Júlia úgy tapasztalta, hogy egységesítették az egyre népszerűbb elsőajtós felszállás tájékoztató rendszerét:
Néhány hete nem látni a budapesti buszokon elsőajtós matricákat/táblákat. Először reménykedtem, hogy végre eltörölik ezt a fizető utasok hétköznapjait rendkívüli módon megkeserítő, a haladást nagyban lassító rendszert. Csalódnom kellett, maradt az elsőajtózás, csak az erre utaló feliratok tűntek el valamilyen okból. Kérdezem a BKK-t, hogy az egyszerű utasnak honnan kellene tudnia mostantól, hogy melyik járat elsőajtós és melyik nem.
Rendkívül megalázó tud ám lenni, amikor jóhiszeműen felszáll az ember hátul, az automata pedig mondja neki a figyelmeztető szöveget. Persze rengeteg utast látni, akik nagyban tesznek az egészre, az sem érdekli őket, ha az autóbusz vezető a mikrofonon szól nekik. Ennyit ér a rendszer a valódi bliccelők ellen.
Forgalmasabb járatokon (nem csak csuklós), ahol 30-50 ember száll fel megállónként, kész kínszenvedés a dolog. Az talán elfogadható lenne, ha mondjuk este 8 (de inkább 10) után és hétvégén kellene elsőajtózni, nem csúcsidőben, amikor mindenki haladna...
Amúgy szerintem a bliccelésnek leginkább úgy lehetne elejét venni, ha a munkáltatókat köteleznék valamiféle adókedvezményes utazási (csak utazásra, pl. bérlet vásárlásra) felhasználható juttatás folyósítására a dolgozóknak havi rendszerességgel. Az Erzsébet utalványhoz hasonlóan mehetne a dolog. Egyetemistáknak az oktatási intézmény adná (pl. ösztöndíj elemeként), munkanélkülieknek a segély, nyugdíjasoknak pedig a nyugdíj része lehetne. Ki-ki ahol lakik elköltheti Budapest, Volán vagy MÁV bérletre. A lényeg, hogy ne cigire vagy épp nyári fesztiválbelépőre menjen, miközben lóg a járatokon.
Hartmy 2013.09.16. 11:39:25
AtiSnatch 2013.09.16. 11:42:06
fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2013.09.16. 11:43:43
Atörökk 2013.09.16. 11:43:58
Ezzel egy csapásra eltűnnének a járatokon lakó hómlesszek és a jegy nélkül utazó népes rejtett erőforrások falkái is. Posztoló tényleg szatyorban lakik?
Manyecska 2013.09.16. 11:44:34
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.09.16. 11:46:13
2. "kötelezni a munkáltatót" meg a jó nagy büdös fenét. Azért kötelezni, hogy ne legyenek bliccelések???? Normális??????
3. A helyedben nem példálóznék az Erzsébet utalvánnyal...mert na, az egy katasztrófa, születésétől fogva.
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.09.16. 11:47:48
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.09.16. 11:48:58
mint zöldség??:)))
Hartmy 2013.09.16. 11:49:34
@atörökk: Igen, eléggé úgy néz ki :D
Manyecska 2013.09.16. 11:49:44
Atörökk 2013.09.16. 11:50:29
Tejbetök :D
panaszmuki · http://meisz.blog.hu 2013.09.16. 11:51:21
Gondolom a hajdúbivajbasznádi tanyavilág sertéstelepének a tulajdonosa, illetve a szomszédos tanyákról biciklivel odajáró munkások is támogatnák az öteletedet.
Nem csak Budapest van a világon...
Atörökk 2013.09.16. 11:51:46
Megállónként valóban lehet, hogy csak fél-egy perc, viszont 10-12 megállónál már simán 10-15 perccel hosszabb így a menetidő. Főleg csúcsidőben.
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.09.16. 11:52:11
Manyecska 2013.09.16. 11:52:26
AtiSnatch 2013.09.16. 11:53:09
amsz · http://www.amator-szexvideo.com 2013.09.16. 11:54:59
Látszik te is csak a fizetett ellenség oldalán álltál eddig.
És a munkáltató honnan a fenéből teremtse elő ennek a finanszírozását? Vagy rúgjunk ki annyi embert, hogy azok béréből lehessen fedezni a "bent maradók" bérletét?
miért a vállalkozások fizessék meg a szaros bkv gondjait?
Indulj el 5 perccel korábban és akkor nem fogsz elkésni a munkából.
AtiSnatch 2013.09.16. 11:56:19
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.09.16. 11:57:05
ongyilkos_hajlam 2013.09.16. 11:57:09
Rathelor 2013.09.16. 11:58:00
Hartmy 2013.09.16. 11:58:39
Amúgy meg nem hiszem, hogy annyira sietne mindenki. Sosem értettem azt marha nagy kapkodást ami ott megy. Tanuljanak meg lassabban élni, nem lesz ennyi problémájuk.
Manyecska 2013.09.16. 11:59:23
Bálintka. 2013.09.16. 12:01:25
Atörökk 2013.09.16. 12:02:21
Az a baj, egy valós problémát próbálnak rossz módszerrel megoldani.
Amúgy a rohanást én sem értem, minek? :)
helianthus 2013.09.16. 12:04:50
pimpusek 2013.09.16. 12:05:45
Manyecska 2013.09.16. 12:06:38
Manyecska 2013.09.16. 12:07:36
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.09.16. 12:08:56
@Hartmy: tak tak. ponnosan.
Hartmy 2013.09.16. 12:09:12
@atörökk: A módszer szerintem nem lenne rossz. Csak éppen későn kezdték el bevezetni. Ahogy a BKV megalakult, már akkor be kellett volna és most nem lenne belőle ilyen probléma. Mindenki megtanult volna időben elindulni.
Ha meg lekési a buszt vagy nem fér fel akkor mi történik? Kis ácsorgás és jön a következő.
killerkaller 2013.09.16. 12:10:30
Szép új világ:)
pimpusek 2013.09.16. 12:11:41
totalcar.hu/magazin/velemeny/2013/07/24/legyen_ingyenes_a_bkv/
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2013.09.16. 12:12:27
Atörökk 2013.09.16. 12:15:32
No de hát itt mindig, mindenki siet, érted ;)
Hartmy 2013.09.16. 12:17:48
Atörökk 2013.09.16. 12:19:24
Őzgép az :D
Székely Máté László · http://l4c1.blog.hu/ 2013.09.16. 12:23:56
McZozo 2013.09.16. 12:24:07
A tamogatast meg dontse el a munkaltato, hogy ad e vagy sem azon belul meg valszthat mindenki hogy mit ker berletet vagy mondjuk nyugdijpenztart vagy etkezesi utalvanyt vagy mittom en mi van most. En csak egyer haborogtam mert az en utso munkaltatomnal volt a kafeteria es e folott volt a videken lako dolgozoknak utazasi tamogatas. Es erre mondtam en ho gy en miert nem kaphatom meg ugyanazt az osszeget mint azok az emberek en is abejarasra forditottam volna. raadasul sokan pesten laktak alberletbe csak a bejelentett cimuk volt videk es igy is felvettek.
Székely Máté László · http://l4c1.blog.hu/ 2013.09.16. 12:26:05
Székely Máté László · http://l4c1.blog.hu/ 2013.09.16. 12:27:40
Manyecska 2013.09.16. 12:29:50
McZozo 2013.09.16. 12:32:30
A kombinonal ez durva lenne de ott maradhatna a kaller rendszer, viszont a metronal ez nem problema ott siman a beleptetokapu az alomason. ugyis tudtommal mar ezt tesztelik par helyen. A vuilag mas orszagaiban is bevalt mar ez.
Mint irtam mar hozzaszolasomban londonba a metro beleptetos a buszok elso ajtosok egyedul a dlr (a mi egy automata hev szeruseg ott maradt a kaller rendszer mert mott az allomasokat mint nalunk a villamosnal nem tudtak beleptetokapuzni. es az osszes mukodik
McZozo 2013.09.16. 12:40:55
Miert rossz a modszer? Budapestnel nagyobb varosba mukodik,
England win The Ashes! 2013.09.16. 12:42:05
Bazmeg, a hét kommentje, pedig még van hat és fél nap!!!
Steckdose 2013.09.16. 12:48:21
New Yorkban ezt nem lehet megjátszani a metrón, mert embermagasságú ajtó van, ami csak jegyre nyílik. Na ott meg azt szokták a jóemberek, hogy egy bemegy, aztán belülről kinyitja a csak onnan nyitható vészkijáratot, és beengedi a másik tizet. A kapu ugyan szirénázik, ha kinyitják, de a megállóra felügyelő metrózsaru (sem) nem mozgatja a füle botját se rá.
Ahol tehát lógni akarnak, ott lógás lesz, ha fejreáll is a közlekedési társaság.
England win The Ashes! 2013.09.16. 12:50:56
Faszt! Ferenc körút, villamos, még a Combino előtti időkből: csurig a villamos, vezető indulna, de nem tudja becsukni az ajtót. Közben a lámpa piros, a metróból özönlenek felfelé az utasok, MINDENKI fel akar szállni. Vezető bemondja, hogy egy megállóval van mögöttünk a következő villamos, semmi reakció. Közben még több utas a metróból, mind fel akar szállni, vezető közli, hogy már itt a következő, csak nem tud beállni a megállóba miattunk, de semmi. Közben még több utas a metróból, mind fel akar szállni...
Lényeg: gyalog indultam Buda felé, a Boráros térnél ért utol a villamos.
(Ilyesminek egyszer a Blahánál is szemtanúja voltam.)
Tiborfalvi Tibor 2013.09.16. 12:52:28
Aki nem vesz bérletet, azoknak a legnagyobb része akkor se venne bérletet, ha 2000 forint lenne! Addig nem fogják meg a bliccelőket, amíg nincs kötelező jegyellenőrzés minden egyes szutyok járatra való felszállás előtt, hiszen a mentalitás már faszán beleivódott az emberekbe.
Kedvencem pesti létem alatt a következő utazó: fél órája várunk a 20-30-as buszok valamelyikére, majd felüvölt a tahó, hogy 'na ezért nem veszek én soha jegyet, mer mindig késik ez a szar'
Ilyen hozzáállással nem is tudom melyik mesevilágban él Júlia.
Tiborfalvi Tibor 2013.09.16. 12:54:13
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.09.16. 12:54:48
England win The Ashes! 2013.09.16. 12:55:56
Dezsike 2013.09.16. 13:36:28
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.09.16. 13:42:21
Steckdose 2013.09.16. 14:01:03
Manyecska 2013.09.16. 14:37:09
Tisztviselőtelep 2013.09.16. 15:09:06
szamaritánus 2013.09.16. 15:09:32
Lángharcos 2013.09.16. 15:17:58
Azért álljon már meg a menet, ne akard elkölteni mások pénzét mások helyett. Hadd vegye azt, aminek örül. Ilyen savanyú irigy embert, veletek van tele az egész város!
YoZan Ace a.k.a. A Lenyalthaj Nevű Strici 2013.09.16. 16:39:24
Jobbat mondok!
Hétfő: ingyé utazhatnának a félszemű, rőt hajú, 30%-ban kopaszodó nőstények + hímek, szigorúan féllábon állva, közben a Szózatot szavalva.
Kedd: ezen a napon a hosszú hajúak utazhatnának ingyen, szigorúan szülői felügyelettel, akiknek lehetnek nem hosszú hajúak is.
Szerda: azok akik tudják az alapműveleteket kivitelezni fejben 6 számjegyűekkel, 3 ezred pontosságig. Mindezt sapkában, csakis.
Csütörtök: ekkor minden szélsőséghez húzó ember, politikailag, etnikailag, gondolkodásmód szerintiek, BKK kézzel hímzett zászlóval tehetnék mindezt, kivétel az olaszok.
Péntek: na itt mindenki ingyen jöhet mehet, aki életében egyszer evett ingyenkonyhán, menzán, vagy talponállóban. Persze bizonyításképpen be kell mutatni az ételről + a helyről egy olajfestményt, aminek sarkaiban magyar kaszáspók fészkel, és költ.
Szombat: akinek van gyereke, vagy lesz, volt, név szerint Johnny, Béla, Pityu, Conan, Esztefánija, Eszter, Denisz, Juliska, Fekete Péter, Yakamoto. Ezen személyeknek az utazás folyamán min. 1 doboz kézzel készített Szofi cigit meg kell csináljanak.
Vasárnap: nyugdíjasok, gazdák, kecskék, juhok, tehenek, McDonálcban dolgozók, külföldön élő magyarok, szociopaták, minden Kázmér, és minden egyorrú ember.
FDToth 2013.09.16. 17:38:14
remélem minél előbb bevezetik ezeket az összes buszon. (persze csuklónál 2 ajtós felszállás kell)
érdekes, Párizsban szépen működik a dolog és gyors is. senki sem panaszkodik, pedig ott rengetegen vannak (persze nyuggerek csúcsidőben sehol)
ha kevesebb nyugdíjas mászkálna reggel és késő délután, akkor gyorsabb lenne vmivel.
meg kéne chipes beléptető, nem pedig ez az elavult szarság...
CsakMintTe 2013.09.16. 18:32:23
S még valami. Ha egy alapból 15 perces járat (pl. 73-as troli) minden megállójában csak 1 perc plusz az elsőajtózás, az a teljes menetidőt másfélszeresére nyújtja, ugyanez egy több órás Volán járat esetén csak töredéke az 50%-nak. Percre lehet, hogy több, de arányaiban tiszta időpazarlás.
A bliccelők meg persze bekaphatják, de azok is, akiknek az árai miatt a nem életvitelszerűen bliccelők képtelenek kifizetni a bérletet vagy jegyet.
bigmac 2013.09.16. 19:36:41
England win The Ashes! 2013.09.17. 01:11:13
@bigmac: Nem kúrnád át, ha a sofőr rendesen ellenőrizné.
bigmac 2013.09.17. 03:18:07
Ha sofőr lennél neked se lenne kapacitásod ellenőri feladatokat ellátni;)....föleg hogy senki se virít érte extra talizmánt......
Hálistennek nemiéletet élő busmanok szarnak is bele és igazuk van...
Pályaelhagyó autóversenyző 2013.09.17. 09:32:37
menniyvel lassabb az elsoajtozas? kabe semennyivel (felteve, h jegyet nem vesz senki a jarmuvezetotol). a nem forgalmas megalloban acsorgo nehany ember szinte ugyanannyi ido alatt fel tud szallni, a kifejezetten forgalmas megalloban pedig nem zavarjak egymast a fel es leszallok. csak eleve oda kell allni az elso ajtohoz es felszallva nem kell lecovekelni. persze a jo oreg magyar pesszimizmus azt mondja, hogy a posti atlagember csakazertis hatul akadalyozza a leszallokat, aztan elol megall az ajtoban meg az urkorszakban is, de beteg mentalitasu nepseg vagyunk, ez van.
amugy egy nem kifejezetten kertvarosi kornyezetben a menetido jobban fugg a lampaktol
aki meg igazi katasztrofat akar latni, annak ajanlom a maltai rendszert, elol szallsz fel, de a vezernel veszi mindenki a jegyet, hetijegyet (helyi, turista egyarant). tehat felszall az elso ember, megy a tokoles az aproval, addig meg mindenki all sorban. a 40 perces jaratbol igy lesz masfel ora.
England win The Ashes! 2013.09.17. 13:00:54
euAgWzgmmtq7K 2013.09.18. 18:28:23
Európában pedig pár ország mégis kiválóan működik elsőajtós felszállással, évtizedek óta, úgyhogy próbáld meg megszokni.
euAgWzgmmtq7K 2013.09.18. 18:30:38
- van jegyed, bérleted? Ha van felszállsz, ha nincs, akkor vehetsz, vagy nem szállsz fel.
És nincs mese az ellenőrnek, hogy hol maradt, meg ilyesmi, meg hogy hány megálló van. És mindenkire vonatkozik.
CsakMintTe 2013.09.18. 18:54:55
Mert odáig teljesen világos, hogy legyen jegyem vagy bérletem. Nekem nem kell mondani, jövőre lesz 30 éve, hogy minden nyomorult hónapban van bérletem. (Igaz, a legelső diákbérletem 50 Ft volt...) De innentől nem értem, mire válaszoltál.