Magica megpróbálta Windows 7.8-ra frissíteni Nokia Lumia 800 telefonját, de leakadt a projekt, és az internetes barkácsmegoldással sem javult meg teljesen. Váratlan fordulatként a Nokia Care sem személyesen, sem emailben nem tudott értelmesen segíteni, minthogy még a telefonhoz passzoló szoftverfrissítést sem találták el:
Tavaly februárban az a sajnálatos esemény történt, hogy imádott BlackBerry telefonom tönkrement, meghalt, vége lett. Kellett egy új telefon. Mivel a rózsaszín ördögöknél volt mindig is előfizetésem, ezért gondoltam most sem lesz ez másképp, annak rendje és módja szerint be is mentem szépen az Árkád T-Pontjába, hogy megkössem az új előfizetést. Az ügyintéző úr a figyelmembe ajánlotta az akkor Európában teljesen újdonságnak számító Nokia Lumia 800-as készüléket. Nagyon megtetszett kívül-belül, a Windows Phone 7.5-ös operációs rendszerért pedig odáig voltam, szerintem nagyon jó lett. Nosza hát, el is hoztam. Egészen 2013 január végéig semmi problémánk nem volt egymás közt nekem meg a Lumiának. Csakhogy ugye elvileg kiadták a Windows Phone 7.8-as frissítését, azaz ki is adták, amivel ugye egy csomó új és hasznos funkciót, és sokkal szebb kinézetet kap az operációs rendszer. Nagyon vártam, hogy végre az én Lumiámon is az legyen fent és ne a 7.5. Január utolsó napján sikított is a telefonom, hogy ugyan csatlakoztassam már a laptopra a Zune programhoz, mert frissítené magát hiszen megérkezett a Windows Phone 7.8. Csatlakoztattam is, de a probléma és a levelezgetés meg utánajárás itt kezdődött....
A telefon valamiért nem tudta letölteni a frissítéseket (szám szerint 3 frissítés egyben és a 3. az új operációs rendszer). Vártam 1 napot, 2 napot, semmi. Mindig megakadt a frissítés letöltésénél, és annyiban is maradtunk rendszerint. A 4. napon utánaolvastam hogyan tudnám házilag orvosolni a problémát, azzal a megoldással a 3-ból kettő db upgrade fel is erőltette magát a telefonra, de a 3., a lényeg még mindig nem.
Nosza rajta bevittem a Lumiát az Allee-ba a Nokia Care-hez, ahol is az ügyintéző széttárta a karját (megjegyzem még bőven garanciás a telefon, hiszen tavaly február végén lett véve és 2 év garancia jár rá a gyártótól), hogy ő ugyan ezzel nem tud mit kezdeni, biztos az én internetem a sz*r otthon azért nem tudja frissíteni magát a telefon, de ha nagyon akarom, akkor otthagyhatom, és ők 2 héten belül megcsinálják az amúgy 10 perces kis frissítést, természetesen Micro SIM kártyás cserekészüléket adni nem tudnak arra a 2 hétre, úgyhogy kezdjek el agyalni rajta, hogy mit tudok csinálni ha szeretnék telefont abban a 2 hétben. Mivel semmit nem tudtam intézni, telefon nem ment szervizbe, maradt frissítés nélkül.
Az egészen kritikán aluli dolog az még csak most jött...
Hazaérvén az Allee-ból a Lumiával írtam a NokiaCare Magyarországnak, hogy most jöttem a partnerüktől, mi volt, hogy volt, erre további 3 nap múlva kapok egy emailt benne egy linkkel a nokia.com-ra ahol is megmutatják, hogy melyik országban melyik frissítés érhető el adott Lumiára. Leírták, hogy a 2175-ös kezdetű firmware verziót nézzem mert az a Windows Phone 7.8. Nem kellett agysebésznek lennem ahhoz, hogy megállapítsam, hogy a NokiaCare-nek halvány lila fogalma sincs arról, hogy mit beszél, mert a 2175-ös Firmware verzió a Windows Phone 8. Kevés tartott vissza tőle, hogy leírjam nekik, hogy bárki nyilvánosan megerőszakolhat ha felteszik a Lumia 800-as telefonomra a Windows Phone 8-at.
Még aznap este egy enyhén felfokozott állapotban írtam a Nokia finnországi központjába egy jól megfogalmazott kis e-mailt, hogy igazán kezdhetnének valamit a magyarokkal mert ez kritikán aluli, hogy egy 10 perces frissítésért 2 hétre magukhoz akarják venni a telefonomat, nem adnak helyette cserekészüléket holott garanciás, és elnézést, de nem tehetem meg azt, hogy 2 hétig ne legyen nálam telefon, mert szükséges az életemben és a munkámban, továbbá némi költséget akár az alkalmazottaik továbbképzésére is fordíthatnának, ugyanis nem ismerik fel a különbséget két rendszer között amióta a Nokia-Microsoft házasság létrejött. Ők ma reggelre válaszoltak, hogy mindenképpen utánanéznek és azonnal írnak vagy hívnak, hogy mit csinálhatnék. Kicsit, sőt nagyon röhejesnek találom azt a tényt, hogy komolyan a központnak kell írnom, mert itt nemhogy nem értenek hozzá, de még hülyének is néznek, és az alapvető garanciában végrehajtandó dolgokat sem tartják be.
Köszönöm, hogy leírhattam
Üdvözlettel
Magica
Ui.: A telefon maga nagyon nagyon jó, ezen az egy gondon kívül teljesen hibátlan.
A 2175-ös firmware igazából a Lumia 900-é, de azt sem lehet rárakni 800-ra. Navifirmmel talán még le lehet szedni az igazi firmwaret, bár akkor az összes adatot gyalulni fogja a frissítés.
Az utolsó 100 komment: