Bár kommentezőink még nyáron figyelmeztettek, hogy az azóta csődbe ment Aranyközpont Zrt. gyakorlatilag ugyanaz a kör, mint a Safety Gold Zrt., van, akinek ez az info már későn jött. A hasonló tulajdonoson és a hasonló problémákon kívül. vagyishogy se pénzt, se aranyat nem adnak, van azért különbség is: itt még felvesznek rendelést.
Naiv családtagom történetét szeretném megosztani Veletek és az Olvasókkal abban reményben, hogy mások nem esnek ugyanabba a hibába, mint ő. Az „aranyos” cég ugyanis, amelyik a rokonomat átverte, a mai napig elérhető és szemrebbenés nélkül fogadja a megrendeléseket. Nagyon közeli hozzátartozóm még nyáron határozta el, hogy megtakarított pénzét a „legjobb befektetésnek” kikiáltott aranyba önti. Ahelyett viszont, hogy bement volna ez első aranykereskedésbe, hogy a vitrinből elkérje a pénzéért járó aranyrögöket, körülnézett a neten és rátalált a Safety Gold Zrt. oldalára és igen csábító ajánlataikra. A webshopon keresztül még júliusban meg is rendelte az árut, majd személyesen hagyott a Szent István körúti üzletben egy csaknem 500 ezer forintnyi összeget, és várta, hogy a cég által vállalt szállítási határidőben megérkezzen az áru. Azóta is vár…
Hibázott. Ha jobban körülnéz a neten, akkor láthatta volna, hogy csak az Indexen több írás foglalkozott a cég egyik tulajdonosának, Sipos István Ferencnek a gyanús ügyleteivel. Sipos az Aranyközpont nevű cégét már csődbe menekítette, persze csak azért, hogy megvédje a hitelezőit. Az elérhető cégadatok és cikkek szerint ugyanez a Sipos érdekelt a Safety Goldban is. Ráadásul a sztori is kísértetiesen ugyanaz, mint a befuccsolt Aranyközpontnál volt. Folyamatos magyarázkodás, kifogások, hogy miért nincs meg a kifizetett arany, mese a gonosz beszállítóról, aki átverte a céget, és a hős tulajdonosokról, akik mindent megtesznek a vevőkért, sőt hogy pénzt adhassanak vissza „hiteltárgyalásokat” folytatnak pénzintézetekkel is, csak várjunk türelemmel.
Egy szó mint száz, arany helyett csak mese volt és van, illetve egy ügyvédi levél, amelyben fizetési haladékot kér a Safety Gold, új határidőként október 14-et jelöli meg és hosszasan ecseteli a jól ismert maszlagot, ami az Aranyközpontnál is volt, mely szerint a cég bűncselekmény áldozatává vált, egy ismeretlen elkövető tévedésbe ejtette, és csak úgy tudja rendezni a követeléseket, ha időt adnak neki az ügyfelek. Károsult hozzátartozóm jóhiszeműen elfogadta a levélben tett kifogásokat és felkínált határidő hosszabbítást és tovább várt. Az új határidő éppen két hónapja telt le eredménytelenül.
Pénz vagy arany azóta sincs sehol. A cég működik, a webshopban lehet rendelni aranyat, felveszik a telefont, szívesen fogadják a vevőket személyesen is és még szívesebben a befizetéseket. Voltunk nálunk, az iroda is rendben üzemel, szép szőnyegek, udvarias, bár kissé feszengő alkalmazottak. Persze Sipos úr mindig külső helyszínen tárgyal. Próbáltuk visszakérni a pénzt, de mondták, hogy az sajnos nem lehetséges, mert hát ők készpénzforgalmat nem bonyolíthatnak. (Csak, ha befizet az ügyfél, ugye?)
A legújabb trükk, hogy ha mégiscsak nagyon szeretnénk a pénzvisszafizetést, akkor írjunk alá egy „Nyilatkozat szerződésbontásról” című dokumentumot, és akkor 15 napon belül a megadott bankszámlára utalják a benyelt pénzt. Mondtam nekik, hogy aláírjuk, csak egészítenénk már ki azzal az apró kitétellel, hogy ez a nyilatkozat majd akkor lép hatályba, ha a pénz megérkezett, addig minden fennálló követelésünk érvényben van. Ja, úgy már nem akarják aláírni.
Most a rendőrségi/ügyészségi feljelentést faragom, ha lennének csatlakozók (az Index fórum szerint más károsultak is lehetnek), szívesen várom a jelentkezéseket.
Addig is idén karácsonyra ne a Safety Goldnál vegyetek aranyat vagy csak úgy, ha helyben a kezetekbe adják az árut, de olyan lehetőség nincs!
Az utolsó 100 komment: