György még reménykedik, hogy egyszer kap egy másik készüléket a folyamatosan meghibásodó Nokia C3-01 helyett:
Van egy garanciális NOKIA C3-01 típusú mobiltelefonom, ami már sokadszor ugyanazt a hibát produkálva romlik el. Felhívtam a márkaszervizt és megkérdeztem, hogy mi a módja a készülékcserének mert az eddigiek alapján már nem bízom a javításban és a neten utánaolvasva a jelentkező hiba tipikus ennél a készüléknél és a javítás sem igazán segít tartósan rajta. A szervizes közölte, hogy a garanciaidőn belül annyiszor javítják a készüléket ahányszor elromlik, a garanciaidőn túl pedig térítés ellenében, készülékcsere pedig nincs. Úgy gondoltam, hogy ez csak egy eltévelyedett szervizes véleménye, de a NOKIA majd igazságot tesz. A NOKIA Reklamációs Osztályának hozzáállása elég tanulságos a folyamatos javításra szoruló készülék cseréjéhez. Olvasni a sajtóban, hogy a nokia bajban van mert lemaradt az okostelefonok piacán, hát szerintem nem csak ott maradtak le, hanem a korrektségben is.
Alant olvasható a levélváltásom a nokia ügyfélszolgálattal.
- az első bejelentés a nokia weboldalán keresztülEgy garanciális Nokia C3-01 típusú telefon kijelzője sokadik alkalommal romlik el. A szerviz azt állítja, hogy akárhány ugyanazon hiba javítása után sincs készülékcsere, a garanciaidő lejárta után fizetés ellenében végzik az ismétlődő hiba javítását. Ez így rendkívül tisztességtelen, a kérdésem az volna, hogy mi a normális elintézési módja a fenti ügynek Önök szerint.]
- az első (mellébeszélős) válasz
Tisztelt Uram,
Közönjük a megkeresését.Az esetlegesen adódott kellemetlenségekért a türelmét és megértését kérjük. A Nokia kötelessége a Nokia korlátozott gyártói garancia szerint a vásárlástól számított két évig a hibák ingyenes elhárítása, amennyiben ez javítás útján nem lehetséges elképzelhető, hogy készülékcsere lesz, de ez minden egyes esetben a konkrét meghibásodástól függ és megtörténik amennyiben a központi szerviz szerint a csere indokolt. Ha Ön még mindig észleli a felvázolt problémát, legyen szíves leadni a készülékét a legközelebbi Nokia szervizpontban, hogy küldjék fel kivizsgálásra a központi szervizben és szíveskedjen szólni nekünk is. Igyekszünk végleges megoldást biztosítani az Ön problémája számára.Várjuk válaszát.
Üdvözlettel:
Nokia Ügyfélszolgálat
Reklamációs Osztály- vásárlói válaszlevél
Tisztelt Reklamációs Osztály!
Ha jól hámozom ki levelük lényegét Önök is azt állítják amit a Szervizes emberük, hogy, ha a készülék javítható - függetlenül attól, hogy hányszor volt már ugyanazzal a hibával javítva - akkor nem cserélik, hanem javítják addig amíg ki nem fut a garanciából. Ezt az eljárást továbbra is tisztességtelennek tartom, a Központi Szerviz azt fogja megállapítani, hogy javítható, ami igaz is, de hányadszor? Ez így csak felesleges időpazarlással és bosszúsággal fog járni. Ha tévedek, kérem írják meg hány azonos hiba javítása után cserél a NOKIA készüléket. Megjegyzem a bírósági gyakorlat általában a harmadik hiba után már cserére kötelezi a gyártót. A NOKIA eddig egy jól hangzó márkanév volt, viszont ilyen hozzáállással nagyon erősen rombolják a márka jó hírét.
- nokia (második mellébeszélős) válasz
Tisztelt Uram,
Mi nem azt állítjuk, hogy a készülék addig fogjuk megjavítani, ameddig nem jár le a garanciája, hanem megmagyarázzuk, hogy a Nokiának milyen kötelezettséget vállalt gyártóként a Nokia korlátozott gyártói garanciájával. Az, hogy a készülék le lesz-e cserélve vagy meg lesz-e javítva attól függ, hogy milyen a meghibásodása, tudjuk-e orvosolni javítással, volt-e már ilyen hibával kezelve, stb. Minden egyes konkrét esetben a szerviz eldönti a készülék kivizsgálásának alapján mi a teendő.- második vásárlói válaszlevél
Tisztelt Reklamációs Osztály!
A jelzett Szervizben dolgozó képviselőjük azt állította, hogy ugyanazzal az ismétlődő hibával a garancia lejártáig javítják a készüléket (akárhányszor) ingyen, garancia után térítés ellenében, csere pedig nem lehetséges. A kérdésem továbbra is az, hogy ugyanazon hibának hányszor kell előfordulnia, hogy a készüléket kicseréljék, és ne valakinek a szubjektív döntésén múljon.
- nokia (harmadik semmitmondó) válasz
Tisztelt Uram,
Ahogy az előző levelében is megírtuk, az elsődleges kötelességünk a hibák ingyenes elhárítása,amennyiben ez nem lehetséges bekövetkezik a csere. Az, hogy hányszor jelenik meg ugyanaz a hiba nem döntő vagy nem annyira lényeges, amennyiben a készülékét le kell cserélni - attól is függ, hogy milyen típusú hibáról van szó.- harmadik vásárlói levél
Tisztelt Reklamációs Osztály!
Köszönöm gyors válaszukat, viszont az abban leírtakat elfogadhatatlannak tartom. Az, hogy ugyanaz a hiba hányszor jelenik meg igenis döntő és rendkívül lényeges, hiszen az emberek többsége azért vesz telefont, hogy telefonáljon vele és ne bosszankodva a szervizbe hordja. Egy olyan készülék ami többszöri javítás után is ugyanazt a hibajelenséget produkálja igenis cserére szorul. Levelezésünk alapján teljesen feleslegesnek és csak időpazarlásnak tartom központi szervizes vizsgálati herce-hurcát, hiszen azt most is tudom, hogy a készülék javítható, viszont az eddigi tapasztalatok alapján csak ideig-óráig. Rendkívül sajnálom, hogy egy hibás NOKIA telefon ügyét a Nokia képviselettel nem lehet megoldani, így sajnos kénytelen vagyok ezt más módon tenni.
* * *
Hát itt a vége egyenlőre, de csakazértse adom fel, mert az igazság ideát van. Ez már nem egy pár tízezer forintos telefonról szól, hanem arról, hogy egy multi bármit megtehet? Hát nem, ha harc hát legyen harc.
Az utolsó 100 komment: