Mint ahogy azt a papagáj-jelenet is megemlítette mintegy 40 éve, az embernek rojtosra kell beszélnie a száját, hogy ha bármit el akar intézni ebben az országban. Laci személyesen akart lemondani két előfizetést a Telenornál, amiből ez a pszichedelikus bohózat kerekedett. Lemondani ugyanis csak telefonon lehet. Ahhoz viszont jelszó kell. Aztán végül sikerült, de milyen áron...
Az alábbi történet a non plus ultra volt. Egyszerűen csak szerettem volna megszüntetni a céges mobilszámaim közül kettőt, amit már nem használtunk. Ennyit akartam. Nem sikerült. Az előzményekről annyit, hogy 6+ éve vagyok cégként ennél a szolgáltatónál, havonta kb 120-130.000 ezer telefonszámlát generálva. Kiszámolható mennyit szedett be eddig a cégemtől (közvetve tőlem) ez a cég. A Telenorról van szó.
Mindent mindig személyesen intézek, bár nem pesti vagyok, az agglomerációból be szoktam menni a Pólus Centerbe telenort intézni (plussz marha jó ott a gyros az egyik talponállóban, és régen jártam arra - gondoltam kellemeset a hasznossal....:)) Szépen kivártam a soromat - negyed óra, befizettem a számlát - amivel csúsztam 2 napot - álatalában az sms-re amit küldenek szoktam menni befizetni, személyesen...Majd mondtam, lenne még két dolog (csak az elsőig jutottunk, egy készülék vásárlás lett volna a harmadik hűségidővel- de ezt kihagytam - szolgáltatót biztos váltok....).
Most nem fogok túlozni. Közel szóról szóra az alábbi dialógus hangzott el.
- Szeretném ezt a két céges telefonyszámot megszüntetni (10-ből hozzáteszem).
- Azt itt nem lehet.
- (körbenézve) Ez itt a Telenor kirendeltség, előbb fizettem be a számlát is.
- De azt itt nem lehet.
- De én szeretném itt és most megszüntetni, kivel kell beszélnem ehhez?
- Hát fel kell hívni a 1220-at és ott az x menüpont majd az y menüpont.
- De én azért jöttem be személyesen, mert nem akarok telefonálgatni, várakozni a telefonban, itt az aláírási címpéldány. A személyi. Azonosítom magam. Szeretném megszüntetni a két szóban forgó telefopnszámot.
- De mi nem tudjuk itt megszüntetni. Hívja a 1220-at.
- Nem hívom. Ilyen helyen személyesen kötöttem a szerződést, és itt és most személyesen akarom lemondani ezt a két számot.
- Azt itt nem lehet. hivja a 1220-at és x majd y menüpont...
Ez ment kb 15 percig.Mondtam, jó, akkor hívja ő a 1220-at én nem fogok telefonálni nem azért jöttem. Aszondja jó, akkor mondjam meg a telefonos jelszavamat. Mondom gőzöm sincs, évek óta, kb 5-6 éve nem használtam, szerződés kötés óta, mert mindent SZEMÉLYESEN intéztem eddig. Ezért jöttem be most is SZEMÉLYESEN. Mondja jó, akkor adjunk meg egy másikat. Mondom ne adjunk meg, mert jó ez, ami van, mert eddig sem történt vele visszaélés, senki nem tudja (én sem) - ez így jó nekem. De enélkül nem megy a lemondás, mondja. Mondom, igen PONT EZÉRT vagyok itt SZEMÉLYESEN, hogy be lehessen azonosítani a dokumentumok alapján, különben is, két nap múlva úgyis elfelejtem, kismillió jelszót kell a fejemben tartani. Mondja: de akkor adjunk meg 1111-et. Mondom ne adjunk meg. Finoman fogalmazva is az 1111 mint jelszó biztonsági szempontból kihívásokkal küszködik.
Ekkor már kezdett lemenni a vörös köd a szemem elől, és kezdtem átmenni egy röhögést alig megálló idegállapotba - és már direkte ragaszkodtam ahhoz, hogy én itt és most le akarom mondani a két mobilszámot, és semmiféle kooperációra nem vagyok hajlandó azon kívül, hogy azonosítam magam hitelt érdemlően, miszerint nekem van jogosultságom lemondani.....
Mondja: jó, akkor adjunk meg egyet, és írjam fel a szerződésre. Mondom wtf? Az akkor mennyire lesz titkos ha a szerződésen eleve rajta van a TITKOS jelszó? Nah akkor megpróbálja felhívni és megpróbálja elintézni...
Hívja. 3x próbálta egyszer sem sikerült neki elérni az ügyintézőt (kacc kacc .- igaz 2 percnél tovább egyszer sem vártunk:)).Jeleztem, hogy ez a problémám ezért nem szoktam a 1220-at hivni, hanem bejövök személyesen megjelenek, igazolom magam, és várom, hogy az ügyfélszolgálat elintézze amit akarok. Itt vagyok SZEMÉLYESEN. Beazonosított. Intézkedjen (és igyekeztem nem nagyon röhögni...:))
Mondja, jó akkor próbáljuk meg az én telefonomról. Céges teló persze nem volt nálam, csak magán, meg különben is, ne az enyémről telefonálgasson... (itt már kezdtem kötözködni, oldja meg - ez volt az alap felállás innentől)
Ekkor kértem azt, hogy vegyünk fel erről jegyzőkönyvet, hogy a telenor ügyfélszolgáltaton nem tudom megszüntetni a telenornál lévő telefonszámaim közül kettőt. Nah akkor hívott valakit, aki valami vezetőféle lehetett. Ő a kezembe nyomott egy papírt, hogy augusztusban ez változott és csak telefonon lehet lemondani. Erre kérdeztem, ez szerződés módosításnak számít e? Mert ha igen, nem kaptam se szerződésmódosítást, se értesítést se semmit - egyébként igen, annak számít. Ergo teszek rá magasról. Meg akarom szüntetni a két telefonszámot, itt vagyok személyesn mondják meg kivel beszéljek hogy a két átkozott szám meg legyen szüntetve... Az elsőnek leírt párbeszéd zajlott le újra.
Nem akarom tovább ragozni, másfél óra múltán felvették a panaszomat jegyzőkönyvben, meg valami nyomtatványt kitöltöttek, amit majd továbbítanak a központba, és majd a központból hívnak - és ha hívnak akkor megszüntethetem a telefonszámokat. Persze mivel nem tudom az ügyfél szintű jelszót, ezért nem tudom hogy fognak beazonosítani ha hívnak, de ez már egy masik történet - esetleg megírom hogy sikerül elintézni a telefonszámok lemondását, mert hajlok rá lesz itt még pár kör mire le tudom mondani...:) de dögöljek meg ha nem csinálom végig:). Itt kezdett el vigyorogni az ügyintéző is - bár próbálta titkolni- a helyzet abszurdításán. Hab a tortán, hogy a gép a megszüntetésre irányuló kérelmet 11.08-ra dátumozta, és nem tudták előrébb hozni. Mondom én mai nappal szeretném megszüntetni a számokat... azt nem lehet... Pedig nincs hűségidőm, semmi, hónapfordulóm 4-én van - azaz köv hónap is elkezdődik 8-án már ergo egy hónappal tovább megy az előfizu számlázása gondolom stb... Itt már kezdtem feladni, mondtam, írják rá kézzel hogy én MAI NAPAON akartam megszüntetni....
Egy a lényeg: került másfél órámba, + 2x 50 perc utazásba, hogy felvették a mellékletben csatolt jegyzőkönyvet, a telefonszámok továbbra is élnek, és fizetem őket ugye.... Nyertek... Egyelőre.
Valamint fajíntos, hogy a telenornál nincs szék, azaz ügyintézés közben végig álni kell (nekem kb 20 perc álldigálás után fejdul meg a derekam - régi sportsérülés... emiatt is kissé ingerültebb voltam már fél óra után - amiért elnézést kérek az ügyintézőktől) - gondolom ezzel is veszik el a kedvét az embernek egy hosszas reklamációtól,. és noszogatják a gyorsabb ügyintézés irányába....
Ellenben most szolgáltatót váltok, ha valaki kommentben jelezné hogy a telenor vagy a voda jobb rugalmasság és ügyintézés szempontjából, kérem ne habozzon megosztani....
Szerintem nonszensz , hogy azon a módon, ahogy a szerződést megkötöttem , nem tudom lemondani. Nonszensz , hogy a változásokról amik a szerződésemet érintik nem kapok hivatalos tájékoztatást, szerződésmódosítást stb. (bár sejtem miért - akkor lenne x napom felmondani - bár így is - mivel nincs "hűségidőm"). A szomszéd pultnál lévő emberke egy másik vele nem közölt szerződésmódosítás miatt balhézott - akkor derült ki számomra, hogy jé, nekem is ezért ugrott meg nyár óta 15.000 forint körüli összeggel a telefonszámlám... Hab a tortán kategória, már csak legyintek rá.
azért küldöm ezt be a homárra, hátha érdemesnek látják a vihar a biliben kategórián kiakadó emberke szélmalomharcát:). Majdani kommentelőknek: igen, tudom, fel kéne hívnom a 1220-at előtte átiratni a jelszót, és úgy lemondani a számokat. De ez már elvi kérdés lett nálam - plussz majd ha a telenor megtéríti az utazásom áraát, idejét, a várakozásét, magáét a reklamációét, plussz a fáradtságomat akkor elgondolkodok rajta. De amikor direkt felutazok pestre,. és lehető legkorrektebben próbálok elintézni valamit, ahogy eddig az elmúlt 5-6 évben mindig - sikeresen - hát ez mnostmár elvi kérdés..
Anno egy banknál, amikor meg akartam szüntetni a számlámat volt 1200 ft mínuszom. Meg akartam szüntetni, mondták ezt fizessem be és okay. Befizettem. Megszüntették. Majd jött egy levél, hogy van 200 ft tartozásom. Mondom mi? Ugye az 1200 ft befizetési díjja kp-ban 200 ft. Elgondolkodtam. Ha befizetem a 200 ft-ot - akkor megint lesz 200 ft minuszom mert a 200 ft befizetési díjja 200 ft... oké. Hát befizettem egy ezrest és és utánna küldözgették a papírokat hogy 600 plusszban vagyok... erről pár levél után leszoktak (bár tarttottam tőle, hogy a levelezési díjat felszamolják, és megint tartozást mutatnak ki:))
A lényeg, amit ezzel akartam mondani:
Vannak f@szságok magyarországon, de ezt pl. el tudtam intézni és meg tudtam szüntetni. Az új lépcsőfok az, amikor az ember már meg sem tudja szüntetni a szolgáltatókkal kötött szerződést...:(
Kizárt dolognak tartom, hogy jogilag rendben van, hogy beslattyogok az ügyfélszolgálathoz, és meg tudok kötni egy szerződést, de ugyanazt a szerződést ott, és ugyanolyan módon nem tudom felmondani. Megkötni ugyanis meg lehet. Számhordozásról beviszem a papírt, meg igazolom magam, máris szüntetik mega számot és kerül át másik szolgáltatóhoz. Csak simán lemondani nem lehet.Hozzáteszem, ez nem az ügyintéző(k) hibája, annak lépnék rá a tökére, és lökném hanyatt, aki ezt a rendszert kitalálta..... a gyrostól is elment a kedvem...
Instant update:
Valszleg nagyon kiboríthattam a bilit, mert 2.5 órával azután, hogy eljöttem az ügyfélszolgálatról, már hívott is a "megszüntetési osztály" (nem ez a neve, csak már kiesett a pontos megfogalmazás, de ez a lényege...) - és megszüntek a telefonszámok egy kis vicces beszélgetés után.
Hurrá.
Nem kellett jelszó. Bár így nem tudom miért biztosnágosabb mint helyszínen, fényképes igazolvánnyal hitelesítve magam. Itt elég volt annyi, hogy jah, énvokaz aki le akarja mondani. Határozott igent mondjak, mondom jah. Vagyis bocsánat: igen. Tehát siker. Nem kevés veszkődés árán sikerült lemondanom a két telefonszámot :)
Mindazonáltal beküldöm ezt a homárra, mert hátha változik valami ebben az elszabott ügymenetben ami a telenornál van... Jah és, fajíntos, amikor közlik, ogy a beszélgetést rögzítik. Hát én is :) Franc se tudja , jogilag megjelentethető e, de de vicces volt maga a beszélgetés, a végén már mindketten nevettünk a telefonba az ügyintézővel (nagyon kellemes hangú intelligens nőnemű lény:)), a dolog abszurdításán. Nem az ott dolgozókkal van gond, hanem szokás szerint a vezetőkkel...
Laci
Az utolsó 100 komment: