Tékozló Homár

Az EU legalizálja a banki lopást

2013.04.08. 11:54 | jackyll | 74 komment

Hétvégén kivillantotta a foga fehérjét az európiramisjáték egyik felelőse, hogyaszongya:

Az Európai Unió egy készülő direktívája szerint bankcsőd esetén hozzá lehetne nyúlni a bankban tartott nagybetétekhez is - közölte az YLE finn televízióban szombaton Olli Rehn, az Európai Bizottság monetáris és gazdasági ügyekért, valamint az euróért felelős alelnöke, ugyanakkor hozzátette: a ciprusi mentőprogram kivételes volt. "Az új direktíva feltételezi, hogy egy bank átszervezése vagy bezárása esetén érvényesítik a befektetők és a betétesek pénzügyi felelősségét. De van egy nagyon egyértelmű hierarchia, először a részvényesek kötelezettségét használják ki, aztán esetleg a nem biztosított befektetésekhez és betétekhez nyúlnak hozzá. Azonban a 100 ezer euró alatti rész érinthetetlen, az ez alatti betétek mindig biztonságban lesznek" - mondta az európai biztos.

Ez magyarul annyit tesz, a gazdagabbak pénzét szó nélkül bármikor államosíthatják, a többiek pedig csak addig örülhetnek, amíg az első halmaz felélhető vagyona el nem fogy. A garantált aranyfogak és csípőprotézisek egyelőre biztonságban vannak.

Egy Cipruson kifosztott orosz nő a héten bepereli az EU-t, bár kérdés, hogy mi értelme, hiszen pl. Argentína több mint 10 éve nem fizet a hitelezőinek, hiába nyerik a pereket ellene New Yorkban.

Eközben Portugáliában felmerült az ötlet, hogy a közalkalmazottak egy havi bérét ne pénzben, hanem állampapírban adják ki, mert a 14. havi nyugdíj és bér eltörlését elkaszálta az Alkotmánybíróságuk. Fokozódik.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dr. Kix 2013.04.08. 12:00:29

F@sza. Navigáció jár hozzá?

England win The Ashes! 2013.04.08. 12:02:55

Nohiszen! Irány a jó öreg svájci bankszámla.

Vagy az albán?

Polemius 2013.04.08. 12:08:36

A CSŐD melyik részét nem sikerült megérteni?
hu.wikipedia.org/wiki/Cs%C5%91d

EU szabályozás nélkül az 100e euró alatti betétrészek is mennének a levesbe egy bank csődje esetén (lásd pl. az amerikai bankcsődöket). Mindegy, hogy orosz maff.. üzletember, vagy német háziasszony (a magyar háziasszonyoknak meg úgysincs nagyon megtakarítása).

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.08. 12:09:15

Ezzel ássa meg a saját sírját az EU.

Gratula az idiótáknak.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.04.08. 12:10:22

kéremszépen, most végre örülhetnek a szegény, mondhatni földönfutó emberek is, az ő pénzükhöz csak végső esetben nyúlnak! szegény chavez bácsi milyen boldog lenne, ha ezt láthatná!

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.08. 12:10:37

@Polemius: Ez igaz, viszont ha az államok nagyon beleavatkoznak a gazdasági és a banki ügyekbe, akkor a politikusok ott csinálnak bankcsődöt gyakorlatilag, ahol és amikor éppen az érdekük úgy kívánja.

Ez a baj, nem más.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.04.08. 12:11:26

@Jani haverja: az EU sírja már régen megásódott és én igaziból azért drukkolok, hogy mielőbb vége is legyen az egész bohóckodásnak.

Rosszindulatú Vászka 2013.04.08. 12:12:01

Ez a cikk konkrétan demagóg és ostoba hazugsághalmaz.

Már mégis kinek kéne állni a betétesek biztosítatlan és fedezetlen számláinak az elvesztését?

Az csőd az csőd, eddig is az volt.

Na lapozzunk.

stickfly822 2013.04.08. 12:13:14

Mert pontosan hogy is kéne működjenek a dolgok egy bankcsőd esetén?
a betétesek vehessék ki a pénzüket szabadon,
a hiteleseknek ne kelljen visszafizetni egy centet se,
a keletkező fekete lyukban meg jackyll matekozik? wtf?

Darth Revan 2013.04.08. 12:15:02

Mi az alternativa? Az, hogy az osszes adofizeto penzebol fizetjuk ki a nagybeteteseket. Abbol penzbol, amibol mondjuk nyugdijat lehetne fizetni vagy barmi okosabbra elkolteni

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.08. 12:15:54

@zebraság fél cicaság.: Ezt én is tudom, hogy megásták a sírt maguknak, éppen ezért eleve EU-n kívüli országok között kerestem a letelepedésem helyszínét. És ez még 2005 felé volt.

Egyéves Önkéntes 2013.04.08. 12:23:10

Akkor mondanám a megoldást: pénzt kell nyomtatni és abból mindenkit kifizetni!!

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.08. 12:24:08

@Rosszindulatú Vászka: Igen, a csőd az csőd. Jogos is lenne. Csakhogy az EU-ban majdnem minden nagybankban van befolyása az államnak. Na most amíg egy totál magáncégnek nem igazán érdeke csődbe menni, addig az államot irányító politikusoknak érdeke lehet a bankcsőd, pl. megszabadulhatnak az államadósság egy részétől a betétesek kárára.

Nagyon nem mindegy a kettő, hiába mindkettő a csődről szól.

Egyéves Önkéntes 2013.04.08. 12:24:37

Nem lennék most Albánia helyébe, ömleni fog oda a pénz!

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.08. 12:25:57

@Darth Revan: Az alternatíva az lenne igazából, hogy a bankok működésébe egyáltalán ne follyon bele az állam! Nem a szabályozásába, a MŰKÖDÉSÉBE. Persze az Eu kommunista-közeli politikusainak ez nem alternatíva :)

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.08. 12:28:13

@Egyéves Önkéntes: Amikor botrány van az Eu-ban, mindig is ömlik. Nézz utána a valutaárfolyamoknál: Amikor bármi miatt az EUR gyengül mondjuk a Dollárhoz képest, akkor a forint még jobban gyengül az EUR-hoz képest is, az albán Lek pedig erősödik az EUR-hoz képest. Ez legalább 5 év óta így van, lehet, hogy régebb óta, de én kb. azóta figyelem.

Rosszindulatú Vászka 2013.04.08. 12:31:17

@Jani haverja: kissé összemosod az államcsődöt a bankcsőddel haló!

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.08. 12:31:22

@Egyéves Önkéntes: Egyébként meg nem mindenki Ciprusra vitte a pénzét. Nem hiába van itt 1.000 lakosra vetítve 9-szer annyifajta bank, mint Magyarországon, és a bankfiókok száma is kb. 7-8-szorosa 1.000 lakosra vetítve, mint Magyarországon.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.08. 12:32:35

@Rosszindulatú Vászka: Nem, én mosom össze, hanem a kommunista EU. Ez a baj!

Rosszindulatú Vászka 2013.04.08. 12:36:14

@Jani haverja: namost vagy kiskamasz vagy nagy egóval, vagy áruld el kérlek mit szívsz, mer komojan érdekel, jó anyag.

Egyéves Önkéntes 2013.04.08. 12:38:16

@Jani haverja: Albánia akkor nemcsak dinamikusan fejlődő szellemi nagyhatalom, hanem a pénzügyi világ alfája, omegája és mekkája is egyben.
Jól van kedves Napóleon, jön mindjárt a doktor néni a szurival...

sakkosfx 2013.04.08. 12:42:00

Ez egy nagyon jó intézkedés dögöljön meg a szomszéd tehene is! Csak sajnos a hazánk népét nyomorban tartók fognak gazdagodni ezen ügyleten is!

Egyéves Önkéntes 2013.04.08. 12:42:03

@Rosszindulatú Vászka: Tudhatnád már, hogy Albániában nincs drog, mert illegális átvinni a határon!!

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.08. 12:47:39

@Rosszindulatú Vászka: Ha egy 44 éves ember kiskamasz, akkor az vagyok. Szívni meg csak cigit szívok, és általában be sem vagyok rúgva, de iszom alkoholt.

De ha én ezzel a véleményemmel beszívott kiskamasz vagyok, akkor ezek szerint az összes amerikai közgazdász legalább 99%-a is az.

Gondolj csak bele az alábbiba, ami persze egy kitalált történet:

Az OTP-re nagy befolyással rendelkezik a magyar állam, részben tulajdonos is, meg egyébként is "baráti" a vezetés. A magyar állam mondjuk nagy bajba kerül, ami a dilettáns politikusok miatt elég valószínű. Az állam nem tudja ezért eladni az állampapírjait, merthogy a kutyának sem kell. Erre megveteti az állampapírokat a betétesek pénzéből az OTP-vel, utána meg némi kreatív könyveléssel csődbe viszi a vezetése az OTP-t. Mire az állampapírok lejárnak, már réges-régen nincs OTP, azaz volt államadósság - nincs államadósság. Meg a betétesek pénze is volt-nincs :(

Persze ez csak egy kitalált történet, a valóság sokkal bonyolultabb, de az elv az ez.

Rosszindulatú Vászka 2013.04.08. 12:48:33

Az imént hívott telefonon az Albán Konzul biztonsági főnöke és megállapodásunk értelmében kénytelen vagyok fennhangon kijelenteni,

hogy

Jani a Jani!

Minden más ügyben elhatárolódok és én kérek elnézést tőle, úgysmint az albán néptől is (a koszovóiaktól nem, ők mehetnek a picsába elfele).

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.08. 12:49:21

@Egyéves Önkéntes: Az ide az utóbbi időben beáramlott tőke a sokszorosa annak, ami Magyarországon bármikor is volt tőkebeáramlás, akár a legjobb időkben is. Még abszolút értékben is nagyobb, a lakosság számához viszonyítva meg a sokszorosa. Ez tény, nézz utána.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.04.08. 12:50:32

@Jani haverja: Aha. És hova tűntek az állampapírok?
Ezen még csiszoljá' egy kicsit.

Egyéves Önkéntes 2013.04.08. 12:52:25

@agresszív kismalac: No meg ugye Csányi is tulaj lenne vagy mi...

@Jani haverja: Ebben biztos vagyok, Albánia mindenben jobb mindenkinél. Dubaiban már kongatják a vészharangot!!

Rosszindulatú Vászka 2013.04.08. 12:53:04

@Jani haverja: lehet, hogy én máshol tanultam, mint te, de ahol én, ott azt mondták, hogy az állampapíprokért az állam felel, nem a bank. Ravaszul és cselesen, de pont ezért hívják állampapírnak.

Elsőőőőő!!! 2013.04.08. 12:54:07

Nem értem.
A bank egy üzleti vállalkozás. Ha működik, akkor jó, ha nem működik, azt csődnek hívják. Csőd esetén a vállalkozással szembeni követeléseket szépen felmérik, sorbarakják (jogszabály írja elő) és a vállalkozás vagyonából sorban kielégítik.
A bank -pont mint bármelyik vállalkozás- kockázatos üzem. Ha odaadod neki a pénzed, kockázatos, hogy visszaadja-e. Nyilván a Pénznyelő Bt-nek nem adod oda, a banknál jóval kisebb kockázatot futsz, de akkor is kockázatos.
Az EU, pontosabban az OBA pont a biztonságot nyújtja: garantálja, hogy az elhelyezett betéteket visszakapod. Hogy ezt "csak" 100 ezer EUR-ig garantálja, az azért van, mert így is elég nagy teher. És én még emlékszem arra, amikor 3 millió ft volt, előtte meg 1 millió a garantált betét. A többi meg megy a levesbe, ha csőd van.
Mi ebben a meglepő?

megint 2013.04.08. 12:58:34

Még mindig nem tudom elhinni, hogy ezt megcsinálták, sőt legalizálják. Szemét bagázs.

Putyilov gyári melós 2013.04.08. 13:12:14

Akinek pénze van, az tanuljon meg vele bánni, ez ilyen egyszerű.

A bankbetét befektetés, aki nem ért hozzá ne csinálja.

elwood 2013.04.08. 13:12:15

jackill bammeg:

cipruson csődbe ment pár bank. a betéteseik elbukták a pénzüket. nem 30%-ot, mindet. ott nem volt pénz amivel kifizessék az ügyfeleket.
nem volt mit elvenni, csak névleg volt a számlájukon.
az eu és a ciprusi állam _adott_ pénzt a banknak, hogy a betétesek hozzájussanak az eu szerte 100 000 eurós garantált betétösszeghez.

ezután is az lesz, hogy meg kell szokni, a bank nem párnaciha. a betéted a betétbiztosítás értékéig van garantálva.

elwood 2013.04.08. 13:14:44

@Jani haverja: meg is lepődtem volna, ha albániában nem lenne minden utcasarkon három bank, ahol betéteket enver hodzsa aláírása garantálja személyesen.

vénszivar 2013.04.08. 13:15:32

Még szerencse, hogy én Nigériában tartom a lóvért! :)

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.08. 13:25:05

@agresszív kismalac: Hogyhogy hova? A feltételezett felszámolás alatt nem sikerül értékesíteni őket a szabadpiacon, merthogy a kutyának nem kellenek. És kb. a felszámolás végétől számított 5 év múlva járnak le.
@Egyéves Önkéntes: Mondjuk a Csányi előtte a részvényeinek a jórtészét eladja, amit meg nem tud, mert az már gyanús lenne, azokért meg kárpótolja az állam egy szakértői munkával, meg az egyéb cégeinek az állami dotációjával.
@Rosszindulatú Vászka: Persze, hogy az állam felel. És ha a lejárttukkor már régen jogutód nélkül megszűnt az, akinek vissza kellene fizetni?
@elwood: Tényleg minden utcasarkon bank van. Nincs olyan olasz, vagy görög bank, amelyiknek itt nem lenne leánybankja. Ezen kívül van pl. Raiffeisentől elkezdve egy csomó oszták, német francia, és mellette még vannak albán tulajdonú bankok, pl. a BKT Bank. A betétek 100%át itt sem garantálják államilag, viszont az állam itt sokkal kevésbé avatkozik bele a bankok működésébe, mint az EU-ban, és főleg, mint Magyarországon. Tehát az állam miatti bankcsőd, szinte lehetetlen. Lehetséges ugyan, csak nagyon kicsi a valószínűsége.

Egyéves Önkéntes 2013.04.08. 13:26:52

@elwood: sőt, ha nincs elég sarok, mert annyi bank telepedik le Albániában, akkor hipp-hopp építenek párat

elwood 2013.04.08. 13:28:39

@Egyéves Önkéntes: ha valaki véletlenül nem köralakú magánházat épít,
akkor mire besimítják a sarkát, kinyit egy bank

Egyéves Önkéntes 2013.04.08. 13:36:17

@elwood: a tiranai oktogonon nyolc bank van
szintenként!

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.08. 13:40:17

@Egyéves Önkéntes: Egyszerűbb megoldást találtak ki ezek a furfangos albánok: nem csak az utcasarkokon található bank, hanem az utcán is. :)

elwood 2013.04.08. 13:43:07

tiranában a járókelők 80%-a bankár akinél az utcán aktatáskában is intézhetsz ügyet.
egymásnál is egyre másra nyitják a számlákat.

állam miatti csőd kizárt, mégis csak sokkal jobb ha egy nem-állam-miatti csődben úszik el a zsé.

Zirowe 2013.04.08. 13:44:25

Magyar elnevezés [szerkesztés]

Magyar nyelv: A pénznem magyar neve a Magyar Tudományos Akadémia állásfoglalása szerint hosszú ó-val írandó (mivel a szó végi ó és ő mindig hosszú). A köznyelvben egyeduralkodó az euró forma; a hivatalos uniós dokumentumokban ellenben az euro szó (illetve az EUR rövidítés) használatos a közös pénz megnevezésére, igazodva a 974/98. rendelethez.[10] E kettősség nyomatékosítására Magyarország (Lettországgal és Máltával közösen) nyilatkozatot fűzött a lisszaboni szerződéshez, miszerint „a szerződések lett, magyar illetve máltai szövegében alkalmazott írásmódja semmiben nem befolyásolja a lett, a magyar illetve a máltai nyelv fennálló szabályait”.[11] Magyarország nem ragaszkodik ahhoz, hogy a közös pénzen a magyar helyesírás szerinti elnevezést is feltüntessék.[12][halott link] 2006. december 5-én az Európai Központi Bank felhívta Magyarországot és Lettországot az euro forma használatára. A DPA hírügynökség szerint ha a két ország nem változtat névhasználati gyakorlatán, az az eurózónába történő bejutásuk elé is akadályt gördíthet.[13] December 19-én az Európai Parlamentben képviselt magyarországi és határon túli magyar pártok delegációvezetői levélben kérték az Európai Központi Bank elnökét, hogy a sokszínűség tiszteletének jegyében ismerje el a pénznem magyar írásmódját.[14] (Sajnálatos módon ebbe a levélbe kellemetlen hiba csúszott, mert a képviselők abban a hangsúly jelének nevezik az ékezetet.) Az Európai Központi Bank elnöke válaszában újra a rendeletre hivatkozott, és elutasította a kérést.

Forrás:
hu.wikipedia.org/wiki/Az_eur%C3%B3_nyelvi_vonatkoz%C3%A1sai

Az eurot rövid o-val kell írni!

elwood 2013.04.08. 13:49:30

@Zirowe: a nyelvtanbuzit egybe vagy külön kell írni ?

feketeöves chemtrail-figyelő 2013.04.08. 13:54:59

Egy kis felvilágosítás pénz témában:
A Pénz Mesterei (The Money Masters)
www.youtube.com/watch?v=GpHthE8q-XE
Főleg az utolsó 30-35 perc érdekes!

Egyéves Önkéntes 2013.04.08. 13:56:41

Albánia egy jó hely -> Albániában minden szép és jó -> Albániában nincs elégedetlen ember -> Akkor Albániában nincs Tékozló Homár (Tékozló Kétfejű sas) -> külföldre kell menni homározni -> off shore homaring ->így viszont Albánia egy szar hely!

Érvek logikus és okszerű láncolatából Önellentmondásra jutottunk!

feketeöves chemtrail-figyelő 2013.04.08. 14:01:00

@elwood: Egybe. De a mondatvégi írásjel elé nem kell szóköz!

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.04.08. 14:06:26

@Jani haverja: Barátom, te fordítva ülsz a lovon!

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.08. 14:06:48

A témához kapcsolódik:

RIP

Most látom az itteni hiradóban, hogy meghalt Margaret Thatcher. Európa egyik legértelmesebb politikusa volt a XX. században. Ha az Eu vezetői, meg az EU-s országok vezetői csak feleannyi kvalitással rendelkeznének, nem lenne ilyen dolog az Eu-ban, mint amiről a poszt szól.

Egyéves Önkéntes 2013.04.08. 14:13:37

@Jani haverja: milyen dolog???

a bank vállalkozás, ki fizesse ki a kárt ha nem ő??
az EU dobja mindenkinek össze a pénzt? miből??

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.08. 14:14:56

@agresszív kismalac: Majdnem igazad van, keress rá Tirana főterére bármilyen netes térképen.

(Sheshi Skenderbeu, vagy más néven Sheshi Skenderbej néven fut)

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.08. 14:16:14

@Egyéves Önkéntes: Az előző kommentjeimben részletesen leírtam, hogy mire gondolok. Mindenesetre nem arra, hogy az Eu dobja össze a lóvét.

Zirowe 2013.04.08. 14:17:02

@elwood: egy nyelvtanbuzi azt kezdené el magyarázni, hogy az euró a helyes írásmód.

Bluemotion 2013.04.08. 14:30:29

@Jani haverja: Ha már nem volt annyi vér a pucádban, hogy itt maradj, akkor miért nem az új hazád homár blogján posztolod szét az európai banki rendszerről írt interpretációidat?

M. Péter 2013.04.08. 14:32:14

@Polemius: Az USA-ban van betétbiztosítás, jelenleg 250000$-ig, és elég jól működik. Rendszerint úgy megy a dolog, hogy pénteken bezár a bank, hétfőn már valamelyik másik banknál vannak a számlák.

A ciprusi megoldással lehet, hogy rosszabbul jártak a nagybetétesek, mintha simán csődbe mentek volna a bankok, mert akkor kiszámolták volna, hogy a betétek x%-nak kifizetésére van pénze a banknak, és a különbséget 100000 euróig a betétbiztosításnak kellett volna fizetnie.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.08. 14:45:03

@Bluemotion: Azért, mert tudomásom szerint még szólásszabadság van Magyarországon is, én meg oda kommentelek, ahova nekem jólesik. Majd ha megszűnik a szólásszabadság Magyarországon, akkor majd kimoderálja az állam a kommentjeimet, meg elérhetetletetlenné teszi a külföldről való kommentelést. A,íg viszont ez nem következik be, addig el kell viselned az összes itteni kommentelőt (többek között engem is), vagy nem muszáj olvasni ezen blog kommentjeit.

gabors 2013.04.08. 17:15:55

@Polemius: "esetén (lásd pl. az amerikai bankcsődöket)."

ezt hogy erted ??? 1933-ota vannak betetek biztositva most eppen $250,000 tuljdonosonkent es bankonkent !!! lehet akarhany bankszamlad mindegyik bizotsitva van (ha olyan bankba teszel penzt amelyik tagja az FDIC-nek)

Polemius 2013.04.08. 17:20:07

@gabors: Oké, akkor az amerikai bankoknál is van biztosítás. Rossz példa volt.
Vegyük helyette a Piréz Kereskedelmi és Hitelképtelenbankot. Ahol nincs sem állami sem piaci biztosítása a bankoknak.
Ha csődbe megy, úszott a pénz.

gabors 2013.04.08. 17:33:53

@Polemius: Persze de ezt vagy lehet tudni elore vagy nem.. Peldaul ha van ket bank ez egyik biztositva van a masik meg nem akkor Te melyikbe teszed a penzedet ..

Egy jobb pelda lehet ha reszvenyes vagy a ceg csodol es a reszvenyei $0-t ernek nekem volt ilyenhez szerencsem de eleve rizikos befektetes volt es nem buktam tul sok penzt (remeltem hogy nyerni fogok)

telkoe 2013.04.08. 18:06:01

@Jani haverja: Hogyhogy hova? A feltételezett felszámolás alatt nem sikerül értékesíteni őket a szabadpiacon, merthogy a kutyának nem kellenek. És kb. a felszámolás végétől számított 5 év múlva járnak le.

Ugy gondolod hogy pl 100Mrd allamkotveny meg 10 ftert sem venne meg senki ha tonkre megy az a bank aki tulajdonolja. Ezen meg tenyleg kellene egy kicsit csiszolni egy kiados pihenes utan.

Atörökk 2013.04.08. 18:11:13

Addig tákolják az EU-t, még a végén a forint egy atomstabil pénz lesz :D

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.08. 21:10:01

@telkoe: Vagy akkor a haver veszi meg 10 Ft-ért :)

Írtam, hogy nem ilyen egyszerű a gyakorlatban, de azért meg lehet az ilyeneket oldani. Csak egy leegyszerűsített "alapot" írtam, semmi mást, nem vagyok kreatív könyvelő, de még csak "nemkreatív" könyvelő sem :)

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.08. 21:11:26

@atörökk: Lenne esélye rá, csak ahhoz NORMÁLIS, ORTODOX gazdaságpolitika kellene, és ebből az elmúlt 23 évben igencsak hiány volt Magyarországon, az utóbbi években meg különösképpen.

Megdobbent 2013.04.08. 21:30:16

@Jani haverja: az, aki a fejedhez fegyvert tartva ker meg az alban nepszerusitesre minden magyar szot ert? :) Ha nem, akkor viragnyelven kerj tolunk segitseget! :>

telkoe 2013.04.08. 21:37:12

@Jani haverja: Vagy akkor a haver veszi meg 10 Ft-ért :)

Es akkor hova tunik el az allamadossag - a haverral szemben aki 10 Ftert megvette tovabbra is fennall. Sikerult egy haver bankot csodbe vinni (valamiert), trukkosen felulirni csodeljarasi szabalyokat az allamadossag meg szepen megmaradt. Nagy uzlet volt.
Ezt sikerult olyan egyszeruen kitalalnod hogy semmi ertelme sincs.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.08. 23:03:36

@Megdobbent: D
@telkoe: Mondom, hogy nem ilyen egyszerű a dolog, de elviekben sokat lehet variálni azzal, ha a bankok egy jó része, meg az állam között szoros kapcsolat van.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.08. 23:09:43

@Megdobbent: Egyébként ez éppen nem albán reklám volt, hanem a normális gazdaságpolitika reklámja, sok olyan ország van amely normális gazdaságpolitikát folytat, vagy legalábbis ahhoz közelit, Magyarország sajnos már nagyon régóta nem ezt csinálja. És most még ha eltekintek a szocializmustól, merthogy akkor szovjet megszállás volt Magyarországon, tehát nem lehetett szabadon dönteni a politikusoknak semmiről, akkor is nagy szégyen az, hogy az elmúlt 23 évben nem volt semmiféle megszállás, és mégsem sikerült egyik kormánynak sem a normális gazdaságpolitika felé vinni a dolgokat. Pedig a szlovákok pl. jóval hátrábbról indultak, és sokáig a Meciar baromságait csinálta az ország, aztán mégis néha fejlődnek, most éppen majdnem az összes mutatóban Magyarország előtt vannak. Szóval nem lett volna nagyon nehéz, csak legalább egyetlen! kormány lett volna valamennyire normális a 23 év alatti kormányokból, de sajnos ezt sem sikerült elérni :(

telkoe 2013.04.08. 23:34:32

@Jani haverja: Elviekben ha eleg magasra ugralunk akkor eljutunk a Holdra :) csak nem ilyen egyszeru a dolog.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.08. 23:54:19

@telkoe: Sok mindent megcsináltak már a világban a kreatív politikusok egy kis népszerűségnövekedésért cserébe, úgyhogy az ilyennek a megoldása nemigen lehet akadály nekik :)

Megdobbent 2013.04.09. 03:42:11

@Jani haverja: Most igen, ez oke is, ember nincs, aki ep eszenek birtokaban azt mondana, hogy ez az orszag akarmire is jo lehet. Hanem mindig nagyon dicsered Albaniat, holott na, van annal jobb es elhetobb orszag is. Gondoltam ovatosan adok egy kiutat neked ;)

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.09. 10:19:36

@Megdobbent: Én SOHA nem állítottam, hogy nincs jobb, meg élhetőbb ország, mint Albánia. De azt is leírtam egy kérdésre, hogy mi miért választottuk ezt az országot. A MI SAJÁT LEHETŐSÉGEINKNEK ez volt a legjobb lehetséges választás, mert:
- nem akartunk Európán kívülre költözni
- vállalkozást szerettünk volna csinálni kevés pénzből (csináltunk is)
- nekünk fontos, hogy ne legyenek az emberek zárkózottak, valamint ne legyünk lenézve, mert jobb hangulata van az embernek így
- a sok év ittnyaralás alatt szerzett kapcsolatainkat máshol nem tudnánk felhasználni
- rühellem a magas adókat, Svédországban - hiába magas az életszínonal, és nem lopkodják el az adóbevételt a politikusok - nem tudnék élni, mert olyan a természetem, hogy igénylem azt, hogy ha már megkerestem valamennyi pénzt, akkor hadd költsem el arra, amire én akarom
- nem nagyon bízom az EU hosszú távú jövőjében, persze lehet, hogy semmi baj nem lesz, de ha lesz valami, akkor a következmény kiszámíthatatlan, egy EU-n kívüli ország jobb, persze lehet, hogy én tévedek
- és akkor még a jó éghajlatról nem is beszéltem

Szó

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.09. 10:21:03

@Jani haverja: Na, a vége lemaradt:

Szóval NEKÜNK tényleg ez volt a legjobb választás. Persze akinek más igényei vannak, vagy mást tart fontosnak, az másfele megy, vagy éppen Magyarországon marad, ahogyan ez tapasztalható is :)
süti beállítások módosítása