Tékozló Homár

Vegyesbolttá alakult a Posta

2012.07.27. 12:28 | jackyll | 265 komment

ujpestiposta.jpg

Vajon kubai típusú unorthodox kommunizmusra készül a 100% Magyar Posta, amikor vegyesbolttá alakul? Vagy felfedeztek egy népcsoportot, akik kizárólag a Postára járnak, oda viszont naponta? Zsolt szerint a kiskereskedelem az alapszolgáltatás rovására megy, ami ugye alapból hátrányos helyzetből indul.

Találjátok ki hol készült a kép? Nem szatócsbolt, nem szupermarket, nem kis közért, nem éjjel nappal, nem hypermarket...... nem, nem. Ez az újpesti Posta!

Hőmérséklet +10 C a kintihez képest, kinyitott ügyfélablakok száma kb 30%, sorban állási idő több mint 15-20 perc. Az újságos részlegnél, még sosem sikerült a keresett újságot megvenni. Van viszont Ob tampon (nem használom), üdítő, kávé, csokoládé játék stb, hát valószínűleg nem ezért megy az ember a postára.

Az ablaknál, mikor sikerül végre oda jutnom, mert sorra kerülök, minden alkalommal kínálgatják a sorsjegyeket, illetve agitálnak, hogy kössek biztosítást. Tegnap 20 perc ügyintézés után az ügyintéző megkért, hogy még fáradjak a 11-es ablakhoz ahol a posta az öngondoskodásról készít felmérést, és evvel segíteném az Ő munkájukat. Arra még nem gondoltak, hogy Ők meg az én munkámat segítenék, ha nem kellene 20 percet sorban állnom?

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kvadrillio 2012.07.27. 17:35:56

NEKEM MINDIG FELMEGY A VÉRNYOMÁSOM ETTŐL A "KERESKEDÉSTŐL", MERT BÜDÖS VAN, TÖMEG VAN ÉS EZZEL A TEV.GEL MEGNYÚJTJÁK A VÁRAKOZÁSI IDŐT.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2012.07.27. 17:41:07

Néhány éve felújították nálunk a központi postát (szigetelés, burkolat, akadálymentesítés, enteriör) A fogadóablakok előtti hodály, ahol a nagy piros bakelitpultok voltak, amin az emberek a feladni kívánt csekkeket töltögették, benzinkúti shoppá változott. A pultok még mindig ott vannak, a gondolák között.

Múltkor nagy volt a sor, észrevétlen keveredtem be az árukészlet közé. Míg várakoztam, azon gondolkodtam, ki van ott rakva csoki, tusfürdő, ital, te meg ott vársz a sorodra közöttük, mennyi időbe telne leemelni egyet és a táskádba süllyeszteni? Figyelni nem figyel senki. Direkt néztem pedig, hogy az eladóhölgy rám szól-e, hogy az egy papíron elkerített terület, így álljak máshova, de jobb dolga is volt.

Igaz, a fantasztikus lakberendezőnek köszönhetően nem is tudsz mást csinálni, mint az áruval tömött gondolák között kivárni, míg rád kerül a sor, és feladhatod a csekket. Fogalmam sincs, hogy oldják meg, hogy ne lopkodjanak az emberek. Végigkamerázták az álmennyezetet?

Lady.Bird 2012.07.27. 17:44:18

Én sem értem ezt a kártyával fizetést. Minden boltnak pénzbe kerül, ha kártyával fizetek, nem én, hanem ők fizetik ki a jutalékot a kártyatársaságnak.

NO DE...

Ez azért éri meg nekik, mert nincs készpénzmozgás, nem kell fizetni a készpénz őrzését, szállítását. Ez meg a Postának is pénzbe kerül, nem? Simán lehetne ingyenes náluk is a kártyával "fizetés"...

hegyaljai 2012.07.27. 17:45:28

Az érkezési sorszám alapján történő ügykezelés minimum követelmény lenne minden postán. Akkor nem lépne fel a Murphy effektus, hogy "Mindig a másik sor halad gyorsabban." Ha az ember látja, hogy kb hányan vannak előtte, és kb. mikor kerül sorra, akkor ír egy SMS-t, telefonál, vesz valamit. De addig? Marad a jogos anyázás, és várom, hogy jelenjenek meg a posta ügynökök, akik fogják tudni, hogy mit akar az ügyfél.

Reggie 2012.07.27. 17:48:37

@Lady.Bird: Ez csak akkor lenne igaz, ha egyaltalan nem lenne kp. forgalom. Esegleg a nagyobb boltoknak jo, ahol nem mindegy, hogy naponta vagy ketnaponta hivja a penzszallitot, de egy atlagos kis boltnak nincsenek extra kiadasai a penzzel.

Lady.Bird 2012.07.27. 17:49:04

@hagyma: klotyó? amióta elmentél, csak még kevesebb lett...
de komolyan, Budapesten elég kevés normális nyilvános wc van - jó, a plázákban van, meg a mcdonaldsban is, de míg a plázába beérsz az utcáról ha sürgős dolgod van, hát...

Lady.Bird 2012.07.27. 17:50:08

@Reggie: átlagos kis boltban nem is lehet kártyával fizetni :-))

lingar4 2012.07.27. 17:52:59

Nálunk meg tavasszal vetőmagokat árultak zacskóban.

Nem kelt el, még mindig ott van.
Nem akartok retket vetni?

Reggie 2012.07.27. 17:53:30

@Lady.Bird: De, mert kenyszerulnek lepest tartani. En is jopar ilyenbe jarok vasarolni, ha csak 1-2 dolog hianyzik.

England win The Ashes! 2012.07.27. 17:55:37

@Reggie: Az egész város egy nagy vécécsésze.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.07.27. 17:57:19

@hegyaljai: fejletteb orszagokban egy sor van
es x ablak
/az en postamon 3/
amelyik ablak felszabadul oda megy a kovetkezo a sorbol.../
@Lady.Bird: rossz hirek, Marynek a legvaratlanabb pillantokban pisilnije kell, mit ahogy ez az ilyen koru tobb gyereket suzlt noknel eleg gyakori..
de majd megoldjuk:)

zsoltix 2012.07.27. 18:01:29

@Lady.Bird: Ha belegondolunk, egy kicsit abszurd ez a készpénz nélküli készpénzfelvét.

kvadrillio 2012.07.27. 18:06:51

12 ABLAK KÖZÜL 6 ÜZEMEL.MINEK ALAKÍTOTTAK KI AKKOR 12-ÖT ?
DE A CSAJ MINGGYÁ KÉRDEZNÉ...NEM AKARJA VISSZA....NEM !....MONDOM NEM !!

...nem akarom visszanyerni, senem akarok életbiztosítást, erre a rövid kis időre itt a Földön, senem akarok semmi mást sem, CSAK BEFIZETNI !

...ÉS FŐLEG NEM BESZÉLGETNI JÖTTEM !:)

kvadrillio 2012.07.27. 18:08:34

... merazidőőő...derága énnékem !...engedje mááá meg, hogy arra fordÍccsam, amire ÉN AKAROM ! :)))

papaci 2012.07.27. 18:26:46

Mi Londonban élünk. Itt minden posta (Post Office) "gebines", azaz nem Posta/állami alkalmazottak üzemeltetik, hanem magáncégek (a leveleket, csomagokat egy állami cég, a Royal Mail kézbesíti, veszi át itt). Árulnak mindenfélét, a nagyobbak komplett mini szupermarketek, és rengeteg okmányirodai feladatot is ellátnak: kicserélheted a jogsidat, kérhetsz brit útlevelet (ha jogosult vagy, persze), megveheted az útadót, a gyerekek ingyenes/kedvezményes utazásához a fényképes Oyster kártyát igényelheted, ha előre fizetős a gáz/villanyórád, feltöltheted azt, kifizetheted az önkormányzati lakásod bérleti díját (ja, itt ilyen is létezik a rászorulóknak) stb. Szóval alapvetően nem hülyeség ez, de naná hogy fordítva ül a lovon a magyar posta, amikor állami cégként ezekkel kezd foglalkozni

Battlestar Galactica 2012.07.27. 18:32:22

Az a hülye, aki ezt a zsibvásárt kitalálta, arra persze nem gondolt, hogy a postán eddig a polcok helyén letett padokat most majd a nagyeszű postások összetologatják, hogy egyikre se lehessen leülni. Így jó néhány csóri öregnek végig kell ácsorogni azt a megnövekedett várakozási időt, amit a polcokból kialakított szlalompálya okozott. Mert ugye eljutni a bejárattól a 12-es ablakhoz, még nekem is komoly teljesítmény lett, mert hol egy polc, hol egy ember áll az utamba. Nagy ötlet volt, de persze nincs hátra arc, nem ismerünk be semmit a rossz intézkedésekből....
...várjunk csak! Deja Vu! Ez mostanában sokszor így van...

cleveregg 2012.07.27. 18:40:35

Én dolgoztam Postán. Szánalmas, hogy mire kényszerítik szerencsétlen dolgozókat. Már mindegyik kénytelen volt gyakorlatilag az összes családtagjának a nevére kötni valami silány biztosításfélét, hogy teljesítse az előírt kvótát, és ne büntessék meg. Akkor is bünti van, ha nem ajánlja a sorsjegyet és a biztosítást, ezt kamu ügyfelek ellenőrzik.

Azért az is igaz, hogy mindenki lázad, ha negyed órát várni kell, de a bankban vagy az orvosnál 40-50 percet is ül kussban, anélkül, hogy észrevennék. Ott miért türelmesebb mindenki??? Csak a Postán jön elő az öntudat, mert ott lehet arcoskodni?

tiborc2008 2012.07.27. 18:41:03

Posta dolgozóinak muszáj ajánlgatni fos sorsjegyeiket meg egyéb szolgáltatásaikat, különben kirúgják őket.
Tampon van wazze, meg félórás sorbanállás.
Nem helyeztek valami fityeszidiótát vezető beosztásba postáéknál?

Aki elpasszolta a Krisztina körúti patinás épületet szaréhúgyé, röhög a markába, bérelnek helyette az Árpád híd melletti ocsmányságban aranyáron.

Inkább a postások által ellopott küldeményekkel foglalkoznának.

2012.07.27. 18:41:48

Sógornőm dolgozott a Postán, neki is kellett csokit árulni, ha nem kínálgatta, akkor lebaszás járt érte. A nap végén ha nem sikerült a kívánt mennyiséget eladni, akkor megvette maga, hogy békén hagyják. Szánalmas a Posta jelenleg, a levelek kézbesítésén és a sárga csekkeken kívül minden fontosabb. Ha venné a fáradságot egy komoly tőkeerővel rendelkező cég, két év alatt bedönthetné.

Stakmann 2012.07.27. 18:43:52

Legutóbb a Postán:
-Sorsjegyet esetleg a csekkbefizetés mellé?
-Köszönöm,nem vagyok szerencsés típus.
-Ez esetben ajánlhatom kedvezményes baleset biztosításunkat?
-Köszönöm de a cégem kötött már a nevemre.
-Viszont szüksége lehet utasbiztosításra,ha külföldre megy nyaralni.
-Nagyon kedves,de miután befizettem önnek ezeket a csekkeket nem marad pénzem nyaralásra...

Mint egy gyorsétteremben...

aard · www.goldberry.hu 2012.07.27. 18:45:13

hmm, szvsz a postán csak azt szeretném intézni ami oda tartozik, és azt is qrwa gyorsan, azaz cipőt a cipőboltból ..., de lehet én vagyok a hülye

aard · www.goldberry.hu 2012.07.27. 18:45:13

hmm, szvsz a postán csak azt szeretném intézni ami oda tartozik, és azt is qrwa gyorsan, azaz cipőt a cipőboltból ..., de lehet én vagyok a hülye

cleveregg 2012.07.27. 18:46:21

@kvadrillio: A kialakítás óta gondolom fejlődött a hírközlés (e-mail, sms, csomagküldő szolgálat stb.), tehát megváltozott a cég szerepe. Régen több posta kellett, több ablakkal. A Tesco-ban sincs mindig üzemben az összes kassza, ahogy az összes busz sem megy egyszerre, hiába van tömeg némelyiken.

2012.07.27. 18:47:01

@cleveregg: "Csak a Postán jön elő az öntudat, mert ott lehet arcoskodni?"

Én polgármesteri hivatalban dolgozom, segélyekkel foglalkozom és ott is hőbörög mindenki, meg 6 általánossal mindent jobban tudnak. Én is elgondolkoztam azon, hogy hőbörögnek a sorbanállás miatt, miközben ezért nálunk a végén pénzt kapnak, míg ugyanezt a sorbanállást egyáltalán nem érzik terhesnek a teszkóban, ahol ők fizetnek.

aard · www.goldberry.hu 2012.07.27. 18:47:23

@Stakmann: válaszként a végén mondanod kellett volna, hogy sok jéggel kérem :)

aard · www.goldberry.hu 2012.07.27. 18:51:10

ja, csak egy kérdés: a moszkva téri nagy posta épületet vkinek eladták és már 2 éve áll üresen, tudja vki mi lesz a sorsa? vagy hagyják leamortizálódni és olcsón átjátszani vkinek? vagy megint csak álmodom, mert ilyen ebben az országban még sohasenem történt?....
ehh

péntek este van. hulla vagyok, bocs mindenkitől

cleveregg 2012.07.27. 18:52:38

@tiborc2008: A Postapalotát Gyurcsány idején "adták el" Bajnaiék cégének. Semmi olyanról nincs szó a cikkben, ami újdonság, de miért ne lehetne egy kicsit fideszezni, ha már az arcodba világít a monitor, igaz?

zsoltix 2012.07.27. 18:54:50

@zsoltix: Ja, múltkor kártyával fizettem, aztán jött az sms, hogy felvettem 6573 Ft készpénzt. Nem tudom, mit szólt volna a hölgy, ha mondom neki, hogy ha már úgyis kp-ről van szó, legalább azt a 3 forintot mutassa már meg a végéről, legyen szíves. :)

aard · www.goldberry.hu 2012.07.27. 18:56:32

ja bocs, ezt már írta tiborc is, sorry
@cleveregg: okés, na de mi lesz vele? mármint a palotával? mert naponta járok ott és egyre rosszabb állapotban van...

cleveregg 2012.07.27. 19:01:52

@aard: Ideiglenes műemléki védelem alatt áll, bármit is jelentsen ez. Amúgy pereskedés várható, de gyanús a nagy csend.

cleveregg 2012.07.27. 19:04:32

@zsoltix: Nem szabad kártyával fizetni, mert jó drága készpénzfelvétnek számítja a bank. Inkább ilyenekkel kellene foglalkoznia a vezetésnek, nem az ablaknál ülők szipolyozásával.

nyünyüge 2012.07.27. 19:04:38

@nemorino:

Már megbocsáss, de a polgármesteri hivatal nem kegyet gyakorol, amikor ügyeket intéz vagy akár segélyt oszt.
Ahogyan az okmányiroda meg a nav sem.

És ha nincs kedvem a tesco-ban sorbaállni, akkor kereshetek egy másik boltot. Ahol rövidebb a sor és kedvesebb az eladó, szebb az áru, ...
De a polgármesteri hivatal és egyéb hivatalok helyett nem választhatok másikat, nekik ki vagyok szolgáltatva. Ami bizony frusztrálttá tesz.

aard · www.goldberry.hu 2012.07.27. 19:04:42

@cleveregg: ok, ezt tudtam, mármint a műemlékvédelmet, de igazad van, gyanús mindenképp, mint ahogy itt hűvösvölgyben a volt OPNI-val is ez van, lakják a biztonsági őrök és kész ...

lehet itt lopni csak ügyesnek kell lenni hozzá

van pénz ebben az országban csak nem nálunk, ez a baj ...

Battlestar Galactica 2012.07.27. 19:07:02

@cleveregg: Az tök mindegy mikor és ki vette meg. A mostani trend az, hogy akkor hagy békén a hatalom, ha amit összeloptál azt ingyen neki adod. Kérdezd meg csak Leisztinger urat, hogy járt a szállodáival. Bár mondjuk egyik gazdag faszt sem sajnálom, aki így szerezte a pénzét, de azért legyünk objektívek, hogy mi történik manapság.

De ha már nekiálltunk Fideszezni, akkor megkérdezném, hogy a polcokra kiírták egyáltalán a közbeszerzést? Vagy kapásból megkapta a Közgép?

2012.07.27. 19:18:00

@nyünyüge: És ez természetesen feljogosít arra, hogy üvöltözz az ügyintézővel, aki ettől szintén frusztrált lesz, mert egy kretén polgármester miatt szó szerint mindent köteles eltűrni.

Tudod, akik embernek tekintik az ügyintézőt, azok általában gyorsabban elintéznek mindent, mint akik ordítoznak, mert ráérnek arra, hogy meghallgassák, hogyan tudják elintézni az ügyet. Én örülnék, ha felszerelnének egy kamerát, hogy mindenki lássa, mi folyik egy ilyen ügyfélfogadáson, lemondok a jogaimról, nincs szégyellnivalóm.

cleveregg 2012.07.27. 19:23:15

@Battlestar Galactica: Semmi sem tök mindegy, és nem álltunk neki fideszezni. Biztosan jól járt valaki a polcokkal, de ez mindig így volt, és mindig így lesz. Talán valaki, aki most van magas polcon, vagy olyan, akit így kellett felpolcolni. Tuti nem olyan, akinek egy polcikája sem kívánta az egészet.

zsoltix 2012.07.27. 19:30:44

@cleveregg: Igen, erre figyelmeztetett is, mikor a kártyás fizetést választottam. De nem volt nálam annyi zsé. Ha tudtam volna, előtte megállok az automatánál.

Morticicus 2012.07.27. 19:36:22

Valóban készpénzfelvételnek számít a kártyás csekkbefizetés, de sokan nem tudják, hogy ilyenkor lehet többet is kérni, tehát a 6573 Ft-os csekkre lehet kérni 10000-et is, és ilyenkor a visszajárót kifizetik (tehát ilyenkor nem készpénz nélküli a készpénzfelvét). Egyébként postás bankkártyával 50 Ft a díja az ilyen csekkbefizetésnek.

2012.07.27. 19:37:57

a csőd szélén vannak, külföldre csomagokat már csak ritka esetben visznek el, lehúzzák az 5+ ezer forintot és 2 hét múlva visszadobják ismeretlen címzettel
egy vicc ez az ország, a k*rva anyját mindenkinek aki orbanra szavazott!

nyünyüge 2012.07.27. 19:44:24

@nemorino:
nem jogosít fel üvöltözésre természetesen, főleg ha az ügyintéző is emberként szól hozzám.

Ha egy telefonos ügyfélszolgálaton felemelem a hangom, akkor is elnézést kérek a végén, hogy természetesen nem neki szólt az ingerültségem, hanem az adott lehetetlen helyzetnek.

Csak az összehasonlítás miatt kaptam fel a vizet, hogy ha az ember "pénzért áll sorba" , miért nem türelmesebb.

(egyébiránt pártjaink és kormányaink évtizedek óta jeleskednek abban, hogy a hivatalban az íróasztal mögött "körmét reszelgető vagy telefonáló fölösleges hivatalnok" és az "ingyenélő vagy ügyeskedő és pofátlan állampolgár" sztereotípiáját és ellentétét bekódolják a fejekbe. )

titokmacsek 2012.07.27. 19:56:35

@Horváth Lajos-kőmíves ( geek paraszt): a szerencsétlen postás ennél sokkal durvább dolgokkal is találkozik némely helyeken. A pasim egy évig kényszerből kézbesítősködött, látott olyan kocsi-csomagtartót, amiből kínáltak neki eladásra nemannyira önvédelemre szolgáló dolgokat, hogy inkább megvakult, de hirtelen..

Megdobbent 2012.07.27. 20:01:16

Azert a padlokovezet az kurvajo retro. Fingom nincs hogy csinaltak regen, de mindenhol ilyen volt :) Az lajk, a vegyesbolt meg a nerfaszan porogjon.

Környezettudatos 2012.07.27. 20:21:55

@_Molly: A postahivatalok nem állami tulajdonban vannak. Jóreggelt!

Manyecska 2012.07.27. 20:30:21

@Megdobbent: ja retro. " A munka jelképei megváltoztak: az eddigi sarló és kalapácsot felváltja a fagyi és galamb..: aki nem nyal, repül..":)

Segih 2012.07.27. 20:44:28

Itt nem azt kell szidni hogy milyen szar az ország, mert az ország olyan amilyen az emberek teszik. Bár ez azért kicsit idealistán hangzott.
De ha az emberek ennyire nem empatikusak, ahogyan az itteni kommentelők fele, és ahelyett hogy csak szitkozódnának minden miatt és kicsit is belenéznének abba amit szidnak, vagy utána járnának, na akkor lehet hogy máshol járnánk, de ehhez már erő kéne.

Azt már elmondták előttem hogy miért kp felvételnek számít a vásárlás/csekk befizetés, de aki nem olvasna vissza annak elmondom ismét hogy azért mert pl csekkbefizetésnél nem a postának fizetsz, hanem ő csak közvetít, még ha egy sparban fizetsz kártyával, akkor azt a sparnak fizeted... Olyan egyszerű.
Persze ha az ablakban ülő kezelő ezt nem mondja el, akkor nyilván ez nem szép, de a másik oldalról az sem szép hogy a kártyás fizetés téynét általában nem közlik előre, illetve azt sem hogy kérsz-e számlát vagy sem, márpedig az megint módosítja a kezelés menetét, és idegesítő lehet ha a kezelőnek a végén kell ezzel vacakolnia.
Épp ezéért sokszor nem csak a posta hibás a hosszú sorért, hanem a drága ügyfelek is, csak ezt vhogy nem szokták mondani....

Az eltűnt levelek esete pedig megint marha egyszerű. Nincs olyan posta/futárszolgálat ami 100%-os kézbesítési rátával dolgozik, de mivel a posta kezeli a legtöbb küldeményt itthon , így még ha ővé is a legjobb arány akkor is nála tűnik el a legtöbb küldemény ami persze szomorú, de nekem nehogy azt mondja valaki hogy ő maga sosem hibázott a munkájában.... Nem veszem be. Csak itt az a különbség, hogy egy küldemény több ember kezén megy át, és nagyobb a kockázat a hibára, arról meg nem is beszélve hogy sokan közel minimálbéren vannak kb, és annyi pénzért ezt a rengeteg dolgot eltűrni, néha ügyfélrészről, és legtöbbször magától a postától, /és itt jegyezném meg amit többen is, a szerencsekk, sorsjegy, biztosítás elvárásokat, amit maguk a kezelők is rühelnek, de csinálniuk kell hogy ne legyenek munkanélküliek/ nehéz elviselni, és nem csoda a frusztráltak, de hogy ezt az ember megértse már egy kicsit empatikusnak kell lenni, ami ugye nehéz.

"Kedves" @KecskeDotyi
Azért kell többet fizetni ha elsőbbségiként adod fel, mert az egy különszolgáltatás, és 97%-ban garantálja neked hogy másnapra ott lesz a küldemény, mert valóban elsőbbségiként kezeleik minden munkafolyamatban, és ezt a busás 25 forintot kell ráfizetni ami rohadt sok ám! A normál levél meg azért normál mert az 3-4 nap alatt ér oda, mert később dolgozzák fel. Ez egy ilyen dolog, ami hasznos is lehet, meg nem is.
De ha belegondolsz ésszerű. Kb olyan mintha egy wellness szállodában háborodnál fel hogyha te nem csak masszázst akarsz x forintért, hanem szaunát is, pedig az már x+n forintba kerül. Jó lehet hogy nem a legjobb példa de kb. Egyébként ezzel tisztában lennél, ha kicsit utánajárnál, mert az összes postán meglehet nézni, meg lehet kérdezni.

Az meg a másik dolog hogy jópár ügyfél
azzal sincs tisztában hogy hogy kell jól megcímezni a levelet, amiért nem a posta felel, vagy nincs tisztában azzal hogy kell igénybe venni egyes szolgáltatásokat. Persze nem is az a dolga hogy postás szakember legyen, de néha olyan alapvető dolgokról nem tud, ami már bántó.

De még mielőtt valaki kitalálná hogy én csak a postás segítem, nem nem igaz. Csak igyekszem Objektív képet mutatni.
Mert a postának is van a kontóján.
Én is rühellem hogy lassan már csak levelet nem lehet normálisan feladni, de igen, ennek meg a pénz az oka, de akkor az egész dolog oka a kapitalizmus, ami extra profitra hajt.
Sőt van még hibája, számos.

De azt azért ne felejtsük el, hogy még mindig a Magyar Posta az egyik legnagyobb foglalkoztató az országban, és még ha nem is fizet oly sokat, azért sokezer ember dolgozik náluk, és nem hiszem hogy az a 80 ft-os szerencsekk fogja dugába dönteni a családi kasszát, de lehet hogy megment egy munkahelyet...

ja és hogy a postás kártyával kedvezményesen lehet feladni a csekket /és csak a csekket, ezt hozzá kell tenni/, azt hiszem ezt minden egyes postán dolgozó megérdemli a sok cseszegetésért feljebbről, és még mindig sokkal kevésbé kedvezményes, mint a vasutasok családtagjainak ingyen utazása!!!

Még mielőtt kitalálnátok. Nem-nem vagyok postás, de volt lehetőségem betekintést nyerni a dolgokba.

Próbáljunk kicsit pozitívabban hozzáállni egymáshoz!

Kösz aki végigolvasta. Here is a poteto for you

Megdobbent 2012.07.27. 20:47:45

@Segih: de attol a ko meg retro, @Manyecska: -nak mwg igaza van :)

Hallottam en is postasoktol, hogy micsoda kreditrendszerben nyomjak, meg minden mas szart is el kell adniuk, ha teljes fizut akarnak, meg ilyenek. Na welcome to hungary.

golyós · http://indafoto.hu/bowlingcamps 2012.07.27. 20:51:34

Ha még idejében profilt vált elekrülheti, hogy úgy járjon mint a Kodak:
eladtuk az utolsó filmtekercset oszt roló le!

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.27. 20:59:36

@golyós: :)) Igen. Ilyen szépen megfogalmazva még nem hallottam.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.27. 21:01:10

@Megdobbent: Ha meg láblógatásért kapnák a havi fixet és ötven éves korukban elmehetnének nyugdíjaba mint a minisztériumi dolgozók, akkor meg az lenne a baj. Semmi se jó, csak morogni lehetssen.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.27. 21:02:24

@Környezettudatos: "A postahivatalok nem állami tulajdonban vannak."

Persze. Hanem az enyémben. Tudnál erről kiállítani nekem egy igazolást?

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.27. 21:08:07

@Lady.Bird: "Ez azért éri meg nekik, mert nincs készpénzmozgás, nem kell fizetni a készpénz őrzését, szállítását."

Nem tudják elkerülni a kézpénzkezelést, mert sokan azzal fizetnek. (Ez a sárgacsekkes fizetés lényege. Aki nem akar készpénzzel foglalkozni, az bankszámláról utal.) A kézpénzkezelés plusz költsége meg messze nem annyi, mint a kártyatársaság 3%-os díja. Ha egyvalamit logikusan csinálnak, legalább azért ne ekézzük őket.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.27. 21:09:34

@SpaceboyDesign: Ha ilyen gyakran jár, tényleg kihozhatná az íméleket is pendrájvon.

nyünyüge 2012.07.27. 21:13:28

@Környezettudatos:
Az önkormányzattól bérlik a helyiségeket, persze. De attól még ők döntik el, hogy ezentúl lángost is sütnek-e, vagy maradnak a postaszolgálatnál !

flazz 2012.07.27. 21:38:22

@Vérfürdő Bill: de hat akkor, hogy lehetne kiszamlazni a haveroknak egy kis lovet?????

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2012.07.27. 21:44:21

@forgatas2: Menj a büdös kurva anyádba a pedofil forgatásoddal te szerencsétlen barom.

Xezs 2012.07.27. 21:48:56

@Segih: Potato? Amúgy egyetértünk, sok a hülye és nem fognak fel alapvető dolgokat. Hagyd el, nem is fogják. Soha.

Jofiu 2012.07.27. 21:49:30

1: Kubában nem jártál. Soha! Gőzöd sincs miről beszélsz. Nulla gőz! Akkor meg miért, ó miért? Hogy idiótát csinálj magadból? Akkor sikerült.
2: 'Nyugaton' sem. Legalábbis nem sok helyen. Hadd idézzem magam 'Gőzöd sincs miről beszélsz. Nulla gőz! Akkor meg miért, ó miért?'. Értem ezt a szerinted vegyesbolt gyakorlatra.

A hőmérséklettel, a képen szereplő vizuális szennyezéssel és a kurva élősködő marketingesekkel kapcsolatban igazad is lenne, nagyon is, de a szerencsétlen nyitás után ki az aki komolyan vesz?!....picit is? ....

Nyavalygásban kiélés este?
Igen.

Jofiu 2012.07.27. 21:55:02

@Xezs: de büszke!
(nagyjából, gondolom, izé)
Gondolok egy pride vonuláson.
Komolyan.
Sokan vagyunk és elnyomnak.

Mylady 2012.07.27. 22:02:37

@Segih: Ez mind szép és jó, csakhogy: néhány évvel ezelőttig úgy működött a posta, hogy x forintért másnapra eljuttatták a levelet a címzetthez. Ha expressz kérted, akkor gyorsabban.
Most ott tartunk, hogy x forintért 3-4 nap a kézbesítés, y forintért (y=x+25) kézbesítik másnapra (97%-ban - aztán vagy beleesel, vagy nem).
És tényleg nem értem (és ezzel nem vagyok egyedül) hogy mit csinál a levél 3-4 napig? Hiszen postakocsi/vonat stb megy este. ha elsőbbségi, akkor felteszik rá a levelet, ha nem, akkor parkoltatják még pár napig? Minden nap félreteszik a sima levelet két napra? Ezzel időt nem lehet nyerni. A feldolgozási ideje holnapután is pont annyi, mint ma.
Vagy a sima leveleket lovaskocsi viszi? Vagy rolleres postás? Mert csak így lehet, hogy ennyivel lassabban ér oda a címzetthez.

Hozzáteszem, marketingben sem túl erős a posta. Nagyobb fogás lett volna (és kisebb hőbörgés), ha azt mondják, hogy y forint a sima levél és másnap odaér. De ha neked ráér és megfelel, ha 3-4 nap múlva kézbesítjük, akkor kapsz 25 forint kedvezményt. Nyilván kevesebb ember vette volna igénybe, így több bevétele lenne a postának.
Ja, hogy az 25 forint áremelést jelentene, így meg el lehet játszani, hogy olcsóbb?
Pont mint a joghurt. Nem emeltünk árat, csak éppen a mennyisége esett a harmadára...

Jofiu 2012.07.27. 22:05:48

@Jofiu: nem vagyok büszke erre. tényleg. én vagyok a nagyon nagyorn modern, nagyon olimpiai játékok megnyitója előtt utolsó bebüfögő
..nem jó
....tényleg nem.

Stomi 2012.07.27. 22:27:51

Lehet gyorsabb, pontosabb, te mint ügyfél fizesd meg. Az hogy fizetni sem tetszik, meg az sem jó ha a Posta más termékekkel próbálja a bevételét növeli, akkor mi kell?

devileyes 2012.07.27. 22:32:50

Kedves laikus!
Lépj be a világunkba...
Attól hogy maga a Magyar Posta Zrt állami tulajdonú,még nem minden posta állami.
Magánszemélyek,egyéni vállalkozók üzemeltetik a kisebb hivatalokat.(szoros összefüggésben és együttműködésben a Zrt-vel)Aug.1-én piacnyitás (Mo-on nem csak a Magyar Posta Zrt fog küldeményfelvétellel és egyéb ilyen nyalánkságokkal foglalkozni,szóval ne lepődjetek meg,ha a nagyi által feladott levelet nem Mariska a postás fogja vinni,hanem egy csinos,német feliratos autóból kipattan egy srác,aki betömi a mami levelét a ládátokba)lesz,ami igazán mélyen fogja érinteni magát a Postát és a vállalkozókat egyaránt.Ezért próbál mindenki javítani a helyzetén.Egy kis cukor,egy kis csoki,egy kis szappan meg még ki tudja,hogy mi.Tulajtól függ.A vállalkozó jutalékos rendszerben van...ugye amennyit teljesít,az után kapja meg a maga részét a Zrt-től.So-so,nem jár rosszul,még akkor sem,ha alkalmazottai vannak,és nem ő ül bent egész nap a kedves,vagy olykor nem annyira kedves ügyfelekkel szemben.Mivel vállalkozó,az alkalmazottait úgy fizeti ki,ahogy ő akarja.Nála nincs se jutalék,se "kajajegy" se semmi.Nála "örülj,hogy van munkád,ha nem tetszik a rendszer,állj fel,van helyetted öt másik" van.
Aki az államinál van,kap a forgalmazásai után jutalékot fizetés kiegészítés gyanánt...Forgalmazásai alatt értsd sorsjegy eladás,biztosítás kötés,ect.Sőt!Náluk "értékesítés" terén bizonyos szinteket el kell érni ahhoz,hogy egyáltalán menni kelljen másnap dolgozni.Ezért van a tukmálás,amit már az iskolákban tanítanak.Gondoljatok már bele...csak úgy egész egyszerűen.annak a szerencsétlennek sem esik jól a folyamatos "áá,nem nem kell.hagyjon ilyennel békén. nem érdekel"(és akkor ezek még csak a finomabb változatok voltak).Senki sem szereti,ha már-már erőszakosan rá akarnak valamit sózni.
És még akkor ott vannak a kedves ügyfelek.a dráága ügyfelek.akik azt hiszik,hogy ha az ablak vagy pult másik felén vagy,akkor te magad vagy a posta.az fel sem merül bennük,hogy téged madzagon rángatnak,mégis bájos mosollyal az arcodon magyarázod el neki 623-adjára is,hogy "Csókolom,hát értse már meg,hogy az a tízezres már nem kell hozzá!".és ő mégis elkéri a panaszkönyvet,és panaszt tesz,hogy hogy beszéltél vele.nem megköszöni,hanem panaszt tesz.nem azzal foglalkozik,hogy "jééé,vannak még becsületes emberek".nem.a hangnem nem tetszik neki,ezért bejelentést tesz.a panasz beérkezik,két héten belül kint vannak az ellenőrök,akik kiforgatnak még a bugyidból is.kiforgatja a fiókjaid,a szavaidat is...sőt!ha valami olyat talál,ami "levéltartalom" lehet,akkor szemrebbenés nélkül meggyanúsíthat,hogy te azt levélből vetted ki.tehát,te aki az ablak mögött ülsz megkárosítod az ügyfeleket és a Postát,lopsz,csalsz,hazudsz.emellett elviseled a mindennapos lelki terrort hol a felsőbb vezetéstől,hol az ügyfelektől.olyan nincs,hogy minden jó legyen!
És akkor jöhet a kérdés,hogy miért csinálja ezt akárki?! Kell hozzá némi elhivatottság,és szeretned kell azt,amit csinálsz.Meg...örülsz,hogy van,aki b*szogat,mert az azt jelenti,hogy van munkád!

devileyes 2012.07.27. 22:41:21

@Mylady:
beviszed a sima,mezei,szabványos!(105 forcsis )leveled a postára.
ha szerencséd van,akkor nem ment még el akkor a kocsi,ládába kerül és elmegy az aznapi járattal.
a kisebb postákról bekerül a gyűjtőpostákra ládástól.
a gyűjtőkből a gócpontokba viszik.
onnan olk (Országos Logisztikai Központ)
vagy ember vagy gép válogatja szét irányítószám szerint.
aztán megint láda,gócpont,gyűjtőposta és megkapja a te postád.
a te postádnak 3 munkanapja van a "sima" levél kézbesítésére.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.07.27. 23:15:43

@devileyes: Ezzel szemben az elsőbbségi levelet maga Árgyélus királyfi viszi ki aranyszőrű paripán? Vagy hogy?

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.07.27. 23:19:35

Elmondom, mi lesz az új szolgáltatók első szlogenje: Nálunk minden levél elsőbbségi!
Ők ui. már rájöttek, hogy felesleges párhuzamos rendszereket működtetni csupán azért, hogy lehúzhassuk a júzert.
A Magyar Posta meg elmehet oda, ahová való.
A büdös p...ába.

devileyes 2012.07.27. 23:36:44

@agresszív kismalac:
97 % Statisztikai ( és ez a kulcsszó) garancia van rá,h másnapra odaér. Mkk mint megkülönböztetett kezelésü.azokat külön csoportosítják,külön is kezelik,bár egy ládában utaznak az ajánlott levelekkel.a kutya elásva a kézbesítö postánál van.elsöbbségi levelet aznap kell kézbesíteni,amikor megérkezik.

Ha csak párhuzamos rendszerekröl lenne szó,akkor egy álom lenne postán dolgozni.de itt logikátlan rendszerekröl beszélünk.
Valaki kitalálja,felveszi érte a lóvét,te meg paraszt a minimálbéredért kivitelezd úgy,h mindenkinek jó legyen,de közben tartsd be a szabályokat.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.07.27. 23:57:12

@devileyes: Majd a szabadpiac beárazza az illogikus dolgokat.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.07.27. 23:58:53

@devileyes: Mondom ezt úgy hogy három évet lehúztam azért a Postánál.
Igaz, ez nem tegnap volt.

Manci néni, a szomszéd 2012.07.28. 00:19:51

A postán miért nem lehet önkiszolgáló ablakokat csinálni, mint a teszkóban?

Bemegyek, lepecsételem a csekkemet, tépek egy vonalkódot az ajánlott levelemre, összeadom és beteszem a pénzt a kasszába.

Mondjuk 50%-ban ez már megvalósult, mert a leveleimért meg a csomagjaimért be kell mennem a postára, mert azt a postás viszont baszik fölhozni.

tiborc2008 2012.07.28. 00:25:17

@cleveregg:
Ez van sajnos, most épp a hitvány fos fityesszel van tele a hócipőm, hitvány fos maszopp már eltünt a vérbe kurcsányostól.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2012.07.28. 01:38:00

A bótba vót nyóc ződ póc.

Ez jutott eszembe, amikor most ilyen későn még egyszer megnéztem a posztban a fényképet. Úgy látom ideje aludni mennem...

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2012.07.28. 11:35:43

@hagyma: Nem, csak egy gusztustalan, nagyjából testszínű papucsban.

CID 2012.07.28. 12:50:27

Apád fasza a vegyesbót dzsekil ! Látrz te it kenyeret, tejet meg kóbászt ?

titokmacsek 2012.07.28. 12:57:37

@CID: meg vegyigyümit??:O:DDD

Környezettudatos 2012.07.28. 13:08:10

@atpijkamo: @nyünyüge: A kis postahivatalok vállalkozásként működnek. Lassan 10 éve...nem kellett volna részegen élni egy évtizedig.

titokmacsek 2012.07.28. 13:52:12

@Manci néni, a szomszéd: azért mert utána meg a pecsételési lehetőségtől megvadulva Szigorúan ellenőrzött vonatokat játszanának az ügyfelek :DD

Manyecska 2012.07.28. 15:08:09

@CID: az a pult alatt van!!:D Nők a pult mögött.Ja.

peppe83 2012.07.28. 16:04:48

Posta ügyben a két végletet ismerem, mindkét helyen ajánlgatnak mindenfélét, nem kérem.
1. Mammut posta, kb. 15 ablakkal, ami csúcsidőben maximálisan működik, sorszámhívó, légkondi, külön a szatócsbolt, aki ott akar harisnyákat válogatni, megteheti.
2. Kőbánya X.ker. Újhegyi sétány posta,ha a képen látható kövezete lenne, azt felújítás utáni állapotnak nevezném...Undorító körülmények, igazi balkán, érdemes lenne róla fotókat készíteni...
Két ablak van nyitva, 1 helyen lehet CSAK levelet feladni, 1 helyen CSAK csekket, a sárga csekkekre bélyegző gép kb. Ukrajnában leselejtezett darab lehet,eléggé olvashatatlanul nyomtatja a feladás dátumát, viszont itt is van légkondi!

Megdobbent 2012.07.28. 21:31:46

A posta szep, a posta jo, a postaval meg vagyunk elegedve.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.07.29. 01:08:19

a postanak teljes mertekben allaminak kellett volna maradnia
mint ahogyan itt is az
micsoda baromsag mar kiszervezni vallalkozasba...
aki akar maszek postat, csinalja
/lsd fedex ups stb/
de a posta az tobbek kozott strategiai ceg is

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.07.29. 11:13:46

@Jani haverja: mondjuk ahhopz a rovidgatyahoz tok mindegy milyen pacskert vesz fel

websterhp · http://websterhp.eu 2012.07.29. 13:07:41

Aki Kecskeméti, az ismeri a nagy postát, milyen lett. Hatalmas tér volt, most meg beütött a Tesco feeling. Ugyan olyan sorok, csak kisebbek, de a csokitól, a Fantáig, minden van. Szánalmas!

helianthus 2012.07.30. 08:44:45

@ColT: hát ezzel régen vádoltak meg, jól esett, köszönöm! Megint hamvas liliomnak érzem magam, tiprás előtt. :)

@Kifordított kacagány: miért, ez tök jó nem? 'Kérem bélyegezze le magának a levelet, épp mosogatok, habos a kezem.' :D

CernaGeza 2012.07.30. 15:07:31

a csomag-átvevős rész a legfaszább ezen a postán.

Csomagos cetli a postaládában:
A 20méteres sor végigállása után 2 lehetséges eset van: A csomag még nincs a postán (!!), kérem jöjjön vissza később. Vagy: hölgy a nagy vasszekrényekben tanácstalanul keresgél, majd megkérdi, hogy kb. mekkora lehet a csomag, amit kapok. :) Nem csoda, hogy lassan megy.

úgy kellett ide a műzliszelet, mint egy falat kenyér.

_Molly 2012.08.06. 00:14:16

@Környezettudatos: "A postahivatalok nem állami tulajdonban vannak."

Csak most jutott el hozzám a hír, hogy kommentáltad a kommentemet. Nem kellett volna...

A Magyar Posta Zrt. a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. tulajdona, tehát állami tulajdonban van.

Magyarul: a magyar állam 100%-os tulajdonrészt birtokol a cégből.

Plumper 2012.09.28. 08:33:47

A "legjobb", hogy munkaidőben, azazhogy az én MUNKAIDŐMBEN (hétköznap kb. 8-16 óra között) próbálják meg kézbesíteni a csomagokat. Hová? Amikor nem vagyok otthon?! Többszöri sikertelen kézbesítés címén aztán bekerül postára, ahová megint munkaidőben, vagy annak végén mehetek, éppen odaárek, esetleg hétvégén (Nyugati posta, ott mindig tömegnyomor van).
Nagyon megéri a postának feleslegesen dolgoztatni a csomagkézbesítőket. Véletlenül nem este és egész hétvégén kellene a csomagokat a hétközben, napközben dolgozó embereknek átadni?

cyberius 2012.09.28. 15:01:14

Nektek a várakozási idő a legnagyobb gond?
On-line eladásból élek.
Angliából küldök haza termékeket.
Ha nem regisztráltam adom fel,akkor 10 küldeményből csak 6 érkezik meg.
Miért?
MERT ROHADTUL FOSZTOGATJÁK AZ ELOSZTÓBAN A KÜLDEMÉNYEKET !
Valahol a ferihegyi postaforgalmi elosztóban lehet a gond.Azt is megfigyeltem,hogy leginkább a budapesti címre küldött küldemények tűnnek el.
Hogy rohadnának meg!

Csáknorissné 2013.04.02. 16:03:22

@zsoltix: "Ja, múltkor kártyával fizettem, aztán jött az sms, hogy felvettem 6573 Ft készpénzt."

Ráadásul még drágábban, mintha a saját banknál vehetné fel az ember gyereke.

Valahogyan az maradt meg az emberekben, hogy a POSTA szent és sérthetetlen, pedig nem igaz, csak pár új cég belépése kellene és azonnal tudnák, hogy hol lakik a Magyarok Úristene!!!

Csáknorissné 2013.04.02. 16:04:42

@Csáknorissné: tudom régi poszt, de nekem most nagyon tele lett a csatos virágmintás hócipellőm, hogy nem kaptam meg egy angliai küldeményt.
süti beállítások módosítása