Naiv ügyfél nem adja fel a harcot az ELMŰ fantom késedelmi kamatai ellen, amiket azóta ugyan befizetett, de újra kiszámlázták. Kiderült legalább, hogy a késedelmi kamatok úgy keletkeznek, hogy az ELMŰ egy nappal később könyveli el a saját rendszerén belül a befizetéseket, mint ahogy azokat visszaigazolja:
Újabb fejlemény, újabb késedelmi kamatok, de most más összegek viszont olyan hónapokra is amikre már megállapították és én balga kifizettem:
előbb az elmű levele:
Tisztelt XXXX!
Hivatkozással Társaságunkhoz 2013.11.08-án érkezett megkereséseire, a következő tájékoztatást adjuk:
A levelében említett 11,- Ft késedelmi kamat azért került felszámításra, mert a 2013.07.08-án esedékes 10.884,- Ft-os számlára 2013.07.11-én, a 2013.08.06-án esedékes 9.739,- Ft-os havi számlára 2013.08.12-én érkezett befizetés.
A késedelmi kamatok jogosságával kapcsolatban a korábbi leveleinkben megfogalmazott álláspontunkat továbbra is fenntartjuk.
Tisztelettel:
XXXXXX
ELMŰ-ÉMÁSZ Ügyfélszolgálati Kft.
Panaszkezelés
És a válaszom:
Tisztelt Elmű,
Nem tudom hogyan fejezzem ki értetlenségemet korábbi leveleikből kiderült már a számomra, hogy a júliusi késedelmi kamatot már kifizettem önöknek, erről önök postai levélben tájékoztattak is. Önök küldték és egyértelműen benne van hogy júliusról van szó, sőt önök kértek elnézést mert korábban májust emlegettek. Továbbra is fenntartom, hogy augusztusban rendszerhibájuk volt a lenti Elmü fizetés.jpg-ből egyértelműen látszik hogy azon a napon vagy elötte-utána nem küldött a rendszerük emailt a sikeres fizetésről, ugyanis a kártyás fizetés nem volt lehetséges, utalnom kellett.
A továbbiakban csatolom azok emailek dátumát amikor a tényleges kifizetés megtörtént:
Továbbá az egyik levél tartalmát, amiből egyértelműen kiderül, hogy azon a napon amikor az email megkaptam, a tartozásomat kiegyenlítettem. a levél nem tartalmaz semmilyen olyan információt ami arra utalna, hogy a tartozásomat majd egy jövőbeli dátumban tekintik kiegyenlítettnek
Csatolom még az önök rendszerében lévő kiegyenlítési dátumokat amik eltérnek
Tehát önök küldtek egy emailt, miszerint július 10-én kifizettem a tartozásomat, de azt csak júli 11-ére érkeztették. Mivel egyértelműen hogy az önök rendszerében van a hiba és a befizetési dátumok eltérnek, kérem önöket, hogy visszamenőleg az összes késedelmi kamatot számolják újra.
Továbbá a webes rendszerükben nem lehet eldönteni melyik késedelmi kamat melyik hónaphoz tartozik, pontosan hány napot takar. Itt jegyezném meg, hogy az önök kollégái sem tudják, hogy mikorra számították fel melyik késedelmi kamatot, az a korábbi levelezésekből egyértelműen kiderül, illetve ez a levél sem született volna meg, ha nem egy olyan tétel akarnak újra rámverni amit már egyszer kiegyenlítettem.
A kiegyenlítés ténye e korábbi levelezésekből egyértelműen kiderül.
Várom a korrigált Késedelmi kamatok újraszámolását.
Természetesen a fejleményeket továbbítom a Tékozló homár fogyasztóvédelmi blognak
Tisztelettel:
egy elégedetlen ügyfelük
Az utolsó 100 komment: