Tékozló Homár

Egy halom felhasználót kizárhatott a Vatera

2014.03.05. 10:15 | jackyll | 78 komment

Annyira mégsem működik olajozottan a megújult Vatera, mert a tegnap ismertetett felmondólevelet mások is megkapták, ők szintén nem értik, mi a fene történhetett:

2013 nyarán regisztráltam a Vaterára.  Rendszeresen vásároltam és eladtam a többi felhasználó 100%-os megelégedésére, legalábbis ezt a következtetést vontam le a csupa pozitív visszajelzésből. Az Allegro Groupnak járó jutalékot pontosan fizettem, a szabályokat betartottam. Ennek ellenére egy szép napon az alábbi levelet kaptam:

Felhasználónevét inaktiváltuk! Értesítjük, hogy felhasználónevét inaktiváltuk mivel a naplózott felhasználói tevékenységek és regisztrációs adatok alapján megállapítható, hogy korábban már más néven kizárásra került a Vatera piacteréről.Tájékoztatjuk, hogy a kizárás felhasználóra vonatkozik, így minden egyéb, az adott felhasználóhoz köthető felhasználónév is inaktiválásra kerül!

Válaszoltam, jelezve, hogy tudtommal korábban nem zártak ki, már csak azért sem, mert korábban nem regisztráltam Vaterára. S mivel a szabályokat betartom, a jutalékot kifizetem, és a visszajelzések szerint vaterás partnereim is elégedettek velem, kértem, hogy aktiválják újra a felhasználónevemet.

Továbbra is valamiféle homályos és nem publikus naplózott tevékenységre hivatkoztak, amit csak hatósági megkeresésre adnak ki, tehát nem is tudtam cáfolni a „vádakat”. Viszont nagy nehezen megengedték, hogy kitöltsek egy nyilatkozatot, amelyhez mellékelnem kellett a személyi okmányaim másolatát, igazolva a kilétemet.

Az igazolványomat elküldtem, és hamar jött is a válasz:


Az Ön által megküldött adatok, dokumentumok tartalma eltérő a regisztrált adatoktól címben és névben is. A regisztráció folyamán a Felhasználó köteles a hozzá köthető, valós adatokat megadni. A Vatera, amennyiben tudomására jut, hogy a Felhasználó által megadott adatok köre nem valós elemeket (is) tartalmaz, jogosult a Felhasználó hozzáférését részlegesen, vagy teljes egészében korlátozni, illetve a Felhasználót a Vatera online piacterének használatából kizárni.

Az elküldött adatok alapján korábban mangodelta, helga66_a,OszlancziEszter neveken kizárásra került oldalunkról. A fentiekre tekintettel fiókját nem áll módunkban aktiválni.


Annyi eltérés tényleg volt a regisztráció és a személyi igazolvány között, hogy nem K. Lászlóné, hanem - a könnyebb kommunikáció miatt - keresztnevemet használva, K. Lívia néven regisztráltam, ami mellesleg más internetes regisztrációk során semmilyen problémát nem okozott. Amúgy a személyi igazolványból egyértelműen kiderül, hogy a nevem  ténylegesen Lívia, tehát nem csalárd fondorlat és megtévesztés a célom.

Viszont egyértelműen igazoltam, hogy valós személy vagyok érvényes okmányokkal, a felhasználónévhez rendelt bankszámlaszám adataival megegyeznek a személyi okmányaim adatai, az adott felhasználónevet a magaménak vallom, azért felelősséget vállalok, és kész vagyok együttműködni a piactér biztonságának fenntartásában. 

A mangodelta, helga66_a,OszlancziEszter felhasználóneveket nem ismerem.  Ám ha a Vatera ennyire magabiztosan azt állítja, hogy ezek a felhasználónevek hozzám tartoznak vagy tartoztak, akkor valószínűleg elkérte az adott felhasználók okmányait is, és ezek a felhasználók – három  is egymás után (!) – ugyanazokat az okmányokat mutatták be, mint most én. Remélem, nekik is gyanús lett, hogy itt okirat hamisítás vagy okirattal való visszaélés történik, és feljelentést tettek.

De ennél sokkal valószínűbb, hogy a saját elcseszett figyelőrendszerük talált valamilyen azonosságot köztem és a mangodelta, helga66_a,OszlancziEszter felhasználónevek között, s ennek alapján zártak ki. Ez nem is lenne gond, csak átmeneti kellemetlenség, ha a személyi igazolványom bemutatása után elfogadnák, hogy nem én vagyok/voltam a mangodelta, helga66_a,OszlancziEszter felhasználónevek mögött. Vagy hitelt érdemlően bizonyítanák, hogy hazudok. Ez esetben lenne esélyem cáfolni a „bizonyítékokat”. A pillanatnyi helyzet azonban nem más, mint alaptalan diszkrimináció, egy monopolhelyzetben lévő, és méltán közutálatnak örvendő cég visszaélése erőfölényével.

Külön érdekes, hogy a kizárásom és a regisztrációm között fél év telt el. Tehát nemcsak megfosztottak a magyar piac egyetlen hatékony aukciós portáljának használatától, egy olcsó beszerzési forrástól és a használt tárgyaim hatékony eladásától, hanem egy felépített nevet (üzletet) vettek el, és közel 400 különböző csip-csup termék feltöltésébe fektetett – nyolc órás munkaidővel számolva – 2 heti munka vált semmivé.

Mindez egy titkos, nem publikus szoftver alapján, amelynek legfeljebb név, cím és IP cím, esetleg cookiek, MAC vagy más informatikai eszközök állnak a rendelkezésére  az azonosításhoz, amelyek gépet és IP címet tudnak azonosítani, személyt nem.  Nos, a nevem nem egyedi, a címem egy 7 emeletes társasház, ahol a lakások 70%-a bérlakás vagy iroda, a házban 2 bolt üzemel, több K. nevű lakó van, publikus internet hozzáférést és végső esetben publikus gépeket is szoktam használni, az én internetemhez és céges laptopomhoz  is többen hozzáférnek, volt, amikor lopták a wifimet, tehát egyszerűen nem lehet olyan hitelt érdemlő, legális azonosítási eszköz, ami felülírja azt, hogy a hatóság által kibocsátott igazolványommal és a bankszámlaszámommal igazolom magam. Illetve azt, hogy a mangodelta, helga66_a,OszlancziEszter felhasználók viszont valószínűleg nem igazolták magukat az én okmányaimmal.

(Arról nem is beszélve, hogy ha netán kizártak volna – hangsúlyozom nem történt meg, csak gondolatkísérlet  – de most mindenki megelégedésére használom a Vaterát, miért lenne jogos újra kizárni?! Ha a sarki közértből valakit egyszer kiutasítottak nem megfelelő viselkedés miatt, jogos eljárás, hogy soha többé nem engedik be? És mi az, hogy kitiltanak valakit „örökre”?! Egy idő után a gyilkosokat is kiengedik.)

Azért a tömeges termékfeltöltő programot promózó e-mailt még megkaptam ajándékba a kizárás után.
Sőt a számlát is megkaptam, de mivel kizártak, azt már nem tudom megnézni, hogy mit számláztak ki pontosan. Viszont meg tudom nézni a számlázandó tételek listáját: ott van annak a 150 terméknek a feltöltési díja, amit egy nappal a kizárásom után töltöttem fel három hetes időtartamra.
A kommentekben a posztoló lealázása után kérlek, írjátok meg az általatok ismert-sejtett „naplózási” módszereket is, és a kivédésére alkalmas lehetőségeket, megbízható programokat.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Aureliano Buendía 2014.03.05. 10:15:29

Hamvazószerda van, böjtölhetek és tartsatok bűnbánat!:)

Aureliano Buendía 2014.03.05. 10:17:30

Látom lobogni alattatok a Gyehenna tüzét!

Aureliano Buendía 2014.03.05. 10:19:08

Amúgy az is hülye a ki vaterázik.

Aureliano Buendía 2014.03.05. 10:27:15

Tiszta víz,
Ha nem tiszta, vidd vissza,
Majd a Vatera eladja.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.03.05. 10:27:34

Vatera... Elsőként fogja falhoz állítani...
Az az érdekes, hogy a NAV a usereiket bactatja, pedig lehet a céget is lenne miért...

AtiSnatch 2014.03.05. 10:35:43

tisztára elszoktam már a zúj posztoktól

Lina86 2014.03.05. 10:37:33

Ha egy felhasználóval megteszik, akkor bizti másokkal is. Mi vagy 10-en használunk egy usert (rokonok+barátok) csupán azért, mert lusták vagyunk egyenként beregizni. De eddig minden üzlet megvalósult, elégedettek vagyunk, ha törölnék a közös nevet, én akkor sem csinálnék sajátot.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.03.05. 10:39:55

@uraaam:
Hasztamannyana!
Mestertizes.
Ilyen se vót még!44!

attilahawks · http://goo.gl/M7Tq4i 2014.03.05. 10:40:45

Érdekes. A vateráról eddig egyszer vettem.

attilahawks · http://goo.gl/M7Tq4i 2014.03.05. 10:44:39

Hallottam már a vateráról jót is rosszat is.

Aureliano Buendía 2014.03.05. 10:45:45

@attilahawks: ha még nagyon sokat jársz ide, akkor már csak rosszat fogsz hallani.:)

Honeyy 2014.03.05. 10:47:03

Én ilyenkor mindig elgondolkodom azon, h K Lászlóné Lívia miért is regisztrálna teszemazt Oszlánci Eszter nevével...

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.03.05. 10:49:25

@Honeyy: Mer szar neve van?

Én nem szeretném, ha K. Lászlónénak hívnának. És nem csak azért, mert férfi vagyok.

Atörökk 2014.03.05. 11:11:04

The Vatera strikes back.

Csigorin 2014.03.05. 11:13:52

Eleve ugy kellene hogy regisztraciohoz bekerik mindenkitol az okmanyait, aztan OK generalnak egy felhasznalonevet. Pont. Nem pedig utolag random kitalaljak hogy ki kicsoda volt/lehetett/lesz.

amsz · http://www.amator-szexvideo.com 2014.03.05. 11:13:53

Soha nem vateráztam. És nem is fogok. Finoman szólva egy fostenger az egész.

Van ebay. Annak minden előnyével, és hátrányával. De még is nagyságrendekkel jobb mint a vatera.

wezeeqq 2014.03.05. 11:21:55

Használja még valaki a vaterát?
Vagy a sok birka akkor jön rá, hogy f*s amikor beüt a krach mi?

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2014.03.05. 11:23:31

valszeg IP címet figyelhetnek, de sok szolgáltató azt dinamikusan osztja ki. egyszer nekem, egyszer neked, egyszer mangodelta, helga66_a, OszlancziEszter részére, olyakor meg K. Lászlóné (Lívia) kapja.

meg kell nézni a Vatera szabálykönyvében, hogy kibaszhatnak e egy olyan IP miatt amivel korábban valaki mást már kibasztak. Ez informatikailag nonszensz, az IP nem egyedi mint a rendszám a kocsikon, nem köthető egyetlen PC-hez.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2014.03.05. 11:23:50

Ez nem hüjeség, hogy a vatera kizárja a felhasználóit?? akkor kifog vaterázni? Ez mért jó nekije?

Dr. Kix 2014.03.05. 11:31:05

Nem kell vaterázni. Ennyi az egész. Vagy ezt már mondtam?

Atörökk 2014.03.05. 11:31:52

@batgirl:
Senki, de hát ez a cél. Ne már a sok hülye júzer összezavarja a rencert.

Leadfoot 2014.03.05. 11:31:57

A vatera döglődik*, hál' istennek.

Az egyforintos aukciók miatt talán még van értelme, de egyébként semmi...

Tele van fix áras termékekkel (arra meg jobb az apród/jófogás/stb.), ócska boltokkal + olyan felhasználókkal, akik szállítási határidővel kínálják a cuccot, mert megrendelik neked az e-bayről, és ráteszik a hasznukat.

A felhasználókhoz való hozzáállásuk, problémakezelő készségük sem segít a helyzetükön, az biztos.

*Ez vonatkozik erre a blogra is. Ha esetleg a floodolókat meg az elsőzőket valaki kibaszná végre, mint macskát szarni (más blogokon sikerült)...

Manyecska 2014.03.05. 11:34:00

Mondjuk, reklámnak nem rossz,..mindennap a Homáron lenni..:))

Atörökk 2014.03.05. 11:35:14

@Leadfoot:
Nem tetszik, nem olvasod. Örülök, hogy segíthettem.

Manyecska 2014.03.05. 11:39:37

@atörökk: küldj neki egy szép számot, hamár kívánságműsor:D

helianthus 2014.03.05. 11:47:05

Mijazhogy floodoló?
Én is az vagyok? :O

helianthus 2014.03.05. 11:52:28

@atpijkamo: most kérded vagy mondod?
Én kérdeztem először.

Atörökk 2014.03.05. 11:53:49

@atpijkamo:
Jóvan.
Émmiattam lehet 1373 is, az prím.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.03.05. 12:02:36

@helianthus: "Én kérdeztem először."

Mint a debil gyerek a vonaton.
- Az miiii?
- Az egy tehén.
- Tehééén? Hooool?

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.03.05. 12:08:11

@atörökk: :))

Miyen má, hulladákból építkeznek a norvégok is, mit az amerikaiak?

Kifordított kacagány 2014.03.05. 12:23:45

@Leadfoot: az a baj, hogy a többi aukciós oldal meg már alapból halott.
a jófogáson és az apródon viszont hihetetlen mennyiségű debil képes összejönni. az persze alap, hogy ha a hülye meghirdeti a szarját, akkor b.szik felvenni a telefonját, de az még nálam is kib.ta a biztosítékot, hogy miután az egyik iq bajnok felvette, közölte, hogy nem ér rá foglalkozni vele.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.03.05. 12:40:38

mongyuk ha az van a zigazolványába, hogy kovács jánosné a neve, akkor az a neve oszt slussz, azt kell megadnia. idijóta.

Kotit 2014.03.05. 13:01:56

@amsz: Van e-bay. Ja, az utalás meg a postaköltség miatt 10.000 alatt nem vehetsz semmit.

Kotit 2014.03.05. 13:03:39

@uraaam: "Amúgy az is hülye a ki vaterázik."

Igen, az nagyon jól látszik, hogy te vagy az egyetlen normális...

Kovács Ferenc 14 2014.03.05. 14:08:17

Fura ez a vatera... eddig csak pénzéhesek és bunkók voltak, de ezt még lehetett tolerálni, hiszen ők sem kapnak ingyen semmit a boltban, gyerekszobája meg nem mindenkinek van. De ez most már egy új szint, amikor pontosan meg nem magyarázott okokból kizárják a saját, jól fizető kundcsaftjaikat. Hát nem mindegy, hogy kinek hány felhasználóneve van, és hogy licitál önmagára, ha egyszer a jutalékot kifizeti utána? Pont most jut eszükbe megváltani a világot? Ilyen szarságok helyett inkább csinálnának buyer's protection-t meg escrow-t, annak több értelme lenne, mert tele van az egész vatera simligépekkel, akik mindenféle szemetet árulnak szándékoltan homályos fotókkal és hamis tárgyleírásokkal. Aztán ha ezzel megvoltak, akkor lehetne foglalkozni a palira vadászó nepperekkel. Tudok olyan tárgyat mutatni a vaterán, amit már legalább hét éve folyamatosan hirdetnek egy, a valós értékével természetesen köszönő viszonyban sem álló áron...

Aureliano Buendía 2014.03.05. 14:12:42

@Kotit: nem, én helikopter vagyok.

Te meg, feltehetőleg a posztoló.

Serivor 2014.03.05. 15:06:57

Na akkor a témához is: az adatvédelmi törvényt kell olvasgatni, a rólad nyilvántartott összes adatot kötelesek kiadni. Ha azt állítják, hogy az a másik három felhasználónév is hozzád tartozik, akkor azokat is. Utána turkálhatsz benne kedvedre.

Ha nem engedelmeskednek, az adatvédelmi biztoshoz érdemes fordulni, de persze bírósághoz is lehet.
Ha van a kezedben valami arról, hogy kérted a rólad tárolt adatokat, és megtagadták a kiadását, akkor hiába küzdenek, te nyered a pert, ők fizetik a perköltséget.
Azért előtte egy tértivevényes levélben érdemes kérni a hozzád kapcsolódó összes adatot (mind a négy userét, ami állításuk szerint hozzád kapcsolódik).

Lady Ann 2014.03.05. 15:34:45

Nem a FogyVédnél kéne nyavalyogni? Kifizetett egy szolgáltatást, amit nem kapott meg. Ezt máshol lopásnak hívják...

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.03.05. 15:41:29

@Lady Ann: "Kifizetett egy szolgáltatást, amit nem kapott meg."

Szerintem az ASZF-ben (elfogadta) benne van, hogy a listázási díj nem jár vissza. Inkább a kitiltásért kell pampogni.

"Ezt máshol lopásnak hívják..."

Sehol. Az értelmező szótárt vagy a BTK-t forgasd.

nandras01 2014.03.05. 17:37:40

és kuponos, önszopató poszt mikor lesz már??

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2014.03.06. 07:07:53

@atpijkamo: ezt kifelejtetted...

"amit egy nappal a kizárásom után töltöttem fel három hetes időtartamra."

kizárás UTÁN, hogy töltött fel a user!?

Bognár Zsolt 2014.03.06. 07:46:45

Ejnye ez a Vatera...Még a vak is látja, hogy ez ugyan az a személy, mint a tegnap előtti Mariann, meg az anyukája, öcsike, barát, szomszéd stb. stb. :-D :-D Ennyire nem hülyék 13 év után csak van némi tapasztalatuk, hogy nem zárnak ki mindenkit ugyan azokra a nevekre hivatkozva. Érdekes, hogy aki normálisan csinálja annak nincs panasza, aki meg sumákol mindig pampog valahol.

Előző:

homar.blog.hu/2014/03/04/a_vatera_felszamolta_a_kozepkoru_csaladanyak_bunozoi_csoportjat

Igen komoly személyiségzavar állhat fenn Mariannál, az meg hogy a saját hazugságaiba is belekeveredik elég szánalmas.

WildBear 2014.03.06. 08:22:11

Ismerősom otthon lévő kismama, a Vaterán adta el a gyerekruhákat, mindig pontosan fizetett, mégis kitiltották. Az ok; az eladásra kínált babakocsi, etetőszék, meg nemtudommi az előszobában lett lefotózva, és a háttérben látszott egy céges naptár.
Ezt kapcsolatfelvételi lehetőségnek minősítették, mindhárom terméknél = a szabályok háromszoros megszegése.
Mondjuk megnézném, milyen fejet vágnak a Würth-nél, ha valaki bemenne hozzájuk a babakocsit megvenni.. :-))

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.03.06. 09:57:57

@RosszQtya: "kizárás UTÁN, hogy töltött fel a user!?"

:)) Az nekem is homályos.

Bognár Zsolt 2014.03.06. 10:13:55

@atpijkamo: Valami másik nevével ami nem is az övé, vagy lehet de nem is tud róla, egyébként meg tuti vmi rokon-barát-hörcsög-hal lehetett csak akiket sose ismert..:-D

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.03.06. 10:24:06

@Bognár Zsolt: :)) Nemtom. Én nem görcsölnék rajta, regelek egy másik névvel. Bár azt értem, hogy keservesen felépített reputációt nem jó dolog elveszíteni. De hát ilyen a szelaví.

Az íbélyen rontotta le a reputációmat pár köcsög amerikai. El kellett dobni, nem jelentek meg a cikkeim értékelhető helyen. Nem olvasták a cserépedények a leírást, miért licitálnak, vagy valami. Pláne, filléres dolgok voltak. De megtanultam, amcsiknak csak drágán szabad adni, ezzel kiszűröm a legalját.

WildBear 2014.03.06. 17:55:12

@RosszQtya: "kizárás UTÁN, hogy töltött fel a user!?"

Feltöltéskor meg lehet adni, hogy ne azonnal induljon az aukció, hanem pl. másnap.

Beaver100 2014.03.06. 22:57:53

Vatera egy igazan "Magyaros" idiota loszar , nem kell idot vesztegetni rajuk van egy par sokkal jobb egyszerubb eladasi oldal.

alkotmánytcsakipad2fogadok 2014.03.07. 07:05:04

Az elso es az utolso users nincs is regisztralva a vateran...

borzimorzi 2014.03.07. 09:24:48

@WildBear: Nem kell ezen rugózni, gyerekek. A Vatera lenyomta a Teszveszt, most majd az Apród nyomja le a Vaterát. Meg az Ingatlan.comot is, ha így folytatja. Ott ingyenes a hirdetés egyelőre. Aztán, ha a reklámkampányok már megtették a magukét, az Apród megkerülhetetlen lesz, tehát fog kérni pénzt is. De semmi bibi, nem mer majd úgy elpofátlanodni, mint az Ingatlan.com, nehogy visszaszokjanak a felhasználók oda. Éljen a verseny, pupákok!

Üdv:
b

Tormas Torontal 2014.03.07. 09:55:01

Ha a hülyéket kitiltanák innen, nem lenne csak egy-egy hozzászólás.

Aureliano Buendía 2014.03.07. 15:52:06

@Tormas Torontal: ha a hülyéket kitiltanák innen, egyáltalán nem lenne hozzászólás:)

borzimorzi 2014.03.07. 17:17:46

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: Aha. Köszi! Akkor úgy tudja legyakni az egész internetes piacot, hogy közben még monopóliumnak se tűnik az avatatlanok számára? Ögyes, mondaná Kohn bácsi. Akkor hamarosan praktikusan monopóliuma lesz, és onnantól fogva annyit kér, amennyit nem szégyell. Hát, ez is egy üzleti terv. Bár én nem vennék rá mérget, hogy a magyar törvényhozásban örökké olyan hülyék fognak ülni, akik képtelenek összetákolni egy használható anti-trust, vagy inkább monopólium-ellenes törvényt...

Üdv:
b
süti beállítások módosítása