Két irányban kétféle jegyet kapott Éva 80 éves nagymamája, akinek először még a nyugdíjas kedvezményét sem vették figyelembe:
Tisztelt Tisza Volán Ügyfélszolgálat! Egy rövid, ámde tanulságos, és rendkívül igazságtalan történetet szeretnék önökkel megosztani a gyanútlan utasok megtévesztéséről és félrevezetéséről. Hamarosan itt a Húsvét, így rendkívül vallásos idős nagymamám (80 éves) úgy döntött, hogy ideje meglátogatni elhunyt szeretteit. Igen ám, de a temető egy kicsit messze volt. Egészen pontosan 54 kilométerre tőlünk. Így Csongrádról el kellett jutnunk valahogyan Kecskemétre. Naivan úgy döntöttünk, hogy busszal fogjuk megtenni ezt a távolságot. Így hát nagymamám és én elindultunk Kecskemétre. Nagymamám 80 éves, tehát elég régóta elmúlt 65 éves, így a 85/2007. (IV. 25.) Korm. rendelet értelmében díjmentesen veheti igénybe a helyi és helyközi közlekedést, ezen kívül hallássérült, tehát rendelkezik egy olyan igazolvánnyal, ami feljogosítja őt és egy kísérőjét a 90%-os kedvezménnyel való utazásra. Az újonnan bevezetett pótdíjról most inkább nem szeretnék szót ejteni, azzal nem volt probléma, odafelé és visszafelé is kiszámlázták mindkettőnknek.
Nos tehát, nézzük a történetet az elejétől: délelőtt 11-kor Csongrádról indultunk a 1094/4 járatszámú Makó és Budapest közlekedő busszal. Felszálláskor ahogy eddig megszoktuk, mondtuk a sofőrnek, hogy egy 90%-os jegyet kérünk, mert hát ugye csak a kísérőnek kell fizetnie. Ez ezelőtt mindig 110 forintunkba került. Most a sofőr kioktatott minket, hogy nagymamámnak is kell jegy, így neki is beütött egy 90%-osat. 370 forintot fizettünk. A sofőr elég ideges volt, siettetett, amíg keresgéltem a pénztárcámban még plusz aprót, így elkövettem azt a hibát, hogy nem néztem meg azonnal a jegyet. Ahogy az első csatolt képen látják, Csongrádtól Gátérig állított ki nekünk két 90%-os jegyet. Mi lett volna, ha ellenőrrel találkozunk? Egyébként feltételezem, hogy a jegykiállító gép memóriájában akár meg is találják, hogy ez tényleg így történt, ha esetleg kedvük támad utánanézni. Azt már meg se említem, hogy a kedves sofőr a visszajáróból lecsalt 10 forintot, valamint nem volt hajlandó válaszolni a kérdésemre, miszerint Kecskeméten megáll-e máshol a busz.
Visszafelé abban a reményben láttuk meg a már ismerős sofőrt, hogy kivételesen normális áron jutunk haza -már ha a 2x150 forint pótdíj mellett beszélhetünk normális árról-, így a 1094/101 számú 16:50kor induló, Budapestről Hódmezővásárhelyre tartó járatot választottuk. Ismét a megszokott jegyet kértük, és sikerült benne is csalódnunk, ugyanis -ahogy a második csatolt képen láthatják- megint másmilyen árat kellett fizetnünk. 430 forintért kaptunk egy 90%-os jegyet -mert délután már nyugdíjas volt nagymamám-, és természetesen a két pótdíjat, egészen Szentesig! Kicsit furcsa, hogy a nap során Csongrád-Kecskemét és Kecskemét-Csongrád távolságokat nem sikerült belőni, valamint a nagymamámat illető megfelelő kedvezményt sem sikerült egyik sofőrnek sem eltalálnia... És természetesen a délutáni sofőr is lecsalt 10 forintot a visszajáróból, de hagyjuk, legyen vele boldog.
Felháborítónak tartom, hogy így megvezetik az embereket, hazudnak, és bár lehet, hogy az én hibám, hogy nem néztem meg azonnal a jegyet, arról nem én tehetek, hogy a maguk alkalmazottai így átverik az embereket.Kérem magyarázzák meg, hogy ez hogy történhetett, várom érdemi válaszukat 30 napon belül a Fogyasztóvédelmi Törvény 17/A. § (6) pontja értelmében. Esetleg egy ejnyebejnyét is megérdemelnének a sofőrjeik. Jelenleg még nem tudom, hogy a Fogyasztóvédelem hatáskörébe tartozik-e ez az ügy, de amennyiben igen, panaszlevelem hozzájuk is eljut, és kérelmezni fogom, hogy tegyék rendbe a dolgozókat, hogy ne akarjanak lépten-nyomon átverni mindenkit.
Várom válaszukat.
Tisztelettel: Éva
Az utolsó 100 komment: