Erik összezúzott csomagja miatt a kártérítés visszautasítása után újabb vizsgálatot kért a Postánál, majd rövidesen panaszt tett az NFH-nál is. Innentől már csak 2 hétbe telt, hogy visszahívják, és fizetnek:
A Blog rendszeres olvasói talán emlékeznek még korábbi ügyemre a Magyar Postával. A többieknek egy rövid összefoglaló az "előző rész tartalmából":
- MPL Vaterafutárral küldtek nekem egy árut, törékenyként, értékbiztosítással
- Az online megrendelő rendszer hibás működése miatt a törékeny jelölés lemaradt az általa generált címiratról
- A csomag a szállítás közben megsérült
- A Posta majd egy hónapig ült az ügyön, majd elutasította a kártérítési igényemet, arra hivatkozva, hogy márpedig a csomag nem törékenyként lett feladva. (Annak ellenére, hogy a címiraton feltüntetett postaköltségből egyértelműen megállapítható a törékeny kezelés opció igénybevétele.)
Ahogy korábban megígértem, most röviden megosztanám veletek, hogy hogyan végződött a dolog.
A kártérítés elutasítását követően megírtam a Posta illetékes alkalmazottjának, hogy az ügy kivizsgálása során nem voltak elég körültekintőek, újra elmagyaráztam, hogyan tudják a postaköltség és egy kis fejszámolás segítségével meghatározni a ténylegesen megrendelt opciókat, és újabb vizsgálatot kértem.
Vártam három munkanapot, majd miután semmilyen választ nem kaptam, panaszt tettem az NFH-nál. Nem szeretnék találgatásokba bocsátkozni, hogy ez utóbbi mennyire játszott közre a végkifejletben, de tény hogy végül kb. két hét után megkerestek a Postától, és elmondták, hogy idézem: "vélhetően valóban rendszerhiba történt" és megtérítenék a kárt.
Az határozottan korrekt volt a részükről, hogy az érték igazolásának kérdését rugalmasan kezelték. (Eredetileg abban állapodtunk meg, hogy az eladóval írunk egy adásvételit, de miután nem sikerült őt belátható időn belül elérnem, ettől eltekintettek, és az utánvét összegét vették alapul. Végül az adásvételit is megkaptam az eladótól, de akkor már nem volt rá szükség.)
Miután megegyeztünk a kártérítés összegéről, azt egy bocsánatkérés kíséretében írásban is megerősítették. Végezetül pedig tegnap az utalvány is megérkezett.
Remélem, a Posta ígéretéhez híven valóban tenni fog azért, hogy ez máskor, másokkal ne fordulhasson elő. Ha pedig nem így lenne, sok kitartást kívánok a pórul járt ügyfeleknek. Szükségük lesz rá...
Az utolsó 100 komment: