsönkért végtörlesztésre való összeget...

Lehet, hogy el kéne innen mennem, mert lassan nem lesz hol osztanom az észt?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.02.09. 22:18:42

nalunk ez ugy meg, hogy jona aszmla
tegyk fel a novemberi december elejen kb. es akkor van ra 2 het kb.
han fizetem, jon a decemberi, a novemberivel ugye januar elejen 2 het hataridovel
ha azt sem fizetem, akkor jon egyszi nes level, hogy van meg 3 napod
na ha akkro sem, akkor kijon az "ELMU "es kikoti az aramot
minek ide behajtoceg?

a fene tudja még · http://hatker.blog.hu 2012.02.09. 22:34:16

@Dr Jozef Vengloš: olvasás, olvasás, szövegértés!

ő is befizette...

batmann 2012.02.09. 22:39:16

@a fene tudja még:
Előbb vagy utóbb mind fizetünk. Az adósok helyett is, mert amit ők nem fizetnek meg, azt mi fizetjük, amikor a szolgáltató emiatt árat emel…köszi adóskáim

2012.02.09. 22:49:52

ha mar igy elsztorizgatunk: nekem vateras elmaradt szamlam volt, kb 4 honap, ossz. kemeny 320 ft. befizettem, egy honapra ra behajtotol jon a 320+xezer egyeb koltsegrol a szla. felhivtam maganrol, eroskodtek hogy pedig dede, en mondtam hogy nemnem, aztan azota semmi :)

igazságos 2012.02.09. 22:52:35

@a fene tudja még: szövegértés, -1

Novemberit, januárban, vagyis, decemberben nem fizetett! Ergó, valószínűleg a decemberit se fizette be, továbbá azt képzelte, hogy 2010 volt a múlt évben.

Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de nálam zavar van az időben.

Ami fura volt az egészben, hogy az ELMÜ nem értesített arról, hogy van számlám amivel nagyon elmaradtam volna, helyette kiadta az adataimat egy külső cégnek,
Hát, aki januárban akar intézkedni a novemberi számláról, ráadásul tévesen írja a dátumot, az mégis mit furcsállja a dolgot, a másik, szerintem megjött az a levél, csak elkallódott.

Fogalmam sincs, nekem sem volt még elmaradásom, mondjuk nem is én fizetek.

batmann 2012.02.09. 22:53:41

@hagyma: most ismerkedünk, kezd komoly lenni, de ezt nem szeretném itt...:)

igazságos 2012.02.09. 22:58:16

@➊: a vatera az egy kicsikét más tészta. Amúgy tökre nem értem soha, hogy egyesek miért hirdetnek rengeteg terméket 20 ezer forintokért, amiket külföldről hoznak, hamis Louis Vuitton táskákat 50 ezrekért, de legalább 100 darabot, illetve iPad 2 cuccokat külföldről, azt meg legalább 1000 darabot, meg lehet ismerni, mindre ki van írva a GARANCIA szó.

Na, mármost, ha a jutalékokat nézzük, 20 ezerre nem csekély összeget számolnak fel, pláne ennyire, hogyhogy mégis folyamatosan fennt vannak ezek a cuccok, egy pillanatra nem veszik őket le, mennyi feltöltési díjat fizetnek ezek után, ha mindenre 6%-ot felszámolnak??? Nem keveset, mégis tele van ezekkel a szemetekkel a vatera. Ez nálam rejtély, hogy egyesek hogyan tehetik ezt meg, mennyit fizetnek, vagy ők a csókosok, akik bármit hirdethetnek ott?

2012.02.09. 23:04:30

@igazságos: úgy, hogy ebayen veszik, ott 300 ft ami itt 5000...

Xezs 2012.02.09. 23:07:23

Hogy egy befizetést melyik tartozásba könyvelik bele, arra kétféle módszer van.

Az egyik az, amikor a legkorábbi fennálló tartozásba könyvelik bele, függetlenül attól, hogy a tartozás és a befizetés összege egyezik-e.

A másik módszer, amikor a csekken levő adatok vagy a közleményben levő adatok (esetleg az összeg) alapján abba a tartozásba könyvelik bele, amelyikre az a befizetés szól, függetlenül attól, hogy vannak-e korábbi tartozások.

Mindkét módszer mellett megvannak a pro- és kontrák, most nem ezt akarom firtatni.

Amiért ezt az egészet leírtam, az azért van, hogy elmondhassan: az embereknek semmi sem jó.

De tényleg.

Volt szerencsém egy közüzemi szolgáltatónál megélni egy rendszercserét, ahol a korábbi rendszer az egyik módon működött, míg az új már a másik módon.

Az eredmény? A korábbi rendszerben egy csomóan az új rendszer által nyújtott logikát követelték, míg az új rendszerben a régi rendszer által nyújtott logikát sírták vissza az ügyfelek.

Szóval tudjátok mit? Basszák meg a nyafogós ügyfelek.

Xezs 2012.02.09. 23:11:16

@Dr Jozef Vengloš: Sokan attól érzik forradalmárnak meg engedetlennek magukat, hogy nem fizetnek időben. Sosem értettem.

a fene tudja még · http://hatker.blog.hu 2012.02.09. 23:11:21

@igazságos: szó nincs róla, hogy a decemberit sem fizette be. mondjuk ezt tisztázhatná a poszt toló.
és azt meg végképp nem értem, hogy miért nem göngyölítik a befizetéseket a szolgáltatók??

a fene tudja még · http://hatker.blog.hu 2012.02.09. 23:14:21

@batmann: én beismerem, nem vagyok tökéletes. volt már olyan, hogy elkavartam az internet/TV számlát, oszt persze nem is fizettem be.
érdekes módon 1-2 hónap múlva tudott udvariasan értesíteni a szolgáltató, hogy kimaradt egy csekk.

batmann 2012.02.09. 23:16:36

@a fene tudja még: Figyusz volt már, hogy én is elfelejtettem befizetni az ELMŰ csekket. Mindig jött értesítő. Szóval az eset no comment...

a fene tudja még · http://hatker.blog.hu 2012.02.09. 23:17:04

@Xezs: igazad van, az ügyfelek k... anyját!
szerintem a szolgáltatóknak ezentúl legyen csonkítási joguk is, ha pl. nem 2, csak 1 év hűséget ír alá valaki. meg ilyesmik...

a fene tudja még · http://hatker.blog.hu 2012.02.09. 23:20:00

@batmann: de akkor ne legyen már megint a poszt toló a hülye, amikor momentán azt sem tudja senki pontosan, hogy mi történt.

mondjuk ennyiből meg télleg hülye, írja le rendesen.

Xezs 2012.02.09. 23:20:54

@igazságos: Hát mert a sok gyík megveszi tőle. Mert az emberek naivak és azt hiszik hogy az alternatív csatornákon (mint a vatera is) fogják megkötni az évszázad bizniszét.

Az már nem jut el az agyukig, hogy kevés olyan hülye van, aki egy 200 000 Ft-os terméket 2000 Ft-ért fog eladni.

batmann 2012.02.09. 23:21:08

@a fene tudja még: És még egy dolog. Nem vagyok hajlandó mások miatt, mások helyett többet fizetni.

Csak meg kell nézni, az egész ország tele van potyautassal…

Ááááá én, dehogy, nekem tartozásom, azok a szemetek tehetnek róla…

Most miért keresnek, na jó tartozom, de miért így keresnek, na jó használtam, de ki kell fizetni??? Miért, mások sem fizetnek…

Xezs 2012.02.09. 23:23:13

@a fene tudja még: Nem érted. Mondom még egyszer: az embereknek semmi se jó.

2 egyenrangú alternatíva közül bármelyiket választhatja a szolgáltató, akkor is a szolgáltató kurva anyját fogják szidni, mert nem képesek beletörődni, hogy a világ nem úgy megy, ahogy ők kitalálták.

Hogy te is megérsd: van fehér alapú számlakép, meg mondjuk halványsárga alapú. Tökmindegy melyiket adja a szolgáltató, valaki úgyis besír hogy miért nem a másik színt használják. Érted?

a fene tudja még · http://hatker.blog.hu 2012.02.09. 23:29:28

@batmann: hát én ezt nem tudom, erről nincs információnk.
(már a poszt toló esetében)

a fene tudja még · http://hatker.blog.hu 2012.02.09. 23:31:51

@Xezs: "Hogy te is megérsd"
Hogy te is megértsd: mindig a vevőnek van igaza. a szolgáltató/eladó valahogy oldja meg. aztán majd este lehet csöndben anyázni, de ez van.

én ezzel így vagyok akkor is, ha én vagyok a farok rossz végén (vö. szolgáltató)

batmann 2012.02.09. 23:33:45

@a fene tudja még: van céged? voltál már ügyfélszolgálatos? utána légyszi, utána

a fene tudja még · http://hatker.blog.hu 2012.02.09. 23:36:37

@batmann: yes.

(na jó, olyan százan ülünk a teremben ü.sz. még nem voltam)

Xezs 2012.02.09. 23:43:05

@a fene tudja még: Tehát akkor a vállalat tartson fenn 2 rendszert, az egyikben így könyvelnek, a másikban meg úgy?

Továbbá Pistike kapjon rózsaszín számlapapírt, Katika zöldet, Ilonka meg kéket?

Vannak ésszerű igények, és vannak ésszerűtlenek.

Én az ésszerűtlenekről beszéltem mindvégig.

batmann 2012.02.09. 23:43:34

na srácok kár itt több szót pazarolni, ha szükség van rám szóljatok Gordon felügyelőnek …

a fene tudja még · http://hatker.blog.hu 2012.02.09. 23:47:02

@Xezs: én meg arról, hogy aki el akar adni, az csak a legvégső esetben szopasson akár csak egy ügyfelet is.

lehet, hogy van egy közös metszetünk, és csak a szart rágjuk itt :)

Xezs 2012.02.10. 01:04:50

@a fene tudja még: Az egyáltalán nem szopatás, hogy pistike rózsaszín számlapapírt akar, mert hülye, de csak fehéret kap mindenki mert ez a standard mindenhol.

Még egyszer mondom: az ésszerűtlen igényektől, meg fölösleges nyavajgástól van herótom.

Megdobbent 2012.02.10. 05:24:53

Keson jottem, igy csak azt tudom mondani, hogy szeretem a habos sutemenyt!

pruntyike 2012.02.10. 06:25:54

Tudod, mikor aláírod az ELMÜ-vel a szerződést, van egy nagyon hosszú bekezdés, hogy kinek adhatja ki az adataidat. Az úgy van megfogalmazva, hogy ez a modatot sikerült jogilag megfogalmazni: "annak adom ki az adataidat, akit én (az ELMÜ) jónak látok" valahogy így, már nem emlékszem pontosan: "az ELMÜ-vel jogviszonyban álló,..... az ELMÜ érdekkörébe tartozó, .....vagy jövőben az ELMÜ-vel jogviszonyba lépő, az ELMÜ megbízása, meghatamazása alapján, az ELMÜ nevében vagy megbízásából eljáró....." és még itt hosszasan folytatódik...-nak adhatják ki az adataidat, ha írásban ezt külön nem tiltod le. Na most ki nem tartozik ebbe a körbe? Seggedet verd örömödben az ELMÜ ügyfélszolgálata padlójához, ha nem kerültél BAR listára, bár ebben ne legyél biztos.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.02.10. 06:59:32

Azt már mondtam, hogy nekem olyan internet szolgáltatóm van, aki kedvesen felhív, köszön, már megismerem a hangját,és már mondom is hoyg bocs elfelejtettem, és mondja, is hogy akkor nem is mond semmit:)
De volt úgy, hogy nem tudtam fizetni,mondta, hoyg nem probléma, ad két hetet. Mindezt telefonon kedvesen, minden féle fenyegetés nélkül.
Mondjuk kicsi cég, ott még elfér ez a fajta hozzáállás, nagyobb szolgáltatóknál ez biztos nehezebb volna.
Amúgy meg jó reggelt elvtársak,erőt egészséget mindenkinek.

katerina65 2012.02.10. 08:06:03

@Xezs: Sokan nem tudják fizetni, mert nincs miből..vagy eszel, vagy befizeted a számláda..Örülj neki, hogy nincs ilyen gondod..ne is legyen soha ne tudd meg milyen az amikor éhesek a gyerekeid!

katerina65 2012.02.10. 08:08:24

@a fene tudja még: Mivel nagyon keveset kell beosztanom, hol ezt hol azt fizetem..két hónappal lehet már csak lógni a szolgáltatónak , vagyis január közepén volt két számla saram..a november és a december..Mit nem lehet ezen megérteni??? Most fizetem majd a decemberit..ige, így jár akinek nincs munkája ...

katerina65 2012.02.10. 08:11:23

@batmann: Ha többet kell fizetnek az áramért a gázért az nem van mert sokan nem fizetnek..hanem mert ezek a cégek már régen nincsenek állami ennyit csak kézben...emelhetnek akarnak..

Sátán meg a Jocó 2012.02.10. 09:01:29

"2 hónapnál több pénzzel nem tartozhatunk ugye, hiszen jönnek és lekapcsolnak. "

Jaj, ne sajnáld már azt kis pénzt egy kiadós szoláriumra, pár rikítóan színes szoknyára és tanulj meg hangosan óbégatni.

Nyugi, évekig mehet a villany nálad ingyen, aztán jön valami "jogvédő" szervezet és kifizeti helyetted.

Merthogy én más módszert nem tudok elképzelni, hogy egyen népcsoportok hogyan képesek milliós köztartozást felhalmozni, míg rendes adófizető fehér állampolgároknál két hónap után konyec.

igazságos 2012.02.10. 10:01:52

@katerina65: figyelj, ez egy szolgáltatás, igénybe veszed? Igen, akkor fizess és kuss. Ha meg nincs pénzed, ne használd a gázt, villanyt, mert úgysem fizeted ki. Ezt kéne felfogni egyeseknek.

@Sátán meg a Jocó: ez nem igaz, meg lehet nézni, kik halmoznak fel rengeteg tartozást, a sztárok, a milliomosok, Alföldi Róbert, Anettka meg Kozsó.

Ellenben, az általad emlegetett hátrányos helyzetű bodzaszedőknek 10 ezer forintig átvállalják a számlájukat, alapítványok támogatják őket, gázért, villanyért kapják a lóvét, esetleg akkor lopják az áramot, ha ezt a pénzt inkább cigire meg piára költik.

Mert ugye a bodzaszedőket nem érdeklik az adományok, a segélyek, őket csak a pénz motiválja, ennélfogva minden gyerek lakjon jól kampány sem működik náluk, mert mindent azonnal pénzzé tesznek.

igazságos 2012.02.10. 10:13:53

@a fene tudja még: ez csak a kereskedelemben van így, de már ott se. Ez az elv már nem működik hazánkban, hogy a vevő az úr, és ki kell nyalni a seggét, akkor is, ha nincs igaza, meg egy komplett és okoskodó barom. Nem működik ez már itthon, és el kéne felejteni ezt a mentalitást.

Abban hiszek, ha én is úgy állok a dolgokhoz, akkor velem is úgy fognak bánni. Ha időben fizetem a számláimat, félreteszem rájuk a pénzt, akkor nem érhet meglepetés, nem kell ezen filóznom, hogy akkor most novemberit, decemberit be-e fizettem.

Sajnos, mindig ki szokott derülni, hogy az esetek nagy többségében, itt is, a feledékenység, a hanyagság, a nemtörődömség, az ügyfél saját hülyesége a hibás, de könnyebb amiatt háborogni, hogy akkor most hol is vannak az adataim, mint azon, hogy most tulajdonképpen mennyivel is tartozom azért, amit igénybe vettem, és ingyen használtam, de szartam fizetni érte.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.02.10. 10:26:22

@igazságos: A Vatera jó dolog. Valentin-napra pl. lehet venni autentikus ajándékot, bensőséges instrumentális orálszexhez: antik.vatera.hu/szerszam_munkaeszkoz/regi_bekebeli_vas_szivlapat_2_1539399203.html

pengusz 2012.02.10. 10:43:48

"Január közepén átutaltam a 2011 novemberi villanyszámlát az ELMÜ-nek."

Kis csúszás nem számít. És még vered magad?

Manci néni, a szomszéd 2012.02.10. 11:00:15

Azért komolyan nem hiszem el drágáim, hogy a mai világban nem tudják megoldani azt az egyszerű matematikai képletet, hogy "tartozás-befizetés=egyenleg".

Hát mi is csekken fizetjük a villanyt és volt már, hogy rossz hónapot adtam fel nekik, pedig ugyanannyi volt az összeg, mivel évközben általányt fizetünk. És az a pénz nem pénz szerintük, hogy rohadjanak meg az informatikusukkal együtt.

Sokorai_Atala 2012.02.10. 11:59:08

@Manci néni, a szomszéd: drága, szinte ugyanígy jártam a céges számlával Elmünél. Kb 30 jegyű a számlaszámuk, egy 0-át kihagytam belőle utaláskor, a következő havit is befizettük, amikor a fenyegetés jött, hogy kikapcsolnak, mert több mint 30 napos tartozásunk van. Másfél millió forintot nem vettek észre, hogy többlet fizetésünk is van, tehát 0-án állunk. Ezt nem értem miért hívják egyenlegnek.

vörösbor(de)minőségi 2012.02.10. 15:20:34

@katerina65: befizetni IDŐBEN!!1ccerű ez nem?
nyilván kurvára meg lennél sértve,ha felkapcsolod a villanyt és semmi.pedig ez lenne a természetes.nekik sem kötelességük szolgáltatni csak megszoktuk hogy leszarva van a határidő uccsetörténiksemmi....na ennek van már vége kérem tessék végre felfogni!!
dr.ELMŰ
:)))))))

a fene tudja még · http://hatker.blog.hu 2012.02.10. 16:55:29

@igazságos: nade miért nem? mondjuk sosenem működött.

az, hogy te miben hiszel, kurvára nem érdekli a monopol szolgáltatókat.

Xezs 2012.02.10. 19:34:07

@katerina65: Ja, aztán az ilyen "nincs miből fizetni" típusú embereknél szokott kiderülni hogy cigire, kólára meg piára érdekes módon van pénz.

A helyzet az, hogy a legtöbb ember képtelen normálisan gazdálkodni a pénzével.

Xezs 2012.02.10. 19:37:10

@igazságos: Húvazz, odabasztál rendesen. Még hajlandó is vagyok egyetérteni, de durván meglepődtem rajtad :)

Egyébként tetemes tartozást kétféle ember halmoz fel: a putriscigány, illetve a milliárdos vállalkozó (ez lehet akár fehér is, de nem feltétlenül).

A középréteg az, amelyik normálisan fizet és van benne (egy kicsi) fizetési fegyelem.

Xezs 2012.02.10. 19:42:55

@Manci néni, a szomszéd: Ez egy olyan dolog, hogy te elvárod, hogy a kétszer fizetett hónapból az egyik befizetést könyveljék át egy másik havi számlára, viszont van olyan ügyfél, aki meg ezen kapja fel a vizet.

Fentebb írtam már, hogy az embereknek semmi sem jó, hidd el, dolgoztam ilyen cégnél.

England win The Ashes! 2012.02.10. 20:17:12

@igazságos: "Kikötözködtük egymással magunkat"

Hű, ez most igencsak perverzül hangzott! :)))

batmann 2012.02.10. 20:52:17

No ez szerintem majd megoldja ezt a parázs vitát.

kdnp.hu/news/rovidesen-benyujtja-kdnp-az-elorefizetos-kartyas-meroorakrol-szolo-torvenyjavaslatot

A Kereszténydemokrata Néppárt (KDNP) rövidesen benyújtja az előrefizetős, kártyás áram-, és gázmérőórákról szóló törvényjavaslatát – mondta el Harrach Péter a kisebbik kormánypárt egri külön tanácskozása után az MTI-nek. A pénteki 2,5 órás tanácskozáson értékelték a képviselőcsoport munkáját, áttekintették a kormány jogalkotási tervét és felkészültek a tavaszi jogalkotási időszakra – tájékoztatott a kereszténydemokratát frakcióvezetője.

batmann 2012.02.10. 20:53:33

A KDNP javaslata alapján minden olyan fogyasztónál, aki hatvan napon túli hátralékba kerül, a szolgáltató kártyás mérőóra felszerelésére lenne kötelezve. Ezzel megakadályozható lenne a további hátralékok felhalmozása, viszont az életveszélyes helyzetek is elkerülhetők lennének.

katerina65 2012.02.10. 21:41:17

Nem iszom, nem dohányzom, három gyerekem van..abból egy a suli mellett dolgozik..egyedül nevelem őket..nem kapok támogatást csak a szüleimtől, azt is élelmiszerben..Úgy látom itt mindenki kőgazdag ..mégsem áll nagyon rosszul ez az ország..Ha nincs más lehetőséged , nincs félretett pénzed, nincs munkát..akkor dögölj meg..igaz? Két hónap csúszás lehet..élek vele , mert nem tudok mást tenni! Nem fogok áramot lopni, nem megyek segélyért mert úgysem adnak! Nem vagyok barna eléggé..! Ja és nem fogok bankot sem rabolni, vagy megölni bárkit, hogy napra készen legyen fizetve a számlám..ennyi..!!!Azt hittem tudtok értelmes választ, nem a tartozás volt a lényeg, hanem a kiszolgáltatottság.. további jó szórakozást nektek!

Xezs 2012.02.10. 22:33:33

@katerina65: Nem kell megsértődni, hanem el kell menni szociális meg családsegítő intézménybe, illetve gőzerővel keresni a melót.

Mi is hárman voltunk gyerekek és anyám egyedül nevelt minket, de mindig megtaláltuk a megoldást. Mondjuk én folyamatosan azt láttam, hogy szórjuk kifele a pénzt az ablakon, holott nem volt fölösleg.

Volt hogy az áramot is kikapcsolták. De megoldottuk, és jobb ha tudod hogy a te problémádat sem fogja más megoldani.

Xezs 2012.02.10. 22:41:31

Plusz szerintem tudtok találni olyan dolgokat, amiken tudtok spórolni. Csak jól át kell gondolni.

Nálunk akkor rendeződött a helyzet, mikor tesómmal átgondoltuk a dolgokat és rengeteget ésszerűsítettünk otthon, mert anyám valahogy elsiklott bizonyos részletek fölött.

Konkrét tippet nem adhatok, nem tudom hogy mid van és mid nincs, de pl. el lehet azon gondolkodni, hogy szükséges-e egyáltalán a vezetékes tévé, vagy mondjuk az internetes előfizetésen nem lehet-e okosítani valamit (arra azért nem mondom hogy mondd le mert manapság az az elsőszámú munkakeresési platform) mert általában akció van akció hátán. Ha nagyon náci vagyok akkor azt mondom hogy Homározni se homározz mert addig is csak az áramot fogyasztod feleslegesen, de ha nem egy high-end PC-d van akkor az akár kevés is lehet.

Én azt vallom hogy mindig van megoldás csak meg kell találni.

Xezs 2012.02.10. 22:44:10

@batmann: De ez már rég megtörtént. Bizonyos helyekre csak előrefizetős mérőket telepítenek a szolgáltatók (jellemzően putritelepekre). Volt is a múltkor valami sírás-rívás a tévében hogy ez már megint miért nem jó.

Xezs 2012.02.10. 22:45:26

@katerina65: Ja, még valami: nézzél a neten önéletrajzmintákat meg tanácsok után kutass, a legtöbben már az önéletrajznál basszák el az álláskeresést.

Naugye hogy konstruktív is tudok lenni.

batmann 2012.02.10. 23:32:28

@Xezs: A KDNP javaslata alapján minden olyan fogyasztónál, aki hatvan napon túli hátralékba kerül, a szolgáltató kártyás mérőóra felszerelésére lenne kötelezve.

Kötelezve, érted? Kötelezve, 60 nap után. Ilyen még nincs, csak tervezik. No erre befizetek, a fél ország megfagy...

Xezs 2012.02.11. 00:29:39

@batmann: Fagy a faszt. Amúgy meg úgysem vezetik be.

De nem is értem a problémát: vannak akik most eszmélnek rá, hogy a dolgokért fizetni is kell? Eddig hol éltek? Meg ha 2 hónapig nem volt pénze valakinek akkor majd a harmadikban lesz?

England win The Ashes! 2012.02.11. 14:13:36

@Xezs: @katerina65: Plusz még egy, bár lehet, hogy ez csak nekem volt új:

SOSE írd bele a CV-be a születési dátumodat!

Xezs 2012.02.11. 14:20:21

@Dr Jozef Vengloš: Nekem benne van, nincs azzal semmi gond.

England win The Ashes! 2012.02.11. 15:43:01

@Xezs:
Korábban nekem is benne volt, de azt javasolta egy szakember, hogy jobb, ha nincs ott. Errefelé az utolsó öt évet kell feltüntetni (maximum, néha kevesebbet), plusz a végzettséget, ill. olyan dolgokat, ami a megpályázott helyhez előnyt jelenthet.
Gyakran csak a személyes adatokat nézik át, aztán az alapján válogatnak. Ha az interjún szembesülnek azzal, hogy az illető mondjuk öt évvel idősebb, mint az általuk elvárt, de magán az interjún brillírozik, simán van esélye megkapni az állást. Ellenkező esetben megeshet, hogy esélyt sem kap.

Másrészt ugye az iskola végzésének évéből is lehet következtetni az életkorra. Megint ugyanaz, mint fent: ha mindjárt a személyes adatoknál látja a kort, lehet, hogy abba is hagyja az olvasást. Ha nincs ott és emiatt tovább olvas, lehet, hogy felkelti az érdeklődését a többi információ.

Nekem így érvelt a tanácsadóm, mikor rövid időre állástalan lettem, szóval én így vágtam bele. Hogy működik-e vagy sem, nem tudom, én szerencsére gyorsan találtam melót, bár szinte biztos, hogy nem ezen múlt.

Xezs 2012.02.11. 19:48:48

@Dr Jozef Vengloš: Hm, ha tanácsadó mondta akkor lehet benne valami, bár nem hiszem hogy túl sok helyre keresnének kor alapján embert. A fontos az, hogy be tudjun illeszkedni a közösségbe és hogy tudja adni azt a minőséget, amit elvárnak tőle.

Az osztály ahol dolgozok eléggé vegyes korban, van olyan aki anyám lehetne és van olyan aki a húgom lehetne. Mégis megvan a közös hangnem és a tisztelet.

VT Man 2012.02.13. 13:41:29

@Unbiased:
Nekem is ez tűnt fel:

"Január közepén átutaltam a 2011 novemberi villanyszámlát az ELMÜ-nek. "

Miért nem decemberben utalta az illető a novemberi számlát?
süti beállítások módosítása