Tékozló Homár

Horror a Telekom webshopja is

2014.03.10. 11:52 | jackyll | 45 komment

Múlt héten derült ki, hogy a Telenor webshopjából rendelt készüléket a reklámszöveg ellenére nem lehet üzletben visszaadni. Ugyanezt a  MOM Park Telekom üzletében is megpróbálták eljátszani Ádám pixelhibás Sony telefonjával, de aztán végül mégis bevették. Közben elkezdték kiszámlázni a részleteket, megszűnt az előfizető csomagja és a készülék is kifutott:

December óta szeretnék egy telefont vásárolni a Telekomtól, de különböző okokból mindeddig ez meghiúsult. Jelen helyzetem úgy áll, hogy áprilisig ne is számítsak rá… De kezdem az elején, a leges legelején, mivel arra is rájöttem, hogy egy reklamáció rögzíttetése nem garancia arra, hogy valóban ki is vizsgálják az esetet, még így is kaphat az ember egy sablon, lekoptató válaszüzenetet. Tehát most mindent leírok, a kezdetek kezdetétől.

Elromlott a telefonom. Még tavaly megkezdet a nézelődést, és egy SONY készülékre esett a választásom, ami jó ideig nem volt kapható, de ezt meg is értem, decemberben nagy a forgalom, nincs ezzel bajom. Január 2-án meg is vettem a webshop segítségével és kedvezményeivel együtt. A készüléket a MOM Park-i üzletükben személyesen át is vettem, de csak otthon kapcsoltam be a telefont, mivel az ügyintéző konkrétan egy nem kívánatos személyként elküldött, mivel én a weben vásároltam. Kértem, hogy nyomtassa ki a papírokat, de közöltem, hogy Ő ezt nem tudja, én csináljam meg otthon. Hirtelen nem erre számítottam, így birkaként távoztam.

Szóval otthon kapcsolom be a készüléket és látom, hogy pixelhibás. Visszatértem a MOM Parkba, ahol kiderült, a szervizes kolléga sem szimpatizált a webes papírtalanságommal, így kisebb hezitálás után közölte, hogy ezt nem adhatom le, weben vettem, legközelebb gondoljak erre, és a kezembe nyomott egy webshopos visszáru kísérőlevelet, és a postához irányított, hogy adjam fel csomagként. Itt már kezdtem ideges lenni, de a 30 perces sorban állást követően már nem maradt erre túl sok időm, így vérbe forgó szemekkel elköszöntem. Majd 3 nap elteltével a Mammutban adtam le a telefont, minden probléma és papír nélkül. Tehát 8 napos visszavétellel feladtam a hibás készüléket. A kezdő részletet időben visszautalták, és az előfizetésem is helyreállt, látszólag minden rendben volt.

Elkezdtem új telefont keresgélni, mivel az SONY TFT kijelzője elvette tőle a kedvem, így a Samsung egyik, még akkor kapható telefonját néztem ki magamnak, kb. 70 ezer forintért, 2 éves részletben, a Like 300 csomagomhoz.

Itt jelent meg a probléma, mivel a webes felület azt írta ki, hogy több mint 15 napos lejárt tartozásom van, pedig semmilyen befizetendő számlám nem volt. Így hívtam az Ügyfélszolgálatot. Sok-sok hívást bonyolítottam le, mindig kedvesek és segítőkészek voltak, így még a több mint 1 órás hívásban is teljesen higgadt maradtam, és ugye nem kell mondanom, hogy nem orvosolták a helyzetet. Mindig úgy köszöntek le, hogy a rendszernek idő kell, már minden rendben, majd holnap ellenőrizzem. Így már csak a reklamáció rögzíttetése maradt, mivel heteken át nem tudtuk megoldani a gondot, én meg megunta a várakozást, pedig ha tudtam volna, hogy csak most jön a java…

Kértem egy olyan reklamáció rögzítését, ami egyértelmű, a Telekom hibája, és vártam rá 3 hetet hogy megválaszolják, plusz egy hétbe telt mire meg is kapjam üzenetük. A 30 nap, napra pontosan kihasználva. Tehát a gépezet tökéletesen működik, még szerencse, hogy 30 napra vannak korlátozva.

A válasz pedig a következő:

Tisztelt XY!
Ügyfélszolgálatunkon 2014. február 4-én érkezett kérelmében készülék megrendeléssel kapcsolatos problémáját jelezte. Sajnáljuk, hogy kellemetlenségeket tapasztalt az ügyintézés folyamán, a készülék visszavásárlásával kapcsolatban. Nyilvántartásunk szerint 72 órán belül javítottuk a jelzett hibát. Kérjük, hogy készülékajánlataink miatt keresse kollégáinkat személyesen vagy telefonos ügyfélszolgálatunkon. Egyedi ajánlatokat nem tudunk biztosítani.

Bízunk benne, hogy válaszunkat megértéssel fogadja! …

Honnan számolta a kedves levélíró a 72 órát? Mert nekem ez sehogy sem jön ki. Ha ez kimaradt volna a levélből, akkor ugye logikus a válasz, értettem volna, de ehelyett kapok egy sablon levelet, és le van tudva a harminc nap?!

Reklamációkat lehet rögzíteni a végtelenségig, főleg, ha ilyen eredménnyel zárják, szóval marad a Nemzeti Média és Hírközlő Hatóság, de ott is 30 nap a bűvös szám. Ehhez viszont nekem ugye kell a bizonyítékként szolgáló hanganyag, ami a reklamáció rögzítését megelőzte egy héttel, az az ominózus több mint egy órás hívás. Ki is kértem a Telekomtól, de mint kiderült, ennek is van határideje, méghozzá 30 nap! És amíg ezek az események zajlottak, megszűnt a Like 300 csomagom, így nem, hogy nem kedvezményes a telefon, csak listaáras, hanem az általam kinézett telefon végleg elfogyott, kifutott.

Március 3-án, kora délután írtam a Telekomnak webes üzenetet is, mire elvileg gyorsabban válaszolnak, mint 30 nap, pontosabban, ha nyugalom van, akkor 3 nap a reakció idejük... erről már megint lemaradtam. Ott leírtam minden, egyben, minden adattal, hogy szépen át tudják gondolni, hol hibáztak.

Szóval rá kellett jönnöm, hogy jó dolog ez a webshop, úgy röpködnek a leértékelések, mint a hónapok. Csak legyen türelmes az ember, és eléggé balek. Kompenzálás? Egyedi ajánlat? Ugyan. Boldogan fizetem a számlám hónapról hónapra, más dolgom nincs is, de azért egy telefon jó volna. És ezek után elég baráti áron.

Köszönöm, hogy meghallgattál Homár!
Legyen szép napod!
Üdvözlettel, Ádám

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.03.10. 12:05:23

Kicsit összefüggéstelen, kicsit érthetetlen, kicsit hosszú. Azon gondolkodom, hogy normális ember vajon miért nem szedi össze a gondolatait, mielőtt papírra veti?

@sugargiraffusplumps.: +

heidt 2014.03.10. 12:06:41

Ezt nem értem. Ha valaki weben keresztül rendel, mi a manóért megy be az üzletbe? Ingyenesen kiszállítják, átadják az összes dokumentummal. Egyetlen dolga van: kinyitni a csomagot, ellenőrizni a készüléket. Ha jó, marad, ha hibás, már viszik is vissza.

D2 2014.03.10. 12:08:08

Muhaha a trékom azzal szívatta a partnerüzleteket és az ügyfeleket, hogy kedd délutántól cstörtök reggelig lekapcsolta a komplett CRM rendszerét. Nesze neked telekommunikáció :(

Atörökk 2014.03.10. 12:23:22

"de csak otthon kapcsoltam be a telefont, mivel az ügyintéző konkrétan egy nem kívánatos személyként elküldött, mivel én a weben vásároltam"
Itt basztad el. Ki nem szarja le, hogy az ügyintéző mit makografál?

Ákos81 2014.03.10. 12:25:24

"tavaly megkezdet a nézelődést"
Hogy mi?

"de közöltem, hogy Ő ezt nem tudja"
Miért közölted vele, ha nem mondod neki, talán elfelejti és kinyomtatja :D

Tovább nem olvastam, mert magad se tudod mit akarsz :D

-creeper- 2014.03.10. 12:30:38

"...az ügyintéző konkrétan egy nem kívánatos személyként elküldött, mivel én a weben vásároltam. Kértem, hogy nyomtassa ki a papírokat, de közöltem, hogy Ő ezt nem tudja, én csináljam meg otthon. Hirtelen nem erre számítottam, így birkaként távoztam."

Lehet, vérmérséklet kérdése, de én itt váltam volna farkassá.

AtiSnatch 2014.03.10. 12:51:25

Ádám = Ádámunkkal?

Manyecska 2014.03.10. 13:01:11

@AtiSnatch: aha: " de aztán végül mégis bevették. " érted.

Atörökk 2014.03.10. 13:08:01

Amúgy a Trékom webshopja tényleg egy nagy kupac szar, köszönő viszonyban sincs a valósággal. Ugyanez a helyzet webes előrendelés esetén is.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.03.10. 13:10:52

Az egész Telekom horror, mit vártál?

Birkaként távozás után mit vártunk? Az első reklamációnál panaszkönyvet kellett volna követelni...

Manyecska 2014.03.10. 13:14:25

Kis faszenes grillezőt sem adtak?

Atörökk 2014.03.10. 13:17:44

@ColT:
Következő történt: kellett egy mobilnet. Előfizetésest nem akartam, annyit nem használnám. Azért a Trékomot választottam, mert a másik két kiváló szolgáltatónál a feltöltős mobilnetnél a feltöltött összeg csak 30 napig érvényes, ha elhasználtad, ha nem. Szóval honlapjukon megnéz, Mammutban lévő bemutatótermükben van raktáron a honlap szerint, onlány megrendel ottani átvétellel, visszaigazolták, stb. Másnap megyek, ügyintéző néz rám boci szemekkel, hogy náluk bizony egy fia mobilnet nincs, de az ott lévő MediaMarktban most akciósan vehetek. Noooormális? :D

VVMagdianyus 2014.03.10. 13:36:22

Ugyan, ez még csak 3x30 nap! Lesz ez még rosszabb! Mellesleg egy Ts ügyfélnek tökösnek kell lenni, mert eltaposnak! :D
És send előtt át lehetett volna olvasni...

Manci néni, a szomszéd 2014.03.10. 13:55:56

Jaj, drágáim, pedig nagyon egyszerű lett volna ennek az ügynek a megoldása. Mert mi az alapszitu? Az, hogy a T elad neked egy telefont, hűűűséggel, garanciával. Ez a telefon nem működik, a T viszont leszarja az egészet. Ilyenkor bukik a hűűűség is, szerződést fel kell bontani, amit a T persze nem fog engedni, de bíróságra kell vinni az ügyet, mert az elfogadhatatlan a mai világban, hogy minden egyes levélváltáshoz 30 nap kell, közben az ügyfél meg csak fizessen, fizessen és fizessen.

Nem, a szolgáltatónak is vannak kötelezettségei, mint a nevéből is adódik, szolgáltatni. A szolgáltatás ellenértékét követelheti az ügyféltől, de a nem szolgáltatásra pedig kötbér terheli a T-t.

Szerintem a bíróságon simán elmeszelnék a T-t ezért.

Manyecska 2014.03.10. 13:57:02

@atörökk:oda kellett volna dúlván az asztalra lökni a zügyintézőt!! De legalább megnyírták vagy mi "birkaként távoztam", vagy bégetett?:))

Atörökk 2014.03.10. 14:00:22

@dr. phil. Sün‼ ツ:
Háthogyne. Olyan sűrűn, mint a kugya szőre!4!!

FDToth 2014.03.10. 14:06:02

A telekom kb. 1-1,5 annyira de annyira kritikan aluli lett h az hihetetlen! Valtanek upc, digi, invitel stb. de ezek meg az adott telephelyeken nem szolgaltatnak! Meg vagy love! Kb telekom monopolhelyzetben van... Amiota tortent naluk a nagy atalakitas, azota kb a nullaval egyenloek. Es nem csak lakossagi szinten, vallalatin is. Azt a rohadt 30 napot siman kihasznaljak, egy piszlicsare ugy elintezese 3 honapig tart naluk, amit kb 3 perc alatt barki megoldhatna, ha egy adott uggyel nem 10-15 ember foglalkozna hanem pl 1...

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2014.03.10. 14:26:51

Jó, jó, de nekem akkor most mennem kell Szingapúrba, vagy sem? Hát de miért nem tud rendesen angolul, akinek illene?

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2014.03.10. 14:44:05

@Szőkenő Szarvas: Határozottan jobban vagy. Agresssssszííííív lettél. :D

zdanee 2014.03.10. 15:40:25

Csak független telefont, papírokkal, 2 év garanciával (Aldiból?). Azért meg, hogy a Samsungot végül nem vetted meg, külön adj hálát az égieknek.

CID 2014.03.10. 18:19:05

A kis sunyi, felsőoktatási intézményben tanuló diákoknak járó Like300 díjcsomagot használ, de már jóideje nem diák? Próbáltál sumákolni, oszt rábasztál pajti:)))))

@D2: A pontosság kedvéért a VPN-el volt a gond, és nem hiszem, hogy a Telekom daszta el;)

Aureliano Buendía 2014.03.10. 18:29:08

Posztoló, sorry, birka vagy.
Hibás műszaki cikket 72 órán belül cserélni kell. Pont. Szimpátiától függetlenül.

VVMagdianyus 2014.03.10. 18:29:44

@CID: Már nincs Like 300, csak Like S. Sokan maradtak az előző csomagban, mivel csak a percdíjak emelkedtek... Sok ismerősöm szopta ezt be. És így a teló kedvezményeknek is kanyec. Én ezt így értelmeztem, de lehet neked van igazad.

ABikra 2014.03.10. 18:53:20

@uraaam: Nem tagadom, az vagyok. Egyébként 8 napom volt a leadásra, ezt a harmadik napon megtettem, csak a rendszer elindította a telefon részletfizetését, úgy, hogy nem volt már telefon. De ezt le is írtam, elég összecsapott lett, mivel a pillanat hevében íródott, ezért elnézést az olvasóktól.

@CID: VVMagdianyusnak van igaza, még aktív a Like csomagom közel másfél évig.

@atpijkamo: Én a tipikus naiv ügyfél vagyok, aki még sosem reklamált egy multinál sem, pedig tehette volna. Ha ezt akkor nem írom ki magamból, akkor rá is hagytam volna.

CID 2014.03.10. 18:56:02

@uraaam: Nem, nem. Ő nem ott vásárolta, csak ott vette át, mintha A GLS szállította volna neki. 72 óra pedig a vásárlás helyére vonatkozik.

@VVMagdianyus:
Az a helyzet, már én sem tudom követni, de mintha a Like300 még élne.

Aureliano Buendía 2014.03.10. 19:14:39

@ABikra: hát, erős részvétem. Felszálltál a szopórollerre, és csapágyasra hajtod, mire ebből bármi is lesz.

Én lehet, hogy ennyi után besétálnék egy boltba, és addig nem lennék hajlandó elsétálni, míg a megoldás meg nem születik.:)

Nemtom, most hogy van, de régen a Westendben levő nagytrében viszonylag értették a dolgukat a jómunkásemberek.

@CID: akkor sakk-matt.

Atörökk 2014.03.10. 19:37:59

@uraaam:
A Mammutban is normálisak. Mondjuk egy csomó céges baromságot nem ők találnak ki, ellenben nekik kell letolni a zügyfelek torkán.

Aureliano Buendía 2014.03.10. 19:46:13

@atörökk: épp ezért becsülöm is azt, aki valóban árt hozzá, és üszin nyomja.

Ugyanakkor van pár elfekvő is.

Szerencsére ritkán van „bajom”, így nem kell megfordulnom ilyen helyeken. Meg amúgy is pannonos vagyok:)

herk 2014.03.11. 01:30:47

@uraaam: @CID: Ezt a 72 órán belül vissza kell venni dolgot alátámasztó jogszabályt linkeljétek már be léci, mert ezt szerintem urban legend csak. Talán igy volt 10+ évvel ezelőtt, de most már biztos nincs igy.
Ami van, az a 8 napon belül visszaküldheted, HA webshopból rendelted, ráadásul indoklás nélkül, függetlenül az átvétel helyétől.

CID 2014.03.11. 06:41:58

@herk: Nem vissza kell venni, hanem, ha meghibásodik, nem lehet javítani, cserélni kell.

attilahawks · http://goo.gl/M7Tq4i 2014.03.11. 10:00:22

A füstjeladó nem romlott el bezzeg. Max eloltotta az eső.

_parmenion_ 2014.03.11. 10:11:28

Azért ez egy ritka béna poszt. Alany állítmány egyeztetés nincs, elbeszélő jelent keveri a múlttal, vonatkozó névmások össze-vissza használata, szóval helyesírás egyes, fogalmazás egyes. Kb. mintha egy hétévesnek felolvasnak egy sztorit, és amire emlékszik, azt írja le.

De ez a legjobb: " Itt már kezdtem ideges lenni, de a 30 perces sorban állást követően már nem maradt erre túl sok időm, így vérbe forgó szemekkel elköszöntem. " Nem maradt időd idegeskedni?? Ezért voltál dühös? :)

VVMagdianyus 2014.03.11. 11:41:52

@CID: Miután bevezették a Like 300-at rá pár hónapra meg is szűnt, és lett az S. Aki még abba kötötte meg a szerződését, az persze maradhatott.

@_parmenion_: Ez de egy retek fontos hozzászólás volt! Ezt nem fogják kiadni díszkötésben, ez egy blog. A tartalom meg már el sem jutott a kis kobakodig. Inkább masztizz egy magyar nyelvtan könyve, te hólyag!

Aureliano Buendía 2014.03.11. 16:32:12

@herk: www.nfh.hu/magyar/hasznos/szavatossag/szavatossag_cikkek/hirek_101221_2.html

Ha elromlik 72 órán belül, kötelező cserélni. Nem szerviz, nem levásárlás, hanem csere.

151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet

Aureliano Buendía 2014.03.11. 16:33:09

@atpijkamo: igen, változott, de csak júniusban lép életbe. És ez az elállásra vonatkozik.
süti beállítások módosítása