VLM-ék hiába küldték vissza bontatlanul a fényterápiás lámpát a Zepternek, menet közben kiderült, hogy azt már a Budapest Banknál hitelezik nekik. Lehet, hogy a rendelés lemondása után nem kellett volna átvenni a csomagot?
Bő két évvel ezelőtt kezdődött az ügy. Édesanyám közel a nyolcvanhoz sajnos túl gyakran látogatja a kórházat. Törött csigolyája, évtizedes cukorbetegsége, és gyógyíthatatlanul hályogos szemei mellett hetente háromszor viszik vesedialízis kezelésre. Két éve ősszel a Péterfy Sándor utcai kórház egyik folyosóján egy hölgy állította meg, kezében kérdőívvel. Azt ígérte édesanyámnak, hogy kitöltés esetén ingyenes fényterápiás kezelést kap. Most már tudom, tudjuk, nagy hiba volt, de belement. Néhány nap elteltével megjelent az illető a megbeszélt időpontban és "hozta az ingyenes" kezelést is. Csak később derült ki, hogy ez valójában egy termékbemutató és az a célja, hogy rávegyék a gyanútlan, és kiszolgáltatott beteg embert több százezer forint indokolatlan elköltésére. Ezen az "ingyenes" kezelésen megetették anyámat, hogy a használt fényterápiás lámpa, megszabadítja őt a vesedialízistől, a hályogtól, és a törött csigolyája sem fog fájni többé. A lámpa ára 300.000 Ft, amit havi 10.000 Ft.-os részletekben törleszthet. Belement. Aláírta a papírokat, és fizetett 20.000 Ft-ot előleg gyanánt, melyről egy kézírásos papír keletkezett, és amelyen még az előleg szó sem szerepelt, valamint az sem, milyen célból adta át ezt az összeget.
Idő közben kiderült, hogy a lámpa hatékonyságával alaposan átverték anyámat, mert az ő betegségeit a fényterápia nem gyógyítja, ezért levélben jeleztük a visszalépési szándékunkat. Ezzel párhuzamosan telefonon is jeleztük, hogy elállnánk a megrendeléstől, de a Zepter Hungária közölte, hogy ezt jogszerűen nem tehetjük. És, hogy ne is tehessük, egyik nap este kilenckor megjelentek a lámpával és átadták azt. Bár már nem akarta, de a kialakult helyzet miatt anyám átvette az árut, és aláírta a banki papírokat. Ekkor derült csak ki, hogy korábban banki papírokat írattak alá vele, így került képbe a Budapest Bank. Azt a tényt végig elhallgatták, hogy egy harmadik felet is bevontak az ügyletbe. És elhallgattak még egy nagyon fontos dolgot is, amelyre csak néhány héttel később derült fény. Ár tekintetében végig a 300.000 forintról volt szó és a havi 10.000 forintos törlesztésről. Mikor a Budapest Bank megküldte a befizetéshez szükséges csekkeket, akkor azok összesítéséből derült ki, hogy a kamatos tartozás meghaladja a fél millió forintot. Na ettől elborította a szar az agyamat.
Két hét múlva megjött a Zeptertől a válaszlevél a szerződés felmondására, "mivel idő közben átvettük a terméket, így levelünket tárgytalannak tekintik."
Megkerestem egy büntetőjogász ügyvéd ismerősömet és megbíztam az üggyel. Édesanyám pedig írt egy meghatalmazást, hogy az ügyvéd eljárhat a nevében. A még használatlan lámpát visszacsomagoltam a dobozába és a tartozékokkal együtt postán vissza küldtem a Zepter Hungáriának, az ügyvéd pedig a csekkeket még esedékesség előtt a banknak a szükséges egyéb papírokkal.
Ezek után jött a kalamajka. A bank a mai napig nem fogadja el az édesanyám által kiállított ügyvédi meghatalmazást, így az ügyvéddel nem hajlandó kommunikálni. A Zepter továbbá nem hajlandó kiadni a visszavételt igazoló "visszáru nyilatkozatot", - amely alapján a bank semmisnek tekintené a hitelszerződést - csupán egy levelet küldtek, hogy megkapták, és visszavették a lámpát de a talpán valamilyen repedést találtak.
Felajánlottuk a Zepternek, hogy az előlegre adott 20.000 forintból vonják le a szerintük 13.000 körüli kárösszeget és vessünk véget az ügynek, de erre nem voltak hajlandóak.
Azóta folyamatosan jönnek a fizetési felszólítások, jelenleg az EOS Faktor próbál kiszedni édesanyámból 400.000 forintot.
Úgy vélem, hogy a két cég, a Zepter Hungária és a Budapest Bank eme közös átverésüket bűnsegédletben követték el, hisz egymásnak asszisztáltak a jóhiszemű ügyfél átverésében. Gyanítom, hogy nem ez az első közös "rablásuk", mivel nagy gyakorlattal kerülik egymás között a kommunikációt az üggyel kapcsolatban.
A lámpa hivatalosan és beismerten a Zepternél van több, mint két éve, de nem hajlandók kiadni visszáru nyilatkozatot az átvételről.
Több ponton is hibázott az édesanyám, ezt nem tagadjuk. Hiszékeny volt és nem eléggé óvatos. Azt hitte, hogy neki akarnak segíteni.
Ez nem más, mint tudatos átverés, megkopasztás. És ezek után még sajnálnom kéne a bankokat az utóbbi hónapok kormányintézkedései miatt? Frászt, hulljon a férgese.
vlm2012
Az utolsó 100 komment: