Tékozló Homár

Betonon várakoztatják a Ryanair utasait

2012.04.18. 14:07 | jackyll | 255 komment

ryanairhungary1.jpg

A teoretikus "Ugyan mit veszítettünk a Malév csődjével, amikor itt vannak helyettük a jófajta fapados járatok, amik még olcsóbbak is?" kérdésre érkezett meg a válasz. Tamás levele nyomán a Homár megdöbbenve tapasztalta, hogy tényleg létezik ilyen, itt Európában, hogy fizető vendégeket a reptér betonján körülkerített kordonban várakoztatják, amíg tankolják a gépet.

Kérlek, nézz utána, hogy mennyire tekinthető fogyasztóvédelmi szempontból korrektnek a Ryanair és a Budapest Airport legújabb gyakorlata! Az utasokat 45 perccel a járat indulása előtt kiterelik a terminálról a reptéri betonra, majd a szerencsétleneket esőben, szélben a szabad ég alatt várakoztatják, miközben a Ryanair gépe begurul, kiszállnak az érkezők, kipakolják a csomagokat, megtankolják a gépet stb. Nem akartam hinni a szememnek, oké tudom, hogy fapados, de azért szerintem ezt nem kellene, erre emberek egészsége mehet rá!

Az Airportál.hu cikke szerint ezt a rendszert a Budapest Airport PR-osztálya fejlesztette ki:

A Budapest Airport szakemberei egy újabb remekbe szabott kényszermegoldással álltak elő - nyilván más választásuk nem nagyon volt - hogy kielégítsék akaratos ultra-low-cost ügyfelük 'extra' igényeit. A fapadosnak igazi szocreál megoldás dukál: több száz méter hosszan raktak le az útépítésekről vagy tüntetésekről ismerős fémkordonokat, homokzsákokkal "rögzítve". [...] A Ryanair érkező és induló utasoknak akár 3-500 métert is kell gyalogolniuk majd a forgalmi előtér lekordonozott részén, hogy eljussanak a termináltól a repülőgépig, vagy fordítva.

ryanairhungary1.jpg

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Akos_79 2012.04.18. 23:33:47

HAHAH!

Én életembe kétszer utaztam fapadon (Easy és Wizzar) de az élmény után megfogadtam, hogy soha többé. Inkább dupláját kifizetem minthogy még egyszer fapadossal kelljen utaznom. Azt hiszem jól tettem:)

Figyel Castro 2012.04.18. 23:34:27

@[HPhD]Blokkolnam: én is szeretnék lőhelyet foglalni, olyan kis lőréssel a pilótafülke irányába :)

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.04.18. 23:35:08

@Akos_79: "Inkább dupláját kifizetem"

Ritkán csak egy kettes a szorzó.

Akos_79 2012.04.18. 23:41:16

@atpijkamo: Akkor a négyszeresét:)

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.04.18. 23:42:43

@Akos_79: Yó neked.

Én asszem inkább elsörözöm a különbséget.

XocoLatte 2012.04.19. 00:03:17

@adamis.ivan: A buszozással az a gondom, hogy tapló módon jó pár alkalommal 15-20 percet ácsorogtatják az utasokat mint a zsidókat a marhavagonokban, egymás hegyén-hátán, télen nyitott ajtókkal a mínusz 10 fokban, nyáron hasonlóan, a tűzőnapon 35 fokban. A busz nem ritkán keveseb mint 200 métert kell megtegyen ezután a pimasz várakoztatást követően. Nem kell tömegpszichológiában jártasnak lenni hozzá, hogy egy-egy ilyen szituációt követően még a legbéketűrőbb emberek idegei is ki vannak élezve, pláne, ha az ülőhelyért való tülekedés kedves rutinfeladatát még belekalkuláljuk.
A buszoztatás az esetek többségében céltalan reptéri haszontermelő szolgáltatás, bunkó paraszt módon kivitelezve. Nem csodálom, ha ezért nem akar fizetni a Ryanair, én sem fizetnék -- ahogyan a saját hub-ján Stansted-en sem, ott is gyalogolnak az utasok 50-100 métert az épületig.

XocoLatte 2012.04.19. 00:29:44

@jazzcool: A reptéren való utasokkal bánás NEM a légitársaság hanem a reptérüzeeltető felelőssége. A tahó hozzáállás a biztonsági kapuknál, a tetűlassúság, a hányavetiség és a csakazértis-kibaszunk-a-rájenerrel-és-minden-barommal-aki-velük-utazik szinte süt a reptéri személyzet magatartásából. Február-március-áprilisban jópárszor repültem, tapintható volt a feszültség a Ryanair ellen és romlottak a feltételek is. Saját szememmel láttam, amikor a fedélzeti személyzettel a baszakodást elkezdték: átvizsgálták őket (kb. 8-10 embert soron kívül vették az utasok elé), majd valamelyik nagyokos kitalálta a frankót és kb. negyedóra további tökölés után visszaküldték őket azzal, hogy a gép kapitányával jöhetnek csak át, majd jelentkezzenek újra. Mindezt úgy, hogy a kora reggeli forgalomban 1, azaz egyetlen biztonságikaput működtettek a nagyokosak. Amikor sikeresen visszatoloncolták az egyébként többségükben ugyancsak magyar személyzetet, harsányan összeröhögtek egymás között. Sok reptéren jártam, BUD-nél 100 nagyobb utasforgalmúakon is, de ennyire lassú és tahó hozzáállással sehol nem találkoztam mint itt.
Úgyhogy nem csak a Ryanair a gondok forrása, hanem egyrészt azok, akik csődbe vitték a Malévot, másrészt azok, akik ezeket a hiperbunkókat a Celebi-nél és a Menzies-nél alkalmazzák.

kgl · http://hobbiasztalos.blog.hu 2012.04.19. 00:29:56

@mormix: A BA saját maga tehet a veszteségeinek nagy részéről.
- Hitelből vásárolták meg a repteret így a törlesztőrészlet és a kamat irdatlan megterheli a bevételüket.
-Ennek fejében amióta itt tulajdonosok, szépne felemelték a reptéren a bérleti dijakat, pld egy kicsi dolgozói büfének napi 150.000 huf volt a bérleti dja. Enyit nem lehet kitermelni pár szendvicsből és kávéból.
- mindenért hatalmas pénzeket kezdtek el kérni, még a folyosókért, parkolókért is keményen kell fizetniük a bérlőknek.
- ennek eredménye a reptér fokozatos elnéptelenedése, pár év alatt több száz cég költözött el a reptér belső területéről, vagy csökkentette a bérelt helyek alapterületét.
-ez már ott tart, hogy gyakorlatilag kezd kihalt lenni a reptér, ami régen szinte gy iparváros volt a sok nyüzsgéstől, a sok cégtől akik ott voltak.
-olyan biztonsági itnézkedéseket vezettek be a reptéren, ami a világon sehol sincs, természetesen túllihegve magyaros módra mindent. Az eu-ra hivatkozva vezették be ezeket meg a 911- miatt, de még az euban sincs ilyen szigorú biztonsági intézkedés sehol. A reptéren dolgozó többszörösen leellenörzött dolgozók is csak mágneskapukon át tudnak közlekedni a reptéren belül, állandóan megy a motozásuk, még a mezitlábas talpukat is megmotozzák akár napota 50 alkalommal is ha átmegy az illető a munkája miat a biztonsági kapun.
-Ezekkel az irreális biztonsági intézkedésekkel is jópár céget elüldöztek a reptérről, természetesen így csökken a bevételük is.

kgl · http://hobbiasztalos.blog.hu 2012.04.19. 00:33:36

@XocoLatte: 1-etértek veled! Elég pontosan leírtad.

mormix 2012.04.19. 00:35:33

@kgl: nem a BA, a Hochtief Airport a felelős, a hozamelvárásokat ők szabják meg, jegyezzük meg végre! A BA csak egy privatizált és kizsákmányolt cég. Csak nevében Budapest, a diktátum Essenből jön, németül.

XocoLatte 2012.04.19. 00:50:39

@kgl: Úgynevezett szigorúság ide vagy oda, ez maximum a vegzálásban merül ki, mert a technikát barmok kezelik itt vagy a technika maga sz@r. Totál ugyanabban a ruházatban Párizsban, Barcelpna-ban, Luton/Gatwick reptéren besípol a biztonsági kapu, míg BUD-on SOHA. (Mivel semmi más fémből készült dolog nem jöhet szóba, vélhetően a farmerom zipzárja a ludas máshol).

ako-ako 2012.04.19. 00:51:35

pl. Memmingent nagyon szeretem, kis "fatornyos", epület, egykori katonai repterkent funkcionalt. az egesz nem sokkal nagyobb, mint a nyugati melletti mcdonalds. (csak ne lenne olyan rohadt messze Münchentöl) megis profi a hozzaallas, szemmertekkel atengednek minden megfelelö csomagot, a BA-n bezzeg betuszkoltattak a bordkofferom abba a ketrecbe, pedig szablyos, de a kerekei valahogy megakadnak, ott 1 centivel szelesebb. mögöttem meg akkora böhöm taskakat engedtek at, amik soha az eletben nem fertek volna bele.
az is feltünt, hogy München területet min. 20 km-re elkerüli minden repülö, a Margitsziget fölött meg ugy atrepültünk, mint egy köszali sas.

XocoLatte 2012.04.19. 00:52:03

A szigorúság jó technikai háttér mellett értelmezhető csupán, az nem az, hogy tahó módon minden második utast megmotozzák.

ako-ako 2012.04.19. 00:55:54

tenyleg, bp-n meg a nadragszijam is levetettek velem :)

budahazyj 2012.04.19. 01:45:07

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Nem baszod, de egyedulikent a vilagon eddig Budapoesten 10 meterre is busz vitte az utasokat. Ha ezt szoktad ezt varod. Mindamellet mindenki tud par 100 metert gyalogolni. En eddig kaptam agyverzest, hogy nem gyalolhatok ki a 20 meterre levo kapuhoz, mert meg kell varnom minden utast a geprol, mertohu az alacsonypadlos Ikarus csak akkor indul. Azt csinalta a 2 ostoba sofor, hogy a buszokat jarattak es egymas melle allitottak kb. 1 meter tavolsagra. Igy az utasok 50% szagolta a masik 50% buszanak kipufogogazat. Ennek tukreben a friss levegon valo par szaz meters seta valoban feludules.

[c] 2012.04.19. 02:33:03

@blekkecc:
"Mert attól még senkinek sem lett egészségügyi problémája, hogy sétált 300-500 métert, meg kint álldogált a természetben 45 percet..."

Nem vagyok az a típus, aki összecsinálja magát egy kis gyaloglástól, de azt én is zokon venném, ha 45 percig hagynának álldogálni a betonon.
Ennyi idő alatt remekül meg lehet fázni, ha olyan az idő. De tegyük fel, hogy minden egészséges ember előre gondolkodik és elkerüli. Csakhogy utaznak ám idősebbek is, meg kisgyerekes családok, szerinted őket nem érheti - akkor és ott nem kivédhető - kellemetlenség?
Vagy ők maradjanak otthon a seggükön?

[c] 2012.04.19. 02:38:26

@chemical_tourist: Azért a kettő - luxus és ultra low - között van még néhány fokozat.

[c] 2012.04.19. 02:45:06

@flybye: Nem kell busz, csak ne kint várakoztassák az embereket 45 percig, ennyi.
Én is sétáltam néhányszor - nem mindig, pedig fapadossal utaztam -, még örültem is neki, hogy nem kell nyomorogni a buszon azért a párszáz méterért.
De mi a búbánatot csinál kint a betonon, karámba terelve 45 percig - teszemazt - egy kisgyerekes anyuka? Vagy a nagyanyád, akinek bizonyára nehezére esik esőben, szélben - vagy anélkül - háromnegyed órát ott állni?

[c] 2012.04.19. 02:47:37

@Nyulka: Mekkora is az a reptér például a "nagy" frankfurtihoz képest...? Na ugye. Vicces is volna ekkora távolságon buszoztatni a népet.
(Jártam ott.)

[c] 2012.04.19. 02:49:11

@Lizarazu: Miért ne? Más fapados cégek képesek azért ennél - ha nem is sokkal - kulturáltabban szervezni az utasok mozgatását.

[c] 2012.04.19. 02:52:16

@kutya_úr: "Bár lehetnek kivételek, de a ryanair ugyan azokat a boeing gépeket használja, szóval sanszos, hogy ugyan olyan géppel utaztunk."

Ebből még nem következik, hogy az ülések is ugyanolyanok benne.
Egyébként én is eléggé szűknek találtam az ülést, nem, nem dagadt vagyok, hanem hosszú a lábam - kábé ugyanaz a gond, mint a buszon. De nem rinyáltam, persze, ez az alacsony ár velejárója.

[c] 2012.04.19. 02:56:48

@Pamuk: De valószínűleg nem váratják őket kint az esőben. (Én is elég világlátott ember vagyok, és sétálni párszor sétáltam - érdekes volt -, de soha nem várakoztam kint.)

[c] 2012.04.19. 03:06:30

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: @budahazyj:
A posztoló nem a sétát, hanem a 45 perces kinti várakozást tette szóvá.
Ami persze nem gond, ha
- jó idő van (vö. hideg szél, zuhogó eső vagy hőség)
- egészséges vagy (vö. nagyanyád)
- csak magadért felelsz (vö. kisgyerekes szülő).
Ha ezek közül valamelyik nem teljesül, mindjárt másképp látod a dolgot.

flybye 2012.04.19. 03:12:27

@tea fan: akkor hogy csinaljak? a buszon mennyit kellett varni? 45 percet allni a a betonon? Nem. 45 perccel indulas elott "terelik ki" ( nagyon nepszeru ez a szo itt a forumon") az utasokat, tehat az elso "kiterelt" ember max. 25 percet all a betonon. Jaj, a betonon, miert, a fuves palyan alljon? A kisgyerekes anyuka vagy nagyanyam a terminalban is ugyanannyit varna, mint kint, ha nagyon szar az ido (lesz busz!) bennt is lehet varakozni es utolsokent odamenni a beszallokapuhoz, ha vasarolunk lefolgalt ulest meg is marad a kivant helyunk (akinek fontos). Megegyszer, mi a fa.zt akarnak emberek parezer forintos jegyarert? nem kotelezo ryan-nel/ wizz-el repulni.

szájhúzó kutya · http://szajhuzokutya.blog.hu 2012.04.19. 03:29:50

Azért a legalja Ryan Air és a "rendes" légitársaságok között van még egy-két fokozat...

[c] 2012.04.19. 03:33:42

@flybye: Én a WizzAirrel utaztam, és egyszerűen a terminálban vártunk - az utolsó 5-6 percet kivéve. Nagy különbség, hogy le lehetett ülni, volt mosdó, és nem voltunk kitéve esőnek-szélnek.
Ez akkor is így volt, amikor busz vitt a géphez, és akkor is, amikor gyalog mentünk.
Utaztam nem fapadossal is, kvázi ugyanígy működött a dolog.

flybye 2012.04.19. 03:53:27

@tea fan: bar az utolso 5-6 percben nem volt mosdo, szek es ki voltal teve esonek-szelnek ... na most ha ez nem 5-6, hanem 25-26 perc (nem kell kint allni, lehet bent is varakozni,, illeteve akinek fontos: lefoglalt ulest vasaroni 10 euroert), akkor KOMOLYAN ez a problema??!

pruntyike 2012.04.19. 04:25:33

Teljesen fel vagyok háborodva, nem jutok szóhoz. Ezek az utasok csak ott úgy ácsorognak? Közben inkább kivikszolhatnák a repülő kerekeit, fényesre tisztíthatnák a személyzet cipőit, felsúrolhatnák a szőnyeget, fényesre takaríthatnák kívül belül a repülőgép budiját... Lusta banda,na! És még ilyeneket utaztatni, mit képzelnek ezek? A reptér vécéi meg mindeközben kétes tisztaságúak. Ledolgoztatni velük, hogy bemehessenek a váróba!!! Javaslatom: egy perc várótermi tartózkodás egy perc várótermi takarító munkával váltható meg. Mit képzelnek, Hardy Mihály fog nekik söpörni? (Az istenért, ne vedd komolyan, irónia)

George Gershwin 2012.04.19. 04:58:37

@flybye: A szerzőnek szerintem nem a gyaloglással volt a baja, hanem a 45 perces várakozással. Az alacsony költségekkel sem indokolható, hogy miért terelik ki akkor az utasokat, amikor a gépet még tankolják. Az esőtől védett várakozás lehetősége azért nem luxus, egy csomó mezei BKV-buszmegállóban is meg van oldva. Egy mobil sátortetőt felállítani nem lehet akkora költség, ami a fapados árképzést nem tenné lehetővé.
A Ryanair mintha márkajelzése részének tekintené a kényelmetlenséget, legszívesebben állóhelyeket is bevezetnének, ha a légügyi hatóságok ehhez hozzájárulnának.

Radics1000 2012.04.19. 06:21:12

Fapadosok kicsi pénzért repítik a csóringereket, ergo örülni, nem pofázni. Ha nem tetszik, lehet venni first classt is, más cégnél.

XocoLatte 2012.04.19. 06:42:46

Na jó, kb. most van elegem azokból az agyhalottakból, akik nem értik meg, hogy a BA üzemeltetői a Malév-felszámolás és a Wizzair versenyelőny elvesztésétől frusztrálva, szándékosan és irányítottan a Ryanair ellen illetve annak utasai és személyzete ellen teszik az ilyen tahó bunkó parasztságokat, és a leírtaknak sem a Ryanair-hez konkrétan, sem más európai repterekhez, azok gyakorlatához nincsen közük.
Persze nyilván átgondolt akciósorozatról van szó, és az is jól látható, hogy a dolog kb. működik, az utasok többsége (főleg akik csak hallomásból ismerik a történteket) teljes sávszélességgel prüszkölnek a Ryanair ellen. Szánalmas.

onmagam 2012.04.19. 07:03:01

@Radics1000: Nem kell egy kalap alá venni az összes fapadost. A ryanair mindig is azt a stratégiát választotta, hogy gátlástalanul fenyeget, sajátosan értelmezi a valóságot, akár az utasokkal mosatja fel a padlót a gépen, csak azért, hogy 1 centtel olcsóbb legyen a versenytársaknál.

Nem akarok neveket mondani, de van másik fapados társaság ahol alig drágábban, esetenként akár olcsóbban is egy sokkal korrektebb, ügyfélbarátibb hozzáállást kapsz. Ha van más elfogadható árú alternatíva én kerülöm ezt az ultragagyi céget.

onmagam 2012.04.19. 07:05:11

@XocoLatte: Azt nem tudom persze, hogy erről kitehet, és, hogy miért nem elég egy kicsit később kiküldeni az utasokat. De nekem eddig is több negatív utazási tapasztalatom volt a céggel, és az sem nyűgözött le túlságosan amikor úgy kezdtek jegyeket árulni, hogy még meg sem állapodtak a reptérrel.

Tisztességtelen banda.

Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2012.04.19. 07:06:03

@kgl: Ezt most gondold át...10 EUR-t a BA-nak amiben a kaja a repcsin? Aha...Mi köze a BA nak a repcsin levő kajához???

Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2012.04.19. 07:07:15

@XocoLatte: Egyetértünk. A BA jelen pillanatban azt a kezet harapdálja, amelyik - többek között - enni ad neki...

Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2012.04.19. 07:12:15

@XocoLatte: Végre. Valaki látja ezt a tömeges szopatást. Ezt mondom évek óta. AP1 en is ott áll a wizz a 108-on, de azért busz. Röhej.Várj 20 percet, mire megtelik a busz, elindul, közben a gépet még tankolják, tűzoltó sehol, ergo nem szállhatsz be. A busz csukott ajtókkal ott dekkol még 10-15 percet.

Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2012.04.19. 07:14:31

@XocoLatte: Ebben is igazad van, de legyünk őszinték, volt pozitív irányba elmozdulás. Én kb 1 hónapja repültem, és kifejezetten normálisak voltak az UBsek. Meg is lepődtem....

szintetikus 2012.04.19. 07:30:35

Megoldás - Lufthansa :)

esef 2012.04.19. 07:31:06

a ryanairt fikázóknak:
Anno '90-ben még a nagy-nagy hősi és dicső Szovjetunióban volt szerencsém repülni. Nemzetközi járaton, Moszkvából Ulánbátorba (Mongólia). Le kellett szállni Irkutszkban megtölteni a gépet, ott is ugyanígy gyalogolni kellett a géptől a teraszig és vissza, mindemellett gépfegyveres katonák kísértek és őriztek. Ha megközelítetted a terasz szélét úgy egy méterre, egyből vagy öten fogták rád a fegyvert. Kicsit keményebb volt és ott nem 50 métert kellett sétálni...

esef 2012.04.19. 07:32:21

@ako-ako:
engem meg Párizsban gatyára vetkőztettek... :D

Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2012.04.19. 07:37:44

Mellesleg, szeretem azokat, akik fikázzák a fapadosokat. Ezek azok az emberek, akik repülőt - a fapadosok megjelenéséig - csak az égen láttak. Foglamuk sincs róla, mi hogyan működik, - pl. A Ryan a legkevésbé sem tehet róla, hogy a reptér, hogyan manageli a beszállítás folyamatát - de ki vannak kelve, hogy 300 m-t kell sétálni a gépig. Ha meg a buszon kell állni, akkor azért. Van sapka, vagy nincs sapka...tökmindegy.

jazzcool 2012.04.19. 07:37:44

@XocoLatte: Nincs vita köztünk, ugyanis én is csak a repteret hibaztattam, és nem a ryant. Olvass vissza ;-)

esef 2012.04.19. 07:38:20

még egy aprócska kérdés: ryanairék hogyan tesznek fel a fedélzetre egy kerekesszékest?

Ács Ferenc 2012.04.19. 08:07:33

Ryanair, Orangeways, ezek mind szálhámosok, a lehúzásból élnek. Utóbbi a legnagyobb szemétláda cég ezen a téren.

petfol 2012.04.19. 08:26:58

A ryanair-rel még nem repültem, több más diszkontlégitársasággal igen (Thomson, Transavia, Wizzair, Sky Europe) viszont igen. Ezek között nagyon eltérőelk voltak a komfortszintek és persze az árak is.
Egyetértek azzal a hozzászólóval aki említette, hogy a reptértől nagyon függ, mennyire kutúrált és kényelmes a beszállás. Ferihegy 1 a legrosszabb tapasztalataim közé tartozik, ugyanakkor a Ryanairhez hasonló üzletpolitikát folytató WizzAir járatra egész szépen, utashídon, be lehetett szállni Malmöben, ami egy kis reptér.
Van azonban egy határozott véleményem: még akkor is ha ezzel kissé drágábbakká is válnak a jegyek, bizonyos alapszolgáltatásokat akkor is kötelezővé kéne tenni. Ilyen a helyfoglalás és a minimum egy csomag raktérben szállítása.
Jelenleg ugyanis ezeknek az elhagyása teszi igazán pokollá az utazást.
Tudom, hogy így pár ezer forinttal drágább lenne jegy, de gondoljuk meg: az utazás biztonsága és kényelme miatt kell költségekkel járó áldozatokat is hozni. Egy bizonyos minimum alá nem kéne menni, mert ezeknek a cégeknek, és főleg a Ryanairnek mindena költségminimalizálásról szól. Kis gépekkel kezdték: oda ez a modell tökéletes. Jelenleg azonban 180 utassal repülnek gépenként és ott ez már nagyon kellemetlen.

fourgee 2012.04.19. 08:31:04

@Akos_79: "Inkább dupláját kifizetem minthogy még egyszer fapadossal kelljen utaznom. Azt hiszem jól tettem:)"

Ha havonta 1x megtennéd a Budapest-London utat (oda-vissza), akkor kifizetnél évente 1 millió forint pluszt a repülésért?

kgl · http://hobbiasztalos.blog.hu 2012.04.19. 08:33:40

@Ulbert István [Typhoon]: Talán inkább a bal első ajtón. Ugyanis az az utas ajtó, a jobb oldali ajtók mind kiszolgáló ajtók, keskenyebbek jóval és alacsonyabbak is pár géptipus esetén.

fourgee 2012.04.19. 08:33:54

@Radics1000: "Fapadosok kicsi pénzért repítik a csóringereket, ergo örülni, nem pofázni. Ha nem tetszik, lehet venni first classt is, más cégnél."

Magyarországra jár egyáltalán olyan gép, amin van first class???? Én eddig csak business class-el találkoztam.

Bikli néni 2012.04.19. 08:37:54

A nem kötelező Ryanairrel menni meg egyáltalán világot látni kommentelőknek: ahova pl. én jöttem (és ma megyek vissza), ide konkrétan nem jön más légitársaság. Azóta van ide gép, hogy megszűnt a Malév és visszajöttek a fapadosok. Kocsim nincs, vonat ide nincs, a buszon rosszul vagyok. Tehát még csak nem is az árán megy a majré (bár az egyórás útért, csomag- és egyéb opcionális díjak nélkül fizettem 18.800 forintot...).
És igen, muszáj volt PONT IDE utazni, merthogy a régen látott testvérem pont ehhez a reptérhez lakik a legközelebb.
Végezetül: még mindig egy csomóan nem fogták fel, hogy NEM az öt perces gyaloglással van a baj (én pl kifejezetten szeretek gyalogolni), hanem azzal, hogy a betonon kell ácsorogni, kb 15 méterre a géptől és bámuüni, ahogy töltik. Nem érdekel, a Ryan vagy a BA hibája ez, de akkoris ótvar módszer!

Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2012.04.19. 08:41:25

@kgl: A jobb első ajtón. Oda szokott állni az emelős autó. Bal oldalt a lépcső van...

kgl · http://hobbiasztalos.blog.hu 2012.04.19. 08:48:20

@Ulbert István [Typhoon]: Ez csak a nagyobb gépekre igaz és csak akkor ha nem csápon áll a gép. Próbálj már meg pld egy fokker F70-esen a jobb oldali ajtón bemenni, csak gugolva férnél át az ajtón. Az utasajtó MINDEN repülőgépen a bal oldali ajtó.

Globetrotter2014 2012.04.19. 08:48:58

Látom a kommentekből hogy mindenki nszeret olyan dolgokhoz hozzászólni, amiről gőze sincs.

A fapad nem azt jelenti hogy simán kapsz olcsón xart.

A Ryan bizony simán kért 100 EUR körüli vagy feletti jegyeket egyes vonalain, miután a konkurenciát kinyírta. Ugyanakkor utaztam a Malévvel nem egyszer 100 EUR-ért, vagy Lufthansa Airfrance-szal 150-ért.

A malév kidőlése után simán előfordul hgy a ryan mellett nincs más alternatíva...

anarch 2012.04.19. 08:52:58

@pandacsökiboborján: Ez olyan mint a bakter aki leereszti a sorompót menetrend szerint... a vonat meg majdcsak jön valamikor pár óra múlva? :)

@fourgee: A Hainan járatain volt first class... de az ugye már elmúlt. Előtte? Amikor a Malév még járt New Yorkba :).

Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2012.04.19. 08:53:00

@kgl: Ebben igazad van. De jelen esetben Ryanairról szólt a kérdés:)) Az pedig 738. 2x utaztam mozgáskorlátozottal, és mindkétszer jobb oldalt tették be.:)

Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2012.04.19. 08:54:05

@ZF2: Az a Lufthansa Air France egy érdekes lehetett....A KLM tud róla?:)))

anarch 2012.04.19. 08:59:46

@ZF2: Én nagyon szemezek az airberlin-nel nyárra. RYR kilőve, Wicc-el már megjártam, Malév már nincs, Lufthansa valami elmebeteg árakkal jön idén... Ment már valaki AB-vel átszállással? Mondjuk nyáron nyit az új BER reptér...

Globetrotter2014 2012.04.19. 09:00:42

@Ulbert István [Typhoon]: ha egy vesszőt odagondolsz a kettő közé az segít az értelmezésben? :)
200 EUR alatt simán volt ezeknél, egyszer pl KLMmel is így repültem.

balage28 2012.04.19. 09:02:13

@Ulbert István [Typhoon]: a reptér úgy szállítja be/ki az utasokat, ahogy azt a légitársaság (és annak utasai) kifizetik.

A ryan (utasai) nem hajlandó(ak) kifizetni a csőre állást, de még buszt sem, mint ahogy a rendes lépcsőt sem (a gép saját játékával bohóckodnak).
A reptér azt adja, amit fizetnek neki - és a ryan elég keményen diktál, hogy neki szinte SEMMI földi szolgáltatás nem kell, csak a beton.

Globetrotter2014 2012.04.19. 09:04:41

@Ulbert István [Typhoon]: @ZF2:
a lényeg, ha az idpontban nem lehet kompromisszumot kötni akkor határ a csillagos ég a hagyományos légitársaságoknál, akár 1000 EUR-t is elkérhetnek az utolsó pár jegyért, ugyanúgy túristaosztályon. 600 EUR sima non refundable, kaja nem volt, magamnak ilyet saját költségen soha.

De volt 100EUR-ért is járat, némi alkalmazkodással persze.

Vizsonytás, láttam már wizz ajénlatot 150EURért, szokásos lenyúlások (hitelkártya díj, bőrönd) még nem volt benne.
A ryan sem annyira nagy legény ha kipusztul mellőle a konkurencia...

Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2012.04.19. 09:05:05

@ZF2: aha. Egyébként igaz, ki lehet fogni ott is jó árakat, de azért nyilván nem ez a jellemzőbb:)))

Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2012.04.19. 09:08:11

@balage28: Ez az ultra low cost lényege. Elvisz A-ból B be, olcsón. Minek fizessen a lépcsőért, ha van sajátja? Minek fizessen buszt, amikor nem egy wasistdas kigyalogolni az apronon? Aki ULC vel utazik, tudja, hogy ezek benne vannak a talonban. Aki még nem, az megtanulja. Mindenki dönthet, hogy mik a preferenciája, mit enged a pénztárcája.

Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2012.04.19. 09:12:46

@ZF2: nézd, ha az időpontod kötött, akkor elég nagy esélyed van a szopóágra...főleg ha ez holnapután délelőttöt jelent:))A wizzt vegyük ki a talonból. Ők ugye ULC nek aposztrofálják magukat, de az áraik időnként simán alázzák a bármelyik hagyományost. Mit gondolsz, miért nincs nekem még Erste hiper-szuper wizz CC-m?:)) Ellenben Moneybookers kártyám van:))) Ha nincs konkurrenciád, akkor annyiért adod a cuccot, kvázi amennyiért nem szégyelled:))

balage28 2012.04.19. 09:13:46

@Ulbert István [Typhoon]: én tudom, miről szól...

Te ezt írtad :
"Foglamuk sincs róla, mi hogyan működik, - pl. A Ryan a legkevésbé sem tehet róla, hogy a reptér, hogyan manageli a beszállítás folyamatát "

Erre írtam, hogy a ryan TEHET arról, hogyan történik a beszállítás.

anarch 2012.04.19. 09:16:21

@tea fan: RYR felújíthatja a régi reklámot:

London: Zuhogó eső.
Berlin: Erős szél.
Róma: Szikrázó napsütés.
Milánó... szarok a hajamra

www.youtube.com/watch?v=OMGtWdzwOMk&feature=player_detailpage#t=175s

Globetrotter2014 2012.04.19. 09:25:45

@Ulbert István [Typhoon]: holnapután mindig rossz. Láttam már 1000 EUR-s jegyet is nemzeti légitársaságtól.

A Wizz szemmagassgba kerülhet a rendes légitrasaágokkal de rikán lesz drágább.

Szerintem a wizz nstratégiája eltér a Ryantől. Sokal inkább próbálnak légitársaságként viselkedni, fiatal és kedves sztyuvik (ilyet speca Malév sem tudott), rendes pilóták (valamiért a magyar pilóták elég jók), cserébe eléggé pontatlanok (mondjuk vártam már 3 órás többletet Lufthansára is).

A ryannél rájátszanak a xarra. dvarjatlan tapló utaskísérők, mintha sporto űznének abból hogy ők olcsók...

Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2012.04.19. 09:33:47

@ZF2: Hát...az én tapasztalataim nem ilyenek. A ryanen velem mindig udvariasak voltak,- mondjuk nekem nem igazán volt még bajom stuvikkal - kiszolgáltak, egy rossz szavam sem lehet rájuk. Ilyen szempontból a Wizzre sem.

blekkecc 2012.04.19. 09:56:05

@tea fan:
Nem azt mondtam, hogy nem kellemetlen, hanem hogy ennyi kibírható.
Bőven.

mormix 2012.04.19. 10:07:02

@balage28: A reptér adja az illeték és egyéb árakat, maximalizál, a légitársaság csak elfogadja vagy nem jön. A reptér költségei irdatlanok a rengeteg túlfizetett és felesleges külföldi miatt. A MALÉV bedőlése kapcsán hányat küldtek el közülük? Senkit, csakis a magyarokat teszik utcára!

barbika75 2012.04.19. 10:10:24

@longlens: ez viszont tényleg megdöbbentő, hogy 100 Ft / utason vitatkoznak egymással. Azért a Ryannek ennél nagyobb nyereségi faktorral kellene rendelkeznie, és a mostani várakoztatásos megoldás nem megfelelő. Én még akkor utaztam, amikor a csápból ki a betonra, majd lépcsőről fel a gépre opció volt. Bergamoban pedig a termináltól a közvetlenül előtte parkoló géphez sétáltunk és az teljesen rendben is volt. A BA-nak észbe kellene kapnia, mielőtt a Ryant is sikerül elüldözni, és végképp libalegelő lesz Lisztferihegyből.

chemical_tourist 2012.04.19. 10:12:21

@tea fan: Van, de az ne utazzon az írekkel vagy ne huzza a száját, ha 10000 alatt oda-vissza megúszta a repjegyet.

balage28 2012.04.19. 10:15:51

@mormix: Igen, a reptérnek volt ára csőre, buszra, de amikor a ryan nem fogadta el ezeknek az árát, akkor kellett kidolgozni, hogy lehet másként (a betonról) beszállítani - ergo a ryan diktált, és ezáltal még munkahelyeket is elvett.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2012.04.19. 11:17:31

@Ulbert István [Typhoon]: Azért -szerintem- ennyire nem egyértelmű. Se nem rokonom, se nem munkaadóm a BA, de ezügyben őket kikiáltani "feketeseggűnek", szerintem durva.
1.) Te is tudod, hogy egy beszállítás 15 perc. Ha ennyi dőre leállítod a járműforgalmat a T1 belső útján, hogy az utasok nyugodtan kóricálhassanak a kapu és a gép közt, az közel lesz a nagyhalálhoz. Oké, tudom, hogy meg lehet kerülni a gépet a betonon keresztül, de csúcsidőben ott is mászkál még egy-két épp taxizó gép. A kiszállítás más tészta, azt sosem értettem, hogy a T1-en minek ahhoz busz, az tényleg gyorsan megvan.

2.) A csukott ajtókkal ott álló busz szopás, de nem hiszem, hogy a BA hibája. Az agentnek be kell lapátolna az utast időre a buszba, ha fene fenét is eszik (késett, vagy slotja van a gépnek, és előre tudható, hogy az utas ott fog megrohadni a buszban, mert nem mehet fel még a fedélzetre), mert neki meg nyit a következő járata, ha nem ér ki a pultba nyitásra, az FS letépi a fejét.

3.) A Ryan azért fizet, amiért nagyon muszáj. Ha rajtuk múlna, az M1-M7-en szállnának le Budaörsön, a benzinkútnál, a körforgalomban szépen megfordulnának, és mennének vissza. Ugyanígy van a csővel, busszal, lépcsővel is. Neki nem kell, nem fizet érte. Ha ez nem tetszik a reptérnek, akkor nem jön ide. Tudjuk, megcsinálta már egyszer. Te láthatóan láttad már a repteret belülről is, tehát ismered az állóhelyeket. Mondd meg, hogy oldanád meg máshogy a gyalogos beszállítást a T2-n? (Nem ér csalni, figyelek! :-) )

ako-ako 2012.04.19. 12:01:39

@esef: jo hat Londonban volt eddig a leghisztisebb ellenörzesem, ott le kell velli a cipöt is :)

[c] 2012.04.19. 12:21:54

@blekkecc: Jó, persze, ennél több is kibírható, például az is, hogy féllábon állsz 45 percig. De miért ne kerüljük el, ha elkerülhető?
Az nem érv, hogy "mer' ócsó a jegy", a WizzAir is képes ezt értelmesebben megoldani tapasztalataim szerint, pedig az is ócsóér' utaztat.

[c] 2012.04.19. 12:25:00

@flybye: Ha esik az eső, vagy, teszemazt, fájós derekú középkorú vagy, nem mindegy, hogy 5 perc vagy 25 (vagy 45).
De ha lehet bent is várakozni, akkor természetesen más a leányzó fekvése, és nem jogos a panasz.

Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2012.04.19. 12:30:30

@Csokis:
Igazából szerintem minden csak akarat, és hozáállás kérdése. Folyamatosan olyan érzésem van, mintha a reptér, nem is nagyon akarná megoldani ezt a Ryanair kérdést, és ezt minden lehetséges eszközzel az utazóközönség tudtára is kívánja adni. MOL nem egy szent ember, de azt szoktam mondani, hogy ha tőlünk nyugatra működik a rendszer, akkor itt is kellene. Igen, ez a cég ilyen. Nem szeret fizetni, és az utolsó centért is képes vérfürdőt rendezni. Ugyanakkor, azt gondolom, hogy két fél kell egy megállapodáshoz. Ha Neked azt mondják, hogy dolgozz havi 22 napot, és a végén még te fizetsz nekünk, valszeg nem kötsz megállapodást. Ugye jól gondolom?:))) GYalogos beszállítás: Mivel bezár az egyes, én csinálnék az A ból fapados terminált. 41-46 és 71-79 ig lenne fapad. S en amennyire lehet korlátoznám a forgalmat. Azért ez, mert R et nem kereszteznék gyalogosok, ott lehetne közlekedni. Persze ez csak egy fikció, de én biztos erre indulnék el.

Globetrotter2014 2012.04.19. 12:40:40

@Ulbert István [Typhoon]: gondolom kisit neheztelen a Raynre azért amit korábban csinált a Fheggyel. A helyükben én be se engedtem volna őket újra, csak némi felárért. Ha megint felfalóárazásba kezd legalább ne legyen költségelőnye, és kicsit ős is vérezzen...

Lovejuh 2012.04.19. 12:46:30

@mormix: Hát én örülök h sok ember megteheti h évente 3x 4x repül 80 ezerért de van aki 10 évente 20 ért. :) Van aki ezekkel a "szarokkal" tudott életében először repülőre ülni. Nekik tökéletesen megfelelt! Hát ez Magyarország és a Magyar mentalizmus. Mindig mindent csak fikázni tudtok!

mormix 2012.04.19. 13:00:32

@Ulbert István [Typhoon]: A T2A viszi a nem-Schengen utasokat, ami mintegy 65%, a fapadosokkal együtt még több. A T2B viszi a nem-Schengent, de ezeket hermetikusan el kell különíteni, különösen a nem-Schengenből nem Schengenbe továbbutazó tranzit utasokat, akik száma a MALÉV bedőléssel sajnos nagyot csökkent, de ettől még vannak. Következésképpen a T2A és a T2B határőrizeti okokból különböző és egymással fel nem váltható és nem is keverhető funkciókkal rendelkezik.

Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2012.04.19. 13:18:03

@mormix: Ez megint csak logisztikai kérdés, hogy a két terminálon belül, hogyan lehetne szeparálni. Nem hiszem ,hogy megoldhatatlan.

kvp 2012.04.19. 13:39:45

Ha tenyleg fapados legitarsasag, akkor jarhatnanak vegyes uzemu gepek is, tehat alapbol tehergepnek van kialakitva es csak a falrol lehajthato, meg a padlobol felhajthato padok vannak a gepen (ovekkel, meg falra rogzitett kapaszkodo halokkal). A gep ki es berakodasa pedig tortenhet egy hatso rampan keresztul. Ez egyreszt gyors, masreszt olcso, harmadreszt az utasokkal egyutt tudjak felrakni a konteneres rakomanyt is. A csomagok szamara pedig egy kontener kell csak, amibe beszallaskor mindenki maga berakja a csomagjat, majd kiszallaskor kiveszi. Ha ez az amerikai hadsereg csapatszallito gepein jo, akkor egy fapados tarsasagnal is bevallhat. A gep ejszaka meg jarhat tisztan teherforgalomban is. Civil legitarsasagoknal alaszkaban latni ilyen megoldasokat.

De uzemelt igy anno a balkan airlines is, a gepre az ajtobol kihajtott lepcson kellett felszallni, csomagokat egy kupacba a kihagyott helyen, extrak mint tulnyomasos utaskabin es utaskisero nem volt, de ejtoernyos sin az ajto felett igen. A masodpilota egyszer vegigment az ut felenel es termoszbol adott mindenkinek egy csesze teat. Ahhoz kepest, hogy milyen oreg antonov volt egesz jol birta, nem zuhant le. Es mindez a fapadosok elott ket evtizeddel. Az ok amiert repulovel mentunk az volt, hogy olcsobb volt mint a busz es bulgaria sem kis orszag, tehat gyorsabb is volt repulni.

Harlequin 2012.04.19. 13:47:38

Hát igen, van aki akkora paraszt, hogy furcsa neki betonon állni, mert náluk csak földút van...

Csokis · http://csokis.blog.hu 2012.04.19. 14:37:44

@Ulbert István [Typhoon]: Annyira nem csökkent le a forgalom, hogy a T2B elvigye a teljes T2-t. Meg ahogy valaki írta, gondok lennének a schengeni elkülönítéssel is. A 2A-2B forgalmi aránytalanságon egyébkét épp most akarnak segíteni: olyan kapukat csinálnak a B-re (B1-B4-ig talán), amik tudnak Sch és non-Sch forgalmat is kiszolgálni, valami halál bonyolult, és szofisztikált kapunyitogató zsiliprendszerrel. De ne kérdezz többet, mert én sem értettem elsőre, amikor hallottam. Valami olyan lesz, mint régi beszállító boxok, csak több be- és kijáratuk lesz, és attól függően, hogy milyen járatot oszt oda a koordináció, nyitják ki az egyik, vagy másik kapuját.
Hogy más is értse, miről beszélünk, itt a T2 előtér (beon, vagy apron) térképe. Nem a legfissebb, mert épp a mostani változások (pl. S gurulóút elvágása) hiányoznak róla, de azért érthető.
bud.hu/?tPath=/view&application=freedocumentview&freedocumentview_type=save&freedocumentview_site=692&freedocumentview_id=35

Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2012.04.19. 14:58:28

@Csokis: Na erre az egészre roppant kíváncsi leszek.... Nameg arra, amikor bezár az egyes, és reggel 8-12 W6 és FR, plus ugye a reggeli LH-k BA, KL. Érdekes lesz mindenesetre. Az UB minden bizonnyal.:))

mormix 2012.04.19. 14:59:01

@Csokis: és tutira elrontják, erre leminősítés lesz...

Ratttatattta 2012.04.19. 23:40:31

én azért bízom a Malévban még, ha nyáron nem is, de jövő tavasszal hátha felélednek a Malévos gépmadarak

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.04.20. 02:20:16

@ZF2: A pontatlansagrol annyit a wizzairnel, hogy eddig 2006 ota kb 15-20-szor utaztam veluk, ebbol egyszer sikerult 1 oras kesest osszehozniuk, de elotte -utanna mindig idoben erkeztek. Nem tudom mas jaratoknal hogy van, de ez szerintem azert eleg jo.

Globetrotter2014 2012.04.20. 07:57:10

@tildy:): nekem vagy 2-3 tucat wizz foglalásom volt, volt pár késés, volt ami 4-5 órás, de pl a Lufthansa megcsinálta, hogy késés helyett betoltak egy mésik gépet ami finoman szólva is ilyesztő volt (pl festés lekopott). Nem tudom milyen volt az eredeti gépük amit műszaki okok miatt nem tudtak hazsnálni... :)

Manyecska 2012.04.20. 20:01:54

Grat a Homárnak a mai tévészereplésért! /M1-Híradó/..:D benne volt a poszt is, még a kommenteket is el tudtam volna olvasni-ha bírom a röhögéstől..:P

:D:D

bengáli tigris 2012.04.20. 20:16:04

Nem a kisétálással van a baj, sok kis reptéren van gyalogos megközelítés. Hanem azzal, hogy ez egy nagy nemzetközi csillivilli reptér ,és a most épített extrákat legagyizva lealázva ott cigánykodsz majd a 40 fokban vagy a hóban esőben Ez az ultra gagyi sajnos mint a TESZKÓ. Nem csak a diákok utaznak. Van aki 60 év feletti vagy gyerekkel,buszmegállóban sem szívesen ácsorogsz ennyit , hazudik aki azt írja milyen jó, mert ez nem egy kirándulás a "zölderdőbe". A malév különlges direkt úticéljainak elvesztése a gond, nem az a 15 minden mással elérhető eu-s főváros.

dani27bpbp 2012.04.22. 09:50:05

@Ratttatattta: szerintem nem lesz új malév, bár a régi megszűnésére sem fogadott volna senki...

alekiborg 2012.04.22. 12:48:06

tobbszor is utaztam a ryanairrel az utobbi 1.5 honapban

amikor esett az eso / szar volt az ido, ugyanugy buszok vittek a gephez

jo idoben maradt a seta, mint europa csomo masik repteren is

mi ezzel a baj

kiskutyuska · http://dark_jmg.blog.extra.hu 2012.04.26. 16:04:15

baze en meg vettem ryanair jegyet, mondom kiprobalom, aer lingus eleg fapadosnak tunik. Na ha tenyleg igy fog kinezni, ez volt az utolso alkalom az biztos ;)

Es mellesleg alig 50% volt a ket jegy kozt a kulonbseg a priority boardinggal es a reserved seat-tel egyutt ugy, hogy aer lingusnal csomag is van.

Eletem elso fapados utazasa lesz, es mar most erzem az utolso is :D

Pamuk 2012.05.04. 11:04:21

Nem értem a fanyalgókat. Meg őszintén nem értem azokat sem, akik 3000
helyett 30 ezerért, vagy még többért vesznek jegyet. De hát hülyék mindig vannak...
Megnéztem az elkövetkező egy hónapban - csak péntektől vasárnapig - hova és mennyiért lehet elmenni. Példák: Brüsszel 2000, Szaloniki 6300, Milánó 2500 Ft, ezek oda-vissza teljes árak illetékkel mindennel.
Tanulj meg különbséget tenni fontos, és nem fontos dolgok között. Lehet, neked fontos a nagyobb lábtér, meg hogy mindig elöl állj, de akkor gyorsan fordulj pszichiáterhez...

facsig 2012.05.10. 19:05:20

Haladunk. Ugyanezt láttam kb. 25 éve a SZU.ban a Jereváni repülőtéren a belföldiek számára. Akkor nagyon röhögtem ezen ...

allasvarazs · http://www.allasvarazs.info 2012.05.16. 09:12:44

A következő lépés az lesz, hogy meg is korbácsolják őket :D

zsola73 2012.08.25. 07:49:02

Ez ultra gáz. Ha kigyullad a gép ott hal meg mind. A tankolási biztonsági előírással mi van ?....
süti beállítások módosítása