Naiv ügyfél súlyosan benézte, hogy a Vaterán vásárolt fényképezőgépére még lesz 3 év garancia. Egy év ugyan lett volna, de minthogy számlát nem kap magánszemélytől, a hajára kenheti azt is:
A történetem sajnálatos kimenetele részben saját naivságomnak tudható be, úgyhogy ez is egy jó tanulópénz a számomra. Már az elején hozzáteszem, nem volt rossz vétel. Fényképezőgépet vettem a Vaterán, egy viszonylag komolyabb gépet. Magával a géppel semmi baj nem volt. Az eladó állította, hogy van rá három év garancia, melyet csak érvényesíteni kell. Én naivan és jóhiszeműen ezt tényként kezeltem, fel sem merült bennem az átverés gondolata. Megtörtént a személyes adás-vétel, nézem a garanciapapírt. És itt követtem el az első nagy hibát. Nem olvastam el nagyítóval és egy profi fordító segítségével a hátoldalon lévő angolul írt apró betűs részt, mely szerint csak egy évre érvényes, és számla is kell hozzá.
Azt mondta, hogy nem lesz gond vele. Ez volt a második hiba amit elkövettem: Bíztam az eladó állításában. Ez csak itthon derült ki számomra, és igen kellemetlenül érintett. Ment az e-mail, telefon meg sms, harmadik nap, rejtett számról végre sikerült elérnem. Elpanaszoltam neki problémámat. Persze hazudott, mint a vízfolyás, és tagadott mindent... De nyugodtan megteheti, hiszen közel kétszáz km választ el tőle, és a pontos címét sem tudom. A Vaterával folytatott levelezés vége ez lett: "Tekintettel az ügy komplex voltára kérjük, hogy kérje ki a fogyasztóvédelem, vagy jogász véleményét."
Magyarán a Vatera nem tud mit kezdeni vele. Megkérdeztem egy jogászt, annyit mondott, hogy mivel magánszemélyek között történt az üzlet, az állam nem szól bele. Nagyon remek.
A fényképezőgéppel nincs gond, de sok ezer forintom bánja, hogy még hiszek az internetes Mátyás király létezésében, aki megvédi az igazságot. És ő kényelmesen hátradől a székében, mert semmi hivatalos lépést nem tehetek ellene... Mert a rendszer őt védi.
Az utolsó 100 komment: