Péter nem annyira örül a Ryanair magyarországi járatbővítéseinek, mert cserébe még a Pozsonyból induló Gran Canaria-járatot is felszámolták, pedig ő már januárban kifizette. Tud valaki vmi alternatívát vagy tényleg felduplázódott a nyaralás ára?
Végső elkeseredésemben írok nektek, mert úgy megszopatott a Ryanair, hogy az csak ihaj. A történet ott kezdődött, hogy üdülési joggal kaptunk idén július közepére egy hét üdülést 6 főre a Kanári-szigetekre, pontosabban Gran Canaria szigetére egy négycsillagos hotelben. Ez azért nem mindenkinek adatik meg. No, gyors keresgélés a neten, hogy ki is repül Gran Canariára. Január közepére sikerült is kideríteni, hogy a Ryanair repül Las Palmasba, igaz nem Budapestről, hanem Pozsonyból, de hát kit érdekel, amikor oda-vissza a repülőjegy csak 75.000,-Ft fejenként úgy, hogy a csomagokért és az ülőhelyért is külön pénzt fizettünk. Ha még transzfert fogadok innen a déli határvidékről, még úgyis jó vagyok (egy Travel Service jegy budapesti indulással a duplájába kerül). Le is foglaltam gyorsan, ki is fizettem majd 1500 eurót érte (azt már csak halkan jegyzem meg, hogy ha az ember nem figyel a foglalásnál, bizony vagy 20 Ft-al drágább, saját árfolyamon számolják át az eurót). Még az sem zavart, hogy egy nappal korábban érkezünk és távozunk, majd keresek egy napra szállást. Ezek után a szállás megerősítésre került, lefoglaltam az autót is, amivel ott furikázunk, majd nyugodtan hátradőltem.
Március elején jött egy e-mail, amiben közölte a Ryanair, hogy ők május 4-től nem repülnek többé Gran Canariara.
Két lehetőségem volt: vagy átfoglalok más járatokra vagy a pénzt visszaadják. No telefon a Ryanair pesti főhadiszállására, ahol közölték, hogy sajnos nem tudnak segíteni, mert maximum azt tudják tenni, hogy a foglalásomat átrakják egy másik reptérre, de csak olyanra, ahonnan szintén közvetlenül repülnek Gran Canariara. Megjegyezték azt is, hogy a cég nem foglalkozik csatlakozó járatokkal, ők fapadosok, mit képzelek. A kifizetett kilométerek elvesztek volna. Na keresgéltem, de sajnos nem volt semmilyen olyan reptér, ami számunkra jó lett volna. Vagy a gép ért Budapestről későn a csatlakozáshoz vagy egy napot kellett volna várni.
Újabb telefon után javasolták, hogy írjak egy méltányossági kérelmet a Ryanairnek és küldjem ki Dublinba faxon, hátha. Én megtettem, szívhezszólóan leírtam, hogy mi is a bánatom és pénzt és energiát nem kímélve kiküldtem. Másnap e-mailban jött a válasz angol nyelven: elutasítva.
Így most az maradt, hogy vagy megveszem a sokkal drágább Travel Service jegyet vagy négy foglalással (foglalásonként 36euró foglalási díjjal) és egy-egy átszállással megpróbálok azzal a Ryanairrel eljutni Gran Canariara, ami így megszopatott. Mindezt 1200 euróval drágább áron és némi ideggel fűszerezve, hogy reméljük, a gép nem késik, mert vehetek új jegyet. Mivel a cég Magyarországon bejelentve nincs, panaszt tenni nem tudok.
Azt nem értem csak az egészben, hogy volt egy jól üzemelő, kihasznált járat, amit pont a nyári csúcsra kellett megszüntetni. Annyira nem volt ennek az útvonalnak konkurenciája itt Közép-európában, hogy maga a döntés teljesen ésszerűtlennek tűnik. Én pedig itt állok megfürödve, kb 4000 eurós kárral a nyakamba (ha csak a szállást veszem). Vajon mit lehetne tenni? Nekem már nincs ötletem... csak az elkeseredés maradt számunkra és a keresztfiam számára, aki úgy készült már, hogy végre repülhessen.
Az utolsó 100 komment: