Tékozló Homár

Telekom: egy csomag kettő áráért

2014.03.12. 09:46 | jackyll | 34 komment

Naiv ügyfelet rábeszélték a Telekom alvállalkozói, hogyvonja össze csomagjait és 8000 forintot spórol havonta. Ehelyett a régi számlája mellé megkapta az új csomag számláját külön. Az ügyfélszolgálat azóta sem bírja megszüntetni a régi konstrukciót, és még őket nézik hülyének:

Jelen történet a nyugdíjas édesanyámmal történt meg, aki már évek óta a Magyar Telekom előfizetője. Rendelkezik tv, vezetékes telefon, valamint internet előfizetéssel is, amelyek után közel 15.000 Ft-okat fizetett már évek óta. Aztán egyszer csak kapott egy telefont a cég egyik külsős munkatársától (mert mint kiderült alvállalkozók is végzik a T-Com nevében történő díjcsomagváltások ajánlgatását), hogy ha a két különálló előfizetését egybe vonná, akkor kapna rá kedvezményt is, és az addigi 15 ezer Ft helyett mindösszesen 6950 Ft-ra menne le az előfizetése.

Édesanyám bele is ment a dologba, hiszen óriási kedvezmény volt ez a számára. Az ügyintéző csak annyit mondott, hogy semmit sem kell tennie, két héten belül átáll az új díjcsomag automatikusan és már erről fogja az új számlát kapni. Szóval elsőre örülhetett édesanyám a dolgok állásának, aztán jött a feketeleves, amikor a számla megérkezett. A kedvezményes csomag havidíját egyszerűen hozzá csapták a régi csomag mellé; egyszóval fizetnie kellett volna neki a régi és az új előfizetés összegét is.


Írtunk panaszleveleket, többször kerestük a telefonos ügyfélszolgálatot és még személyesen is voltunk bent a T-Com ügyfélszolgálatán, ahol mindig igen segítőkészek voltak a munkatársak és próbáltak segíteni nekünk. Egyszerűnek tűnt a helyzet, hiszen az egyik csomagot meg kellett volna szüntetni, míg a másikat helyette aktiválni, de ez sehogyan sem ment a T-Comos kollégáknak. Az ügyfélszolgálatos kollégákkal történő kommunikáció után mindig rendezettnek éreztük a dolgokat, de a csekkek hónapról hónapra mindig az emelt összegről érkeztek.

Az utolsó személyes ügyfélszolgálaton tett látogatásunk alatt sikerült egy kirendeltségvezetőt kifognunk, aki az ügyünket intézte. (Hozzáteszem csak bementünk, sorszámot húztunk, és ő fogadott minket az egyik pultnál). Ez csak azért érdekes, mert egy vezetőnek valamilyen példával kellene elől járnia a dolgozói előtt, de az eddig legalább segítőkészen hozzánk álló kollégák helyett egy flegma, nemtörődöm és idegesen reagáló embert kaptuk akkor ott. Beszéltünk hozzá, nem is nézett ránk, nem is válaszolt sokszor és erősen éreztette velünk, hogy nem kívánt személyek vagyunk és persze ostobák...

De legalább annyit odaböfögött a számunkra, hogy mi vagyunk az idióták, mert azért nem tudtak az új díjcsomagra váltani a kollégák, mert nem adtunk meg elérhetőségünket és ehhez az akciós csomaghoz egy szerelőnek ki kellene jönnie egy időpont egyeztetés után. Ez a kifogás csak azért hibádzik, mert korábban egyetlen kolléga sem említett ilyet; és ezt akár a telefonos ügyfélszolgálatosokkal történt korábbi beszélgetéseink visszahallgatásával is tudnám bizonyítani. Mindemellett egy telekommunikációs cég miért hivatkozik arra, hogy nem adtunk meg neki elérhetőséget? Ugye alapból ott van a vezetékes telefonszámunk, amit hivatalból ismerniük kellene, valamint a korábbi ügyintézések alkalmával két mobilszámot is megadtunk nekik. No comment.

Jelen levelem megírását inkább az motiválta, ahogyan a főnökasszony bánt velünk. Ez számomra teljesen elfogadhatatlan és legszívesebben orrba vágtam volna amiatt, amilyen bunkó módon kommunikált velünk. Ezt írásban érzékeltetni szinte lehetetlenség; csak élőben átélve lehet megtapasztalni.

A másik: a panaszleveleink többségére nem is érkezett válasz. A T-Com szerint kötelességünk volt az ő hibáik ellenére is a magasabb összegeket befizetni a semmiért cserébe.

Köszönjük T-Com!

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Trunkel 2014.03.12. 09:52:37

Ilyen korán poszt???

Trunkel 2014.03.12. 09:55:39

Úgy meglepett, hogy csak másodikra tudok elsőzni :)

Antalbaba 2014.03.12. 09:59:50

Faxom fizet többet. "Digiéknél" is addig vertem a pultot, míg nyomtattak egy új csekket ésszerű összeggel, mivel amit pluszban befizetsz, azt kb. lehetetlen visszaszerezni. Így jobb be sem fizetni 0:-)

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2014.03.12. 10:10:01

Engem is hideg zuhanyként ért. Na olvassuk! :D

szamaritánus 2014.03.12. 10:10:35

nem kell alvállakozóval szerződést kötni. az nem a telekom hibája, hogy nem olvasod el, amit aláírsz...

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2014.03.12. 10:25:00

Hmm. Én is Tékomos vagyok, de csak vonalas ló van. Eddig nyema lö problema velük, igaz alig 8 év az együttlét.

2014.03.12. 10:26:46

Telekom: egy csomag kettő áráért

Ez úgy hangzik, mint a tizenharmadik havi rezsi!

Manyecska 2014.03.12. 10:30:53

@agresszív kismalac: bisztos szimpatikus gyerök voltDDD

Hereguru 2014.03.12. 10:50:19

Már megint ez a csúnya tékom. Szerintem fizessétek be mindkettő csekket és pályázzatok az év ügyefel címre...

Unbiased 2014.03.12. 11:00:18

"...a csekkek hónapról hónapra mindig az emelt összegről érkeztek." És befizettétek? Ha igen, az hiba volt.

Tron65 2014.03.12. 11:14:42

"mert nem adtunk meg elérhetőségünket és ehhez az akciós csomaghoz egy szerelőnek ki kellene jönnie"
A csekket bezzeg tudják, hova kell küldeni ...

Atörökk 2014.03.12. 11:21:36

Kedves vadásznagymama: szerződés, elolvassuk, értelmezzük, írásban, undszóvejter.

FDToth 2014.03.12. 11:25:06

Telekom: tavaly szeptemberben cégünk egyik telephelyén váltottam csak net csomagról net+teleofon csomagra (kábel). Annak rendje és módja szerint, durr bele, bekötötték, régi net le, új csomag fel. Mivel riasztó volt a címen, így kábeltelefonnal ez nem működött, vissza az egész. közben persze számlázták a sima netet (amit leszereltek) meg a net+telefon csomagot. (az h számlázzák, még nem azt jelenti h fizetni is kell érte...) a kábeltelefonos szarjukat idén februárban sikerült végleg megszüntetniük (fél évbe telt...), de ugyebár vissza kellene állítani az eredeti állapotot is, de ezt ugyebár nem lehet (megszüntetek a csak netet).
De mégis van működő netem! Ez úgy lehetséges, hogy fizikailag leszedték a modemet, de a régi előfizetést nem törölték, de visszaállítani nem lehet, mivel ilyen csomag már nincs.
Jöttek szépen a számlák, egyiket sem fizettem ki (+ még jóvá is írtak jó pár összeget)
Most ott tartunk, hogy hiába kérem azt, hogy valamilyen működőképes csomagot adjanak nekem, nem adnak! Egy megrendelés teljesítése jó 2-3 hónap..
Tehát van netem a gyakorlatban, de papíron nincsen szolgáltatás a címen. Telekom két szék közül a pad alá esett.
De azért próbálkoznak, még mindig számlázzák a kábeltelefont, holott ez sosem működött... nem is fizetem nekik. panaszkezelés alatt van jó fél éve...
Nem értik meg, hogy minél hamarabb megoldják a problémát, annál hamarabb jutnak a pénzükhöz...

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.03.12. 11:31:09

@atörökk: Matávossal ismi telefonon megbeszélte a díjcsomag módosítást. Kiküldték a szerződést két példányban. A szerződés nem stimmelt, mert két hét hűséget tartalmazott, amiről a telefonban egy szó nem volt. Ismi nagyon tanácstalan volt. Mondtam neki, hogy két év nagy idő, ezt ne írja alá. Beszéltem a matávval. Mondtam, nem kóser, ezt nem írjuk alá. Mondta nem baj, a szerződés megköttetett akoor is. Kérdeztem, akkor meg faszé küldenek írott szerződést. Ezen kicsit elvitatkozgattunk. Aztán megegyeztünk, hogy visszahallgatják a beszélgetést, mert ismi esküdözött, hogy nem okézta volna le, ha a két tévet említik. Szóval matáv 30 nap múlva elismerte, nincs két év. Nincs szerződés módosítás. Azóta javaslatomra lemondta, van VOIP, és nagyon boldog.

Atörökk 2014.03.12. 11:32:29

@atpijkamo:
Igen, kb. ennyi. Nem kell birka mód se szóban, se írásban automatikusan rábólintani valamire.

Unbiased 2014.03.12. 11:33:28

@atörökk: Mert szerinted a szerződés arról szól, hogy ezentúl két csomagot fizessenek? Itt teljes mértékben a Telekom a sáros.

Atörökk 2014.03.12. 11:34:27

@Unbiased:
Ha nem arról szól, akkor meg nem fizetem be. Ennyire egyszerű.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.03.12. 11:50:19

@atörökk: Hát nem birka, adtak előnyös ajánlatot, rábólintott. Úgy kellett volna, hogy oké, teccik az ajánlat, küldjék a szerződést, átnézem, aláírva visszaküldöm. És akkor nincs vita, mindegy, mi hangzott el a telefonba.

Atörökk 2014.03.12. 11:58:37

@atpijkamo:
Ezek szerint mégsem kért és kapott előre szerződést, szóval birka.
Tán tavaly az úpécétől zaklattak egy darabig valami ultraelőnyös ajánlattal, hogy csak itt, csak most, telefonban meg tudjuk beszélni,csak mondjam, hogy igen, és következő hónaptól nagyon jó lesz nekem. Párszor mondtam a telefonos papagájkisasszonynak, ha tényleg olyan jó ajánlat, postázzanak el egy szerződéstervezetet, elolvasom, ha teccik, aláírom és visszajuttatom. Nem könnyen, de nem értette meg, úgyhogy leszállt rólam, mint menthetetlenről :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.03.12. 13:44:37

hat nem tudom, en mindig 2 evre kotom - az ingyen telo fejeben - a szerzodesunket a mobiljainkra
mi tortenhet 2 ev alatt?
berobban egy uj szolgaltato tized aron?
nem hiszem, sot kotve ketlem:)

Aureliano Buendía 2014.03.12. 15:44:37

Mivel szerződéskötésnek számít, kéne róla hangfelvételnek lennie. Na, azt kell kikérni.

béla a görög (törölt) 2014.03.13. 01:54:49

15000 Ft net+tv+telo????
Mit néz a mama ennyiért? Ennyiért már csinálják a pornót...
Monnyuk egy T-ből kinézek mindent.
Mamát vidd át egy olyan lakásba ahol van DIGI. A net jó. TV az relatív - kivették az angol csatikat meg az AXN-t. Én lemondtam. Ott a net. 3000 Ft. szinte már szociális csomag. csak ez használható.

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2014.03.13. 07:14:54

Hát nekem csak internet meg TV van, az összesen 4500 Ft. Vezetékes telefon minek, de ha anyukának kell, akkor azért 10500 Ft elég húzós.
A T-com meg ha meg akarná szüntetni, akkor a szoftverben kikeresi özv. Durchlieb Aranka előfizetőt (2 találat), és a régi előfizetésnél a sor végén rákattint az "előfizetés törlése" gombra. Ez kb. 20 másodperc munka, nem hónapok.
Ha nem ilyen a szoftver, akkor az Informatikai Igazgatónak kaktuszszülés, ha meg ilyen, akkor az Ügyfélszoli Igazgatónak kaktuszszülés.
Örülök, hogy megoldottam 5 perc alatt, 45000 Ft+ÁFA lesz a tanácsadói díjam/óra.

becsoccsent 2014.03.13. 08:17:58

@hagyma: nalunk sem szabadott ket evre huseget vallalni, mert minden evben olcsobb lett a net, meg mentek lejjebb a telefonos percdijak. ez volt 2010-ig.

akkor jott orban, es most mar mashogy van. en is ket evre irtam ala most, de igy 5k alatt van tv+telefon+net.

a poszter anyukaja tan milliomos, hogy evekig 15k-t fizetett? kb. 10+ eve voltak ilyen arak.

Lődörgő Hollandi 2014.03.13. 08:18:45

Hasonló eset, fél évbe és 15 telefonba karült, hogy végre csak egy csomagot szémlázzanak. Úgy tűnik, hogy csomag váltásnál előszeretettel elfelejtik lekapcsolni a régi csomagot és megpróbálnak kettőt számlázni párhuzamosan.

Másik trükk, hogy az ügyfél kérése nélkül bekapcsolnak TV csomagokat, amik pl. pár hónapig ingyenesek. Aztán fizetősbe fordul a dolog, az ügyfél talán észre sem veszi azt a havi extra pár száz forintot.

_B_ 2014.03.13. 08:46:47

Nem csak váltásnál van ez a probléma én simán lemondtam egy TV előfizetést. 1 évig küldözgették a csekkeket. 1x kellett telefonálnom, és 3x személyesen bemenni basztatni őket, mire sikerült elérni hogy vége legyen. A csekkeket persze nem fizettem be, jöttek is a fenyegető levelek. Nem szabad befizetni. Mert persze visszaadják, de 100-ezres nagyságrendű pénzed áll ott, aminek jobb helye is lenne, és szerintem erre utaznak. A véletlent kizárnám.

fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2014.03.13. 09:23:00

Anno az ezer éves Upici szivatott be, már 13e felett jártam... lustaságom végett! (midig emeltek jó dumával)
Azóta kétévente új szerződést kötök mással, maradékot + eliszom! Upicikét elhajtottam.
2 lavor, 2 stik, 1 drótos net alig tizes.

vuvuvu2 2014.03.13. 09:59:57

Naiv ügyfél:

A Telekom ügyfélszolgálatán személyesen nem tudsz semmit sem elintézni. Tavaly 3-szor voltunk bent ügyet intézni, sikertelenül. Hívd fel a telefonos ÜFSZ-üket, ők lesznek azok akik segítnek rajtad. Nemtom miért van, vagy nincs meg a megfelelő IT-s jogosultságuk hogy a rendszerben rögzítsenek azoknak akik a T-pontokon dolgoznak, vagy szimplán bénák.

UPC és Budapest Bank dettó, csak a telefonos ÜFSZ működik, a személyes/fióki nem.

vtec 2014.03.14. 08:14:30

Eddig nem tűnt fel senkinek, hogy ez nem egy nyugdíjasnak való havidíj? Nonstop be lehet telefonálni, lehet kérni ajánlatot
süti beállítások módosítása